Kolejny...
Chmury w GOW 3 tez sa tworzone proceduralnie.
Cool story bro. Napisałem już to samo.
Fakt czesc oswietlenia to wypalone lightmapy
"Część"
tylko tego az tak bardzo nie widac, bo cienie sa naturalne i bardzo subtelne.
Spoko że dali efekty których nie widać, uwielbiam wpie**alać bullshit. Ja nie zauważyłem nic poza lajtmapami, shadowmapami i cieniami realtime dla obiektów animowanych. Kto wie, może GOW3 ma nawet Raytracing. Tylko taki bardzo subtelny, którego nie widać.
Poza tym może mnie oświecisz dlaczego
ktokolwiek robiłby wszystkie cienie i światła w realtime na statycznych scenach na tak słabych (relatywnie ale jednak) maszynach jak konsole? Uważasz że kolesie z Santa Monica Studio są debilami w kwestiach optymalizacji? Robią to tylko po to żeby twoje kochane PS3 bardziej się pociło przy osiąganiu bardzo podobnych (lub nawet gorszych) efektów?
Co do kamery to akurat ona jest zrobiona tak by gra byla bardziej filmowa i by lepiej pokazywac assetsy. Nie ma to nic wspolnego z optymalizacja.
Sam właśnie zaprzeczyłeś sobie i całej idei ustawiania kamery na szynach. Awesome.
godray'sy które można uzyskać nawet na pierwszym xboxie?
Tak, good luck... Wlasnie godrays'y okreslaja czy masz wolumetryczne oswietlenie, czy nie.
Polski demoscenowieć zrobił realtimowy raytracing na konsolce Pokemon Mini. Nie czaisz że chodzi o skale efektów i optymalizacje?
Poza tym w Alanie sa faktycznie wolumetryczne swiatla, ale nie sa do konca w real-time, tzn jak zaslonisz je tym to nie powstaja smugi
Tak jakbyś napisał "faktycznie są ale ich nie ma". Coś jak te subtelne realtimowe światła z GOWa?
Przejdz GOW 3 i dopiero wtedy o nim rozmawiaj. Ta gra nie ma sobie rownych.
Doedukuj się w kwestiach grafiki, zrzuć klapki z napisem sony z oczy i wtedy ze mną rozmawiaj. GoW3 na pewno nie ma sobie równych jeśli chodzi o slashery na PS3. Jeśli chodzi o technologie grafiki to Alan i HR zjadają go we wszystkim.
Boban - Rozdzielczość to nie wszystko. Może jakby Remedy zrezygnowało z wielu efektów to uzyskali by pełne HD z palcem w dupie ale grafika by na tym ogromnie straciła. Te efekty to jedna z podstaw Alana.
Jeszcze raz, i po raz ostatni mówię. Chodzi o skale i jakość efektów oświetlenia która wyprzedza wszystko co pojawiło się na wszystkich maszynach do grania, razem z PC włącznie. Dla Alana ten aspekt jest kluczowy i dlatego można się doszukiwać niedoróbek w innych aspektach, i tak oczywiście one są (dobrze że GOW nie ma żadnych.
). Tylko że Remedy władowało potężną cegłę w rozwój realtimeowej grafiki, właśnie w aspekcie oświetlenia. Wali mnie w tym momencie że na chujowym Esentel engine jest już teselacja, nowy cryengine ma milion bajerów i proceduralne destrukcje otoczenia, nowy UE ma orgie materiałów, GoW3 ma milion efektów których nie widać (gratulacje KKRT, zaimponowałeś mi niewiedzą.
). Żadne z powyższych nie mają tak dobrego oświetlenia sceny jak Alan i za to trzeba Remedy oddać zajebisty szacuken.