Forum GameOnly.pl

Current Gen => PlayStation 4 => Wątek zaczęty przez: Juras w Październik 30, 2017, 17:05:59 pm

Tytuł: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Październik 30, 2017, 17:05:59 pm
https://www.youtube.com/watch?v=ctlCwPg79dU

(https://assets.vg247.com/current//2017/10/ghost_of_tsushima_reveal_screen_3.jpg)
(https://assets.vg247.com/current//2017/10/ghost_of_tsushima_reveal_screen_4.jpg)
(https://assets.vg247.com/current//2017/10/ghost_of_tsushima_reveal_screen_6.jpg)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Mnichu w Październik 30, 2017, 17:13:34 pm
Może być ciekawe. Przez chwilę miałem nadzieję, że to Onimusha.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Październik 30, 2017, 17:25:36 pm
Jestem zaskoczony tematyką. Ciekawe, czy będzie to coś w stylu Tenchu open world ;).
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Piter_neo w Październik 30, 2017, 17:50:50 pm
Dlaczego każda gra teraz musi być z otwartą mapą, sandboxowa i nieliniowa  :evil:
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kert w Październik 30, 2017, 17:52:50 pm
Zapowiedź super, też liczyłem na jakieś Tenchu style, ten atak z powietrza to powiew nostalgii w tym kierunku ;)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Leszke w Październik 30, 2017, 17:57:18 pm
Jak obeda sie bez fantastyki to zakup premierowy.
Troszke jednak straszy tytuł.  :-?
Chociaż podana data, wiec moze nie zrobia nindzy z samuraja i potraktują nas poważną historią.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Październik 30, 2017, 18:20:30 pm
Póki co to wygląda lepiej niż CGI do Onimushy 2 (https://www.youtube.com/watch?v=4-u_6hgOn6U).


I patrząć na to:
(https://i.gyazo.com/d1bed4d82fc38c65dc9cfe785c1c5ba1.jpg)

Ciągle miałem przed oczyma jednego z aktorów, tylko źle szukałem, bo to chińczyk:
(https://i.gyazo.com/6f669fd590deb91423d4b8f7177905a0.jpg) (https://gyazo.com/6f669fd590deb91423d4b8f7177905a0)

Ciekawe.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Leszke w Październik 30, 2017, 19:18:15 pm
Azjate po oczach poznawać   :o
Co ten Juras  :lol:
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Październik 30, 2017, 19:58:11 pm
https://www.youtube.com/watch?v=HftJIAiidMo
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Lupi w Październik 30, 2017, 20:08:20 pm
Ciekawe ile będzie Tenchu w tym wszystkim? Mam nadzieję, że dużo, ale materiały raczej wskazują na napierdalankę.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Październik 30, 2017, 20:11:52 pm
Cytuj
Set in the feudal Japan during the invasion of the Mongols of the Island of Tsushima in 1274. The trailer for the game showcased some fantastic cinematic visuals however if you were doubting that it was all CGI, Sucker Punch has confirmed that the footage was all in-engine and the trailer aims to showcase what they want to achieve with an open world Samurai game in Japan.
Ghost of Tsushima will be an open world action adventure game that features stealth elements in addition to offering the player full freedom to explore a massive open world.
Sucker Punch has been working on the game for 3 and half years and the development started after they were finished with inFamous: Second Son. They had more than 70 to 72 different gameplay pitches from the team at the studio but they wanted to explore how to deliver a more engaging open world experience.
>>> (http://gearnuke.com/ghost-of-tsushima-development-in-engine/)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Leszke w Październik 30, 2017, 20:56:06 pm
Ciekawe ile będzie Tenchu w tym wszystkim? Mam nadzieję, że dużo, ale materiały raczej wskazują na napierdalankę.
oby wcale.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Ryo w Październik 31, 2017, 08:45:22 am
Jestem mocno zainteresowany tematem. Oby elementów Tenchu było jak najwięcej.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Wojtq w Październik 31, 2017, 18:45:08 pm
Dlaczego każda gra teraz musi być z otwartą mapą, sandboxowa i nieliniowa  :evil:
Rozumiem Twój ból. Kilka godzin po obejrzeniu zwiastuna dowiedziałem się z wywiadu, że to będzie kolejny otwarty świat i mój entuzjazm opadł.

Chcę mieć jednak nadzieję, że nie będzie to kolejny otwarty świat, gdzie jeździ się po sznurku. Jest szansa na rewitalizację tego rodzaju gier. Niech usuną w cholerę mapę z GPSem i wykreują tak charakterystyczny świat, żeby gracz mógł łatwo go zapamiętać i poruszać się po nim kierując się własną pamięcią - bez przeskakiwania do interfejsu, bez tysiąca zaznaczonych pytajników do odkrycia, czy nawet bez listy zadań! Czy to w ogóle możliwe w dzisiejszej branży gier wysokobudżetowych?
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Leszke w Listopad 01, 2017, 04:07:20 am
Dlaczego każda gra teraz musi być z otwartą mapą, sandboxowa i nieliniowa  :evil:
Rozumiem Twój ból. Kilka godzin po obejrzeniu zwiastuna dowiedziałem się z wywiadu, że to będzie kolejny otwarty świat i mój entuzjazm opadł.

Chcę mieć jednak nadzieję, że nie będzie to kolejny otwarty świat, gdzie jeździ się po sznurku. Jest szansa na rewitalizację tego rodzaju gier. Niech usuną w cholerę mapę z GPSem i wykreują tak charakterystyczny świat, żeby gracz mógł łatwo go zapamiętać i poruszać się po nim kierując się własną pamięcią - bez przeskakiwania do interfejsu, bez tysiąca zaznaczonych pytajników do odkrycia, czy nawet bez listy zadań! Czy to w ogóle możliwe w dzisiejszej branży gier wysokobudżetowych?
ostatnio takie rzeczy to w snejku na telefon były.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Listopad 07, 2017, 23:39:01 pm
(https://i.gyazo.com/53c760576e0739464c539d3fe062f8c0.png)(https://i.gyazo.com/a301e3fd58f7a3efee54979555785194.png)

Benedict Wong (http://www.filmweb.pl/person/Benedict+Wong-64918)

Oficjalnie.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Ryo w Grudzień 09, 2017, 12:54:08 pm
https://www.dualshockers.com/ghost-tsushima-much-larger-infamous-second-son-sword-fighting-already-playable/

Cytuj
It’s “much larger” than inFamous: Second Son, it’s beautiful, and the biggest game that Sucker Punch ever made. Sword fighting is already playable internally, and it already feels and plays very well.

Interestingly, we learn that the game was almost leaked. The team visited Tsushima to research on the location, its history, and culture, and this was reported in the local newspaper. Luckily, the circulation of the newspaper is very small and it did not become a bigger story. The leak did not happen.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: wsciekly_blondyn w Grudzień 10, 2017, 09:18:16 am
https://www.youtube.com/watch?v=lgXdq0y-MyI
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Braveheart1989 w Grudzień 10, 2017, 09:46:23 am
Nic nowego nie pokazali?
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: wsciekly_blondyn w Czerwiec 09, 2018, 20:45:19 pm
(https://i.imgur.com/wpO3Gd6.jpg)

Cytuj
Samurai were the most respectable people in Japan, people bow to Jin as he passes by on foot or horseback, but samurai were also feared; some women and children will attempt to hide or flee at the sight of Jin, while others will attempt to attack in order to prove themselves, or take some of the valuable gear a samurai would typically carry. This all helps to make the world feel alive and immersive. Not sure how often these civilian interactions occur.

E3 demo focuses on showing travelling on horseback from point A to B, showcases samurai combat and ninja (ghost) combat. Starts off with picking off targets very akin MGS or Tenchu, but goes full on combat Nioh/For Honor with different attack stances, the enemies are smart so you cannot just spam an attack, as they will block, or worse, counter you. Combat is graphic, depending on your slice, can decapitate (samurai were known for decapitation their foes so it makes sense), severe limbs. Rated M for sure. No bullet sponge enemies, one or two good strikes on a normal foot soldier can take them out, but you are also very squishy in your ghost gear. Boss fight at the end, but I won't spoil the surprise.

Each outpost has a story behind it and a quest line, not just "take out these soldiers and you retake the village". Villages can be retaken by Mongols if you do not complete the quest line.
The game has two central towns (think Witcher 3), and many smaller outposts / villages.

There are NPCS who can help train you in the ways of the Ghost, as for a Samurai, it would be a completely different form, and dishonorable way, of combat. Don't expect Jin to be able to right out of the gate know how to throw shuriken, use kunai, use alchemy ( poisons, create potions, and explosives), use grappling hooks to get on top of rooftops, quickly, etc.

2 major skill trees with many branches; which are way of the samurai, and way of the ghost. Samurai focusing more on sword play, archery, and defense, while ghost focuses more on stealth, alchemy, and agility.

Samurai skill tree is fully unlocked from the start, while ghost requires you to complete tasks in order to unlock a specific branch, such as working with an alchemist in order to learn poison abilities, or to create potions with strong effects.

You will be free to switch between samurai and ghost kits. Jin in full samurai armor won't be able to climb buildings (you can still jump, don't worry) or swim/dive, and would be fit more for a defensive, all out attack build. This can be balanced out however by mixing kits. You switch by going into any outpost / town, there you will also be able to sleep in order to pass the time, so if you prefer to tackle a mission at night as a ghost, or at day as a samurai, it's up to you. So for a more grounded approach, samurai is recommended.

Think of climbing buildings as a faster paced assassins creed. Tenchu style grappling hook makes it even faster.

You don't necessarily want to be seen in your ghost kit, as people may take you for an assassin and will sometime be hostile toward you. The game recommends you to be the ghost at night, but samurai at day. Some quests will only be handed out in your samurai gear, or only in your ghost gear, such as assassination requests. Double agent type of system and story to back it up.

źródłohttps://bbs.ngacn.cc/read.php?tid=14261359&page=e&rand=869

Mój faworyt na tegorocznym E3 8)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Braveheart1989 w Czerwiec 10, 2018, 19:16:38 pm
(https://i.imgur.com/wpO3Gd6.jpg)

Cytuj
Samurai were the most respectable people in Japan, people bow to Jin as he passes by on foot or horseback, but samurai were also feared; some women and children will attempt to hide or flee at the sight of Jin, while others will attempt to attack in order to prove themselves, or take some of the valuable gear a samurai would typically carry. This all helps to make the world feel alive and immersive. Not sure how often these civilian interactions occur.

E3 demo focuses on showing travelling on horseback from point A to B, showcases samurai combat and ninja (ghost) combat. Starts off with picking off targets very akin MGS or Tenchu, but goes full on combat Nioh/For Honor with different attack stances, the enemies are smart so you cannot just spam an attack, as they will block, or worse, counter you. Combat is graphic, depending on your slice, can decapitate (samurai were known for decapitation their foes so it makes sense), severe limbs. Rated M for sure. No bullet sponge enemies, one or two good strikes on a normal foot soldier can take them out, but you are also very squishy in your ghost gear. Boss fight at the end, but I won't spoil the surprise.

Each outpost has a story behind it and a quest line, not just "take out these soldiers and you retake the village". Villages can be retaken by Mongols if you do not complete the quest line.
The game has two central towns (think Witcher 3), and many smaller outposts / villages.

There are NPCS who can help train you in the ways of the Ghost, as for a Samurai, it would be a completely different form, and dishonorable way, of combat. Don't expect Jin to be able to right out of the gate know how to throw shuriken, use kunai, use alchemy ( poisons, create potions, and explosives), use grappling hooks to get on top of rooftops, quickly, etc.

2 major skill trees with many branches; which are way of the samurai, and way of the ghost. Samurai focusing more on sword play, archery, and defense, while ghost focuses more on stealth, alchemy, and agility.

Samurai skill tree is fully unlocked from the start, while ghost requires you to complete tasks in order to unlock a specific branch, such as working with an alchemist in order to learn poison abilities, or to create potions with strong effects.

You will be free to switch between samurai and ghost kits. Jin in full samurai armor won't be able to climb buildings (you can still jump, don't worry) or swim/dive, and would be fit more for a defensive, all out attack build. This can be balanced out however by mixing kits. You switch by going into any outpost / town, there you will also be able to sleep in order to pass the time, so if you prefer to tackle a mission at night as a ghost, or at day as a samurai, it's up to you. So for a more grounded approach, samurai is recommended.

Think of climbing buildings as a faster paced assassins creed. Tenchu style grappling hook makes it even faster.

You don't necessarily want to be seen in your ghost kit, as people may take you for an assassin and will sometime be hostile toward you. The game recommends you to be the ghost at night, but samurai at day. Some quests will only be handed out in your samurai gear, or only in your ghost gear, such as assassination requests. Double agent type of system and story to back it up.

źródłohttps://bbs.ngacn.cc/read.php?tid=14261359&page=e&rand=869

Mój faworyt na tegorocznym E3 8)
Mój też razem z lastem
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwiec 12, 2018, 03:47:16 am
https://www.youtube.com/watch?v=kkhLvaHKDmI
Tytuł: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Czerwiec 12, 2018, 04:38:08 am
Prawdę mówiąc nie kupili mnie. Chyba nie do końca moje klimaty. Ale zobaczymy, liczę, że będzie można wybrać japoński dubbing, angielski słabo wypada.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwiec 12, 2018, 05:33:45 am
Ja uwielbiam takie klimaty. :grin: Całość prezentuje się świetnie, choć szkoda trzydziestu k/s. Z językiem się zgadzam w pełni.  W każdym razie trzymam kciuki.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kert w Czerwiec 12, 2018, 08:44:17 am
Wspaniały klimat, zdecydowanie bardziej stonowany od Sekiro, co mi osobiście bardzo odpowiada. Trochę Tenchu, trochę Bushido Blade, piękna stylistyka. Czekałem na taki tytuł, który nie byłby czystym slasherem.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwiec 12, 2018, 11:52:28 am
Nie wiem czemu ale dla mnie to taki Horizon w Japonii. Może chodzi o grafikę i część wspólnych mechanik. Nie jestem kupiony w 100%, klimat nie leży mi w pełni a i zastanawiam się nad rozgrywką. Zobaczymy co będzie dalej. Fajnie, że opierają się na filmach o tej tematyce, co widać wyraźnie w scenie pojedynku wśród liści (swoją drogą bardzo dobrze, że reagują adekwatnie do ruchów postaci).
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kert w Czerwiec 12, 2018, 12:11:33 pm
Mechanika dla mnie, oczywiście porównując do przesady, bardzo podobna do unchartedo-tombraiderowej, jedynie dopasowana i odpowiednio stonowana.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: windomearl w Czerwiec 12, 2018, 12:32:44 pm
A mi to mocno przypominało Wiedzmina 3 pod wieloma względami. Widać, że co człowiek to inne skojarzenie ;)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: wsciekly_blondyn w Czerwiec 12, 2018, 17:51:27 pm
(https://i.imgur.com/Uh74b3S.gif)
Jest świetny  klimat i skradanie i nie jest to asasin krid
Day One
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Klosz w Czerwiec 12, 2018, 18:26:06 pm
Jak dla mnie to będzie kolejny mocny ex.  Motyw walki podczas płomieni i o zachodzie słońca.  :)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: POK w Czerwiec 12, 2018, 19:12:14 pm
Zapowiada się bardzo dobrze. Jedynie animacje trochę kuleją.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Klosz w Czerwiec 12, 2018, 19:15:37 pm
Mają czas na szlify.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Piter_neo w Czerwiec 13, 2018, 13:00:00 pm
Zapowiada się bardzo dobrze. Jedynie animacje trochę kuleją.
To jest racja. Animacja na razie wyjątkowo, wyjątkowo średnia i drewniana.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Galaxy w Czerwiec 14, 2018, 09:49:03 am
https://twitter.com/JVCom/status/1007020923315281920