Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Różne / Odp: Zakupowe szaleństwo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez VaaKo dnia Dzisiaj o 11:22:05 »
Chyba, że dźwięk przez tv i masz nadawanie bt do słuchawek, ale ciekawe, jak z lagiem wtedy.
Dokładnie, dźwięk będzie szedł przez tv.
2
PlayStation 4 / Odp: PlayStation 5 - plotki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Dzisiaj o 11:04:09 »
Procesor w PS4 ma 102 gigaflopy, Cell miał ich z kolei aż 230.

Tak, tylko to co podajemy zwykle dotyczy tylko GPU, a nie całego systemu czy właśnie CPU.

Problemem było tylko wyduszenie mocy z Cella. W poprzedniej generacji mieliśmy do czynienia z zestawieniem: trudny w programowaniu mocny procesor + średnia karta graficzna + mało ramu. W tej z kolei mamy: słaby procesor + mocne GPU + sporo ramu.

Cell był mocny, ale też bardzo specyficzny. Dev'si patrzyli na niego tak jakby miał 8 rdzeni i tak też pierwotnie pisali kod. Jak wiemy, Cell w PS3 miał tylko jeden faktyczny rdzeń i 7 SPU, które nie miały mocy klasycznych rdzeni, ale za to sprawdzały się przy innych operacjach. Pierwotnie plan na PS3 był inny, kiedyś wrzucałem tu artykuł analizujący całą sprawę. Gdy dev'si zaczęli brać przykład z Sony i inaczej wykorzystywać SPU Cella (m.in. do obliczeń graficznych) gry na tym zyskały. Koniec końców wiele z tego co wprowadził Cell, samo podejście, jest dziś wykorzystywane. Cell wyprzedził swoje czasy.

niech zrobią układ z porządnym ray tracingiem i te teraflopy zostawią dla ludzi na benchmarku.

Raytracing w real time to wciąż pieśń przyszłości. Na razie mamy jego początki i nie wiadomo jeszcze co z tego wyjdzie. Jak dla mnie Nvidia próbuje usprawiedliwić dużą podwyżkę cen, bo 2080 wskoczył na pułap cenowy Titanium, a 2080Ti to już ceny Tytanów. Zieloni ostro rżną klientów i dlatego bardzo bym chciał, żeby AMD kiedyś w końcu im dołożyło. Tu niestety dobitnie widać złe skutki monopolu.

Mimo wszystko teraflopy są obecnie chyba najlepszym pojedynczym wskaźnikiem odzwierciedlającym moc danego urządzenia. Jest to duże uproszczenie, ale jako takie się sprawdza.

Właśnie nie są, polecam ten artykuł co podałem wcześniej. Sama moc przy tego typu obliczeniach to nie wszystko. Może dla pececiarzy te cyferki mają większe znaczenie, gdyż tam przy słabych optymalizacjach "surowa" moc układu ma znacznie. Konsole mają się w tej kwestii lepiej i nadrabiają braki sprytnymi rozwiązaniami.

Bez teraflopów raytracingu nie dostaniesz. :P

No nie, tak to nie działa. Owszem jak będziesz miał więcej to będzie szybciej, ale wciąż mówimy o czasach renderowania klatek, które nie przejdą w real time'ie. Dlatego potrzebne są sprytne rozwiązania nie tylko w kodzie ale i sprzęcie. Dlatego Nvidia dodała odpowiednie podzespoły do tego (radzą sobie dobrze tylko z takim typem obliczeń). Seria 2000 wcale nie ma dużego przyrostu teraflopów, powiedziałbym nawet, że bardzo mały (1-2 teraflopy). 

Na obecną chwilę raytracing działa na zasadzie - im więcej koników pod maską, tym szybciej. Desktopowy hi-end CPU będzie szybszy niż mid-range, itp itd. Nie wiem czy w tej technologii istnieją jakieś sztuczki, które pozwolą na jej przyspieszenie, działa to łopatologicznie - im większe zasoby sprzętowe, tym szybsze działanie. Duże znaczenie mogą mieć tu też pewnie jakieś algorytmy filtrujące wyniki średniej lub niskiej jakości raytacingu, no ale to już kwestia softu, a co się tyczy sprzętu, ta sama historia, więcej flopów, szybsza obróbka. Z powietrza nic nie wyczarujesz, a czy ktoś wyjdzie przed szereg i stworzy jakąś nową architekturę sprzętu do RT? nie wydaje mi się, skoro w obecnej generacji poszli w przeciwnym kierunku i bardziej zbliżyli się do PC, aby developerom żyło się lepiej.

Nie. Tak, im więcej tym lepiej, ale to wciąż różnice nie tego rzędu jakie są potrzebne do real time. W offline'owym renderingu to może i działa, ale tam wszystko renderuje się długo (i to nawet przy mocnych kartach). W real time potrzebujesz nowatorskich rozwiązań inaczej raytraicing pojawiłby się dopiero za kilkanaście/kilkadziesiąt lat (nie zapominajmy, że to tylko jeden z elementów składających się na obraz). Dlatego same teraflopy niewiele zmienią i Nvidia to pokazuje. Nie bez powodów mówi się o dedykowanych układach pod to, tak jak było z PhysX'em.
3
Różne / Odp: Zakupowe szaleństwo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kert dnia Dzisiaj o 08:36:53 »
tv/ps4 w planie JBL Everest700
To słuchawki BT i widzę, że nie mają żadnej bazy, więc nie podłączysz bezpośrednio do ps4 bez kombinacji z bazami/donglami firm trzecich, a podłączanie przez ww. chińskie wynalazki przy słuchawkach za tysiaka jest bezsensowne.

Chyba, że dźwięk przez tv i masz nadawanie bt do słuchawek, ale ciekawe, jak z lagiem wtedy.
4
Wieści / Odp: Morawiecki o grach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lupi dnia Wczoraj o 23:28:13 »
Program wyborczy:

1. Biała Ciri w netlixowym Wiedźminie.

 :oops:
5
Wieści / Odp: Morawiecki o grach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jay jay dnia Wczoraj o 21:41:32 »
16 mln graczy w polsce to dobry kapital wyborczy ;]
6
PlayStation 4 / Odp: Driveclub
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Wczoraj o 19:14:12 »
Odkopuję!

Problem z brakiem FFB rozwiązany. Jeśli używacie T300, nie aktualizujcie FW do wersji powyżej v25. Wcześniej miałem v28, później v29, aż dzisiaj na GTPlanet odpisał mi gość, który wiedział o co chodzi. Poradził pobrać starszy pakiet oprogramowania na PC i zainstalować FW, który jest dołączony do niego (v25). Także jesli ktoś ma podobny problem, to wyguglujcie 2017_TTRS_5.


Swoją drogą, jazda na T300 w tej gierce to sam miód!
7
PlayStation 4 / Odp: PlayStation 5 - plotki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Wczoraj o 18:50:33 »
nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że nie masz racji. na architekturze pascal w geforcach będą chodziły gry z rt? jeżeli rt jest tylko kwestią mocy, jak piszesz, to na połowie wolniejszej karcie, gra z rt powinna chodzić połowę wolniej, a z tego co gdzieś tam czytałem, to taka gra będzie chodziła nawet 90% wolnej albo wcale.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Wiesz, myślę że w takiej sytuacji to w dużej mierze kwestia marketingu. Dla przykładu raytracing w programach do renderowania będzie ci działać nawet na sprzęcie sprzed 10 lat. Raytracing w grach na PC, o którym jest tak głośno w ostatnich dniach, to już kwestia nowego API Nvidii. Czy zieloni pozwolą na używanie go na starszym sprzęcie? Czy może jednak będą chcieli wzmocnić sprzedaż nowych kart? Sytuacja jak z PhysX, czy innych GameWorks na kartach od AMD, niby nie ma mowy, a zdolni modderzy jednak coś tam działali. Nie wykluczone, że nowa architektura RTX ma jakieś sprzętowe rozwiązania wspomagające raytracing, ale w teorii, dobrze napisane API ruszy na każdym sprzęcie z wystarczającą mocą. Jeśli chodzi o Nvidię, to przypominam, że swojego czasu w którymś Far Cry zrobili sobie monopol na godrays'y... to może dać jakiś pogląd na to jaki stosunek mogą mieć do raytracingu :D
10
Wieści / Morawiecki o grach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez POK dnia Wczoraj o 12:14:35 »
PGA 2018: Premier obiecuje 25 mln zł na polskie gry i zapowiada budowę... „areny treningowej” dla developerów
https://www.cdaction.pl/news-54849/pga-2018-premier-obiecuje-25mlnzl-na-polskie-gry-izapowiada-budowe-areny-treningowej-dla-developerow-wideo.html

Strony: [1] 2 3 ... 10