Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Różne / Odp: W co teraz gracie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lupinator dnia Wczoraj o 20:57:08 »
Jeśli masz na myśli meksyk, to już nawet tutaj widać, że sporo się zmieniło moim zdaniem. Powoli wbijam już na drugą mapę i powiem tylko tyle, Kojima Ty chuju, spodziewałem się takiego obrotu spraw a serduszko i tak złamane.
Tak miałem na myśli Meksyk. Coś mi tam nie siadło przez pierwsze 2-3 godziny ale już kilkadziesiąt godzin za mną i jest mega, wiadomo.
2
Różne / Odp: W co teraz gracie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RyoHazuki dnia Wczoraj o 18:21:41 »
Wymęczyłem trylogię Mafii przez ostatnie tygodnie. Czas na coś krótszego. Indyk, pt. Cloudpunk idzie na pierwszy ogień.
3
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez windomearl dnia Lipca 04, 2025, 23:20:57 pm »
To okropne jakim medium stały się gry. Jak myślę sobie, jak wygląda proces powstawania nowej gry AAA, to widzę zebranie w korpo i analizowanie co się sprzeda, a co nie. Zero miejsca na pasję i realizowanie ambicji jednostki lub grupy pasjonatów w postaci ludzi, którzy tę grę tworzą, bo w zasadzie tworzą ją managerowie zlecając konkretne zadania "informatykom" i artystom. Teamy męczą się później latami, nie idzie im, nie mają pomysłu, zmiany koncepcji po drodze, zmiany kadrowe, a na koniec kasacja projektu.
Bardzo mocno przesadzasz, a na potwierdzenie tego mam chociażby z tego roku kilka przykładów gier robionych ewidentnie z pasji a nie tak, żeby sie zgodziło w excellu.

Clair Obscur?? Ale to chyba bardziej takie AA, duzo mniejsze studio z własną wizją i bez takiej presji wydawniczej. Ja mówię o takich dużych markach pokroju Assassins Creed, czy właśnie seria Metal Gear i molochach wydawniczych jak Microsoft. Mają znane IP i na siłę próbują zrobić kolejną grę, a nowego Fable jak nie było tak nie ma. Albo wydają coś pokroju Shadows, gdzie oprócz ładnych widoczków próżno szukać czegoś, co przekazałoby pasję twórców końcowemu odbiorcy.
Jak Ekspedycja nie pasuje, to masz Kingdom Come 2, albo Aaa za srogi hajs od Pana Kojimy który ciężko nazwać "bezpiecznym"

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

4
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Lipca 04, 2025, 18:26:58 pm »

W Metal Gear Rising nie grałem, ale czytałem raczej pozytywne opinie, niektóre mocno entuzjastyczne. Chyba jednak znalazła swoją niszę/ grupę fanów.


Bardziej chodziło mi o to, że była to gra niechciana wśród samych twórców. Gra na siłę narzucona przez korpo Konami, gdzie oryginalny team po 2 latach od ogłoszenia prac porzucił projekt i dopiero Platinum coś skleciło.
Gra jest przyjemna na swój sposób ale nie da się uniknąć wrażenia niskobudżetowości. To jest coś, czego raczej nie spodziewasz się zobaczyć w grze z "Metal Gear" w nazwie.
5
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RyoHazuki dnia Lipca 04, 2025, 17:34:12 pm »
Zaoranie Turn10, jeszcze niepotwierdzone, ale raczej nieuniknione, jest dla mnie największym zaskoczeniem tych zwolnień (pojawiają się też plotki, o następnych). Kolejnym jest dalsze utrzymywanie przy kroplówce Ninja Theory oraz Double Fine, bo to strasznie niszowe firmy, ale w MS jak każdym korpo, ciężko doszukiwać się logiki w działaniach. Sony kiedyś zamykało Psygnosis, więc co tam takie Turn10.
To między MS a Sony zapowiada się remis w wyścigówkach. 1 do 1. Nawet i tutaj MS traci przewagę, którą miał przez ostatnią dekadę, od czasu likwidacji Evolution - kolejny błyskotliwy pomysł Sony.

W Metal Gear Rising nie grałem, ale czytałem raczej pozytywne opinie, niektóre mocno entuzjastyczne. Chyba jednak znalazła swoją niszę/ grupę fanów.

Bardzo, ale to bardzo podobało mi się Clair Obscure, gdzieś do 2/3, ale jak widzę ciągłe przytaczanie tego tytułu jako lekarstwa na wszystkie dolegliwości współczesnych tytułów, to zaczynam się nerwowo rozglądać.

Fable? Do końca roku skasują. Zdziwię się, jak to kiedykolwiek wyjdzie.

Jeśli chodzi o tytuły AAA to nie jest żadną tajemnicą, że od dobrych x lat, tworzy się projekty w oparciu o badania zapotrzebowania rynku i gusta konsumentów. Ma się zgadzać wszystko, gra ma być dla każdego, czyli nikogo, a budżet ma idealnie pasować do tabelki w Excelu.
Pasja w grach? Tak. W wielu indie i AA. W korpo nie ma miejsca na pasję.
6
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Lipca 04, 2025, 13:29:29 pm »
Odniosę się do tego później. Niemniej temat jest złożony, choć jest też tak, że grupka ludzi bawi się w robienie gry, a reszta ma tylko wykonywać rozkazy, nawet jeśli uważają, iż są złe. Pan każe, sługa musi. Przerabiałem to niedawno ;). Próbka zwróceniem uwagi na problemy skończyła się utratą pracy. Na pocieszenie (ale będzie to także smutne) firma długo tak nie pociągnie, więc i tak trzeba by uciekać.

Choć ciekawe, bo od wczoraj ruszyła zażarta dyskusja wśród dev’ów w tym temacie.

Anyway, ja tu po to aby napisać, iż potwierdziły się przypuszczenia - Forza Motorsport na tę chwilę przestaje istnieć. Zespół Turn 10 będzie supportem Horizon. M$ ma rozmach ;) :/ .

7
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Lipca 04, 2025, 13:24:43 pm »
To okropne jakim medium stały się gry. Jak myślę sobie, jak wygląda proces powstawania nowej gry AAA, to widzę zebranie w korpo i analizowanie co się sprzeda, a co nie. Zero miejsca na pasję i realizowanie ambicji jednostki lub grupy pasjonatów w postaci ludzi, którzy tę grę tworzą, bo w zasadzie tworzą ją managerowie zlecając konkretne zadania "informatykom" i artystom. Teamy męczą się później latami, nie idzie im, nie mają pomysłu, zmiany koncepcji po drodze, zmiany kadrowe, a na koniec kasacja projektu.
Bardzo mocno przesadzasz, a na potwierdzenie tego mam chociażby z tego roku kilka przykładów gier robionych ewidentnie z pasji a nie tak, żeby sie zgodziło w excellu.

Clair Obscur?? Ale to chyba bardziej takie AA, duzo mniejsze studio z własną wizją i bez takiej presji wydawniczej. Ja mówię o takich dużych markach pokroju Assassins Creed, czy właśnie seria Metal Gear i molochach wydawniczych jak Microsoft. Mają znane IP i na siłę próbują zrobić kolejną grę, a nowego Fable jak nie było tak nie ma. Albo wydają coś pokroju Shadows, gdzie oprócz ładnych widoczków próżno szukać czegoś, co przekazałoby pasję twórców końcowemu odbiorcy.
8
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez windomearl dnia Lipca 04, 2025, 12:55:00 pm »
To okropne jakim medium stały się gry. Jak myślę sobie, jak wygląda proces powstawania nowej gry AAA, to widzę zebranie w korpo i analizowanie co się sprzeda, a co nie. Zero miejsca na pasję i realizowanie ambicji jednostki lub grupy pasjonatów w postaci ludzi, którzy tę grę tworzą, bo w zasadzie tworzą ją managerowie zlecając konkretne zadania "informatykom" i artystom. Teamy męczą się później latami, nie idzie im, nie mają pomysłu, zmiany koncepcji po drodze, zmiany kadrowe, a na koniec kasacja projektu.
Bardzo mocno przesadzasz, a na potwierdzenie tego mam chociażby z tego roku kilka przykładów gier robionych ewidentnie z pasji a nie tak, żeby sie zgodziło w excellu.
9
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Lipca 04, 2025, 12:52:49 pm »
To okropne jakim medium stały się gry. Jak myślę sobie, jak wygląda proces powstawania nowej gry AAA, to widzę zebranie w korpo i analizowanie co się sprzeda, a co nie. Zero miejsca na pasję i realizowanie ambicji jednostki lub grupy pasjonatów w postaci ludzi, którzy tę grę tworzą, bo w zasadzie tworzą ją managerowie zlecając konkretne zadania "informatykom" i artystom. Teamy męczą się później latami, nie idzie im, nie mają pomysłu, zmiany koncepcji po drodze, zmiany kadrowe, a na koniec kasacja projektu.

Ostatnio oglądałem krótki dokument o powstawaniu Metal Gear Rising, tam to było fajnie pokazane - ktoś rzucił fajny pomysł - cyborg ninja, "cut at will", niby fajnie ale team się zawiesił i poza głównymi założeniami nie ogarnęli nic. Zanim grę całkowicie skasowali, podrzucili dotychczasowy dorobek studiu Platinum Games, a ci na prędce sklecili gierkę. No niby spoko, a jednak nie spoko, bo owocem tej pracy jest przez nikogo niechciany produkt, wydany na siłę.
10
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez windomearl dnia Lipca 03, 2025, 22:20:48 pm »
Kojima myślę, że jest na tyle silna marka, że może wziąć swoje zabawki i innego wydawce znajdzie w moment. Najlepsza beka by była jakby tym poszedł do sony xd

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Strony: [1] 2 3 ... 10