Autor Wątek: Final Fantasy XIV Online  (Przeczytany 79567 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwca 03, 2009, 23:27:29 pm »
Cytuj
Komunikacja głosowa to pies?
Komunikacja glosowa na 100+ osob? :> No i klawa przy padzie troche niewygodna, ale zawsze jakies wyjscie.

Tarniak

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwca 03, 2009, 23:41:19 pm »
Ej, ale przecież jak grasz na myszcze, to raczej nie jesteś w stanie pisać jakiś ekstra długich wypowiedzi jednocześnie :).

MAG pokazuje, że 200+ osób i da się jakoś voice-chat zastosować, więc bez histerii. A co do szybkiego menu kontekstowego, to patent ze stareńkiego BG: Dark Alliance robi robotę. 16 skilli na raz do szybkiego egzekwowania (Lki i Rki + /\, [], O, X). :)

Diuk

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwca 03, 2009, 23:43:43 pm »
Cytuj
A co do szybkiego menu kontekstowego, to patent ze stareńkiego BG: Dark Alliance robi robotę. 16 skilli na raz do szybkiego egzekwowania (Lki i Rki + /\, [], O, X).

O tak, tam było to rozplanowane wręcz perfekcyjnie.

Tarniak

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwca 03, 2009, 23:48:15 pm »
Tam co prawda nie było 16tu, ale patent jest git! ;]

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwca 04, 2009, 01:09:26 am »
Cytuj
Podczas konferencji Sony mogliśmy usłyszeć, że PlayStation 3 dostanie na wyłączność Final Fantasy XIV - grę MMORPG w dobrze znanym uniwersum. Square Enix widzi jednak całą sytuację nieco inaczej. Jak donosi Shacknews, Shinji Hashimoto (wiceprezes SE) powiedział podczas swojego wystąpienia na E3, że jego firma "rozważa aktualnie wszelkie dostępne opcje" i jasno dał do zrozumienia, iż nie należy mówić o wyłączności dla platformy Sony, bo możliwe jest także wydanie dla konsoli Xbox 360. Jeśli komuś znudziło się Final Fantasy XI, to być może pogra w przyszłym roku w "czternastkę" nie tylko na PS3 i PC.
onlinecenter.pl

Jak sie okazuje gra jednak wychodzi na PC, wiec wydanie gry na X0 jest bardzo mozliwe, tym bardziej ze Square Enix daje do zrozumienia ze nie nalezy mowic o wylacznosci. Komunikacja glosowa na x0 jest, wiec nie widze potrzeby podpinania klawiatury. Jesli gre uda sie upchac na jedna plytke, lub nawet na kilka z mozliwoscia instalacji, to nie wiem dlaczego FFXIV nie mialo by sie ukazac na x0? W tej chwili wszystko zalezy od SE, ktore byc moze takze czeka na jakis ruch ze strony MS, znaczy sie, czeka na jakis woreczek z dolarami :)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 04, 2009, 01:13:33 am wysłana przez _ReD_ »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwca 04, 2009, 10:05:11 am »
Cytuj
Komunikacja glosowa na x0 jest, wiec nie widze potrzeby podpinania klawiatury
To widac, ze nigdy nie grales w MMO ;] Chaty to naprawde wazna i intergralna czesc MMO, do tego musza byc latwo przelaczalne, bo kanalow z ktorych korzysta gracz jest conajmniej kilka. Poza tym standartowa komunikacja glosowa z X0 i PS3 tez nie wystarcza, ja szczerze mowiac to nie wiem jak oni rozwiaza voice dla 100+ ludzi naraz - chyba, ze SE bedzie mialo oddzielny serwer do komunikacji glosowej, a funkcja bedzie wbudowana in-game, bo serwery PSN/XBL nie dadza rady.
MAG to zly przyklad, bo tam komunikacja glosowa z tego co pamietam ogranicza sie do squadu.

Tarniak

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwca 04, 2009, 15:16:14 pm »
Cytuj
MAG to zly przyklad, bo tam komunikacja glosowa z tego co pamietam ogranicza sie do squadu
W sumie fakt, to był zły przykłąd, ale w jakimś FPSie jest zrobione tak, że słyszy się tylko graczy, którzy są blisko Ciebie. To jest imo dobre rozwiązanie.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwca 04, 2009, 15:32:43 pm »
Cytuj
MAG to zly przyklad, bo tam komunikacja glosowa z tego co pamietam ogranicza sie do squadu
W sumie fakt, to był zły przykłąd, ale w jakimś FPSie jest zrobione tak, że słyszy się tylko graczy, którzy są blisko Ciebie. To jest imo dobre rozwiązanie.
Killzone 2 :P

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwca 07, 2009, 11:18:01 am »
No sorry, ale na PC wszyscy grają w WoW. :lol:
AoC, też ma sporo wielbicieli. W FF XI grało mi się nad wyraz przyjemnie, stąd FF IV będzie brawurowym synonimem pożeracza wolnego czasu.

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwca 07, 2009, 11:37:18 am »
Cytuj
Komunikacja glosowa na x0 jest, wiec nie widze potrzeby podpinania klawiatury
To widac, ze nigdy nie grales w MMO ;] Chaty to naprawde wazna i intergralna czesc MMO, do tego musza byc latwo przelaczalne, bo kanalow z ktorych korzysta gracz jest conajmniej kilka. Poza tym standartowa komunikacja glosowa z X0 i PS3 tez nie wystarcza, ja szczerze mowiac to nie wiem jak oni rozwiaza voice dla 100+ ludzi naraz - chyba, ze SE bedzie mialo oddzielny serwer do komunikacji glosowej, a funkcja bedzie wbudowana in-game, bo serwery PSN/XBL nie dadza rady.
MAG to zly przyklad, bo tam komunikacja glosowa z tego co pamietam ogranicza sie do squadu.

Ja bym raczej rozwiazal to na podstawie zasiegu glosu czyli:

Bohater jest punktem srodkowym kola i cale pole tego ow kola bedzie zasiegiem , jesli jakis inny gracz znajdzie sie wew. tego okregu bedzie slyszal co mowi do niego nasz gracz. Im blizej srodka tym glosniej i wyrazniej. A np. jesli bedzie w grze komunikacja radiowa to pomysl z GTA - Tel -> GT gracza do ktorego chcemy dzwonic i jest.

MMO na kilku plytach ?  :? No jedynie ze trzeba bedzie zainstalowac cala gre na dysku (M$ na to nie pozwala). Zreszta ja np. mam 20GB dysku (czyli jakies 14GB do uzytku) - marnie to widze

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwca 07, 2009, 12:10:47 pm »
Cytuj
Bohater jest punktem srodkowym kola i cale pole tego ow kola bedzie zasiegiem , jesli jakis inny gracz znajdzie sie wew. tego okregu bedzie slyszal co mowi do niego nasz gracz. Im blizej srodka tym glosniej i wyrazniej. A np. jesli bedzie w grze komunikacja radiowa to pomysl z GTA - Tel -> GT gracza do ktorego chcemy dzwonic i jest.
Super, a co w przypadku jak chcesz porozmawiac z dwoma/trzema osobami na priv + w razie czego obserwowac chat clanowy. Albo jak wyobrazasz sobie skordynowaniei siege'a jakiegos zamku, czy co tam bedzie w finalnej grze, z paru stron przez taki voice chat?

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwca 07, 2009, 12:12:31 pm »
Cytuj
Bohater jest punktem srodkowym kola i cale pole tego ow kola bedzie zasiegiem , jesli jakis inny gracz znajdzie sie wew. tego okregu bedzie slyszal co mowi do niego nasz gracz. Im blizej srodka tym glosniej i wyrazniej. A np. jesli bedzie w grze komunikacja radiowa to pomysl z GTA - Tel -> GT gracza do ktorego chcemy dzwonic i jest.
Super, a co w przypadku jak chcesz porozmawiac z dwoma/trzema osobami na priv + w razie czego obserwowac chat clanowy. Albo jak wyobrazasz sobie skordynowaniei siege'a jakiegos zamku, czy co tam bedzie w finalnej grze, z paru stron przez taki voice chat?

A jaki problem zrobić kanał dla całej ekipy robiącej siege'a, np dla 128 graczy?

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwca 07, 2009, 12:15:40 pm »
A jaki problem zrobić kanał dla całej ekipy robiącej siege'a, np dla 128 graczy?
Ale glosowy czy tekstowy?

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwca 07, 2009, 12:18:11 pm »
A jaki problem zrobić kanał dla całej ekipy robiącej siege'a, np dla 128 graczy?
Ale glosowy czy tekstowy?
głosowy

Czy to jest nie do zrobienia na konsolach?

Poza tym nie wiemy jak to MMO będzie wyglądać. Stawiam, że będzie uproszczone względem PC-towych gier tego typu, tak więc nawet obłożenie skilli na padzie nie będzie problemem...

wsiok

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 16-09-2008
  • Wiadomości: 63
  • Reputacja: 0
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwca 07, 2009, 12:23:39 pm »
I znowu każdy wierzy Square że wydadzą grę wtedy ,kiedy mówią :D. 2012 minimum :D

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwca 07, 2009, 12:25:04 pm »
Glosowy to wlasnie jest wielki problem, bo PSN/XBL nie sa przystosowane do takiego obciazenia, wiec musialby to zalatwic SE ingame [ale np w EVE ingame'owy silnik komunikacji glosowej srednio sie sprawdza, wszyscy i tak wola Ventrilo/TeamSpeak'a].

Co do sterowania to wcale nie musi byc uproszczone ;] Wystarczy, ze manipulujesz 8 skillami - czyli 4 glowne przyciski kolko,trojkat..., a potem kombinacja tych samych za pomoca L1+trojkat..., reszte funkcji gry mozna w podobny sposob przypisac.

khamseen

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 16-04-2008
  • Wiadomości: 92
  • Reputacja: 0
  • PSN ID: khamseen
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwca 07, 2009, 23:27:29 pm »
lol chat głosowy na siege'u dla 100 osób. Byłby to burdel jakich mało. W takim wypadku tekstowy sprawdza się o wiele lepiej. Wiadomości można przeczytać kilkakrotnie oraz przewinąć chat, poza tym nie każdemu chce się wtedy pisać i bałagan jest o wiele mniejszy. Głosowy sprawdza się w drużynach 10 osobowych.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwca 07, 2009, 23:51:10 pm »
lol chat głosowy na siege'u dla 100 osób. Byłby to burdel jakich mało. W takim wypadku tekstowy sprawdza się o wiele lepiej. Wiadomości można przeczytać kilkakrotnie oraz przewinąć chat, poza tym nie każdemu chce się wtedy pisać i bałagan jest o wiele mniejszy. Głosowy sprawdza się w drużynach 10 osobowych.
Tja ;] Sprobuj zachowac porzadek na chacie na ktorym jest 100 osob GL :] A na glosowym nie ma burdelu, uwierz mi ;], poniewaz jak wiecej niz jedna osoba cos mowi naraz to nie mozna nic zrozumiec. Poza tym jak opieprzasz kogos glosowo to bardziej to do niego dociera niz jak napisze 'STFU'.

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwca 08, 2009, 11:11:25 am »
Jako dziecko Guild Warsa oraz Eve Online pozostaje mi się tylko zgodzić z KKRT :)

Komunikacja tekstowa, jak i głosowa są niezbędne. A głosowa powinna być dość "wszechstronna". Jest to bardzo ciężki orzech do zgryzienia, jeżeli chodzi o konsole.

Co nie zmienia faktu, że bardzo chciałbym zobaczyć jak to zostanie rozwiązane i jak będzie się grało w MMO na konsoli :)

Jest też wielce prawdopodobne, że będzie trzeba nabyć nowych schematów komunikacji i w ogóle "bycia" w świecie MMO na konsoli.
Gra w MMO na PC to dotąd jedyne takie doświadczenie, co nie znaczy, że jedyne możliwe, czy też od razu najlepsze. Przełączanie się Alt-Tabem pomiędzy ventrilo a grą, by chociażby zmienić kanał, czy z jakiegokolwiek innego powodu tez nie należy do najlepszych rozwiązań.

Na chwilę obecną rozwiązanie zastosowane w Killzone wydaje mi się idealne i tę koncepcję należałoby rozwinąć. Nadal pozostaje jeszcze kwestia chatowania tekstowego... :)

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

khamseen

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 16-04-2008
  • Wiadomości: 92
  • Reputacja: 0
  • PSN ID: khamseen
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwca 08, 2009, 15:30:45 pm »
Chodzi mi o to że niewiele osób przykłada wagę do prawidłowej konfiguracji chatu głosowego i chociażby w KZ gdzie nie rozmawia 100 osób i tak co chwilę słychać czyjąś muzykę z pokoju, echo lub szczekanie psa sąsiada. ;)

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwca 08, 2009, 15:38:08 pm »
Chodzi mi o to że niewiele osób przykłada wagę do prawidłowej konfiguracji chatu głosowego i chociażby w KZ gdzie nie rozmawia 100 osób i tak co chwilę słychać czyjąś muzykę z pokoju, echo lub szczekanie psa sąsiada. ;)
Nie porownuj FPS'a do MMO, to kompletnie inny poziom rozgrywki. By bawic sie w FPS nie trzeba komunikacji glosowej [nie mowie o klanowkach, bo to co innego], ale w MMO nie gra sie samemu, tam chodzi by wspolpracowac i to jak najlepiej z jak najwieksza iloscia ludzi - bez voice'a nie da sie zgrac niczego wystarczajaco dobrze - taka prawda.
Prawda jest tez taka, ze ktos musi taka grupa przewodzic i to zazwyczaj ta osoba organizuje wszystko oraz trzyma to pod kontrola - jak ktos sie nie dostosowywuje dostaje kicka lub jakies restrykcje klanowe, co ma wplyw na to jak bedzie ta osoba grala w przyszlosci. W FPS tego nie masz, jak Cie wywala za glupote czy cos, to zmieniasz serwa i grasz dalej, jak Cie w MMO wywala to zostajesz na lodzie + czesto z wilczym biletem. To co robisz ma konsekwencje, a to wszystko zmienia.

khamseen

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 16-04-2008
  • Wiadomości: 92
  • Reputacja: 0
  • PSN ID: khamseen
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwca 08, 2009, 15:51:55 pm »
Rozumiem to. Grałem trochę w MMO i wiem że chat głosowy jest potrzebny. Chodzi mi tylko o to że 100 osób to trochę za dużo na jeden kanał. W konsekwencji ciężko może być bez klawiatury.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwca 08, 2009, 15:59:49 pm »
Rozumiem to. Grałem trochę w MMO i wiem że chat głosowy jest potrzebny. Chodzi mi tylko o to że 100 osób to trochę za dużo na jeden kanał. W konsekwencji ciężko może być bez klawiatury.
Eeee tam za duzo :P W EVE Online mamy do 500 na jednym kanale podczas ofensyw :P

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwca 22, 2009, 21:29:19 pm »
Beta we wrześniu?
http://www.psu.com/FFXIV-beta-in-September-News--a007622-p0.php

Cytuj
A recent help wanted sign on Square Enix?s site requesting game testers and game masters may indicate that we?ll see a beta test for Final Fantasy XIV come this fall. While the job offer doesn?t specifically mention FFXIV, it does ask its applicants to be well versed in FFXI and to have a passion for MMORPGs.

The game master positions are scheduled to start mid-September, which could lead many to believe a beta test would launch at the same time. The development team behind FFXIV claims it has been working on the game for five years. It also wants a longer beta period than FFXI, which was four months. While this doesn?t confirm a fall beta test period, it certainly makes for a strong rumor.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #64 dnia: Lipca 07, 2009, 12:46:33 pm »
Analiza trailera z E3 09


Cytuj
We return to Vana'diel to scope out the secrets hidden inside this monumental trailer.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpnia 05, 2009, 08:04:39 am »
New Final Fantasy XIV Races Names And Jobs Announced:
http://www.finalfantasyunion.com/news/new-final-fantasy-xiv-races-names-and-jobs-announced--524.html

Cytuj
Little has been known about Final Fantasy XIV since its shock announcement at this year's E3 in Los Angeles. However, a Japanese magazine has just published some fresh information, which details some jobs, as well as the names of some of the races that will appear in the game.

Final Fantasy XIV RoegadynFinal Fantasy XIV HyuranFinal Fantasy XIV LalafellFinal Fantasy XIV Black MageFinal Fantasy XIV GalkaFinal Fantasy XIV Races

The first few screenshots show what looks like some names of the races. The first is a Galka, which is now called Roegadyn, the second is a Hume, now called Hyuran, with the third being a Tarutaru, now called Lalafell.

In terms of Jobs, the Samurai was shown in the original trailer, but these scans show off the Black Mage (BLM) and Paladin (PLD) classes. Both of which are familiar favourites with players of Final Fantasy XI.

The final scan shows that all of the Final Fantasy XI races will indeed be represented in Final Fantasy XIV. It doesn't mention if any new races will be added, however.













No experience, levelling in FFXIV:
http://www.eurogamer.net/articles/no-experience-levelling-in-ffxiv

Cytuj
In a video interview published by Famitsu, Square Enix has revealed a few more details on its next MMO, Final Fantasy XIV - including the surprising revelation that it will not feature experience points or a levelling system.

"This time, there will be no experience points or level system," said producer Hiromichi Tanaka in the interview, which you can watch on YouTube or read about on Scrawl. "It will be a different system altogether."

FFXIV's director Nobuaki Komoto told Famitsu that Square Enix wants "people who may never have tried an online game before have the freedom to try many different things and tackle any number of quests and grow naturally from their experiences... That's our priority: players enjoying the process of character growth."

Komoto hinted at the way character advancement might work when he discussed the game's job system. Considered a strength of Square Enix's last MMO, FFXI - which allows players to combine character classes, and expand them with sub-jobs - it will return, but in a new form based around the weapons and equipment players choose to use.

"We believe the main factor behind Final Fantasy XI's lasting appeal is the job system," said Komoto. "However, the system will become something completely different. The focus here will be on weapons. Your weapon will determine how you play. Your weapon will determine how you fight.

"We want to afford players enough variety to choose a different way to play on any given day. If they could practice one skill one day, they could work on another one the next," he added. This seems to suggest a skill-based advancement system, similar to Ultima Online's.

The interview touched on several other topics: according to Komoto, FFXIV will offer good possibilities for both solo and group play; the music will be composed in its entirety by FF stalwart Nobuo Uematsu; the setting will be "high fantasy" but more modern than FFXI's, with more advanced technology; the races will be familiar to FFXI players, but carry new names and other changes.

"You can trust that we plan to create a world of new possibilities that redefine the MMO. I hope you're looking forward to everything we have in store," Komoto concluded.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpnia 05, 2009, 10:37:25 am »
Analiza trailera z E3 09


Cytuj
We return to Vana'diel to scope out the secrets hidden inside this monumental trailer.

Jaka różnica w oprawie. W ogóle jak na grę przeznaczoną tylko do zabawy przez net, wygląda wprost fantastycznie nowy Final.

pokrytyśniegiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-08-2006
  • Wiadomości: 4 163
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpnia 05, 2009, 10:43:23 am »
Ktoś wie co się stało z tematem FFXIII?

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpnia 05, 2009, 10:45:12 am »
Ktoś wie co się stało z tematem FFXIII?
Przeszedł do działu Multiplatform...

pokrytyśniegiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-08-2006
  • Wiadomości: 4 163
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpnia 05, 2009, 10:49:05 am »
dzięki

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpnia 05, 2009, 17:22:37 pm »
How Final Fantasy XIV Works:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3175435

Cytuj
That's the very basic plot behind Final Fantasy XIV, the PS3/PC online RPG that Square Enix revealed at this year's E3. Now Square Enix is ready to reveal more of the goods, and in this week's issue of Famitsu magazine, game director Nobuaki Komoto offered some of the first really concrete details behind the MMORPG's gameplay. Here are the details:

- Eorzea, the continent where players begin their game, is a small continent with several surrounding islands. Time passes, and weather changes, on a regular basis in this world, with one in-game day currently set to be about an hour of realtime. This exact figure may change, but as Komoto puts it, "it won't be like Eorzea will be night for hours because it's nighttime in reality... I want FFXIV to be enjoyed even by those who can play only a short time out of the day, so I'd like the sort of time schedule such that it's always a different experience timewise when you login to Eorzea."

- Eorzea is home to five races which, although they have different names, look quite a bit like the races in Final Fantasy XI. You have the Hyuran (Hume in FFXI), Miqo'te (Mithra), Lalafell (Tarutaru), Elezen (Elvaan) and Roegadyn (Galka), and as you'd expect, you can fully customize the look your character no matter what race he or she's a member of. Hyuran are further divided into "midlanders" and "highlanders," and Miqo'te are divided into the diurnal Sunseekers and the nocturnal Moonkeepers, though how this affects gameplay is still under wraps.

- FFXIV's "armory system" is what defines your character's growth. The game has four broadly defined "job skills" -- Fighter, Sorcerer, Gatherer and Crafter -- each of which has a variety of more specific classes (Swordsman, Blacksmith, Caster, etc) attached to it. You can change your class instantly simply by changing your weapon and armor, and as you fight and complete quests with that equipment, your character will advance in that class. You're free to concentrate entirely on one class, or try to balance yourself out among all the job skills.

This armory system isn't exactly like the "job" concept that most Final Fantasy games work under. "The way I see it, the player can define how his own job works," says Komoto. "For example, if you have the Swordsman skill, that's enough to let you play by yourself, but if you've also raised your Sorcerer skill enough to unlock that skill's healing magic, that'll make solo play a lot easier for you. You can carry enough equipment around at any given time to change your style freely, and the system makes this easy by letting you change sets of equipment all at once."

- This skill and class system largely replaces the traditional RPG concepts of levels and experience points in FFXIV. Instead of worrying about EXP, "I think the main thrust will be raising the skills you have at hand," as Komoto puts it. You'll probably still have to engage in good old-fashioned MMORPG grinding to improve your character, though.

- FFXIV's quest system involves visiting Eorzea's guild and receiving work passes from the guildmaster. Other players can cooperate with you, and everyone can put their passes together to involve the entire gang in a sort of mini-campaign. The available passes change at regular intervals, and completing a single quest from one of these passes will be a relatively short process -- Komoto estimates it at around half an hour or so. "You don't need a set number of people for each quest," he said. "That you can work out by yourself with the other players in the guild, since they're all there for the same goal."

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpnia 08, 2009, 20:30:34 pm »
Pierwsze screeny ;]
http://www.gamersyde.com/news_landscapes_of_final_fantasy_xiv-8336_en.html

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Design jest swietny. Ile bym dal by nowe Diablo mialo taki swiat oraz grafike jak FFXIV, tylko mroczniejszy ;]

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpnia 09, 2009, 13:29:16 pm »
Ten pierwszy bardzo fajny :) Brakuje tylko krówek pasących się na łące..eee tzn chocobo 

Agst07

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 21-03-2006
  • Wiadomości: 708
  • Reputacja: 0
  • Visca el Barca!
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpnia 19, 2009, 19:52:32 pm »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpnia 22, 2009, 14:07:49 pm »
http://gry.interia.pl/news/final-fantasy-xiv-na-x360%2c1356470

 Była XI, to i XIV mogą wydać. Tym bardziej, że przecież XIII również na x0 się załapie.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpnia 27, 2009, 08:35:34 am »
Final Fantasy XIV Online To Include Cross-Platform Interactivity And More:
http://zoknowsgaming.com/2009/08/26/ffxivcrossplatforminteractivity/

Cytuj
Square Enix?s Global Online Producer Sage Sundi recently confirmed to OneLastContinue that Final Fantasy XIV Online will support cross-platform interactivity for players. This means that both Playstation 3 and PC users will be able to interact with each other across the different platforms. Mr. Sundi explained that cross-platform interactivity often causes problems with online identities, so the team is looking into implementing a name/surname system into the game to allow players with the same identity to have a dual name. This would hopefully put a stop to arguments about identity theft.

Sage also went on to say that the Playstation 3 version of Final Fantasy XIV will have full keyboard and mouse support. This will make Final Fantasy XIV the second full-scale Playstation 3 game to implement such a feature.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #76 dnia: Września 24, 2009, 09:24:45 am »
TGS ?09: Final Fantasy XIV trailer is gorgeous
http://scrawlfx.com/2009/09/tgs-09-final-fantasy-xiv-trailer-is-gorgeous

Cytuj
Square Enix has released the trailer for their upcoming PlayStation 3 and PC MMORPG, Final Fantasy XIV today during the Tokyo Game Show currently going down in Japan. The trailer mixes in gameplay visuals with CG and tells its story remarkably. It's a must watch for RPG and MMORPG fans.

The 2010 RPG promises new innovation including the ability to switch jobs at will, level up weapons and not characters, and experience a whole new type of MMORPG.


bebbop

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2004
  • Wiadomości: 1 595
  • Reputacja: 10
  • Memento Mori...
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #77 dnia: Września 24, 2009, 09:33:36 am »
Bezposredni link do nowego trailera :P

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #78 dnia: Grudnia 17, 2009, 02:20:21 am »
There will be a Final Fantasy XIV beta on the PS3
http://www.ps3attitude.com/new/2009/12/final-fantasy-xiv-beta-ps3/

Cytuj
The Application for the PC version of the Final Fantasy XIV beta is now available. PS3 owners are left out at this time, but it does look like there will be a beta sign up eventually.

When the TGS09 trailer for Final Fantasy XIV hit the web, there was a disclaimer about a beta test at the very end of the video. In the past it was stated that there would be no beta test for the PS3 version of XIV. There have also been reports claiming that there will be a beta but it will initially be for the PC only. If the fine print on the PC sign up page is any indication, it looks like there will indeed be one in the future.

    The current tester recruitment is for the Windows version of the FINAL FANTASY XIV Beta Test only. Details regarding recruitment for the PlayStation 3 version will be released at a later date.

It’s not much information, but it’s good to know that PS3 owners will be able to try Square Enix’s latest MMORPG before it releases.

Wiadomość scalona: Grudnia 17, 2009, 02:23:58 am
Na PC już są zapisy do bety:

Final Fantasy XIV Beta Sign Ups Begin
http://www.uffsite.net/news/308/final-fantasy-xiv-beta-sign-ups-begin.html

Cytuj
Square Enix has begun allowing users to sign up for the Final Fantasy XIV Beta today - the same day Final Fantasy XIII launches in Japan.
The official beta website indicates that the recruitment is for the Windows version of FF14 only - a PS3 version will follow on a later date.

You can sign up for the beta at the FF14 website.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2009, 02:23:58 am wysłana przez Ryo »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIV Online
« Odpowiedź #79 dnia: Grudnia 23, 2009, 00:09:03 am »
Final Fantasy XIV Features Robust Character Creator
http://kotaku.com/5431965/final-fantasy-xiv-features-robust-character-creator

Cytuj
Square Enix's upcoming MMO Final Fantasy XIV features a character editor that can be described as robust — with emphasis on bust.

The creator allows for a variety of skin tons, eye colors, lip colors, hair colors and styles, tattoos, facial scars as well as waist, hip and bust size. Of course, these sorts of character creators have become increasingly standard and now they're in FFXIV.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)