Autor Wątek: Dragon's Dogma: Dark Arisen  (Przeczytany 76959 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpnia 13, 2011, 17:11:41 pm »
Klasy, profesje czyli Jobs w Dragon's Dogma.

Fighter

Equipped with a sword and armor, fighters are skilled at close range combat. Through intensive training, fighters tempered their bodies into deadly weapons.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Strider
Striders are speedy and quick-witted characters agile enough to leap around gigantic monsters. In battle, they prefer to keep their distance by using a bow to fight.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Mage
Masters of the mysterious arts, mages use magic to fight. Players will need to adapt to situations and use different spells depending on what kinds of monsters are in the area.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Warrior
Build up fighter and you can become a warrior. This advanced class is an excellent with melee weapons and can act as an iron wall for the party.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Sorcerer
Mages develop into sorcerers, which have access to more powerful spells.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Ranger
Rangers are advanced striders. Being bow experts, rangers are best suited as long range attackers.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Assassin
Hybrid of a fighter and strider. This class sacrifices defense for mobility and attack power. Assassins are surprise attack masters and get a performance boost at night.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Magic Archer
Magic archers are what you get when you combine a strider and a mage. This class’ special skill is enchanting arrows with magic.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Mystique Knight
Mystique Knights are, according to Capcom, essential for every party. They can enchant the party with support spells and strike enemies with fire, lightning, and water elemental attacks.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Jak widac na ponizszych screenach w grze nie zabraknie takze customizacji (za uja nie wiedzialem jak to napisac po polsku lol) postaci jak i roznorodnego uzbrojenia. Powyzsze klasy w innych wygladach.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2011, 17:22:14 pm wysłana przez _ReD_ »

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpnia 14, 2011, 07:36:52 am »
Jak widac na ponizszych screenach w grze nie zabraknie takze customizacji (za uja nie wiedzialem jak to napisac po polsku lol)
Zmieniasz "c" na "k". :angel:

Screeny bomba, ja sobie zacznę standardowo albo Fighter'em albo Warrior'em. :)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpnia 14, 2011, 09:50:42 am »
Screeny bomba, ja sobie zacznę standardowo albo Fighter'em albo Warrior'em. Smile
Same here ;]

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpnia 14, 2011, 11:26:05 am »
Oby gra była faktycznie tak dobra jak się zapowiada. Ja przy pierwszym podejściu też zawsze biorę postać walczącą w zwarciu, ale oprócz Warriora i Fightera rozważyłbym jeszcze Mystique Knighta i Assassina. Szkoda tylko, że gra nie wychodzi na PC :( (niższa cena, lepsza grafika)

Jak widac na ponizszych screenach w grze nie zabraknie takze customizacji (za uja nie wiedzialem jak to napisac po polsku lol)
Zmieniasz "c" na "k". :angel:
Tak na dobrą sprawę obydwie wersje są poprawne (przynajmniej w mowie wolnej ;)).

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpnia 14, 2011, 21:16:26 pm »
Konkurent DS'a??

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpnia 25, 2011, 20:08:12 pm »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #46 dnia: Września 10, 2011, 11:18:36 am »
Okładka:

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #47 dnia: Września 13, 2011, 06:40:51 am »
Nowe screeny:
http://gamingeverything.com/?p=8932

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #48 dnia: Września 15, 2011, 08:27:17 am »
Kolejna porcja screenów:
http://gamingeverything.com/?p=9179

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Kustomizacja postaci:
http://www.examiner.com/video-game-news-in-national/new-dragon-s-dogma-screens-showcase-character-customization-picture

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #49 dnia: Stycznia 06, 2012, 13:49:29 pm »
Filmiki prezentujące multi:






_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 20, 2012, 01:11:09 am »
Trzeba troche odswiezyc temat, bo premiera juz niedlugo, ponizej nowy/stary trailer, nie wiem czy ktos widzial. Ja osobiscie jaram sie ta gra jak szalony



I jeszcze troche info...

You mentioned RPG elements earlier. Are there towns and how does the quest system work?

There will be different towns in the game. You can go in them and talk to people who give you information to go on quests. Even different places in the game itself will start quests. You don’t have to get a quest and carry it out right away. You can take on a number of quests simultaneously and carry them out in the order you choose.

From looking at Dragon’s Dogma it feels like the world space is large. How are players going to be able to move from one town to another that may be quite far away without having players feel like the travel time is too long?

The basic way you travel around the different parts of the world is walking or running. There are going to be some other elements that we haven’t been able to talk about yet and we will reveal those in the future.

Dragon’s Dogma is said to be one of Capcom’s most expensive games. Where are you investing your resources?


I think the main focus for us in spending money has been on the graphics. Just because this is an open world game, there are so many elements you have to create. So many towns, places, and settings that need to be drawn and fully realized to feel they are places you want to explore. Then you have to populate them with different people, creatures, and monsters. The graphics have been a main source of eating up the budget. This is going beyond anything we had in Devil May Cry 4, which is a pretty linear game with a limited amount of elements that populate it.

Is it safe to say that Dragon's Dogma is less of a sandbox and more of a story game? If it is a story game, are there branching paths?

With this game you can join multiple quests at the same time, so you're not restricted to taking one quest and following it only. You can follow multiple threads concurrently, so you have a high degree of freedom in choosing what you want to do or where you want to go.

For the story itself, there's a main backbone, but it does branch out into different paths. There will be points where it does split and you'll have choices to decide where you want to go. This will also impact the ending of the game. There are different endings available.

The thing that really strikes me about this game is that despite being developed in Japan it is a very Western-styled game. It looks more Elder Scrolls than anything out of Japan. What was the thought process behind deciding for the Western trappings? Were there any particular inspirations, movie, game or otherwise?

What we try to do is look at other open world games - especially ones that are popular in the West. That means we look at your Fable series, Oblivion, things like that. We wanted to see what it is about those games that make them tick, how they work, what could we improve on and things like that.

From the Capcom side what we bring to the table is our action pedigree; we're known for our action games, and I feel that lots of other games of a similar breed lack fully-realized action. Thankfully we could bring that to the table without any problems. But we did have to look at the challenges of creating an open world game, so we had to be able to look at the games that were popular in the West and our designers really studied them and looked at the design choices, the art direction, and just all those elements and see what was good about them. We made sure to look at what people respond to positively and how we can incorporate that into our game.

So how large is the game-world itself and how open? How free are you to interact with basically... anything?

For the game-world itself, we’re looking at a medium-sized, average-sized shaped peninsula and in real-time, it would take about an hour or two hours to walk straight across it so it’s a pretty big world. If you decide to go straight through the story, it would probably take about 30-hours to play through -- just straight through.

But for the world itself and the degree of interactivity you have, we’ve designed it so you can pretty much interact with anything in the game. Anywhere you want to go you can go there and if there is something to do there, you can do it. You can interact with the people or the objects and the creatures in almost any part of this game world.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 20, 2012, 04:21:14 am wysłana przez _ReD_ »

nakimushi

  • Gość
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 20, 2012, 15:26:11 pm »
masakra ... pierwsza gra RPG ktora rusza sie jak najlepsze gry akcji typu God of War / shadow of colossus  ...
Skyrim ze swoim gameplayem moze sie schowac  :grin:

ja kupuje w dniu premiery :angel:

lupinator

  • Gość
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 20, 2012, 15:27:19 pm »
Wygląda przezajebiście i też pewnie się skuszę o ile nie okaże się dzień po premierze, ze jakiś niedopracowany element jebie całą grę.

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 20, 2012, 22:30:36 pm »
Nie wiem czemu ale Dragon's Dogma zajebiscie kojarzy mi sie z The King of Dragons, taka jakby wspolczesna wersja tego klasyka :)

Pewnie pamietacie...


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 20, 2012, 22:36:52 pm »
Hehe, jasne, że pamiętam. Przypomniałeś mi nawet śmieszną sytuację z salonu gier jak wbiłem przed automat i powiedziałem "O, Olerio". A koleś grał Cleric'iem :lol: Zlały mi się litery po prostu. chu** pod blokiem miały potem bekę i mówiły do mnie Olerio. Eh... to były czasy.

Ogur

  • Gość
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 20, 2012, 22:47:36 pm »
Hehe, jasne, że pamiętam. Przypomniałeś mi nawet śmieszną sytuację z salonu gier jak wbiłem przed automat i powiedziałem "O, Olerio". A koleś grał Cleric'iem :lol: Zlały mi się litery po prostu. chu** pod blokiem miały potem bekę i mówiły do mnie Olerio. Eh... to były czasy.

Mój braciak kiedyś grał w Red Alerta na kompie i na spadochroniarzy mówił penetrołers. Do dziś mu przypominam.

lupinator

  • Gość
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #56 dnia: Lutego 02, 2012, 23:22:40 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/Eg1Yjw6pigs?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #57 dnia: Lutego 16, 2012, 08:37:20 am »
Figurka z Limitki:
http://andriasang.com/comzzr/dragons_dogma_goods/



Jak dla mnie za bardzo kojarzy się ze Skyrim.


Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #58 dnia: Lutego 23, 2012, 18:24:21 pm »


0:43 coś dla BoBaNa  :troll:

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 105
  • Reputacja: 97
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #59 dnia: Lutego 23, 2012, 18:28:58 pm »
Już myślałem, że ciśnie tym bizonem.

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #60 dnia: Lutego 23, 2012, 19:31:03 pm »
Dlaczego te zwierzaki przed nim nie uciekały?? Łoteva i tak może być fajna gierka.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #61 dnia: Marca 04, 2012, 15:07:31 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/MbyE-0Cg4yI?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/vd03yAV3BLY?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/vOvUTQ6ZzdM?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

I teraz te animacje przyrównać do goty beta 2011 albo uratuj kurą świat 2012, lol.



<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/pOgchg-az9k?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2012, 19:28:30 pm wysłana przez Juras »

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #62 dnia: Marca 04, 2012, 19:15:13 pm »
Oby każdy RPG tak wyglądał w przyszłości..magia rządzi!!  :o

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #63 dnia: Marca 05, 2012, 17:40:26 pm »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #64 dnia: Marca 05, 2012, 18:27:57 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/1UyOHSLtDDk?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Straszakq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-02-2006
  • Wiadomości: 2 829
  • Reputacja: 111
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #65 dnia: Marca 05, 2012, 22:11:41 pm »

Hehe tak mi się przypomniało  :lol: Cholera teraz przeglądam wszystkie materiały i zapowiada się zajebiście. Mam ochotę od dawna na tego rodzaju tytuł, więc trzymam kciuki.  :)


Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #67 dnia: Marca 23, 2012, 11:16:58 am »


Szkoda, że to miasto wygląda na takie sztuczne i martwe.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #68 dnia: Marca 27, 2012, 00:10:22 am »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/NrCiV4LOYk4?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #69 dnia: Marca 27, 2012, 00:20:48 am »
W końcu gra tego typu (z dużym, otwartym terenem), w której noc = ciemno jak w dupie.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #70 dnia: Marca 27, 2012, 00:27:43 am »
Biere.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #71 dnia: Marca 27, 2012, 00:31:53 am »


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #72 dnia: Marca 27, 2012, 00:44:18 am »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #73 dnia: Kwietnia 02, 2012, 14:39:55 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/ZiIeLFEMkH8?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #74 dnia: Kwietnia 02, 2012, 14:44:49 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/orUFEtRboS4?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #75 dnia: Kwietnia 10, 2012, 14:46:35 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/O21RZ4mT5rE?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #76 dnia: Kwietnia 10, 2012, 19:26:38 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/JblXIFWLxFg?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/q54q0iDmGyQ?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #77 dnia: Kwietnia 10, 2012, 20:23:47 pm »
http://dragonsdogma.tumblr.com/post/20849456081/dragons-dogma-captivate-rt-contest

Cytuj
This DOWNLOADABLE CONTENT (Estimated Retail Value $7) will include 100 additional quests to be played in Dragon’s Dogma outside the main story.

Srapcom, hehe.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2012, 20:32:56 pm wysłana przez Juras »

Ogur

  • Gość
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #78 dnia: Kwietnia 10, 2012, 20:28:35 pm »

Srapcom,

Jedyne co mnie powstrzyma od zakupu tej gry na premierę, bo zajebiście mi sie DD podoba.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Dragon’s Dogma
« Odpowiedź #79 dnia: Kwietnia 10, 2012, 20:32:06 pm »
To paczaj na to:
SCREENY