Autor Wątek: The Legend of Zelda: Breath of the Wild  (Przeczytany 137287 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #400 dnia: Stycznia 13, 2017, 09:18:36 am »
Screeny w jakimś SD z 2000 roku 745 x 419 px, wole nie wiedzieć jak to będzie w 720p wyglądać.

Graficzka jak w jakims indyku Rime - fajna, można grać, ale 250zł? Trzeba by posta zakończyć Irasowym " :lol: "

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #401 dnia: Stycznia 13, 2017, 09:21:54 am »
Cytuj
Nintendo rep told me Zelda runs at 900p while in dock mode, and 720p while in portable mode, looks gorgeous on potable mode.
https://twitter.com/akirareiko/status/819804178532835328

Liczyłem na 1080p w trybie stacjonarnym. No trudno.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 074
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #402 dnia: Stycznia 13, 2017, 09:29:20 am »
Jak dla mnie to może być nawet 720p na ekranie, ważne jest aby było do tego 60fps i dobry AA ;)

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #403 dnia: Stycznia 13, 2017, 09:32:51 am »
Grałbym.
Również. Coraz bardziej myślę o jakiejś zeldzie na emu. Muszę się pobawić.
Polecam zatem gry z PSS typu Okami lub pierwsze Darksiders, bardzo zeldopodobna konwencja i bardzo dobre tytuły, a jak podejdą, to warto zabrać się za danie właściwe ;)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #404 dnia: Stycznia 13, 2017, 09:34:17 am »
Twórcy Darksiders nawet otwarcie przyznają, że czerpali garściami inspirację z Zeldy.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 257
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #405 dnia: Stycznia 13, 2017, 10:13:30 am »
Grałbym.
Również. Coraz bardziej myślę o jakiejś zeldzie na emu. Muszę się pobawić.
Polecam zatem gry z PSS typu Okami lub pierwsze Darksiders, bardzo zeldopodobna konwencja i bardzo dobre tytuły, a jak podejdą, to warto zabrać się za danie właściwe ;)
W pierwsze darksiders grałem i mnie w którymś momencie dość znudziło, ale raczej nie gameplayem ale fabułą i dość nijakim w sumie światem z tego co pamiętam. Ale sama konwencja zabawy super. Okami musze w końcu kiedyś sprawdzić.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #406 dnia: Stycznia 13, 2017, 10:36:25 am »
Mnie Darksiders na tyle wciągnęło, że skończyłem z przyjemnością, nawet pomimo chamskiego buga w 3/4 gry, choć fakt, jest nieco schematyczne i trochę backtrackingu, ale sam design miejsówek potrafił być przyjemny, szczególnie zamkowe lokacje. Wystarczy tego off-topa ;)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #407 dnia: Stycznia 13, 2017, 13:04:01 pm »
Wii U version of The Legend of Zelda: Breath of the Wild also out on March 3rd worldwide
http://nintendoeverything.com/wii-u-version-of-the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild-also-out-on-march-3rd-worldwide/

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 974
  • Reputacja: 120
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #408 dnia: Stycznia 13, 2017, 14:52:01 pm »
Miodny ten trailer, miodna gierka. Mimo ograniczeń technologicznych, wyszło im coś niezwykłego.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 074
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #409 dnia: Stycznia 13, 2017, 21:23:46 pm »



POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #410 dnia: Stycznia 14, 2017, 13:32:21 pm »
Zelda: Breath of the Wild – 1080p on Switch / 720p on Wii U, faster loading times on Switch
Cytuj
This information comes from Zelda producer Eiji Aonuma…

    “I think I mentioned this during E3, but the gameplay is completely the same experience on Wii U and the Nintendo Switch. The game controls for the two are pretty much identical. However, when you play in TV mode, the resolution of the screen and the sound quality go up. When I said earlier that the gameplay and game experience is the same, I meant the framerate is the same as well.

– 1080p on Switch
– 720p on Wii U
– Switch will have faster loading times because it’s much easier to pull data from a game card than from a disc
– Won’t have to wait long to play when they start up Breath of the Wild on Switch


    “The world in Breath of the Wild is all seamless. There’s a lot of processing when [the game] needs to recreate the landscape, so that’s a little bit of challenge. But while you’re playing it there’s no difference whatsoever between the two.” – Miyamoto
http://nintendoeverything.com/zelda-breath-of-the-wild-1080p-on-switch-720p-on-wii-u-faster-loading-times-on-switch/

No i elegancko :)


Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #411 dnia: Stycznia 14, 2017, 16:35:22 pm »
Zelda: Breath of the Wild – 1080p on Switch / 720p on Wii U, faster loading times on Switch
Cytuj
This information comes from Zelda producer Eiji Aonuma…

    “I think I mentioned this during E3, but the gameplay is completely the same experience on Wii U and the Nintendo Switch. The game controls for the two are pretty much identical. However, when you play in TV mode, the resolution of the screen and the sound quality go up. When I said earlier that the gameplay and game experience is the same, I meant the framerate is the same as well.

– 1080p on Switch
– 720p on Wii U
– Switch will have faster loading times because it’s much easier to pull data from a game card than from a disc
– Won’t have to wait long to play when they start up Breath of the Wild on Switch


    “The world in Breath of the Wild is all seamless. There’s a lot of processing when [the game] needs to recreate the landscape, so that’s a little bit of challenge. But while you’re playing it there’s no difference whatsoever between the two.” – Miyamoto
http://nintendoeverything.com/zelda-breath-of-the-wild-1080p-on-switch-720p-on-wii-u-faster-loading-times-on-switch/

No i elegancko :)



Cytuj
Update: This story was edited to fix an error in our original reporting. Zelda: Breath of the Wild was not confirmed at 1080p. We apologize for the error.
http://www.ign.com/articles/2017/01/14/zelda-producer-breath-of-the-wild-for-nintendo-switch-is-1080p
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2017, 16:37:57 pm wysłana przez Mnichu »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #412 dnia: Stycznia 14, 2017, 16:41:12 pm »
Gdzies mi sie obilo o uszy, ze Zelda ma smigac w 900p bedac podlaczona do docka i w 720p w wersji przenosnej.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #413 dnia: Stycznia 14, 2017, 16:45:48 pm »
Gdzieś na forum też się pojawiła ta informacja.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #414 dnia: Stycznia 14, 2017, 20:05:00 pm »
Ale szopka z tą rozdzielczością :-? W Mario kart się dało zrobić przeskok z 720p do 1080p, więc i w Zeldzie powinno się to udać. Skoro jednak Nintendo oficjalnie nie podaje, że gra chodzi w 1080p, to pewnie jest tylko 900p. Możliwe jednak, że zamiast podnosić tylko rozdzielczość, stwierdzili, że lepiej będzie polepszyć grafę w innych aspektach.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 974
  • Reputacja: 120
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #415 dnia: Stycznia 14, 2017, 20:08:33 pm »
Jeśli dadzą dobry AA, to i 900p będzie wyglądać dobrze. Zamiast rozdzielczości, lepiej niech właśnie inne efekty podbijają

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #416 dnia: Stycznia 14, 2017, 20:10:55 pm »
Nintendo nie umie w AA.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Meteo

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 03-01-2017
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #417 dnia: Stycznia 14, 2017, 21:01:11 pm »
Zeldini of Power nie AA, nigdy nie Skasują  :angel:

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #418 dnia: Stycznia 14, 2017, 21:31:59 pm »
To było Zeldinii of Fire, nie znasz się.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 074
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #419 dnia: Stycznia 14, 2017, 21:41:15 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #420 dnia: Stycznia 14, 2017, 23:38:58 pm »
Oglądałem tylko w urywkach, żeby sobie nie spoilerować, ale wygląda bardzo przyjemniej. Gra jest ostrzejsza, a kolory są bardziej żywe niż wersji na WiiU.

A tu jeszcze jedno porównanie (warto zobaczyć ostatnie pół minuty):
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

W wersji na Switcha widać wyraźnie więcej detali w oddali.


Edit: I jeszcze jedno.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2017, 23:43:27 pm wysłana przez POK »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #421 dnia: Stycznia 15, 2017, 21:43:19 pm »


Wychodzi na to, że czas ładowania na Switchu jest ponad dwa razy szybszy. Innych gier też to powinno w dotyczyć.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #422 dnia: Stycznia 17, 2017, 08:31:43 am »
Zelda: Breath of the Wild’s Wii U retail version comes with a 3 GB install
Cytuj
Last week, Nintendo shared the file sizes for Zelda: Breath of the Wild on both Switch and Wii U. Both are pretty similar. On Switch, Zelda is a 13.4 GB download while the Wii U version is 13 GB.

The page now includes an additional note specifically about the game on Wii U. For those who plan on playing the physical version, some game data will need to be installed. More than 3 GB of space is needed in the console’s storage or USB storage device. It seems that USB memory devices (memory stick) can’t be used.
http://nintendoeverything.com/zelda-breath-of-the-wilds-wii-u-retail-version-comes-with-a-3-gb-install/

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #423 dnia: Stycznia 17, 2017, 13:44:47 pm »
Lol, wersja na Wii U (build z E3 2016) ma bardziej zaawansowane oświetlenie niż na Switchu  :rotfl:
Nintendo janusze next genu.


3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #424 dnia: Stycznia 17, 2017, 23:50:20 pm »
Ciekawe z tym oświetleniem i efektami. Niezła wtopa będzie, jeśli w wersji na WiiU wypadnie lepiej. Z pewnością po 3 marca zobaczymy masę różnorakich porównań.


Zelda: Breath of the Wild – lineup of differences between Switch and Wii U from Nintendo
Cytuj
Here’s the full rundown:

    Both launch on the same day, March 3.
    Both have a frame rate of 30fps.
    Both versions of the game offer the same content.
    On a TV, the Nintendo Switch version of the game renders in 900p while the Wii U version renders in 720p.
    The Nintendo Switch version has higher-quality environmental sounds. As a result, the sound of steps, water, grass, etc. are more realistic and enhance the game’s Open-Air feel.
    The physical copy of the Wii U version will require 3GB of available memory on the Wii U system or an external drive.
    Some icons, such as onscreen buttons, differ between the two versions.
    A Special Edition and Master Edition of the Wii U version are not available.
http://nintendoeverything.com/zelda-breath-of-the-wild-lineup-of-differences-between-switch-and-wii-u-from-nintendo/
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2017, 23:53:00 pm wysłana przez POK »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #425 dnia: Stycznia 18, 2017, 21:35:09 pm »
An estimation of the Breath of the Wild map size
Cytuj
Here's  a picture comparing it to a few other Zelda games, and Skyrim (note that WW is way too small, and they're working to fix it).

http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=224886

Mam wątpliwości, co do wiarygodności tej mapki, ale zobaczymy. Nawet wielkość porównywalna ze Skyrimem byłaby sporym osiągnięciem.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2017, 21:37:46 pm wysłana przez POK »

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #426 dnia: Stycznia 19, 2017, 01:30:52 am »
Liczyłem na gabaryty bliższe XenoX :P

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #427 dnia: Stycznia 19, 2017, 11:29:05 am »
Eiji Aonuma on Breath of the Wild’s development process, the game’s physics engine
http://nintendoeverything.com/eiji-aonuma-on-breath-of-the-wilds-development-process-the-games-physics-engine-more/

Nintendo zaczęło pracę nad wersją na Switcha wiosną zeszłego roku.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #428 dnia: Stycznia 19, 2017, 20:48:48 pm »
Aonuma on Zelda: Breath of the Wild – fan feedback, voice acting, timeline placement, more
http://nintendoeverything.com/aonuma-on-zelda-breath-of-the-wild-fan-feedback-voice-acting-timeline-placement-more/

Gra klimatem będzie zbliżona do OoT.

Zelda Breath of the Wild Supports HD Rumble On Nintendo Switch
Cytuj
After that, we went to Zelda… it was amazing, it feels like it took a little bit of a Skyrim approach but without losing the feeling of traditional Zelda. It has HD rumble and uses gyro sensors when aiming with the bow.
http://wccftech.com/zelda-breath-of-the-wild-hd-rumble/

Bardzo mnie cieszy ta wiadomość. Nigdy nie byłem jakimś wielkim fanem wibracji w padzie, ale te w NS zapowiadają się na małą rewolucję. Liczę, że rzeczywiście będzie to dodawać nowych wrażeń grze.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #429 dnia: Stycznia 21, 2017, 11:09:30 am »
Zelda: Breath of the Wild has an alternate ending, according to Aonuma
Cytuj
Zelda producer Eiji Aonuma has teased an alternate ending for The Legend of Zelda: Breath of the Wild. In an interview with IGN Portugal, he said that a different ending will be shown “if you meet certain criteria.” “If you do a few things, you may see a different ending,” Aonuma teased.
http://nintendoeverything.com/zelda-breath-of-the-wild-has-an-alternate-ending-according-to-aonuma/

Pewnie chodzi o jakąś drobnostkę, ale i tak miło :)


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #430 dnia: Stycznia 21, 2017, 20:28:48 pm »
Liczba świątyń, puzzli i zadań pobocznych w grze:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
http://nintendoeverything.com/zelda-breath-of-the-wild-shrine-count-and-more-revealed-through-guide-listing/

Sporo tego :D

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #431 dnia: Stycznia 23, 2017, 02:27:18 am »
Bardzo mnie cieszy ta wiadomość. Nigdy nie byłem jakimś wielkim fanem wibracji w padzie, ale te w NS zapowiadają się na małą rewolucję. Liczę, że rzeczywiście będzie to dodawać nowych wrażeń grze.

Wiesz, że pad od xb1 też ma hd rumble?

Zapewne kiedyś o tym słyszałeś, ale nie pamiętasz, bo to jest taka rewolucja, że po miesiącu wszyscy mieli ją w dupie :hihi:

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #432 dnia: Stycznia 23, 2017, 14:49:54 pm »
I w padach do XB1 jest identyczny rumble, jak w tych do NS? Wątpię w to. Poza tym nowe technologie mają to do siebie, że przede wszystkim liczy się to, jak zostaną wykorzystane. Np. gamepad do WiiU świetnie sprawdzał się w niektórych grach (Nintendo Land, ZombiU, Super Mario Maker), ale w większości z nich nie wnosił nic nowego i mógł służyć jedynie do grania bez odpalonego tv.

Nie wykluczam, że ten HD rumble to będzie tylko zbędny bajer. Zapowiada się jednak interesująco.


Epona is in Zelda: Breath of the Wild
Cytuj
Epona, Link’s trusty horse who has appeared in various Zelda games, will be returning in Breath of the Wild. Producer Eiji Aonuma shared the news with IGN Portugal. However, he wasn’t willing to reveal specific details about Epona’s appearance, including where to find her.

Aside from Epona, various horses can be found throughout the world in Breath of the Wild. Horses you encounter will need to be tamed. Each one also has unique stats, including strength, speed, stamina, temperament, and bond. Horses can be named as well.
http://nintendoeverything.com/epona-is-in-zelda-breath-of-the-wild/

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #433 dnia: Stycznia 23, 2017, 18:54:32 pm »
Dodatkowe silniczki wibracji w joy-conach zapewne znacząco różnią się od dodatkowych silniczków wibracji w triggerach padów do xb1 :lol:

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #434 dnia: Stycznia 23, 2017, 19:52:57 pm »
Tu możesz przyjrzeć się nieco bliżej technologii w NS:



Dla mnie to wygląda naprawdę ciekawie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #435 dnia: Stycznia 25, 2017, 15:46:34 pm »
Aonuma on Zelda: Breath of the Wild – development, Shrines, art style, more
Cytuj
French site Le Monde recently put up a new interview with Zelda series producer Eiji Aonuma about Breath of the Wild. Aonuma touched upon plenty of topics, including development (such as team size), the Shrines, art style, and more.

We’ll be working on a proper translation of the interview over the next few days. For now, find a summary after the break.

– Team consisted of about 300 staffers
– 4 years of development
– Listens to Japanese fans in particular for feedback due to it being his native language, but looks to consider feedback worldwide
– Aonuma points out that North American players aren’t big on upgrading abilities to progress similar to Monster Hunter
– Nintendo was criticized for the lack of freedom in the past, with different areas being connected by small paths
– The player now has freedom similar to the original Zelda
– Aonuma believes Breath of the Wild will be a key entry in the series
– Experience points and leveling up was never considered
– Rather, Nintendo decided to implement the weapon system
– To obtain high-level equipment, players need to be smart about how they approach the game
– Link’s speed is adapted to the pace of the game
– There are many things that are hidden in the world, and you can run at full speed, but you may miss a lot by doing so
– With Skyrim, he likes how when you enter a new town, it feels different from other ones you’ve visited
– He wanted to create something like this, but in a different way
– This is why you can climb anywhere
– On Shrines: having them all be long/complex means players wouldn’t complete the game
– Nintendo made Shrines to be rewards rather than actual trials
– Shrines are very different from those of previous Zelda, though some are much larger and have a boss at the end similar to traditional dungeons
– Nintendo has done away with dungeons that have a particular theme
– Even if you come across a shrine located in a forest, it won’t necessarily carry that theme
– Architecture not based on specific real life locations
– Inspired by different pieces of architecture from around the world
– For Zelda: Ocarina of Time, this was an exception in creating the Temple of Time
– Aonuma wanted to have more islands in Wind Waker, but hardware limitations prevented that
– Criticism from that game didn’t inspire Breath of the Wild, including the art style
– Art style was chosen so that objects could be more easily seen in the world
– Artists have also been brought up on Japanese animation
– Aonuma stopped leaving messages to his son in his games since his son told him that he had grown up, and didn’t need them anymore
– Aonuma wrote the lines for the old man you find at the start of the game
http://nintendoeverything.com/aonuma-on-zelda-breath-of-the-wild-development-shrines-art-style-more/

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #436 dnia: Stycznia 25, 2017, 19:26:59 pm »
Aonuma says Zelda: Breath of the Wild won’t feature HD Rumble
Cytuj
Even though there has been some speculation about the new game including this feature, Aonuma confirms that HD Rumble won’t be supported. His words, roughly translated, are as follows:

    “Of course, if the game had been created exclusively for the Switch, we could benefit from the unique capabilities of the machine, including HD Rumble. It is quite extraordinary, for example, you can try to guess how many balls are hidden in the controller … That’s something I would have liked to use.”
http://nintendoeverything.com/aonuma-says-zelda-breath-of-the-wild-wont-feature-hd-rumble/

Słabo. Liczyłem chociaż na jakieś podstawowe wykorzystanie tego bajeru. W Dragon Quest Heroes I-II będzie, a to w Japonii też tytuł startowy. Nintendo się nie postarało tym razem.

Możliwe jednak, że to tylko błąd w artykule i chodzi po prostu o to, że gra nie była robiona z myślą o wykorzystaniu HD rumble'a, dlatego questy nie były robione pod wykorzystanie tego patentu, ale to wcale nie oznacza, że nie znajdzie się w grze. Jeden z komentarzy:
Cytuj
That's not what he said though. The game not having mechanics specifically built around it like other native Switch games isn't the same thing as the game not using it at all (which it does, as the treehouse guys and many people who tried the game already confirmed).

Tak właśnie było z Twilight Princess i Skyward Sword na Wii. W pierwszej grze machnięcie wiilotem powodowało po prostu uderzenie mieczem (działało jak naciśnięcie przycisku), natomiast w drugiej chodziło już o robienie nim precyzyjnych cięć i na tym opierała się też część mechaniki w grze (niektórych wrogów nie dało się pokonać inaczej, jak stosownymi cięciami, np. po skosie itp.).

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #437 dnia: Stycznia 25, 2017, 23:03:51 pm »



Aonuma on Zelda: Breath of the Wild – physics engine, Monolith Soft’s role, more
Cytuj
– You can get lost in the original Zelda, and Breath of the Wild is somewhat like that
– Aonuma says you can get lost by not knowing where to go or visiting places out of curiosity
– That curiosity is what sparked the idea of exploring and climbing in Breath of the Wild
– Aonuma doesn’t want to make things too complex, but believes that the different systems in the game (like equipment) will be easier to understand when playing
– Physics engine took so much time since changing just one aspect can affect everything else, since the engine handles different aspects of the game world
– Companies outside of Nintendo helped out with playtesting
– Nintendo staffers working on different projects also tried out the game
– A PC tool was created for playtesting which tracks the paths players take
– Aonuma likes the idea of a multiplayer mode / feature where players communicate with each other when visiting a certain place
– Monolith Soft helped Skyward Sword with design graphics / artistic elements
– Nintendo and Monolith have different approaches to games
– On Breath of the Wild, the team was helped by level designers on topographic amenities
– Twilight Princess was more difficult to manage than Breath of the Wild for two platforms since he had less experience at the time
– For this game, he was able to better prepare to ensure that the experience would be the same on Switch and Wii U
– When Aonuma starts thinking about new ideas, he thinks they could work with Zelda, and always comes back to the series
– This prevents him from working on titles other than Zelda
– Implementing cooking was a logical choice since you pick up ingredients in the world, and the team thought it’d be interesting to mix them for effects
– Exploring by climbing everywhere, living in harmony with the world around us and protecting something or someone to accomplish a mission make up the essence of Breath of the Wild
http://nintendoeverything.com/aonuma-on-zelda-breath-of-the-wild-physics-engine-monolith-softs-role-more/

Aonuma confirms voice acting in all of Zelda: Breath of the Wild’s cut-scenes
http://nintendoeverything.com/aonuma-confirms-voice-acting-in-all-of-zelda-breath-of-the-wilds-cut-scenes/

Aonuma on Zelda: Breath of the Wild – scrapped GamePad plans, Switch development, more
Cytuj
– Again keeping quiet on timeline placement
– For clues, remember the voice of the women who says the world has suffered many battles against Ganon
– The team wanted to create something it never had before
– Because of this, Nintendo decided to make a bigger Zelda game
– Then tried to find ways to make the world interesting
– They decided to start working with the assets from Wind Waker as ground to reach the anime style they were aiming at.
– While he played, studied and took inspirations from games like Skyrim / GTA / The Witcher 3
– However, Aonauma stresses that the Zelda touch being part of all Zelda games is more important
– His teams are more “serious” that him and when he brings such ideas they would tell him that they need to do something more original or even better or more Zeldaish
– From a technical standpoint, it didn’t take a long time to create the game
– Development choices, such as making an open world, is what took so long along with ambitious plans
– Since it was originally planned for Wii U, the team thought it’d be funny if Link had a tablet similar to the GamePad
– Modified some elements of gameplay when Switch arrived
– Ex: could no longer use dual screens with the GamePad
– Tablet aspect of the game was reduced due to Switch
– Aonuma not talking DLC; says that if it were to happen, it would be after the game releases, so nothing to share right now
– Working with Switch went well, and porting Zelda over went faster than expected
– He and his dev teams are far from mastering the Switch’s hardware
– The Sheikah Slate was supposed to symbolize the GamePad, but was abandoned when the Switch version came into the picture
– The idea was that the tablet would talk to you
– When playing on the TV, the GamePad would display information and the tablet would speak
– Ultimately felt that the GamePad was out of place
http://nintendoeverything.com/aonuma-on-zelda-breath-of-the-wild-scrapped-gamepad-plans-switch-development-more/

Czyli tak jak się spodziewałem, pewne elementy robione z myślą o WiiU zostały usunięte na potrzeby Switcha. Trochę szkoda, bo mogły być ciekawe. BotW pewnie byłaby wtedy kolejną grą, która wykorzystuje zalety Gamepada.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #438 dnia: Stycznia 25, 2017, 23:05:28 pm »
Aonuma confirms voice acting in all of Zelda: Breath of the Wild’s cut-scenes


CO?! NISZCZENIE DUCHA GRY!!! DO ZELDY PASUJĄ TYLKO DYMKI Z KROPECZKAMI, A NIE JAKIEŚ VOICE ACTINGI!!! ZAWIEDZIONY JESTEM, TAK SAMO JAK PEWNIE INNI FANI NINTENDO.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Zelda: Breath of the Wild
« Odpowiedź #439 dnia: Stycznia 25, 2017, 23:07:58 pm »
Ja jestem wyjątkiem, bo się cieszę ;)

Fakt, faktem, już od ery GCNa powinien być voice acting we wszystkich Zeldach. Dobrze, że wreszcie skończyli z tą "tradycją".