Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 1330134 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 435
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18800 dnia: Maj 11, 2018, 13:50:25 pm »
Akurat EA interesuje czysty zysk, a biorąc dane SuperDaty, która śledzi zarobki branży, to ostatnie tygodnie - maj (wybacz Ryo, że z małej) nie jest jeszcze brany pod uwagę - prezentuje się następująco:

1. Fortnite;
2. Far Cry 5;
3. Fifa 18;
4. CoD: WWII;
5. GTA V (to jawna masakra  :wtf:);
6. Raibow Six: Siege;
7. Sea of Thieves;
8. NBA 2K18;
9. Madden NFL 18;
10. Monster Hunter World;

Sprawdziłeś co te dane przedstawiają?

Cytuj
The top games across all platforms by total digital revenue—MARCH 2018 totals.

No nie wiem, jak dla mnie to dotyczy wydatków drogą cyfrową, przez co rozumiałbym sprzedaż cyfrową i wszelkie mikropłatności, DLC, loot boxy, itp. I jak to się ma do sprzedaży gier?... Serio, to już nawet nie ręce opadają a całe ciało leci na ziemię jak ragdoll.

Poza tym powtarzam - jak chesz udowodnić, ze ex'y się nie liczą/nie są aż tak ważne to podaj zestawienie z jednej platformy. Wtedy jeśli będziesz miał w top 10 same multiplatformy to jakieś wnioski możesz wyciągać, choć wciąż są jeszcze inne zależności. Inaczej udowadniasz, że popularna gra, która wychodzi na więcej niż jedną platformę sprzedaje się lepiej niż ex na jednej. No shit Sherlock, oczywista oczywistość zapakowana w oczywiste opakowanie.

CoD, czy jakaś sportowa gra w dzień-dwa od premiery potrafi sprzedać się w 4 mln egzemplarzy masakrując sprzedaż większości eksów

Skoro używasz tak wybitnego (w pewnym sensie) przykładu to weźmy zestawmy to z innymi wybitnymi przykładami ex'ów - GoW 3,1 mln, Uncharted 4 2,17 mln, Horizon 1,7 mln. CoD'y z ostatnich lat wahają się od 2-3,5 mln (w pierwszym tygodniu, bo właśnie z tego pochodzą przytoczone przeze mnie liczby). Nie wiem, czy można nazwać to zmasakrowaniem, ja śmiem twierdzić, że nie, tym bardziej, że żaden z tych ex'ów nie jest FPS'em.

KKW to ogromny rynek, a tam liczy się tylko Niny i Soni.

Mam wrażenie, iż taki jest w wyobrażeniach, gdyż jak zestawisz wyniki sprzedaży sprzętu z USA, Europy i Japonii wcale tak to nie wygląda - X1 dostałby tylko 3-4 mln więcej, gdyby miał się sprzedawać tak samo dobrze jak PS4.

Ich nie interesuje to, że ta gra, jak i niemal każda multi, wyglądają znacznie lepiej na One X

Ma ich interesować coś czego nie ma? Sorry, ale przewaga X1X uwidacznia się przy 4k i dotyczy głównie rozdziałki. Rzeczywiście "znacznie lepiej" i do tego jeśli masz TV 4k...

Platformy Sony od dawien dawna prowadzą ze sprzętem MS na rynkach europejskich i azjatyckich. W USA wyniki są bardziej wyrównane, myślę, że w dużej mierze przez fakt, że amerykanie preferują rodzime produkty a i X360 zrobił swoje. Pomimo tego Sony radziło i radzi sobie bardzo dobrze, a na pozostałych rynkach lepiej, więc jest jak jest.

Niemniej M$ zaszkodził (oj i to bardzo) sobie ponad 4 lata temu podczas premiery tym "zawsze on line + brak używek".

Oczywiście, że tak, ale to działało na początku. Mieli gorszy start. Przykład PS3 pokazuje jednak, że można to skutecznie nadrobić. MS jednak i sprzętowo odstawał (choć nie uważam tego za duży problem), ale przede wszystkim w kwestii ex'ów i umów z 3rd party. Tutaj polegli.

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 9 873
  • Reputacja: 187
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18801 dnia: Maj 14, 2018, 03:33:57 am »

Sprawdziłeś co te dane przedstawiają?

No nie wiem, jak dla mnie to dotyczy wydatków drogą cyfrową, przez co rozumiałbym sprzedaż cyfrową i wszelkie mikropłatności, DLC, loot boxy, itp. I jak to się ma do sprzedaży gier?

Poza tym powtarzam - jak chesz udowodnić, ze ex'y się nie liczą/nie są aż tak ważne to podaj zestawienie z jednej platformy. Wtedy jeśli będziesz miał w top 10 same multiplatformy to jakieś wnioski możesz wyciągać, choć wciąż są jeszcze inne zależności. Inaczej udowadniasz, że popularna gra, która wychodzi na więcej niż jedną platformę sprzedaje się lepiej niż ex na jednej. No shit Sherlock, oczywista oczywistość zapakowana w oczywiste opakowanie.


tylko, że jak ps4 jest 2x tyle co xboxów, to wpływy z multiplatform sony też ma 2x większe od ms, choćby z tytułu opłat konesyjnych, czy jak one się tam nazywają.

czyli jednak mega opłaca się robić exy, bo bez bloodborne czy innych gow sony nie osiągnęłoby by takiej przewagi ilościowej na rynku.

Chłopaki, żeby była jasność. Ja nie walczę sobie z eksami dla zasady (albo, że M$ mi płaci, bo tego nie robi), i też nie pluję nań. Wspominałem przecież, że Xbox One znalazł się w moim domu głównie dla kapitalnej FM6, która jest tytułem na wyłączność (Apex nie liczę z wiadomych przyczyn). Fakt, że konsola oferuje także znakomite Halo V, rewelacyjną, drugą odsłonę cyklu Horizon, czy bardzo uznane Sunset Overdrive (a, to wszytko tytuły na wyłączność dla One wcale mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Dzięki nim One(XS) znalazły się na mojej szafie i jestem nimi zachwycony.
Podobnie jest tez przecież z PS4(Pro), które chwalę i cenię eksy, bo nadają jej wyrazistości - takiego GoW bodaj pierwszy na forumku kupiłem, więc, hej....

Mnie chodzi tylko, że ludzie wyolbrzymiają ich znaczenie. A dokładniej mówiąc typowi gracze, bo przeciętnego Kowalskiego/Johna nie interesuje eks, tylko futbol amerykański/Fifa.

Zresztą wśród reszty też można zaobserwować, że gry na wyłączność są tylko przerwą od multi. Jeszcze tydzień temu jak wszedłem na listę znajomych, to 3/4 osób grało w GoW. Obecnie graja dwie osoby, a reszta strzela w Destini II/Fortnite, czyli graj w to co przed premiera GoW, który już na allegro wylądował.

I eksy być może warto produkować, ale nie brałbym za kartę przetargową takiego Bloodborne s00s, bo jeżeli konsol sprzedaje się ok osiemdziesiąt milionów kopii, a dana gra sprzedaje się w dwóch - trzech mln, to jest mały wycinek całości. To już lepiej Halo V: Guardians podać, które sprzedało się w okolicy pięciu mln kopii, a One osiągnął ok 40mln sprzedanych egzemplarzy, wiec lepiej to na papierze wygląda.

Natomiast co do tej listy, Zielarz, to pisałem co przedstawia, podobnie jak podana ostatnio inna. Ale czy umieścisz najlepiej sprzedające się gry, czy najlepiej zarabiające, to zawsze znajdziesz w niej przykładowo CoD/GTA V. I generalnie czy podasz dane z jednej, czy z każdej platformy, to wyjdzie, że najlepiej zarabiające, najpopularniejsze gry to multi.


Skoro używasz tak wybitnego (w pewnym sensie) przykładu to weźmy zestawmy to z innymi wybitnymi przykładami ex'ów - GoW 3,1 mln, Uncharted 4 2,17 mln, Horizon 1,7 mln. CoD'y z ostatnich lat wahają się od 2-3,5 mln (w pierwszym tygodniu, bo właśnie z tego pochodzą przytoczone przeze mnie liczby). Nie wiem, czy można nazwać to zmasakrowaniem, ja śmiem twierdzić, że nie, tym bardziej, że żaden z tych ex'ów nie jest FPS'em.

W tym aspekcie robią się z tego warcaby na argumenty. Oczywiście, że 4 mln vs trzy mln. to nie jest zmasakrowanie, ale to tylko jeden z przykładów i oceniamy całokształt.
GoW świetnie się sprzedaje. Trzy mln w trzy dni. Łał, no brawo. Ale zdajesz sobie sprawę, że nie będzie tak, iż w 14 dni sprzeda 14 mln sztuk. A jednak ten CoD, czy jakaś gra sportowa będzie się znakomicie sprzedawać przez znacznie dłuższy okres i koniec końców ta różnica będzie ogromna.

Popatrz na taki PUBG. Wygląda jak wygląda, kapani nie ma, optymalizacja lezy. GoW miał znacznie lepszy start, ale jeżeli ten GoW dobije do dziesięciu mln przez cały swój żywot, to będzie to ogromy sukces (już jest hitem sprzedażowym), a taki PUBG w kilka miesięcy i to jeszcze nieukończony na samym tylko PC sprzedaje się w dziesiątkach milionów. Wychodzi na konsoli i w kilka tygodni w dwudziestu klatkach biega 4 mln osób. To przepaść i jestem pewny, że jakby takie Fortnite też za niecałe 40$ sprzedawali, to goniłby fenomen GTAV/Minecraft depcząc eksy, multi, co popadnie.

To trochę jak z Avengers vs Avatar. Ci pierwsi mieli o kilkadziesiąt mln skromniejsza premierę, ale Wojna bez Granic, choć bije rekordy, to z łikendu na łikend mniej zarabia, a dzieło Camerona te sześćdziesiąt - siedemdziesiąt baniek co tydzień trzymało przez długi okres.

Uncharded 4, God of War, to świetne gry. Ja życzę ich twórcom jak najlepiej, ponieważ za niewielka cenę dostarczają mi kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt godzin rewelacyjnej zabawy.
Ale choć piękne i rewelacyjne, to mogą tylko pomarzyć o sukcesie na jaki juz czeka nowa Fifa, czy BO4.


Sorry, ale przewaga X1X uwidacznia się przy 4k i dotyczy głównie rozdziałki. Rzeczywiście "znacznie lepiej" i do tego jeśli masz TV 4k...

Nieprawda. Akurat zdarza mi się czasami kupić daną grę na kilku platformach i różnice na korzyść Xbox One X względem PS4Pro są wyraźne nie tylko z tytułu rozdzielczości. Ba, nawet nie trzeba mieć 4k tv. by je dostrzec. To o czym piszę potwierdza Digital Foundry. Czas wczytywania gier na ogól jest szybszy (w takim Kindgom Come Deliverance to ok osiem sek). Tekstury są lepszej jakości (w Shadow of War jest to różnica wręcz kilku klas).

Kultowy Wiedźmin III nie tylko prezentuje się lepiej, ale też oferuje przedział 40-60 klatek, przy zablokowanych 30 na Pro. Wg mnie różnica średnio dwudziestu k/s można spokojnie określić słowami "znacznie lepsza jakość".

Szczególnie, że gracze na ogół wybierają tryb wydajności. Posiadam 4k tv, ale zarówno w Nioh, czy niedawno w God of War wybierałem animacje kosztem rozdzielczości.

Więc nope. Mając fHD/4k otrzymujemy na ogół ładniej, szybciej i (wyraźnie) płynniej, a przy samym 4k - ładniej, szybciej, a natywne 4k dopełnia całości i robi przysłowiowa robotę (wystarczy The Division/FC5 sprawdzić).

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 475
  • Reputacja: 69
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18802 dnia: Maj 14, 2018, 08:36:30 am »
GoW bodaj pierwszy na forumku kupiłem,
Chyba żartujesz...

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 670
  • Reputacja: 192
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18803 dnia: Maj 14, 2018, 11:00:27 am »
Szczególnie, że gracze na ogół wybierają tryb wydajności.

Tutaj kolejny żarcik Sylvana nie poparty niczym.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 435
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18804 dnia: Maj 14, 2018, 12:00:46 pm »
Sylwan, chodzi o to, że rzucasz opinię, a w zasadzie stawiasz je jako fakty i nie potrafisz ich uargumentować. Jak już próbujesz to robisz to tak żałośnie źle, iż nie jest trudno je obalić. Mimo wszystko dalej idziesz w zaparte jakby tego wszystkiego nie było i dalej rozpowszechniasz swoją prawdę jakby była faktem. A tak nie jest co próbuję Tobie usilnie pokazać. Tak więc jak to jest? Jesteś a) ślepy, b) nie potrafisz czytać, c) upośledzony umysłowo, czy może d) fanbojem. A jest jeszcze e) narcyzem co pozjadał wszystkie rozumy. W pierwsze dwa nie wierzę, co do trzeciego raczej też nie, więc jestem skłonny uwierzyć w mieszankę dwóch ostatnich.

Mnie chodzi tylko, że ludzie wyolbrzymiają ich znaczenie. A dokładniej mówiąc typowi gracze, bo przeciętnego Kowalskiego/Johna nie interesuje eks, tylko futbol amerykański/Fifa.

Ex'y nie są tak ważne jak kiedyś, bo nie ma ich tak wiele jak za czasów PSX'a czy PS2. To fakt. Wciąż jednak są (oczywiście nie na każdej platformie ;P) i nawet przeciętny Kowalski idąc do sklepu z chęcią rzuci się na konsolę, na której jest Uncharted, czy GoW, o którym trąbią tu i tam. A trąbią m.in. przez graczy core'owych, którzy gry kupują i zachwalają, czy recenzentów/youtuberów/itd.

Zresztą wśród reszty też można zaobserwować, że gry na wyłączność są tylko przerwą od multi. Jeszcze tydzień temu jak wszedłem na listę znajomych, to 3/4 osób grało w GoW. Obecnie graja dwie osoby, a reszta strzela w Destini II/Fortnite, czyli graj w to co przed premiera GoW, który już na allegro wylądował.

I? Przecież normalne jest, że nie mamy co najmniej 12 ex'ów na rok, aby gracze tylko w nie grali. Nie, mamy ich znacznie mniej, a do tego w dużej mierze są to tytuły single player only. Co nie zmienia faktu, że przez jakiś tydzień masa ludzi grała wyłącznie w GoW'a i nabyło go 3,1 mln graczy. Zestawmy to z przytaczanym przez Ciebie CoD, gdzie w tydzień (wynik GoW obejmuje 3 dni) sprzedawało się od 2 do 3,5 mln kopii na samej PS4. Mega marka jaką jest CoD, FPS do tego przede wszystkim do multi. I GoW, tytuł nie tak bardzo rozpoznawany jak CoD, nie FPS, zero multi, do tego fantasy (co nie każdemu leży). Jak dla mnie ładne się broni i będzie wymieniany wśród bestsellerów konsoli. A że ludzie grają w Destiny i tym podobne - są to tytuły, które teoretycznie się nie kończą, więc możesz w nie grać i grać. Jak jednak ma się to do sprzedaży? Ten argument akurat nie świadczy o tym wcale.

I eksy być może warto produkować, ale nie brałbym za kartę przetargową takiego Bloodborne s00s, bo jeżeli konsol sprzedaje się ok osiemdziesiąt milionów kopii, a dana gra sprzedaje się w dwóch - trzech mln, to jest mały wycinek całości. To już lepiej Halo V: Guardians podać, które sprzedało się w okolicy pięciu mln kopii, a One osiągnął ok 40mln sprzedanych egzemplarzy, wiec lepiej to na papierze wygląda.

BB jest ciekawym przykładem, bo z jednej strony jest to gra, która nie powinna się sprzedać w wielu milionach (ze względu na swoją charakterystykę, przede wszystkim gameplay i lore). Jednak tak się stało, sprzedała się rewelacyjnie, a miało to miejsce kilka lat temu, kiedy konsol na rynku było mniej (o czym chyba zapominasz). Niedawno był nawet za darmo w plusie, więc pewnie więcej ludzi mogło go sprawdzić. Mimo wszystko BB było jedną z gier, którą Sony mogło się chwalić reklamując PS4 (świetne oceny, różnorodność w portfolio) i to robiło. I takie rzeczy są ważne. A Halo 5 ma raczej średnie opinie i jest przykładem na to, iż seria traci na znaczeniu (choć wciąż prawie 5 mln to dużo) o czym głośno się mówi.

Natomiast co do tej listy, Zielarz, to pisałem co przedstawia, podobnie jak podana ostatnio inna. Ale czy umieścisz najlepiej sprzedające się gry, czy najlepiej zarabiające, to zawsze znajdziesz w niej przykładowo CoD/GTA V. I generalnie czy podasz dane z jednej, czy z każdej platformy, to wyjdzie, że najlepiej zarabiające, najpopularniejsze gry to multi.

Jest ogromna różnica, gdy próbujesz udowodnić, że lepiej sprzedają się multiplatformy, a podajesz listę najlepiej zarabiających gier w digitalu. Po pierwsze - wszelkie gry, które nie mają w sobie mikropłatności (wiele/większość? ex'ów Sony) nie znajdą się na tej drugiej. Co nie zmienia faktu, że mogą się sprzedać świetnie i przynieść dochód, znajdując się na tej pierwszej. I nie raz wrzucałeś zestawienia nie pisząc skąd pochodzą i co przedstawiają. Zwykle trzeba się domyślać, że chodzi o sprzedaż ogółem i tu jak zwykle jest błąd w Twoim rozumowaniu - jak chcesz udowodnić, że multiplatformy sprzedają się lepiej niż ex'y to podawać sprzedaż tylko z tej platformy, bo tu masz realne porównanie. Na marginesie fakt, że wśród najlepiej zarabiających tytułów jest jeden ex MS pokazuje, że można i jest miłym zaskoczeniem.

Ale zdajesz sobie sprawę, że nie będzie tak, iż w 14 dni sprzeda 14 mln sztuk. A jednak ten CoD, czy jakaś gra sportowa będzie się znakomicie sprzedawać przez znacznie dłuższy okres i koniec końców ta różnica będzie ogromna.

Tak, zdaję sobie sprawę z tego. Tak samo jak z tego, że te 3,1 mln urośnie jeszcze o kilka mln. I wśród tych nabywców będą nowi klienci jak i obecni. I dalej będą głosić, iż na PS4 masz świetne gry i to na wyłączność. I dalej będzie opinia, że na X1 nie ma gier (co oczywiście jest wyolbrzymieniem, ale tak się potocznie mówi). A przykłady Uncharted pokazują, że ex może się sprzedać na poziomie tych najbardziej dochodowych IP i spora część z jego nabywców to właśnie casuale.

Generalnie mam wrażenie, że schodzimy z tematu i zaczynamy uderzać w stronę Games as Service i tego czy mogą zarobić więcej. Nie o to chodziło w tej dyskusji, tylko czy ek'sy są ważne. Nie będę negował tego, że multiplatrofmy sprzedają się lepiej niż ex'y (w końcu wychodzą na więcej niż jedną platformę, więc siłą rzeczy nie może być inaczej). Nie będę też zaprzeczał, że są "mega IP", które sprzedają się w niebotycznych nakładach - jest kilka takich serii. Nie zmienia to jednak tego, że jednym z ważnych czynników sprzedających konsole są gry na wyłączność, które nie muszą się sprzedawać w 20 mln egzemplarzy. One wykonują pracę na kilku płaszczyznach - po pierwsze sprzedają sprzęt bezpośrednio (szczególnie na początku, później dokładają mniejsze cegiełki, ale wciąż to robią, o czym najlepiej świadczą bundle), ale także pośrednio (biblioteka świetnych gier na wyłączność to coś o czym mówią wszyscy i taki wizerunek konsoli się kształtuje i jest powielany potem nie tylko przez hardcorowców, ale także casuali, sprzedawców, w reklamach, itp.) I o to tu chodzi. Gdyby nie miały znaczenia to nie było by ich w zestawieniach sprzedaży, ludzie by o tym nie mówili i MS nie byłby otwarcie krytykowany za to, iż ich nie ma (a ciągnie się to latami).

Nieprawda. Akurat zdarza mi się czasami kupić daną grę na kilku platformach i różnice na korzyść Xbox One X względem PS4Pro są wyraźne nie tylko z tytułu rozdzielczości. Ba, nawet nie trzeba mieć 4k tv. by je dostrzec. To o czym piszę potwierdza Digital Foundry. Czas wczytywania gier na ogól jest szybszy (w takim Kindgom Come Deliverance to ok osiem sek). Tekstury są lepszej jakości (w Shadow of War jest to różnica wręcz kilku klas)

Czy jest cała lista takich gier (pytam serio)? Ja widziałem porównania wyrywkowo kilku tytułów. Różnice z reguły były rzędu PS4 vs X1 (czyli niewielkie). Przykłady ex'ów pokazują, że nawet upscalowane 4k na Pro może być bardzo bliskie natywnemu i zwykły człowiek bez porównania obraz obok obrazu nawet nie zauważy różnicy. Czas wczytywania dla mnie akurat nie ma takiego znaczenia (chyba, że różnice rzędu 30-60 sekund, to już bardziej). Ale jak podkreślam to jest moje zdanie i nie uważam tego przykładu za "dużo lepiej". Co do tekstur - i tu dochodzimy do sedna problemu. X1X jest konsolą potężniejszą od Pro to nie podlega dyskusji. Już pomijając GPU (którego przewaga mocy może być niwelowana przez próbę osiągnięci natywnego 4k) konsola ma więcej RAM'u, więc powinniśmy oczekiwać faktycznego skoku jakości tekstur, czy niektórych assetów. Za starych czasów X1X pokazałby tą przewagę w grach i nie byłoby tematu. Teraz jednak mamy upgrade konsol pod 4k, który jednocześnie ma nie alienować graczy, którzy już nabyli starsze wersje. W związku z tym większość mocy idzie w wyższą rozdzielczość, miejscami fps (tam gdzie ograniczeniem jest GPU a nie CPU). Pozostałych różnic za bardzo nie ma. Tak, Shadow of War jest przykładem podejścia, jakie tak naprawdę wszyscy dev'i powinni mieć. Faktycznie różnice są większe (ale wciąż to ta sama gra, może idzie to w stronę porównania multiplatform z czasów PS3 i X360), ale nie gigantyczne. Problem w tym, że SoW był robiony specjalnie pod premierę X1X, gdzie MS zadbał o to, żeby te kilka tytułów naprawdę pokazywało różnicę. Nie są w stanie tego zagwarantować w każdej grze, czy nawet większości. Ten sam problem ma Sony, tylko oni mają mniejsze "argumenty" po stronie samego sprzętu. Dlatego przy takim podejściu uważam, że Pro jest lepszą (bardziej rozsądną) opcją. Niemniej marketingowo MS może reklamować X1X jako najmocniejszą konsolę z najładniejszymi wersjami gier multiplatformowych (to, ze różnice mogą być obiektywnie rzecz biorą niewielkie, nie ma znaczenia).

Kultowy Wiedźmin III nie tylko prezentuje się lepiej, ale też oferuje przedział 40-60 klatek, przy zablokowanych 30 na Pro. Wg mnie różnica średnio dwudziestu k/s można spokojnie określić słowami "znacznie lepsza jakość".

No dobrze, ale poza kilkoma przykładami (do tego "starych" gier) daj mi podstawę, abym przyjął, że chociaż większość gier tak ma. Szczególnie tytułów AAA.

Na razie wciąż obstaję przy tym, że X1X jest słabo wykorzystywany (zwłaszcza jeśli nie ma się TV 4k) i choć każda gra może być lepsza właśnie na tym sprzęcie (trudno żeby nie było) to jest to mało znacząca różnica. Porównałbym to w najlepszym razie do sytuacji PS4 vs X1, a przypomnę, że zwolennicy konsoli MS utrzymywali, iż różnice są znikome (co po części sam uważam).

Z mojej strony to tyle. Dopóki Sylwan nie przekonasz mnie, że potrafisz wyciągać wnioski i faktycznie argumentować swoje wypowiedzi, nie będę odpisywał, bo w każdym poście muszę się powtarzać a to nie ma sensu i przestało być zabawne.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 283
  • Reputacja: 141
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18805 dnia: Maj 22, 2018, 17:46:44 pm »
Przypadkiem znalazłem. Wrzucone przez jakiegoś xbota:


https://www.pepper.pl/promocje/playstation-4-pro-fifa-18-auchan-84698
Nintendo Network ID: Pok_pl

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 9 873
  • Reputacja: 187
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18806 dnia: Maj 22, 2018, 18:40:40 pm »
"Użytkownik zbanowany"  xP
Generalnie miał nieco racji, ale przekoloryzował i to w tą złą (jak widać) stronę.

Na razie wciąż obstaję przy tym, że X1X jest słabo wykorzystywany (zwłaszcza jeśli nie ma się TV 4k) i choć każda gra może być lepsza właśnie na tym sprzęcie (trudno żeby nie było) to jest to mało znacząca różnica. Porównałbym to w najlepszym razie do sytuacji PS4 vs X1, a przypomnę, że zwolennicy konsoli MS utrzymywali, iż różnice są znikome (co po części sam uważam).

Xbox One X jeszcze przed swoją premierą był przedstawiony jako sprzęt pod 4k, więc nie powinno się grymasić na jego współpracę z odbiornikami full HD, a trzeba uczciwie przyznać, że ta jest całkiem dobra.
Supersampling robi robotę, a niektóre gry (Gears of War 4) pozwalają wybrać aż dwukrotną liczbę klatek, co przecież sporym osiągnięciem jest i korzystają z tego nawet gracze posiadający 4k.
Dodatkowo należy pamiętać, że to potężniejsza wersja bazowego modelu i w stosunku do niego przeskok jest nieprawdopodobny - wystarczy odpalić Path of Exile, czy FM7.
W tej drugiej nie rozbija się tylko o 4k, ale też o czas dogrywania, samą jakość tekstur oraz znacznie lepiej wymodelowanych pojazdy, więc, no jest tego trochę.

Oczywiście różnica w stosunku do Pro jest mniejsza, ale to wciąż 40%, które widać (raz mniej, raz więcej), a całość nie rozbija się tylko o rozdzielczość, choć ta swoje zadanie spełnia bardzo dobrze.
Żeby nie było, że to prawda objawiona wynikająca z narcystycznej osobowości, nie poparta niczym. Skoro negujesz moje słowa, nieco od Digital Foundry odnośnie Wolfestein II:

Cytuj
PS4 Pro generuje maksymalnie 2560 × 1440, podczas gdy X to już pełne 3840 × 2160, co oznacza 2,5-krotny i zaskakująco stały wzrost liczby pikseli. Jeśli weźmiemy przerywniki na silniku - gdzie łatwo o identyczne sceny do porównania, to niebagatelna różnica. Rezultatem jest dużo wyższa ostrość obrazu. Podobną sytuację obserwujemy przez większość czasu. Z bliska odsłona Xbox One X faktycznie wygląda lepiej. Przechodząc od przerywników do standardowej rozgrywki, widać wyraźnie, że najbardziej wymagające sceny mogą w większym stopniu wpłynąć na skalowanie. Sprzęt Microsoftu ma więc 63-procentową przewagę, a jakość obrazu pozostaje całkiem wysoka, ale na konsoli Sony zaczyna się już wkradać pewne rozmycie. Właśnie jakość obrazu jest najważniejszą aktualizacją po stronie Xbox One X, ale produkcja studia MachineGames podnosi też kilka innych ustawień względem PS4 Pro. Wyższa ostrość mówi sama za siebie, a Xbox One X podnosi także filtrowanie tekstur, zapewne już przez same zwiększenie liczby pikseli do próbkowania. Sprzęt Microsoftu zbliża się też bardziej do anizotropowego poziomu 16x, zarezerwowanego jednak dla PC. Podsumowując, Xbox One X oferuje duża przewagę względem PS4 Pro w obszarze jakości obrazu i zapewnia piękne wrażenia w 4K.

Różnice na korzyść PS4 względem Xbox One były znacznie mniejsze i rozbijały się głównie o 1080p vs 900p (niedużo, ale dało się to dostrzec). Dodatkowo One(S) często oferował lepszą płynność. Reszta praktycznie bez zmian. Tutaj jest lepiej, często znacznie lepiej. Nieistotne czy dotyczy to starszych gier (The Division), czy nowszych (Battlefront II).

I ja nie piszę tego po złości (bo daleki jestem od tego), ani by cię sprowokować. Pro kupiłem na premierę, testowałem wiele gier i swoje spostrzeżenia przelałem na łamy forum - konsole bardzo chwaliłem (i nadal chwalę). Zasadniczo jedyne moje zarzuty to głośna praca i fatalny stan baterii kontrolera, na wsteczną i odtwarzacz 4k tez bym się nie obraził. One X także nabyłem w dniu premiery, testowałem bodaj 4 tygodnie zanim przedstawiem swoja opinię i uważam, że jest za co ten sprzęt chwalić, a potencjał mocy jest bardzo dobrze wykorzystany - wystarczy nań zagrać w Asasyna Orgins dla przykładu.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 221
  • Reputacja: 46
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18807 dnia: Maj 23, 2018, 00:07:11 am »
Przypadkiem znalazłem. Wrzucone przez jakiegoś xbota:


https://www.pepper.pl/promocje/playstation-4-pro-fifa-18-auchan-84698
Tam są bajki.
Wulfenstein 2, wiedzmin 3 titanfall 2 mają dynamiczną rozdzielczość a nie żadne 3840x2160.

Cytuj
pozwalają wybrać aż dwukrotną liczbę klatek, co przecież sporym osiągnięciem jest i korzystają z tego nawet gracze posiadający 4k.
Lepiej włączyć natywne 4k + upłynniacz i masz wrażenie jakby gra chodziła w 4k+60 klatek.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2018, 00:12:23 am wysłana przez Wulfen »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 243
  • Reputacja: 97
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18808 dnia: Maj 23, 2018, 06:28:44 am »
+ daun w sterowaniu.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 435
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18809 dnia: Maj 23, 2018, 10:44:15 am »
Xbox One X jeszcze przed swoją premierą był przedstawiony jako sprzęt pod 4k, więc nie powinno się grymasić na jego współpracę z odbiornikami full HD, a trzeba uczciwie przyznać, że ta jest całkiem dobra.

Jedna i druga konsola były reklamowane jako sprzęt pod 4k, co nie przeszkadzało jednym i drugim mówić też o zaletach na TV FullHD. Te są znikome w porównaniu do wzrostu wydajności tych maszyn. A że TV 4k to wciąż pieśń przyszłości w branży, a nie stan normalny, to tym bardziej nie ma powodu, żeby ludzie wybierali masowo te konsole. Dlatego też X1X w kwestii PS4 vs X1 niewiele wnosi, pomimo tego, że na papierze jest najsilniejszą konsolą na rynku.

Supersampling robi robotę, a niektóre gry (Gears of War 4) pozwalają wybrać aż dwukrotną liczbę klatek, co przecież sporym osiągnięciem jest i korzystają z tego nawet gracze posiadający 4k.

Jak dla mnie byłoby sporym osiągnięciem, gdyby w każdej grze oferował wzrost fps do 60. Nie jest to jednak możliwe przez CPU, ale także 4k.

W tej drugiej nie rozbija się tylko o 4k, ale też o czas dogrywania, samą jakość tekstur oraz znacznie lepiej wymodelowanych pojazdy, więc, no jest tego trochę.

Sytuacja jak z Shadow of War - tytuł przygotowany specjalnie na start konsoli, tak aby faktycznie podkreślał różnicę. Choć tutaj przynajmniej spodziewałbym się, że każda gra od MS powinna być przygotowywana w ten sposób pod nowego X'a (jak nie to lipa).

Oczywiście różnica w stosunku do Pro jest mniejsza, ale to wciąż 40%, które widać (raz mniej, raz więcej), a całość nie rozbija się tylko o rozdzielczość, choć ta swoje zadanie spełnia bardzo dobrze.

Właśnie rozbija się przede wszystkim o rozdzielczość, a ta robi największą różnicę na papierze. Gdy odpalasz na TV, gdzie nie będziesz robił porównań (czyli w normalnych warunkach) nie odczujesz tego za bardzo. A jeśli jeszcze dev zrobi to dobrze (patrz studia Sony) to ciężej jest nawet wyłapać, że to nie natywne 4k.  Przytoczony przez Ciebie Wolf 2 ma przede wszystkim wyższą rozdzielczość i, jak DF samo zaznaczyło w oryginalnym tekście, stąd najpewniej bierze się różnica w filtrowaniu.

Różnice na korzyść PS4 względem Xbox One były znacznie mniejsze i rozbijały się głównie o 1080p vs 900p (niedużo, ale dało się to dostrzec)

No nie wiem - na X1 była sytuacja, że bez porównywania widać było, że coś jest rozmyte (np. Gearsy). Jeśli przy Pro na 4k masz podobne odczucia to jak dla mnie sytuacja jest podobna. A jeśli nie to jest nawet mniejsza.

I ja nie piszę tego po złości (bo daleki jestem od tego), ani by cię sprowokować. Pro kupiłem na premierę, testowałem wiele gier i swoje spostrzeżenia przelałem na łamy forum - konsole bardzo chwaliłem (i nadal chwalę). Zasadniczo jedyne moje zarzuty to głośna praca i fatalny stan baterii kontrolera, na wsteczną i odtwarzacz 4k tez bym się nie obraził. One X także nabyłem w dniu premiery, testowałem bodaj 4 tygodnie zanim przedstawiem swoja opinię i uważam, że jest za co ten sprzęt chwalić, a potencjał mocy jest bardzo dobrze wykorzystany - wystarczy nań zagrać w Asasyna Orgins dla przykładu.

Dla mnie, gdybyśmy mieli różnice w każdej grze (niezależnie od TV) pokroju Shadow of War czy FM7, albo jak w wielu multiplatformach za czasów PS3 i X360, to wtedy widziałbym w tym faktycznie sens. A tak różnica w rozdzielczości, odczuwalna dodatkowo na TV 4k i też w zależności od gry, to dla mnie mało. Na tyle mało, że konsola wciąż leży w pudle oryginalnie zapakowana i czeka (być może na potencjalną sprzedaż).

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 9 873
  • Reputacja: 187
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18810 dnia: Sierpień 04, 2018, 11:03:15 am »


Wersja na One X tradycyjnie oferuje wyższą rozdzielczość i płynniejszą animację. Świetnie, bo już wersja na Pro podczas premiery robiła ogromne wrażenie.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 283
  • Reputacja: 141
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18811 dnia: Sierpień 10, 2018, 09:36:07 am »
Sony pochwaliło się, że sprzedało już ponad 500 mln konsol Playstation. 525 mln dokładnie. Tak mniej więcej się to plasuje:
Cytuj
PlayStation2:               157.68m
PlayStation:                 104.25m
PlayStation3:               86.90m
PlayStation4:               81.06m
PlayStationPortable:     80.82m
PlayStationVita:            16.03m

VGChartz totals:     = 526.74m
http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=237242

PS4 wskoczy z luzem na drugą pozycję. Myślę, że ma szansę nawet na 120-130 mln.

Dla porównania Nintendo i Xbox:

Nintendo DS              154.90
Game Boy                 118.69    
Wii                            101.64
Game Boy Advance     81.51
Nintendo 3DS             72.39
NES                           61.91
SNES                         49.10
Nintendo 64               32.93
GameCube                 21.74
Nintendo Switch          18.75
Wii U                          13.97    

= 727,53 mln

Ciekawe czy Sony da radę kiedyś dogonić Nintendo.

Xbox 360                   85.80
Xbox One                   38.15
Xbox                          24.65

= 148,6 mln

Tymczasem MS ma jeszcze długą drogę przed sobą. Swoją drogą przyszłe pokolenia będą miały trudne zadanie, by zapamiętać, jaka była kolejność wydawania Xboxów ;)
Nintendo Network ID: Pok_pl

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 283
  • Reputacja: 141
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18812 dnia: Sierpień 13, 2018, 00:37:58 am »
Nintendo Network ID: Pok_pl

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 9 873
  • Reputacja: 187
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18813 dnia: Sierpień 15, 2018, 15:17:39 pm »
Nie gram, nie mam zamiaru, ale to wprost nieprawdopodobne jakie pieniądze ta gra zarabia.  :o

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 9 873
  • Reputacja: 187
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18814 dnia: Wrzesień 19, 2018, 13:03:43 pm »


 :)

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 283
  • Reputacja: 141
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18815 dnia: Październik 30, 2018, 21:36:00 pm »
Nintendo Network ID: Pok_pl

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 283
  • Reputacja: 141
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18816 dnia: Listopad 07, 2018, 20:35:25 pm »
NPD reveals the best-selling games in the US each year since 1995
Cytuj
The list is as follows:

2017 – Call of Duty: WWII
2016 – Call of Duty: Infinite Warfare
2015 – Call of Duty: Black Ops III
2014 – Call of Duty: Advanced Warfare
2013 – Grand Theft Auto V
2012 – Call of Duty: Black Ops II
2011 – Call of Duty: Modern Warfare 3
2010 – Call of Duty: Black Ops
2009 – Call of Duty: Modern Warfare 2
2008 – Rock Band
2007 – Guitar Hero III: Legends of Rock
2006 – Madden NFL 07
2005 – Madden NFL 06
2004 – Grand Theft Auto: San Andreas
2003 – Madden NFL 2004
2002 – Grand Theft Auto: Vice City
2001 – Madden NFL 2002
2000 – Pokemon Stadium
1999 – Donkey Kong 64
1998 – Zelda: Ocarina of Time
1997 – Mario Kart 64
1996 – Super Mario 64

Piscatella said that the best-selling games are now able to generate over 5x the dollar volume the top selling games of the late 90’s could.
https://nintendoeverything.com/npd-reveals-the-best-selling-games-in-the-us-each-year-since-1995/

Ciekawa lista. Jak widać N64 mimo słabszej sprzedaży konsol niż PS1, miało najlepiej sprzedające się exy. Można też zauważyć, że Amerykanie nie mają szczególnie wybrednego gustu, jeśli chodzi o gry...

Z chęcią zobaczyłbym podobną listę w wydaniu europejskim i japońskim.
Nintendo Network ID: Pok_pl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 435
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18817 dnia: Listopad 08, 2018, 11:16:40 am »
No tak, CoD'y zniszczyły system ;). Smutne, że to jednak masówka wygrywa.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 424
  • Reputacja: 111
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18818 dnia: Listopad 08, 2018, 13:41:06 pm »
Ostatnio na YT usłyszałem komentarz, że społeczność PC jest najliczniejsza społecznością gejmingową, w kontekscie zjeby dla R* za brak RDR2 na PC.
Moim kontrargumentem było to, ze gry na PC się nie sprzedają, jako przykład podałem GTAV. Oczywiście zaczęły sie durne argumenty, że tak na prawdę aby pograć w wymarzoną wersję, gracz PC musiał wcześniej grać i na PS3 i na PS4... i na PC sie nie sprzedała, bo blacharze wcześniej grali już na konsolach.

No więc sprawdziłem na VG Chartz takiego COD WWII, który premierę miał jednoczesnie na każdej platformie - PC to zaledwie 0.75mln, PS4 chyba 8.5mln. Powiem wam, że w sumie to się nie dziwię, że R* nie chce rzucać RDR2 blacharzom na spiracenie w samą premierę. Mimo że projektując wersje na konsole, wersję na PC maja praktycznie gotową za darmo i od zaraz.

Edit: PC - 0.19mln, PS4 - 13mln  :lol: :lol: :lol:
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2018, 13:55:48 pm wysłana przez andryush »

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 283
  • Reputacja: 141
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18819 dnia: Listopad 08, 2018, 14:49:28 pm »
Akurat wyniki VG Chartz dotyczące PC są kompletnie niemiarodajne. Poza tym vhchartz liczy tylko sprzedaż pudełkową, a PC, to teraz głównie sprzedaż cyfrowa. Co by nie mówić, gry na pecetach wciąż sprzedają się bardzo dobrze. Dla przykładu:

The Forest Has Now Sold Over 5 Million Copies
https://gamingbolt.com/the-forest-has-now-sold-over-5-million-copies

Dotyczy to wyłącznie wersji na pecety.

Gdyby gry na kompa się nie sprzedawały, to firmy nie tworzyłyby na niego gier. Zgodzę się jednak, że wiele gier główną kasę zarabia na konsolach. Jednak wszystko zależy od specyfiki danej gry. Za jeszcze jeden przykład niech starczy Star Citizen ;)
Nintendo Network ID: Pok_pl

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 424
  • Reputacja: 111
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18820 dnia: Listopad 08, 2018, 17:00:30 pm »
Czyli szukając ilości sprzedanych kopii GTAV, musiałbym znać dane ze Steama?

Lupi

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 14-06-2004
  • Wiadomości: 20 038
  • Reputacja: 189
  • Pozdrawiam
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18821 dnia: Listopad 08, 2018, 17:15:43 pm »
Czyli szukając ilości sprzedanych kopii GTAV, musiałbym znać dane ze Steama?

GTA V stuknęło właśnie 100 mln.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 424
  • Reputacja: 111
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18822 dnia: Listopad 08, 2018, 17:20:14 pm »
100mln, w tym ~40mln z konsol Sony.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 283
  • Reputacja: 141
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18823 dnia: Listopad 08, 2018, 20:26:18 pm »
Czyli z 30 mln z konsol MS i kolejne 30 z PC? Tak chyba mniej więcej by wychodziło.

Edit:

Wyniki byłby z VG Chartz, czyli bez edycji cyfrowych. Zatem można doliczyć Sony z kolejne 10 mln pewnie.

Wtedy by wychodziło po około 50 mln na konsole Sony, 35 mln MS i 15 mln PC.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2018, 20:32:44 pm wysłana przez POK »
Nintendo Network ID: Pok_pl

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 424
  • Reputacja: 111
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18824 dnia: Listopad 08, 2018, 20:41:39 pm »
Wychodzi że 37mln przypada na PC. Ale to raczej niemozliwe... :> Steam twierdzi, że uzykowników GTA V jest 5-10mln

Lupi

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 14-06-2004
  • Wiadomości: 20 038
  • Reputacja: 189
  • Pozdrawiam
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18825 dnia: Listopad 08, 2018, 20:49:02 pm »
Steam twierdzi, że uzykowników GTA V jest 5-10mln
Steam nie podaje dokładnych danych. Narzędzia zewnętrze są na tyle niedokładne, że nie ma sensu się nimi sugerować.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 424
  • Reputacja: 111
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18826 dnia: Listopad 08, 2018, 21:45:23 pm »
No fakt, 5-10mln to dość duża rozbieżność, ale wątpię, żeby było to 37mln.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 074
  • Reputacja: 50
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18827 dnia: Listopad 08, 2018, 23:02:28 pm »
Myślę, że z konsol M$ może być więcej, niż 30mln. Pamiętajmy, że X360 był bardzo popularny.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 283
  • Reputacja: 141
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18828 dnia: Listopad 09, 2018, 05:14:48 am »
Wychodzi że 37mln przypada na PC.
Jak pisałem, vgchartz nie uwzględnia sprzedaży cyfrowej (także na konsolach). Zatem od tych 37 mln trzeba odjąć edycje cyfrowe GTAV na PS3, X360, PS4 i XB1. Wtedy wyjdzie ilość sprzedanych sztuk wersji pecetowej.
Na poprzedniej generacji sprzedaż edycji cyfrowych nie była oszałamiająca, ale na tej gwałtownie wzrosła. Niektóre gry z konsol mają nawet 50% sprzedaży cyfrowej. Ale zwykle jest to 20-30%.

A tu jeszcze rozszerzony wykres najlepiej sprzedających się gier w USA w poszczególnych latach:



Wygląda już ciekawiej.
Nintendo Network ID: Pok_pl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 435
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18829 dnia: Listopad 09, 2018, 11:13:04 am »
Według VGChartz samych fizycznych egzemplarzy jest co najmniej 65 mln, więc faktycznie mniej więcej 30-35 mln może być cyfrowych, z czego PC raczej więcej niż 10 nie stanowi. Tak czy siak to na konsolach jest główna sprzedaż większości gier. PC dostaje je przy okazji, bo port nie jest trudny, a zawsze dodatkowe pieniądze z tego są. U nas w kraju oczywiście w wielu firmach myśli się najpierw o PC, taka pozostałość z lat 90.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 283
  • Reputacja: 141
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18830 dnia: Listopad 09, 2018, 14:58:32 pm »
"Wsteczna kompatybilność nie jest ważna. Ważniejsze jest uaktualnienie gry i wypuszczenie jej raz jeszcze"
Cytuj
Na ten temat głos zabrał sam Strauss Zelnick, szef Take-Two.

    Nie sądzę, by wsteczna kompatybilność była ważna. Powód, dla którego osiągnęliśmy taki sukces z GTA V jest prosty - stworzoną wcześniej zawartość zaktualizowaliśmy o nowości i wydaliśmy raz jeszcze. Ten ruch pozwolił nam szczycić się mianem lidera sprzedaży praktycznie przez całą generację, aż do czasu wydania RDR2.

    Nie wiadomo jak rozwinie się Red Dead Redemption 2, na razie wiem tyle, że gra zaliczyła świetny start. I na tym się skupmy.
https://www.ppe.pl/news/127036/wsteczna-kompatybilnosc-nie-jest-wazna-wazniejsze-jest-uaktualnienie-gry-i-wypuszczenie-jej-raz-jeszcze.html
Nintendo Network ID: Pok_pl

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 283
  • Reputacja: 141
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18831 dnia: Listopad 09, 2018, 15:42:23 pm »
Daję tutaj:

PlayStation Now generuje ponad trzykrotnie lepszy dochód od Xbox Game Pass

https://www.ppe.pl/news/127042/playstation-now-generuje-ponad-trzykrotnie-lepszy-dochod-od-xbox-game-pass-subskrybenci-placa-chetniej.html

Nie sądziłem, że PlayStation Now cieszy się takim zainteresowaniem. Zatem Sony na pewno będzie rozwijać pomysł na kolejnej generacji.
Nintendo Network ID: Pok_pl

Lupi

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 14-06-2004
  • Wiadomości: 20 038
  • Reputacja: 189
  • Pozdrawiam
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18832 dnia: Listopad 09, 2018, 15:44:33 pm »
Niezłe zaskoczenie. Chyba, że ja o czymś nie wiem i ta usługa wymiata w USA funkcjami i ofertą.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 243
  • Reputacja: 97
System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18833 dnia: Listopad 09, 2018, 16:12:54 pm »
Biorąc pod uwagę że psn now ma gorszą ofertę, działa na streamingu i jest droższe od game pass, to aż mi się wierzyć nie chce.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2018, 16:17:59 pm wysłana przez Moldar »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 435
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #18834 dnia: Listopad 09, 2018, 16:14:21 pm »
W USA na pewno funkcjonuje lepiej, choć jeśli idzie o internet, to tam też bywa różnie. Tak czy inaczej sam jestem zaskoczony, że tak dobrze to działa. Ale jak wygląda kwestia opłat - czy PSNow też ma subskrypcję i można korzystać ze wszystkiego? Bo może jest spora różnica w cenie i stąd większe dochody. No i Now już jest na rynku od dłuższego czasu (plus więcej graczy).

A co do Zelnicka - nie dziwią mnie ich motywacje, jedynie to, że tak otwarcie o tym mówią.