0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Reggie just confirmed at the New York City conference that this is a Wii U exclusive and Nintendo will publish.
Wczorajsza zapowiedź sequela Bayonetty jako gry na wyłączność dla Wii U zaskoczyła pewnie niejedną osobę, ale na tym wcale nie musi się skończyć. Szef PlatinumGames sugeruje, że współpraca jego studia z Nintendo może być głębsza. Tatsuya Minami, bo o nim mowa, w swojej odezwie do graczy opublikowanej na oficjalnej stronie PlatinumGames napisał, że studiu od początku przyświecał cel uczynienia z Bayonetty znaczącej marki. W dzisiejszych czasach, kontynuuje, wymaga to jednak wielkiej woli i determinacji, dlatego jedyną drogą umożliwiającą realizację tego celu był dla niego i jego zespołu sojusz z Nintendo. Minami zapewnił, że razem z "N" będą pracować, by zabrać serię na wyższy poziom popularności i trafić z nią pod strzechy większej liczby graczy. Głos zabrali również nowy reżyser, Yusuke Hashimoto, który przy pierwszej części pełnił rolę producenta, oraz Hideki Kamiya, twórca Bayonetty. Ten drugi zapewnił, że będzie nadzorował prace nad sequelem. Nie omieszkał również wspomnieć, że powróci wiele osób z zespołu, który sklecił pierwszą część. I że generalnie jest zachwycony szansą jaka się przytrafiła. Przypomina sobie, gdy razem z Hashimoto omawiali przy piwie pomysły na kontynuację. Nie sądził, że będzie miał jeszcze okazję ją zrobić. Nowy reżyser też wspomniał, że Hideki Kamiya udziela się przy wszystkich aspektach gry. Ich celem jest rozwinąć i system walki, i uniwersum Bayonetty. Pzy okazji informujemy, że najbardziej znane gry przy jakich pracował Hashimoto -- oprócz Bayonetty -- to Resident Evil 3, remake Resident Evil z GameCube'a, Resident Evil 4, pierwsza część Devil May Cry i God Hand. To zresztą te, o których wspomina on sam.
Atsushi Inaba, executive director at Platinum Games, has given a straight answer about Nintendo’s involvement with Bayonetta 2. According to Inaba, there wouldn’t be a sequel if the company hadn’t decided to collaborate with Platinum on the project.“Would Bayonetta 2 not exist without Nintendo? The answer is yes.” Inaba says that even though Bayonetta 2 will be hitting a brand new system – and the IP is coming to a Nintendo console for the first time – he doesn’t see the move “as a change in platform.”“We are not viewing this as a change of platform. We were looking for a partner to create Bayonetta 2 and Nintendo was a strong, cooperative partner that was willing to create and grow Bayonetta 2 together [with us]. As a result the platform became the Wii U.” The core of Bayonetta won’t be changing, even though the follow-up is in development for new hardware. That’s because Platinum makes the base of its games on PC. Inaba did note that Platinum has been thinking about the Wii U’s unique controller though, and the team is “putting extra thought into how to use these differentiating features.”“We create the basic framework of our games on the PC, so even though the hardware changes it doesn’t influence the creation of our games. We’ve already developed our own engine to work with multiple platforms. Because of the Wii U GamePad, we are putting extra thought into how to use these differentiating features. There’s a difference in the game design side, but we are enjoying the challenges of creating games for new hardware.” Inaba also touched on Bayonetta 2′s debut teaser. It’s very much like the first video for the original title. Inaba commented on the similarities between the two teasers:“Toward the end of development of Bayonetta, I was talking with Kamiya-san and Hashimoto-san, and they said ‘If Bayonetta 2 ever happens, we want the teaser trailer to be the same as [the first] Bayonetta’. We wanted to make it the same because Bayonetta is a title that has been loved by many people and we wanted fans to say ‘Oh! Bayonetta’s back again!’ All of the new things you see in the trailer, we can’t talk about at all at this point. We’re leaving it up to your imagination.”
Coming from Hideki Kamiya via Twitter... Yup. RT @mjpingram Are there any Nintendo producers working on Bayonetta 2. I know it's a common practice for games they publish.
During the recent Japanese Nintendo Direct broadcast, Nintendo showed the teaser to Bayonetta 2. Now after the presentation the title as well as copyright owners of the clips, teasers, videos etc. shown during the presentation were displayed. Every single game displayed had its copyright owner and title shown except Bayonetta 2. Another thing is if you visit Platinum Games's website and go through the information on all the games that Platinum Games have developed you will find things like the "release date", "title of the game", "developer", "publisher", "copyright owner" etc all displayed for the particular game that you selected. Clicking on games like Wonderful 101 will show you that the IP is owned by Nintendo/Platinum Games likewise clicking on Metal Gear Revengance will show you that the IP is owned by Konami. Here is where it gets a bit tricky. If you click on Bayonetta 1 it shows information like "release date", "title of the game", "developer", "publisher", "copyright owner". Now the copyright owner of Bayonetta 1 is indeed Sega but if you click on Bayonetta 2 you will see that the owner of the copyright has not been stated. The absence of copyright owners name during Nintendo's Wii U preview event as well as Platinum Games website lack of information on Bayonetta 2's copyright owner leads me to believe that Nintendo might have bought or is in the process of buying the IP.
Ci fani bayonetty zostaną dobici informacją, kiedy dowiemy się, że Platinum Games to First Party developer Nintendo bo na to się zanosi ...
Jestem w szoku że pierwsza część miała fanów.
god of war
Cytat: el becetol w Października 05, 2012, 00:12:59 amJestem w szoku że pierwsza część miała fanów.najlepszy gra z gatunku na obecnej generacji.
systemem zjada wszystko od devil may cry po ninja gaideny. skąd ten szok?
While it's not much to see, but the last part of the recent developer video for Bayonetta 2 had a 1 second monster clip at the end that was assumed to be CGI and not real-time graphics. The director of Bayonetta 2 Yusuke Hashimoto confirmed in a recent tweet that it was in fact a debut of actual real-time graphics from the game itself.
ウチは開発会社なわけ…任天堂がお金出してくれて、ウチがベヨ2とW101開発して、任天堂が売るわけ…そ の任天堂「PS3や360にもベヨ2出します」つった ら出るんじゃないの…だから後は任天堂に聞けつーの… "We're a development company...Nintendo gives us money, we make Bayonetta 2 and W101, and they sell it...So if Nintendo says 'We're putting Bayonetta 2 on PS360' it'll come out on those platforms...So ask Nintendo about it..."
Nintendo zaprezentuje Bayonettę 2 na swojej konferencji, organizowanej z okazji targów E3 - potwierdził Hideki Kamiya.
11 czerwca o 16:00 jest Nintendo Direct z okazji E3. Mają konferencje, ale nadawaną tylko przez neta.
CytujNintendo zaprezentuje Bayonettę 2 na swojej konferencji, organizowanej z okazji targów E3 - potwierdził Hideki Kamiya.http://www.gram.pl/news/2013/06/03/bayonetta-2-pojawi-sie-na-konferencji-nintendo-na-e3.shtml
Cytat: POK w Czerwca 03, 2013, 15:04:02 pmCytujNintendo zaprezentuje Bayonettę 2 na swojej konferencji, organizowanej z okazji targów E3 - potwierdził Hideki Kamiya.http://www.gram.pl/news/2013/06/03/bayonetta-2-pojawi-sie-na-konferencji-nintendo-na-e3.shtmlNie żebym nie wierzył, że grę pokażą na E3, ale tweety Hideki'ego są nie najlepszym materiałem na newsa. On w ten sam sposób odpowiadał KAŻDEMU kto go dręczył o wieści na temat gry, tylko zamiast E3, pisał "za tydzień w magazynie o grach". Zresztą, to samo napisał na tweeta o REmake 2.