Autor Wątek: Mass Effect: Andromeda  (Przeczytany 30581 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #80 dnia: Listopada 07, 2016, 17:22:19 pm »
Okładki fajne. Pozostaje czekać na gameplay.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #81 dnia: Listopada 07, 2016, 17:35:18 pm »
Wyciekło też info, że będzie to, na co wszyscy czekaja.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #82 dnia: Listopada 07, 2016, 17:36:34 pm »
No ja tak wlasnie czuje ze na takim szajsie sie skonczy.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #83 dnia: Listopada 07, 2016, 18:06:27 pm »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

el becetol

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #84 dnia: Listopada 07, 2016, 18:06:48 pm »
meh

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #85 dnia: Listopada 07, 2016, 18:19:38 pm »
W końcu jakiś  normalny trailer, chociaż wciąż jest mało informacji o grze.

el becetol

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #86 dnia: Listopada 07, 2016, 18:25:44 pm »
Na gameplay trzeba poczekać do 1 grudnia na Game Awards

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #87 dnia: Listopada 07, 2016, 18:38:33 pm »
Trailer sam w sobie niezły, ale mam wrażenie, jakbym zamiast ME widział nowe Gearsy, tym razem osadzone w kosmosie... Coś czuję, że będzie tu znacznie więcej walki, niż w poprzednich częściach, no bo i z kim ma się wielce rozmawiać, skoro lądują w innej galaktyce, nikogo nie znają, a obcy, których spotykają, chcą ich zatłuc... Cała otoczka fabularna poprzednich części praktycznie przestaje mieć znaczenie. Klimacik może być fajny, elementy rpg pewnie ograniczą się jednak do rozwoju postaci, ulepszania ekwipunku i sporadycznych dialogów. Może jednak zobaczymy drugą Cytadelę czy Omegę. Pozostaje mieć nadzieję.

Obejrzałem trailer jeszcze raz. Ten statek, którym bohaterowie przylatują do nowej galaktyki, wygląda na spory. Może więc z początku będzie w miarę spokojnie: zakładanie kolonii, walka z okoliczną fauną itd, a nawet jak fabuła bardziej się zarysuje, może będzie coś na kształt miasta, do którego będzie się wracać i obserwować, jak się rozrasta. Coś takiego byłoby fajnym patentem.

BTW tak się 10 lat temu promowało pierwsze ME:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Listopada 07, 2016, 18:48:34 pm wysłana przez POK »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #88 dnia: Listopada 07, 2016, 18:48:48 pm »
Średnio, a jak człowiek przypomni sobie to:



to wręcz słaby :(

Był jeszcze jeden zajebisty trailer w którym były wszystkie części przeleciane po kolei i na koniec przy 3 była muzyka z napisów końcowych jedynki.
« Ostatnia zmiana: Listopada 07, 2016, 18:51:41 pm wysłana przez windomearl »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #89 dnia: Listopada 07, 2016, 19:05:28 pm »
Cytuj
Coming out Spring 2017 - no exact date yet.

Here are the product features listed by Best Buy:

    Chart Your Own Course in a Dangerous New Galaxy
    Unravel the mysteries of the Andromeda galaxy as you discover rich, alien worlds in the search for humanity’s new home
    Lead the First Humans in Andromeda on a Desperate Search for our New Home
    In this new chapter of Mass Effect, meet and recruit all-new, interesting characters caught up in an epic space saga filled with mystery and galactic conflict
    Fight with your Pathfinder Team In Battle Against Terrifying Enemies and Creatures
    New additions like destructible environments, boosted jumps for added verticality, and all-new weapons and Biotics make combat more thrilling than ever
    Build a Formidable Hero With Amazing Weapons, Powers and Tech
    With a much more flexible skill and weapon progression tree, you can replicate your play style to make you unstoppable against new, powerful alien enemies
    For 1 player or up to 4 in multiplayer mode
https://www.vg247.com/2016/11/07/mass-effect-andromeda-box-art-and-deluxe-edition-details-leaked/

Czy tylko ja źle widzę, czy nie ma tu nic o dialogach, podejmowaniu decyzji itp.? Za to pełno o walce i broniach. Nie brzmi to najlepiej :-?

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #90 dnia: Listopada 07, 2016, 19:07:03 pm »
Średnio, a jak człowiek przypomni sobie to:



to wręcz słaby :(

Był jeszcze jeden zajebisty trailer w którym były wszystkie części przeleciane po kolei i na koniec przy 3 była muzyka z napisów końcowych jedynki.



Najlepszy ;)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #91 dnia: Listopada 07, 2016, 19:40:58 pm »
No i jak to co pokazali dzisiaj w ogole do tego porownywac...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 671
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #92 dnia: Listopada 07, 2016, 19:45:44 pm »
Na razie faktycznie jest takie meh, w sumie to nawet nie pamiętam już co w nim było ;). Z drugiej strony to początek nowej trylogii i wygląda to na start od zera. W związku z tym to jednak inny poziom niż ME2, czy 3.

Co mi się rzuciło w oczy - słaby główny bohater. Wiem, że możemy sobie zrobić swojego jak w poprzedniczkach. Chodzi mi o to, że w poprzedniej trylogii Shepard stworzony przez dev'ów był całkiem spoko. Jak miałem menu tworzenia postaci to z czystym sumieniem mogłem zostawić sobie znaną z trailerów mordę i przejść od razu do gry. W tym wypadku nie widzę tego ;).

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #93 dnia: Listopada 07, 2016, 19:49:54 pm »
Co mi się rzuciło w oczy - słaby główny bohater. Wiem, że możemy sobie zrobić swojego jak w poprzedniczkach. Chodzi mi o to, że w poprzedniej trylogii Shepard stworzony przez dev'ów był całkiem spoko. Jak miałem menu tworzenia postaci to z czystym sumieniem mogłem zostawić sobie znaną z trailerów mordę i przejść od razu do gry. W tym wypadku nie widzę tego ;).
Celowe działanie, gra ma być mocno multi, devsi upewnili się że nikt nie będzie chciał biegać domyślną postacią.

Sam trailer - nawet więcej mięcha niż się spodziewałem, na grę smaka nie robi, ale ME to nie moja broszka.
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #94 dnia: Listopada 07, 2016, 19:50:10 pm »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #95 dnia: Listopada 07, 2016, 19:57:16 pm »
No nie przekonuje mnie to totalnie :(

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #96 dnia: Listopada 07, 2016, 20:21:34 pm »
Ktoś wie co za zajebista nuta przygrywa w tle?

el becetol

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #97 dnia: Listopada 07, 2016, 20:24:44 pm »


No już lepiej.

Ciągle jednak pozostaje obawa że to będzie Inkwizycja w kosmosie :-? Nic z dziś pokazanego nie przekonało mnie że będzie inaczej. Trzeba czekać do grudnia na gameplay.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #98 dnia: Listopada 07, 2016, 20:31:51 pm »
Jedno to inkwizycja w kosmosie, a drugie mi to strasznie podśmierduje jakimś multi szajsem bez fabuły. Przykre, bo to jedna z moich ulubionych serii w ogóle.

lupinator

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #99 dnia: Listopada 07, 2016, 20:41:06 pm »
Fatalny ten trailer, a te krótkie urywki na moje oko wskazują na powtórkę schematów fabularnych z pierwszej części (coś jak nowe SW) - jest i tajemnicza technologia zapewne związana ze starożytną rasą, jest odpowiednik Sarena itd. Szkoda, że w tym wszystkim nie skopiowali fenomenalnej muzyki tylko dali jakieś generyczne gówno. Myślałem że postawią na nowy wyróżniający grę motyw jak choćby system kolonizowania i związane z tym zarządzanie, wybory, dylematy. Na teraz jestem mocno na nie i bardziej bym się cieszył na remake jedynki.

lupinator

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #100 dnia: Listopada 08, 2016, 03:07:32 am »








Pierwsze co to włączyć opcje i wyłączyć to ziarno.

A tu dużo info z GI:

Cytuj
Backstory
-Around 2185, at the height of galactic progress, unaware of the impending Reaper invasion (though after Sovereign), several species band together for the "Andromeda Initiative"
-4 Arks, each carrying a different race, are built, housing thousands of individuals to chart a course to Andromeda

More on the Andromeda Initiative:
"Founded in 2176 and launched in 2185, the Andromeda Initiative is a civilian, multi-species project created to send scientists, explorers and colonists on a one-way trip to settle in the Andromeda Galaxy. With powerful benefactors lending their support, the program has grown substantially in scope since its inception. The Initiative’s ultimate goal is to establish a permanent presence on the seemingly resource-rich frontier of Andromeda, and eventually create a reliable route between it and the Milky Way Galaxy."

-Turians are confirmed in the game
-The Heleus Cluster is noted as having a significant amount of "Golden Worlds", or planets ripe for life
-Each ark is led by a "Pathfinder"
-The Pathfinder, recon teams and others onboard are in cryosleep, unaware of what transpires in the Milky Way after they depart
-You play as either Scott or Sara Ryder, the children of Alec Ryder (pathfinder of the human ark)
-Alec Ryder is voiced by Clancy Brown
-Events at the start of the game occur that pass this role down to you, you are untested and unproven, unlike Commander Shepard of the previous trilogy
-This doesn't mean Mass Effect is Ryder's story from now on, they want the game to feel like a complete story (while teasing other stories that could happen)
-More customization options than previous games
-You can customize your father and your sibling, though not as extensively
-The "Nexus" is basically a forward command center staffed by multiple species that arrives in Andromeda early to pave the way for the Arks
-The Hyperion (humanity's ark) arrives at an incorrect location that's volatile and loses contact with the other arks and Nexus

Inspiration
-The (much improved) Mako of ME1, the loyalty missions of ME2, the multiplayer of ME3

Combat
-Global cooldowns are now replaced by individual timers
-Powers are instead hotkeyed for quick use, no longer pausing to bring up a wheel and aim (you can still pause the combat but it's not how BioWare intends combat to function)
-Dynamic cover system (ala TLOU)
-Still a cover based shooter with a goal to get the player moving around the battlefield more
-Jetpack allows for more movement variety; you can quick dash instead of rolling
-Jetpack has a hover function that allows you to hit enemies seeking cover or survey your surroundings
-Less emphasis on linear, clearly telegraphed environments that tell you a combat encounter is coming (though linear areas are still in the game)
-Game Informer's hands on was positive, feel the game has a clearer identity in combat than previous games
-You still queue up attacks, combos, order your squad, etc
-All key elements are still intact but the studio wanted to encourage more experimentation and wider variety of abilities

-Class system is gone; instead you have full access to abilities from all classes, you can mix and match skills from tech, soldier or biotics
-Goal is to allow players to try different approaches to combat without being locked in at the start
-However, you can still specialize once you invest enough points into a category of skills, you unlock a profile that can get you bonuses for your particular play style
-This is where class names like "Vanguard" (invest in combat and biotics) and "Adept" (invest in biotics) resurface
-Invest in multiple categories and you unlock the "Explorer" profile
-There is a narrative reason that allows you to reconfigure your points throughout the game so that you can try out multiple gameplay approaches without making multiple characters
-You can customize your helmet, chest, shoulders, arms and legs, more extensive than previous trilogy
-Many familiar weapons return, as well as new melee options like swords and hammers

Enemy/Environments/Crafting
-The 'Kett' are the main enemy
-The team wanted players to experience the first time encountering a new alien species vs already having it established in prior games
-Rather than painting them as mortal enemies, BioWare wanted to make them feel foreboding but not ugly as they want you to also empathize with them
-Instead of having "linear slices" of planets that you land on, you explore these planets from the surface to their underbelly
-Critical paths, optional planets, major hubs, loyalty missions return
-Your land vehicle is designated the "Nomad", and the team got special guidance from NFS developers on its handling.
-The Nomad isn't sluggish and cumbersome like the Mako, it's very fast, still boosts and maneuvers much better
-The Nomad doesn't have weapons, you can customize things like its speed and appearance
-BioWare did not want to repeat having things like mineral nodes and multiple identical outposts scattered across planets
-Points of interest include combat encounters, puzzles, narrative beats etc on planets
-One planet, called 'Elaaden', is flagged as a possible habitat zone, however the surface is hazardous (no water, extremely hot); you can be pointed in this direction in multiple ways, for example, a Krogan can request the Pathfinder to find a missing colony ship or you can just choose to land on the planet yourself and see what you find
-On planets, one of your priorities is to scout for drop zones for your crew that drop "forward stations" that establishes a foothold for you
-These stations allow for changing up your loadout, fast travel point, etc
-Planets can have multiple dangers like acid pools, burning wreckage, weather etc that can all kill you
-Most planets have at least one major enemy base
-Planets can have areas, encounters and "super bosses" that are too tough for you to handle at first, encouraging players to come back later
-Since Andromeda is a new galaxy, Ryder can actively scan and discover things in the environments; that gets sent back for analysis and unlocks new technologies for the player
-Scanning and discovering these things also allows you to obtain blueprints to craft weapons and armor for yourself
-You can create a wide array of items, not just ammo types and weapon mods, items that haven't been seen before in the Milky Way (thanks to new alien tech)
-Some plot threads and missions lead you across multiple planets

Squadmates
-Peebee (nickname): Asari squadmate shown in previous footage. Went off on her own after arriving on the Nexus and described as having a "bubbly personality". She's smart and not concerned with social norms and "niceties".
-Liam: Arrived with the Pathfinder, former police officer and described as having a "light attitude", bringing levity to situations

The Tempest (Your Ship)
-Important to harken back to the Normandy as it was a fan favorite
-There are no loading screens as you move through the ship
-Galaxy map returns but rather than piloting a mini ship on a map, it is more immersive, you select a planet, the game gives you sense of traveling towards that planet, and when you back out, you're immediately at your destination
-You don't pilot the ship manually, but it feels seamless as you go from planet to planet and see them from your bridge getting closer in the window
-They wanted a seamless experience from picking a planet to walking down to your cargo hold, hopping into the Nomad and landing on a planet. There is a landing sequence and you get off the ship. No more loading screens and instantly popping up on the surface of a planet.

Relationships/Characters
-There are more relationships in the game than any other Bioware game (as they noted fans make a big emphasis on romance in the games)
-The squadmate with the least amount of lines in Andromeda has more lines than the squadmate with the most amount of lines in ME3
-Due to complications in the awakening process, your sibling won't join you in combat but you can interact with them and build a relationship
-Many of these dealings are optional, and discovering more about the Ryder family is a plot thread
-BioWare is confident the details of this story are what differentiates it from a traditional "hero's journey"
-Loyalty missions return but they are not critical to the ending of the game; you can complete them after you complete the main story path for example
-Emphasis that relationships don't just culminate in a sex scene, but rather characters can just want to get in the sack, while others are interested in long term relationships and others still aren't interested at all. Bioware wanted to capture more "shooting bottles with Garrus" moments in the game, of which there are plenty

Multiplayer
-More evolved and refined form of ME3
-Card based economy where you earn XP and credits
-There are microtransactions but no real world money is required, you can unlock normally
-You still set the map, enemy, as before but you can also activate modifiers that can give you decreased health (for greater reward) or more damage (less reward)
-Bioware also plans to release custom crafted missions with unique modifiers that players can't change themselves
-These custom missions give you a 3rd currency, "mission funds" which allow you directly purchase items and weapons vs the mercy of random card packs; however these items are only available for a limited time in the store and can change often
-In MP, you play as the "Apex Force", a militia strike team from the Nexus
-Different enemies require you to use different tactics (some are shield heavy, some use heavy biotics etc)
-Playing MP will have advantages for the single player but it absolutely does not affect the ending of the game
-New "Prestige" mechanic added: With several types of characters, you earn regular XP and prestige XP. The prestige XP goes into every character of that 'type', for example 'tanky' characters. Earning enough prestige can grant you added health for all tank characters, etc.

Choices
-No more Paragon/Renegade system
-They want more nuance and subtlety and giving the player more opportunity to express themselves
-You can agree or disagree with someone without being punished or cornered into a paragon or renegade choice
-Dialogue option tones: heart, head, professional and casual.
-These don't affect you or sway a meter one way or another, rather they allow you freedom without worrying about unintended consequences
-"Narrative actions" (previously "interrupts) return but rather than giving a "red"=bad or "blue"=good choice, it can say "shoot", leaving more ambiguity to your choice
-Decisions aren't necessarily obvious "right" or "wrong", there are pros and cons to each and you'll just have to play the game the way you want

The future
-Mass Effect: Andromeda leaves the door open for more games (obviously)
-New game+ mode allows you to change your gender if you choose
-BioWare is coy about multiple endings; "it's a suprise", "it's different than the trilogy"

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #101 dnia: Listopada 08, 2016, 06:43:23 am »
Cytuj
Choices
-No more Paragon/Renegade system
-They want more nuance and subtlety and giving the player more opportunity to express themselves
-You can agree or disagree with someone without being punished or cornered into a paragon or renegade choice
-Dialogue option tones: heart, head, professional and casual.
-These don't affect you or sway a meter one way or another, rather they allow you freedom without worrying about unintended consequences
-"Narrative actions" (previously "interrupts) return but rather than giving a "red"=bad or "blue"=good choice, it can say "shoot", leaving more ambiguity to your choice
-Decisions aren't necessarily obvious "right" or "wrong", there are pros and cons to each and you'll just have to play the game the way you want

Wyszczególnię, bo warto.
Po nowym mass effect nie oczekuję niestety nic rewelacyjnego.  :roll:
Fryty tyty dotknij pyty

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #102 dnia: Listopada 08, 2016, 10:16:44 am »
Trzeba będzie kiedyś zagrać i samemu ocenić, ale na premierę raczej nie wezmę. Wolałbym zdecydowanie gdyby gra poszła w stronę erpega, zamiast strzelanki z elementami rpg. Oby chociaż klimacik odkrywania nieznanych planet był na wysokim poziomie.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #103 dnia: Listopada 08, 2016, 10:17:50 am »
No mnie tez nic nie zachęca, zeby brac na premierę. Niestety, bo na każdego wczesniejszego ME czekałem z wywieszonym jęzorem.

lupinator

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #104 dnia: Listopada 08, 2016, 16:21:07 pm »
No mnie tez nic nie zachęca, zeby brac na premierę. Niestety, bo na każdego wczesniejszego ME czekałem z wywieszonym jęzorem.
Jeden kupi, drugi kupi, wszyscy kupią. Nie ma co się oszukiwać z Mass Effectem jaki by nie był ostatecznie.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #105 dnia: Listopada 08, 2016, 16:31:33 pm »
No mnie tez nic nie zachęca, zeby brac na premierę. Niestety, bo na każdego wczesniejszego ME czekałem z wywieszonym jęzorem.
Jeden kupi, drugi kupi, wszyscy kupią. Nie ma co się oszukiwać z Mass Effectem jaki by nie był ostatecznie.
Kupie na pewno, ale to wychodzi jakos chyba w okolicach horizona, wiec na premiere raczej nie ;)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #106 dnia: Listopada 09, 2016, 14:28:49 pm »
Mass Effect: Andromeda nie będzie preludium dla kolejnej trylogii
Cytuj
Dyrektor kreatywny Mass Effect: Andromeda – Mac Walter – w rozmowie z serwisem GameSpot zdradził, że najnowsza odsłona Mass Effecta jest pojedynczym tytułem. Nawiązał przy tym do prac nad pierwszą częścią przygód Sheparda, która od początku planowana była jako początek większej serii i zaznaczył, że w tym przypadku nie ma jasno sprecyzowanych planów. Nie wyklucza, że pojawią się kontynuacje gry osadzonej w galaktyce Andromeda, które z czasem mogą nadać nowej serii taką rangę. Poinformował również, że historia którą poznamy w Mass Effect: Andromeda zaoferuje zaskakujące zakończenie, aczkolwiek wszystkie wątki opowieści zostaną wyjaśnione w ramach pojedynczego tytułu.
http://www.gram.pl/news/2016/11/09/mass-effect-andromeda-nie-bedzie-preludium-dla-kolejnej-trylogii.shtml

Chyba tak będzie lepiej.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171

Mrocz

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #108 dnia: Listopada 11, 2016, 12:32:03 pm »
Mnie teraz zastanawia. Skoro nowa galaktyka, nowe zagrożenia. Czy będą wielkie przyszłościowe miasta itp? Czy raczej taki dziki zachód? ;)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #109 dnia: Listopada 11, 2016, 13:42:24 pm »
Nowa dla nas ale nie dla istot, które ją zamieszkują.

el becetol

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #110 dnia: Listopada 11, 2016, 16:37:05 pm »
No ja mam nadzieje na nowe wielkie miasta nowych ras, bo w Inkwizycji największe miasto to miało powierzchnie do eksploracji wielkości małej wioski z Wiedźmina, ledwie jeden plac ze sklepami i jakiś ogród obok.

lupinator

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #111 dnia: Listopada 11, 2016, 19:46:24 pm »
Dwóch członków drużyny: Liam i Peebee



Cytuj
Liam is a former police officer who arrives in Andromeda aboard the Hyperion. He’s part of the Pathfinder team and helps with security. “Liam is the youthful, enthusiastic, and in some cases, the idealistic follower that you get,” Walter says. While he takes his duties seriously, he tends to have a lighter tone. He may try to add levity to situations by being upbeat, he also wears his heart on his sleeve and gets fired up easily. For instance, in an introduction scene we saw during our visit, he’s quick to show his anger and react when things go south while the team is out exploring. That doesn’t mean he’s not there for Ryder though and doesn’t support the decisions that must be made by Ryder in these dire moments. “He’s got Ryder’s back,” Walters says. Liam is also very hopeful for the new future of humanity. We’ll just have to wait and see what happens if other characters challenge him on that.



Cytuj
Peebee, an asari, is a lone wolf and adventurer at heart. She came to Andromeda aboard the Nexus, but true to her character, quickly went off adventuring on her own. She doesn’t come as part of the Pathfinder team like Liam. “You find her in the course of your adventures,” Walters says. Peebee is particularly interested in all of the alien technology and things that can be found in Andromeda, constantly looking for clues and things she can study. “

While she’s super smart, she isn’t so keen on formalities or social niceties, which can make her come off as very blunt and forward. “Her mind goes quickly as does her mouth,” Walters says laughing. “It’s hard keeping up with her.” In fact when she meets you, she just goes up and tackles Ryder. Just because she’s an asari don’t expect her to be anything like Liara. “She’s very bubbly; Liara was very serious,” Walters says. “Peebee will buck the norm at any given time. She’s not about rules or culture or anything like that. She’s not even about teams or teamwork.” We’re guessing that’s going to lead to some conflicts among the party. So what drives her to join Ryder? She sees you as someone who can lead her to finding out more about the galaxy’s mysteries. “Her role in this is helping you find out more about this alien technology,” Walters says.



Cytuj
As with all the cast members, BioWare wanted to make sure everyone felt fresh and unique from past characters. The team even cut a squadmate later in development because they felt too much of a cross between past favorites. “Sometimes writers focus on the quirks or specific nuances of the character [thinking] that’s what’s going to make this character interesting,” Walters says. “Honestly, it’s a combination of a whole bunch of things, and what I say is rather than trying to make a really unique or memorable character through your writing, take a character who’s relatable and put them in a really unique situation and see how they react. That’s actually how I think you get the most interesting character development happening.”

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #112 dnia: Grudnia 02, 2016, 15:59:38 pm »


Rzeczywiście przypomina nieodkryte światy z ME1 :D Niech tylko zrobią je bogatsze. Ogólnie fajny gameplay. Przekonał mnie bardziej do gry, niż trailery. No i graficzka przednia.

lupinator

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #113 dnia: Grudnia 02, 2016, 16:53:19 pm »
Idę o zakład, że rozwiązaniami gameplayowymi ME4 będzie przypominał DA:I i tym samym BioWare potwierdzi swoją pozyję króla "ubisoftowych" gier. W każdym razie mi się bardzo podoba to co zobaczyłem, jedynie model shepardowej wygląda tragicznie.

Szkoda też, że nie pokusili się o możliwość grania innymi rasami, ale wtedy historia musiałaby skupić się na perspektywie drużyny, a nie całej ludzkości. W oryginalnej trylogii można to było uzasadnić tym, że graczowi ciężko byłoby się utożsamić z nie-człowiekiem, ale przez te lata każdy chyba zdążył poznać Turian, czy Asari na tyle, że fajnie byłoby zobaczyć galaktykę bezpośrednio z ich perspektywy. Ja bym na pewno chciał w kreatorze zrobić swojego Garrusa.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #114 dnia: Grudnia 02, 2016, 16:58:19 pm »
No jest lepiej niz na wczesniejszych zwiastunach ale ja nadal podchodze z rezerwa. A to ze bedzie podobnie do dragon age nie napawa optymizmem.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #115 dnia: Grudnia 02, 2016, 16:59:33 pm »
To ilu ludzi (a także turian i pozostałych) wysłano na Andromedę, że już się zdążyli podzielić i toczą między sobą wojny? o_O

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #116 dnia: Grudnia 02, 2016, 17:00:17 pm »
W każdym razie mi się bardzo podoba to co zobaczyłem, jedynie model shepardowej wygląda tragicznie.
To fakt.

Nawet chyba gdzieś ostatnio było mówione, że MEA będzie zawierać powtarzalne misje na nieodkrytych świtach (choć w sumie w ME1 było to samo, choć każda planeta miała też coś unikatowego).

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #117 dnia: Grudnia 02, 2016, 17:01:39 pm »
Słabiutko to wygląda. Mimika tragiczna, a rozgrywka wygląda znowu na jakieś zdobywanie baz i eliminację setek przeciwników. Pewnie nasrają takich "posterunków" 300 i potem będzie, że gra starcza na 150h.

el becetol

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #118 dnia: Grudnia 02, 2016, 17:10:19 pm »
Animacja twarzy (i nie tylko) u Bioware dalej w 2003. To wyrwanie broni w scence  :roll:



Co to jest.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2016, 17:35:51 pm wysłana przez el becetol »

lupinator

  • Gość
Odp: Mass Effect: Andromeda
« Odpowiedź #119 dnia: Grudnia 02, 2016, 18:42:49 pm »