Autor Wątek: The Last of Us Part II  (Przeczytany 16780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 30 389
  • Reputacja: 516
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #240 dnia: Grudzień 11, 2017, 12:32:35 pm »
Może na wejście po odpaleniu gry dostaniemy wybór, którą ścieżkę wybieramy i jakimi postaciami chcemy grać. I taki wybór utrzymuje się do końca gry, bez możliwości zmiany. Chcesz poznać drugą ścieżkę, to odpalasz inny scenariusz.
Ale jaka to rewolucja? To było, nawet niedawno w Dishonored 2.
Tam się różniła gra tylko postacią i umiejętnościami. Ja mówię o zupełnie innych scenariuszach, które tylko w pewnych momentach się zbiegają ze sobą.

windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 818
  • Reputacja: 245
  • You know Carcosa?
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #241 dnia: Grudzień 11, 2017, 12:45:54 pm »
Ale to też raczej żadna nowość. Stare Residenty nie mialy takiego rozwiazania czasem?

Mateo

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 30-09-2017
  • Wiadomości: 122
  • Reputacja: 1
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #242 dnia: Grudzień 11, 2017, 12:54:03 pm »
Miały ;)

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 3 955
  • Reputacja: 25
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #243 dnia: Luty 19, 2018, 18:46:13 pm »

#YearOfTheDog :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 377
  • Reputacja: 40
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #244 dnia: Luty 19, 2018, 19:54:10 pm »
Czyli co, zamiast Joela będzie pies? ;) Może jednak będą zwierzęta zarażone grzybem.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 480
  • Reputacja: 173
  • Stać! Policja!
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #245 dnia: Luty 20, 2018, 07:02:25 am »
Pewnie go zjedzą.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 529
  • Reputacja: 255
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #246 dnia: Czerwiec 05, 2018, 07:21:20 am »

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 9 798
  • Reputacja: 186
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #247 dnia: Czerwiec 12, 2018, 03:22:46 am »

windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 818
  • Reputacja: 245
  • You know Carcosa?
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #248 dnia: Czerwiec 12, 2018, 04:22:17 am »
Brutalnosc! Grubo jada. Gra wyglada niesamowicie, animacje i fizyka to jakas masakra. Wyciaganie strzal z trupa i wkladanie do kolczanu  :o

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 187
  • Reputacja: 94
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #249 dnia: Czerwiec 12, 2018, 04:37:42 am »
Bardzo mi brakuje Joela, ale jest super, brutalność ciągle boli, szkoda jednak, że zabrakło daty premiery, chociaż jakiś rok :(

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 9 798
  • Reputacja: 186
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #250 dnia: Czerwiec 12, 2018, 05:32:06 am »
Mnie również. Podobnie jak w Gerasach Markus na drugi plan zepchnięty, by pannica była protagonistką, tak i tutaj chyba się to szykuje. W każdym razie gra robi wrażenie. W kwestii daty, coś czuję, że 2019r. na PS4 i rok później na piątkę się ukaże.

Kopersztyk

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 384
  • Reputacja: 25
  • Why so serious?
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #251 dnia: Czerwiec 12, 2018, 08:25:14 am »
Do tej pory nie mialem jakoś okazji zagrać

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 529
  • Reputacja: 255
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #252 dnia: Czerwiec 12, 2018, 10:22:19 am »
Ciekawe co na to wszystko Joel?
Przeszedł na wyższy poziom i liże się w kącie sali z klikaczem, postnecro-gay-crossgender-floro-parasito-mushroom-zoofilia.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 377
  • Reputacja: 40
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #253 dnia: Czerwiec 12, 2018, 11:48:13 am »
Trailer był cudowny. Oglądając scenę w namiocie nagle dotarło do mnie, że to wygląda faktycznie jak film (oglądałem konfę na iPadzie, więc to pewnie też trochę dodało). Szczególnie Ellie była bardzo naturalna. Do tego te wszystkie efekty, które niby w branży stosujemy już od pewnego czasu, ale tutaj mają należytą subtelność i wykończenie. Świetny dobór oświetlenia w gameplayowej scenerii, bardzo podkreślał realizm oprawy. Masa smaczków przygotowanych pod prezentacje. Pytanie co z tych gameplayowych faktycznie się znajdzie w grze (wyjmowanie strzały z ciała, chowanie do plecaka). Znowu zabrakło Joela i nasuwa to pytanie, czy faktycznie przypadkiem nie zginęło mu się po drodze ;). Został wspomniany na początku, ale nie wiemy czy jest to scena z początku gry, czy może raczej wspomnienie (obstawiam to drugie). Myślę, że następny pokaz skupi się na walce z clickerami i Joel jednak dostanie swoje 5 minut w jakieś formie. Co do premiery to wciąż utrzymuję - pierwsza połowa 2019, z nastawieniem na czerwiec.

Ile tu szczegółów, skany na każdym kroku, aby dobrze oddać proporcje i w ten sposób wycisnąć max realizmu. Piękne.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 187
  • Reputacja: 94
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #254 dnia: Czerwiec 12, 2018, 11:51:32 am »
Joel jest na pewno, dobrze na necie piszą, że ten trailer odnosi się do pierwszego, gdzie Ellie pragnie zemsty i chce zabić wszystkich. Więc domyślam się, że jej partnerka zostanie zabita i Joel jej pomoże dokonać zemsty. Ma to sens jak dla mnie.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 377
  • Reputacja: 40
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #255 dnia: Czerwiec 12, 2018, 12:23:18 pm »
Według mnie nie mogą już bazować na tym co było w jedynce. Relacja Ellie i Joela nie może być taka sama. W związku z tym musi dojść do zmian i w kwestii bohaterów i "pomocników" jeśli historia ma znowu wywrzeć na nas i branży wrażenie. Inaczej byłoby tylko rozczarowanie. Oczywiście nie zmienia to faktu, że mi także brakuje Joela ;).

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 3 745
  • Reputacja: 94
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #256 dnia: Czerwiec 12, 2018, 22:18:54 pm »
Ładnie oskryptowana sekwencja z doklejonym hudem. Czekam na prawdziwy gameplay.
Może w przyszłym roku?

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 377
  • Reputacja: 40
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #257 dnia: Czerwiec 13, 2018, 10:45:43 am »
Ładnie oskryptowana sekwencja z doklejonym hudem. Czekam na prawdziwy gameplay.
Może w przyszłym roku?

 :lol:

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 187
  • Reputacja: 94
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #258 dnia: Czerwiec 13, 2018, 11:19:57 am »
Pierwszy gameplay jedynki jechał na skryptach, więc można się domyślać, że tutaj część rzeczy też została zaplanowana. Jestem jednak dobrej myśli, ponieważ widać, że część mechanik jest zaczerpnięta z Uncharted, chowanie się w trawie i gubienie strażników już tam było i działało, więc w TLOU 2 nie powinno być z tym problemu. System uników już został zapowiedziany, więc też jest coś na rzeczy. Coś czego może nie być, to jak koleś przerzuca Ellie przez komodę. Dużo zależy od poznania mechaniki gry i co można z grą robić, w tym etapie gry, większość by pewnie siedziała za murkiem, nie wiedząć, że można grać bardziej dynamicznie.

Trochę info:

-New traversal and prone move-sets.
-Combat has increased emphasis on tension, interactivity and realism.
-Enemy AI references each other by name, and constantly communicates with each other.
-Two different timelines explored in TLOU2.
-New dodge/evade mechanic is a core part of combat and melee.
-You now have a jump button.
-Far more creative and emergent moments in combat thanks to big increase in breadth of options.
-Improved stealth mechanics, including crawl, prone, squeezing into tighter gaps, underneath vehicles etc.
-You're not automatically fully hidden in grass. Extent of your visibility depends on height & density of foliage.
-Much more verticality in combat scenarios now. She needs more routes and ways to engage.
-Survival aspects are still a focus.
-Different ammo types (eg explosive arrows) now. Each ammo type fulfills a particular strategy niche.
-Animation system is completely overhauled so everything is even more realistic and transitions are seamless.
-Wide linear combat environments are being expanded to be even larger and broader.
-AI system massively improved for added realism.
-No more auto AI telepathic awareness of you once spotted. They whistle to and actually communicate with each other.
-Referred to as systemic check-ins of AI information. They pass information to each other more realistically to let new groups and enemies know of the unfolding situation or of your position.
-Enemy awareness and ability to seek player out improved.
-You can now craft different ammo and arrow types.
-Demo is set 4 years after the events of TLOU, in Jackson.
-Seraphite(sp?) is a religious cultish group, but they will not be black and white. Motivations explored.
-Joel is somewhere out there in Jackson....



Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 30 389
  • Reputacja: 516
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #259 dnia: Czerwiec 13, 2018, 11:31:44 am »
Cytuj
Enemy AI references each other by name, and constantly communicates with each other.
Miałem o tym pisać po gameplayu z nowego Tomb Raidera, że kolesie gadają przy ognisku, jeden się odwraca, Lara kosi drugiego, ten się znów odwraca i nie mówi," O kur**, Marek, co się stało?!", tylko coś w deseń "mamy ciało, przeszukać okolicę". A tu proszę, ND czyta w moich myślach. Do tego zabieg z imionami jest dobry, bo bardziej oddziałuje na to, że zabijamy osobę, która ma imię, znajomości itd.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 377
  • Reputacja: 40
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #260 dnia: Czerwiec 13, 2018, 12:31:02 pm »
Ta gra rusza się i wygląda jak poprzednie gry ND. Widać, że ktoś w to faktycznie gra. Inną kwestią jest to, że wszystko zostało przygotowane pod prezentację, oskryptowane, zaplanowane i przegrane wiele razy. Dlatego mamy potem płynną rozgrywkę i świetny pokaz. Nie jest to jednak żaden CGI, cut-scena, czy jak tam chce się to nazwać. Oczywiście pytanie, czy wszystko zostanie przeniesione do gry, np. interakcja z enviro (potwierdzili podczas panelu), wyciąganie strzały z ciała (chyba też to potwierdzili, plus jest niby przycisk, więc raczej jest taki system), czy detale w animacjach, takie jak interakcja broni z podłożem podczas czołgania się. To co pewnie też zrobili to wyłączyli wszelkie UI z otoczenia (podkreślające np. itemu do zbierania/wykorzystywania) - w tej kwestii mam nadzieję, że będzie taka opcja podczas samej gry. To wszystko jest jednak normą, tak się robi takie rzeczy. Nie ma tu jednak cudów, które krzyczałyby "render" czy "fake". Już się jeden wygłupił i teraz się tłumaczy, że to błąd językowy... ta.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 187
  • Reputacja: 94
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #261 dnia: Czerwiec 13, 2018, 12:48:51 pm »
Dbałość o szczegóły ciągle top top, miny przeciwników przed zgonem itp. Mistrzostwo.


Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 261
  • Reputacja: 40
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #262 dnia: Czerwiec 13, 2018, 13:02:01 pm »
Już chyba w pierwszej części było tak, ze każdy przeciwnik wyglądał inaczej, co sprawiało wrażenie, że walczy się z prawdziwymi ludźmi. Tutaj widać jest to podniesione na wyżswzy poziom, widać, że każdy przeciwnik ma swoje imię, swoją osobowość. To chyba pierwszy raz w historii gier mamy odczucie, że przeciwnicy to nie zapychajki, mięso armatnie, bezosobowi "źli ludzie" tylko odrębne jednostki, ludzie, którzy po prostu inne priorytety mają, czym innym się kierują, ale też walczą o swoje, o zycie, też odczuwają ból, strach. Rewelacja.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 808
  • Reputacja: 39
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #263 dnia: Czerwiec 13, 2018, 19:54:42 pm »
Jestem zachwycony. Kiedy pierwszy raz widać Elcię jak podrzyna gardło jakiemuś nieszczęśnikowi, widać w tym gwałtowność i przykry realizm. Reszta rozgrywki to istna poezja. Otoczenie wygląda fenomenalnie, a po reakcjach wrogów można wnioskować, że gra będzie bardziej dynamiczna od poprzedniczki. Niech sobie Ela kocha dziewczyny, mam to gdzieś (zwłaszcza, że scena z dziewczynami jest pięknie odegrana aktorsko). Czekam z wywieszonymi bebechami.

Jedyne zmartwienie to chęć rozdwojenia historii na dwie części (Ela i mama Eli - prawdopodobnie). Mam nadzieję, że te dwa wątki będą ze sobą jakoś korespondowały i będzie można odnajdywać analogie między wydarzeniami z przeszłości i tym co przeżywa obecnie Ela. Nie chcę dwóch niezależnych historii, to musi ze sobą współgrać.

EDIT.
Pomyślałem sobie, co mogłoby połączyć te dwa plany czasowe: ciąża.
Myślicie, że branża jest gotowa na przedstawienie gwałtu w grze? Obstawiam, że Ela może zostać zgwałcona przez jakiegoś losowego łowcę i po jakimś czasie okaże się, że akurat zaszła z nim w ciążę. Myślę, że jest to możliwe, biorąc pod uwagę grafikę, która kiedyś błądziła po internecie (American Daughters).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2018, 21:06:10 pm wysłana przez Wojtq »
PSN ID: WojtqGO

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 187
  • Reputacja: 94
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #264 dnia: Czerwiec 13, 2018, 22:23:05 pm »
Mnie się tam ciągle wydaje, że partnerka zginie i głównie tego będzie wątek dotyczyć. Więc pewnie często będziemy wracać do przeszłości.


Ciężko powiedzieć cokolwiek, Druckman o fabule niewiele mówi, chce opowiedzieć historie też innych osób i mam nadzieję, że gra przez to za wiele nie straci.

Póki co pewni jesteśmy tylko Ellie, Joel na pewno się pojawi, ale ciężko powiedzieć na jak długo. Jest jeszcze kobieta z poprzedniego trailera o której nic nie wiemy ale pewnie będzie miała jakąś rolę w grze.


Im częściej oglądam trailer, tym bardziej mi się podoba.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 356
  • Reputacja: 111
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #265 dnia: Czerwiec 14, 2018, 00:24:31 am »
Tak poza oczywistym politycznym przekazem, gra wygląda obłędnie. PS5 w 2019 czy nawet 2020 wydaje się być zupełnie niepotrzebna, skoro PS4 stać na takie wizualia. Grafika, animacje, świetny mo-cap, twarze, wszystko idealnie połączone w celu perfekcyjnego pokazania gry aktorskiej. Tech demo next-gen Halo z prezentacji MS wysiada przy tym.

Gameplay jest intensywny i bardzo filmowy, wydaje się mocno oskryptowany i wyreżyserowany, taka interaktywna scenka, czy sekwencja która musi się potoczyć w taki a nie inny sposób. Wątpię w tak szerokie możliwości interakcji z otoczeniem podczas gry, wydaje mi się że ostatecznie zostaną z tego animacje finisherów, a poza oskryptowanymi wydarzeniami raczej nie ma co liczyć na taki rozmach, zniszczalne wnętrza itp. Niemniej jednak pokazane akcje są na prawdę świetne, a i wiele mechanik na pewno jest zaczerpniętych prosto z gry właściwej. Jeśli chodzi o przeciwników posiadających imiona (Ethan?), może chodzi o jakąś ważniejszą postać, która ma znaczenie dla fabuły? Reszta przeciwników których masakruje Ellie jest nadal bezimienna.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 261
  • Reputacja: 40
Odp: The Last of Us Part II
« Odpowiedź #266 dnia: Czerwiec 14, 2018, 07:01:40 am »
Podobhnie mówiono o gameplayu z trailera pierszej części lub gameplayach z unchsrted, gdzie walcząc ze zwykłymi przeciwnikami, łamie się stoły itp. Jak najbardziej gameplay będzie zawierał te wszystkie elementy, jestem tego pewny. Na trailerze oczywiście, wszystko ułożono w jedną ładną całość, ale nie zmienia to faktu, ze na bank poszczególne elementy będą w grze.

Fabuła musi być inna i wiadomo, ze nie będzie to tak jak w pierwszej części. Nie będzie juz genialnych relacji ojciec - córka. Muszą coś innego spróbować, skupić się na czym innym.