Autor Wątek: Undertale  (Przeczytany 5778 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 11 042
  • Reputacja: 127
Undertale
« dnia: Październik 02, 2015, 22:43:53 pm »
Pecetowcy mają wreszcie swojego mega exa!

Średnia ocen 97%!!!
http://www.metacritic.com/game/pc/undertale/critic-reviews

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Trzeba będzie zagrać :angel:
Nintendo Network ID: Pok_pl

Lupi

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 14-06-2004
  • Wiadomości: 19 387
  • Reputacja: 183
  • Pozdrawiam
Odp: Undertale
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 03, 2015, 01:47:28 am »
Jestem w jakiejś połowie albo i dalej. Bardzo polecam. Jedyny minus tej gry to to, że WSAD nie działa za strzalki. Ja mam górę i dół wyrwaną i strasznie mnie palce napierdalają przy walkach z bossami.
Nidgy nie będzie spokojny wrzesień !

Shard

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 04-08-2006
  • Wiadomości: 311
  • Reputacja: 13
Odp: Undertale
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 03, 2015, 11:30:15 am »
Gra wygląda bardzo niepozornie , ale jest naprawdę świetna. Niesamowite pokłady kreatywności na każdym kroku, oryginalny i bardzo przyjemny system walki, mnóstwo ciekawych postaci. Gra też często przechodzi na "meta-poziom" i naśmiewa się z różnych motywów charakterystycznych dla gier RPG czy dla gier w ogóle. Pierwsza godzina jest najsłabsza, także jeśli ktoś się zdecyduje zagrać, to niech nie rezygnuje zbyt szybko, gra się naprawdę coraz bardziej rozkręca.

Moim zdaniem obok Rocket League największa niespodzianka tego roku. Nie spodziewałem się, że gra robiona w gamemakerze przez jedną osobę będzie się znajdować wyżej w moim prywatnym rankingu od nowego MGS'a  :lol:

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 11 042
  • Reputacja: 127
Odp: Undertale
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 03, 2015, 12:57:08 pm »
Dzięki za komentarze. Teraz jestem tym bardziej przekonany, że trzeba będzie ograć gierę :)
Nintendo Network ID: Pok_pl

el becetol

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-01-2009
  • Wiadomości: 15 740
  • Reputacja: 273
  • Becetuje - tępię głupotę
Odp: Undertale
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 03, 2015, 15:13:39 pm »
Już tęsknię za starymi czasami, gdzie ocena końcowa była wyjściową grafiki, dźwięku i grywalności.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 11 042
  • Reputacja: 127
Odp: Undertale
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 03, 2015, 16:13:05 pm »
Nawet cytując recenzje na Steamie zachowano dystans i ironię:

Cytuj
“The puzzles aren't particularly impressive.”
10/10 – Destructoid

“I have a couple of issues with the user interface.”
10/10 – PCInvasion

“If there’s a criticism to be had, it’s that sometimes Toby Fox doesn’t know when to let a joke go.”
10/10 – The Jimquisition
Nintendo Network ID: Pok_pl

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 13 974
  • Reputacja: 97
Odp: Undertale
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 13, 2015, 13:31:53 pm »
Gdzieś już pisałem, jak bardzo zjebana jest prasa growa i czemu nie ma sensu brać pod uwagę ocen gier ;)

http://www.gram.pl/news/2015/10/13/undertale-mogliscie-o-niej-nie-slyszec-a-to-najwyzej-oceniona-gra-tego-roku.shtml

TO:


Jest w chwili obecnej najwyżej ocenioną grą tego roku.

GOTY...

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 391
  • Reputacja: 249
Odp: Undertale
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2015, 13:47:05 pm »

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 13 974
  • Reputacja: 97
Odp: Undertale
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2015, 13:49:52 pm »
GOTY...
Może ustalcie zeznania, bo w innym temacie:
Edycja GOTY od 25 listopada.

http://blog.eu.playstation.com/2015/10/13/bloodborne-game-of-the-year-edition-launches-on-25th-november/

GOTY EDYCJE to otrzymuje każda gra nawet jak nie jest GOTY :).

Po za tym wspomniałem o tym tylko jaka gra otrzymała najwyższą ocenę w tym roku ;)

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 772
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Undertale
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 13, 2015, 14:36:06 pm »
Gdzieś już pisałem, jak bardzo zjebana jest prasa growa i czemu nie ma sensu brać pod uwagę ocen gier ;)

http://www.gram.pl/news/2015/10/13/undertale-mogliscie-o-niej-nie-slyszec-a-to-najwyzej-oceniona-gra-tego-roku.shtml

TO:


Jest w chwili obecnej najwyżej ocenioną grą tego roku.

GOTY...
Nie rozumiem, czepiasz sie czy chwalisz?

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 13 974
  • Reputacja: 97
Odp: Undertale
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2015, 14:47:56 pm »
Czepiam się tego, że często niektóre osoby traktują średnią ocen jako wyznacznik wspaniałości gry ;) Natrafiłem się na taki artykuł, gdzie piszą, że gra ma wyższą średnią niż Wiedźmin 3, Bloodborn, Metal Gear Solid 5 itp. I rozbawiło mnie to po prostu. Wrzuciłem jako ciekawostkę jak bezcelowe są te średnie ocen z prasy ;)

Lupi

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 14-06-2004
  • Wiadomości: 19 387
  • Reputacja: 183
  • Pozdrawiam
Odp: Undertale
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 13, 2015, 15:14:13 pm »
Gdzieś już pisałem, jak bardzo zjebana jest prasa growa i czemu nie ma sensu brać pod uwagę ocen gier ;)

http://www.gram.pl/news/2015/10/13/undertale-mogliscie-o-niej-nie-slyszec-a-to-najwyzej-oceniona-gra-tego-roku.shtml

TO:


Jest w chwili obecnej najwyżej ocenioną grą tego roku.

GOTY...
Wczoraj skończyłem Undertale i ta gra rozpierdala większość wysokobudżetowych produkcji w każdym aspekcie poza grafiką. To jest prawdziwa perła wśród zalewu gówna w grach nisko i wysokobudżetowych. Zalew gówna oczywiście jest konsekwencja tabloidyzacji świata, w tym gier. Twój post idealnie do tego nurtu się wpisuje - zdjęcie, podpis, ocena, sprawa załatwiona, werdykt wydany.
Nidgy nie będzie spokojny wrzesień !

windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 213
  • Reputacja: 234
  • You know Carcosa?
Odp: Undertale
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 13, 2015, 15:16:15 pm »
Tylko po cholere sie cofac 20 lat wstecz i grac w cos takiego? To nie ma prawa rozp**rdalac czegokolwiek.

Lupi

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 14-06-2004
  • Wiadomości: 19 387
  • Reputacja: 183
  • Pozdrawiam
Odp: Undertale
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 13, 2015, 15:23:43 pm »
Tylko po cholere sie cofac 20 lat wstecz i grac w cos takiego? To nie ma prawa rozp**rdalac czegokolwiek.
Cofają to się gry, które leżą dzisiaj na półkach. Undertale jest daleko w przyszłości i poza jakąkolwiek konkurencją. Gdyby ktoś robił do tego "artystyczną" grafikę to wszyscy sraliby z zachwytu, a że robił to jeden chłop w edytorze to ludzie którzy grali muszą tracić nerwy na czytanie takich postów jak ten zacytowany i jemu podobne. :(
Nidgy nie będzie spokojny wrzesień !

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 351
  • Reputacja: 202
Odp: Undertale
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 13, 2015, 15:27:45 pm »
Lupi z opóźnieniem przechodzi okres buntu.

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 13 974
  • Reputacja: 97
Odp: Undertale
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 13, 2015, 15:29:09 pm »
Wczoraj skończyłem Undertale i ta gra rozpierdala większość wysokobudżetowych produkcji w każdym aspekcie poza grafiką. To jest prawdziwa perła wśród zalewu gówna w grach nisko i wysokobudżetowych. Zalew gówna oczywiście jest konsekwencja tabloidyzacji świata, w tym gier. Twój post idealnie do tego nurtu się wpisuje - zdjęcie, podpis, ocena, sprawa załatwiona, werdykt wydany.

A więc ta gra rozp**rdala Wiedźmina 3 oraz Bloodborn? Ciężko mi w to uwierzyć.

Nie przeczę, że ta gra jest dobra, ale wątpię by biła na głowę chociażby te dwie produkcje.

windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 213
  • Reputacja: 234
  • You know Carcosa?
Odp: Undertale
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 13, 2015, 15:29:31 pm »
daleko w przyszłości i poza jakąkolwiek konkurencją


Gdyby ktoś robił do tego "artystyczną" grafikę to wszyscy sraliby z zachwytu
No wlasnie, ale nikt nie zrobil. Gra wyglada jak gowno. A wyglad to tez jedna za skladowych dobrego tytulu.

Tak btw. bo nie znam gierki. Co ona ma takiego co wyprzedza wszystkie gierki?

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 29 676
  • Reputacja: 506
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Undertale
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 13, 2015, 15:30:24 pm »
ale wątpię by biła na głowę chociażby te dwie produkcje
Ale dlaczego tak sądzisz, Mrocz? Na jakiej podstawie? Bo grafika z C64?

el becetol

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-01-2009
  • Wiadomości: 15 740
  • Reputacja: 273
  • Becetuje - tępię głupotę
Odp: Undertale
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 13, 2015, 15:32:11 pm »
Usłyszymy w końcu jakieś argumenty za tą grą? Bo ciągle nie wiem co w niej takiego dobrego oprócz "rozp**rdala". Co w niej i dlaczego tak rozp**rdala?

Lupi ile zajmuje przejście?

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 772
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Undertale
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 13, 2015, 15:33:19 pm »
Cofają to się gry, które leżą dzisiaj na półkach. Undertale jest daleko w przyszłości i poza jakąkolwiek konkurencją. Gdyby ktoś robił do tego "artystyczną" grafikę to wszyscy sraliby z zachwytu, a że robił to jeden chłop w edytorze to ludzie którzy grali muszą tracić nerwy na czytanie takich postów jak ten zacytowany i jemu podobne. :(
Swiete slowa. Props. Gra jest je**na tylko i wylacznie za brak grafiki przez "graczy" co to potem w BFy na niskim graja, a calkowicie pomijana jest tu kwestia gameplayu, fabuly, innowacji, itp.

windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 213
  • Reputacja: 234
  • You know Carcosa?
Odp: Undertale
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 13, 2015, 15:33:41 pm »
ale wątpię by biła na głowę chociażby te dwie produkcje
Ale dlaczego tak sądzisz, Mrocz? Na jakiej podstawie? Bo grafika z C64?
No chociazby.

windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 213
  • Reputacja: 234
  • You know Carcosa?
Odp: Undertale
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 13, 2015, 15:35:01 pm »

Shard

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 04-08-2006
  • Wiadomości: 311
  • Reputacja: 13
Odp: Undertale
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 13, 2015, 15:35:40 pm »
Może najpierw zagracie, a później będziecie pie**olić? Gra jest świetna i zasłużenie otrzymuje bardzo wysokie oceny.

Tylko po cholere sie cofac 20 lat wstecz i grac w cos takiego? To nie ma prawa rozp**rdalac czegokolwiek.

Bo co, bo grafika jest słaba? To jest dla ciebie jedyny wyznacznik? W Undertale jest więcej kreatywnych rozwiązań i oryginalnych pomysłów niż niemalże w jakiejkolwiek innej grze wideo. rozp**rdalać czegokolwiek to nie mają prawa szablonowe i monotonne gry Ubisoftu czy co rok wydawana Fifa. No ale wiadomo, graficzka ładna, więc w to warto grać :')

el becetol

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-01-2009
  • Wiadomości: 15 740
  • Reputacja: 273
  • Becetuje - tępię głupotę
Odp: Undertale
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 13, 2015, 15:36:55 pm »
No i kur** nie powiedzą jakie to są innowacje :lol:


windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 213
  • Reputacja: 234
  • You know Carcosa?
Odp: Undertale
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 13, 2015, 15:39:39 pm »
Bo co, bo grafika jest słaba?
Pisze po raz 3 juz chyba, ze tak, grafika jest jedna ze skladowych skladajacych sie na produkt, tak, powinna wplywac na jego odbior i ocene.

To jest dla ciebie jedyny wyznacznik?
Nie jedyny.

W Undertale jest więcej kreatywnych rozwiązań i oryginalnych pomysłów niż niemalże w jakiejkolwiek innej grze wideo
Czekam juz jakis czas na chociaz jeden przyklad.

rozp**rdalać czegokolwiek to nie mają prawa szablonowe i monotonne gry Ubisoftu
Zgoda.
czy co rok wydawana Fifa
To chyba troche inny temat.


No ale wiadomo, graficzka ładna, więc w to warto grać :')
<becet mode>A teraz prosze mi ladnie paluszkiem pokazac, gdzie cos takiego napisalem. Juz.</becet mode>

windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 213
  • Reputacja: 234
  • You know Carcosa?
Odp: Undertale
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 13, 2015, 15:41:08 pm »
No i kur** nie powiedzą jakie to są innowacje :lol:


Pewno Voice Acting dobry.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 351
  • Reputacja: 202
Odp: Undertale
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 13, 2015, 15:41:32 pm »
Dwuwymiarowa postać biegająca w ośmiu kierunkach po dwuwymiarowej planszy to pewnie wyżyny gameplayu.

el becetol

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-01-2009
  • Wiadomości: 15 740
  • Reputacja: 273
  • Becetuje - tępię głupotę
Odp: Undertale
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 13, 2015, 15:47:16 pm »
I innowacji. Ja myślę że młodzi widzą w tym oryginalność i innowację bo nie pamiętają czasów jak co druga gra tak wyglądała.

Shard

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 04-08-2006
  • Wiadomości: 311
  • Reputacja: 13
Odp: Undertale
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 13, 2015, 16:05:08 pm »
Cytuj
Pisze po raz 3 juz chyba, ze tak, grafika jest jedna ze skladowych skladajacych sie na produkt, tak, powinna wplywac na jego odbior i ocene.
Jasne, tylko że ty piszesz, że gra "nie ma prawa czegokolwiek rozp**rdalać" i "cofa się 20 lat wstecz", bo wygląda jak wygląda. Jeśli grafika jest tylko składową produktu, to raczej nie powinna przesądzać o jego jakości, nie sądzisz? Także może wziąłbyś pod uwagę też inne składowe przed wypowiadaniem takich kategorycznych stwierdzeń?

Cytuj
Czekam juz jakis czas na chociaz jeden przyklad.
Och tak bardzo czekacie na przykłady. Może w takim razie najpierw zamiast się wypowiadać na temat jakiejś gry to się czegoś o niej dowiecie? :') To chyba lepsze rozwiązanie niż takie pierdolenie sobie bez żadnych podstaw.

Ale niech będzie, uszczęśliwię was. Przykładem jest choćby system walki, który jest jedyny w swoim rodzaju. Masz opcję albo walczyć z potworem, albo okazać mu łaskę. Żeby dokonać tego drugiego musisz wziąć pod uwagę charakterystykę danego potwora (np. jego cechy "charakteru", które można wywnioskować np. z tego, co mówi czy jak się zachowuje w reakcji na jakieś twoje działanie). Dopiero gdy wybierzesz odpowiednią opcję zachowania się wobec niego możesz okazać mu łaskę i zakończyć walkę. Do tego dochodzi zręcznościowy system unikania ataków - kierujesz serduszkiem wewnątrz prostokąta i twoim zadaniem jest unikanie różnego rodzaju pocisków / przeszkód, które pojawiają się wewnątrz prostokąta. Tyle że znowu - rodzaj ataku jest inny dla każdego potwora i w grze jest mnóstwo ciekawych rozwiązań.
Innym przykładem jest fabuła, która w wielu miejscach zaskakuje i absolutnie wyłamuje się ze standardowego szablonu klasycznych gier jRPG.
Jeszcze inny przykład to to, że twoje decyzje np. co do zabijania / darowania życia potworom ma realny wpływ na fabułę i to w jaki sposób różne postacie się w stosunku do ciebie zachowują.

Cytuj
<becet mode>A teraz prosze mi ladnie paluszkiem pokazac, gdzie cos takiego napisalem. Juz.</becet mode>
Cóż, widzę na twoim profilu, że grałeś w pięć części FIFA i kilka gier Ubisoftu. Wnioskuję więc po tym, że według ciebie warto grać w te gry (a na pewno bardziej warto niż w takie Undertale z brzydką grafiką :'(). No chyba, że robisz to z przymusu, w takim przypadku wybacz za pomówienie.

windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 213
  • Reputacja: 234
  • You know Carcosa?
Odp: Undertale
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 13, 2015, 16:14:28 pm »
Jasne, tylko że ty piszesz, że gra "nie ma prawa czegokolwiek rozp**rdalać" i "cofa się 20 lat wstecz", bo wygląda jak wygląda. Jeśli grafika jest tylko składową produktu, to raczej nie powinna przesądzać o jego jakości, nie sądzisz? Także może wziąłbyś pod uwagę też inne składowe przed wypowiadaniem takich kategorycznych stwierdzeń?
Tak, ale jesli jedna skladowa lezy i kwiczy, to znaczaco wplywa na calosc produkcji.

Cóż, widzę na twoim profilu, że grałeś w pięć części FIFA i kilka gier Ubisoftu. Wnioskuję więc po tym, że według ciebie warto grać w te gry (a na pewno bardziej warto niż w takie Undertale z brzydką grafiką :'(). No chyba, że robisz to z przymusu, w takim przypadku wybacz za pomówienie.
Po pierwsze, prosze pokazac 5 czesci Fify na moim profilu (pomoge, sa 4 jedna na 2 konsolach z czego ilosc trofeow w wiekszosci wskazuje na mocno okazyjne zagranie). Po drugie, odpowiadasz na cos innego. Ja pytalem gdzie napisalem, ze warto zagrac tylko w gry z ladna grafika? W te gierke o ktorej tutaj piszemy pewnie warto zagrac i tego nigdzie nie powiedzialem, tylko Ty sobie to wymysliles. Ja tylko uwazam, ze oceny sa za wysokie. Kolejna sprawa to nie wiem co do rzeczy ma lista gier w ktore gralem. Skad wiesz jak oceniam te gry od Ubi? Poza tym mam rowniez kilka gierek na profilu, ktorw graficznie dupy nie urywaja delikatnie mowiac. Ale se wybrales to Ubi i Fife i sie czepiles.


Ale niech będzie, uszczęśliwię was. Przykładem jest choćby system walki, który jest jedyny w swoim rodzaju. Masz opcję albo walczyć z potworem, albo okazać mu łaskę.
Malo to gier gdzie sie wybiera miedzy zabijaniem a niezabijaniem?


Żeby dokonać tego drugiego musisz wziąć pod uwagę charakterystykę danego potwora (np. jego cechy "charakteru", które można wywnioskować np. z tego, co mówi czy jak się zachowuje w reakcji na jakieś twoje działanie). Dopiero gdy wybierzesz odpowiednią opcję zachowania się wobec niego możesz okazać mu łaskę i zakończyć walkę.
To ciekawe, przyznaje.


Do tego dochodzi zręcznościowy system unikania ataków - kierujesz serduszkiem wewnątrz prostokąta i twoim zadaniem jest unikanie różnego rodzaju pocisków / przeszkód, które pojawiają się wewnątrz prostokąta. Tyle że znowu - rodzaj ataku jest inny dla każdego potwora i w grze jest mnóstwo ciekawych rozwiązań.
No naprawde, ekstra, sam opis mnie zniechecil :)


Jeszcze inny przykład to to, że twoje decyzje np. co do zabijania / darowania życia potworom ma realny wpływ na fabułę i to w jaki sposób różne postacie się w stosunku do ciebie zachowują.
Wiedzmin?
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2015, 16:17:33 pm wysłana przez windomearl »

el becetol

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-01-2009
  • Wiadomości: 15 740
  • Reputacja: 273
  • Becetuje - tępię głupotę
Odp: Undertale
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 13, 2015, 16:15:19 pm »
Undertale jest daleko w przyszłości i poza jakąkolwiek konkurencją

||
\/

kierujesz serduszkiem wewnątrz prostokąta i twoim zadaniem jest unikanie różnego rodzaju pocisków

 :o

Biere na premiere.

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 13 974
  • Reputacja: 97
Odp: Undertale
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 13, 2015, 16:19:27 pm »
Ale niech będzie, uszczęśliwię was. Przykładem jest choćby system walki, który jest jedyny w swoim rodzaju. Masz opcję albo walczyć z potworem, albo okazać mu łaskę. Żeby dokonać tego drugiego musisz wziąć pod uwagę charakterystykę danego potwora (np. jego cechy "charakteru", które można wywnioskować np. z tego, co mówi czy jak się zachowuje w reakcji na jakieś twoje działanie). Dopiero gdy wybierzesz odpowiednią opcję zachowania się wobec niego możesz okazać mu łaskę i zakończyć walkę. Do tego dochodzi zręcznościowy system unikania ataków - kierujesz serduszkiem wewnątrz prostokąta i twoim zadaniem jest unikanie różnego rodzaju pocisków / przeszkód, które pojawiają się wewnątrz prostokąta. Tyle że znowu - rodzaj ataku jest inny dla każdego potwora i w grze jest mnóstwo ciekawych rozwiązań.
Innym przykładem jest fabuła, która w wielu miejscach zaskakuje i absolutnie wyłamuje się ze standardowego szablonu klasycznych gier jRPG.
Jeszcze inny przykład to to, że twoje decyzje np. co do zabijania / darowania życia potworom ma realny wpływ na fabułę i to w jaki sposób różne postacie się w stosunku do ciebie zachowują.

I to ma stanowić 96/100 ocenę?

Dlaczego przez to ta gra jest lepsza od Wiedźmina 3?

W Wiedźminie 3 mamy piękny otwarty żyjący świat, który wymagał niesamowitego nakładu pracy. Świat ten jest pełen szczegółów i niespodzianek zachowanych dla graczy.
Mamy bardzo ciekawą fabułę, pełną dojrzałych wyborów i z niesamowitą kreacją postaci.
Genialny Voice Acting
Godziny wspaniałej rozgrywki, gdzie każde zadanie jest wyjątkowe i przedstawia świetną historię.
Niesamowity słowiański klimat.
Postacie reagujące na nasze decyzje!
Kilka możliwych zakończeń i bardzo dużo ścieżek rozwoju postaci.
Masz grę w grze, bo w wielu przypadkach taki Gwint nadawałby się na osobny tytuł.

A ty mi mówisz, że opcja walki z potworem bądź okazania mu łaski (co swoją drogą wiele razy w Wiedźminie 3 też się pojawia) i minigierka z unikaniem ataku powoduje, że gra dostaje 96/100 o_O NO kur** LITOŚCI.

EDIT: Pójdźmy waszą drogą gierka SUPER TIME FORCE ULTRA:
http://www.metacritic.com/game/pc/super-time-force-ultra
Gra ma mechanikę jedyną w swoim rodzaju. Do tego mega fajną i grywalną, a mimo to dostało 80/100 dlaczego?

PS. Też nie ma grafiki :P Co by Shardo-podobni nie gadali, że chodzi nam tylko o grafikę.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2015, 16:29:12 pm wysłana przez Mrocz »

Shard

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 04-08-2006
  • Wiadomości: 311
  • Reputacja: 13
Odp: Undertale
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 13, 2015, 16:30:04 pm »
Undertale jest daleko w przyszłości i poza jakąkolwiek konkurencją

||
\/

kierujesz serduszkiem wewnątrz prostokąta i twoim zadaniem jest unikanie różnego rodzaju pocisków

 :o

Biere na premiere.

O kur**, becet wybrał sobie jedno zdanie z całej wypowiedzi, żeby się do czegoś przypierdolić i trzymać się swojej z dupy wziętej tezy. Szok  :o

Cytuj
Malo to gier gdzie sie wybiera miedzy zabijaniem a niezabijaniem?
Tylko że to nie jest po prostu wybór między zabijaniem a niezabijaniem. Żeby móc darować życie musisz rozwiązać w pewnym sensie zagadkę, nie jest tak że wybierasz opcję "run" i jest po sprawie. Niezabijanie ma własny system, tak samo jak i walka. Nie kojarzę żadnej gry która by coś takiego robiła.

Cytuj
Po pierwsze, prosze pokazac 5 czesci Fify na moim profilu. Po drugie, odpowiadasz na cos innego. Ja pytalem gdzie napisalem, ze warto zagrac tylko w gry z ladna grafika? W te gierke o ktorej tutaj piszemy pewnie warto zagrac i tego nigdzie nie powiedzialem, tylko Ty sobie to wymysliles. Ja tylko uwazam, ze oceny sa za wysokie. Kolejna sprawa to nie wiem co do rzeczy ma lista gier w ktore gralem. Skad wiesz jak oceniam te gry od Ubi?
FIFA 16, FIFA 15 PS4, FIFA 15 PS3, FIFA 14, FIFA 13. Jeśli wersja FIFY 15 nie różni się między PS4 a PS3 (w sumie nie wiem nic na temat FIFY) to mamy do czynienia z 4 częściami. Ogromna różnica faktycznie. O widzisz, może zanim cokolwiek będziesz "uważał" na temat danej gry, to warto by najpierw w nią w ogóle zagrać? Serio nie widzisz głupoty w wydawaniu opinii na temat gry, z którą twoja styczność ogranicza się jedynie do kilku screenów? Nie wiem jak oceniasz gry od Ubi, ale skoro grasz w wiele z nich i zdobywasz w nich liczne trofea to raczej jednoznaczne jest to z tym, że uważasz, że warto w nie grać.

Cytuj
No naprawde, ekstra, sam opis mnie zniechecil :)
Być może gdybyś zagrał to byś docenił. Standardowym rozwiązaniem w jRPG'ach jest to, że w zależności od twoich statsów albo dostajesz obrażenia, albo ich nie dostajesz. Tutaj jest ciekawy system zręcznościowy, który co chwila bombarduje nas kreatywnymi rozwiązaniami. Co docenia większość osób, która miała styczność z Undertale.

Cytuj
Wiedzmin?
To inny rodzaj wpływu - w Wiedźminie raczej ogranicza się do pojedynczych questów, a nie rzutuje to na postrzeganie Geralta przez główne postacie.


windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 213
  • Reputacja: 234
  • You know Carcosa?
Odp: Undertale
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 13, 2015, 16:40:49 pm »
Tylko że to nie jest po prostu wybór między zabijaniem a niezabijaniem. Żeby móc darować życie musisz rozwiązać w pewnym sensie zagadkę, nie jest tak że wybierasz opcję "run" i jest po sprawie. Niezabijanie ma własny system, tak samo jak i walka. Nie kojarzę żadnej gry która by coś takiego robiła.
Kazda skradanka to robi. W kazdej skradance jesli wybierasz walke masz element gameplayu zwiazany z walka, jesli wybierasz brak walki musisz delikwenta ominac, oszukac, wykiwac, odwrocic uwage. Wyglada na to, ze w undertale masz to samo, tylko w postaci miigierki.

FIFA 16, FIFA 15 PS4, FIFA 15 PS3, FIFA 14, FIFA 13. Jeśli wersja FIFY 15 nie różni się między PS4 a PS3 (w sumie nie wiem nic na temat FIFY) to mamy do czynienia z 4 częściami
Roznica spora a poza tym w 2 z tych czesci zagralem raptem po kilka meczy.

O widzisz, może zanim cokolwiek będziesz "uważał" na temat danej gry, to warto by najpierw w nią w ogóle zagrać? Serio nie widzisz głupoty w wydawaniu opinii na temat gry, z którą twoja styczność ogranicza się jedynie do kilku screenów?
Nie widze glupoty w tym, ze ocenilem grafike (tak tylko grafike, calosciowo gry nie oceniam) na podstawie screenow. Uwazam, ze tak slaba grafika powinna wplywac na ocene koncowa i ta nie powinna byc tak wysoka.


Nie wiem jak oceniasz gry od Ubi, ale skoro grasz w wiele z nich i zdobywasz w nich liczne trofea to raczej jednoznaczne jest to z tym, że uważasz, że warto w nie grać.
I tutaj juz przeciwnie do fify liczy sie ilosc trofikow? Poza tym o grach Ubi mam zroznicowane zdanie. W koncu wg Twojej logiki, zeby ocenic trzeba zagrac, prawda?


To inny rodzaj wpływu - w Wiedźminie raczej ogranicza się do pojedynczych questów, a nie rzutuje to na postrzeganie Geralta przez główne postacie.
Jak to w wiedzminie nie rzutuje na postrzeganie? Bardzo duzo rzeczy w wiedzminie ma swoje konsekwencje i postacie bardzo roznie reaguja w zaleznosci od poczynan gracza. Inny przyklad? Stare Fable. Zaleznie od poczynan postacie sie baly badz wrecz przeciwnie.

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 13 974
  • Reputacja: 97
Odp: Undertale
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 13, 2015, 16:42:00 pm »
Tylko że to nie jest po prostu wybór między zabijaniem a niezabijaniem. Żeby móc darować życie musisz rozwiązać w pewnym sensie zagadkę, nie jest tak że wybierasz opcję "run" i jest po sprawie. Niezabijanie ma własny system, tak samo jak i walka. Nie kojarzę żadnej gry która by coś takiego robiła.

A w Wiedźminie co masz? W wielu przypadkach darowanie życia potworowi uruchamiało quest, gdzie mogliśmy go odczarować. W wielu przypadkach trzeba było dobrać odpowiednią opcje dialogową opierając się na mitach/legendach/opowieściach mieszkańców.

Natomiast w Bloodborn pokonanie potwora wymaga odpowiedniogo przygotowania się i znalezienia na niego sposobu

To inny rodzaj wpływu - w Wiedźminie raczej ogranicza się do pojedynczych questów, a nie rzutuje to na postrzeganie Geralta przez główne postacie.

No ja pier**le, to ty chyba w Wiedźmina nie grałeś. Oczywiście, że rzutuje bo wielu questów nie zrobisz podpadając odpowiednim ludziom :roll: Nie chce tu spoilerować, ale sam paru przez to nie zrobiłem :/

Prawda jest taka, że nie ma solidnych argumentów wspierających wyższą ocenę tej gry od Wiedźmina czy Bloodborn. Jest tak jak pisałem, prasa totalnie odpłynęła i Metacritic w żadnym wypadku nie jest miarodajnym sposobem pokazywania "jakości" gier.

Soul hunter 16

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2007
  • Wiadomości: 5 689
  • Reputacja: 57
  • Two different souls in one body.Which one is mine?
Odp: Undertale
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 13, 2015, 16:46:23 pm »
To teraz lepiej nie przyznawajcie się, że hotline miami wam się podobało. A jeśli już no to niestety musicie zjechać niektóre serwisy za wystawienie tej grze oceny 9 czy też 8.5.

Shard

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 04-08-2006
  • Wiadomości: 311
  • Reputacja: 13
Odp: Undertale
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 13, 2015, 16:47:44 pm »
Ale niech będzie, uszczęśliwię was. Przykładem jest choćby system walki, który jest jedyny w swoim rodzaju. Masz opcję albo walczyć z potworem, albo okazać mu łaskę. Żeby dokonać tego drugiego musisz wziąć pod uwagę charakterystykę danego potwora (np. jego cechy "charakteru", które można wywnioskować np. z tego, co mówi czy jak się zachowuje w reakcji na jakieś twoje działanie). Dopiero gdy wybierzesz odpowiednią opcję zachowania się wobec niego możesz okazać mu łaskę i zakończyć walkę. Do tego dochodzi zręcznościowy system unikania ataków - kierujesz serduszkiem wewnątrz prostokąta i twoim zadaniem jest unikanie różnego rodzaju pocisków / przeszkód, które pojawiają się wewnątrz prostokąta. Tyle że znowu - rodzaj ataku jest inny dla każdego potwora i w grze jest mnóstwo ciekawych rozwiązań.
Innym przykładem jest fabuła, która w wielu miejscach zaskakuje i absolutnie wyłamuje się ze standardowego szablonu klasycznych gier jRPG.
Jeszcze inny przykład to to, że twoje decyzje np. co do zabijania / darowania życia potworom ma realny wpływ na fabułę i to w jaki sposób różne postacie się w stosunku do ciebie zachowują.

I to ma stanowić 96/100 ocenę?

Dlaczego przez to ta gra jest lepsza od Wiedźmina 3?

W Wiedźminie 3 mamy piękny otwarty żyjący świat, który wymagał niesamowitego nakładu pracy. Świat ten jest pełen szczegółów i niespodzianek zachowanych dla graczy.
Mamy bardzo ciekawą fabułę, pełną dojrzałych wyborów i z niesamowitą kreacją postaci.
Genialny Voice Acting
Godziny wspaniałej rozgrywki, gdzie każde zadanie jest wyjątkowe i przedstawia świetną historię.
Niesamowity słowiański klimat.
Postacie reagujące na nasze decyzje!
Kilka możliwych zakończeń i bardzo dużo ścieżek rozwoju postaci.
Masz grę w grze, bo w wielu przypadkach taki Gwint nadawałby się na osobny tytuł.

A ty mi mówisz, że opcja walki z potworem bądź okazania mu łaski (co swoją drogą wiele razy w Wiedźminie 3 też się pojawia) i minigierka z unikaniem ataku powoduje, że gra dostaje 96/100 o_O NO kur** LITOŚCI.

EDIT: Pójdźmy waszą drogą gierka SUPER TIME FORCE ULTRA:
http://www.metacritic.com/game/pc/super-time-force-ultra
Gra ma mechanikę jedyną w swoim rodzaju. Do tego mega fajną i grywalną, a mimo to dostało 80/100 dlaczego?

PS. Też nie ma grafiki :P Co by Shardo-podobni nie gadali, że chodzi nam tylko o grafikę.

Ja pier**lę.

Nie, nigdzie nie napisałem, że ta gra dostała 96/100 ze względu na te dwie rzeczy. Wymieniłem przykłady innowacji, zgodnie z tym co domagało się tu kilka osób. To nie była recenzja gry Undertale.

To, że Undertale ma wyższy metascore nie oznacza, że jest lepszą grą od Wiedźmina. Undertale ma tylko 15 recenzji, a Wiedźmin kilkakrotnie więcej - już samo to uniemożliwia porównanie. Poza tym inne osoby pisały recenzje; są to różne rodzaje gier... Nie można metascore interpretować w taki sposób, że dwa punkty przewagi oznaczają, że jedna gra jest lepsza od drugiej.

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 13 974
  • Reputacja: 97
Odp: Undertale
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 13, 2015, 16:53:41 pm »
To, że Undertale ma wyższy metascore nie oznacza, że jest lepszą grą od Wiedźmina. Undertale ma tylko 15 recenzji, a Wiedźmin kilkakrotnie więcej - już samo to uniemożliwia porównanie. Poza tym inne osoby pisały recenzje; są to różne rodzaje gier... Nie można metascore interpretować w taki sposób, że dwa punkty przewagi oznaczają, że jedna gra jest lepsza od drugiej.

No to czemu wszyscy się rzucili na mnie w obronie Undertale jak napisałem że według Metacritic gra ma niesłusznie wyższą ocenę?
Nigdzie nie pisałem, że ta gra jest zła. Pisałem, że nie jest lepsza od Wieśka czy Bloodborne. Odniosłem się TYLKO do bezsensowności sugerowania się Metacriticiem i prasą.
Natomiast parę osób w tym Ty nagle próbowało mi udowodnić, że się mylę. :roll:

To teraz lepiej nie przyznawajcie się, że hotline miami wam się podobało. A jeśli już no to niestety musicie zjechać niektóre serwisy za wystawienie tej grze oceny 9 czy też 8.5.

Nikt nie pisze, że te gry są złe. Wrzucilem to by odnieść się do tego w jakim stanie jest prasa :/ Sam gram w indyki i często są bardzo fajne, ale nie odleciałem w kosmos żeby twierdzić, że taki tytuł jest lepszy od wyjebanego RPG'a Open World który jest wzorem w swoim gatunku :lol:

windomearl

  • Administrator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 29 213
  • Reputacja: 234
  • You know Carcosa?
Odp: Undertale
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 13, 2015, 16:54:07 pm »
Ale niech będzie, uszczęśliwię was. Przykładem jest choćby system walki, który jest jedyny w swoim rodzaju. Masz opcję albo walczyć z potworem, albo okazać mu łaskę. Żeby dokonać tego drugiego musisz wziąć pod uwagę charakterystykę danego potwora (np. jego cechy "charakteru", które można wywnioskować np. z tego, co mówi czy jak się zachowuje w reakcji na jakieś twoje działanie). Dopiero gdy wybierzesz odpowiednią opcję zachowania się wobec niego możesz okazać mu łaskę i zakończyć walkę. Do tego dochodzi zręcznościowy system unikania ataków - kierujesz serduszkiem wewnątrz prostokąta i twoim zadaniem jest unikanie różnego rodzaju pocisków / przeszkód, które pojawiają się wewnątrz prostokąta. Tyle że znowu - rodzaj ataku jest inny dla każdego potwora i w grze jest mnóstwo ciekawych rozwiązań.
Innym przykładem jest fabuła, która w wielu miejscach zaskakuje i absolutnie wyłamuje się ze standardowego szablonu klasycznych gier jRPG.
Jeszcze inny przykład to to, że twoje decyzje np. co do zabijania / darowania życia potworom ma realny wpływ na fabułę i to w jaki sposób różne postacie się w stosunku do ciebie zachowują.

I to ma stanowić 96/100 ocenę?

Dlaczego przez to ta gra jest lepsza od Wiedźmina 3?

W Wiedźminie 3 mamy piękny otwarty żyjący świat, który wymagał niesamowitego nakładu pracy. Świat ten jest pełen szczegółów i niespodzianek zachowanych dla graczy.
Mamy bardzo ciekawą fabułę, pełną dojrzałych wyborów i z niesamowitą kreacją postaci.
Genialny Voice Acting
Godziny wspaniałej rozgrywki, gdzie każde zadanie jest wyjątkowe i przedstawia świetną historię.
Niesamowity słowiański klimat.
Postacie reagujące na nasze decyzje!
Kilka możliwych zakończeń i bardzo dużo ścieżek rozwoju postaci.
Masz grę w grze, bo w wielu przypadkach taki Gwint nadawałby się na osobny tytuł.

A ty mi mówisz, że opcja walki z potworem bądź okazania mu łaski (co swoją drogą wiele razy w Wiedźminie 3 też się pojawia) i minigierka z unikaniem ataku powoduje, że gra dostaje 96/100 o_O NO kur** LITOŚCI.

EDIT: Pójdźmy waszą drogą gierka SUPER TIME FORCE ULTRA:
http://www.metacritic.com/game/pc/super-time-force-ultra
Gra ma mechanikę jedyną w swoim rodzaju. Do tego mega fajną i grywalną, a mimo to dostało 80/100 dlaczego?

PS. Też nie ma grafiki :P Co by Shardo-podobni nie gadali, że chodzi nam tylko o grafikę.

Ja pier**lę.

Nie, nigdzie nie napisałem, że ta gra dostała 96/100 ze względu na te dwie rzeczy. Wymieniłem przykłady innowacji, zgodnie z tym co domagało się tu kilka osób. To nie była recenzja gry Undertale.

To, że Undertale ma wyższy metascore nie oznacza, że jest lepszą grą od Wiedźmina. Undertale ma tylko 15 recenzji, a Wiedźmin kilkakrotnie więcej - już samo to uniemożliwia porównanie. Poza tym inne osoby pisały recenzje; są to różne rodzaje gier... Nie można metascore interpretować w taki sposób, że dwa punkty przewagi oznaczają, że jedna gra jest lepsza od drugiej.

No i w koncu cos z sensem :)

el becetol

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-01-2009
  • Wiadomości: 15 740
  • Reputacja: 273
  • Becetuje - tępię głupotę
Odp: Undertale
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 13, 2015, 16:54:48 pm »
Dziwne jak prosto to nowe pokolenie hamburgera wychwala gry całkowicie obrane z jakiegokolwiek artyzmu. Jakieś pseudosarkastyczne "grasz bo grafika lol" w ich mniemaniu robi z nich mniejszych ignorantów. Tak właśnie - grafika - grafika to jest sztuka, w muzeach możesz podziwiać panoramę Paryża i nikt nie kwestionuje że to sztuka, a w tym wyśmiewanym przez was Assassinie można w ten Paryż wejść i zwiedzić z każdej strony, a kadrów lepszych niż na obrazie masz tam tysiące. Gdzie jest jakaś sztuka w tym Undertale? Dziecięce bazgroły wyglądają lepiej. A gdzie postęp technologiczny? PCmasterrace wrzeszczą że to konsole niby hamują rozwój grafiki, po czym wychwalają grę z czasów C64. Kto bardziej tą pretensjonalną hipsteriadą cofa technologiczny rozwój gier? Porównaj sobie screeny z The Order i z Undertale - dwa przykładowe eksy z PC i konsoli - która platforma rozwija technologicznie grafikę, a która ją cofa? Nad którą pracowali artyści, na poziomie tych wystawianych w galeriach sztuki, a nad którą plastyczne beztalencie?

To teraz lepiej nie przyznawajcie się, że hotline miami wam się podobało. A jeśli już no to niestety musicie zjechać niektóre serwisy za wystawienie tej grze oceny 9 czy też 8.5.

W Hotline miło mi się grało, ale w zyciu bym nie stawiał tej gry obok normalnych produkcji. Powinna być kompletnie oddzielna skala ocen dla indyków. W SS pamiętam kiedyś mieli oddzielny dział na indyki i stosowali wobec nich inną skalę, na górze strony tłumacząc że to nie są pełnoprawne gry. Nie wiem czemu to się zmieniło.