Autor Wątek: Monster Hunter World  (Przeczytany 10699 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Monster Hunter World
« dnia: Czerwca 13, 2017, 03:23:29 am »
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!














« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2017, 02:31:13 am wysłana przez Juras »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 13, 2017, 03:48:31 am »
Będzie też na Xboxie, zabraknie na Switcha.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 13, 2017, 03:58:37 am »
A co to ten xbox?

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 13, 2017, 04:07:31 am »

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 13, 2017, 04:10:44 am »
Mam nadzieję, że będzie to "prawilny" monhun, bo trochę wygląda na "action cinematic experience".

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 13, 2017, 04:16:26 am »
Tak, bo w końcu jest jakaś grafika, może bez cudów ale jednak, to od razu cinematic.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 13, 2017, 04:19:50 am »
Juras, nie o to mi chodzi, zresztą grafika jest już w chińskim MonHunie Online. Po prostu sporo z trailera wyglądało dla mnie jak oskryptowane sekwencje, ale mam nadzieję, że to jednak nie to.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 13, 2017, 04:34:29 am »
Cały początek wygląda jak "opening" do gry, tylko nie CGI a liczony. Potem widzę normalnego MH.


« Ostatnia zmiana: Czerwca 13, 2017, 04:39:03 am wysłana przez Juras »

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 13, 2017, 04:38:13 am »
Ucieczka i zawalanie terenu na potwora wyglądało mi trochę na skrypt. Mam nadzieję, że się mylę i pogram wreszcie w Minster Hunter z godną oprawą. Może skusiłbyś się na wspólne multi?

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 13, 2017, 04:44:44 am »
Pewnie masz rację, po prostu mam jakieś obawy, że będą chcieli zrobić grę bardziej przystępną dla zachodnich graczy.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 13, 2017, 14:55:45 pm »

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 13, 2017, 15:03:21 pm »
No to doskonale :D

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 13, 2017, 16:25:08 pm »
MHW będzie niezłą kartą przetargową dla wielu Japończyków, którzy zastanawiali się jeszcze nad kupnem PS4. MHXX na Switcha jest obleśny, a ten może grafą nie powala, ale wygląda już całkiem nieźle.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 13, 2017, 16:58:58 pm »
Zobaczymy jak to będzie, MH3 na Wii i MH3G na WiiU nawet w Japonii nie zawojowały rynku, oni lubią grać w MonHuna lokalnie, w knajpach albo w parkach. Seria zyskała ogromną popularność na PSP i utrzymała na 3DSie, na stacjonarkach nigdy takiego szału nie było.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 13, 2017, 17:00:35 pm wysłana przez Mnichu »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 13, 2017, 17:43:35 pm »

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 13, 2017, 17:45:58 pm »
Miodzio :)

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 13, 2017, 20:05:18 pm »
Also for PlayStation fans, there will be special Monster Hunter: World game content that is unique for PlayStation®4 players. More details will be shared soon.

Read more at: http://gearnuke.com/monster-hunter-world-will-feature-ps4-exclusive-content/

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 14, 2017, 00:51:21 am »
https://twitter.com/dubindoh/with_replies

Cytuj
Monster Hunter: World is not a spin-off.

Monster Hunter: World was worked on by the main development team in Japan.

You can play offline.

Fishing, mining, and capturing bugs still in the game.

All 14 weapon types confirmed in the game.

Tails still cuttable.

Hunt, Carve, Forge loop is still there.

Still has the same rewarding and challenging gameplay.

Health, stamina, potions, sharpness still present.

Sound still plays after making a good well done steak.

Targeting locked 30FPS across all platforms(referring to console).

The game uses the MT Framework. Maybe PC as well, weird wording in this one.

Insect Glaive will be in the game.

When asked about Hunter Arts, response was "Brand new title. Brand new gameplay systems in place!"

Separate maps, but zones are gone!

Charge Blade is in, Tonfa is not.

No underwater combat.

No Prowler Mode in Monster Hunter World.

Już prawie jeden dzień mniej do czekania. :uff:
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2017, 01:19:45 am wysłana przez Juras »

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 683
  • Reputacja: 194
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 14, 2017, 00:52:35 am »
Ciekawe co dostanie PS4? Może jakąś unikatową zbroję?

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 14, 2017, 01:02:29 am »
Nie wiem, MH Portable 3rd(PSP)/HD(PS3) miały na wyłączność Amatsu,



jednego ze starszych smoków, łącznie z planszą na której toczyła się walka i zestaw zbroi/broni. Nie było tego w kolejnych wersjach trzeciej części na Nintendo. Z tego co widzę pojawił się dopiero w odsłonie X/Generations/XX.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 14, 2017, 02:24:06 am »
Cytuj
Watched Live Gameplay of Worlds (Details)

I watched a live gameplay demo of Monster Hunter World's at E3 today and just wanted to give my thoughts. We watched 4 players start a quest, but I they didn't finish it.Therst thought is this game does not seem like a spin off in the slightest. The game looks like everything I wanted monster hunter to be, environment damage, monsters attacking each other, no loading screens.

This is going to be long, but I'll do a TL;DR at the end. I'm on mobile so please excuse any bad formatting. They quest started off with us getting directions on how to hunt. The interesting part was it was voice acted. Not a bad thing, but I threw me off, and only had 1 player playing. He goes into the first area and almost immediately a large monster comes out, but doesn't bother you. The monster attacks Aptonoth and swallows it whole. The tracker bugs pick up on a trial the happens to follow the new monster.

The Monster A began feeding it's young but the hunter carries on following the trial. He runs into the Main Monster in the next cave and uses rocks to create sound and lead the monster out to Monster A. They get into a fight and the main monster attacks and kills Monster A. He begins the fight but after it enrages he leads it to a new area. Where a Rathalos shows up and both immediately begin fighting. They keeps stressing that there is a hierarchy of monsters.

The player uses a beacon to call in the other three hunters mid quest. And the other hunter show up in the area relatively quickly. As they fight a hunter places a barrel bomb by some rocks and blows it up. Water begins to rush out and wash away the Rathalos and hunters to another area. And they fight a little longer. They use barrel bombs to blow up a tree to damage the Rathalos. And that's about where it ends.

Some other small details: -The game shows damage with each attack - A player ate something that gave him stamina straight from the environment

TL;DR The game doesn't look like a spin off. Looks beautiful. No loading screens. Environment and other Monsters can aid your hunt.

Edit: It was 100% live gameplay. The people before talked about a PS4 crashing mid game. It looks like a normal monster hunter game, I'm on mobile so it was condensed, but there was a good amount of fighting, but they definitely were trying to show off the new mechanics.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 14, 2017, 02:30:12 am »





Na strimie padło, że teraz już nie są ograniczani i mogli zrobić mapy bez ekranów wczytywania.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2017, 03:36:34 am wysłana przez Juras »

bojawiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 29-11-2013
  • Wiadomości: 3 321
  • Reputacja: 86
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 14, 2017, 09:17:19 am »
Na 3dsie granie w MH to był dramat. Niewygodne sterowanie i paćka na małym ekranie + 3D męczyło wzrok. W końcu będzie można pograć w to jak przystało :)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 14, 2017, 09:55:39 am »
Granie w większość gier na 3DS-ie to dramat i tylko poki się cieszą, bo Nintendo i +1 do oceny. Na szczęście Monster Hunter wyrwał się z tego szamba i wraca do domu :)

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 14, 2017, 10:26:49 am »
Cytat: Dengeki
Monster Hunter: World has been in development for four years.
    Originally, it was going to be called "Monster Hunter 5", but the development team really liked the name, "World" (Japanese ワールド).
    The Base Camp spawns in random places. Each time a hunt starts, hunters will be at a different Base Camp.
    Hunters can change weapons and armor midhunt by going to the Base Camp. This feature was added due to there usually being multiple large monsters in an area and from each having a different strength or weakness.
    Hunters can now hunt freely without being held back by the main objective/quest, even if the quest is complete. Hunters can hunt freely without any limits now.
    Hunters use Scout Flies as guides to help them navigate the area if they can't find the monster and to find certain items, including drool and footprints.
    The monsters can easily change the environment you are fighting in with certain attacks and destroying certain objects.
    Each large monster in a location has a territory in a certain part of the area. In some cases, hunters may need to lure another threat into their territory in order to get their target to reveal itself.
    By hiding from monsters, hunters can avoid fighting them or prepare for a silent escape from the battle.
    Capcom thought about giving the monsters health bars due to a majority of people. Globally, fans requested for a way to see how much damage they were dealing, so Capcom decided to add damage numbers to the this game.
    The Quest Giver was fully voiced in English, and she sent the hunter on a quest to hunt an Anjanath, the T-rex-like monster shown in the reveal.
    Hunters can quickly pick up resources as they run by, meaning you don’t have to stop and wait for foraging animations.

Cytuj
Sorry for late reply, it's a private demo you can sign up for at E3. Four developers from Japan playing the game unscripted (they were unable to defeat Rathalos lol).

    Started demo off with just one hunter, he tracked the new monster with "scout flies" ...
    when the battle got rough, he led the new monster to Rathalos Nest very high up in the environment.
    Rathalos was pissed to see the hunter and the monster creeping into his lair and preceded to wreck everything.
    Great animations of the monsters fighting each other. The lone hunter sends signal flare and 3 other devs join mid battle.
    Lots of vertical combat, more than MH4. Seems all hunters have a grappling hook.
    The monsters interactions with each other was very cool, they encountered 3 different large monsters during demo.
    One of them ate an herbivore whole lol.
    The rapid fire on the heavy bowgun is a special ability.
    The combat looks and feels like traditional monster hunter with quality of life improvements.
    Day and night cycle is realtime, Rathalos destroyed a dam which cause an area to flood. Sweeping 2 of the hunters out of the area.
    I really like that they went back to a more prehistoric feeling and mood to the game.
    The fours hunters fighting together looked awesome, Rathalos has many new attacks, throws and animations.
    The bow has a nice new attack which drops small bombs on top of the monsters.
    I think they finally updated the Rathalos model haha.
    I wish it was a bit more stylized, but the Graphics look great.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 14, 2017, 10:38:37 am »
Wszystko bardzo dobre wieści. Jedyne co mogli sobie darować, to numerki dmg.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 14, 2017, 10:52:44 am »
Ale trzeba gonić z tym patyczkiem i dziubać gdzie się da, co?

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 14, 2017, 13:28:27 pm »
Na 3DSie używam w MH panelu dotykowego. Jak pisałem, dla mnie to co mówią zapowiada się świetnie, poza numerkami z obrażeń, ale to szczegół.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 14, 2017, 13:32:50 pm »
To nie zmienia w zasdzie nic, poza wrażeniami estetycznymi (da się wyłączyć), gorzej gdyby potworom dorobili paski życia zamiast oceniania stanu ich zdrowia po zachowaniu.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 14, 2017, 13:37:28 pm »
Tak, dlatego mówię, że szczegół. Paski życia to by było gówno, dobrze, że nie ma :)

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 15, 2017, 02:48:41 am »


JEZUS MARIA!!!

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwca 15, 2017, 03:19:16 am »
Ależ się jaram! Mam nadzieję, że ludzie to kupią.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 17, 2017, 13:57:00 pm wysłana przez Mnichu »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwca 15, 2017, 04:44:29 am »
NextGen!

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwca 17, 2017, 00:05:41 am »
Uczestnik pokazu pisze, że prowadzący na chwilę założył Dual Blady i wykonał takie coś od łba do ogona:



:ukłony:

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwca 17, 2017, 13:31:06 pm »
Liczyłem, że skoro jest mechanika/animacja spożywania/połykania, wymiocin/karmienia, to będzie też wypróżniania się, w celu pozyskania świeżego materiału dla bomb odorowych, jednak niestety:

Potwory dziury w dupie nie mają. Cóż, bynajmniej nie będą cierpieć na znaną dolegliwość.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 17, 2017, 13:33:40 pm wysłana przez Juras »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 17, 2017, 15:08:52 pm »
Mapa lasu z World (bez ekranów czytywania):


I dla porównania z MH Online (z ekranami wczytywań pomiędzy numerowanymi pomieszczeniami jak na PS2):

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 18, 2017, 12:38:35 pm »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwca 20, 2017, 15:56:22 pm »

ki_ki

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 691
  • Reputacja: 7
Odp: Monster Hunter World
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwca 20, 2017, 16:01:11 pm »
Będzie tylko jedna grywalna postać, wiadomo coś na ten temat ?
PSN id Pearlsea1990

Aktualnie:
Rise of the Tomb Raider, Lost Ruins, Dead Space