Autor Wątek: PlayStation 5 - plotki  (Przeczytany 6279 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 452
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #80 dnia: Maj 22, 2018, 09:57:49 am »
i nowego Xboxa w 2021

Myślę, że jeśli Sony faktycznie poczeka do 2020 to MS też w tym czasie powinien wypuścić konsolę. To jednak tylko gdybanie w oparciu o tę generację ;). Na pewno w 2019 roku dla MS byłoby za wcześnie na start nowej platformy. Sony już bardziej, tym bardziej, że to było ich pierwotne okienko.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 358
  • Reputacja: 143
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 22, 2018, 11:00:15 am »
PlayStation President: PS4 Entering Final Phase of Life Cycle
Cytuj
Sony Interactive Entertainment president and CEO John Kodera at the Sony Investor Relations Day 2018 in Tokyo said that the PlayStation 4 is entering the final phase of its life cycle.

Kodera expects sales to start declining year-on-year, however, strong revenue from PlayStation Plus memberships should help offset the decreased hardware sales.

Sony is investing in first party games, however, it will not all be games based on new IPs. There will be a refreshment of existing IPs.

He added that Sony's medium term plan through March 2021 is to strengthen the PlayStation business, but to take a "momentary squat."

PlayStation VR sales have been lower than predicted. Sony will aim for continued growth of the virtual reality headset, but with a more realistic outlook.
http://www.vgchartz.com/article/276451/playstation-president-ps4-entering-final-phase-of-life-cycle/

PS4 i tak będzie się jeszcze bardzo dobrze sprzedawać nawet po wypuszczeniu PS5.


Myślę, że jeśli Sony faktycznie poczeka do 2020 to MS też w tym czasie powinien wypuścić konsolę. To jednak tylko gdybanie w oparciu o tę generację ;). Na pewno w 2019 roku dla MS byłoby za wcześnie na start nowej platformy. Sony już bardziej, tym bardziej, że to było ich pierwotne okienko.
Imo zbyt późno wypuścili Xa, by wydawać nową konsolę w 2020 roku. Tym bardziej, że MS stara się by ich konsole były kompatybilne wstecz. Moim zdaniem ich priorytet to mieć najmocniejszą konsolę na rynku (bo exami Sony nie przebiją). Drugim atutem jest wsteczna kompatybilność, a trzecim Gamepass.
Nintendo Network ID: Pok_pl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 452
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 22, 2018, 12:14:34 pm »
Imo zbyt późno wypuścili Xa, by wydawać nową konsolę w 2020 roku. Tym bardziej, że MS stara się by ich konsole były kompatybilne wstecz. Moim zdaniem ich priorytet to mieć najmocniejszą konsolę na rynku (bo exami Sony nie przebiją). Drugim atutem jest wsteczna kompatybilność, a trzecim Gamepass.

2020 to rocznikowo 3 lata od premiery X1X, więc czas nie jest zły. Do tego branża była już świadkiem tego, jak szybki start przekłada się na sprzedaż. Dlatego byłbym skłonny założyć, że nowy Xbox to 2020, ale oczywiście może wybiorą inną drogę. W końcu PS5 mogą kontrować tańszym X1X, który zacząłby być platformą wiodącą. Chyba, że pójdą totalnie w upgrade'y systemu, a nie kolejne generacje.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 358
  • Reputacja: 143
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 22, 2018, 17:39:21 pm »
Chyba, że pójdą totalnie w upgrade'y systemu, a nie kolejne generacje.
Jakaś tęga głowa z MS mówiła, że zamierzają iść właśnie w tym kierunku - tzn nowe konsole będą się różnić jedynie podzespołami (w końcu każda gra z Xa wychodzi też na PC). Mimo to jestem pewien, że jakieś rozgraniczenie na generacje będzie, bo wątpię, żeby na One wychodziły te same gry, co na kolejnego Xboxa. Będą chcieli jednak utrzymać wsteczną kompatybilność, bo inaczej na starcie GamePass nie miałby nic do zaoferowania. No i będą mogli chwalić się ogromnym katalogiem gier w 4K.

Imo MS nie ma szans wypuścić nowej konsoli wcześniej niż Sony. Zatem albo następne konsole wyjdą w tym samym czasie, albo pierwsze będzie PS5 a później kolejny Xbox (ja stawiam właśnie na taki scenariusz).
Nintendo Network ID: Pok_pl

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 444
  • Reputacja: 111
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #84 dnia: Maj 23, 2018, 17:18:33 pm »
No to by było rozwiązanie jeszcze bliższe blachom - kilka sprzętów o różnej konfiguracji sprzętowej, ale gry te same na każdym. W takim układzie nie ma co liczyć na jakiś porządny przeskok w następnej generacji. Z drugiej strony byłoby spoko, jeśli kogoś zadowala poziom gier jaki oferuje zwykła PS4. Osobiście nie wiem co o tym myśleć, z jednej strony nie chciałbym tracić całej bliblioteki gier z PS4, a z drugiej strony jednak chciałbym widzieć nową jakość.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 262
  • Reputacja: 99
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #85 dnia: Maj 23, 2018, 17:39:37 pm »
Nie ma na to szans. Nowe konsole będą miały swoje gry, ofc na początku będą tu i tu, bo to naturalne. Dla mnie najważniejsza jest wsteczna kompatybilność z obecną generacją.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 358
  • Reputacja: 143
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 24, 2018, 23:32:04 pm »
PlayStation 5 dopiero za trzy lata
Cytuj
Nowy szef PlayStation w Sony, John Kodera, dość niespodziewanie jasno określił, kiedy należy spodziewać się premiery PlayStation 5.

- Najbliższe trzy lata poświęcimy przygotowaniom do następnego kroku. Przyczaimy się, żeby podskoczyć wyżej w przyszłości - powiedział Kodera, jak donosi WSJ. To oznacza, że powinniśmy przygotować się na nieco dłuższy od poprzedniczek cykl PS4. Zwykle konsole Sony były bowiem zastępowane po sześciu-siedmiu latach od premiery, tymczasem obecny flagowy produkt japońskiego giganta jest na rynku już piąty rok. Jeśli faktycznie PS5 miałoby zadebiutować dopiero w 2021 roku, obie premiery przedzieliłoby osiem lat.
http://www.gram.pl/news/2018/05/24/playstation-5-dopiero-za-trzy-lata.shtml

Myślę jednak, że premiera pod koniec 2020 nadal jest prawdopodobna (choć na wcześniejszą nie ma co liczyć). Możliwe jednak, że Sony tym razem obierze drogę Nintendo i np. wystartuje z konsolą w okolicach marzec-maj 2021.
Nintendo Network ID: Pok_pl

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 278
  • Reputacja: 40
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #87 dnia: Maj 25, 2018, 12:35:50 pm »
Czym później tym lepiej

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 452
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #88 dnia: Maj 25, 2018, 12:43:49 pm »
News z dupy, podobnie jak inne tego typu. Ja nie wiem gdzie Ci ludzie mają głowę, bo łączą fakty na zasadzie "powiedzieli, że przez najbliższe 3 lata PS4 będzie ważne, więc PS5 dopiero za trzy lata". Błąd. PS4 będzie ważne, ale nawet po premierze PS5. Po drugie, nikt przecież nie powie w sposób jasny "PS5 wyjdzie w 2021 roku". A to właśnie robią Ci "dziennikarze".

A co by dalej nie męczyć palców niepotrzebnie tu jest całkiem dobrze wyjaśnione:

https://www.dualshockers.com/ps5-sony-never-said-three-years-away/

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 358
  • Reputacja: 143
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #89 dnia: Maj 26, 2018, 10:59:50 am »
Zatem końcówka 2020 wydaje się wciąż najbardziej prawdopodobnym terminem.
Nintendo Network ID: Pok_pl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 452
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 690
  • Reputacja: 4
  • !
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #91 dnia: Czerwiec 14, 2018, 14:59:47 pm »

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

jay jay

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 25-03-2005
  • Wiadomości: 4 641
  • Reputacja: 18
  • Terror of unexpleainable
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #92 dnia: Wrzesień 04, 2018, 07:30:02 am »
Czym później tym lepiej
dokladnie, duza czesc to ludzie 30+ ktorzy nie kupuja nowej konsoli zaraz po premierze tylko jakis czas pozniej. Mozni tego biznesu widza, ze gracze nie musza miec nowego sprzetu zbyt szybko to i beda obierali inna polityke - supportowania przez maxymalnie dlugi czas starego sprzetu oraz przygotowywaniu swietnych tytulow na premierze by nie takie kwiatki jak Smugglers Run na ps2 czy Resistance: Fall of Men podczas premiery PS3 nie mialy juz wiecej miejsca.
''Don't take advice from anyone'' - Robert Altman.

http://filmowamowa.blog.pl/
magivanga.wordpress.com
booklips.pl

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 262
  • Reputacja: 99
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #93 dnia: Wrzesień 04, 2018, 07:46:48 am »
Ja tam bym chciał za rok nową generację i brałbym od razu :)

Mrocz

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2009
  • Wiadomości: 14 138
  • Reputacja: 98
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #94 dnia: Wrzesień 04, 2018, 12:09:10 pm »
Ja tam bym chciał za rok nową generację i brałbym od razu :)

Też bym brał, ale pod warunkiem wstecznej kompatybilności :)

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 547
  • Reputacja: 255
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #95 dnia: Wrzesień 04, 2018, 19:39:16 pm »
Przecież Smuggler's Run i Resistance były spoko tytułami, sam w obie się zagrywałem.

tarniak

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 19-03-2011
  • Wiadomości: 6 343
  • Reputacja: 148
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #96 dnia: Wrzesień 04, 2018, 19:43:53 pm »
Przecież Smuggler's Run i Resistance były spoko tytułami, sam w obie się zagrywałem.
Bo nie było nic innego :D. Smuggler's Run było średniakiem, a Resistance był dość uroczy, ale do dziś pamiętam te pustki w niektórych pomieszczeniach/magazynach.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 358
  • Reputacja: 143
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #97 dnia: Wrzesień 04, 2018, 20:53:47 pm »
Ja dopiero teraz przymierzam się do zakupu PS4 Pro, więc PS5 raczej szybko po premierze nie wezmę. Za to właśnie z uwagi na wsteczną kompatybilność wezmę pod uwagę next genowego Xboxa (bo zakładam, że GamePass na starcie będzie oferował wszystkie exy z X1 w jakości jak z Xa lub lepszej). MS inwestuje znowu powoli we własne studia, zatem może przy kolejnej generacji walka będzie bardziej wyrównana. Na pewno nie planuję kupować next gena przed 2021 rokiem (zakładam premierę obu konsol w drugiej połowie 2020).
Nintendo Network ID: Pok_pl

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 358
  • Reputacja: 143
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 10, 2018, 05:23:17 am »
Jaką moc będą miały konsole następnej generacji? Jak sądzicie?

Wydaje mi się, że 12 teraflopów to jest absolutny maks - bardziej realne wydaje się około 10. Poza tym na więcej niż 16 GB ramu też chyba nie ma co liczyć. Nie sądzę również by miały kosztować drożej niż 399$ na starcie. Ogólnie pewnie różnica między podstawowymi konsolami z obecnej generacji będzie spora, ale między Pro oraz X już nie taka duża. Oczywiście gry robione od początku pod nową generację powinny i tak wyglądać o niebo lepiej. W końcu dopakowane edycje gier na mocniejsze wersje konsol nie wykorzystują ich całego potencjału.
Nintendo Network ID: Pok_pl

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 444
  • Reputacja: 111
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 10, 2018, 22:59:08 pm »
Straciłem rachubę z tymi teraflopami, XOX, Prosiak, jakimi liczbami mogą się pochwalić? 6 i 4? Biorąc pod uwagę fakt, że Nvidia wypuściła niedawno najnowszy model swoich kart graficznych o mocy 10 TFLOPS, w konsolach widziałbym liczby niestety niższe, stawiam na 8-10, gdzie 10 to już by było coś nieprawdopodobnego, mocarz na miarę PS3 w swoim czasie.

Nie wykluczam też możliwości pojawienia się zwyczajnie mocniejszego modelu konsoli PlayStation, który jednak nie będzie posiadał nowego numerku i nie można będzie go uznać za skok generacyjny. Liczę też na mocniejsze CPU od AMD, ich najnowsze Ryzeny robią furorę na blacharskim rynku.

Co do X'a to jakoś ciężko mi cokolwiek tutaj wymyślić, ich nową konsolę widziałbym na pewno po konsoli Sony i po 2019 roku. Może to być skok jak XO/PS4 -> XOX, czyli na papierze sporo mocniejszy sprzęt od sprzętu konkurencji.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 358
  • Reputacja: 143
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #100 dnia: Październik 11, 2018, 05:29:16 am »
Nowy Xbox powinien mieć pełną wsteczną kompatybilność, więc MS nie musi czekać nie wiadomo ile z wydaniem kolejnej konsoli. Na dobrą sprawę może sobie pozwolić na wydawanie nowej, co 3-4 lata. Może być zresztą tak, że nawet posiadacze XB1X będą mogli odpalać next genowe produkcje w nieco słabszej grafie.

Jestem pewny, że na razie Sony zostanie przy numerkach. Plotki mówią, że PS5 też ma posiadać pełną wsteczną kompatybilność, zatem wszyscy, których ominęła wersja Pro, będą mogli sprawdzić stare gry w jeszcze lepszej jakości.
Nintendo Network ID: Pok_pl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 452
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #101 dnia: Październik 11, 2018, 12:34:14 pm »
Biorąc pod uwagę fakt, że Nvidia wypuściła niedawno najnowszy model swoich kart graficznych o mocy 10 TFLOPS

Oj nie tak niedawno, 1080 miało coś ok 9, 1080ti ponad 11, a nie są to świeżynki (zwłaszcza ta pierwsza). 2080 i 2080ti mają chyba odpowiednio 1-2 tflopy więcej. Tylko, że to Nvidia, AMD wypada słabiej, ale też mają karty powyżej 10 i też nie są to konstrukcje z tego roku.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 444
  • Reputacja: 111
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #102 dnia: Październik 11, 2018, 14:30:44 pm »
Zgadza się Zielarz nowy RTX w wersji Ti to już 13 tflopow, konsole jak do tej pory zawsze były nieco słabsze od topowych pc podzespołów, więc wydaje mi się że te 10 to jednak max na co można liczyć. Warto też pamiętać o tym że praktyka pokazała że podzespoły konsolowe już na premierę są zazwyczaj przestarzałe , bo korzystają ze zmodyfikowanych podzespołów pc sprzed paru lat.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 452
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #103 dnia: Październik 11, 2018, 14:53:26 pm »
Właśnie, sprzed paru lat. 10 Tf było już w 2016 roku, a nawet może wcześniej. Premiera nowej generacji raczej będzie w 2020 r., więc wydaje mi się, że jest to realne. Mimo wszystko to i tak tylko moc teoretyczna i bardziej narzędzie marketingowe.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 444
  • Reputacja: 111
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #104 dnia: Październik 11, 2018, 23:50:51 pm »
Ja w swoich przypuszczeniach zakładałem przełom 2019/2020 z naciskiem na 19. Jeśli wyjdzie odpowiednio później to naturalnie tych tflopsow będzie trochę więcej.

Jeśli spojrzeć na obecną generację, PS4 była o jakieś 65% słabsza od ówczesnych topowych kart graficznych. Nowa generacja kart Nvidii, nie przyniosła tak dużego skoku mocy obliczeniowej, jak to miało miejsce w ostatnich latach, co za tym idzie różnica się zawęża. Jeśli przyjąć te 10 TFLOPS dla PS5, dawałoby to już ~25% różnicy w osiągach względem nowych RTXów, nie wiem czy konsole aż tak przyspieszyły no i ciągle mówimy o Nvidii :P Na 2018 rok, AMD dysponuje kartami o mocy obliczeniowej 6.17 TFLOPS w najmocniejszej RX580 ...
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2018, 00:25:57 am wysłana przez andryush »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 452
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #105 dnia: Październik 12, 2018, 10:25:37 am »
AMD dysponuje kartami o mocy obliczeniowej 6.17 TFLOPS w najmocniejszej RX580 ...

Nope, Vega 64 ma 12,6 (z wodnym chłodzeniem 13,7), Vega 56 10,5 - te karty mają już ponad rok.

Jeśli spojrzymy na skok względem generacji - PS2 6,2 Gflops => PS3 192 Gflops (ciekawe jak ma się do tego Cell bo też brał na siebie część obliczeń graficznych) => PS4 1,8 Teraflops => PS4 Pro 4,2 Teraflops (mid-gen, ale trzeba zaznaczyć). Według mnie 11-12 to są realne liczby, szczególnie, że muszą brać pod uwagę 4k jako default.

Podkreślam - flopsy to tylko czysto teoretyczna moc i najlepiej sprawdza się jako narzędzie marketingowe do prężenia muskuł producentów. O dziwo jednak Sony nie używało ich chyba gdy chwalili się wydajnością przy operacjach 16bitowych - a mogli mówić, że Prosiak ma moc 8,4 Teraflopów :D.

Graficznie na pewno będzie dobrze, lepiej niech tylko zainwestują w więcej RAM'u i w końcu porządne CPU. Wciąż mam głupią nadzieję, że przyszła generacja podniesie ceny do 499$. Cóż, przy streamingowej konsoli "dla biedaków" właściwy hardware mógłby mieć wyższą cenę, ale pewnie standard tej generacji i towarzyszący mu sukces będzie zbyt kuszący...

EDIT: o proszę i jak na zawołanie ukazał się prosty artykuł na ten temat:

https://gamingbolt.com/is-peak-compute-the-definitive-way-to-compare-ps4-pro-and-xbox-one-xs-gpu-performance
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2018, 10:32:55 am wysłana przez Zielarz »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 444
  • Reputacja: 111
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #106 dnia: Październik 12, 2018, 11:08:58 am »
No byłoby bardzo dobrze gdyby AMD zaoferowało Sony układy oparte o RX Vega  :D chociaż te niższe RX 5xx czy przyszłe 6xx wydają się być bardziej prawdopodobne. Czas pokaze, za 2 lata to i te 12 może być realne. Skleją dwa słabsze układy i już mają 10 ;) Osobiście również liczę na mocniejsze CPU byc może bazujące na Ryzen i pamięć HBM2 z mega przepustowością, ażeby filtrowanie anizo nigdy więcej nie było problemem :D Ryzen właściwie już dzisiaj jest połączony z Vegą w najnowszych APU AMD, i ponoć radzi to sobie zaskakująco eobrze, dopakowane rozwiązanie w konsoli miałoby sens.

POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 358
  • Reputacja: 143
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #107 dnia: Październik 12, 2018, 15:10:21 pm »
Jeśli spojrzymy na skok względem generacji - PS2 6,2 Gflops => PS3 192 Gflops (ciekawe jak ma się do tego Cell bo też brał na siebie część obliczeń graficznych)
Procesor w PS4 ma 102 gigaflopy, Cell miał ich z kolei aż 230.
http://www.miastogier.pl/wiki,strona-54,ps4_vs_ps3.html

Problemem było tylko wyduszenie mocy z Cella. W poprzedniej generacji mieliśmy do czynienia z zestawieniem: trudny w programowaniu mocny procesor + średnia karta graficzna + mało ramu. W tej z kolei mamy: słaby procesor + mocne GPU + sporo ramu.

Miejmy nadzieję, że w kolejnej podciągną moc procesora.


Jeśli chodzi o różnice w mocy między PS5 i kolejnym Xboxem, to myślę, że tym razem będą znikome (chyba, że Sony wyda konsolę rok wcześniej - ale nawet wtedy nie będzie to jakaś kolosalna różnica). Sony na 90% zachowa pułap cenowy 399$ na start, a przy okazji obniży cenę PS4 i Pro. MS to już większa niewiadoma. Może obniżyć cenę XB1X i dać mu pełne wsparcie next genowych gier, a przy okazji wydać nową konsolę za 499$ (aby zachować miano najmocniejszej konsoli na rynku).

Ostatnio różnica w mocy była spora, bo MS do każdej konsoli z początku dorzucał Kinecta, co okazało się kompletnym niewypałem. Tym razem nie powtórzy tych samych błędów, więc walka powinna być zażarta. Ja nastawiam się na kupno next genowego Xboxa niedługo po premierze (zachęca mnie Gamepass i wsteczna kompatybilność), a z konsolą Sony zaczekam do PS5 Pro, żeby już uzbierała się ładna biblioteka exów. Oczywiście po zapowiedziach nowych sprzętów wszystko się może zmienić :)
Nintendo Network ID: Pok_pl

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 477
  • Reputacja: 69
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #108 dnia: Październik 12, 2018, 16:48:49 pm »
PS4 była o jakieś 65% słabsza od ówczesnych topowych kart graficznych
Ówczesna topowa karta graficzna czyli Radek 7970 była jakieś 25-30% szybsza od ps4

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 444
  • Reputacja: 111
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #109 dnia: Październik 12, 2018, 17:50:08 pm »
PS4 była o jakieś 65% słabsza od ówczesnych topowych kart graficznych
Ówczesna topowa karta graficzna czyli Radek 7970 była jakieś 25-30% szybsza od ps4

Pisałem o Nvidia GTX 780ti i Radeon R9 290. Miały ponad 5 TFLOPs na papierze, więc dużo szybsze od 7970. Poza tym PS4 ma chyba zmodyfikowaną mobilną wersję tego układu.
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2018, 17:52:10 pm wysłana przez andryush »

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 362
  • Reputacja: 154
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #110 dnia: Październik 12, 2018, 18:20:09 pm »
niech zrobią układ z porządnym ray tracingiem i te teraflopy zostawią dla ludzi na benchmarku.

Wysłane przy użyciu Tapatalka


POK

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 12 358
  • Reputacja: 143
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #111 dnia: Październik 12, 2018, 19:37:11 pm »
Mimo wszystko teraflopy są obecnie chyba najlepszym pojedynczym wskaźnikiem odzwierciedlającym moc danego urządzenia. Jest to duże uproszczenie, ale jako takie się sprawdza.

Ja liczę, że technologicznie next geny będą na poziomie najlepszych kart graficznych, jedynie mocą będą odstawać. Zatem wsparcie dla ray trackingu powinno się znaleźć.

Swoją drogą zapowiedziano już parę gier na next geny (nowe Halo, TESIV, Starfield), więc koniec 2020 to chyba najpóźniejszy możliwy termin na ukazanie się nowych konsol. Może też któraś z firm pójdzie za przykładem Switcha i wyda konsolę w pierwszej połowie roku.
Nintendo Network ID: Pok_pl

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 477
  • Reputacja: 69
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #112 dnia: Październik 12, 2018, 22:26:49 pm »
PS4 była o jakieś 65% słabsza od ówczesnych topowych kart graficznych
Ówczesna topowa karta graficzna czyli Radek 7970 była jakieś 25-30% szybsza od ps4

Pisałem o Nvidia GTX 780ti i Radeon R9 290. Miały ponad 5 TFLOPs na papierze, więc dużo szybsze od 7970. Poza tym PS4 ma chyba zmodyfikowaną mobilną wersję tego układu.

780 były prawie 2 razy szybsze od PS4, także sporo, ale nadal nie przepaść, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę zamkniętą architekturę systemu. Co ciekawe, Radek 7850 czyli odpowiednik PS4 miażdżył 780 w kopaniu bitcoinów. Za to procesor ( AMD jaguar) faktycznie lipa.
Tak czy inaczej liczę, że nie będą się spieszyć, tak by różnica generacji była odczuwalna

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 444
  • Reputacja: 111
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #113 dnia: Październik 13, 2018, 14:12:52 pm »
niech zrobią układ z porządnym ray tracingiem i te teraflopy zostawią dla ludzi na benchmarku.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Bez teraflopów raytracingu nie dostaniesz. :P

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 362
  • Reputacja: 154
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #114 dnia: Październik 13, 2018, 20:22:14 pm »
bardziej chodzi o to, że "nie samymi teraflopami grafika żyje", co dobitnie widać na przykładzie cella w ps3. cyferki są dla entuzjastów. ja bym chciał, żeby było po prostu widać znaczącą różnicę, a to daje właśnie rt. więcej gołych teraflopów, bez zmiany technologii, to będzie po prostu trochę więcej obiektów, płynnej i wyższa rozdziałka, a tu chodzi przecież o nową jakość
.

Wysłane przy użyciu Tapatalka


andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 444
  • Reputacja: 111
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #115 dnia: Październik 13, 2018, 21:43:58 pm »
Na obecną chwilę raytracing działa na zasadzie - im więcej koników pod maską, tym szybciej. Desktopowy hi-end CPU będzie szybszy niż mid-range, itp itd. Nie wiem czy w tej technologii istnieją jakieś sztuczki, które pozwolą na jej przyspieszenie, działa to łopatologicznie - im większe zasoby sprzętowe, tym szybsze działanie. Duże znaczenie mogą mieć tu też pewnie jakieś algorytmy filtrujące wyniki średniej lub niskiej jakości raytacingu, no ale to już kwestia softu, a co się tyczy sprzętu, ta sama historia, więcej flopów, szybsza obróbka. Z powietrza nic nie wyczarujesz, a czy ktoś wyjdzie przed szereg i stworzy jakąś nową architekturę sprzętu do RT? nie wydaje mi się, skoro w obecnej generacji poszli w przeciwnym kierunku i bardziej zbliżyli się do PC, aby developerom żyło się lepiej.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2018, 22:04:40 pm wysłana przez andryush »

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 362
  • Reputacja: 154
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #116 dnia: Październik 14, 2018, 08:45:26 am »
nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że nie masz racji. na architekturze pascal w geforcach będą chodziły gry z rt? jeżeli rt jest tylko kwestią mocy, jak piszesz, to na połowie wolniejszej karcie, gra z rt powinna chodzić połowę wolniej, a z tego co gdzieś tam czytałem, to taka gra będzie chodziła nawet 90% wolnej albo wcale.

Wysłane przy użyciu Tapatalka


andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 444
  • Reputacja: 111
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #117 dnia: Październik 14, 2018, 18:50:33 pm »
nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że nie masz racji. na architekturze pascal w geforcach będą chodziły gry z rt? jeżeli rt jest tylko kwestią mocy, jak piszesz, to na połowie wolniejszej karcie, gra z rt powinna chodzić połowę wolniej, a z tego co gdzieś tam czytałem, to taka gra będzie chodziła nawet 90% wolnej albo wcale.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Wiesz, myślę że w takiej sytuacji to w dużej mierze kwestia marketingu. Dla przykładu raytracing w programach do renderowania będzie ci działać nawet na sprzęcie sprzed 10 lat. Raytracing w grach na PC, o którym jest tak głośno w ostatnich dniach, to już kwestia nowego API Nvidii. Czy zieloni pozwolą na używanie go na starszym sprzęcie? Czy może jednak będą chcieli wzmocnić sprzedaż nowych kart? Sytuacja jak z PhysX, czy innych GameWorks na kartach od AMD, niby nie ma mowy, a zdolni modderzy jednak coś tam działali. Nie wykluczone, że nowa architektura RTX ma jakieś sprzętowe rozwiązania wspomagające raytracing, ale w teorii, dobrze napisane API ruszy na każdym sprzęcie z wystarczającą mocą. Jeśli chodzi o Nvidię, to przypominam, że swojego czasu w którymś Far Cry zrobili sobie monopol na godrays'y... to może dać jakiś pogląd na to jaki stosunek mogą mieć do raytracingu :D

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 5 452
  • Reputacja: 41
  • KILLZOWN3D
    • 11 Bit Studios
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #118 dnia: Październik 15, 2018, 11:04:09 am »
Procesor w PS4 ma 102 gigaflopy, Cell miał ich z kolei aż 230.

Tak, tylko to co podajemy zwykle dotyczy tylko GPU, a nie całego systemu czy właśnie CPU.

Problemem było tylko wyduszenie mocy z Cella. W poprzedniej generacji mieliśmy do czynienia z zestawieniem: trudny w programowaniu mocny procesor + średnia karta graficzna + mało ramu. W tej z kolei mamy: słaby procesor + mocne GPU + sporo ramu.

Cell był mocny, ale też bardzo specyficzny. Dev'si patrzyli na niego tak jakby miał 8 rdzeni i tak też pierwotnie pisali kod. Jak wiemy, Cell w PS3 miał tylko jeden faktyczny rdzeń i 7 SPU, które nie miały mocy klasycznych rdzeni, ale za to sprawdzały się przy innych operacjach. Pierwotnie plan na PS3 był inny, kiedyś wrzucałem tu artykuł analizujący całą sprawę. Gdy dev'si zaczęli brać przykład z Sony i inaczej wykorzystywać SPU Cella (m.in. do obliczeń graficznych) gry na tym zyskały. Koniec końców wiele z tego co wprowadził Cell, samo podejście, jest dziś wykorzystywane. Cell wyprzedził swoje czasy.

niech zrobią układ z porządnym ray tracingiem i te teraflopy zostawią dla ludzi na benchmarku.

Raytracing w real time to wciąż pieśń przyszłości. Na razie mamy jego początki i nie wiadomo jeszcze co z tego wyjdzie. Jak dla mnie Nvidia próbuje usprawiedliwić dużą podwyżkę cen, bo 2080 wskoczył na pułap cenowy Titanium, a 2080Ti to już ceny Tytanów. Zieloni ostro rżną klientów i dlatego bardzo bym chciał, żeby AMD kiedyś w końcu im dołożyło. Tu niestety dobitnie widać złe skutki monopolu.

Mimo wszystko teraflopy są obecnie chyba najlepszym pojedynczym wskaźnikiem odzwierciedlającym moc danego urządzenia. Jest to duże uproszczenie, ale jako takie się sprawdza.

Właśnie nie są, polecam ten artykuł co podałem wcześniej. Sama moc przy tego typu obliczeniach to nie wszystko. Może dla pececiarzy te cyferki mają większe znaczenie, gdyż tam przy słabych optymalizacjach "surowa" moc układu ma znacznie. Konsole mają się w tej kwestii lepiej i nadrabiają braki sprytnymi rozwiązaniami.

Bez teraflopów raytracingu nie dostaniesz. :P

No nie, tak to nie działa. Owszem jak będziesz miał więcej to będzie szybciej, ale wciąż mówimy o czasach renderowania klatek, które nie przejdą w real time'ie. Dlatego potrzebne są sprytne rozwiązania nie tylko w kodzie ale i sprzęcie. Dlatego Nvidia dodała odpowiednie podzespoły do tego (radzą sobie dobrze tylko z takim typem obliczeń). Seria 2000 wcale nie ma dużego przyrostu teraflopów, powiedziałbym nawet, że bardzo mały (1-2 teraflopy). 

Na obecną chwilę raytracing działa na zasadzie - im więcej koników pod maską, tym szybciej. Desktopowy hi-end CPU będzie szybszy niż mid-range, itp itd. Nie wiem czy w tej technologii istnieją jakieś sztuczki, które pozwolą na jej przyspieszenie, działa to łopatologicznie - im większe zasoby sprzętowe, tym szybsze działanie. Duże znaczenie mogą mieć tu też pewnie jakieś algorytmy filtrujące wyniki średniej lub niskiej jakości raytacingu, no ale to już kwestia softu, a co się tyczy sprzętu, ta sama historia, więcej flopów, szybsza obróbka. Z powietrza nic nie wyczarujesz, a czy ktoś wyjdzie przed szereg i stworzy jakąś nową architekturę sprzętu do RT? nie wydaje mi się, skoro w obecnej generacji poszli w przeciwnym kierunku i bardziej zbliżyli się do PC, aby developerom żyło się lepiej.

Nie. Tak, im więcej tym lepiej, ale to wciąż różnice nie tego rzędu jakie są potrzebne do real time. W offline'owym renderingu to może i działa, ale tam wszystko renderuje się długo (i to nawet przy mocnych kartach). W real time potrzebujesz nowatorskich rozwiązań inaczej raytraicing pojawiłby się dopiero za kilkanaście/kilkadziesiąt lat (nie zapominajmy, że to tylko jeden z elementów składających się na obraz). Dlatego same teraflopy niewiele zmienią i Nvidia to pokazuje. Nie bez powodów mówi się o dedykowanych układach pod to, tak jak było z PhysX'em.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 444
  • Reputacja: 111
Odp: PlayStation 5 - plotki
« Odpowiedź #119 dnia: Październik 15, 2018, 12:48:31 pm »
Dedykowane układy do RT, tak jak było z PhysX? Przecież PhysX to soft wykorzystujący CUDA, a CUDA to API zarzadzające procesorami strumieniowymi w układach Nvidii. Każda karta jest zbudowana z bloków procesorów strumieniowych, każdy z producentów podchodzi do tematu nieco inaczej, ale zasada jest ta sama, a PhysX to zwyczajne GPGPU. Jeśli RT ma działać tak jak PhysX na CUDA, to właśnie napisałeś to o czym ja pisałem - jednostki obliczeniowe GPU pracują na RT, nie ma tu żadnych dedykowanych jednostek. Z nowymi kartami RTX jest tak, że Nvidia wydzieliła osobny blok kilkuset procesorów strumieniujących, wyłącznie do obliczania RT. Coś jak w Cell'u, z tą różnicą, że SPU wykonywały rożne zadania, mimo że były jednostkami specjalistycznymi.

Piszesz też o offline renderingu z RT i mówisz, że wszystko trwa długo na aktualnym sprzęcie. Dlaczego trwa długo? A no nie dlatego, że ten sprzęt się nie nadaje, tylko dlatego, że raytracing w profesjonalnym renderingu jest bardzo dokładny. W realtime musiałbyś użyć znacznie bardziej ograniczonego RT, po czym wygładzić rezultaty za pomocą filtrów, i to właśnie robi Nvidia. Architektura bez wątpienia ma znaczenie, absolutnie niewykluczone jest, że ktoś kiedyś opracuje rozwiązanie, które pozwoli na ultra szybkie obliczanie raytracingu w czasie rzeczywistym. Ale jak nie patrzeć, myślę że w ostatecznym rozrachunku taka architektura i tak da ci zwyczajnie więcej teraflopów, bo koniec końców chodzi o operacje zmiennoprzecinkowe. Więc te cyferki nadal się liczą i nadal dają jakiś pogląd na osiągi.
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2018, 13:11:11 pm wysłana przez andryush »