Autor Wątek: PS3 GPU vs X360 GPU  (Przeczytany 12463 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Big_Bos

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 29-04-2006
  • Wiadomości: 31
  • Reputacja: 0
PS3 GPU vs X360 GPU
« dnia: Lipca 29, 2007, 17:16:55 pm »
Chciałbym sie w końcu dowiedzieć, który GPU jest ''lepszy'' wydajniejszy.
  Jedni twierdzą, że GPU PS3 jest porównywalnie szybki do dwóch kart Geforce 6800 ultra połączonych w trybie SLI. Ale wg. benchmark.pl ''...gdyby chcieć na przekór różnicom w architekturach porównać rozwiązanie graficzne w PlayStation 3 do jakiejś pecetowej karty graficznej, wypadałoby stwierdzić, że jego wydajność jest zbliżona do GeForce 7900 GTX, działającego w komputerze z szybkim procesorem, który nie ogranicza jego wydajności. ...''
 
Na benchmark.pl piszą, że ...Za generowanie grafiki odpowiada chip graficzny przygotowany przez NVIDIĘ. To Reality Synthesizer (RSX), oparty na G70, taktowany zegarem 550 MHz..'' dalej ''...W przeciwieństwie do układu ATI R500 w XBOX360, G70 jest nieco wolniejszy i mniej zaawansowany. Nie dysponuje architekturą zunifikowanych shaderów. W G70 mamy 8 jednostek ROP (podobnie, jak w R500), 24 jednostki Pixel Shaders i 8 Vertex Shaders. R500 dysponuje z kolei 48 zunifikowanymi jednostkami cieniowania...''

Na benchmark.pl znalazłem artykuł gdzie piszą że ''...PlayStation 3 to z kawał porządnego sprzętu. Wyjątkowy procesor (choć w towarzystwie RSX trochę się marnuje), wydajny chip graficzny (szkoda, że nie lepszy niż ten w konsoli Microsoftu)...''

http://www.benchmark.pl/r.php?file=http://www.benchmark.pl/artykuly/recenzje/SONY_PS3/strona-10.html
 
 Ciekawi mnie co developaży myslą o mocy procesorów graficznych obu konsol ich moc i umiejętności oraz ogólne generowanie grafiki przez koncole. Chciałbym żeby opinie były obiektywne pomijąjąc trudnosci w pisaniu gier na Ps3 a skupieniu sie na mocy konsol.

Co Wy myślicieo tych procesorach i o tym artykule? Czy jest coś co zostało pominięte, coś co jest warto dodać. Jesłi bedziecie dodawać jakieś linki i cytaty w wersji  obcojęzycznej to prosze o przetłumaczenie tekstu - nie każdy zna do perfekcji angielski.



« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2007, 17:21:16 pm wysłana przez Big_Bos »

Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 29, 2007, 17:18:17 pm »
x_________________X

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 29, 2007, 17:28:22 pm »
To temat do System Wars.

Ale zanim go admini zablokują....
Krótka odpowiedź: RSX jest słabszy.

W praktyce objawia się tym że wiele gier na PS3 ma problemy z płynnością animacji.

Na Eurogamer masz porównania.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=78963
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Sonic the Hedgehog
Marvel Ultimate Alliance
Tony Hawk Project 8

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=75856
Blazing Angels: Squadrons of WWII, Call of Duty 3, F.E.A.R., World Snooker Championship 2007, Enchanted Arms, Tiger Woods PGA Tour 2007, and both NBA and NHL 2K7.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=74502
Ridge Racer 6/7, Def Jam: Icon, Fight Night Round 3, Virtua Tennis 3, NBA Homecourt and Need for Speed Carbon)

Wszystkie gry poza Oblivionem są w najlepszym wypadku identyczne , ale przeważnie gorsze - cięcia w grafice i/lub skaczą.

PS.
No i
RSX to tylko podrasowany GF7600GT z peceta wrzucony w ostatniej chwili (jak upadły plany 2 x Cell bez GPU)
Ma tak jak 7600GT : 128bit 8ROP 500Mhz 256MB DDR3.
Tylko pixel shaders podwojono z 12 do 24.

« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2007, 17:34:31 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Big_Bos

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 29-04-2006
  • Wiadomości: 31
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 29, 2007, 17:37:41 pm »
Mogę się mylić ale kilka gier z tego co opisałeś była pisana najpierw na X360 a dopiero potem (mozliwe  ze wtrakcie pisania na xboksa) na PS3. Co może znaczyć że niektóre gry, chodza/wyglądają gożej na PS3 z winy developerów, nie przyłożyli sie do wersji na ps3. Najlepszym przykładem były by gry które były pisane równoczesnie na oba systemy, wydaje mi sie że takim przykładem jest sonic headgehog i pare innych.
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2007, 17:42:37 pm wysłana przez Big_Bos »

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 29, 2007, 17:47:44 pm »
Tak część z nich była pisana najpierw na X360.
Potem po ciężkich miesiącach konwertowania , oczekiwania, optymalizacji i super zapowiedziach wersje z PS3 skaczą jak głupie.

EDIT:
Oczywiście wiesz że Sonic the Hodgehog w wersji na PS3 był JESZCZE GORSZY niż na X360?
Gorszy framerate i cięcia w grafice?
Było porównanie na Gamespocie albo IGN chyba jak znajdę link to dodam.
EDIT2:
Jest już w linku do porównań na Eurogamerze.

Cytuj
Rob Fahey's 2/10 review of the Xbox 360 version of Sonic the Hedgehog....
So I couldn't help but wonder what he would make of the PlayStation 3 version of the game, which somehow - tragically - manages to be even worse.

It's not actually that much more terrible overall - after all, when a respected gaming icon has been humiliated on a worldwide scale, as is the case here, an extra degree or two of disgrace has very little impact. However, certainly from a technical perspective, this isn't even a decent conversion of the original Xbox 360 abortion - which at least managed to maintain a decent frame rate.


Możesz sobie także poczytać coś co możesz potraktować jako 'plotkę'
Nakimushi pracuje jako grafik w Ubisofcie.
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=5700.msg192655;topicseen#msg192655
i niżej (ten sam temat)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=5700.msg192664#msg192664


Cytuj
a tak porównal obie konsole - I think that games such as Gears of War and numerous multiplatform titles show that, graphically at least, the 360 has the edge. PS3 on the other hand is a better blu-ray player 

Cytuj
- programista od nas stwierdzil ze procek ps3 ma wydajniejszy o 50% od xenona/
/
natomist karta graficzna x360 jest prawie 50% wydajniejsza wedlug niego od  gpu z ps3/



Masz tu zbieraninę linków do recenzji.
Wnioski wysuń sam.
Jak cię bierze na wojenki i zacząłeś ten temat tylko po to aby uzyskać potwierdzenie swojego zdania: "Te artykuły z benchmark to bezedura - RSX potęgą jest i basta" to do system wars.
Tam możemy się pokłucić do woli - zainteresowany?

Cytuj


FEAR http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3158930

Enchanted Arms http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3159298

SC:DA
http://www.n4g.com/M/8/Images//34000/34300.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//34000/34301.jpg
http://www.imagehosting.com/out.php/i436988_bscap0007.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//34000/34299.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//34000/34302.jpg

MLB2K7
http://www.gamespot.com/features/6171831/p-7.html

Spiderman
http://www.gamespot.com/features/6171831/p-6.html

http://www.gamespot.com/features/6171831/p-1.html


NUTTSACK :"I just went to 1up's website, and read the review on the PS3 version of F.E.A.R. http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3158930 I was thinking to myself I thought the PS3 could do 4D. I thought the XBOX 360 was really just the XBOX 1.5. I thought the PS3 could play games in 1080P at 120fps. I thought the next generation didnt start until Sony said so with it's "supercomputer" CELL processor and Blue-Ray. I thought this meant that it was the only next generation high definition console. I thought it was twice as powerful as the 360. OMG I feel so stupid for "Jumping In" and buying a 360. I should have waited another year and "Played Beyond" on the all powerful PS3. I mean it is so much better than the 360. This game proved it. *As the sarcasm reaches an all time high*."


FEAR [ http://ps3.ign.com/articles/782/782476p2.html ]

"Simply put, the PS3 doesn't hold a candle to the visuals found in the Xbox 360 version -- especially considering the handful of bugs that have dead soldiers getting stuck in walls and twitching on the floor. The detailed environments and clear draw distances aren't found on PS3. If you had never seen the other versions of F.E.A.R., you still wouldn't be impressed with the PS3's graphics, but compared to the PC and 360, this version is graphically dead in the water."

http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3158930
"First among F.E.A.R.'s transgressions is the nauseating framerate. This isn't me being metaphorical here; the framerate in this game is so bad that it literally made me feel nauseated after any appreciable playtime. We're talking about something in the realm of 20 fps; that's just inexcusable for an FPS. This isn't the kind of thing that only graphics snobs notice; this is a genuine, game-affecting problem.

What's worse is that, as a result of this, there's a perceptible lag between hitting the fire button and bullets actually coming out of your gun. And we still haven't exhausted the game's experience-killing technical issues; there's also a frequent audio glitch that periodically makes it impossible to determine what direction shots are coming from. This is fairly important information in an FPS, you know. And then there's the online play, which offers some interesting gameplay modes and a nice selection of levels and game options...and then shoots itself in the foot by providing no means of communication with your teammates whatsoever. No, not even in the lobby. No, not even preset phrases. I mean, really. What the hell?"


I really wanted to like this game, but the biggest obstacle was the long load times for each level. In the PC and Xbox 360 versions, the levels loaded instantaneously, but on the PS3 version, for some reason, you can wait anywhere between 30 seconds and one minute for the loading screen to finish. Worse still, sometimes, the loading bar appears to freeze in one spot for about 20 seconds, which makes you think the game has crashed.



http://www.n4g.com/M/8/Images//34000/34300.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//34000/34301.jpg
http://www.imagehosting.com/out.php/i436988_bscap0007.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//34000/34299.jpg
http://www.n4g.com/M/8/Images//34000/34302.jpg


[1UP 5.5 http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3159298 ]

"Graphically, the Xbox 360 version wins. The characters look a bit sharper on the PS3, but the lighting looks washed out, and there are even issues with bumpy framerates and graphical pop-up when exploring larger areas -- and there are a lot of large areas in Enchanted Arms. Also, the Xbox 360 had online aspects, whereas the PS3 version does not."



You guys mentioned frame rate for MLB2K7 but forgot to mention the massive frame rate problems for Spider-Man 3 on PS3? It runs at around half the frame rate of the 360 version most of the time, and this makes web slinging incredibly annoying. Also there are a ton of missing objects in the PS3 version and worse textures all around and a lot more aliasing. Go to Central Park, you'll see that the PS3 has about half as many trees as the 360 version. The 360 also has sewer grates on the ground that release rolling mist that is also missing on the PS3. PS3 has fewer smashable boxes and newspaper racks, is missing park benches, has fewer cars on the street, has muted lighting, and so on...

I took a few comparison pics myself:

Here are some comparison shots I took:

Check out the lack of sewer grates and missing objects and muted lighting in time square:

X360
http://i184.photobucket.com/albums/x121/fatghost28/SA400047.jpg

PS3
http://i184.photobucket.com/albums/x121/fatghost28/SA400048.jpg

Where did all the trees go? X360
http://i184.photobucket.com/albums/x121/fatghost28/SA400043.jpg

PS3
http://i184.photobucket.com/albums/x121/fatghost28/SA400046.jpg

PS3 is less patriotic. Extra flag shading on Xbox360 (Also notice the reduced lighting)

X360
http://i184.photobucket.com/albums/x121/fatghost28/SA400050.jpg

PS3
http://i184.photobucket.com/albums/x121/fatghost28/SA400049.jpg

ATI must have put in some extra park shading circuits into Xenos

X360

PS3
http://i184.photobucket.com/albums/x121/fatghost28/SA400056.jpg

X360
http://i184.photobucket.com/albums/x121/fatghost28/SA400054.jpg

PS3
http://i184.photobucket.com/albums/x121/fatghost28/SA400055.jpg




The Darkness
IGN: http://ps3.ign.com/articles/799/799624p3.html

"The PlayStation 3 version is virtually identical to the 360, other than the occasional aliasing issues and sporadic slowdown."

Gametrailers comparation.
http://download.gametrailers.com/gt_vault/t_darkness_360ps3_comparison_gt_h264.wmv


http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=78377
X360 version haf full movies etc. identical to PS3 version.

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas
IGN: http://ps3.ign.com/articles/799/799830p2.html

"One area that Rainbow Six: Vegas on the PlayStation 3 does fall a little short on when compared to the other versions is with regards to visuals. It's a nice looking game to be sure, but the whole thing doesn't look quite as sharp as it could. Colors are a little duller and there isn't as much use of certain effects, like bloom lighting and such. Some folks may appreciate that aspect to a certain degree, but beyond that it still doesn't look quite as nice as what we've seen previously. Some texture work isn't quite as sharp, and the characters aren't as detailed as what's found in the 360 release, especially in the faces. Weapons that have been dropped pop in and out of view as you approach and walk away when they're but a mere 50 feet or so away.

Also, as we've mentioned in one of our last previews of the game, there's a weird issue when running the title in 1080i as everything, including the menus, look very blurry. It's pretty sharp when played at 720p, which leads us to believe that at 1080i the game is still rendering at 720p and then upscaling the output image to 1080i, but poorly." etc.


http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3160709
"We have confirmed the Xbox 360 versions of Madden NFL 08 (August), All-Pro Football 2K8 (July), and NCAA Football 08 (July) will run at 60 frames per second, whereas the PS3 editions are locked at just 30fps. In the simplest of terms, this means that the 360 versions will run smoother and faster, and you'll have an easier time noticing subtle animations."

« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2007, 18:09:11 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

ASSIM

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 26-03-2007
  • Wiadomości: 100
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 03, 2007, 17:10:04 pm »
gpu w nowych konsolach są za słabe, podstawowe słabe strony?

1. 128 bitowa szyna danych (x360 i ps3) (tak, to podobno nie pomyłka)

2. rop-y - sztuk 8 (x360 i ps3) (lol?)

3. tmu - x360 32 sztuki / ps3 24 sztuki (!!)

4. vs i ps - x360 48 (można je wykorzystać zarówno jako vs jak i vs)
                ps3 24 ps24 sztuki i vs 8 sztuk


jakieś pytania? wiem że zamknięta architektura konsol, nawet przy takich gpu pozwoli nas nie raz zaskoczyć, ale nie oczekujmy zbyt wiele :/ też nie jestem tym zachwycony, tym bardziej że większość chętnie zapłaciłaby powiedzmy 100/150$ więcej za konsole (tym bardziej że to jednorazowy wydatek) byleby tylko na tym kawałku krzemu producenci nie oszczędzali aż tak, bo my przez to jesteśmy "skazani" na słabe tekstury, brak albo słabiutki aa, brak albo słabiutkie filtrowanie anizotroponowe, nie trzymający rami fremate, itd., itd..
(oczywiście jeśli ktoś nie ma styczności z w miare mocnym piecem, a grał wcześniej głównie na ps2/xbox/gc to poziomem techniczny będzie zachwycony, tym bardziej gdy wcześniej grał w pal-u, a teraz w hd)



co do pytania zawartego w temacie czyli który gpu jest "mocniejszy/szybszy" to odpowiedz jest ty;lko jedna gpu w x360 jest bardziej złożonym i nowoczesnym kawałkiem krzemu, zacytuje może bandita który napisał (cytuje fragment)

"to samo tyczy układu graficznego w konsoli microsoftu, który jest także wydajniejszy od tego w ps3. rsx potrafi wykonać 136,8 operacji shader w cyklu zegara, układ ati w xboxie 192. dodatkowo układ graficzny w xboxie cechuje połączona architektura jednostek shader, czego nie można powiedzieć o rsx w ps3. w praktyce oznacza to, że na xboxie można więcej (lepsze efekty, nie tylko graficzne), szybciej (szczególnie vertex shader) i łatwiej. kolejny atut xboxa 360 stanowi bufor wbudowany w kość graficzną, który przechowuje fragmenty obrazu. w ps3 bufor ten wydzielany jest w pamięci przeznaczonej dla rsx. w efekcie układ graficzny w xboxie może różne rzeczy robić "w locie", na ps3 to nie jest takie proste. efekt w obu wypadkach jest co prawda ten sam, ale czas obliczeń w przypadku ps3 jest znacznie dłuższy. to wszystko może, i zapewne będzie owocować różnymi cięciami w obrazie na ps3."


dla lubujących się w szelkiej maści tabelkach/cyferkach link
http://www.anaitgames.com/?p=2223

Zabol

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 02-07-2007
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
  • Kum kum
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 05, 2007, 19:03:10 pm »
Jedno pytanie- Po co dyskusja o GPU skoro samo GPU bez CPU jest prawie niczym(i odwrotnie) ????Lepiej postawic pytanie jak mocny jest cell i jak bardzo moze odciazyc z obliczen RSX-a .Bo co do tego iz Cell jest mocniejszy od CPU x360 nie ma chyba nikt watpliwosci .Ale owszem RSX jest slabszy od GPU x360 , tutaj nie ma co polemizowac:)

Big_Bos

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 29-04-2006
  • Wiadomości: 31
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 09, 2007, 13:09:34 pm »
Cell nie ma jednostek piksel i vertex shader, nawet gdyby cell był 10 razy mocniejszy od gpu to nie ''pokazałby'' takiej samej grafiki co gpu - tak mi sie wydaje

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 09, 2007, 13:59:55 pm »
Ciekawe czemu Anonimowy nie napisał w swoim poście o Oblivionie, który na PS3 wygląda znacznie lepiej niż na X0. Po tym przykładzie widać że dla chcącego nic trudnego a kiepskie konwersje UbiSoftu i innych partaczy to tylko i wyłącznie wina ich lenistwa i chęci nabicia szybko dodatkowej kasy.

Ten temat jest totalnie bez sensu bo takie PS3 zostało stworzone tak by Cell i RSX współpracowały ze sobą dlatego też porównywanie obu układów graficznych tych konsol jest niemożliwe.

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 09, 2007, 14:22:53 pm »
Ciekawe czemu Anonimowy nie napisał w swoim poście o Oblivionie, który na PS3 wygląda znacznie lepiej niż na X0. Po tym przykładzie widać że dla chcącego nic trudnego a kiepskie konwersje UbiSoftu i innych partaczy to tylko i wyłącznie wina ich lenistwa i chęci nabicia szybko dodatkowej kasy.

Ten temat jest totalnie bez sensu bo takie PS3 zostało stworzone tak by Cell i RSX współpracowały ze sobą dlatego też porównywanie obu układów graficznych tych konsol jest niemożliwe.

......
Na Eurogamer masz porównania.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=78963
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas
The Elder Scrolls IV: Oblivion
.....

Wszystkie gry poza Oblivionem są w najlepszym wypadku identyczne , ale przeważnie gorsze - cięcia w grafice i/lub skaczą.
.....

Może wygląda lepiej bo wersja pierwotna Obliviona na X'a nie była zbyt ciekawa i było co poprawiać? I to już po 'paru' miesiącach pracy.

Szkoda że Shivering Isles na X'a mają znowu 'troszeczkę' lepszą grafikę niż wersja Obliviona na PS3. Ciekawe jakby przeportowali wszystkie poprawki jakby to wyglądało. Czekam na wersję Shivering na PS3 - kiedyś wyjdzie no nie, X dzwignął więc i PS3 powinno dać radę?

Cytuj
Ten temat jest totalnie bez sensu bo takie PS3 zostało stworzone tak by Cell i RSX współpracowały ze sobą
CPU i GPU w X'e mogą współprracować jeszcze lepiej.
W zależności GPU może wspomagać CPU obliczeniami, albo CPU wspomagać GPU.
I to bez żadnego kombinowania MEMEXPORT daje dostęp do danych na każdym etapie obliczeń czego nie można powiedzieć o bardziej sztywnej PCtowej architekturze RSX'a.

Cytuj
dlatego też porównywanie obu układów graficznych tych konsol jest niemożliwe.
Ależ zapewniam cię że układy GPU można porównywać.
Tak samo jak można porównywać całą architekturę.
W końcu nie chodziło tu o to czy PS3 czy X360 tylko o same gołe GPU.
To że PS3 musi wspomagać RSX'a to już od dawna wiadomo.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 09, 2007, 14:24:51 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

nakimushi

  • Gość
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 09, 2007, 15:32:25 pm »
gry sa najwazniejsze a te wygladaja lepiej na x360 / i nie sadze by Ratchet -HS - czy nawet Uncharted cos tu zmienilo

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 09, 2007, 16:07:59 pm »
No to jeśli już piszemy o wspomaganiu RSX'a przez Cell to powiedziemy że Cell jest znacznie mocniejszy niż CPU w X0 i już mamy odpowiedź na to, która maszynka wygeneruje lepsza graficzkę.

nakimushi

  • Gość
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 09, 2007, 16:13:22 pm »
z tego co ja pamietam uklad graficzny ma wiekszy wklad w generowanie grafiki / pamietam jeszcze z czasów pc ze mozna bylo miec slaby procek ale jak sie mialo karte graficzna dobra to kazda gra dzialala dobrze/

oczywiscie to nie pc ale ...

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 09, 2007, 16:22:54 pm »
No to jeśli już piszemy o wspomaganiu RSX'a przez Cell to powiedziemy że Cell jest znacznie mocniejszy niż CPU w X0 i już mamy odpowiedź na to, która maszynka wygeneruje lepsza graficzkę.
Twój wniosek jest tak logiczny jak ten : Silnik w F1 jest mocniejszy niż  w traktorze dlatego bolidy F1 lepiej nadają się do orania ziemii.

Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy jaka różnica jest w wydajności pomiędzy dedykowanym ukladem graficznym a wielozadaniowym procesorem głównym....  :-?

Włączając 3D marka w trybie generowania grafiki przez CPU na 4 rdzeniowym core duo masz wyniki 2 klatki/s a na teście GPU 40 klatek/s czy coś w tym stylu...
EDIT
1.3klatki/s

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 09, 2007, 16:28:34 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 09, 2007, 16:30:18 pm »
No i git. Szkoda tylko że tak naprawdę niewiele wiadomo na temat tego co Cell potrafi a już na pewno co potrafi wraz z RSX'em. Także gdybać sobie możemy tylko co to da. O mocy tych układów przekonamy się się już niedługo gdy zaczną pojawiać się wielkie tytuły od developerów, którzy skupiają się tylko na programowaniu CPU i GPU w PS3.

nakimushi

  • Gość
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 09, 2007, 16:58:55 pm »
No i git. Szkoda tylko że tak naprawdę niewiele wiadomo na temat tego co Cell potrafi a już na pewno co potrafi wraz z RSX'em. Także gdybać sobie możemy tylko co to da. O mocy tych układów przekonamy się się już niedługo gdy zaczną pojawiać się wielkie tytuły od developerów, którzy skupiają się tylko na programowaniu CPU i GPU w PS3.

masz racje - szkoda tylko ze uklad graficzny w ps3 jest slabiutki a nie 2 razy lepszy od tego co w x360/ wtedy ps3 za 1-2 lata pokazalo by pazury/ a tak ...

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 09, 2007, 17:09:13 pm »
No i git. Szkoda tylko że tak naprawdę niewiele wiadomo na temat tego co Cell potrafi a już na pewno co potrafi wraz z RSX'em. Także gdybać sobie możemy tylko co to da. O mocy tych układów przekonamy się się już niedługo gdy zaczną pojawiać się wielkie tytuły od developerów, którzy skupiają się tylko na programowaniu CPU i GPU w PS3.


masz racje - szkoda tylko ze uklad graficzny w ps3 jest slabiutki a nie 2 razy lepszy od tego co w x360/ wtedy ps3 za 1-2 lata pokazalo by pazury/ a tak ...

Nie powiedział bym że jest słabiutki bo gdyby był to nie dostawalibysmy gier w 1080p (Liar, GT5, RR7). No ale skoro Ty wiesz lepiej i twierdzisz że PS3 nie pokaże pazurów to żyj dalej w takiej świadomości. Może HAZE jest słaby wizualnie ale taki Uncharted czy R&C raczej nie nazwałbym grami o kiepskiej grafie.

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 17, 2007, 22:14:19 pm »
No i git. Szkoda tylko że tak naprawdę niewiele wiadomo na temat tego co Cell potrafi a już na pewno co potrafi wraz z RSX'em. Także gdybać sobie możemy tylko co to da. O mocy tych układów przekonamy się się już niedługo gdy zaczną pojawiać się wielkie tytuły od developerów, którzy skupiają się tylko na programowaniu CPU i GPU w PS3.


masz racje - szkoda tylko ze uklad graficzny w ps3 jest slabiutki a nie 2 razy lepszy od tego co w x360/ wtedy ps3 za 1-2 lata pokazalo by pazury/ a tak ...

Nie powiedział bym że jest słabiutki bo gdyby był to nie dostawalibysmy gier w 1080p (Liar, GT5, RR7). No ale skoro Ty wiesz lepiej i twierdzisz że PS3 nie pokaże pazurów to żyj dalej w takiej świadomości. Może HAZE jest słaby wizualnie ale taki Uncharted czy R&C raczej nie nazwałbym grami o kiepskiej grafie.
moze nie bedzie kiepska-ale widac juz w gt5 ze beda duze schematy i uproszczenia..trzeba isc z duchem czasu do przodu a nie dzwigac z pokolenia na pokolenie tego samego(co do serii gt-sprawa tyczy sie samochodow-o reszcie tworcy gry zapominaja).Wedlug mnie konsole pokaza co umieja juz tej zimy, co do kolejnej to bedzie jeszcze lepiej:D z tym ze wybieram x360, bardziej przemyslana architektura(mimo wszystko).

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 17, 2007, 22:29:17 pm »
Cytuj
co do serii gt-sprawa tyczy sie samochodow-o reszcie tworcy gry zapominaja
To już wina twórców, obie maszynki są potężne i jak je zaprogramuje dobry team to naprawdę możemy ujrzeć produkcje zapierające dech w piersiach, i nie ważne czy to jest X360, czy PS3. Jak ktoś potrafi/chce lub oba naraz to wychodzą takie cudeńka jak Heavenly Sword czy Gears of War.

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 17, 2007, 22:42:35 pm »
Cytuj
co do serii gt-sprawa tyczy sie samochodow-o reszcie tworcy gry zapominaja
To już wina twórców, obie maszynki są potężne i jak je zaprogramuje dobry team to naprawdę możemy ujrzeć produkcje zapierające dech w piersiach, i nie ważne czy to jest X360, czy PS3. Jak ktoś potrafi/chce lub oba naraz to wychodzą takie cudeńka jak Heavenly Sword czy Gears of War.
jasne..z tym ze mimo wszystko x360 jest lepiej dopracowana konsola, jesli chodzi o zgrana calosc i pojedyncze jednostki.Mnie tylko denerwuja dwie rzeczy w x360-halas(co mozna juz zniwelowac po zflashowaniu konsoli) i wydzielane cieplo(z nadejsciem flacona tez zostanie zniwelowane).

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 17, 2007, 22:47:27 pm »
Cytuj
jasne..z tym ze mimo wszystko x360 jest lepiej dopracowana konsola, jesli chodzi o zgrana calosc i pojedyncze jednostki
Tak masz rację, ale wydaje mi się że jak by Sony wypuściło lepsze devkity, bardziej wspierało twórców 3rd party to nawet inna (nie powiedział bym że zła) architektura sprzętu nie miała by znaczenia.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2007, 22:49:07 pm wysłana przez Solid Snake 1989 »

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 17, 2007, 22:55:52 pm »
Cytuj
jasne..z tym ze mimo wszystko x360 jest lepiej dopracowana konsola, jesli chodzi o zgrana calosc i pojedyncze jednostki
Tak masz rację, ale wydaje mi się że jak by Sony wypuściło lepsze devkity, bardziej wspierało twórców 3rd party to nawet inna (nie powiedział bym że zła) architektura sprzętu nie miała by znaczenia.
no wlasnie z tym ze sony ma inne pojecie co do promowania swojej konsoli i to wlasnie mi sie nie podoba w sony.Co do innej architektury to wlasnie jest to, co mowie..kiedys sony jeszcze bardziej bylo pewne siebie(na szczescie z czasem spokornialo i pojawila sie naprawde mocna konkurencja w ich segmencie rynku-czyli xbox), mam nadzieje ze sony wyciagne wnioski, bo bill nie proznuje, a wrecz przeciwnie, wedlug mnie wywiera presje i pcha rynek konsolowy we wlasciwe tory(przemyslane konstrukcje i obalenie monopolu).

Big_Bos

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 29-04-2006
  • Wiadomości: 31
  • Reputacja: 0
Odp: PS3 GPU vs X360 GPU
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 20, 2007, 23:16:25 pm »
dodam taką ciekawostkę. W jednym z numerów CHIP'a była informacja typu ...nawetjeśli ma sie X karte i Z procesor to gdy sie wstawi Y karte o trzy generacje wiecej do tego samego procesora Z to różnicy można nie doświadczyć , gdyż procesor sie nie wyrabia.. dokładnej tresci artykółu nie pamiętam, tumer gazety był za czasów rywalizacji Geforców FX z radeonami serii 9800 itp,jak znajdę ten numer to wstawie fotki i wam pokażę. 
 A teraz pytanko. CZy Cell'a nie dało by sie tak zaprogramować aby wspomagał GPU w ''renderowaniu'' tak samo jak jednostki pixel vertex  shaders lub zunifikowane jednostki jak w X360 ?? Bo jak wiadomo GPU Xboksa jest pod tym lepszy-wydajniejszy. Jeśli nie to w czym ten kombajn ma wspomóc GPU, w wyświetlanie wyższych rozdzielczośći? większej liczbie polygonów, czy może AI ??
  Cell był projektowany główie z myślą o wspieraniu GPU w grach - więc jego architektura jest lepsza pod tym względem niż typowego procesora do PC (pomimo że parametry mogą byś podobne, pamieć , częstotliwoś ilośc rdzeni itp itd.)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2007, 14:57:24 pm wysłana przez Big_Bos »