Autor Wątek: The Callisto Protocol  (Przeczytany 13364 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
The Callisto Protocol
« dnia: Grudnia 11, 2020, 10:06:31 am »


UHUHUHU, Glen Schofield w końcu może pokazać na co go stać. Dead Space vibe wyczuwalny od razu, RiG na szyi, niepokojące odgłosy, potwory i kosmos. Jarando pełną parą. Czekam na więcej.

TAAAAAAAAKKK!

Gra powstaje od ponad 1,5 roku, pracuje nad nią ponad 100 ludzi, premiera 2022 na PC i konsole.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2020, 10:25:41 am wysłana przez Ryo »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 14, 2020, 10:29:31 am »
Od twórców:
Cytuj
We’ll also be unveiling an uncensored red band version of the cinematic trailer for The Callisto Protocol on the game’s Discord at 10AM PT on Thursday, December 17

Czekam.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 18, 2020, 10:19:22 am »
Trochę info o grze, podejściu do projektu, inspiracji itd.:
https://www.gamerevolution.com/news/670022-the-callisto-protocol-co-op-dead-space-ps5-xbox-series-x

Brzmi mocno obiecująco i wierzę w pasję Glena. Niech szybko leci do 2022.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 03, 2022, 09:10:12 am »


Jest git. Premiera 2 grudnia.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 03, 2022, 09:40:27 am »
Najlepsza gra na SoP, klimacik sztos, grafika sztos.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 045
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 03, 2022, 13:37:44 pm »
Zgadzam się.
Najlepsza gra pokazu, oby wyszła w tym roku.
Ten tytuł, RE4 i DS hmm? Dobry czas horrorów się szukuje.
Jeszcze zapowiedzi The Evil Within 3 brakuje, niestety tamci wolą wrzucać na rynek strzelanie palcami.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 03, 2022, 13:49:14 pm »
Fajne jest to, że od razu można było zgadnąć co to za gra, choć jest to nowe IP. Nie słyszałem tekstu o Callisto, a i tak wiedziałem, iż to gra twórców Dead Space. Wygląda bardzo interesująco, szkoda, że pewnie nie zagram (albo czekają mnie tygodnie cierpienia :D).

Data premiery mnie zaskoczyła (nie śledziłem uważnie tematu, więc może dlatego). Ciekawe, czy chcą zdążyć przed Dead Space Remake, który przecież wyjdzie miesiąc później, a będzie bardzo podobny. Pomimo, że robią to ci sami ludzie, to można odnieść wrażenie, że to klon gry zamkniętego Visceral Games. W bezpośredniej walce o klienta mogłoby być trudno, dlatego lepiej żeby faktycznie się wyrobili, albo opóźnili premierę o kilka miesięcy.

Faktycznie, gdyby RE4 miało premierę w lutym to trzy miesiące należałyby do horrorów. Nice.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 05, 2022, 14:43:53 pm »
Klimat - miazga. Grafika - fantastyczna.  :o
Czuć tu genialne Dead Space i bardzo dobrze.
Zapowiada się istna rewelacja.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 836
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 06, 2022, 00:38:39 am »
Osobiście się cieszę, że wyjdzie jeszcze na PS4 - może nie będzie to jakiś tragiczny port, graficznie nie oczekuję wodotrysków, ale klimatu. Poczekam do recenzji.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 06, 2022, 09:13:25 am »
https://mp1st.com/news/the-callisto-protocol-different-editions-detailed-season-pass-confirmed-no-mention-of-upgrade-plans

Cytuj
PS4 Standard : $59.99
PS4 Digital Deluxe Edition : $79.99
PS5 Standard : $69.99
PS5 Digital Deluxe Edition : $89.99
Everyone who pre-orders will get the following digital bonus items:

Pre-order now to get the following digital content:
– Retro Prisoner Character & Weapons Skin
– Contraband Pack (PlayStation Exclusive)

Do tego ponoć jest Season Pass


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 06, 2022, 09:39:15 am »
Właśnie trochę mnie to zaskoczyło jak w sobotę rzuciłem okiem na kartę gry w PS Store. Druga rzecz jest taka, że popatrzyłem na screeny tam zamieszczone i... ech, grafika jakaś taka ok, zwłaszcza bolą mnie braki w cieniach. Patrzę nagle na platformy i wszystko jasne - jakoś umknęło mi, że to cross gen. Od pierwszej zapowiedzi myślałem, że to gra na nowsze maszyny. Bu...

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 06, 2022, 09:42:14 am »
Bankowo będą porównania do styczniowego Dead Space i pewnie ten drugi wygra pod kątem oprawy.

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 105
  • Reputacja: 97
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 09, 2022, 18:10:01 pm »
Ten Krafton , to od battlegroundowych chińczyków? Trochę się obawiam, ale jak jest pod pieczą Schofielda, to dam szansę. Wygląda prześlicznie.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 10, 2022, 09:22:04 am »


Dead Space. Jest sztos.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 10, 2022, 10:55:44 am »
Ten Krafton , to od battlegroundowych chińczyków? Trochę się obawiam, ale jak jest pod pieczą Schofielda, to dam szansę. Wygląda prześlicznie.

Przypomnijmy, to miało być osadzone w tym samym świecie co PUBG :D. Nie, że to coś zmieniało, ale pomysł komiczny. Już się z tego wycofali, więc to teraz tylko anegdotka ;).

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 15, 2022, 09:14:38 am »


https://mp1st.com/news/the-callisto-protocol-striking-distance-spent-years-developing-gore-system-hopes-it-becomes-a-franchise
Cytuj
The interview itself comes from IGN and was posted to YouTube in an eight-minute video that is packed with interesting bits of information. One of the most eye-catching was the claim that Striking Distance has spent years developing The Callisto Protocol gore system. Gore can play a massive role in setting the tone of horror games, so much so that the game even re-released a trailer without the gore removed to give players a better idea of what to expect when the title launches.

Cytuj
During the interview, Schofield also discusses how the game has a linear structure with smaller paths built into sections to allow players to freely explore and navigate the ship. He also talks briefly about the studio’s in-house performance capture studio that helped the studio reach the incredible animations that have been shown in the game thus far. And, if you’re worried that The Callisto Protocol will be a one-and-done deal, he also talks about the studio’s hopes that it will be the start of a brand new franchise.

Ten Krafton , to od battlegroundowych chińczyków? Trochę się obawiam, ale jak jest pod pieczą Schofielda, to dam szansę. Wygląda prześlicznie.

Przypomnijmy, to miało być osadzone w tym samym świecie co PUBG :D. Nie, że to coś zmieniało, ale pomysł komiczny. Już się z tego wycofali, więc to teraz tylko anegdotka ;).
Jest też wzmianka o tym  wywiadzie.

Cóż, Callisto jest dla mnie drugą najbardziej wyczekiwaną grą tego roku (zaraz po Silksongu).
« Ostatnia zmiana: Czerwca 15, 2022, 09:23:16 am wysłana przez Ryo »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 22, 2022, 09:17:48 am »


Odnośnie Dualsense:
Cytuj
Absolutely, we’re leaning very heavily into all of that,” Walker said. “As satisfying as it is to hear and see, feeling it just adds that extra level, and that controller definitely gives us that ability. So all those little nuances and everything, we’re working hard to put those in and make sure that they really stand out on the controller.

It’s a lot of the guns, the resistance, the trigger breaks, the resets, that sort of stuff is what we’re working on right now,” he said. “Since we do have melee, we also want to get the bones snapping, feeling that in the controller. So when you actually make that connection, you’ll kind of get that little crack feel in the controller.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 08, 2022, 09:54:04 am »


https://mp1st.com/news/the-callisto-protocol-gamestop-exclusive-collectors-edition-revealed-heres-whats-in-it
Cytuj
The brand new The Callisto Protocol GameStop Exclusive Collector’s Edition is now up for pre-order for a value-packed $69.99 price point.
The edition comes with a day one disc for the game, retro prisoner skins, a TCP comic #0 edition, a Jacob statue, a steel book, and two collectible pins.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 14, 2022, 09:06:27 am »
https://www.theouterhaven.net/2022/07/the-callisto-protocol-collectors-edition-statue-is-gorgeous/





Cytuj
Glen also mentioned that The Callisto Protocol CE statue isn’t fragile, as it’s made of heavy polysteel. That’s a big difference when many other statues included in various collector’s editions are usually made up of PVC.

Cytuj
If you’re interested in getting your own statue, it looks that Gamestop still has plenty of The Callisto Protocol Collector’s Editions available for pre-order. However, keep in mind that this CE is a bit costly, priced at $249.99.

Mnie się nie podoba, jedynie potwór - Biophage - spoko wygląda.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 14, 2022, 11:21:34 am »
Ciekawe, myślałem, że to PVC, ale jedne z tych średnich. Polystone choć jest fajnym materiałem, to niestety do kolekcjonerek nadaje się średnio. Po pierwsze w transporcie może się łatwo uszkodzić, a po drugie jest w całości malowane ręcznie, a z tym bywa różnie. Pokazowe egzemplarze są tip top, ale trzeba naklepać tego tysiące. Statuy dla kolekcjonerów są robione z reguły w mniejszych nakładach a i tak efekty malowania są różne (najspójniejszy jest chyba Blizzard).

Tutaj na dodatek widać, że odlew nie jest dobry, detal jest wygładzony. Szkoda, bo modele pewnie były w 3D, a więc mogło być lepiej. PVC pod tym względem jest bezpieczniejsze, do tego nie wszystko trzeba malować, bo to ma swój kolor i może być różny. Finalnie jednak i PVC bywają słabo pomalowane, ale farbę można zawsze sobie samemu podciągnąć, a detal na figurce już nie. Niemniej PVC jest droższe w produkcji, wymaga dużych nakładów, aby to się opłacało.

Plus tak jak pisze Ryo, figurka taka sobie, mogli wybrać coś lepszego. Szkoda też, że nie zrobili przezroczystego wizjera z twarzą w środku. A gdyby do tego doszły jeszcze lampki... ;).

Ja już od pewnego czasu tylko patrzę na te wszystkie kolekcjonerki i figurki. Straciłem do tego serce (i miejsce w domu :D). Na jakieś pojedyncze się jeszcze skuszę (np. GoW Ragnarok), ale obecnie mało jest naprawdę dobrych wydań. Nawet te drogie figurki mają często taką sobie jakość, a ceny idą w tysiące (tak, Prime 1, patrzę na was). Poza tym, odkąd mam drukarkę 3D w domu, to myślę, że wszystko mogę zrobić sam (choć wymaga to wtedy poświecenie mojego czasu - coś za co płaci się innym przy zakupie figurek ;)).

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 836
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #21 dnia: Września 30, 2022, 14:10:22 pm »
Nowy trailer:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 02, 2022, 12:48:36 pm »


Dopiero dziś obejrzałem ten filmik. Już wiem czemu ta gra tak dobrze wygląda, pomimo tego, że to pierwsza produkcja studia - zebrali oni sporo talentów, m.in. character artist z Naughty Dog, technical artist z Activision (jego praca to podstawy obecnie używanego modelu subsurface scatteringu).

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 18, 2022, 09:54:46 am »
Launch Trailer:



Ech, chyba się skuszę po GoW, ja pie****ę.


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 18, 2022, 11:26:12 am »
Pierwszy materiał od dawna ktory mnie nakrecil na te gierke.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #25 dnia: Listopada 18, 2022, 11:45:18 am »
W sumie, taka rola trailera na premierę, więc zadziałał ;). Wygląda na to, że historia także będzie dość rozbudowana, choć po tym trailerze chyba już za dużo wiem (obym się mylił ;) ).

Mi podoba się jakość tej produkcji jak na pierwszy tytuł tego studia. Nawet aktorów zgarnęli niezłych (a przynajmniej rozpoznawalnych). Duhamel jest chyba tym najgłośniejszym nazwiskiem, ale Karen Fukuhara (znana z The Boys, jak ktoś nie oglądał bo "kolejni superbohaterowie" to niech nadrobi, to jeden z najlepszych seriali według mnie), czy Sam Witwer to także niezłe nazwiska, zwłaszcza jak na tego typu grę. 

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 836
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #26 dnia: Listopada 21, 2022, 13:14:27 pm »
Miałem ochotę brać na premierę, ale kumpel zasugerował abym nie brał - on kupi, więc będzie wymiana za Ragnarok.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #27 dnia: Listopada 24, 2022, 09:25:20 am »
Cytuj
The Callisto Protocol's season pass will include extra death animations for the protagonist Jacob and the enemies he faces, it's been confirmed.

The details of the season pass were recently added to the game's Steam Page, listing everything it offers.

Słabo.  :wtf:

P.S. Zielarz, jak serial ci się spodobał, rekomenduję serię komiksów. Komplet do kupienia za okolice 800zł. Fantastyczna sprawa.
A to co Ennis ugotował dla odbiorców w epilogu, to coś wręcz niebywałego.  :o Polecam.  :yes_anim:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 24, 2022, 09:36:39 am »
Uuu, no to nie wiem, czy wezmę zaraz po premierze. To jest kpina, zgaduję, że narzucona przez wydawcę. Zobaczę co będzie zawierała gra, a co będzie dodatkowo płatne. Tak czy inaczej nie wygląda to dobrze, zwłaszcza, że chwalili się sposobami, na jakie może zginąć główny bohater (wzorem Dead Space).

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 836
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 30, 2022, 10:03:21 am »
Embargo na recenzje w dzień premiery jest zastanawiające. Nie zawsze oznacza, że jest jakiś problem z grą, który wydawca chce ukryć, jednak stawia znak zapytania. Zwłaszcza w przypadku nowego IP i studia, które choć ma doświadczonych pracowników, musi udowodnić swoją klasę jako zespół.

To plus season pass sprawiają, że wstrzymam się z zakupem (poza tym i tak pewnie nie skończę Ragnarok przed końcem roku ;) ).

EDIT:

Przy okazji wrzucam, bo chyba nie było - Ars Technica ma cykl filmików z produkcji:









Dobrze się ogląda, nie jest specjalnie napompowane (choć i takie lubię ;) ). Widać także, że pieniądze od Kraftona są należycie wydawane (np. mocap). Przy okazji wychodzi na to, że studia Sony (malezyjskie i Visual Arts) robiły też za outsource do gry.
« Ostatnia zmiana: Listopada 30, 2022, 11:40:10 am wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 30, 2022, 12:25:32 pm »
poza tym i tak pewnie nie skończę Ragnarok przed końcem roku
Jest bydlak co? Ja myślałem, że się na początku grudnia uwinę a teraz już nie jestem pewny czy wystarczy czasu do świąt xD

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 30, 2022, 13:24:02 pm »
Jest bydlak co? Ja myślałem, że się na początku grudnia uwinę a teraz już nie jestem pewny czy wystarczy czasu do świąt xD

Ja myślę, że nawet jeszcze sobie z tego sprawy nie zdaję ;). Jestem w
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
, licznik pokazuje chyba ok 15h. Swoją drogą dużo już się działo jak na taki czas.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 30, 2022, 13:58:14 pm »
Jest bydlak co? Ja myślałem, że się na początku grudnia uwinę a teraz już nie jestem pewny czy wystarczy czasu do świąt xD

Ja myślę, że nawet jeszcze sobie z tego sprawy nie zdaję ;). Jestem w
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
, licznik pokazuje chyba ok 15h. Swoją drogą dużo już się działo jak na taki czas.
No to ja jestem nieduzo dalej, licznik w grze pokazuje 25h a w konsoli 35 (gra chyba nie liczy powtórek) :D Tylko że gram na trudnym i robię od razu wszystkie aktywności poboczne jakie można. Generalnie sztos gierka.

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 105
  • Reputacja: 97
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 30, 2022, 15:39:53 pm »
Nie wiem , czy brać wersję PCtową , czy konsolową? Zakładam, że ps5 raczej tej gry w 60fpach nie udźwignie.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 30, 2022, 17:48:46 pm »
To mimo wszystko cross gen, więc jednak 60 fps'ów powinno być ;).

No to ja jestem nieduzo dalej, licznik w grze pokazuje 25h a w konsoli 35 (gra chyba nie liczy powtórek) :D Tylko że gram na trudnym i robię od razu wszystkie aktywności poboczne jakie można. Generalnie sztos gierka.

Zakładałem, że właśnie liczy "czysty" gameplay. Ja gram na normalnym poziomie, aby jednak ukończyć wcześniej niż później (plus jeśli będzie coś na poziomie Sigrun to ja dziękuje :D). Także staram się robić wszystko co jest możliwe w danym momencie. Platyna pewnie wpadnie, bo jednak nie wymagają wiele zaangażowania w tytułach Sony.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #37 dnia: Grudnia 01, 2022, 14:28:18 pm »
Popatrzyłem sobie na pierwsze 2h i mam pewne zastrzeżenia do rozgrywki. Niby to już było mówione, ale jakoś chyba nie do końca w to wierzyłem - w zasadzie to jest gra o walce w zwarciu a broń palna to dodatek. Niby spoko, inne podejście niż w typowym survival horrorze. Z drugiej strony ma to swoje minusy. Walka z więcej niż jednym przeciwnikiem może być trudna, zwłaszcza, że kamera jest osadzona blisko. To nie GoW, że mamy całkiem spory zasięg (i siłę). Chyba dlatego AI działa tak, że tylko jeden przeciwnik jest agresywny w stosunku do gracza, ale też nie do końca - czasem jednak graczowi przyłoży i to zaraz po pierwszym. Z drugiej strony są momenty, kiedy przechodzi w tryb jakby idle, gdzie stoi i czeka. Dlatego dość odważny pomysł na rozgrywkę, bo tworzy brak spójności.

Ponadto strasznie długo walczy się z jednym przeciwnikiem. Fakt, rozgrywka była z hard mode, ale medium chyba wcale tak bardzo różny nie jest. Mam wrażenie dużej powtarzalności, ale to może pierwsze dwie godziny. W sumie patrząc na Callisto nie wiem, czy nie wolałbym czegoś ala The Last of Us w kosmosie ;). Z drugiej strony czuć siłę ciosów, fajnie to się prezentuje. Znowu jednak to strzelanie we wrażliwe punktu (takie trochę QTE tylko z małym okienkiem) także wypada tak, że nie wiadomo, czy się trafiło czy nie (Jacob nawet nie celuje w przeciwnika a trafia).

Ciekawe co z tego finalnie wyjdzie. Mimo wszystko dobrze, że jednak gra się w to inaczej niż Dead Space.

EDIT:


Ta, tym razem faktycznie embargo na recki w dzień premiery było zwiastunem problemu... Aktualnie 76, z czego większe portale dają 5-7/10, choć jest kilka 10/10 :D.

Generalnie narzekanie jest na system walki, a więc rdzeń gry. Ech, i tak kupię, bo klimacik i jakość w tym jest, ale jak widać daleka droga przed nimi.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2022, 09:35:12 am wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #38 dnia: Grudnia 02, 2022, 09:35:46 am »

No spodziewałem się, że będzie troszke lepiej.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Callisto Protocol
« Odpowiedź #39 dnia: Grudnia 02, 2022, 11:29:44 am »
Wygląda to tak, jakby druga połowa gry została inaczej potraktowana niż pierwsza. Może się spieszyli, choć teoretycznie poziomy nie powstają z reguły według kolejności znanej graczom. Poza tym, wydaje mi się, że to jest cecha części gier z tego gatunku - zaczyna się wolniej, bardziej nastrojowo, intymniej, a później gra nabiera tempa i przeradza się w sieczkę. Obejrzałem reckę IGN i Gamespot i ta druga potwierdza moje obawy - dużo przeciwników i robi się chaos i naparzanie aby tylko się udało. Może to być oczywiście problem samego gracza, ale chyba przewija się w większej ilości recenzji. Po prostu założenia tej gry pasują do mniejszych starć i tego się obawiałem właśnie. W związku z tym rozgrywka powinna się dostosować do większej ilości przeciwników (co odbije się kosztem rozgrywki z bliska) lub wręcz przeciwnie, dostosować ilość oponentów do założeń gry. Można oczywiście przeistoczyć gameplay w takiego GoW, aby tłumy były łatwiejsze do ogarnięcia, ale chyba nie o to chodzi w tym tytule.

Myślę, że design nie został jednak dobrze przemyślany i zgrany z tym, co twórcy chcieli zawrzeć. Szkoda, choć i tak chciałbym to sprawdzić za jakiś czas. Wczoraj to nawet myślałem, czy jednak nie wziąć na premierę i potem jakoś to przeplatać z Ragnarok. Teraz jednak mogę poczekać ;).

Jeszcze filmik z różnicami między konsolami Sony. Cóż, to gra z poprzedniej generacji i tak też jest zrobiona, obecne konsole nie dostają za wiele. Jest trochę dodatkowych decali, cienie są lepsze na PS5 w quality mode (jest mniej przeciekającego światła, bo gra ma dodatkowe cienie/większą precyzję/cienie kontaktowe), ale już w performance mode są bardzo blisko tych z poprzedniej generacji. Dodatkowo jest więcej particle'i w efektach, quality mode daje też odbicia RT w lustrze.



EDIT: Widziałem narzekanie na checkpointy i muszę przyznać, że przypomina mi się trochę RE6. To jest jedna z tych rzeczy, którą według mnie świetnie zrobiło TLoU2 - podczas starć gra w zasadzie co chwilę robi zapis (np. tuż przed zabiciem przeciwnika), więc jak coś pójdzie nie tak, można się cofnąć (trochę jak cofanie czasu w Prince of Persia :D) i naprawić błąd. Można poeksperymentować, a w najgorszym razie zrestartować całą sekcję. Może to trochę za bardzo upraszcza grę, zabiera trochę napięcia (choć jak dla mnie niewiele), ale dzięki temu nie powoduje frustracji i zniechęcenia.

W Callisto widzę, że niestety są sekcje, gdzie checkpoint jest przed walką z przeciwnikami, po której następuje walka z bossem, a gracz jest chyba na 1-2 hity. Nie brzmi to zabawnie.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2022, 11:59:29 am wysłana przez Zielarz »