Autor Wątek: SHENMUE II - sekrety itp  (Przeczytany 4116 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

vagrant3

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 22-12-2003
  • Wiadomości: 48
  • Reputacja: 0
  • Riskbreaker
SHENMUE II - sekrety itp
« dnia: Sierpnia 18, 2005, 18:06:08 pm »
Mam nadzieję, że Ryo-San nie będzie miał mi za złe, że go z tym stuffem uprzedziłem. Nie mogłem się za to zabrać przez jakieś trzy miesiące, ale dziś usiadłem i napisałem. Cały ten materiał zamieściłem także na moim "rodzimym" forum, czyli Neo Plus. Na PE też pewnie to wrzucę.

To tak naprawdę nie do końca są sekrety tylko po prostu w większości animacje, które nie są kluczowe dla fabuły i można spokojnie przejść całą grę omijając wszystkie. Ja gdy grałem za pierwszym razem i byłem bardzo „światem przedstawionym” zafascynowany (gadałem ze wszystkimi i wszędzie właziłem) dużą część z nich widziałem, ale już za drugim gdy się trochę spieszyłem wiele z nich mi umknęło. Sekrety dotyczą wspaniałej wersji PAL na DC (japoński dubbing). Wersji Xboxowej nie mam ale podejrzewam że duża część z nich również na niej się znalazła. Najlepiej przeczytać to co tu zamieściłem przed graniem, gdyż niestety sekrety nie są tu umieszczone chronologicznie. No i najlepiej wogóle zająć się tym co tu opisałem gdy już zna się grę i przynajmniej raz się ją przeszło.

1. Złe zakończenie
Podobnie jak w pierwszej części aby obejrzeć złe zakończenie trzeba po prostu bardzo dużo czasu spędzić nic nie robiąc. Zakończenie to ujrzeć można dokładnie 31 czerwca. Najlepiej zamiast taki szmat czasu włóczyć się po mieście, wykorzystać moment w którym mamy pogadać z fryzjerem Zhangyu w celu poznania Wude. Po prostu podczas QTE trzeba wciskać A. I tak w kółko. Jest to niewątpliwie żmudne (o wiele wiele bardziej niż w Shenmue), ale nie znalazłem lepszego sposobu na przyspieszanie czasu. Można jeszcze po akcji z fryzjerem odwlekać wejście do Man Mo Temple wybierając u zamiatającego gościa "negotiate". Można też przyspieszyć czas (tylko nie za bardzo) w trakcie skradanki w Shenmue i przenieść sejwa do dwójki.

2. Delin sensei  :wink:  
Przed opuszczeniem HK, gdy można się ze znajomymi pożegnać Delin uczy Ryo techniki Brawling Uppercut. Żeby zobaczyć śmieszną animację trzeba ćwiczyć pod jego czujnym okiem, a gdy zapyta się czy ma powtórzyć prezentację zgodzić się. Gdy grałem drugi raz i w przenoszenie skrzyń już się nie bawiłem, to Delin nie chciał uczyć Ryo tej techniki! Możliwe że wystarczy pracować z nim tylko w momencie gdy zbieramy kasę dla Rena (jeszcze to zbadam).

3. Arty przy zmianie płyt
Po ukończeniu każdej z płyt, na ekranie sugerującym zmianę na następną, należy nacisnąć prawy spust aby obejrzeć całkiem ładne arty (po dwa na każdą płytę).

4. CD Player
Po włożeniu dowolnej płyty do CD Playera i włączeniu drugiego „utworu” usłyszymy ostrzeżenie, że to płyta do DC i że nie powinno się jej włączać na innych odtwarzaczach... bla bla bla. Na każdej z płyt jest ten sam tekst (tak mi się zdaje) ale przeczytany przez innych lektorów.

5. Scenka w Blue Sky Beer Garden
W momencie, w którym należy robić Chawan Signs, zanim zrobi się to w odpowiednim miejscu (Dou Jiang Diner), można popróbować w innych miejscach. W Blue Sky Beer Garden włączy się scenka z Fangmei i Eileen (z którą trzeba się najpierw zapoznać, o tym później).

6. Łatwy szmal
W Hong Kongu w porcie w magazynie nr 10 w jednej z gier (Big, Small, Chow itd.) stawka maksymalna wynosi 500HK$. Sposób jest oczywisty – sejwujemy, stawiamy kasę, wybieramy co wypadnie i w przypadku wygranej znowu sejwujemy a w przypadku przegranej wrzucamy loada. Z tego co pamiętam najbardziej opłaca się stawianie na Chow, bo postawiwszy 500HK$ możemy wygrać 4000HKD. Notabene w Kowloon można wygrać jeszcze więcej gdyż w jednym miejscu maksymalna stawka wynosi 1000HK$   :wink:

7. Scenka w White Dynasty Qr.
W momencie, w którym należy robić Chawan Signs, zanim zrobi się to w odpowiednim miejscu (Dou Jiang Diner), można popróbować w innych miejscach. Tym razem w White Dynasty Qr. przy stolikach.

8. Kolejna scenka
Tym razem Chawan Sign należy zrobić w „restauracji” Ling Ling, w której na początku gry Ryo, gdy szukał plecaka, został zaczepiony przez dwóch kolesi.

9. Guixiang sensei
Kilka dni po tym jak Ryo pomaga Guixiang zaczepianej przez “land sharks” trzeba ją odwiedzić (będzie stała naprzeciwko Yan Tin Apartments). Włączy się wtedy scenka a Ryo nauczy się nowej techniki. Nie znam dokładnego przedziału czasowego w jakim należy odwiedzić Guixiang, ale można to na pewno zrobić po tym jak dowiadujemy się od niej o co chodzi z Chawan Sign i po tym jak wykonamy go w Dou Jiang ale zanim spotkamy się tam z Zhangiem.

10. Zdjęcie Fangmei
W momencie, w którym Ryo szuka Rena (a może nieco później gdy kołuje dla niego kasę) należy udać się do ogrodu za Man Mo Temple, aby zobaczyć scenkę i zrobić sobie zdjęcie z małą.

11. Gui Zhang na kasecie
To jeden z najciekawszych sekretów dla osób znających Shenmue. Na trzeciej płycie kiedy Ryo odsłuchuje znalezione kasety, należy przewinąć ostatnią do 651 (kluczowa dla gry kwestia pada wcześniej, więc słuchanie całej odpada). Naprawdę ciekawa rozmowa :D

12. Zdjęcie Joy
Po zakończeniu pracy w porcie (chyba tylko pierwszego dnia) należy udać się w okolice Pidgeon Park.

13. Materiały na płytach
Po włożeniu dowolnej z płyt do napędu w kompie można znaleźć na nich różne ciekawe pliki (głownie arty ale i trailery). Na każdej płycie jest co innego.

14. Shenmue na Saturnie
Aby zobaczyć tą animację wystarczy przejść grę i sprawdzić Shenmue Collection.

15. Zirytowany Ren
Na trzeciej płycie, gdy Ryo z Renem po raz pierwszy odwiedzają Herb Shop, należy pokręcić się po sklepie i nie używać dzwonka, mimo iż Ren o to prosi...

16. Szybka kasa na samym początku gry
Grając drugi raz nie można dać się zaskoczyć złodziejom! Należy więc przed stratą plecaka wydać cały szmal na zapalniczki (najlepiej Scorpion i Jackal, jak się skończą na stoisku na samym począteczku gry, to trzeba zagadac jeszcze raz), które później (ze stratą ale jednak bo za 35HK$) można opchnąć w Golden Flower Pawn Shop w Wise Men's QR. W innych pawnshopach nie dają za nie tak dużo.

17. Prostowanie szyldu
Kiedy po raz pierwszy Ryo idzie do Come Over Guest House, należy zamiast iść spać, wrócić z powrotem na ulicę i skręciwszy w lewo dojść do sklepu na rogu. Najlepiej pierwszą noc spędzić we Freestay Lodge, a do COGH wybrać się następnego dnia rano.

18. Brat Wanga
W Yan Tin Apartments należy wejść na najwyższe piętro i podejść do oświetlonego słońcem okna aby spotkać brata Wanga znanego z Shenmue (to ten który chciał żeby mu kupować picie ;) ). Aczkolwiek nie stoi on tam od samego początku gry. Można się do niego wybrać np pod koniec pierwszej płyty zanim udamy się do Da Yuan Apartments.

19. Zdjęcie Wonga
Po tym jak Ryo-san odzyska plecak należy udać się do sklepu wędkarskiego (na Queen's Street), którego właściciel zgodzi się oddać zdjęcie Wonga. Można je wziąść nawet następnego dnia, ale radziłbym zrobić to jak najszybciej. Poza tym fajny plakat jest w tym sklepie :)

20. Ukryte figurki
Na początku gry, we Freestay Lodge można znaleźć Red Forklift i winnig can, którą Ryo od razu zamienia na Ferry. Możliwe że to co się tam znajdzie jest sprawą losową.

21. Dural Room
W Kowloon, w Thousand White Building, na 12 piętrze w pokoju 1207 znajduje się dural room.

22. Trening
W pierwszej części w kilku miejscach można było sobie na sucho potrenować ciosy. W drugiej takich miejsc nie ma, ale do treningu można spokojnie wykorzystać Jianmina (Lotus Park) i Wild Mana (Beverly Hills Wharf), którego można pokonywać trenowanymi ciosami, albo olać, potrenować i przed upływem 3 min pokonać go (w maksymalnie pięciu ciosach).

23. Help screen
Po naciśnięciu przycisku start włacza się pauza i pokazuje się help screen. Aby wyłaczyć napisy należy nacisnąć jednocześnie X i Y. Suuuper nie?   :lol:

24. Walka z Xiuying
Pod koniec pierwszej płyty Ryo walczy z Xiuying. Należy od początku walki nie zadawać żadnych ciosów (zresztą i tak żadne nie wchodzą) aby ujżeć walkę "automatyczną".

25. Fangmei z patelnią
W dzień po spotkaniu z Zhangiem w Dou Jiang i rozróbie w White Dynasty Qr. należy udać się do Man Mo Bistro.

26. Urodziny Fangmei
Na wstępie zaznaczam, żeby wszyscy, których irytują rozmowy, łażenie po mieście i przede wszystkim osoba Fangmei od razu sobie odpuścili ;) . Jak dla mnie ta mała rządzi i jest bardzo ciekawą postacią, a quest ten pozwala lepiej ją poznać. Cel jest taki: kupić Fangmei prezent urodzinowy i poznać ją tak dobrze żeby mówiła do Ryo po imieniu. Urodziny „mała Chinka” obchodzi 3 marca. Trzeba więc odpowiednio wcześnie zająć się wszystkim tym co za moment opiszę. Robienie tego questu za pierwszym razem sprawiło mi sporo kłopotu, zawsze o czymś zapominałem, często więc musiałem loadować i powtarzać do znudzenia niektóre fragmenty gry. Ostateczny cel można osiągnąć na różne sposoby (choć wszystkie strasznie bliskie mojemu) ale proponuję, aby uniknąć problemów, postępować dokładnie według mojego opisu.
Wszystko zaczyna się po koniec pierwszej płyty w momencie, w którym trzeba wejść do Man Mo Temple w celu poznania nazwy ostatniego Wude. Podchodzimy więc do gościa zamiatającego chodnik przed świątynią i jeżeli jest 27 lutego wybieramy „intrude” i wchodzimy, a jeżeli jest wcześniej to wybieramy trzykrotnie „negotiate”, przyspieszamy czas a następnego dnia albo wchodzimy (jeżeli to już 27.02) albo powtarzamy to co ostatnio aż do 27 lutego. Jeżeli jest już np. 28 lutego czy początek marca, to po ptakach – questu nie da się wykonać. Chodzi po prostu o to by zacząć wynosić książki 28 lutego (oczywiście można to zrobić wcześniej ale wtedy pozostaje kwestia marnowania później czasu, a tak mamy możliwość jego przyspieszenia w tym momencie). Myślę, że bardzo nie namotałem i mogę lecieć dalej. Więc 27 lutego wbijamy się do świątyni, poznajemy Lishao Tao i idziemy do Da Yuan na noc, po czym zmieniamy płytę.
28 lutego zaczyna się ciepłym powitaniem przez Fangmei. Zaczynamy pracę w świątyni (radzę wynosić wszystkie książki i nic nie wywalać na ziemię), później przychodzi Xiuying, a na koniec Hanhui daje Ryo-sanowi scroll. Teraz proponuję poczekać poza terenem świątyni do około godziny 13. Wtedy Fangmei stanie przy bramie i zacznie zamiatać. Każdego dnia należy z nią sporo gadać, choć tak naprawdę to ona powinna sama zagadywać Hazukiego. Na samym początku trzeba do niej podejść i zagadać – Ryo zapyta o Yuanda Zhu. Teraz należy oddalić się i spokojnym krokiem (żadnego biegania ;) ) podejść do niej. Powinna sama zacząć rozmowę i o to nam w głównej mierze chodzi. Trzeba tak do niej kilka razy podchodzić. Zazwyczaj codziennie zagaduje cztery razy, zadając różne nie powtarzające się pytania, na które możemy odpowiedzieć zatwierdzając odpowiedzi na d-padzie oraz pomiędzy „pytaniami z wyborem” strzela powtarzające się kwestie. Jeżeli zdarzy się, że nie będzie chciała zaczynać rozmowy to trzeba do niej zagadać i to powinno ją „odblokować”. Pierwszego dnia (28 lutego) zapyta o restaurację, dwa razy o Xiuying a na koniec o cel przyjazdu Ryo do Chin. Rozmowa może się przenieść do ogrodu, gdyż mała działa według pewnego schematu i o konkretnej godzinie (coś koło 14) idzie zamiatać do ogrodu właśnie. I jeszcze jedna uwaga – trzeba uważać z odpowiedziami, żeby się nie obraziła bo wtedy nie będzie chciała gadać przez cały dzień i zwalimy tym samym quest. Jeżeli wszystko będzie tak jak napisałem, to po zadaniu czterech „pytań z wyborem” jej kwestie zaczną się powtarzać. Następną część dnia proponuję spędzić w ten oto sposób: iść do Wise Men's Kung Fu i zapytać o Wulinshu, a następnie iść do zamkniętej już biblioteki Man Mo i poczekać do następnego dnia.
1 marca zaczynamy pracą z książkami, w której trakcie należy sprawdzić gablotkę z Wulinshu. [[[Tego nie jestem do końca pewien, ale jeżeli nie sprawdzimy gablotki podczas pracy, to przyjdzie do ogrodu Hanhui nauczyć Ryo techniki, a gablotkę możemy sprawdzić tego samego dnia ale po spotkaniu z Hanhuim]]]. W trakcie pracy przyjdzie Fangmei i poczęstuje Ryo-sana herbatką, a po pracy przyjdzie Xiuying, z którą spotkanie ostatecznie zakończy się znalezieniem karteczki z Chawan Sign. Około 13 znowu należy zacząć pogawędkę z małą. Generalnie wszystko wygląda podobnie do poprzedniego dnia, tzn. cztery „pytania z wyborem” przeplatane powtarzającymi się kwestiami. Ostatnie „pytanie z wyborem” będzie o to, czy Fangmei może być taka jak Xiuying. Dalszą część dnia proponuję spędzić następująco: iść do Pidgeon Park i zapoznać się z Eileen (polecam po drodze minąć szkołę Zhoushana by nauczyć się nowego rzutu; powinna włączyć się animacja gdy będziemy w pobliżu szkoły); znaleźć w Green Market Qr. Bronze Medal (szczegóły w punkcie nr 27); udać się do Collect Antiques w Wise Men’s Qr. a na sam koniec do Guixiang.
2 marca znowu zaczynamy pracą z książkami, po której zakończeniu przyjdzie Hanhui. Dalsza część dnia będzie wyglądała inaczej niż ostatnio. Od około 12 Fangmei można znaleźć na wspólnym lunchu z Eileen w Man Mo Bistro. Można tam się udać na krótką pogawędkę, ale nie jest to kluczowe dla całego questu. Ważne jest natomiast to by zrobić Chawan Sign w Dou Jiang. Po zrobieniu tego (około 13:30) będzie można spotkać Fagmei przy wystawie sklepowej (Complete Clothier na Three Blades Street) zaraz naprzeciwko salonu fryzjerskiego Zhangyu. To już tak naprawdę końcóweczka questu. I znowu gadamy z małą tak jak poprzednio i jeżeli wszystko do tej pory zostało wykonane prawidłowo, to po zakończeniu rozmowy powinna włączyć się scenka, w której już Fangmei zwróci się do Ryo po imieniu. Teraz trzeba jeszcze tylko wejść do sklepu i kupić prezent (150HK$) a na sam koniec dnia wejść do Dou Jiang i spotkać się o 20:00 z Zhangiem. Można jeszcze przed tym spotkaniem odwiedzić Guixiang i nauczyć się od niej techniki.
3-go marca nie pracujemy już w świątyni, Ryo oddaje Wulinshu i zaczyna poszukiwania Rena. Tego dnia trzeba wręczyć Fangmei prezent. Można ją znaleźć od samego rana w pokoju Xiuying (207) w Da Yuan Apartments. Dla zaczarowanych urokiem Fangmei jeszcze jedna rzecz – co prawda piszę o tym w innym miejscu, ale to nic. Otóż zaraz po wręczeniu małej prezentu można udać się do Man Mo Bistro i obejrzeć tam fajną scenkę.
Dopełnieniem całego questu jest moment, w którym Ryo opuszcza Hong Kong i żegna się ze znajomymi. Trzeba wtedy udać się do pokoju Xiuying... i pożegnać się z Fangmei.

27. Medale i wyścigi kaczek
To jeden z moich ulubionych side-questów. Proponuję zająć się nim na drugiej płycie (na pierwszej jest to nawet niemożliwe ;) ). Trzeba zacząć od zdobycia Bronze Medal. W tym celu należy zapoznać się z dwiema dziwczynami (Izumi i Eileen). Izumi to Japonka pracująca w Tomato Store na Golden Street, a Eileen to Kanadyjka ćwicząca w pobliżu fontanny (pojawia się tam dopiero jak znajdziemy w bibliotece Man Mo Temple Wulinshu). Po tym jak z obiema pogadamy należy udać się w pobliże Come Over Guest House, wejść w wąziutką uliczkę i dostać się na zaplecze byłego sklepu. Tam na stoliku znajdziemy Bronze Medal. Dopóki nie pogadamy z dziewczynami wejście będzie dosłownie zabite dechami. Teraz mając pierwszy medal trzeba iść do Pine Arcade i wejść na, zablokowane dotąd, najwyższe piętro. Tam zagada bo nas kolo w białym garniaku proponując uczestnictwo albo wzięcie udziału. Do wygrania mamy dwie walki, przy czym druga odblokuje się dopiero gdy zaliczymy pierwszą (można pomiędzy nimi sejwować). Nie są przesadnie trudne, ale w moim odczuciu należą do najtrudniejszych w całej grze. Jakoś ja mam z nimi zawsze pewne problemy, a np. z żadną walką na 3 płycie już nie. Pierwsza walka jest zdecydowanie łatwiejsza, a po jej wygraniu dostajemy Silver Medal. Druga walka jest bardzo widowiskowa, kilka razy trzeba wykonywać QTE i w ogóle wypas (jeżeli damy się pokonać przez któryś z tych QTE, to obejrzymy fajny finisher). Po wygraniu walki należy udać się do Izumi i pójść z nią na wyścigi kaczek (wcześniej się nie da). Pierwsza wizyta daje możliwość jedynie obstawiania i oglądania wyścigów. Strasznie to nudne, proponuje więc w tym momencie zdobycie własnej kaczki. Aby tego dokonać należy udać się do drzewa za Man Mo Temple i zabawić się ponownie w łapanie liści. Chodzi o to żeby trzy razy (niekoniecznie pod rząd) złapać więcej niż jednego liścia. Gdy to już się uda pojawi się wśród spadających liści białe piórko, po złapaniu którego Ryo znajdzię się w posiadaniu kaczuszki :D . Teraz trzeba znowu iść do Izumi by zacząć ściganie się kaczkami. Gold Medal dostajemy po prostu za wygranie wyścigu, co nie jest łatwe ale praktyka czyni mistrza.

28. Automat Hang-On
Można go znaleźć w Yellow Head Building w Kowloon w pokoju numer 222.

Jeżeli jeszcze coś mi się przypomni to na 100% to dodam. A i jakby ktoś czegoś nie wiedział albo chciał coś dodać to proszę bardzo.

All rights reserved by vagrant3  :twisted:
Czy istnieje czasownik "zwiczeć"? A jeśli istnieje, co oznacza? A jeśli nie istnieje, to co to oznacza? Może jedno i drugie, a może ani to ani to? Co oznacza słowo "oznaczać"? Co oznacza słowo "słowo"? Co oznacza "oznacza" i co oznacza co?