Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 513196 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Rozwój i przyszłość konsol
« dnia: Czerwca 13, 2011, 20:14:23 pm »
Chciałbym, aby zamieszczano w tym temacie porównania sequeli, lub po prostu gier podobnych z różnych lat (np. od Uncharted 1 do 3, albo tylko porównanie jedynki i trójki). Można również zrobić porównanie najładniejszych gier premierowych i obecnych (np. HS kontra GOW3). Liczę na waszą inwencję.

Wpadłem na ten pomysł, gdy zastanawiałem się o ile grafika w Skyrimie będzie lepsza od tej w Obku. Porównując wspomnienia z najnowszymi filmikami wydawało mi się, że nie przeszła wielkich zmian, a minęło przecież ponad 5 lat. Jak jest w istocie? Postanowiłem to sprawdzić.

Oblivion vs Skyrim
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Jak widać różnica w grafice - mimo kilku podobnych elementów - wydaje się  naprawdę spora. Oczywiście foty ze Skyrima mogą być podrasowane i na Xie już nie będzie się tak dobrze prezentować. Niestety musiałem się posiłkować tylko tym, co miałem pod ręką.

Sam temat może być również powodem dla bardziej ogólnych refleksji dotyczących przemiany grafiki w ciągu życia generacji konsol. Kiedyś grafika w Obku robiła na mnie cholerne wrażenie (kupiłem razem z X0 niemal zaraz po premierze), a teraz Skyrim choć wygląda bardzo fajnie, to już nie robi takiego wrażenia. Ile zatem czasu potrzeba na "oswojenie się" z grafiką? Jakie są główne zmiany na przestrzeni lat?  Czego należy się spodziewać po przyszłej generacji konsol na starcie, a czego pod koniec żywota? Myślę, że na te i inne pytania uda się w tym wątku częściowo odpowiedzieć.

Mam także nadzieję, że znajdą się chętni by go kontynuować ten temat :) Osobiście postaram się co jakiś czas coś zamieszczać.

Ps. Sorry za różne formaty :oops:
« Ostatnia zmiana: Września 11, 2011, 15:02:55 pm wysłana przez POK »

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 13, 2011, 20:24:58 pm »
Sam się prosiłeś  :lol:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 13, 2011, 20:30:47 pm »
He he, dobre :D

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 13, 2011, 20:36:11 pm »
Wrzucę coś w tym tygodniu jak znajdę chwilkę, ponieważ rzeczywiście niektóre gry bardzo się zmieniły. Szkoda tylko, że zazwyczaj było to kosztem 30FPS i 2xAA.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 13, 2011, 22:00:04 pm »
Czego należy się spodziewać po przyszłej generacji konsol na starcie, a czego pod koniec żywota?
Na poczatku przyszlej? Jesli mowimy o lepszych tytulach i pisanych pod nowe platformy to lepsza grafa niz BF 3/Crysis 2.
Jesli zas mowimy o koncu obecnej to praktycznie niewiele sie juz zmienii pod wzgledem technicznym, no chyba ze pobawia sie ta technika goscia z Lucasarts, ktora renderuje gry z 15-30 do 60.
Gry moga byc lekko ladniejsze, ale na skok ala U1->u2 czy Geow 2>Geow 3 czy nawet U2-> God of War 3 nie ma szans. Frostibite 2 moze troche namieszac, CryEngine 3 tez, ale brak mocy bedzie tu i owdzie dalej wychodzil. Mysle, ze max tej generacji to grafika ala U2 w grze z otwartym swiatem i Skyrim juz jest blisko, tym bardziej, ze wersja X0 ponoc chodzi z 4x MSAA.

Jesli chodzi o koniec zywota next-genow to naprawde nie mam pojecia, jesli sprzet bedzie 10x mocniejszy od obecnego [a to wcale nie jest jakies osiagniecie] to mysle, ze cos na miare tego jest osiagalne


Z wlosami ala to


i particles ala to
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2011, 11:34:24 am wysłana przez KKRT »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 14, 2011, 00:02:52 am »
Zapomniałem dodać, że za każdy w miarę wartościowy post w temacie daję plusa :)  Może to zwiększy frekwencję :P

@KKRT
Zajebiste filmiki :D Jak masz więcej to zapodaj.

Nie wiem czy przyszła generacja da radę uciągnąć efekty pokroju tej mgły czy włosów. W sumie powinna. Może nie w tak idealnej formie jak to jest na tych filmikach, ale w zbliżonej już jak najbardziej. Zajebista gra światła i cieni również powinna być standardem. To samo tyczy się bardzo dobrych tekstur i rozdziałki full HD. Pewnie dorzucą jeszcze 3D w standardzie. Natomiast mogę się założyć, że pierwsza generacja gier nie wywoła specjalnego szoku jakościowego.

Za najładniejszą grę obecnej generacji w jaką grałem uznaję GOW3. Tak się składa, że akurat jestem w trakcie przechodzenia. Przyznam, że graficznie naprawdę miażdży. Nawet U2 może się schować do piaskownicy. Dziwi mnie, że ta przepaść pomiędzy GOW3 i innymi grami jest aż tak duża. Nie wiem czym jest to spowodowane? (w Crysis 2 nie grałem :P)

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 14, 2011, 00:14:25 am »
Osobiście bardzo bym się cieszył gdyby jednak w przyszłej generacji więcej uwagi zwrócono na takie elementy jak fizyka, interakcja z otoczeniem i jego wielkość, a nie sam poziom grafiki, który już dzisiaj jest bardzo satysfakcjonujący. Strasznie mi dziś brakuje tego, że większość otoczenia w grach nie jest opisana fizyką, że kubek na biurku i samo biurko są tak samo statyczne jak ściany i podłoga.

Progres na obecnej generacji jest imponujący - grałem ostatnio w kilka starszych gier jak Resistance i MotorStorm, dało się wyraźnie zauważyć skok jakościowy względem dzisiejszych gier. Mam nadzieję, że nowe maszynki pokażą niesamowite możliwości, szczególnie w aspektach o których pisałem wczesniej.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 14, 2011, 00:33:46 am »
Black zapowiadał destrukcję otoczenia. Każdy myślał, że na obecnej generacji będzie ona mniejszym, lub większym standardem. A wyszło jak zwykle. Obecna generacja okazała się za słaba by wprowadzić zarówno zniszczalne otoczenie, oraz dobrej jakości grafikę. Zresztą najlepszym przykładem są obydwa Red Faction. Obie gry mają zajebistą rozwałkę, ale reszta jest niesamowicie biedna. Z drugiej strony takie GTA4 pokazało, że da się zaimplementować naprawdę niezłą fizykę nawet w grze z otwartym światem. Nie wiem jednak czy przyszła generacja będzie już na tyle mocna by dać swobodę twórcom. Największe firmy skupiają się raczej na zbliżaniu do renderów, niż na tworzeniu interaktywnego środowiska. Dopóki nie osiągną jakości najlepszych renderów, dopóty będą pokładać główne siły w dopracowywaniu modeli postaci i otocznia. Fizyka oczywiście też jest ważna, ale schodzi na dalszy plan. Zniszczalne środowisko, to już w ogóle jest na końcu priorytetów.

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 14, 2011, 01:13:23 am »
Black zapowiadał destrukcję otoczenia.
Dokładnie, Black był w moich oczach drzwiami do nowej generacji, która w wyobrażeniach miała przynieść nieco inne trendy w branży niż faktycznie przyniosła.
Z drugiej strony takie GTA4 pokazało, że da się zaimplementować naprawdę niezłą fizykę nawet w grze z otwartym światem.
GTA pokazało też, jak zejść do 10 klatek animacji na sekundę, kiedy wjedzie się samochodem w ławkę. Radę dawały tylko postaci i ich zachowanie + samochody. Z otwartych światów (poza oczywiście wspomnianym Red Faction) fizyką bawiło i bawi się Volition w swoim Saints Row.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 14, 2011, 02:06:47 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 14, 2011, 10:17:16 am »
Jak dla mnie ten i przyszły rok to będzie największy pokaz fajerwerków tej generacji. Teraz z obencnych enginów wyciska się najwięcej, jak i teraz powstały/powstawają jedne z najlepszych nowych engienów na tą generację.

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 105
  • Reputacja: 97
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 14, 2011, 11:47:53 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Temat to "Jak zmieniała się grafika na obecnej generacji" a nie "Jak bardzo mam naje*ane w bani"

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 14, 2011, 12:13:51 pm »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Temat to "Jak zmieniała się grafika na obecnej generacji" a nie "Wypłacz się piotrusiu."
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2011, 13:31:42 pm wysłana przez windomearl »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 14, 2011, 12:28:57 pm »
Osobiście bardzo bym się cieszył gdyby jednak w przyszłej generacji więcej uwagi zwrócono na takie elementy jak fizyka, interakcja z otoczeniem i jego wielkość
Wszystko co wymieniles jest obecnie mozliwe i jest sporo gier z dobra interakcja czy wielkim swiatem. Natomiast nie ma tego we wszystkich grach z jednego prostego powodu - pamieci w konsolach, jest jej po prostu za malo, a kazdy ruchomy obiekt, czy obiekt stworzony po rozwaleniu innego to nowe miejsce w pamieci i nowa geometria.

Poza tym dwa filmiki z trzech, ktore tam wrzucilem skupialy sie wylacznie na fizyce, a pierwszy ma rowniez sporo fizyki [rozwalajacy sie filar, czy deformujacy sie samochod], bo to podstawa w sumie i tez element, ktory dosc mocno mnie 'jara'.
Fizyka poszla mocno do przodu w obecnej generacji, wystarczy sobie poczytac jak symulowane sa pociski w Killzone, jak stworzony soft-collision system z God of War 3 czy chociazby najnowszy gameplay z Uncharted 3, ktory ma w pelna symulacje fizyki wody, co widac po tym jak porusza sie caly okret [i kazdy obiekt w nim] czy to jak woda w basenie sie przesuwa. Poszczegolne silniki fizyczne juz sa gotowe teraz tylko wystarczy polaczyc pare roznych technologii by otrzymac ta jedna lepsza gre :)

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 14, 2011, 12:53:46 pm »
Ja chce by w grach sportowych animacja była realna, owszem EA ma genialny system łączenia animacji(jej płynność, synchronizacja), jednak sama animacja jest mało realistyczna..do tego przywiązują małą wagę do zindywidualizowania animacji pod konkrentych graczy czy chociaz rozróznieniu jej dla poszczególnych modeli zawodników(w edycji 2011 z tego co wiem to mają 9 takich modeli). Namiastkę tego dostałem w NHL 2k8, teraz Pro Evo 2012 chce też pójść w tym kierunku<mowa jest o tym w tym podcaście na WENB). Prosto przykład to Messi który dotyka <ma kontakt z piłką> sześć razy kiedy inny zawodnik powiedzmy jeden czy dwa.

To są smaczki,a le przybliżają Nas one do realności, do tego chce by większy nacisk został położony na Fizke i smaczki, mniej na podbijaniu rozdziałki.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 14, 2011, 13:14:44 pm »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Temat to "Jak zmieniała się grafika na obecnej generacji" a nie "Wypłacz się piotrusiu."
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Pisz na temat.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2011, 13:31:25 pm wysłana przez windomearl »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 14, 2011, 13:25:24 pm »
@Juras
Daj to chociaż w spoiler, bo nie każdy chce to oglądać i przewijać :-?

GTA pokazało też, jak zejść do 10 klatek animacji na sekundę, kiedy wjedzie się samochodem w ławkę. Radę dawały tylko postaci i ich zachowanie + samochody.
No racja. Swego czasu jednak grafika w GTA4 robiła na mnie duże wrażenie właśnie dzięki świetnej fizyce, nieporównywalnie lepszej od tej z np. GTA SA.

Zresztą pierwsze pokazy i gameplay'e z Obka również zachwycały nową fizyką. Pamiętam prezentację na której strzelano z łuku do wiaderka nad studnią. Z każdą kolejną wbitą strzałą wiaderko się lekko przechylało (wpływ grawitacji). Swego czasu było to dla mnie coś niesamowitego. Mam nadzieję, że kolejna generacja również nas zaskoczy takimi smaczkami :)

@KKRT
Widzę, że jesteś trochę zorientowany w temacie. Mam więc pytanko. Jak myślisz, jakie mniej więcej osiągi będzie miała przyszła generacja (Wii U nie liczę :P)? Porównanie z obecną mile widziane :)

Ja chce by w grach sportowych animacja była realna, owszem EA ma genialny system łączenia animacji(jej płynność, synchronizacja), jednak sama animacja jest mało realistyczna..do tego przywiązują małą wagę do zindywidualizowania animacji pod konkrentych graczy czy chociaz rozróznieniu jej dla poszczególnych modeli zawodników(w edycji 2011 z tego co wiem to mają 9 takich modeli). Namiastkę tego dostałem w NHL 2k8, teraz Pro Evo 2012 chce też pójść w tym kierunku<mowa jest o tym w tym podcaście na WENB). Prosto przykład to Messi który dotyka <ma kontakt z piłką> sześć razy kiedy inny zawodnik powiedzmy jeden czy dwa.

To są smaczki,a le przybliżają Nas one do realności, do tego chce by większy nacisk został położony na Fizke i smaczki, mniej na podbijaniu rozdziałki.
Porównując fizykę World Cupa z 2006 do Fify 12 skok jest ogromny. Może Konami nie zrobiło aż takich postępów, ale EA z mega drętwej piłeczki uczyniło naprawdę grywalną gierkę. Graficzny skok również był bardzo duży.


A tymczasem, coby nie odbiegać za bardzo od tematu:

Heavenly Sword vs God of War III
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 14, 2011, 13:43:29 pm »
@ POK

Wiele osób myli właśnie jakość animacji z jej płynnością czy synchronizacją. Przecież Fifa na zbliżeniach wygląda gorzej(by nie powiedzieć dziwnie) niż z kamery wide, przy Pesie jest odwrotnie(miejmy nadzieje że do tej edycji). Jednak to nie temat nad wyższością Fify nad Pes'em, więc może dam filmik z NHL 2k8 który także to po krótce opisuję<wł. głos>, który tak jak powiedziałem dał mi tego namiastkę, i tego mi najbardziej brakuję w grach od EA(jeżeli EA dodało by do tego swoje zajebiaszcze AI to dostalibyśmy najlepszy Hockey ever):

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2011, 13:52:13 pm wysłana przez Unlimited »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 14, 2011, 13:55:26 pm »
Obejrzałem filmiki faktycznie animacje są niezłe. Nie znalazłem w tym jednak żadnego głębszego sensu. Chyba hokej nie jest dla mnie :(

blach0r

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-06-2007
  • Wiadomości: 5 558
  • Reputacja: 26
  • PSN id: purePwnerer
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 14, 2011, 14:45:20 pm »
Szok, że nikt tu jeszcze nie wrzucił NBA 2k11


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 14, 2011, 14:45:33 pm »
Stwierdziłem, że zrobię porównanie specjalnie dla Piter'a neo ;)

Super Mario Sunshine vs Super Mario Galaxy 2

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

SMG2 wygląda dużo, dużo lepiej. Lepsze efekty, kolory, tekstury i wyższa rozdziałka.

Spidey^

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 14, 2011, 14:59:27 pm »
Dziwi mnie, że ta przepaść pomiędzy GOW3 i innymi grami jest aż tak duża. Nie wiem czym jest to spowodowane?

Statyczną kamerą.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Temat to "Jak zmieniała się grafika na obecnej generacji" a nie "Wypłacz się piotrusiu."
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Pisz na temat.

Jest na temat. Silent Hill 3 udowadnia, że jest ładniejszy od wielu gier z tej generacji. Już nie mogę się doczekać tej gry w HD.

Marins

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 14, 2011, 15:21:04 pm »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Temat to "Jak zmieniała się grafika na obecnej generacji" a nie "Wypłacz się piotrusiu."
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Pisz na temat.
Nie spamuj.

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 14, 2011, 15:25:06 pm »
Obejrzałem filmiki faktycznie animacje są niezłe. Nie znalazłem w tym jednak żadnego głębszego sensu. Chyba hokej nie jest dla mnie :(

Bo akurat rozgrywka w NHL 2k8 nie jest tak symulacyjna jak w 2-3 ostatnich odsłonach hokeju z EA<tu Ea naprawdę zrobiło krok naprzód>, tylko tam akurat reszta ssie. Chyba napiszę do EA by wzięli całą resztę od 2k8 a zostawili, to co jest dobre w grze EA. Mi chodzi o to czy zwróciłeś uwagę na fragment od 2:16 do 5:30 i to co mówi autor filmu, właśnie tego oczekuję od gier sportowych i tu EA ssie na całej linii w swoich grach sportowych<mówiąc krótko łamie prawa fizyki>. 8)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2011, 15:29:22 pm wysłana przez Unlimited »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 14, 2011, 17:14:00 pm »

Wow, zajebiste animacje bramkarza i jakie plynne przejscia, ten gameplay z NBA 2011 moze sie schowac w porownaniu do tego NHL'a 2008.

Statyczną kamerą.
Kamera nie jest statyczna. Design lvl'i jest troche inny niz w typowych tpp grach i tylko to moze byc brane pod uwage w przypadku optymalizacji, a nie kamera, ktora zalezy od animacji Kratosa.

Widzę, że jesteś trochę zorientowany w temacie. Mam więc pytanko. Jak

myślisz, jakie mniej więcej osiągi będzie miała przyszła generacja (Wii U nie liczę Razz)? Porównanie z obecną mile widziane Smile
Mysle, ze 500$ jako koszt produkcji next-gena to calkiem normalna cena do rozwazan teoretycznych, zwlaszcza, ze Microsoft jak i Sony sprzedaja konsole ze stratami, wiec tak powiedzmy te 100$ straty sa w stanie przelknac, a 400$ to rozsadna cena na launch next-gena [imho].

Za 500$ na dzien dzisiejszy jestesmy w stanie do PS4 wlozyc:

Geforce 560 [nie Ti] - 200$ w retail [premiera miesiac temu], 150$ pewnie w produkcji, do 2012 cena produkcji spadlaby pewnie z 30$, wiec zakladamy 120-130$

CELL - byliby glupi jesliby tego nie kontynuuowali, albo chociaz nie wrzucili SPU do kompatybilnosci z grami z PS3, ale ogolnei moja koncepcja jest taka, 3x PPU [zupgrade'owane z 6 watkami] + 20 SPU [z dodatkowym wspolnym cache'em], obecny koszt CELL'a w PS3 mysle, ze nie przekracza 50-70$, wiec taka wersja to pewnie kolo 120-140$

Ramy no i tutaj jest problem, bo nie znam cen. GDD5 jest na pewno drogie, XDR 2 tak samo, widzialem komentarze, ktore sugerowaly 1gb GDDR5 i 3GB GDDR3 [ktora juz jest calkiem tania i powszechna], ale zalozmy, ze to bedzie 1GB VRAM GDDR 5 oraz 2GB GDDR3. 3GB w sumie to juz calkiem sporo, a cenowo dalej wzglednie ok, mysle, ze wiecej niz 70$ te 2GB nie kosztuje, bo VRAM jest w cenie grafy.

Bluray 4-6x + inne smieci jak ethernet,usb,hdmi,bluetooth,dysk 120$
Wiec mamy w sumie 460$, biorac pod uwage, ze dodajemy pada, dystrybucje, plastik itd i ze grafa moze byc troche drozsza, bo bedzie musiala byc zmodyfikowana to 500$ jest calkiem realna cena wyjsciowa.

Teraz, co nam daje taka konfiguracja w porownaniu do PS3.

CELL i RSX to z tego co pamietam pod wzgledem wydajnosci 220 i 200 gflops, czyli w sumie 420.

Sam Geforce 560 ma wydajnosc wedlug danych nvidii 1100 gflopsow, ale to wcale az tak bardzo nie okresla jego mocy, bo jest 10% szybszy od Radeon'a 6850, ktory wedlug danych ma 2000 gflopsow z procesorow strumieniowych, po prostu w przypadku Geforce'y inaczej to sie liczy, bo maja inaczej skonstruowane procesory strumieniowe. To, ze Radki maja wieksza wydajnosc teoretyczna, ale gorsza praktyczna moze byc przez slabsze algorytmy optymalizacji rozdzielania zadan w GPU, albo przez API czy directx'a, albo gorsze sterowniki itd, tak naprawde nie dowiemy sie prawdy, ktora grafa jest faktycznie silniejsza dopoki nie znajda one sie w zamknietej architekturze z API pozwalajacym programowac je do granic ich mozliwosci.
Podsumowujac wezmy srednia z gflopsow, czyli 1500 i porownajmy do RSX'a, daje nam to ponad 7 razy wieksza wydajnosc, co by sie nawet zgadzalo biorac pod uwage, ze piszac 'do metalu' uzyskuje sie 30-50% wydajnosc, a sam GF560 jest w stanie kazda obecna gre 4-5x szybciej renderowac
http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=686&rectr_str_numer=5


Nowy CELL, nazwijmy go CELL2, majac lepsze PPU oraz 3 razy wiecej SPU bylby w stanie osiagnac conajmniej 3 razy wieksza wydajnosc, juz nie mowiac, ze majac do dyspozycji nizszy proces technologiczny 32nm czy nizej, sa w stanie spokojnie ustawic je na wyzszych taktowaniach jak np 3.5/3.7ghz, co dodatkowo zwiekszy wydajnosc. Mysle, ze 4+ wieksza wydajnosc w stosunku do CELL 1 jest mozliwa.

Cala konfiguracja nie powinna przekraczac na dzien dzisiejszy 250-260W, a model startowy PS3 pobieral w stresie 210W.

Teraz takie male podsumowanie, ustalilismy, ze czystym bruteforce'em na dzien dzisiejszy jestesmy praktycznie w stanie osiagnac 10-krotnie wyzsza wydajnosc, nie biorac pod uwage technik ala LucasArts' frame-rate upscaler, tego, ze mamy wiecej ram, ze dysk w standardzie moglby byc SSD, czyli poprawic streaming, ze nowe karty graficzne maja ulepszony hardware do MSAA/Anizotropi, ktory powoduje, ze sa znacznie tansze, a czasami prawie darmowe oraz glownie tego, ze konsole next-geny nie wyjda raczej do konca 2013 lub Q2 2014.
Ciekawostka jest tez to, ze rendering w 1080p w stosunku do 720p nie ucina 50% fps'ow, a faktycznie 20-25% mimo renderowania 2x wiecej pixeli, wiec tutaj tez 'zaoszczedzimy'.


Na pewno sytuacja ala PS3, ze nowa konsola bedzie kosztowala w produkcji 1000$ sie nie powtorzy, wiec ceny 600$ za za premierowy model na pewno nie zobaczymy mimo, ze pod wzgledem wydajnosci osiagniemy spory skok.
Mysle, ze ostatecznie 13-15 razy mocniejsza konsola w stosunku do PS3 o ile wyjdzie 2014 jest realna.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2011, 17:16:02 pm wysłana przez KKRT »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 14, 2011, 20:47:21 pm »
Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź :D

Ja stawiam, że nowe konsole nie wyjdą później niż w 2013. Może nawet zobaczymy nowego Xa na listopad/grudzień 2012? Chciałbym aby tak było. Wątpię też żeby różnica pomiędzy wydaniem Wii U a nowymi konsolami konkurencji wynosiła więcej niż rok. Jestem przekonany, że takie Ubi czy EA już grzebią przy nowej konsoli Ms. Poza tym takie Halo 4 niby zostało zapowiedziane na X0, ale różnie z tym może być skoro planowana jest trylogia - a ta zwykle oznacza jeden engine. Nowe Halo na start nowej konsoli byłoby dobrym ruchem. A Kinect nie stanowi tutaj wielkiego problemu, bo na 99% będzie kompatybilny z nową konsolą. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Oby tylko nie czekali do 2014 bo już teraz strasznie spowalniają rozwój technologii.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 14, 2011, 21:00:10 pm »
Narazie WiiU nie zapowiada sie na next-gena, wiec nie jest bezprosrednia konkurencja dla X720 i PS4, a PS3 i X0, i do tego jest na kiepskiej pozycji.

Watpie tez by Microsoft pchal sie w nowa generacje jako pierwszy. Zyski z X0 nie pokryly jeszcze faila Xbox'a 1 i startu X360, do tego zeszly rok byl dla nich najlepszym w calej generacji, a ten zapowiada sie na lepszy [szkoda, ze nie dla graczy :P]. Z drugiej strony Sony wydaje nowa platforme pod koniec roku na ktorej bedzie na poczatku tracic kase, do tego musza zrekompensowac straty jakie poniesli w wyniku trzesienia ziemii. Tak jak wczesniej myslalem, ze 2013 to pewniak to teraz watpie. Szkoda, bo obecna generacja naprawde juz jest przestarzala.
Do tego Rogue, nowe gpu mobilne PowerVR ma szanse w 2013 uzyskac osiagi zblizone do obecnych domowych konsol! To bedzie dopiero smiesznie wygladalo jak zwykly tablet/komorka beda tak samo potezne co stacjonarna konsola.
http://www.itproportal.com/2011/02/16/powervr-rogue-gpu-crank-out-350m-real-polygons-5gpx-fill-rate/
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2011, 21:05:10 pm wysłana przez KKRT »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 14, 2011, 21:16:00 pm »
Narazie WiiU nie zapowiada sie na next-gena, wiec nie jest bezprosrednia konkurencja dla X720 i PS4, a PS3 i X0, i do tego jest na kiepskiej pozycji.
Z Wii wydawało się, że będzie to fail totalny, a wyszło jak wyszło. Tym razem Nintendo zamierza kierować uwagę również w core'owych graczy więc jakąś konkurencją na pewno będzie.

Watpie tez by Microsoft pchal sie w nowa generacje jako pierwszy. Zyski z X0 nie pokryly jeszcze faila Xbox'a 1 i startu X360, do tego zeszly rok byl dla nich najlepszym w calej generacji, a ten zapowiada sie na lepszy [szkoda, ze nie dla graczy Razz]. Z drugiej strony Sony wydaje nowa platforme pod koniec roku na ktorej bedzie na poczatku tracic kase, do tego musza zrekompensowac straty jakie poniesli w wyniku trzesienia ziemii. Tak jak wczesniej myslalem, ze 2013 to pewniak to teraz watpie. Szkoda, bo obecna generacja naprawde juz jest przestarzala.
Wypuszczenie konsoli nowej generacji nie oznacza śmierci starej. Wystarczy sobie przypomnieć jak było z Ps2. X0 i PS3 mają tak silne wsparcie, że będą suportowane jeszcze przez przynajmniej 3-4 lata. Nowa generacja natomiast też potrzebuje trochę czasu na rozkręcenie i prawdziwie zaczyna istnieć dopiero gdzieś rok po premierze. Nowe, drogie konsole są kierowane głównie dla zapaleńców. Nic nie szkodzi więc by promować obydwie konsole. Jedną jako tanią, rodziną rozrywkę dla casuali, a drugą jako pokaz nowych technologii i zapowiedź przyszłości. Moim zdaniem jest to naturalna kolei rzeczy. Konsole Sony wychodzą mniej więcej co 6 lat, więc 2013 jest jak najbardziej realną datą.

bebbop

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2004
  • Wiadomości: 1 595
  • Reputacja: 10
  • Memento Mori...
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 14, 2011, 21:45:08 pm »
Odnosnie next genow to ponoc nowy xbox ma pojawic sie juz za rok:
http://www.videogamer.com/news/xbox_720_likely_at_e3_2012_crytek_on_board.html

KKRT mam pytanie do Ciebie. Zakladajac, ze informacje w artykule powyzej sa prawdziwe i nowy Xbox bedzie wykorzystywac Directa 11, czego mozna spodziewac sie po takiej konsoli? Zgodnie z Twoimi wyliczeniami, jesli nowa konsola pojawilaby sie juz w 2012 bylaby mocniejsza 6-7 razy od obecnych konsol, do tego obsluga Dx11. Czy daje to szanse na spory skok jakosciowy w grach?

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 14, 2011, 21:48:36 pm »
Wypuszczenie konsoli nowej generacji nie oznacza śmierci starej.
Ale oznacza smierc first party na PS3.

Tym razem Nintendo zamierza kierować uwagę również w core'owych graczy więc jakąś konkurencją na pewno będzie.
Beda znow generacje do tylu i nie maja narazie online, zadna to alternatywa dla PS4/X720, a w przypadku PS3/X0 beda mieli mniej gier multiplatformowych.
Narazie WiiU wyglada mi na powtorke z Wii jesli chodzi o target.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 14, 2011, 22:31:24 pm »
Odnosnie next genow to ponoc nowy xbox ma pojawic sie juz za rok:
http://www.videogamer.com/news/xbox_720_likely_at_e3_2012_crytek_on_board.html
Dzięki za linka :)

Ale oznacza smierc first party na PS3.
Coś za coś. Do końca 2013 roku i tak wydadzą jeszcze kilka gier, a już teraz jest ich wystarczająco dużo. Imo porażką byłaby zapowiedź Uncharted 4 na tej generacji.

Beda znow generacje do tylu i nie maja narazie online, zadna to alternatywa dla PS4/X720, a w przypadku PS3/X0 beda mieli mniej gier multiplatformowych.
Z online nie wiadomo. Na pewno nie będzie to usługa na poziomie XBL czy PSN, ale już najprawdopodobniej coś jest na rzeczy. Świadczy o tym chociażby prezentacja GR Online na WiiU. Multiplatformowych gier faktycznie będą mieli mniej, ale nowo wydane produkcje powinny być lepsze od konkurencji. Dlatego szybkie wydanie nowej geneneracji od Sony i Ms będzie dla nich podwójnym ciosem.

Narazie WiiU wyglada mi na powtorke z Wii jesli chodzi o target.
Powtórkę może i nie. Nie będzie jednak wiele lepiej. Działania marketingowe znowu będą nastawione głównie na casuali. Na początku życia WiiU będzie wyraźny postęp. Po kilku latach jednak wszystko wróci do normy - słabe wsparcie od third party.

bebbop

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2004
  • Wiadomości: 1 595
  • Reputacja: 10
  • Memento Mori...
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwca 15, 2011, 15:07:50 pm »
Ciekawa wypowiedz Carmacka na temat obecnej generacji konsol:
“This generation of consoles has been really great for developers,” Carmack begins. “Here we are 5-6 years in and nobody’s tapped out this generation. We haven’t, our competitors haven’t. There are still plenty of innovative things that could be done on this generation. And we’ll see games continue to get better in the coming years.”

Oraz wypowiedz na temat next genow:
“Just throwing 10 times the graphics power and turning 30hz games into 60, giving anti-aliasing, running at 1080p instead of 720p and deeper frame buffers; these are the obvious things that will happen if you give graphics programmers 8-10 times more power. They’ll suck it all up. Each of these things will be good, but it’s not completely clear to me that that’s going to be immediately compelling enough to make people go out and buy the next console.”

Zrodlo:
http://www.thatvideogameblog.com/2011/06/15/carmack-no-one-has-tapped-out-this-gen-raw-power-in-next-gen-not-compelling-enough/

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwca 15, 2011, 15:19:09 pm »
W dużej części trudno się z Nim nie zgodzić.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwca 15, 2011, 16:04:56 pm »
Ciekawa wypowiedz Carmacka na temat obecnej generacji konsol:
“This generation of consoles has been really great for developers,” Carmack begins. “Here we are 5-6 years in and nobody’s tapped out this generation. We haven’t, our competitors haven’t. There are still plenty of innovative things that could be done on this generation. And we’ll see games continue to get better in the coming years.”

Oraz wypowiedz na temat next genow:
“Just throwing 10 times the graphics power and turning 30hz games into 60, giving anti-aliasing, running at 1080p instead of 720p and deeper frame buffers; these are the obvious things that will happen if you give graphics programmers 8-10 times more power. They’ll suck it all up. Each of these things will be good, but it’s not completely clear to me that that’s going to be immediately compelling enough to make people go out and buy the next console.”

Zrodlo:
http://www.thatvideogameblog.com/2011/06/15/carmack-no-one-has-tapped-out-this-gen-raw-power-in-next-gen-not-compelling-enough/
Znacznie wiecej tam mowi o next-genach i current-genach, o tym jak beda tworzyc RAGE 2 i Doom'a 4. I o tym, ze nie moze doczekac sie tez nowym platform.
Ogolnie to strasznie wyrywkowy fragment, on tam wiele tematow porusza.

Jacek84

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwca 15, 2011, 16:14:14 pm »
Ogolnie to strasznie wyrywkowy fragment, on tam wiele tematow porusza.
Fragmenty tak mają.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwca 16, 2011, 21:14:41 pm »
Fifa 2004 vs Fifa 06 World Cup vs Fifa 12
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 17, 2011, 07:14:25 am »
A teraz zrób porównanie Fifa 09/10/11. I zobacz że seria nie rozwija się w dobrym kierunku. ;)

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 17, 2011, 11:03:43 am »
KKRT mam pytanie do Ciebie. Zakladajac, ze informacje w artykule powyzej sa prawdziwe i nowy Xbox bedzie wykorzystywac Directa 11, czego mozna spodziewac sie po takiej konsoli? Zgodnie z Twoimi wyliczeniami, jesli nowa konsola pojawilaby sie juz w 2012 bylaby mocniejsza 6-7 razy od obecnych konsol, do tego obsluga Dx11. Czy daje to szanse na spory skok jakosciowy w grach?
KKRT nie jestem, ale z tego co mi się wydaje skok jakościowy może być bardzo duży, porównywalny jak między Xboxem, a X360.

Dlaczego tak sądzę, a no głównie za sprawą jednej rewolucyjnej technologii, tessalacji:


dodatkowo, w połaczeniu z oświetleniem global illumination, które powinno być już standardem:

...gry będa robiły kolosalne wrażenie.


Duzo mocy na pewno pójdzie na rozdziałke, bo na bank będzie przesiadka z 720p na 1080p. Dobra wiadomość jest taka, że przy takiej rozdziałce wystarczy dobre 2xAA by nie było widocznych ząbków.


Tutaj przedsmak tego co będziemy oglądać. Filmik pozaujący jak ważne jest oświetlenie:

Model auta jest wykonany z 2 razy mniejszej ilości polygonów od tych z GT5.


Ja osobiście liczę jeszcze na next-genowa fizyke:



oraz na standaryzacje fizyki animacji (endorphin/euphoria):


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwca 17, 2011, 15:22:01 pm »
A teraz zrób porównanie Fifa 09/10/11. I zobacz że seria nie rozwija się w dobrym kierunku. ;)

Nie wiem jak edycja 11, ale 10 była lepsza od 09. Imo z każdą Fifą EA poprawia kilka rzeczy, eliminuje błędy i poprawia gameplay. Nie są to kolosalne zmiany, jednak zawsze na plus.

@Piter_neo
+1

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwca 17, 2011, 15:31:50 pm »
Nie wiem jak dla mnie Fifa 09 miała to coś że chciało się w nią grać, a tego czegoś nie odnalazłem ani w Fife 10 ani w Fife 11. Generalnie Fifa 09 przypominała mi bardzo, bardzo dobre Euro 08. ;)