Autor Wątek: Final Fantasy XVI  (Przeczytany 958 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 266
  • Reputacja: 241
Final Fantasy XVI
« dnia: Wrzesień 16, 2020, 22:59:10 pm »

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 608
  • Reputacja: 73
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2020, 23:38:57 pm »
Czekam. Jak zawsze, na kolejnego Fajnala. Pomyśleć, że przygodę z tą serią zaczynałem 21 lat temu.
W każdym razie to co zobaczyłem, nie porwało mnie, ale wierzę, iż to wersja alpha. Szkoda, że fantasy, a nie sci-fi, ale jeśli tym razem Square nie zrąbie jak przy premierze XV to powinno być dobrze.

Teraz każdemu wychodzącemu jrpgowi trzeba mocno kibicować, aby się sprzedał w 10 mln egzemplarzy i żeby znów ten gatunek wrócił na salony. Jak to miało miejsce, jeszcze w generacji PS2.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 353
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2020, 00:33:27 am »
Twarze NPCów strasznie plastikowe. Reszta ładna, ale pachnie Finalem XIV.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 949
  • Reputacja: 264
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2020, 08:50:01 am »
Wyglada, jak cos z polowy obecnej generacji :)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 279
  • Reputacja: 66
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2020, 10:16:24 am »
Jakoś nie jestem fanem tego typu FF. Wiem, że seria od tego zaczynała, ale dla mnie kojarzy się jednak bardziej z FF7,8, czy 10. Tutaj przez większość czasu miałem skojarzenia z MMO, czyli FFXIV. Skoro za produkcje odpowiadają ludzie od czternastki, to są one słuszne.

Rzeczywiście nie wygląda za specjalnie, Project Athia zrobił lepsze wrażenie. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 353
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 17, 2020, 10:29:14 am »
Po 8 latach Square nadal nie może dojść do tego poziomu:


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 209
  • Reputacja: 534
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 28, 2020, 08:37:30 am »
https://twistedvoxel.com/final-fantasy-xvi-graphics-teaser-site/

Cytuj
the graphics seen in the trailer were all real-time assets. Yoshida didn’t want to show a pre-rendered teaser, and they decided to show footage from the game was actually representative of the real-time assets. However, he does acknowledge that they haven’t done any optimization or tuning for the graphics yet. They do realize that the graphics were rough during the reveal trailer, however, since this is not the final representation of what they plan to achieve with the game, they can be improved by the time it releases.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 353
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 28, 2020, 15:43:32 pm »
Tylko że design postaci niczym z anime nie zmieni się nawet jak dadzą milion efektów. No chyba, że nagle zrobią im cerę, to może wtedy będzie jakaś tam różnica.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 209
  • Reputacja: 534
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2020, 11:04:48 am »
https://www.gematsu.com/2020/10/final-fantasy-xvi-basic-development-and-scenario-production-already-complete

Cytuj
PS5TOPFinal Fantasy XVI basic development and scenario production already completeMost staff are currently working remotely.Sal Romano20 hours ago956
Final Fantasy XVI

Basic development and scenario production for Final Fantasy XVI are already compete, according to a new recruitment page for the title on Square Enix’s careers website.

We have already completed basic development and scenario production, and are continuing to create large-scale resources and build boss battles while expanding our various development tools,” the website reads. “Also, most of our staff are carrying out their work remotely.”

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 279
  • Reputacja: 66
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2020, 11:20:49 am »
Ciekawe, z jednej strony plotki mówią o przyszłym roku, z drugiej ten news sugeruje trochę coś innego. Oczywiście w rok może się sporo zmienić, ale chyba prędzej będzie to gra na 2022, a i znając SE nawet 2023 ;). Poza tym gdzieś w tym wszystkim muszą upchnąć FF7.2, a jest jeszcze Project Athia... 

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 209
  • Reputacja: 534
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 23, 2021, 11:40:50 am »
https://www.gematsu.com/2021/02/final-fantasy-xvi-is-quite-action-oriented-but-includes-story-focused-mode

Cytuj
Final Fantasy XVI is quite action-oriented. It’s a Final Fantasy featuring story and action

Cytuj
(What about players who aren’t good at action games?) We really want players to enjoy the story, so we’re preparing a mode for players who want to focus on story. Since we have quite the substantial support actions, we’re of course preparing something easy to operate and smooth to play. Don’t worry too much (players who aren’t good at action games.)

Jako, że na pokładzie jest Ryota Suzuki uczestniczący przy battle system DMC V i DD, do tego prawdopodobnie walki będą jedną postacią, to jestem bardzo dobrej myśli.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 23, 2021, 14:59:11 pm »
Bardzo dobre info. Nigdy nie grałem w Finala, ale dzięki takiemu stylowi gry może się przekonam. Do tego klimacik na zwiastunie też robi pozytywne wrażenie.
PSN ID: WojtqGO

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 353
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 02, 2021, 23:13:11 pm »
No to ja czekajacy na odbicie serii w stronę dawnych odsłon pod tym względem się zawiodę. Co nie znaczy, że gra będzie zła, w te bardziej hack-n-slashowe Fajnale na razie mimo wszystko nie gra się tak źle.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 209
  • Reputacja: 534
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 03, 2021, 09:22:02 am »
w te bardziej hack-n-slashowe Fajnale na razie mimo wszystko nie gra się tak źle.
Zdecydowanie najlepiej, jak się gra tylko jedną postacią (tak jak swego czasu było demo FFXV samym Noctisem). Im więcej postaci tym większy chaos, do tego więcej wrogów i mniejsze pomieszczenie i jest niesatysfakcjonująca sieka. Po FFVIIR widać, że wyciągnęli lekko wnioski z FFXV, inny system, wiadomo, że mniej postaci, którymi kierujemy, ale zabili grę rynnami (najlepsze walki to 1 lub 2 vs Summon na dużej arenie, bo jest miejsce na taktykę, statusy, czary oraz pole do biegania).

Dlatego też liczę, że w FFXVI już będzie gitara.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 209
  • Reputacja: 534
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 03, 2022, 09:18:15 am »


Premiera na lato 2023.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 279
  • Reputacja: 66
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 03, 2022, 13:51:40 pm »
Z jednej strony szkoda, że jeszcze rok, z drugiej jest co robić i będzie dalej nawet bez FFXVI :D. Wciąż nie kupuje mnie świat i postacie, ale po poprzednich Finalach jest to jednak odmiana.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 608
  • Reputacja: 73
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 03, 2022, 17:52:17 pm »
Wygląda świetnie, ale zastanawia mnie co innego.
Trailer ma polskie napisy. Nie, to niemożliwe by było. FF po polsku?

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 266
  • Reputacja: 241
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 04, 2022, 12:30:53 pm »



Mateo

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 30-09-2017
  • Wiadomości: 233
  • Reputacja: 6
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 04, 2022, 12:40:42 pm »
Najbardziej wyczekiwana gra w Japonii. Trudno się dziwić. ;)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 209
  • Reputacja: 534
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 06, 2022, 09:16:19 am »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 353
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 07, 2022, 00:21:01 am »
Cwaniaczki, napiszą, że gra jest już grywalna od początku do końca, ale w przypadku fajnali, to może oznaczać np. poruszanie się postacią która jest słupem soli i nie ma jeszcze animacji, a i tak system walki, rozmowy z mieszkańcami itd. mogą już działać jak trzeba - bowiem w fajnalach wykrywanie kolizji nie ma często znaczenia i fikuśne animacje są zazwyczaj wykonywane w takiej odległości od mobków i npców, że można je dodać znacznie później i w niczym to nie przeszkadza, wystarczy tylko wziać pod uwagę ich orientacyjny czas trwania. Jeśli nadal zostali przy mocno korytarzowych etapach jak w FF7R, to można nawet wyznaczyć już "tunele" i ustawić niewidzialne ściany, a graficy dopiero zapakują tam zawartość. Stąd potrzebny aż rok. Zresztą, na screenach widać, że brak jeszcze NPCów itd (chyba, że specjalnie ich ukryto dla dobrych ujęć - jest też taka opcja).

Nie wiem czy system walki mnie zadowoli - ja chyba wciaż jestem fanem bardziej taktycznego wybierania (i stąd plotki o Personie 6 też mnie zaniepokoiły). Widzę jednak, że po tym, jak od XII części seria skręciła od typowego jRPG w coś, co określam wariacjami nt. systemu walki z Kingdom Hearts, teraz pójdziemy w stronę... Solusów? Z trailera widać, że będziemy przypinać pod trzy strzałki itemki, a pod cztery przyciski geometryczne ataki/magię (plus pewnie jakieś dodatkowe opcje i "stare dobre menu" pod którymiś triggerami). Z jednej strony, to ogromny odskok względem gier sprzed 20 lat, z drugiej strony, nie aż taki wielki jak popatrzymy na ostatnie części. Wystarczająco chyba jednak duży, zeby nie dywagować w ogóle czy stare dobre menusy jRPGowe częsci I - X były lepsze, bo to już będzie tak odległa różnica, że tu nie ma czego porównywać (no i zawsze jest Dragon Quest ;) ). Jeśli to będą najłatwiejsze soulsy na rynku to sie nie pogniewam, może nawet pozytywnie się zaskoczę :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 279
  • Reputacja: 66
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 07, 2022, 10:35:12 am »
Cwaniaczki, napiszą, że gra jest już grywalna od początku do końca, ale w przypadku fajnali, to może oznaczać np. poruszanie się postacią która jest słupem soli i nie ma jeszcze animacji...

To samo można powiedzieć o każdej innej grze, każdego innego studia. Dlatego ten termin niewiele znaczy od zawsze. W teorii powinno być tak, że cały gameplay jest zrobiony i wiele rzeczy funkcjonuje jak należy. Jest tu masa tymczasowo wstawionych assetów, modeli (np. blob mesh, czyli coś co proporcjami przypomina właściwy model), czy animacji (właśnie do tych blobmeshy), dialogów (nagranych np. przez kogoś z zespołu, a nie aktorów), cut-scen (np. animatik, który jest wykorzystywany przez dział cut-scene do produkcji właściwej). Do tego może być sporo błędów, ale da się przejść całą grę. Doświadczenie jest dość nierówne, bo część zawartości ma już wygląd finalnej gry, a część nie.


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 209
  • Reputacja: 534
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XVI
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 22, 2022, 09:20:35 am »
https://sea.ign.com/final-fantasy-xvi/186992/news/final-fantasy-16-producer-confirms-it-wont-be-open-world

Cytuj
“We’ve found in our extensive user research that many of the younger generation of gamers have never played a Final Fantasy or don’t have any interest in the series. To create a game that might excite and resonate not only with our core fans, but also with that new generation, we played a lot of games ourselves, and so yes, in [Final Fantasy 16] you’ll find inspiration from recent triple-A open world RPGs,” Yoshida says.

“However, to bring a story that feels like it spans an entire globe and beyond, we decided to avoid an open world design that limits us to a single open world space, and instead focus on an independent area-based game design that can give players a better feel of a truly 'global' scale."

No i super.