Autor Wątek: PlayStation 4 - Temat Główny  (Przeczytany 1035552 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 982
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1400 dnia: Lutego 23, 2013, 22:16:36 pm »
3D z 3DSa, andry proszę cię  :lol:  3D to takie gówno w tej konsolce, że nawet Nintendo przestało reklamować to jako atut 3dsa

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1401 dnia: Lutego 23, 2013, 22:20:22 pm »
http://www.gametrailers.com/videos/qcv4np/playstation-4-playstation-meeting-takeaways

Trochę trafnych uwag na temat meetingu Sony



Spoko, ale rozwala mnie, że praktycznie w każdym podsumowaniu tej konferencji nikt nie wspomina o Deep Down, które jak dla mnie zrobiło największy rozp**rdol. To co było widać momentami na ekranie, to był true next-gen jaki chcieli zobaczyć wszyscy tam obecni. Kolo wspomina większość gier z tej konfy, a temat DD całkowicie przemilczał. Osobiście nie przepadam za klimatami rycerzyków, smoczków itp. bajeczek dla przedszkolaków, ale mimo to gra od Capcomu zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Trochę to bezsensu, że tak mało się o niej mówi.
No i leci pakiecik, jako że nowa generacja to 720.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1402 dnia: Lutego 23, 2013, 22:25:09 pm »
 :lol:

Ciekawe czy złamie się szybciej od raikoha  :troll:

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1403 dnia: Lutego 23, 2013, 22:28:58 pm »
http://www.anandtech.com/show/6775/the-anandtech-podcast-episode-17
Dopiero ściągam ale podobno mówią wiele dobrego o architekturze plejki czwartej.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1404 dnia: Lutego 23, 2013, 22:38:30 pm »
Czy o tej architekturze wiadomo cokolwiek więcej niż to, co było w plotkach? I czy 18 "normalnie" wykorzystywanych CUs to pewniak, czy opcja z VGLeaks jest nadal możliwa?

Cytat: VGLeaks
18 Compute Units (CUs)
Hardware balanced at 14 CUs

About  14 + 4 balance:
- 4 additional CUs (410 Gflops) “extra” ALU as resource for compute
- Minor boost if used for rendering

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1405 dnia: Lutego 23, 2013, 22:44:21 pm »
No to jest najlepsze wrażenie 3d jakie da się mieć w sprzęcie za normalną kasę. Lepsze jest tylko w bezokularowych TVikach ale to kosztuje tyle że łooo. Tylko nadal 3d to gówno.  :lol:

http://www.gametrailers.com/videos/qcv4np/playstation-4-playstation-meeting-takeaways

Trochę trafnych uwag na temat meetingu Sony
Nie zgadzam się z gościem raczej ale poprowadził to zajebiście.  :D

No co do tych bezokularowych TV to nie jestem pewien. Widziałem taki w Saturnie i za cholere nie mogłem złapać tego efektu, coś tam świta w tym 3D, ale nie ma takiego wyraźnego efektu jak w 3DS. Może jakoś źle na to patrzyłem, bo kąt patrzenia, odległosć też tutaj ma znaczenie.

Czy o tej architekturze wiadomo cokolwiek więcej niż to, co było w plotkach? I czy 18 "normalnie" wykorzystywanych CUs to pewniak, czy opcja z VGLeaks jest nadal możliwa?

Cytat: VGLeaks
18 Compute Units (CUs)
Hardware balanced at 14 CUs

About  14 + 4 balance:
- 4 additional CUs (410 Gflops) “extra” ALU as resource for compute
- Minor boost if used for rendering

Mi się wydaje, że na prezentacji potwierdzili już, że jest 18CU do wykorzystania wedle uznania, czy to na fizyke czy na coś innego.
« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2013, 22:58:35 pm wysłana przez andryush »

lupinator

  • Gość
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1406 dnia: Lutego 24, 2013, 01:01:49 am »
Bungie zrozumiało, jak śmiesznie wyglądała ich reprezentacja na meetingu i w odpowiedzi:





http://www.geekosystem.com/bungie-staff-meme/

+

« Ostatnia zmiana: Lutego 24, 2013, 01:07:01 am wysłana przez Lupi »

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1407 dnia: Lutego 24, 2013, 01:09:04 am »
oni chyba są uzależnieni od bullshotów  :lol:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

lupinator

  • Gość
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1408 dnia: Lutego 24, 2013, 01:13:24 am »
+ porównanie UE4 PC i PS4

http://imgur.com/a/FS86x






andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1409 dnia: Lutego 24, 2013, 01:23:13 am »
Trochę przemodelowali tą scenę...oświetlenie inne, ale chyba na minus, bo nie czuć tej głębi, jest płasko w tym demku z PS4. Także nie rozumiem low-res tekstur przy 8GB ramu.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1410 dnia: Lutego 24, 2013, 02:07:19 am »
no niestety tego się obawiałem. Gpu w ps4 jest za słabe na realtimowe gi z ue4 wiec je wycieli, a razem z nim glosy reflection, ambient occlusion tez musieli zmienic bo to wszystko wiaze się z tym voxelowym oświetleniem. Oprócz tego zmniejszyli tez liczbę cząsteczek. Jeśli tak zostanie i tego jakoś nie zoptymalizują, to ue4 na ps4 prawie niczym nie rożni się od ue3.

Cytuj
Także nie rozumiem low-res tekstur przy 8GB ramu.
one sie potem wczytały, patrz tutaj


cegły i postać  są już ostre.
« Ostatnia zmiana: Lutego 24, 2013, 02:09:37 am wysłana przez Wulfen »

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1411 dnia: Lutego 24, 2013, 02:20:53 am »
Dokładnie. Walić ilość particli ale to oświetlenie to jest najważniejsza sprawa tego silnika. :/ Jeśli tego nie zoptymalizują jakoś to od gier na WiiU wszystko na UE4 będzie różniło się tylko rozdzielczością ekranu i tekstur, większym o stopnień czy dwa LoD modeli postaci, ilością particlesów i obecnością sss którego nie zauważy 90% osób... Silnik starej generacji na sterydach... Niech EPIC zabierze się do roboty bo na razie jest totalna chujnia. :/ Jak tylko Square wytnie coś z Luminousa i powie że demko śmigało na PC to będę strasznie wkurwiony. Czekam na rozwój wydarzeń do E3.
« Ostatnia zmiana: Lutego 24, 2013, 02:23:35 am wysłana przez monio4 »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1412 dnia: Lutego 24, 2013, 02:28:53 am »
Faktycznie, teksturki się wczytały ale dziwne, że w dobie next genów nadal mają problemy ze streamingiem tekstur. Poza tym demo z PC latało na karcie, która ma 2GB pamięci, więc cokolwiek nie zostało by obcięte na PS4, to raczej nie jest wina pamięci.

UE4 bez GI przegra z CryEngine3. Tam przynajmniej mają ten jeden bounce, który daje jakiś bardziej realistyczny efekt. To ich GI nawet na PS3 i X360 jest obecne... Demo KZ4 wyglądało pod tym względem obiecująco, ładne odbicia, oświetlenie jakby z GI.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1413 dnia: Lutego 24, 2013, 02:33:02 am »
Czyli co, na kartach za 1000 złotych też UE4 z większością funkcji nie pójdzie?  :lol:

No ale ja się tam nie martwię. W końcu siedem lat temu PS3 było za słabe na jednoczesne AA i HDR.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1414 dnia: Lutego 24, 2013, 02:48:13 am »
Demo KZ4 (...) oświetlenie jakby z GI.
Po zobaczeni screenów w 4k jestem prawie pewien że w tym demku cienie i indirect były wypalone. Oczywiście do tekstur w bardzo dużej rozdziałce więc wrażenia lepsze ale gdzieniegdzie nadal dało się zauważyć pixele w cieniach. Znacz się nie wszystko tam jest wypalone ale z drugiej strony już w KZ3 oświetlenie działa hybrydowo, taka magia silnika Beast.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1415 dnia: Lutego 24, 2013, 10:28:00 am »
Im dalej od konferencji tym większa chujnia się okazuje. Ja może jednak poczekam aż ktoś zaprezentuje grę, która będzie miała wszystkie te efekty, które już teraz potrafi generować mocny PC. A jeśli się tak nie stanie to liczę, że Sony podejdzie do tematu ceny rozsądnie i za sprzęt, który mocno odstaje od dzisiejszych standardów nie zawołają więcej niż 1700zł.
« Ostatnia zmiana: Lutego 24, 2013, 11:33:33 am wysłana przez BoBaN »

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 721
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1416 dnia: Lutego 24, 2013, 10:56:34 am »
Cytuj
mocno odstaje od dzisiejszych standardów

Jakich standardów? Sugerujesz, że standardem jest geforce 680 czy 2xgeforce680?

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1417 dnia: Lutego 24, 2013, 11:08:36 am »
Też nie wiem o co chodzi, bo póki co globalnym standardem (wiadomo, że na PC gra o wiele, wiele, wiele mniej osób niż na konsolach) u większości graczy jest 20fps i subHD.

No ale zaczyna się narzekanie, że PS4 nie przenosi gór i nie wprowadza pokoju na świecie.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1418 dnia: Lutego 24, 2013, 11:39:02 am »
Chodzi mi o to, że np. silnik UE4 okazuje się na razie obcięty na PS4, podczas gdy na kompach potrafi więcej. Rozumiem, że to początek generacji i dlatego też napisałem, że czekam na pokazy gier, które nie będą odstawać od tego co widzimy w gierkach na PC. A że to nastąpi, to nie mam wątpliwości, bo za każdym razem z każdą kolejną generacją było tak samo. Takie ND jak się weźmie za PS4, to nie tylko dorówna obecnym PC gdzie siedzą karty za 4tyś, ale zapewne je przeskoczy. Sam fakt, że obecnie są gierki na PS3, które zawstydzają PCty, a co dopiero PS4, który ma 8GB DDDR5 i jest w chooy mocniejsze od poprzedniczki.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1419 dnia: Lutego 24, 2013, 11:57:33 am »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1420 dnia: Lutego 24, 2013, 12:36:05 pm »
(wiadomo, że na PC gra o wiele, wiele, wiele mniej osób niż na konsolach)
Nie w Polsce ;)

Jak robili UE4 pod 2xge680, to niech się nie dziwią, że PS4 jest na to za słabe. Nie ma co jednak wyrokować za wcześnie. Nowa generacja nawet się jeszcze nie zaczęła, więc zobaczymy jak pójdą z optymalizacją. Ciekawe jaką grę szykuje Epic na next geny?

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1421 dnia: Lutego 24, 2013, 12:38:07 pm »
(wiadomo, że na PC gra o wiele, wiele, wiele mniej osób niż na konsolach)
Nie w Polsce ;)

Ale kto się będzie przejmował tą niszą? Dodatkowo pewnie z 80% blacharzy to studenci/gimbo piraci więc jeszcze gorzej.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1422 dnia: Lutego 24, 2013, 12:45:36 pm »
Faktem jest, że w Polsce najlepiej sprzedają się gry pecetowe. Widziałem jakiś czas temu podsumowanie z zeszłego roku. Konsole to gdzieś z 1/4 rynku o ile dobrze pamiętam. No a żyjemy w Polsce, a nie w Chinach czy USA. Ale to tylko taka mała uwaga-dojebka ;)


A i nie wiem czy było:
PlayStation 4: Największe marzenie Sony? "Tysiące gier w jednym abonamencie"
Cytuj
W rozmowie z dziennikiem The Guardian Yoshida przekonywał, jakie korzyści niesie ze sobą cyfrowa dystrybucja. Jego wizja wykorzystania elektronicznych wersji gier jest nader ciekawa. Jak mówi:

Wraz ze zwiększeniem cyfrowych usług i zawartości, będziemy mieli więcej możliwości stworzenia atrakcyjnych zestawów. Teoretycznie możemy przyjrzeć się różnym modelom - tak jak firma od kablówki. Moglibyśmy mieć złoty, srebrny lub platynowy poziom członkostwa. Kiedy będziemy mieć więcej treści, możemy wprowadzić usługi abonamentowe, zwłaszcza, że teraz dysponujemy technologią GaiKai. Opłacając jedną subskrypcję miałbys dostęp do tysiąca gier - oto nasze marzenie.
http://www.cdaction.pl/news-31130/playstation-4-najwieksze-marzenie-sony-tysiace-gier-w-jednym-abonamencie.html
« Ostatnia zmiana: Lutego 24, 2013, 12:47:32 pm wysłana przez POK »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 687
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1423 dnia: Lutego 24, 2013, 12:50:07 pm »
No i zaczyna się sraczka, bo tego nie ma, tamtego nie ma, to wygląda inaczej. Ludzie, konsoli jeszcze nie ma, ba, nawet dev-kity nie są jeszcze finale, ludzie dopiero co dowiedzieli się, iż będzie dwa razy więcej RAMu, a Wy panikujecie. Od razu jest słabo. Poczekajcie na sprzęt, na gry, a dopiero potem narzekajcie. Jestem przekonany o tym, że przed UE4 jeszcze długa droga, i jeszcze nie jedno zostanie dopracowane.

Mrocz

  • Gość
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1424 dnia: Lutego 24, 2013, 12:53:35 pm »
No i zaczyna się sraczka, bo tego nie ma, tamtego nie ma, to wygląda inaczej. Ludzie, konsoli jeszcze nie ma, ba, nawet dev-kity nie są jeszcze finale, ludzie dopiero co dowiedzieli się, iż będzie dwa razy więcej RAMu, a Wy panikujecie. Od razu jest słabo. Poczekajcie na sprzęt, na gry, a dopiero potem narzekajcie. Jestem przekonany o tym, że przed UE4 jeszcze długa droga, i jeszcze nie jedno zostanie dopracowane.

Wpis.

Dla przykładu porównajcie sobie Gears Of War 1 z Gears Of War 3... Ten sam silnik, ta sama generacja a różnica była niemalże kolosalna...

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1425 dnia: Lutego 24, 2013, 13:01:32 pm »
Mnie zastanawia jedna rzecz.
Wiadomo ze PS4 nie obsluzy padow z PS3/PS2.
A co np. z kierownicami Logitecha?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1426 dnia: Lutego 24, 2013, 13:06:50 pm »
Demo KZ4 (...) oświetlenie jakby z GI.
Po zobaczeni screenów w 4k jestem prawie pewien że w tym demku cienie i indirect były wypalone. Oczywiście do tekstur w bardzo dużej rozdziałce więc wrażenia lepsze ale gdzieniegdzie nadal dało się zauważyć pixele w cieniach. Znacz się nie wszystko tam jest wypalone ale z drugiej strony już w KZ3 oświetlenie działa hybrydowo, taka magia silnika Beast.

Czy wypalone cienie cierpiały by na zmianę LOD, kiedy gracz zbliża się do nich?
W sumie całkiem możliwe, że wypalone są cienie dla obiektów statycznych, jak budynki, na początku gameplayu widać, że kiedy statek z graczem jest daleko, ludzie na ziemi nie mają cieni, pojawiają się gdy statek się zbliża. Budynki natomiast mają cienie od samego początku.

(wiadomo, że na PC gra o wiele, wiele, wiele mniej osób niż na konsolach)
Nie w Polsce ;)

Jak robili UE4 pod 2xge680, to niech się nie dziwią, że PS4 jest na to za słabe. Nie ma co jednak wyrokować za wcześnie. Nowa generacja nawet się jeszcze nie zaczęła, więc zobaczymy jak pójdą z optymalizacją. Ciekawe jaką grę szykuje Epic na next geny?



Prosta kalkulacja, jesli demo UE4 wymagało 2.5 TFLOPS mocy obliczeniowej, to w przypadku wersji na PS4 z 1.8 TFLOPS GPU muszą być cięcia.

Chociaz demo Samaritan to ponoć słabsze od demka na UE4 i lata na UE 3.5, a wymaga takiej mocy obliczeniowej...
« Ostatnia zmiana: Lutego 24, 2013, 13:15:58 pm wysłana przez andryush »

Mrocz

  • Gość
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1427 dnia: Lutego 24, 2013, 13:08:11 pm »
Mnie zastanawia jedna rzecz.
Wiadomo ze PS4 nie obsluzy padow z PS3/PS2.
A co np. z kierownicami Logitecha?

To jest strasznie słabe, i martwi mnie co z kierownicami....

Brak wsparcia dla starych padów jest bezsensu IMHO. Jak wyjdzie jakiś tytuł ze split screenem na 4 osoby, to zarąbiście byłoby podpiąć DualShocki 3 a nie kupować nowe :/

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1428 dnia: Lutego 24, 2013, 13:15:26 pm »
PS3 obsługuje pady z PS2?

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1429 dnia: Lutego 24, 2013, 13:23:17 pm »
dzisiejszych standardów
Dzisiejszy standard. Specyfikacja peceta do grania Mid-range:
-Laptop
-2 rdzeniowy procek
-4 giga ramu
-Grafika mobilna od intel HD2000 lub coś w okolicach tego poziomu

http://store.steampowered.com/hwsurvey

¯\_(ツ)_/¯

Spidey^

  • Gość
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1430 dnia: Lutego 24, 2013, 13:35:09 pm »
PS3 obsługuje pady z PS2?

Nawet te z PSX.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1431 dnia: Lutego 24, 2013, 13:36:26 pm »
@Monio
Ok, może inaczej. Konsola wychodzi raz na kilka lat (teraz dopiero po 7 latach) i jeśli już na starcie ma problem żeby rozjechać Piece, to pomyśl co będzie dalej. Nadzieja jest w studiach, która zaczną ogarniać PS4 i wyciskać z niej ostatnie soki. Aczkolwiek przy takiej architekturze może to być dużo prostsze niż w przypadku PS3 i szybciej zostanie osiągnięty kres mocy nowego next-gena. Pytanie tylko na ile lat Sony przewiduje cykl życia PS4. Bo jeśli znowu na ponad 5, to są raczej w dupie. PS3 miało to do siebie, że ciężko było je ogarnąć, ale za to z czasem dostawaliśmy coraz ładniejsze gierki, praktycznie aż po sam kres jej bytowania. Nie chciałbym takiej sytuacji, że deweloperzy po roku/dwóch latach osiągną maksimum PS4, a konsola będzie musiała żyć ponad 5 lat.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1432 dnia: Lutego 24, 2013, 13:52:16 pm »
8GB RAMu to już raczej znak, że konsolka chce pożyć długo.

Mrocz

  • Gość
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1433 dnia: Lutego 24, 2013, 13:58:56 pm »
@Monio
Ok, może inaczej. Konsola wychodzi raz na kilka lat (teraz dopiero po 7 latach) i jeśli już na starcie ma problem żeby rozjechać Piece, to pomyśl co będzie dalej. Nadzieja jest w studiach, która zaczną ogarniać PS4 i wyciskać z niej ostatnie soki. Aczkolwiek przy takiej architekturze może to być dużo prostsze niż w przypadku PS3 i szybciej zostanie osiągnięty kres mocy nowego next-gena. Pytanie tylko na ile lat Sony przewiduje cykl życia PS4. Bo jeśli znowu na ponad 5, to są raczej w dupie. PS3 miało to do siebie, że ciężko było je ogarnąć, ale za to z czasem dostawaliśmy coraz ładniejsze gierki, praktycznie aż po sam kres jej bytowania. Nie chciałbym takiej sytuacji, że deweloperzy po roku/dwóch latach osiągną maksimum PS4, a konsola będzie musiała żyć ponad 5 lat.

Wszystko zależy od tego jak wyglądać będą gierki "wyciskające ostatnie soki z PS4". Jeżeli będą naprawdę będą nas powalały grafą to jak dla mnie mogą szybko osiągnąć ten limit ;) ;)

Spokojnie, większość gier pokazanych na konfie to wczesne wersje pierwszych gier, które nie cisną jeszcze sprzętu wystarczająco mocno. Zwłaszcza, że część z tych gier było robione pod 4 Gb Ramu. W ramach premiery PS3 taki Resistance też nie powalał, techdema zapowiedzianego wtedy Crysisa 1 kładły go na łopatki, a teraz nikt mi nie powie, że Crysis 1 jest ładniejszy od Killzone 3... Tak więc nie spinajmy się, i czekamy na finalne wersje gier ;) Wtedy będzie powód do narzekania.

PS. Ciekawe czy Crytek pokusi się o wydanie portu Crysisa 3 na PS4. Rok po premierze obecnej wersji to nie tak dużo (nie raz po tym czasie dostawaliśmy port), a Crysis 3 na PS4 mógłby wyglądać całkiem zajebiście :D Zwłaszcza, że grę gotową mają pod PCty, a z zapowiedzi PS4 wynika, że to będzie bardzo zbliżone do komputera PC :) Zrobienie takiego portu pewnie nie będzie jakimś ekstremalnym wyzwaniem :D

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1434 dnia: Lutego 24, 2013, 14:02:18 pm »
na starcie ma problem żeby rozjechać Piece, to pomyśl co będzie dalej.
Rozjechać piece swoje klasie cenowej? Totalny pewnik co do tego, chociażby dlatego że APU i ram gddr5 nie jest na piecach standardem. Rozjechać ten 1% konsumenckich kompów na których teraz może hulać UE4 na odpowiednich detalach (gtx680 i wyżej)? No tutaj faktycznie może być problem. ;) Ze 2 lata po premierze PS4 grafiki na poziomie gtx680 lub wyżej będą może i w 30% komputerów do grania! ;)

zostanie osiągnięty kres mocy
Nie ma czegoś takiego jak koniec optymalizacji. Nie póki kod będą pisali ludzie. Bez znaczenia czy to Cell, x86 czy amiga. Można mówić ewentualnie o momencie kiedy ta optymalizacja zaczyna przynosić korzyści niewspółmierne do kosztów. Jak widać po TLoU, BTS czy DS3 w plejce trzeciej nadal da się dokręcać śrubę a deweloperom się to opłaca. PS4 to x86 czyli architektura znana od starożytnego egiptu i dlatego będzie tą wiedzę można zebrać i wycisnąć jeszcze więcej niż udało się wycisnąć z cella.
Deweloperzy nie osiągną po 2 latach maksimum. Czasem dobry refactoring kodu może przynieść i 10-krotny skok wydajności/jakości tego kawałka kodu. Ja widziałem realtimowy raytracer na Pokemon Mini, nie wierze że nie da się uzyskać bajerów z UE4 na nowej plejce, kwestia jest taka czy EPIC stwierdzi że warto.

Marins

  • Gość
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1435 dnia: Lutego 24, 2013, 14:02:58 pm »
E3 pokaże więcej co do możliwości PS4 teraz to był teaser tego co będzie. Polecam się uspokoić i poczekać na prawdziwy own ze strony SONY za kilka miesięcy  :angel:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1436 dnia: Lutego 24, 2013, 14:04:23 pm »
Ok, może inaczej. Konsola wychodzi raz na kilka lat (teraz dopiero po 7 latach) i jeśli już na starcie ma problem żeby rozjechać Piece...

Ale jakie piece - te z jednym Tytanem, dwoma czy czterema po ponad 4k każdy na pokładzie? Oryginalne Elemental demo chodząc na ówczesnej flagowej karcie (obecnie druga po Tytanie) nie wyciągało nawet 1080p. Przecież to jest mokry sen karoty, a nie żaden standard.



Prosta kalkulacja, jesli demo UE4 wymagało 2.5 TFLOPS mocy obliczeniowej, to w przypadku wersji na PS4 z 1.8 TFLOPS GPU muszą być cięcia.

Wszystko fajnie, ale możliwości graficzne nie bardzo się na te FLOPSy przekładają.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1437 dnia: Lutego 24, 2013, 14:27:32 pm »
Zależy na jakiej zasadzie to liczą.
Te FLOPSy to operacje zmiennoprzecinkowe/s, jesli operacje na pikselach to takie operacje to te wyliczenia są poprawne i można użyć takiego porównania.

Soul hunter 16

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2007
  • Wiadomości: 5 787
  • Reputacja: 60
  • Two different souls in one body.Which one is mine?
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1438 dnia: Lutego 24, 2013, 14:28:45 pm »
ale wy pierdolicie strasznie, dyskutujecie jakbyście nie wiedzieli jaki jest postęp technologiczny. Nawet jeśli ps4 wyprzedziło by teraz komputery PC to i tak za rok przy premierze już albo by było w dupie albo przewaga znacząca by spadła. To po pierwsze po drugie, nikt nie robi gier jak te demka technologiczne więc 4 tytany to tylko do renderów bo gra wymagająca tego wyjdzie dopiero za 10 lat jak karty stanieją do poziomu 600 zł, gry są robione multiplatformowo i grafika będzie wyglądać porównywalnie przez pewnie jakieś 5-6 lat(tylko exy na PC mogłyby powstawać dla takich potworów, ale po pierwsze kto to kupi, po drugie nawet nie powstają bo jedyne exy to RPG czy jakieś MMO które grafiką nie zachwycają). Jeśli ktoś myślał że ps4 będzie brylowac przez 5 lat za 2000 zł i niszczyć wszystko co wyjdzie na kompa to nie wiem z jakiej planety sie urwał. Prawda jest taka że już teraz PC mogłoby zniszczyć ps4 ale za jaką kwotę. KKRT ma racje może i uncharted ładnie wygląda ale technologicznie to nie jest to samo co crysis, tak samo z tym UE4 i np KZ4. KZ 4 wygląda zajebiście, ale technologicznie nigdy nie dogoni dem technologicznych z mnóstwem efektów(a gry wyglądające jak prezentacja UE4 mogłyby pewnie powstać już teraz a jak widzimy nawet ps4 sobie z tym nie radzi). Jakbyście nie wiedzieli to konsola ma zamkniętą architekture, a karty wychodza co chwile nowe z większymi wydajnościami i to wystarczy nie musi być wcale przeskoku generacji, zresztą nie tylko karty odpowiadają za wizualia chyba nie ? Ja tam coraz ładniejsze gry z chęcią przyjme ale wydaje 2000 zł i nie muszę się spuszczać na widok coraz to nowych kart, mam w dupie teraflopy i czy demko ue4 doczytuje tekstury czy nie. Zresztą decyzja o kompentatach takich jak grafika czy procesor pewnie zapadła ze 2-3 lata temu, a to sporo czasu i na rynku PC wszystko zdążyło się zmienić.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: PlayStation 4
« Odpowiedź #1439 dnia: Lutego 24, 2013, 14:38:40 pm »
Przynajmniej jeden rozsądny. Ja po PS4 oczekuje jednego. Tego ze pierwsza gra jaką zobacze na moim tv spowoduje u mnie opad szczeny a jak przyjdzie brat i to zobaczy to powie: "aleś ty głupi nową konsole kupiłeś?" odpowiem "no cos ty" a on "nie pierd** przecież widze jak to wyglada, ile baranie za to dałeś"
 :P