Autor Wątek: Control  (Przeczytany 7748 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 952
  • Reputacja: 264
  • You know Carcosa?
Odp: Control
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 15, 2021, 22:22:07 pm »
Chyba pora zacząć się leczyć, serio.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 623
  • Reputacja: 75
Odp: Control
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 15, 2021, 22:23:23 pm »
Możliwe.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 339
  • Reputacja: 171
Odp: Control
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 15, 2021, 23:25:19 pm »
No RyoHazuki ładnie odjechałeś w temacie. Bohaterka Control ma normalny i sensowny do roli ubiór. Nie rozumiem, jak można tu w ogóle się czegokolwiek czepiać.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 623
  • Reputacja: 75
Odp: Control
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 15, 2021, 23:43:09 pm »
No RyoHazuki ładnie odjechałeś w temacie. Bohaterka Control ma normalny i sensowny do roli ubiór. Nie rozumiem, jak można tu w ogóle się czegokolwiek czepiać.
Pisałem to w szerszym kontekście, dotyczącym wielu gier, gdzie bohaterki są opancerzone w taki strój. W Control też tak jest.
Najwyraźniej tylko mi to przeszkadza, ale już więcej nie piszę o kurtkach. :lol:

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Control
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 16, 2021, 07:06:03 am »
Co to się dzieje, dwie baby (chyba) tańcują na pedałach.


Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 888
  • Reputacja: 128
Odp: Control
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 26, 2021, 09:06:46 am »
Skończyłem, przy okazji wpadła platyna.

Mam mocno mieszane uczucia do tej gry, bardzo chciałem zagrać i chyba czegoś innego oczekiwałem, przez co się po prostu trochę zawiodłem.

To co się wielu podoba, dla mnie jest raczej nieciekawe, czyli fabuła. Pogmatwana, słaba gra aktorska, kiepska główna postać, gadające głowy bez emocji, no jakoś to takie nie do końca było. Słaba jakość wykonania spowodowała, że po prostu nie chciało mi się słuchać co oni tam gadają. Do tego tona tekstu do przeczytania, jeżeli ktoś to czytał i szukał smaczków to pewnie lepiej ogarnąl co tam się dzieje, mnie znudziło po godzinie.

Generalnie sądzę, że gra byłaby lepsza jakby była bardziej liniowa, otwartość niewiele pomaga. Sporo backtrackingu, a generalnie kończy się na tym, że dostajesz misje i robisz teleport i tak w kółko. Kiepskie lokacje nie pomagają, ciągle ponuro i zazwyczaj ciasno.

Na spory plus walka, broń i moce są fajne i można dużo kombinować. Z czasem moce są za bardzo OP, przez co używanie broni robi się bez sensu. Walka to głównie wpadanie do areny, po pewnym czasie wiemy gdzie się pojawi przeciwnik, a gdzie nie, brakuje jakiegoś elementu zaskoczenia, spotkania kogoś po drodze.

Przy oprawie należy ich pochwalić za zniszczenia i fizykę, wszystko fajnie fruwa, niszczy się, podczas zadymy jest na czym oko zawiesić. Osobiście grałem w trybie 60fps, ray tracing w tej grze wygląda tak sobie, a i jest jakiś lag w sterowaniu, więc strata czasu. Sama oprawa niczym z quantum break, fanem tego silnika nie jestem, kupa sztuczek, słaba czytelność, w ciemnych pomieszczeniach czarna plama.

Dużo sobie obiecywałem po tej grze, ale nie siadło, było ok i tyle.

4/6



Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 279
  • Reputacja: 242
Odp: Control
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 26, 2021, 09:35:31 am »
Jak będziesz miał z 4 min. to rozwinąłbyś temat platynowego pucharka. Jak ogram wersja na SX, to kiedyś sprawdzę dzierżąc w dłoniach Dual Sense - w sumie, to chyba zaraz sobie ją włączę.  :roll:

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 888
  • Reputacja: 128
Odp: Control
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 26, 2021, 10:25:50 am »
W sensie czy trudne? Nie, bo na dobrą sprawę wpada samo, wystarczy robić zadania poboczne i zbierać notatki. Notatek nie trzeba wszystkich, wystarczy chyba połowa, nie da się tego przeoczyć.


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 282
  • Reputacja: 66
  • KILLZOWN3D
Odp: Control
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 26, 2021, 11:14:28 am »
Ja na razie czuję, że muszę się zmusić, aby tę grę dalej ruszyć. Bardzo rzadko zdarza się, aby jakiś tytuł zniechęcał mnie już samą grafiką - nie chodzi o to, czy jest brzydka, czy źle wykonana albo nudna (choć to akurat można powiedzieć o oprawie Control). Jakość obrazu, jego stabilność - to jest problem. Za dużo tu rekonstrukcji, efektów zapożyczanych z poprzednich klatek - obraz jest przez to strasznie "brudny", pełno smużenia, przy ruchu kamery wszystko "żyje". Bardzo mnie to męczy, a jak jeszcze zobaczyłem postacie poboczne i ich wykonanie... Może kiedyś sprawdzę na PC, pewnie sam obraz będzie bardziej stabilny. Nie tego oczekiwałem od tej gry, zwłaszcza, iż za aspekty wizualne była chwalona.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 702
  • Reputacja: 169
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Control
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 26, 2021, 11:20:03 am »
Ta gra w game pasie spogląda tylko z tv i błaga o jeszcze jedną szanse. Taa jasne :lol:
Lepiej patrzeć w sufit lub przed snem liczyć owce niż starać się na siłe w to grać. Ocena Moldara to potwierdza, ale tam chyba jedno oczko dał za wysoko.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 279
  • Reputacja: 242
Odp: Control
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 26, 2021, 18:22:57 pm »
W sensie czy trudne? Nie, bo na dobrą sprawę wpada samo, wystarczy robić zadania poboczne i zbierać notatki. Notatek nie trzeba wszystkich, wystarczy chyba połowa, nie da się tego przeoczyć.

Dziękuję, leci zasłużony plus.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 573
  • Reputacja: 18
Odp: Control
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 27, 2021, 12:27:23 pm »
Mi siadł klimat tej produkcji i głównie on trzymał mnie przy telewizorze. Czytanie o nawiedzonych lodówkach, telewizorach i różowych flamingach ma swój uroku. Ale zgadzam się czytania jest za dużo i powinni to jakoś inaczej rozwiązać.
Poza klimatem to  oglądanie destrukcji otoczenia to uczta dla oczu, strasznie mi tego brakuje w obecnych grach. Od razu inaczej "czuć" siłę postaci kiedy wszystko lata dookoła porozwalane. Bardzo zyskuję na tym też dynamika starć.
 Gra jest na tyle krótka, że wydaję mi się, że warto dać jej szansę, bo jest to wbrew pozorom dosyć oryginalne doświadczenie w swoim gatunku. 

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 215
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Control
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 05, 2022, 10:07:25 am »
Lekko odkopię temat, bo wczoraj skończyłem podstawkę + oba DLC. Zajęło mi wszystko 45h, grane w 60fps (30 nawet nie odpalałem). Na ekranie zostawiłem tylko zdrowie oraz celownik, chociaż i tak potem chciałem pozbyć się niebieskiego paska z HUD. Ogólnie zapoznałem się z wątkiem, więc sporo już zostało o grze powiedziane.

Od razu dorzucę od siebie, że bardzo lubię gry Remedy - klimat, zjawiska czasowo-paranormalne, Old Gods of Asgard itd. Bawiłem się świetnie, silnik daje radę przy zadymach, lata wszystko, beton się sypie z kolumn i ścian, i aż miło po skończonej walce zobaczyć zniszczone całe pomieszczenie. Combo w postaci broń + moce spisuje się super, przez co można sobie znacząco urozmaicać potyczki.

Zgodzę się, że niektórym może przeszkadzać monotonia lokacji, no, ale w końcu to jeden budynek. Za to jego wystrój mocno na plus, estetyka oraz użyte materiały, stylistyka a'la lata '70 okraszone nowoczesnym minimalizmem i betonozą. Ja to kupuję. Ogólnie nie jestem też mocno wybredny co do lokacji w grach, więc tutaj ode mnie ogólnie okejka, nie czułem się znuczony. No i są jeszcze na małe urozmaicenie pomieszczenia astralne.

Fabuła podana w notatkach i filmikach git. Dla narzekaczy - nikt nie każe tego podnosić i czytać/słuchać. Traci się mnóstwo odnośnie tego jak funkcjonuje biuro, co się w sumie dzieje dookoła, ale cóż, jest wybór. Osobiście uwielbiam tak podaną fabułę, no ale jestem dzieckiem Dead Space. Przez różnego rodzaju zapiski i akta spraw można wyłapać mnóstwo smaczków, na czele z tymi odnośnie Alana Wake'a. Przedstawienie i rozwinięcie tematu "magicznych przedmiotów" pięknie wyjaśnia i uzasadnia memiczną już konieczność walki z koparkami w AW. Ogólnie dla mnie Control znakomicie spina to wszystko, pokazując, że wydarzenia z Bright Falls są jednymi z wielu, ale jednocześnie będąc kluczowymi, ze względu na "zdolności parautylitarne" Alana.

Na duży plus spora ilość sekretów, ukrytych pomieszczeń, pochowanych skrzynek i telewizorów z odcinkami. Co lubię, to konieczność patrzenia również po sufitach, bo tam też można sporo rzeczy znaleźć (znów - dziecko Dead Space i poukrywane creditsy na rurach pod sufitami). Gra skłania do wracania, do wcześniej odwiedzonych lokacji, jak już ma się pełną swobodę ruchu #pdk. Wtedy aż miło, bo można zajrzeć w każdy kąt. Co mnie również cieszy to dosyć sporo strojów dla głównej bohaterki, co w sumie może zmienić narzekania tutaj, że znów laska w kurtce. Dla mnie dres P7 FTW.

Znów miły akcent z Old Gods of Asgard, tytułową piosenkę znałem od dawna i katuję do dzisiaj, więc jak wjechała w wiadomym momencie to banan na ryju od razu. Widomo, że zespół nie jest tylko tłem do wydarzeń, a członkowie zespołu oraz ich muzyka mocno zaznacza swoją obecność w fabule. Niech ta współpraca Sama i Marko nie kończy się nigdy.

Co mnie irytowało to konieczność wywalania co chwila modów do broni i postaci. 24 sloty to za mało, więc albo niech tego mniej wypada z wrogów/skrzynek, albo dać opcję większej ich liczby w inwentarzu. Na minus też mapa i nie wiem, albo ja nie znalazłem przycisku do przeskakiwania między kondygnacjami, albo go po prostu nie ma. Tak więc mamy aby kilka odcieni niebeskiego symbolizujące "wyżej i niżej", które nachodzą na siebie i mamy tylko jeden rzut z góry. Tutaj bym to nieco lepiej podrasował, ale ofkoz da się przeżyć.

Zupełnie też inaczej sobie wyobrażałem twarz głównej bohaterki, jej aparycję. To co widziałem na wszelakich artach i materiałach promocyjnych stworzyło obraz postaci, której zupełnie nie zobaczyłem na odwzorowanej twarzy w grze (nawet rzekłbym, że growa Jesse ma biczfejsa i dziwną szczenę xD). Przyznam, że lekko mi to zaburzyło odbiór całości i irytowało. Dla wielu bankowo pierdololo z moje strony, ale cóż, to zjebany ja, pozdro. Za to jak od razu w pierwszej minucie gry zobaczyłem na ścianach zdjęcie Jamesa McCaffrey'a to od razu uśmiech fest, potem jeszcze jego głos w specjalnej linii, mega.

Poniżej krótkie wrażenia z DLC, dam w spoiler, jakby ktoś chciał sam odkryć czego dotyczą i co się w nich dzieje.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 952
  • Reputacja: 264
  • You know Carcosa?
Odp: Control
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 05, 2022, 15:55:57 pm »
Na minus też mapa i nie wiem, albo ja nie znalazłem przycisku do przeskakiwania między kondygnacjami, albo go po prostu nie ma.
Mapa jest generalnie tragiczna, nieczytelna i ciężko się w niej połapać.