Autor Wątek: Next geny  (Przeczytany 75157 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 551
  • Reputacja: 251
Odp: Next geny
« Odpowiedź #160 dnia: Marca 13, 2019, 18:43:56 pm »
Są bardziej osobliwe nazwy.  :P



Data premiery wydaje się być jak najbardziej w porządku. Mocą obliczeniową też mogą M$ przegonić. Jakby nie było, niech ten nowy pad wytrzyma choć połowę tego co obecny do One(XS)  :shifty: Czekajmy na targi, chłopaki.


siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 120
  • Reputacja: 6
Odp: Next geny
« Odpowiedź #161 dnia: Marca 13, 2019, 21:49:25 pm »
PS1 2MB RAM, PS2 32MB RAM (16-krotnosc), PS3 256+256MB RAM (16-ktrotnosc), PS4 8GB RAM (16-krotnosc), PS5 może 24GB RAM (3-krotnosc).... Nowy XBOX cos wspominali o 16GB RAM?
Kosmetycze upgeade XONE X i PS4 PRO wyjdzie jako nowa generacja. Chwila po starcie znowu bedzie zacofanie wzgledem PC.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #162 dnia: Marca 13, 2019, 22:48:35 pm »
Akurat teraz bezsensu byłoby dawać więcej niż 24 GB ramu. Ważniejsza jest jego szybkość.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 120
  • Reputacja: 6
Odp: Next geny
« Odpowiedź #163 dnia: Marca 14, 2019, 09:22:29 am »
Jakie teraz sa standardy wielkosci ram w PC, mowa o ustawieniach najwyzszych w grach ? Ostro w tyle jestem.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #164 dnia: Marca 14, 2019, 10:26:47 am »
Chyba 16 GB + ram z karty graficznej (czyli dodatkowe 6 lub 8 GB). Konsole jednak pod tym względem zawsze radziły sobie znacznie lepiej od pecetów i wystarczyło im mniej ramu.

Przeskok mocy z podstawowych wersji konsol będzie bardzo duży. Z wersji Pro już nie taki wielki, ale pamiętajmy, że teraz gry są robione głównie pod architekturę starszych maszyn, zatem i tak można spodziewać się sporego postępu w grafice. Ale nawet jeśli nowe konsole wyjdą w 2020, to o ich prawdziwych możliwościach będzie można się przekonać dopiero z dwa lata po premierze. Poziom szczegółowości już w obecnych grach jest znakomity, więc tu nie spodziewałbym się aż takiego postępu. Za to oświetlenie i inne efekty powinny dostać sporego kopa. No i może w większej ilości gier zobaczymy zaawansowaną fizykę.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #165 dnia: Marca 14, 2019, 11:10:02 am »
Chyba 16 GB + ram z karty graficznej (czyli dodatkowe 6 lub 8 GB)

W naszym przypadku najważniejszy jest RAM graficzny, a tego obecne gry nie zjadają dużo, dopiero 4k wzmaga zapotrzebowanie, ale to przy założeniu, że assety też są pod 4k robione. Mi osobiście ciężko uwierzyć w 24 GB RAMu (choć bym oczywiście chciał), prędzej 16 (jak dobrze pójdzie). Co do szybkości RAMu to też jest różnie. W środowisku PC prędkości dużo nie zmieniają, ale w przypadku konsol gdzie faktycznie się z tego korzysta już bardziej.   

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 551
  • Reputacja: 251
Odp: Next geny
« Odpowiedź #166 dnia: Marca 14, 2019, 11:57:53 am »
Chyba 16 GB + ram z karty graficznej (czyli dodatkowe 6 lub 8 GB). Konsole jednak pod tym względem zawsze radziły sobie znacznie lepiej od pecetów i wystarczyło im mniej ramu.

Przeskok mocy z podstawowych wersji konsol będzie bardzo duży. Z wersji Pro już nie taki wielki, ale pamiętajmy, że teraz gry są robione głównie pod architekturę starszych maszyn, zatem i tak można spodziewać się sporego postępu w grafice. Ale nawet jeśli nowe konsole wyjdą w 2020, to o ich prawdziwych możliwościach będzie można się przekonać dopiero z dwa lata po premierze. Poziom szczegółowości już w obecnych grach jest znakomity, więc tu nie spodziewałbym się aż takiego postępu. Za to oświetlenie i inne efekty powinny dostać sporego kopa. No i może w większej ilości gier zobaczymy zaawansowaną fizykę.

Na tę fizykę tak bardzo bym się nie nastawiał. Jasne, coś tam może generować łał, ale ileż to filmików pojawiło się u nas na forum, gdzie ukazywano, że gry z poprzedniej gen. mają się lepiej niż obecnie - często nawet dotyczyło to .... gier tej samej serii  :>

Co do grafiki, oczywiście, że otrzymamy jakże przyjemny dla oczy skok. Ja do dziś doskonale pamiętam słynny zwiastun własciwie to kilkunastominutową rozgrywkę z BF4  :o A później okazało się, że taki Killzone na dzień dobry prezentuje się jeszcze lepiej.
A nie ma co przyrównywać Shadow Fall, do takiego Wolfestein II, który cudownie wygląda.

No i rzecz jasna kombo artyści i rzemieślnicy, jak już skupia się na sprzęcie to głowa mała.

The Order - 10/10 za grafikę. Infamous: Second Son to samo. I tak jak napisałeś, mijały miesiące od premiery konsol i otrzymaliśmy w 2015r. takie graficzne cuda, jak Uncharted 4, Raczet i Klank, Godrizon III, Ori.

A kilka lat po premierze gracz może zagrać w takie graficzne perełki jak God of War, Spajder, Hori 4, czy tez RDR II.

Sam jestem ciekawy, jak takie nowe Halo, Forza Motorsport, Anasyn, czy nadciągająca kontynuacja Horizon Zero Dawn będa wyglądały.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #167 dnia: Marca 28, 2019, 21:47:46 pm »
PlayStation 5 i Xbox Scarlett mają zaoferować ponad 10,7 teraflopów mocy. Tylko nieliczni znają specyfikacje
https://www.ppe.pl/news/131280/playstation-5-i-xbox-scarlett-moc-teraflopy.html

Zatem może potwierdzi się to:

https://gamingsociety.pl/artykul/playstation-5-specyfikacja-ps-plus-premium-683517/
   
    8-rdzeniowy procesor AMD Ryzen 7 nm,
    karta graficzna Navi 7 nm o mocy 14 Teraflops,
    24 GB pamięci GDDR6 + 4 GB DDR4,
    2 TB miejsca na dysku.


Choć imo brzmi jak plotka. Osobiście nie liczę na aż taką moc, ale byłoby super, gdyby to okazało się prawdą. W każdym razie wygląda na to, że i tak będziemy mogli liczyć na niezły skok graficzny :)
« Ostatnia zmiana: Marca 28, 2019, 21:49:43 pm wysłana przez POK »

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: Next geny
« Odpowiedź #168 dnia: Marca 29, 2019, 08:29:18 am »
Wystarczy że ryzena i navi zrobią w7 nm i mamy pewność 14tera. Google ma w 14nm i ma prawie 11 tera

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #169 dnia: Marca 29, 2019, 11:01:46 am »
Specyfikacja spoko, ale mimo wszystko ciężko w nią uwierzyć. Wygląda jak życzenie fana - 28GB RAM'u! Poprzednio było 24, z czego chyba właśnie 4 były na system i to już było ciężkie do ogarnięcia. Jeśli ta konsola będzie kosztowała 499$, a przy tym Sony będzie dokładało 100$ to spoko, może tak być. Tylko, czy na pewno będzie, bo nawet autor newsa pisze, że przecież producenci konsol zawsze dokładają, co jednak w tej generacji przestało mieć miejsca.

Z drugiej strony Radeon VII jest dostępny od zeszłego roku, a dostarcza ok 14 Tf, więc w 2020 roku może być składnikiem APU PS5. RAM będzie drogi, więc w te 28 GB ciężko wierzyć, ale jednak czas robi swoje. Cóż, zobaczymy, byłoby na pewno ciekawie, gdyby się sprawdziło, wszystko jest kwestią ceny - wyskoczyć ponad próg 399$ może być ciężko, ale też w Sony sytuacja się zmieniła, będą startować z innego miejsca.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #170 dnia: Marca 29, 2019, 11:52:39 am »
Mnie też nie wydaje się, by Sony chciało dopłacać 100$ do każdej konsoli. Zresztą kto miałby mieć dostęp do takich informacji? Dlatego dla mnie brzmi jak fake. Imo jeśli będą dopłacać do konsol, to góra 20$. W każdym razie cena startowa na poziomie 499$ dla PS5 i nowego Xa wydaje się coraz bardziej prawdopodobna. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby Sony też wydało na start dwie wersje konsol.

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: Next geny
« Odpowiedź #171 dnia: Marca 29, 2019, 12:30:17 pm »
Zapamiętajcie jedno ,jeśli sony albo microsoft wypuści 2 różne konsole o różnych mocach, to ch** z tą generacją, przecież każda gra będzie musiała chodzić na słabszej wersji, i cała ta większa moc zamiast iść w lepszą jakość to pójdzie w lepszą rozdzielczość i wiecej fps. Sytuacja byłaby bardzo sprzyjająca, gdybyśmy mieli jednego potwora , o przykładowo takiej mocy jak podają plotki, to wtedy mamy piękne gry w 4k i 30fps.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #172 dnia: Marca 29, 2019, 13:21:17 pm »
Jeśli gry będą skalowane pod tańsze wersje konsol (jak np. teraz Doom na Switcha), to nie ma problemu. Przy założeniu, że tansze konsole będą oparte głównie o cyfrę i 1080p/30 fps, słabsze tekstury i brak niektórych efetów, to nie będzie to znacznym obciążeniem dla twórców. Będą robić gry pod pełnoprawne konsole nowej generacji, a słabsze wersje (oparte na tej samej architekturze) dostaną gry z obniżonymi suwakami, jak na pc.

Wystarczy obniżyć rozdzielczość i wywalić ray tracking, i już będą wystarczyły znaczenie mniejsze osiągi, by dana gra chodziła jak należy.

MS na 90% wypuści 2 wersje konsol. Sony teoretycznie nie powinno, ale nigdy nie wiadomo. Na PS Now zarabiają krocie w Stanach, więc na pewno będą rozszerzać tę usługę. Przy cenie 499$ za podstawowy sprzęt, rozsądnym wydaje się eydanie wersji budżetowej. Z drugiej strony PS4 nadal się świetnie sprzedaje, więc w tym wypadku MS musi bardziej zabiegać o klientów.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 551
  • Reputacja: 251
Odp: Next geny
« Odpowiedź #173 dnia: Marca 29, 2019, 15:08:13 pm »
Dokładnie. Przecież M$ już kilka miesięcy temu ogłosił, iż pracują nad dwoma modelami sprzętu nowej generacji (plus cyfrowy One).
Ja tu nie widzę żadnego problemu. Bedzie jak z Path of Exile, które dla przypomnienia działa sobie na One(S) w 60 k/s (które gubi), i 1080p (które obniża swoja jakość przy większej zadymie na ekranie), a One X otrzymał kombo 4k + 60 k/s i lepsze tekstury.

Co ciekawe, ten zabieg wg Grinding Gear Games trwał .... niecałe 140 min. a różnica w jakości jest kolosalna o czym zresztą w grudniu 2017r. wspominałem przy okazji mojej opinii nt. nowej konsoli M$.

Podobnie jest z Halo, Forzą, Gearsami , Doom, Titanfall II, a nawet z symulatorem farmy  :P

Więc ukazuje się nowe Halo, bądź Ori na słabszej wersji działa, jak ma działać i wygląda znakomicie, a mocniejsza oferuje 4k i całe dobro, jakie mają. Podobnie przecież sytuacja wygląda na rynku PC'towym. Metro Wychodzi na blachę i w zależności od zasobności portfela u różnych graczy, wygląda inaczej.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 719
  • Reputacja: 74
Odp: Next geny
« Odpowiedź #174 dnia: Marca 29, 2019, 15:29:56 pm »
Problem jest taki, że pewne rzeczy będą musieli równać w dół, bo samo obniżenie rozdziałki czy czy jakości filtrowania to za mało. I siła rzeczy może to ograniczać twórców. Mając jedną, mocna konsolę mogliby np obniżyć rozdzialke, zrobić checkerboard i testować nowe technologie. A jak będą mieli w tle słabe SKU to tego nie zrobią, bo nie da rady sensownie poobcinac jakości grafiki

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 973
  • Reputacja: 120
Odp: Next geny
« Odpowiedź #175 dnia: Marca 29, 2019, 15:46:04 pm »
Jestem ciekaw w takim razie, ile pracy poszło w Doom'a na Switcha. Ta sama gra przecież i nikt projektując tą grę nie obcinał jakości na dużych konsolach, z myślą o działającej wersji na Switch'a.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #176 dnia: Marca 29, 2019, 16:16:32 pm »
Jeśli gry będą skalowane pod tańsze wersje konsol (jak np. teraz Doom na Switcha), to nie ma problemu. Przy założeniu, że tansze konsole będą oparte głównie o cyfrę i 1080p/30 fps, słabsze tekstury i brak niektórych efetów, to nie będzie to znacznym obciążeniem dla twórców. Będą robić gry pod pełnoprawne konsole nowej generacji, a słabsze wersje (oparte na tej samej architekturze) dostaną gry z obniżonymi suwakami, jak na pc.

To niestety nie jest takie proste. Po pierwsze, zwykle słabsza platforma jest podstawą (zwłaszcza w obrębie jednego producenta sprzętu - patrz PS4 => Pro, X1 => X1X), więc będzie robione pod słabszą plus jakieś dodatkowe efekty (czyli tak jak jest teraz). Efekt jest taki, że mocniejszy sprzęt jest słabo wykorzystany. Oczywiście inna sytuacja będzie, jeśli słabszy sprzęt będzie w mniejszości, wtedy to mocniejszy będzie raczej podstawą. To o czym mówisz w kwestii skalowania zaczepia o ustawienia jak z PC i nie jest to dobre pod względem optymalizacji. Po zwiększa ilość potrzebnej pracy, są rozwiązania automatyczne, ale nie będą się one przekładały na jakość tak jak indywidualne podejście. Druga sprawa - im więcej wersji tym więcej pracy ma QA. W teorii każda wersja powinna zostać przetestowana tak samo.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #177 dnia: Marca 29, 2019, 17:43:18 pm »
No wiadomo, że czym więcej systemów, pod które robi się grę, tym trudniej.  Ale jeśli architektura będzie prawie identyczna tylko słabasza/mocniejssza, to nie powinno być tak źle.  Będzie po prostu podobna sytuacja jak obecnie, tylko (miejmy nadzieję) droższa wersja będzie tą główną.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #178 dnia: Marca 29, 2019, 20:15:43 pm »
Powiedzmy tak - jasne, możesz skalowac, są na to nawet bardzo proste, automatyczne metody. Ale to już w pewnym stopniu jest teraz. Teoretycznie możesz mieć więcej rzeczy na wyższym poziomie (texy, polycount, ilości obiektów, spawrate particle'i). Tylko jak już napisałem, to typowo pecetowe podejście i nie gwarantuje, że wyciśnie tyle ile może z każdej wersji. Któryś system będzie pokrzywdzony, bo ma 95% zostanie to zrobione na szybko, tak aby było łatwiej. Dwie konfiguracje, po jednej na platformę to jednak opcja, która gwarantuje lepsze osiągi. Idealnie oczywiście, aby była jedna, czyli exclusive. Zwiększanie ilości systemów jest komplikacją.

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: Next geny
« Odpowiedź #179 dnia: Marca 30, 2019, 01:34:52 am »
Jakiś rok temu zrobiłem sobie notatkę z moimi przewidywaniami, które oprócz jednej poprawki do tej pory się nie zmieniły. Spiszę je tutaj, zobaczymy jak się sprawdzi ;)

Ogólnie wydaje mi się, że sprzęt następnej generacji będzie mocno... hybrydowy. Szczegóły i wyjaśnienia poniżej.

RAM:

18GB Ramu - 12GB (gry) + 6GB (system).
Ze względu na ceny kości to chyba maks co możemy oczekiwać. 12GB nawet przekracza zapotrzebowanie na dzisiejsze gry, a 6GB powinno być wystarczające na system (2x więcej niż obecna generacja).
Będzie to Gddr5/6 w granicach 384-420GB/s. Nie zdziwiłbym się gdyby to były ddr5, ze względu na koszta, a biorąc pod uwagę niższe timingi od ddr6 to wcale źle byśmy na tym nie wyszli (przypominam, że byłaby to przepustowość wyższa niż gtx1080Ti).
Ddr3 na system. Używanie tak drogich pamięci na system byłoby marnotrawstwem. Dlatego jestem prawie pewny, że będzie to "hybryda". Podejrzewam nawet kości, które obecnie są w Xbox One - wydajność większa niż nawet w dzisiejszych pecetach z DDR4, a do tego duża oszczędność - produkt z obecnego ciągu produkcyjnego.

KARTA GRAFICZNA:

Obstawiam coś w granicach 8,5-9,5Tflops. Mało? Właśnie nie do końca. Jak się nie tak dawno dowiedziałem zdecydowana większość gier AAA w obecnej generacji przerzuca rzeczy, które zwykle wykonywało CPU na GPU. Dlatego wiele gier na Xbox One X chodzi i wygląda jak na Gtx1060 (np. FF XV, PUBG), a przecież mamy potencjał gtx1070 z przepustowością ramu rzędu gtx1080. Dzięki silnemu procesorowi taki proces już nigdy nie musiałby mieć miejsca. Poza tym oszczędność zostałaby wykorzystana w następnych dwóch pozycjach.

PROCESOR:

Będą to 2 klastry nieco zmodyfikowanego poniższego procka:


Zrobiłem sobie rozeznanie i potencjał obecnego procesora w PS4/Xone to coś w okolicach i5 pierwszej generacji (czyli procesora średniego segmentu z 2010 roku!). Dwa klastry ww. to nieco ponad i7 4gen. Nawet na dzisiejsze czasy jest to niezły procesor to zaawansowanych zadań (edycja 3d, filmów, itp.) Nadwyżka i część mocy pójdzie na system. Jest to przepaść wydajnościowa nad obecną generacją i będzie można stworzyć konkretne rzeczy na nim w solidnych 60fps. Bez zrzucania zasobów na GPU.

DYSK TWARDY:

Biorąc pod uwagę celowanie w 4k, większe światy, itd będzie to musiał być SSHD. Wyeliminuje to też problemy z Battle Royalami, gdzie gra się na olbrzymich mapach. Jakiś laptopowy 2,5 cala, ale na pewno będzie lepszy niż zwykły talerzowy. Każda plotka o SSD jest bzdurą i mam potwierdze... znaczy wydaje mi się, że na 100% go nie będzie.
Marzy mi się, i powie... znaczy podejrzewam, że twórcy rozważają wrzucenie ekstra pamięci flash 32-64GB na system i kilka podstawowych aplikacji. Co zresztą osobiście bym wolał bardziej niż mocniejsze GPU. Wyobraźcie sobie system wstający w 20 sekund, aplikacja twitch/mixer w 3 sekundy. Pięknie, by to wyglądało na pierwszym pokazie - wchodzi ktoś na scenę, włącza konsolę, wychodzi wtedy prowadzący na środek a tu sprzęt już gotowy do pracy.

CENA:

499$. 399$ jest nierealne, jeśli chcemy coś na lata i fajnie dopracowanego (ww. hybrydowość w przypadku systemu na SSD). Chyba, że bez napędu, gorszym GPU, słabszym RAMem i mniejszym dyskiem.
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2019, 03:58:48 am wysłana przez szmajdzik »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #180 dnia: Marca 30, 2019, 09:50:52 am »
PS4 pozytywnie zaskoczylo mocą swego czasu. Myślę, że ostatnie plotki są prawdziwe i konsole faktycznie będą miały więcej mocy niż 10,7 tf oferowanego (teoretycznie) przez Google. Pamiętajmy, że ma być to sprzęt na lata. Jeśli potwierdzi się cena 499$ na start, to moc nowych sprzętów powinna być naprawdę zacna.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #181 dnia: Kwietnia 01, 2019, 10:45:27 am »
Obstawiam coś w granicach 8,5-9,5Tflops. Mało? Właśnie nie do końca. Jak się nie tak dawno dowiedziałem zdecydowana większość gier AAA w obecnej generacji przerzuca rzeczy, które zwykle wykonywało CPU na GPU. Dlatego wiele gier na Xbox One X chodzi i wygląda jak na Gtx1060 (np. FF XV, PUBG), a przecież mamy potencjał gtx1070 z przepustowością ramu rzędu gtx1080. Dzięki silnemu procesorowi taki proces już nigdy nie musiałby mieć miejsca. Poza tym oszczędność zostałaby wykorzystana w następnych dwóch pozycjach.

Nie, ten proces może mieć miejsce nawet z mocnym CPU - po prostu są obliczenia, z którymi lepiej radzą sobie GPU, dlatego też są wykorzystywane w medycynie (i dlatego swego czasu Cell był silnie używany do celów naukowych jak i zamiast GPU). Tu nie chodzi o moc a o konstrukcję układów. Dlatego gdy patrzymy na moc mierzoną w TFlopach GPU wyraźnie pozostawia w tyle CPU. Po prostu tego typu obliczeń lepiej są przystosowane procesory graficzne.

Przepustowość RAM'u czy nawet jego prędkość to też trochę taki wymysł. Przynajmniej w realiach pecetowych (z konsolami możliwe, iż jest inaczej, w końcu tutaj developer dokładnie wie, jaki ma sprzęt, a i dostęp do pamięci jest lepszy) poszczególne wartości nie przekładają się na znaczny wzrost wydajności (o ile dobrze pamiętam w testach wyszło coś ok 1 fps'a więcej, może 2).

Ze względu na ceny kości to chyba maks co możemy oczekiwać. 12GB nawet przekracza zapotrzebowanie na dzisiejsze gry

To, że gry nie korzystają z takiej ilości nie oznacza, że przyszłe gry nie wykorzystają. Developerzy radzą sobie z tym co mają, a w świecie PC Ci z zajebistym sprzętem stanowią mały procent. Niemniej jak dasz dev'owi więcej RAM'u to zapełni go bez problemu. Zwłaszcza, że w obecnej generacji mamy pierwsze gry 4k, ale w większości mają one assety jakościowo dopasowane do niższych rozdzielczości.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #182 dnia: Kwietnia 18, 2019, 14:42:46 pm »
Biorąc pod uwagę ostatnie doniesienia można ponownie przyjrzeć się plotkom. Jakiś czas temu był news, że PS5 będzie mieć taką moc:
   
- 8-rdzeniowy procesor AMD Ryzen 7 nm,
- karta graficzna Navi 7 nm o mocy 14 Teraflops,
- 24 GB pamięci GDDR6 + 4 GB DDR4,
- 2 TB miejsca na dysku.

Pogrubiłem to, co już się potwierdziło. Zatem taka specyfikacja faktycznie może mieć miejsce (byłoby bosko!). Nadal jestem jednak sceptyczny, bo w sumie potwierdziły się najbardziej oczywiste rzeczy.

Jako też, że potwierdził się XB1 bez dysku, to i plotki o nowym Xboxie stały się bardziej realne. A było w nich że:

- na start będą dostępne dwa modele
- Xbox Lockhart
    Procesor: 8 Rdzeni – 16 wątków Zen 2
    GPU: Custom NAVI (ponad 4 teraflopy)
    RAM: 12 GB GDDR6
    Dane: 1 TB SSD
    Brak napędu optycznego. Docelowa rozdzielczość dla gier to 1080p.

- Xbox Anaconda
    Procesor: 8 rdzeni – 16 wątków Zen 2
    GPU: Custom NAVI (ponad 12 teraflopów)
    RAM: 16 GB GDDR6
    Dane: 1 TB SSD
    Standard 4k i 60fps.
    Cena 499$.

Oczywiście nawet jeśli te specyfikacje są oparte na rzetelnych źródłach, to do premiery nowych konsol zostało trochę czasu i mogą się one jeszcze zmienić. Po doniesieniach z obozu Sony wydaje się jednak prawdopodobne, że to PS5 będzie najmocniejszą konsolą nowej generacji.

Ostatnio MS ogłosił, że na E3 zobaczymy nowe gry świeżo nabytych studiów. Zatem wydaje się niemal pewne, że pierwsze konkrety na temat nowego Xa poznamy właśnie na E3.

Mrocz

  • Gość
Odp: Next geny
« Odpowiedź #183 dnia: Kwietnia 18, 2019, 15:37:49 pm »
Po doniesieniach z obozu Sony wydaje się jednak prawdopodobne, że to PS5 będzie najmocniejszą konsolą nowej generacji.


Trochę jak początek obecnej... Ciekawe czy PS5Pro i kolejny półgeneracyjnyXbox też będą miały miejsce.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #184 dnia: Kwietnia 18, 2019, 16:00:05 pm »
Imo jest to bardzo prawdopodobne. Ale muszą mieć uzasadnienie w rozwoju technologii - np. 8k lub nowe efekty, których standardowe konsole nie będą w stanie obsługiwać (jak na tej generacji HDR).

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Next geny
« Odpowiedź #185 dnia: Kwietnia 18, 2019, 16:07:50 pm »
8K może i obsłuży, ale nie nastawiałbym się, że w grach - no chyba że będą to gry typu Resogun. Na Horizon 2 w 8K nie liczyłbym.
Inna sprawa to cena takich telewizorów (:lol:) jak i miejsca, które zajmują. ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #186 dnia: Kwietnia 18, 2019, 16:31:40 pm »
Oczywiście nawet jeśli te specyfikacje są oparte na rzetelnych źródłach, to do premiery nowych konsol zostało trochę czasu i mogą się one jeszcze zmienić. Po doniesieniach z obozu Sony wydaje się jednak prawdopodobne, że to PS5 będzie najmocniejszą konsolą nowej generacji.

Zobaczymy, tydzień temu jeszcze myślałem, że będą bardzo blisko, albo to Xbox będzie nieco mocniejszy (MS najwyraźniej ma dość bycia w tyle). Teraz myślę, że oba warianty są wciąż możliwe, ale głowy za to już nie dam. Ten niby SSD w PS5 może trochę zmienić, zarówno na korzyść jednych i drugich.

8k choć wydaje się nie mieć dużego sensu jest raczej przygotowywaniem się na następny skok (ale jeszcze nie podczas premiery PS5). Do tego ponoć Azjaci, a w szczególności Japończycy są wielkimi fanami wyższych rozdzielczości i to właśnie pod nich może to być ruch. Tak czy inaczej zagrywka marketingowa.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #187 dnia: Kwietnia 18, 2019, 16:46:55 pm »
Switch niby też obsługuje 4k ;)

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
Odp: Next geny
« Odpowiedź #188 dnia: Kwietnia 18, 2019, 20:33:44 pm »
Xbox tak naprawdę nie musi być wcale równo mocny, czy nawet mocniejszy.

Ważne jest jaki zaoferują ekosystem graczom i czy nie będą proponowali rozwiązań dających poczucie ograniczonej wolności.
Do tego dobre gry na wyłączność i będą mogli śmiało konkurować z mocniejszą maszyną.

Nintendo generację w generację pokazuje jak to się robi - oczywiście dzięki mocnym IP.

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

Mrocz

  • Gość
Odp: Next geny
« Odpowiedź #189 dnia: Kwietnia 19, 2019, 10:47:35 am »
Xbox tak naprawdę nie musi być wcale równo mocny, czy nawet mocniejszy.

Ważne jest jaki zaoferują ekosystem graczom i czy nie będą proponowali rozwiązań dających poczucie ograniczonej wolności.
Do tego dobre gry na wyłączność i będą mogli śmiało konkurować z mocniejszą maszyną.

Nintendo generację w generację pokazuje jak to się robi - oczywiście dzięki mocnym IP.

Niby tak, ale póki co MS za bardzo nie pokazał tej przewagi grami :) zobaczymy na tej generacji, bo w końcu nakupowali masę studiów, pytanie tylko ile z nich wypluje coś na wyższym poziomie niż większość Xboxowych eksów jak Crapdown czy SeaOfThieves?

Oprócz tego równolegle pokazują też usługę xcloud. Technicznie nie będzie wymogu posiadania ani konsoli, ani nawet mocnego kompa by pograć w jakieś "eksy" Microsoftu. Moim zdaniem to trochę takie zabezpieczenie się i powolne przerabianie Xboxa jako usługi zamiast sprzętu.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #190 dnia: Kwietnia 19, 2019, 10:54:53 am »
Do tego dobre gry na wyłączność i będą mogli śmiało konkurować z mocniejszą maszyną.

O ile nie zmienią swojej strategi (a na to się nie zanosi) to w kwestii ex'ów niewiele się zmieni - czyli będą je mieli, ale nie musisz mieć Xboxa żeby w nie grać. Oczywiście wielu graczy mając do wyboru PC czy Xboxa wybierze konsolę, ale mimo wszystko rozmywają sobie rynek.

Więc tak, Xbox nie musi być wcale mocniejszy, ale przewaga mocy pomaga (tak jak w tej generacji). MS pokazał, że wciąż zależy im na sprzęcie na tyle, że wpakowali sporo kasy, aby tylko pokazać,  iż "mają większego" - X1X. Z nową generacją może być podobnie zwłaszcza, że będzie jednak kilka konsol od nich. 

Mrocz

  • Gość
Odp: Next geny
« Odpowiedź #191 dnia: Kwietnia 19, 2019, 10:57:59 am »
O ile nie zmienią swojej strategi (a na to się nie zanosi) to w kwestii ex'ów niewiele się zmieni - czyli będą je mieli, ale nie musisz mieć Xboxa żeby w nie grać. Oczywiście wielu graczy mając do wyboru PC czy Xboxa wybierze konsolę, ale mimo wszystko rozmywają sobie rynek.

Więc tak, Xbox nie musi być wcale mocniejszy, ale przewaga mocy pomaga (tak jak w tej generacji). MS pokazał, że wciąż zależy im na sprzęcie na tyle, że wpakowali sporo kasy, aby tylko pokazać,  iż "mają większego" - X1X. Z nową generacją może być podobnie zwłaszcza, że będzie jednak kilka konsol od nich.

Niedługo to i nawet PC nie będzie potrzebny bo i na smartphonie czy tablecie zagrasz :D imho to jeszcze bardziej rozmyje rynek.

Pytanie tylko czy podobnie z Playstation Now nie będzie? :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 19, 2019, 10:59:49 am wysłana przez Mrocz »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 978
  • Reputacja: 132
Next geny
« Odpowiedź #192 dnia: Kwietnia 19, 2019, 11:18:21 am »
No oczywiście że tak, tylko mam wrażenie, że sony ze swoim ps now jest daleko w tyle od innych.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #193 dnia: Kwietnia 19, 2019, 11:19:58 am »
To, że przejdziemy w usługę to jest niestety pewne. Dla takiego MS czy Sony nie ma znaczenia ilość urządzeń na jakich to działa (tzn im więcej tym lepiej), bo tak czy siak musisz mieć konto. Rozmywa się tylko w przypadku sprzętu, ale ten w końcu zostanie porzucony. Choć ciekawe czy na pewno. W końcu nawet jak streaming będzie popularny, wciąż może być zapotrzebowanie na fizyczną konsolę. W tej kwestii ktoś (Digital Foundry?) poruszył też ciekawą kwestię - Sony może najdłużej (obok Nintendo) trzymać się konsol, gdyż trudniej będzie im rywalizować z Google i MS. Niby byli pierwsi, ale czy są w stanie to rozwijać tak prężnie jak pozostałe dwie?

Mrocz

  • Gość
Odp: Next geny
« Odpowiedź #194 dnia: Kwietnia 19, 2019, 11:41:04 am »
No oczywiście że tak, tylko mam wrażenie, że sony ze swoim ps now jest daleko w tyle od innych.

Xcloud i Stadia jeszcze nie wyszły, a PSNow mogą "poprawić" ale też nie jaram się tym tak bardzo. Wolałbym fizyczną konsole a całą reszte nadrobię w chmurze może :P


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Next geny
« Odpowiedź #195 dnia: Kwietnia 19, 2019, 12:03:04 pm »
To jest właśnie trochę zabawne, ale i smutne. Wszyscy patrzą na Google i MS jakby mieli być pionierami streamingu, ale to Sony ma taką usługę w swojej ofercie od dłuższego czasu. Nie byli pierwsi (ale ostatecznie część PS Now stanowi właśnie OnLive), ale z tych dużych firm to oni z tym wyszli. Problem polega na tym, że nie zrobili tego z wielką pompą. Pewnie było to coś bardziej do zbadania rynku, powolnego przygotowania infrastruktury, testu. Całkiem zdrowe podejście. Przypuszczam, że dopiero w bliskiej przyszłości (może wraz z premierą PS5) poznany nowe oblicze PS Now. Pewnie Sony zacznie bardziej inwestować w usługę. Mimo wszystko jednak nie mają takiego zaplecza, czy platformy jak Google i MS, więc na pewno będzie im trudniej.

Mrocz

  • Gość
Odp: Next geny
« Odpowiedź #196 dnia: Kwietnia 19, 2019, 13:10:54 pm »
To jest właśnie trochę zabawne, ale i smutne. Wszyscy patrzą na Google i MS jakby mieli być pionierami streamingu, ale to Sony ma taką usługę w swojej ofercie od dłuższego czasu. Nie byli pierwsi (ale ostatecznie część PS Now stanowi właśnie OnLive), ale z tych dużych firm to oni z tym wyszli. Problem polega na tym, że nie zrobili tego z wielką pompą. Pewnie było to coś bardziej do zbadania rynku, powolnego przygotowania infrastruktury, testu. Całkiem zdrowe podejście. Przypuszczam, że dopiero w bliskiej przyszłości (może wraz z premierą PS5) poznany nowe oblicze PS Now. Pewnie Sony zacznie bardziej inwestować w usługę. Mimo wszystko jednak nie mają takiego zaplecza, czy platformy jak Google i MS, więc na pewno będzie im trudniej.

No niestety PSNow niby było wcześniej, ale wątpie by trzymało poziom xCloud i Stadii. Nie mniej od Sony wole fizyczną konsolę bo dla ich gier moim zdaniem warto kupić sprzęt. Stadia i xCloud natomiast wystarczą za substytut PC/Xbox.

hanza

  • Gość
Odp: Next geny
« Odpowiedź #197 dnia: Kwietnia 19, 2019, 15:16:44 pm »
To jest właśnie trochę zabawne, ale i smutne. Wszyscy patrzą na Google i MS jakby mieli być pionierami streamingu, ale to Sony ma taką usługę w swojej ofercie od dłuższego czasu. Nie byli pierwsi (ale ostatecznie część PS Now stanowi właśnie OnLive), ale z tych dużych firm to oni z tym wyszli. Problem polega na tym, że nie zrobili tego z wielką pompą. Pewnie było to coś bardziej do zbadania rynku, powolnego przygotowania infrastruktury, testu. Całkiem zdrowe podejście. Przypuszczam, że dopiero w bliskiej przyszłości (może wraz z premierą PS5) poznany nowe oblicze PS Now. Pewnie Sony zacznie bardziej inwestować w usługę. Mimo wszystko jednak nie mają takiego zaplecza, czy platformy jak Google i MS, więc na pewno będzie im trudniej.

No niestety PSNow niby było wcześniej, ale wątpie by trzymało poziom xCloud i Stadii. Nie mniej od Sony wole fizyczną konsolę bo dla ich gier moim zdaniem warto kupić sprzęt. Stadia i xCloud natomiast wystarczą za substytut PC/Xbox.
Gdzies juz tu pisalem ze jako uzytkownik ps now czuje zawod do uslugi jest nie przejrzysta, nigdy nie woadomo co wyjdzie oferta powiela sie z ps plus no i strasznie biedna oferta z ps3 gdzie trzeba byc ciagle online bo to stream.
Fajne by bylo cos na ksztalt netfixa ze konczysz w dowolnym momencie i wracasz po jakims czasie w dokladnie tym samym.

Mrocz

  • Gość
Odp: Next geny
« Odpowiedź #198 dnia: Kwietnia 19, 2019, 15:54:35 pm »
Gdzies juz tu pisalem ze jako uzytkownik ps now czuje zawod do uslugi jest nie przejrzysta, nigdy nie woadomo co wyjdzie oferta powiela sie z ps plus no i strasznie biedna oferta z ps3 gdzie trzeba byc ciagle online bo to stream.
Fajne by bylo cos na ksztalt netfixa ze konczysz w dowolnym momencie i wracasz po jakims czasie w dokladnie tym samym.

No przyznam że dlatego PSNow mi nie robi. Konsole sony tak czy siak będę mieć fizycznie bo jest moim zdaniem najbardziej wartościowa jeśli chodzi o tytuły które na nią wychodzą :)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Next geny
« Odpowiedź #199 dnia: Kwietnia 19, 2019, 17:31:43 pm »
PS Now okazało się dużym sukcesem. Może nie w Polsce, ale w USA już tak:

PlayStation Now generuje przeszło trzykrotnie większy przychód niż Xbox Game Pass

https://pclab.pl/news79230.html

MS radzi sobie jednak lepiej z promowaniem Gamepassa i liczba użytkowników usługi szybko rośnie.