Autor Wątek: Xbox Phoenix  (Przeczytany 6482 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Xbox Phoenix
« dnia: Lipca 13, 2008, 15:21:38 pm »
Jak od niedawna wiadomo MS pracuje nad następcą Xboxa 360. Dosyć przewrotnie nazwą kodową jest 'Phoenix' co jest dla mnie dosyć zabawne przy świadomości jak często XO ulega przegrzaniu. ;)
W tym temacie proponuje pofantazjować czym będzie nowy twór od małomiękiich. Pomysły oparte twardymi faktami jak i totalne science-fiction mile widziane.

Osobiście wydaje mi się że nowy X będzie wyposażony w bluray lub jeden z prototypowych nośników (może HVD :smile: ). DVD nie było złym rozwiązaniem ale pod koniec obecnej generacji XO będzie na nim wiele tracić w stosunku do ps3. MS raczej będzie chciał nadgonić PS4 z pojemnością dysku.

hansatan

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 29-05-2008
  • Wiadomości: 690
  • Reputacja: 0
  • Üßer Fuhrer
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 13, 2008, 16:00:13 pm »
szczerze wątpię, żeby skorzystali z BR, by the way dlaczego nie xbox frog ?:D

mateo

  • Gość
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 13, 2008, 16:13:01 pm »
nawet fajna nazwa ;P

hansatan

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 29-05-2008
  • Wiadomości: 690
  • Reputacja: 0
  • Üßer Fuhrer
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 13, 2008, 16:19:10 pm »
i taki pomaranczowo-czerwony design!!!! jaaaa ale super gradka dla dzieciakow :D

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 13, 2008, 16:32:29 pm »
- Nazwa: bardzo mało prawdopodobne, aby następny X nosił taką nazwę. Nazwy kodowe praktycznie nigdy nie są tymi ostatecznymi. Phoenix pewnie skończy jako nazwa dla GPU, bądź CPU.

- Napęd: pewnie Bluray, bo po co im większy?

- Premiera: najprawdopodobniej końcówka 2011, lub 2012r.

- Specyfikacja: nie mam kompletnego pojęcia, Anonimowy by się przydał :)  Jedyne co mogę założyć to ilość ramu: min. 2GB, max 4GB.

Z tego co gdzieś czytałem, to w 2009r wychodzi DX11, więc kolejny Xbox powinien obsługiwać właśnie jego funkcje. No chyba, że zdążą wypuścić jeszcze DX12.

hansatan

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 29-05-2008
  • Wiadomości: 690
  • Reputacja: 0
  • Üßer Fuhrer
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 13, 2008, 16:45:03 pm »
- Napęd: pewnie Bluray, bo po co im większy?
nie chodzi o to zeby wiekszy, tylko wlasny ale wiemy jak skonczyl hddvd :P

Niebieski

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-09-2006
  • Wiadomości: 2 182
  • Reputacja: 1
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 13, 2008, 16:47:06 pm »
Miłe by było wsparcie DX 11, co najmniej 4gb ramu oraz blu rej.

deek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 28-08-2004
  • Wiadomości: 280
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 13, 2008, 16:49:32 pm »
no mi to sie właśnie marzy pełna obsługa DX11 lub DX12. Ram z 5gb , potężne GPU .No i jakiś wydajny CPU minimum 8 rdzeniowy. 8) :)

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 13, 2008, 16:52:18 pm »
Obojętnie jaki byle miał tyle fajnych gier co obecnie XO.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 13, 2008, 18:15:49 pm »
(może HVD :smile: )
Obawiam się, że za bardzo by to podniosło cenę konsoli.
Zresztą BD bardziej jest prawdopodobny.

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 13, 2008, 18:43:28 pm »
Premiera w 2012
Specyfikacia i może pierwszy pokaz już w 2011.
No chyba że Sony serio ma zamiar wypuścić PS4 w 2010 i wtedy MS też przyspieszy:

Cytuj
"A PS4 will be launched by Sony but not until at least 2010 claims the Vice President of Technology for Sony Computer Entertainment Europe, Paul Holman."

"Reacting to Yuta Sakurai's opinion that the recent Sony management shuffle would mean Sony's eventual exit from the gaming hardware market, SCEE VP of Technology Paul Holman claims that Sony is still intent on releasing a PS4... in 2010 at the earliest. And 2010 isn't even ten years after 2006, if you've noticed."

ALE zakładając że wyjdzie w 2012 to:

- dysk minimum 64-128GB SSD - czyli flash (tak jak w Wii) - ceny lecą na łeb i szyję i za parę lat będą do chipsów dawać 100GB.

- RAM 4GB minimum.

- procek podobnie jak w tym X'e - udana konstrukcja - łatwość programowania i niezła wydajność - najprawdopodobniej dużo szybsza wersja tego co obecnie i może 8-16 rdzeni + 100% wsteczna kompatybilność.

- karta graficzna  podobnie jak w tym X'e - bardzo udana konstrukcja - łatwość programowania i świetna wydajność - więcej EDRAM bez tilting tym razem i 4xAA w 1080p + HDR 16bit w jednym obrazie.

- Gry dystrybuowane GŁÓWNIE przez Xbox Live - więc jedynie jakiś rozwojowy na specjalne zamówienie DVD+  (aby ograniczyć piractwo) / ostatecznie Blu-ray minimum 4x (bo 2xBR jest już teraz żałośnie wolne a co gdyby miało ładować dane do 4GB RAM?  :lol: ) - ale MS raczej będzie niechętny - to promowanie konkurenta - Javy i oczywiście Sony.
(a może nawet HVD  :P /joke)
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2008, 18:50:44 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Diuk

  • Gość
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 13, 2008, 18:46:33 pm »
- Gry dystrybuowane GŁÓWNIE przez Xbox Live

Mhm, już to widzę.

svonston

  • Gość
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 13, 2008, 18:52:42 pm »
(...)
/joke
Ja zartem nazwalbym caly Twoj post.

Z jednej strony 64 GB dysk, a z drugiej strony gry przez Xbox Live.
Przyjmijmy, ze jedna gra to ~10 GB. Moge ich miec 6, bo jeszcze miejsce na sejwy i patche. Chyba kpisz.
Poza tym: ceny gier byly by caly czas takie same, widzi Ci sie kupowanie rok po premierze gre za cene, jaka dawali ludzie w pre-orderach? Mi nie.

Ram 4GB MINIMUM? A ile teraz ma Xbox, 512 MB? LOL, wyobraznia Cie ponosi chyba.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 825
  • Reputacja: 81
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 13, 2008, 18:56:35 pm »
Realnie patrząc zrobią tak:
1gb ramu - max 2gb
Hdd - 120gb - 250 gb
Karta graficzna będzie pewnie na poziomie obecnych w tych czasach najlepszych nvidii.
Przejdą na BR czy im się to będzie podobac czy nie.
Wbudują zasilacz do konsoli, zmienią znacząco design, wywalą 4 półokręgi to pewne  :lol: :lol: i ją wyciszą. :lol: :lol: :lol: :lol:

Ogólnie konsola nie będzie jakimś potworem, bo jej cena musiałaby miażdżyc.

Natomiast co do daty premiery, to będę się upierał przy swoim. Albo gwiazdka 2010 albo gwiazdka 2011.

« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2008, 19:00:20 pm wysłana przez RyoHazuki »

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

svonston

  • Gość
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 13, 2008, 18:57:29 pm »
No, dokladnie. Mysle tak samo, jak Ryo.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 13, 2008, 19:03:35 pm »
Ram 4GB MINIMUM? A ile teraz ma Xbox, 512 MB? LOL, wyobraznia Cie ponosi chyba.

Pierwszy X miał 64MB RAM, drugi 512 - osiem razy więcej, więc teraz 4GB byłyby jak najbardziej na miejscu.

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 13, 2008, 19:28:55 pm »
(...)
/joke
Ja zartem nazwalbym caly Twoj post.

Z jednej strony 64 GB dysk, a z drugiej strony gry przez Xbox Live.
Przyjmijmy, ze jedna gra to ~10 GB. Moge ich miec 6, bo jeszcze miejsce na sejwy i patche. Chyba kpisz.
Poza tym: ceny gier byly by caly czas takie same, widzi Ci sie kupowanie rok po premierze gre za cene, jaka dawali ludzie w pre-orderach? Mi nie.

Ram 4GB MINIMUM? A ile teraz ma Xbox, 512 MB? LOL, wyobraznia Cie ponosi chyba.

1.
Ram 4GB MINIMUM? A ile teraz ma Xbox, 512 MB? LOL, wyobraznia Cie ponosi chyba.

Pierwszy X miał 64MB RAM, drugi 512 - osiem razy więcej, więc teraz 4GB byłyby jak najbardziej na miejscu.
Dokładnie.

2.
HDD MINIMUM 64-128GB SSD
- myśl "tania wersja jak teraz ARCADE"

Wersja typu jak dzisiaj ELITE dużo więcej.

3.
Cytuj
Przyjmijmy, ze jedna gra to ~10 GB.

To raczej była by górna granica. Całej dużej gry.
 Twórcy bardziej by upychali (wiesz że pierwsza gra na Unreal Engine 3 wyszła na Live Arcade i miała <50MB? )
Mocny sprzęt więc filmików CGI by już by prawie wcale nie było.
Zgrywasz tylko JEDNĄ wersję językową.
Rozdzielczości masz te co dziś - 1080p max.
Dzwięk też już doszedł do krańców rozwoju - 99% ludzi MP3 w 160kbps od DTS-srutu-tu-tu nie rozróżnia/nie ma sprzętu aby to usłyszeć.

Jedynie lepsze tekstury zajmowały by więcej miejsca niż dziś (bo RAM'u wiecej).

Co chcesz jeszcze w grach dać co by rozpychało miejsce?
A te dziś tak dużo nie zajmują... i dużo bardziej nie urosną.

Cytuj
Poza tym: ceny gier byly by caly czas takie same, widzi Ci sie kupowanie rok po premierze gre za cene, jaka dawali ludzie w pre-orderach? Mi nie.
A to że się tobie nie widzi  :lol: SORRY.
To właśnie plus dla producentów gier - marże bulisz tylko MS.
ZERO marży dla sklepów
ZERO strat z handelku używanymi grami
ZERO strat z odsprzedaży gier.
ZERO strat z powodu ja ci pożyczę to ty mi tamto a ten tamto - jedna kopia krąży krąży kraży - a tak nic z tego KASA KASA KASA.
Same plusy dla producentów coraz droższych gier.
Plusy dla jedynego (producent konsoli) który pobiera marżę.
Cyfrowa dystrybucja gier już dziś jest faktem - STEAM sprzedaje całe gry od lat, mini gry arcade (jak z reflexive arcade) już tylko praktycznie przez internet - w sklepie na półce nie znajdziesz.

To że Tobie nie pasi to MS ma głęboko gdzieś - dla korporacji liczy się $$$
a nie czyjeś narzekanie na forum na niesprawiedliwość życia.

Taką konsolę wybiorą z pocałowaniem ręki deweloperzy.


PS.
A gdyby ktoś doczepił się do posiadanych łącz - nawet Internet z komórki dzisiaj już jest bardzo szybki. I wystarczył by spokojnie do małych-średnich gier.
A co dopiero za 4 lata?
Do tego przecież można tak jak filmy z Xbox Live - zgrywać początek - godzinka na wolnym łączu - a potem grasz i zgrywa się dalej już w tle kiedy grasz.
MS już z tym eksperymentował - patrz jak Halo 2 instaluje się na PC - parę minut i grasz a reszta w tle.

PSS.
Wszystkie powyższe założenia zakładają, że tak jak pisałem, Sony nie wyda tak jak przebąkuje Playstation 4 już w 2010 roku. Bo wtedy MS będzie pewnie kleił 2 X360 taśmą i dostaniemy X360+ zamiast next-gena.
Tylko Sony tak jak MS - da nowy model na gwiazdkę 2012 lub później.
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2008, 19:49:29 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Diuk

  • Gość
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 13, 2008, 19:49:34 pm »
Cytuj
A to że się tobie nie widzi  :lol: SORRY.
To właśnie plus dla producentów gier - marże bulisz tylko MS.
ZERO marży dla sklepów
ZERO strat z handelku używanymi grami
ZERO strat z odsprzedaży gier.
ZERO strat z powodu ja ci pożyczę to ty mi tamto a ten tamto - jedna kopia krąży krąży kraży - a tak nic z tego KASA KASA KASA.
Same plusy dla producentów , coraz droższych gier.
Plusy dla jedynego który pobiera marżę.
Cyfrowa dystrybucja gier już dziś jest faktem - STEAM sprzedaje całe gry od lat, mini gry arcade (jak z reflexive arcade) tak samo.

To że Tobie nie pasi to MS ma głęboko gdzieś - dla korporacji liczy się $$$
a nie czyjeś narzekanie na forum na niesprawiedliwość życia.

Popatrz na taki ruch nie ze strony producentów, a klientów, że niby taniej? żadnej wymiany? a co z tymi którzy kolekcjonują gry? jeszcze za wcześnie na taki ruch...

Fakt, na razie to takie gdybanie "co, gdyby", jeszcze mase czasu do startu następnej generacji, ale ty naprawdę wierzysz w taki ruch? Bo ja nie.

Cytuj
Cytuj
Przyjmijmy, ze jedna gra to ~10 GB.

Ej, to skoro gry będą według ciebie zajmowały około 10GB (przyjmując, że mamy rok ~2012...) to może trzeba MSowi podsunąć pomysł pozostania przy DVD9, hmm?

Nie chce mi się kłócić tutaj z nikim, odrazu mówię, ale spójrz na tą całą sytuację trochę "realnie". Bo teraz dajesz trzy po trzy, a  na końcu i tak pewno wyjdzie x0 z blurayem, lub innym dziwadłem. I może nie baw się już w czarodziejkę z księżyca, bo każdy chyba pamięta twe "przepowiednie" odnośnie hd-dvd...

eot
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2008, 19:51:56 pm wysłana przez Diuk »

svonston

  • Gość
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 13, 2008, 19:54:10 pm »
No to w koncu jak, panowie? :lol: Jeden twierdzi, ze 10 GB to gowno, a nie miejsce na gre w 2012 roku, a drugi, ze to gorna granica. :lol:

A, bo Ty zacytowales mnie myslac o Anonimowym. Yh.

Diuk

  • Gość
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 13, 2008, 19:57:54 pm »
ahh faktycznie, mój błąd  :lol:

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 13, 2008, 20:05:13 pm »
@Diuk

I jeszcze to ci umknęło

Pisałem to na poprzedniej stronie:
Cytuj
- Gry dystrybuowane GŁÓWNIE przez Xbox Live - więc jedynie jakiś rozwojowy na specjalne zamówienie DVD+  (aby ograniczyć piractwo) / ostatecznie Blu-ray minimum 4x (bo 2xBR jest już teraz żałośnie wolne a co gdyby miało ładować dane do 4GB RAM?   ) - ale MS raczej będzie niechętny - to promowanie konkurenta - Javy i oczywiście Sony.

Nośnik fizyczny jako sprawa drugorzędna - tak jak dziś gry MS na PC.
I to samo piszę o  rozmiarach gier - dużo NIE urosną -  dlatego więc ogólnie rzecz biorąc "zlewam" tę kwestię
Wystarczy coś w stylu DVD+   głównie po to aby zabić PIRACTWO - i do tego jakiś bonus - gęstszy zapis / 3 warstwy / coś w tym stylu
Eliminujesz piractwo, koszty są niskie bo to tylko modyfikacje istniejącego, masowo produkowanego, TANIEGO sprzętu.
A i dlatego BluRay jest w tym wypadku możliwy - w końcu sprawa nośnika fizycznego przy dystrybucji cyfrowej w takiej konsoli będzie drugorzędna.

A żeby się nie kłóciło z idę "zero marży za handel używanymi grami" - aktywacja za pośrednictwem internetu - tak jak już było lata temu z Half Life 2 na PC.

PS.
Zajżyj no do mojego ostatniego postu w tmacjie o BR będziesz wiedział dlaczego się tak sprawa skończyła i co może załatwić 500M $.
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2008, 20:49:04 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

hansatan

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 29-05-2008
  • Wiadomości: 690
  • Reputacja: 0
  • Üßer Fuhrer
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 13, 2008, 20:09:23 pm »
no mi to sie właśnie marzy pełna obsługa DX11 lub DX12. Ram z 5gb , potężne GPU .No i jakiś wydajny CPU minimum 8 rdzeniowy. 8) :)
tak i konsola kosztująca 4000-5000zł ;]

co do tej dystrybucji live to szkoda, ze teraz gry zajmuja po 10-40GB :P a w 2012 to bedzie normalka wiec to bardzo duzo nawet jak na zachodnie nety ;P

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 13, 2008, 20:15:38 pm »
no mi to sie właśnie marzy pełna obsługa DX11 lub DX12. Ram z 5gb , potężne GPU .No i jakiś wydajny CPU minimum 8 rdzeniowy. 8) :)
tak i konsola kosztująca 4000-5000zł ;]

co do tej dystrybucji live to szkoda, ze teraz gry zajmuja po 10-40GB :P a w 2012 to bedzie normalka wiec to bardzo duzo nawet jak na zachodnie nety ;P

40GB
Serio? Jakie?
Mówisz może o MGS4 który nie ma nawet ma 30GB? Bo całość z 2gą grą MGO/aktualizacjami/itd. ma 29,9GB?
http://i32.tinypic.com/2b1574.jpg

Czy może innych starszych grach?
Z PS3 bo tam nawet w oszczędzanie miejsca się bawić nie trzeba.
Cytuj
Oblivion = 4.9 GB
Mobile Suit Gundam Crossfire = 3.96GB   [1080i Sony exclusive]
Full Auto 2: Battlelines = 3.55GB   [1080p Sony exclusive]
Call Of Duty 3 = 6.7GB
NBA2K7 = 7.59GB
Fight Night Round 3 = 4.28GB
Tiger Woods PGA Tour 07 = 6.85 GB
NHL 2K7 = 7.86GB
Need For Speed Carbon = 11.5GB  [1DVD on X360]
Madden NFL 07 = 7.08GB
Resistance: Fall Of Man = 17.53GB   [720p Sony exclusive]
Marvel Ultimate Alliance = 6.85GB
Untold Legends: Dark Kingdom = 8.27GB    [720p Sony exclusive]
Tony Hawk Project 8 = 5.10GB
Ridge Racer 7 = 6.95 GB    [1080p Sony exclusive]
Formula One - Championship Edition (JAP) = 7.57GB  [720p Sony exclusive]
Motor Storm (JAP) = 11.9GB [720p Sony exclusive]
Genji (US) = 12.2GB [720p Sony exclusive]
NBA 07 = 5.06 GB   [1080p Sony exclusive]
Virtua Fighter 5 = 4.30 GB

Cytuj
Taka ciekawostka (z PS3) od dobrych programistów:
Unreal Tournament III  - 3.43 GB
Burnout Paradise (PAL) - 3.14 GB

od mniej zdolnych:
The Orange Box - 17,85 GB
(tak sobie pozwoliłem wybrać ;) )
[/quote]
Ale zaraz Orange Box pokazuje jak to fajtułapy deweloperzy którym nawet się nie chce/ nie potrafią /nie muszą rzeczywiście rozdymają gry....

A gdyby trzeba było zgrywać przez internet - twórcy by bardziej popracowali nad objetością gry i gry mogły by być nawet mniejsze niż dziś.
Kto dziś się "bawi" w tekstury proceduralne?

Druga WAŻNA sprawa - tak jak to robi na PC STEAM - grę rozsyłasz do ludzi ZAKODOWANĄ w kawałkach długo przed oficjalną premierą - a wtedy tykko dajesz ludziom kodzik odblokowywujący w dniu premiery.
I nie ma zmartwień - muszę czekać zanim zagram  :D
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2008, 20:34:51 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

hansatan

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 29-05-2008
  • Wiadomości: 690
  • Reputacja: 0
  • Üßer Fuhrer
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 13, 2008, 20:21:35 pm »
mgs4 ma 34GB (obraz na necie)... a do 2012 to napewno wiekszosc gier bedzie miala takie rozmiary...

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 13, 2008, 20:32:08 pm »
mgs4 ma 34GB (obraz na necie)... a do 2012 to napewno wiekszosc gier bedzie miala takie rozmiary...
No a to dopiero ciekawy tekst - bedą miały dlaczego? Wymagane miejsce zajmowane przez bity się powiększy 5 krotnie?
Gry się wydłużą do 200 godzin?
A może wrócimy do ery 50 godzin filmów CGI w każdej grze?

Jak narazie największe jest "kombo" MGS4 + MGO  a i tak Kojima nie dał rady dorównać swoim tekstom typu "50 GB mi nie starczy OLABOGA!"  :lol: Ledwo przekroczył jedną (25GB) warstwę i liznął drugą - a co w tych 29,9GB jest? Instalki? Zduplikowane dane? Ile by to zajmowało gdyby całość chodziła z HDD?

Co do rozmiarów ISO - Same dane zajują tyle ile widać : http://i32.tinypic.com/2b1574.jpg

A że obraz ISO ma więcej... To tak jak obrazy gier z X'a mają po 7,5GB ... i co z tego.
Liczą się dane gry gry a nie ile zajmuje szum z danych podkanałowych  i inne duperele na płycie który trzeba ludziom rozesłać aby mieć kopię 1:1
Tego i innych danych zabezpieczających / updatów firmware (250+MB na PS3) przez net nie będziesz wysyłał.

-------
Mówmy zresztą o następcy X'a.
Ja nie widzę żadnych większych problemów w 100% cyfrowej dystrybucji - to jest konsola kompletnie bez czytnika.

Żadnych zaś w sytuacji gdzie "Xbox 3" będzie miał jeszcze DVD praktycznie jedynie w celu zachowania kompatybilności  z X360.
A tańsze modele tylko gry z internetu.
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2008, 20:47:43 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

FokA

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 20-03-2005
  • Wiadomości: 459
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #25 dnia: Lipca 13, 2008, 21:01:42 pm »
tak jasne jasne ale niech wprowadzą oficjalnie xbox live w Polsce bo będzie kipa jak hooj

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #26 dnia: Lipca 13, 2008, 21:34:15 pm »
W tej generacji się nie doczekasz  :lol:

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #27 dnia: Lipca 13, 2008, 22:07:28 pm »
Nie sądzę że zrezygnują z płyt. To by był zbyt radykalny krok który źle wpłynąłby na popularność. Oczywiście dało by się gry stremować ale trzeba jeszcze pomyśleć o kilku aspektach:
1) Kompatybilność wsteczna - rezygnacja z tego to poważny coś dla producentów gier i dla graczy a to od razu przeniesie się na mniejszą ilość dolarów dla MS.
2) Infrastruktura sieciowa - Jeżeli MS miałby każdą grę stremować to musieli by mieć hiper wydajne serwerownie powierzchni hektarów w większości krajów gdzie chcą sprzedawać nowego XO. To 'coś' musiałoby być po stokroć większe niż 'steam', to by dopiero była kosmicznie droga inwestycja.
3) Prędkość i dostępność internetu - NAWET w 2012 w wielu miejscach na świecie które mogą być intratnymi rynkami zbytu nie wystarczałaby żeby całość mogła normalnie działać przy grach które będą zajmować te powiedzmy 10-20 giga. Co innego z gierkami które mają po 100 mega i instalują się całe.

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #28 dnia: Lipca 13, 2008, 22:29:23 pm »
Nowy kolocek...pierwsza rzecz, kultura pracy konsoli, ma byc cicho a nie tak jak teraz....osobiscie nie interesuje mnie jakie konsola ma bebechy badz naped, wazne aby spelnialy swoje funkcje(w x0 sprawdza sie to b.bardzo).
Wizja Anonimowego co do dystrybucji online i konsoli bez napedu wydaje sie nie realna, sory ziom ale poleciales za daleko.
No i najwazniejsze, jeszcze lepsze gry z ktorych ma plynac miod jak za starych dobrych czasow a nie wojna na grafike...

063SjazS

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 11-12-2007
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #29 dnia: Lipca 13, 2008, 22:57:53 pm »
a ja chce by w koncu hd w konsoli byl na bazie ramu(jesli nie caly to jakas czesc) jesli znow nie bedzie to nawet nie dotrzemy do obecnego cgi w real time...

ArkejD

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 15-02-2008
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #30 dnia: Lipca 13, 2008, 23:28:58 pm »
A ty wiesz w ogóle na jakiej zasadzie działa pamięć ram ? I co ma rendering sceny do pamięci ? Nic sie da sie zrozumieć z tego co napisałeś. Mnie by nie rajcowało kasowanie sejwów i demek przy każdym restarcie konsoli --

Wszystkim którzy mówią o duzych ilościach pamięci ram, radze wstrzymać marzenia, ram jest strasznie drogi, przeciez nikt ci nie wsadzi do konsoli jakiś gównianych goodramów 2gb ddr2 za 120zł...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #31 dnia: Lipca 13, 2008, 23:43:03 pm »
Realnie patrząc zrobią tak:
1gb ramu - max 2gb
Hdd - 120gb - 250 gb
Karta graficzna będzie pewnie na poziomie obecnych w tych czasach najlepszych nvidii.
Ramu spokojnie będzie 2GB, ale niekoniecznie więcej. 1GB to byłoby zdecydowanie za mało. Gdyby teraz wychodziła to tak, ale 3-4 lata to trochę czasu jest.
Dysk twardy pewnie będzie nawet bardziej pojemny, choć przy produkcji konsoli starają się oszczędzać na wszystkim, więc 250GB jest całkiem prawdopodobne.
Co do karty graficznej, to pewnie taka + obsługa nowych funkcji (DX11) i bardziej zaawansowana architektura.

Cytuj
Ja nie widzę żadnych większych problemów w 100% cyfrowej dystrybucji - to jest konsola kompletnie bez czytnika.
Chyba jeszcze za szybko na taki ruch. Bardziej prawdopodobne, że Ms mocno rozszerzy to co oferuje XBL (jeszcze więcej rzeczy do ściągania z neta), a na 100% dystrybucje cyfrową zdecyduje się za 2, 3 generacje.
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2008, 23:53:20 pm wysłana przez POK »

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #32 dnia: Lipca 13, 2008, 23:46:42 pm »
@POK
Dlatego raczej nastawiam się na coś w stylu DVD do instalacji (patrz 3 punkt niżej) , a wersja bez czytnika to jak dzisiaj Arcade - trochę ograniczona taniocha. Jak już masz internet to ci wystarcza.

@monio4
1.
Cytuj
Kompatybilność wsteczna - rezygnacja z tego to poważny coś dla producentów gier i dla graczy a to od razu przeniesie się na mniejszą ilość dolarów dla MS.
Co?
Brak wstecznej kompatybilności - cios dla graczy to rozumiem...

Ale dla producentów ? Dlaczego?
Przecież nie zyskują oni zbyt wiele przez to, że na świeżo zakupionej konsoli ktoś gra w stare gierki z kosza w supermarkecie na wagę zamiast kupić nowe tytuły za 60$...
No i dlaczego dla MS?
Gry z końca życia konsoli maja niskie marże - a nową konsolę świeżo wprowadzoną na rynek sprzedawaną poniżej kosztów trzeba "spłacić".
No i deweloperzy na starcie nowej konsoli są głodni o każdego klienta - mała baza itd.

Kompatybilność wsteczna to bonus w wojnie fanów/niewielki + przy zakupie - ale jak mało jest to ważne w oczach producentów pokazuje ta generacja...

2.
Cytuj
2) Infrastruktura sieciowa - Jeżeli MS miałby każdą grę stremować to musieli by mieć hiper wydajne serwerownie powierzchni hektarów w większości krajów gdzie chcą sprzedawać nowego XO. To 'coś' musiałoby być po stokroć większe niż 'steam', to by dopiero była kosmicznie droga inwestycja.

P2P

Dzisiaj choćby tak rozsyła swoje patche updaty itd. taka mała firma - Blizzard - z tą swoją małą grą ( ~10 milionów użytkowników?) World of Warcraft.

A do 2012 spokojnie się serwery w razie potrzeby rozbuduje - Microsoft już ma wprawę - setki milionów Windowsów codziennie się updatuje, Xbox Live - zwłaszcza 5GB+ filmy pokazują że można....
Zresztą zaczną od miliona - dwóch a później stopniowo jak klientów przybędzie.
Przez STEAM sprzedano więcej Orange Boxów niż na X360. (w miarę info z wywiadu)
I też nie zdechł...

Może zdążą też na Internet v2 jako szkielet  :P

3.
Cytuj
3) Prędkość i dostępność internetu - NAWET w 2012 w wielu miejscach na świecie które mogą być intratnymi rynkami zbytu nie wystarczałaby żeby całość mogła normalnie działać przy grach które będą zajmować te powiedzmy 10-20 giga. Co innego z gierkami które mają po 100 mega i instalują się całe.
Dlatego mówię że drugorzędnie normalny nośnik - z tym że służył by on do INSTALACJI CAŁEJ gry na HDD nowego X'a - a nie graniu z płyty. Potem tylko aktywacja przez Internet / TELEFONICZNIE (automat z - wklep pan kodzik z naklejki - dostaniesz kodzik aktywacyjny w odpowiedzi - patrz aktywacje Windowsa)
Wtedy nie ma problem że 2 płyty DVD na przykład.

Dokładnie tak jak z Half Life 2.

A co do wielkości gier wyciągniętych z powietrza patrz wyżej w poprzednie posty....


----------
EDIT (do poniższego)
anonim wystarczy ze zwiekszysz jakosc tekstur i juz pojemnosc zwiekszy sie 5-6x w 2000 roku nikt nie wierzyl ze gra bedzie zajmowac kilka plyt dvd...
5-6x w następnej generacji ??? Załamka jak w to wierzysz....
Gry z Xbox1 - Xbox360
Gry z PS2 - PS3
Pamięć RAM 8x i 16x razy większa
Rozdzielczości z SD do HD.
Rozmiary gier... czasami do 50% większe na X360
PS3 pomijając rozdęte, tytuły powiedzmy 100% większe (bo na PS2 przeważały mniejsze niż DVD5)
Rozmiary gier nie rosną wykładniczo z każdą generacją , ba nie rosną nawet liniwo!
Tempo wzrostu bardzo zmalało - na początku różnice (setki razy) były kolosalne potem dużo mniejsze - im dalej tym wolniej...
FDD/kardridże - CD(po kilka) - DVD5(nieliczne9) - DVD9/BR(pustkami świeci)

Twój tekst o magicznym wzroście rozmiarów gier jest ...haha... naiwny lekko mówiąc...
Zresztą nawet gdyby nawet jakieś nieszczęście spadło na programistów i tekstury przestały się dobrze kompresować/zajmować jedynie stosunkowo niedużą część objętości gry i zajęły 2-3 razy więcej miejsca do tego programiści porzucili wszystkie te shaderki i powrócili do pracy na czystych teksturach - to pozostaje jeszcze proceduralne generowanie tekstur - ba X360 ma nawet sprzętową obsługę takich bajerów - szkoda że nikt się prawie w to nie bawi....

Cytuj
w 2000 roku nikt nie wierzyl ze gra bedzie zajmowac kilka plyt dvd...
Mówlisz o LP i BD?
Jaka tam gra - filmiki.... Od czasów PSX'a nikt się nie dziwił - wp****sz od cholery filmów = kilka płyt.
I jak to mówią wyjątek potwierdza regułę.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2008, 01:30:16 am wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

hansatan

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 29-05-2008
  • Wiadomości: 690
  • Reputacja: 0
  • Üßer Fuhrer
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #33 dnia: Lipca 14, 2008, 00:02:15 am »
anonim wystarczy ze zwiekszysz jakosc tekstur i juz pojemnosc zwiekszy sie 5-6x w 2000 roku nikt nie wierzyl ze gra bedzie zajmowac kilka plyt dvd...

blancjaone

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2004
  • Wiadomości: 2 946
  • Reputacja: 1
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #34 dnia: Lipca 14, 2008, 00:09:29 am »
Ja napiszę tylko, że nie wierzę w wycofanie standardowej dystrybucji gier przez 2 kolejne generacje, a może nawet w ogóle - ze względu na preferencje klientów.

Poza tym na ten temat jest chyba jednak trochę za wcześnie, takie gdybanie można sobie wsadzić. ;)

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #35 dnia: Lipca 14, 2008, 02:33:56 am »
Ten temat jest właśnie żeby sobie tu i ówdzie wsadzać gdybanie.  :smile:
Anonimowy - Bez takiej napinki pliz. Nie róbmy z tego topicu drugiego system warsa. I tak nie mamy pewności jakie nowinki technologiczne będziemy mieli w 2012, przecież spora część tej branży to mini rewolucyjki w rożnych dziedzinach.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 842
  • Reputacja: 16
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #36 dnia: Lipca 14, 2008, 08:08:32 am »
Anonim prawi jakby przed chwilą wrócił z 2012  :lol: Jak tam nasze stadiony wyglądają? Euro było?  :wink:
Standardowa dystrybucja będzie jeszcze bardzo długo i na pewno za 4 lata nagle nie przestanie istnieć. Niema to jak własna kopia w pudełeczku z książeczką i te emocje towarzyszące otwieraniu :wink: Gdyby to było takie super to już dawno na kompa nie powinni wydawać gier w tradycyjny sposób. Na steamie można kupić csa hl2 itd. ale te gry są dostępne również na sklepowych półkach i ma się wybór.

063SjazS

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 11-12-2007
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: 0
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #37 dnia: Lipca 14, 2008, 13:24:28 pm »
A ty wiesz w ogóle na jakiej zasadzie działa pamięć ram ? I co ma rendering sceny do pamięci ? Nic sie da sie zrozumieć z tego co napisałeś. Mnie by nie rajcowało kasowanie sejwów i demek przy każdym restarcie konsoli --

Wszystkim którzy mówią o duzych ilościach pamięci ram, radze wstrzymać marzenia, ram jest strasznie drogi, przeciez nikt ci nie wsadzi do konsoli jakiś gównianych goodramów 2gb ddr2 za 120zł...

ty w ogole troche myslisz???
ram drogi jest dla konsumenta nie dla producenta to po 1 po 2 napisalem ze hd powinien byc dzielony na 2 pamieci, mialo to juz nastapic w tym roku na pc ale na bank wejdzie najpozniej za 2 lata...a korzysci z tego bylyby ogromne, przeskok jakosciowy bylby wiele wiekszy niz ten ps2 >> ps3 nie liczac rozdzielczosci hd..(brak loadingow,zroznicowana sceneria na 1 levelu, lepsze texstury,rozwalka otoczenia itp)

hansatan

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 29-05-2008
  • Wiadomości: 690
  • Reputacja: 0
  • Üßer Fuhrer
Odp: Xbox Phoenix
« Odpowiedź #38 dnia: Lipca 14, 2008, 14:10:32 pm »
jak ja kupowalem ram dwa lata temu ddr2 geil ultra to za 2x 1GB zapłaciłem 1066zł teraz kosztuje około 200 więc nie jest drogi :P zresztą już DDR 3 jest...