Forum GameOnly.pl
Prehistoria gen => Nintendo 64 => Wątek zaczęty przez: siudym w Grudnia 07, 2006, 12:52:38 pm
-
"If you don't own Perfect Dark, you don't deserve to own a Nintendo 64 either" - bardzo ciekawy cytat, który jest w 100% prawdą :)
Perfect Dark w swoim czasie był chyba najbardziej zaawansowaną grą FPP na wszelkich systemach (rok 2000). Nie pamiętam dokładnie, ale to chyba pierwsza gra tego typu z pełnym Light Sourcing'iem (tzn. z częściowo tym systemem to już coś wcześniej było). Można było podobnie jak np. w splinter cell strzelać w źródła światła, które w fajny sposób tworzyły czasami całkowitą ciemność (jak w przysłowiowej dup** murzyna). Drugi ciekawy patent, to możliwość "wystrzelenia" broni z rąk przeciwnika, wtedy bardzo fajnie krzycząc "My gun!!" zaczynali się rozglądać w jej poszukiwaniu (jakoś dzisiaj w grach FPP tego nie widać...)
Oczywiście smaczków było więcej, gra warta zagrania nawet dzisiaj.
Obok Zeldy Ocarina of Time chyba najgłośniejsza gra na N64 :)
Może RARE zrobi porcik tej gry(części) na X360 - fajnie by było :)
(http://siudymus.w.interia.pl/pdark01.jpg)(http://siudymus.w.interia.pl/pdark02.jpg)
(http://siudymus.w.interia.pl/pdark03.jpg)(http://siudymus.w.interia.pl/pdark04.jpg)
(http://siudymus.w.interia.pl/pdark05.jpg)(http://siudymus.w.interia.pl/pdark06.jpg)
(http://siudymus.w.interia.pl/pdark07.jpg)(http://siudymus.w.interia.pl/pdark08.jpg)
(http://siudymus.w.interia.pl/pdark09.jpg)(http://siudymus.w.interia.pl/pdark10.jpg)
(http://siudymus.w.interia.pl/pdark11.jpg)(http://siudymus.w.interia.pl/pdark12.jpg)
(http://siudymus.w.interia.pl/pdark13.jpg)
-
"Nie pamiętam dokładnie, ale to chyba pierwsza gra tego typu z pełnym Light Sourcing'iem (tzn. z częściowo tym systemem to już coś wcześniej było). Można było podobnie jak np. w splinter cell strzelać w źródła światła, które w fajny sposób tworzyły czasami całkowitą ciemność (jak w przysłowiowej dup** murzyna)"
W Syphon Filter na PSX-a też można było niszczyć źródła oświetlenia.
-
Alien vs Predator też wyszedł jakoś 2000 roku, a miał bardzo realistyczne oświetlenie (lepsze niż AvsP2).
Szkoda, że PD tak późno wyszedł na N64.
-
Filter na PSX-a też można było niszczyć źródła oświetlenia.
A mialo to wplyw na cale otoczenie? Robilo sie calkowicie ciemno (zero widocznosci), znikaly cienie, itd. Czy tylko dawalo sie niszczyc lampy (+prosty efekt znikniecia swiatla) ? Bo to spora roznica.
-
Ta gra pokazywała MOC konsoli N64. Zachowania przeciwników byłe rewelacyjne. Można było wytrącić pistolet delikwentowi, a on zależnie od sytuacji (charakteru?) błagał o litość/poddawał się/szukał swojej broni lub atakował głymi rękami. Także krew na ścianach i otocheniu po trafieniu była super. W ogóle nad oprawą tej gry można by poematy pisać. Gra korzystała z całych 8MB pamieci i wykorzystywała chyba wszystkie możliwe do osiągnięcia efekty graficzne na N64). Baaaardzo ostre tekstury, świetny dźwięk (zastosowano kompresję w formacie MP3), ogromne momentami pole widzenia i mnogość trójkątów opisujących tą graficzną orgię mogła wprowadzić nie jednago fana szarej konsolki w kompleksy. Tak - miałem w tym czasie również PSX-a i nigdzie tam nie widziałem takiej grafiki, nawet zbliżonej.
Nie boję się określic tej gry minem najlepszej gry FPP jaką widziałem i grałem. Rewelacja.
-
Damian w pełni popieram twoją opinię :)
-
Mam tę gierkę od jakiegoś czasu ale jakoś nie moge przysiąść do niej...brak czasu :( Ale pierwsze zetknięcie z nią (czytaj: pierwsza misja) na prawdę wywarło na mnie ogromne wrażenie :D
-
Wspaniala gra, dobrze, ze bedzie na VC. Mam N64 ale pad juz wyeksploatowany!
Goldeneye i Perfect Dark to gry ponadczasowe!!
Wlasnie dlatego mam taki szacunek do Nintendo i Rare.
Takiego duetu juz nie bedzie :(
-
Tak takiego duetu już raczej nie będzie.Aczykolwiek zawsze jest nadzieja :-D
-
Takk, ta gra jest wspaniała. Nie zapomnijcie swojej konsolki wzmocnić 4mb expansion pak ;d
Gra o podobnej grafice lecz trochu mniej udana to kontynuacja : Goldeneye,
007 The World is not Enought,,, 8-)
-
Swego czasu strzeliłem taką fotę -> http://img213.imageshack.us/img213/1602/pdxblavy2.jpg (http://img213.imageshack.us/img213/1602/pdxblavy2.jpg) Uchwyciłem to podczas oglądania bonusowej płytki dołączonej do limitki PDZ na X360 (slideshow w siedzibie Rare). Jak widać, koleś gra na padzie od XO w... no właśnie, sami zobaczcie w co gra :)
-
Strasznie dziwne, przecież on gra w perfect dark z n64.Być może pomontował kable i pad od x360 chodzi mu do n64(takie cuda się zdarzją).Mogło tak być ponieważ konsola na zdjęciu nie była pokazana (przynajmniej ja sie nie dopatrzyłem:)
-
Moze w PD Zero jest gddzies ukryty PD z N64 ;)
ps. Wie ktos moze, czy jest jakis emu na PC porzadnie odpalajacy PD?
Nie chce mi sie juz kupywac znowu n64 aby pograc. :P
-
Moze w PD Zero jest gddzies ukryty PD z N64 ;)
ps. Wie ktos moze, czy jest jakis emu na PC porzadnie odpalajacy PD?
Nie chce mi sie juz kupywac znowu n64 aby pograc. :P
Proszę bardzo: http://www.coolrom.com/roms/n64/1154/Perfect_Dark.php :).
-
Nie napisalem,ze chce ROM. Chodzi mi tylko o emulator - czy jest jakis, ktory emuluje dobrze ta gre.
-
Sprawdź czy ten działa.
http://www.emuinfo.pl/emulatory/index.php/2/n64/Nintendo_64/Project_64.htm
Swojego czasu odpalałem na takim Goldeneye i Zeldę.
-
Odkopuję ten skamieniały dział.
Może ktoś jeszcze będzie pamiętać, czy Perfect Dark wymagał Expansion Packa, czy dało się grać bez niego?
-
The Expansion Pak is required for the single player, co-operative and counter-operative campaigns, as well as 3 and 4 player support for multiplayer.
-
Dzięki, czyli jednak nie mogę PD licytować, bo EPa nie mam :(