Autor Wątek: PlayStation 5 - Temat Główny  (Przeczytany 183931 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #280 dnia: Marca 27, 2020, 14:24:00 pm »
Na obecnej generacji SSD nie daje jakiejś kolosalnej przewagi, nie wiem czy to przez to, że assety na dysku są pakowane i procesor musi je w locie rozpakować więc niewiele to daje, czy po prostu na sztywno jakiś minimalny czas ustawiają, bo ludzie mają różne dyski i tak jest bezpieczniej. Poczulibyśmy pewnie niezłego kopa na PS5/XSX, ale next-geny będą mimo wszystko ładować więcej danych (więcej mają miejsca w RAMie, i 4K będzie wymagać lepszych tekstur), więc ciekawe jak ostatecznie to wyjdzie. Zapewne niektóre gry z obecnej generacji dostaną patche, żeby obsłużyć szybsze ładowanie i tam będzie po prostu luksus, ale to pewnie jakaś garstka.

Szkoda, że do prezentacji pewnie jeszcze 3-4 miesiące (albo i przez pandemię dopiero pod koniec lata).

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #281 dnia: Kwietnia 07, 2020, 22:33:04 pm »
https://blog.us.playstation.com/2020/04/07/introducing-dualsense-the-new-wireless-game-controller-for-playstation-5/

Tak się prezentuje pad do ps5. Imo bardzo słabo, w innych kolorach może byłoby lepiej.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #282 dnia: Kwietnia 07, 2020, 23:16:48 pm »
Hymm, na razie mieszane odczucia - za bardzo idzie w stronę pada od Xboxa. Martwią mnie ostre kanty na gripach - w X1 mnie drażniły. Traci swoją tożsamość, ale w sumie to już nie Dual Shock. Liczyłem bardziej na usprawnienie DS4, który był przecież dużą zmianą względem poprzednich padów Sony. Tak teraz myśle, że przypomina mi bumeranga z zapowiedzi PS3 ;).

Z drugiej strony muszę pochwalić za fakt, że idą na przód i nie boją się zmian. Najbardziej zaskakuje kolor i pewnie to zapowiedź tego, jak będzie wyglądała sama konsola.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 718
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #283 dnia: Kwietnia 07, 2020, 23:50:12 pm »





Dla mnie rewelacja. Przestałem się obawiać o design konsoli

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #284 dnia: Kwietnia 08, 2020, 02:39:31 am »
Pad zapowiada się spoko, masywność i ergonomia wydaje się mocno podobna do tego z Xboxa. Samo połączenie czerni i bieli wygląda niestety tandetnie ( te fejki kolorowe to już kompletny rzyg) i niestety obawiam się, że konsola też będzie takim oreo, ale zobaczymy.

Na plus, że przyciski nie są kolorowe.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 08, 2020, 02:41:42 am wysłana przez Moldar »

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 823
  • Reputacja: 81
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #285 dnia: Kwietnia 08, 2020, 09:25:15 am »
Ale charakterystyczne kolory na figurach geometrycznych i krzyżyku to mogli jednak zachować.
Ciekawe o ile udało im się zwiększyć żywotność baterii. W czas pracy DS3 nie wierzę, ale oby było chociaż 12-15 h.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #286 dnia: Kwietnia 08, 2020, 09:48:39 am »
Ale charakterystyczne kolory na figurach geometrycznych i krzyżyku to mogli jednak zachować.

To jest recykling przycisków z PS Vity, tam też był przeźroczysty plastik i jeden kolor.

Mnie zastanawia brak lightbara, który był wymagany niby przez PS VR (jak kamera teraz ma znaleźć pada?), i właśnie samo podobieństwo do PS VR. Wygląda, że PS5 + DualSense + PS VR (2?) będą miały wspólny design.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #287 dnia: Kwietnia 08, 2020, 10:53:53 am »
Właśnie taki czarny z kolorowymi przyciskami jest najlepszy ;). Najbardziej oczywisty, ale jednak robi bardziej. Biało-czarny ma taki... sportowy charakter. Tak czy inaczej najważniejsza jest ergonomia i zastosowanie w grach. Do reszty można przywyknąć.

Druchal

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 08-07-2005
  • Wiadomości: 1 523
  • Reputacja: 21
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #288 dnia: Kwietnia 08, 2020, 13:07:14 pm »
Pad jak pad. Design całkiem fajny jak dla mnie.

trygdkongen

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 07-03-2020
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: -1
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #289 dnia: Kwietnia 08, 2020, 16:47:09 pm »
[del]
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 08, 2020, 18:13:52 pm wysłana przez gnysek »
Eternal death of simian raticus - infinity!

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 836
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #290 dnia: Kwietnia 08, 2020, 17:25:08 pm »
Weźcie usuńcie tego trolla.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #291 dnia: Kwietnia 08, 2020, 18:20:36 pm »
@up: zrobione

Wracając do tematu - widziałem jak ludzie narzekają, że teraz triggery będą miały ostre kąty i będą wystawać. Wygląda jednak, że DS4 i DSense są do siebie bardziej podobne niż się wydaje - kształt triggerów czy umiejscowienie gałek praktycznie się nie zmieniło, a nieco inny kształt wymusiły pewnie adaptacyjne triggery, żeby się jeszcze wibratory zmieściły.




Warto jednak zwrócić uwagę na kształt dookoła touchpada. Czy to czasem nie jest lustrzane odbicie (wzdłuż poziomej linii), względem wycięcia w dev-kicie ? Czyżby finalnie PS5 miało właśnie taki kształt na środku jak w padzie, oraz niebieskie podświetlenie ? Pad na pewno jest mocno dostosowany do wyglądu konsoli.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #292 dnia: Kwietnia 08, 2020, 18:41:32 pm »
Najgorsze, że samo sony pokazując pada pokazało tak mało, a wystarczyło wrzucić jakiś zwiastun jak przy pro kontrolerach.



VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #293 dnia: Kwietnia 09, 2020, 04:18:04 am »
Podoba mi się, niby to samo, ale jednak inaczej. Nowocześnie, ale nie odlecieli, i na pierwszy rzut oka wygląda na solidny sprzęt, czyli wszystko, czego bym oczekiwał, po Sony.

Kolorystyka mi pasuje, i duże prawdopodobieństwo, że Dual jest pod kolor PS5, co mnie cieszyłoby, bo świetnie prezentować będzie się z moim PS4 Death Stranding  8)

Ale charakterystyczne kolory na figurach geometrycznych i krzyżyku to mogli jednak zachować.

A to nie jest tak czasem, że przyciski będą podświetlane?

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 836
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #294 dnia: Kwietnia 09, 2020, 07:18:55 am »
Z tym podświetlaniem przycisków byłoby spoko - tylko żeby od razu dali opcję by to można było wyłączyć. Wiadomo jak było z lightbarem na początku, który niemiłosiernie skracał czas działania pada.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #295 dnia: Kwietnia 09, 2020, 08:58:47 am »
Tak tak, niech jeszcze Zenek z głośnika śpiewa, zróbmy festyn z pada. Te dwa paski led w zupełności wystarczą.

Wydaje mi się, że jakby miały być podświetlane to by już były, ja i tak wolę bez kolorów.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2020, 09:00:44 am wysłana przez Moldar »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #296 dnia: Kwietnia 09, 2020, 11:06:45 am »
Kolorow na buttonach bardzo szkoda, mam nadzieje, że wrócą z jakąś wersją pada. Podświetlanie bym przyjął chętnie, fajowoby to wyglądało.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #297 dnia: Kwietnia 09, 2020, 12:21:11 pm »
Mnie tam się nowy pad podoba. Wydaje się wygodny, a design też ma ciekawy. Wolę osobiście jak pady co generację nieco się różnią wyglądem.

Druchal

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 08-07-2005
  • Wiadomości: 1 523
  • Reputacja: 21
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #298 dnia: Kwietnia 09, 2020, 13:32:36 pm »
Żonka planuje w salonie białe meble, więc zmiana konsoli na czarno biały była by wskazana ;)

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #299 dnia: Kwietnia 09, 2020, 17:49:39 pm »
Gdyby przyciski były podświetlane, to mogłyby robić to kontekstowo - np. jak podchodzisz do drzwi które da się otworzyć, zaczyna mrugać dla ułatwienia kwadrat itp. - aczkolwiek gdyby tak było, chyba by się już pochwalili.

Zresztą nie wiem, czy przeniesienie lightbara na górę nie ma być właśnie do tego - niektóre gry to wykorzystywały na PS4 (np. w Spyro Lightbar ma kolor Sparxa, w niektórych grach wozy policyjne powodowały mruganie na czerwono-niebiesko, w wielu grach pełnia życia to zielony, śmierć czerwony, a pauza żółty). DS4 v2 ma szparkę na górze, która wyświetla światło na touchpadzie, ten nowy idzie jeszcze dalej, żeby zwiększyć widoczność.

Poza kolorowymi przyciskami logo PS też mogłoby mieć swoje pierwotne kolory. No i teraz przestał wyglądać jak przycisk, laicy mogą nie przykumać od razu, ze to guzik.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 965
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #300 dnia: Kwietnia 12, 2020, 00:43:16 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Warto jednak zwrócić uwagę na kształt dookoła touchpada. Czy to czasem nie jest lustrzane odbicie (wzdłuż poziomej linii), względem wycięcia w dev-kicie ? Czyżby finalnie PS5 miało właśnie taki kształt na środku jak w padzie, oraz niebieskie podświetlenie ? Pad na pewno jest mocno dostosowany do wyglądu konsoli.

Dobra obserwacja, kształt touchpada rzeczywiście nawiązuje do bryły którą widzieliśmy, czyli może jednak ten dev-kit wcale nie będzie tak mocno odbiegać od konsoli retail pod względem wyglądu... co swoją drogą oznaczałoby że Sony chce trafić w gusta fanów pc-gejming dizajnu, LEDy, RGB, ostre, geometryczne kształty. Niektórzy chyba by się nawet ucieszyli  :grin: Wygląda to dość "młodzieżowo".
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 12, 2020, 00:48:06 am wysłana przez andryush »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #301 dnia: Kwietnia 12, 2020, 01:38:13 am »
Jeżeli nie pójdą w tak skomplikowaną bryłę jak w dev-kicie to mogą pozostać bliżej obecnej (bezpiecznej) i wyjdzie coś w ten deseń:


Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #302 dnia: Kwietnia 14, 2020, 14:53:12 pm »
Na NEOGAF przeczytałem plotkę, że nowy Horizon na PS5 wygląda obłędnie i że celują w 4k i 30fps. Się zobaczy za jakiś czas

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #303 dnia: Kwietnia 15, 2020, 02:32:44 am »
celują w 4k i 30fps

Pff, nowa generacja powinna to robić z palcem w nosie, a nie "celować".

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #304 dnia: Kwietnia 15, 2020, 09:52:08 am »
Dalej te nieszczęsne 30fps i już na starcie ograniczenia. Brak słów.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2020, 09:54:06 am wysłana przez Kyokushinman »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #305 dnia: Kwietnia 15, 2020, 10:02:11 am »
Przecież to pewnie nic nie znacząca plotka.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #306 dnia: Kwietnia 15, 2020, 12:00:40 pm »
Oby. Jak na start nie będzie tytułów z 4K i 60 FPS, gdzie zawsze pierwsze gry teoretycznie nie wykorzystują pełnej mocy konsoli (głównie przez to, że nie były znane pełne specyfikacje, a robić trzeba było, to zostawia się zapas), to jak dojedziemy do końca generacji? To byłby zupełny bezsens i zastój na 6-7 lat.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #307 dnia: Kwietnia 15, 2020, 12:44:27 pm »
Tylko 60 fps może nie być bo pójdą w graficzkę, moc nie ma nic do tego.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #308 dnia: Kwietnia 15, 2020, 13:40:52 pm »
Ja osobiscie licze na pojscie bardziej w dopakowanie graficzne niz w fps. 30 w zupelnosci mi wystarczy i wole zeby bylo po prostu ladniej.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #309 dnia: Kwietnia 15, 2020, 13:45:40 pm »
Tylko 60 fps może nie być bo pójdą w graficzkę, moc nie ma nic do tego.

Dokładnie, wszystko zależy od tego w co celują. Przy Horizonie 60 fps'ów może nie być priorytetem, tylko graficzny benchmark. Jeśli natomiast ploteczki są prawdą i GG robi też nowego Killzone (proszę!!!) to tam już bardziej mogą celować w wyższy frame rate kosztem grafiki.

Ja słyszałem, że wizualnie ma być poziom CGI, ale nie wyciągałbym z tego żadnych wniosków, tym bardziej, że to był wczesny etap produkcji (i nie ten Horizon, o którym wszyscy myślą ;) ).

Każdy sprzęt się zarżnie, czy to PS5, czy XSX, tym bardziej na starcie generacji.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #310 dnia: Kwietnia 15, 2020, 14:21:33 pm »
Zwiastun Hellblade to był w sumie poziom CGI, więc myślę, że w odpowiednich scenach faktycznie można będzie osiągnąć ten poziom, zwłaszcza jeśli chodzi o krajobrazy, paru grom już na tej generacji się to udawało (Death Stranding). Teraz, jak dojdą dyski SSD będzie też łatwiej niektóre rzeczy w bardziej zapełnionych assetami scenach osiągnąć - szybsza wymiana danych pozwoli na bardziej dynamiczne (rozległe) scenerie, bo zamiast trzymać wszystko w pamięci "na zapas", łatwiej będzie manipulować LOD.

A FPS w 60 FPS no to już chyba powinno być minimum na next-genach. W ogóle, ja tam uważam, że Killzone w dniu premiery wgniatał w fotel, a i do dziś niewiele się postarzał (fragment gdzie słońce topi elementy na stacji kosmicznej do dziś jest jednym z moich ulubionych na tej generacji). Owszem, to mocno korytkowa gra, wiec łatwiej takie rzeczy osiągnąć, no ale zawsze tworzenie gier polegało trochę na sztuczkach :) Pamiętam wasze screeny z Gears 5 gdzie momentami zajeżdżało PS2... Więc na start to byłby świetny benchmark różnic między generacjami. I jeszcze pewnie kolejne pozytywne odczucie poza grafiką nastąpi przy ładowaniu etapów, co mam nadzieję będzie błyskawiczne (SSD powinien dać podwójny skok - raz, że etap ładuje się szybciej, ale dwa, ze można więcej danych zostawić do doczytania już po starcie, gdy wybieramy broń i czekamy na spawn, bo SSD wczyta resztę etapu szybciej niż gracz tam dobiegnie - o ile deweloperom chce się w to bawić, bo każda drużyna musiałaby od innej strony zacząć streamować etap, dla 2-3 sekund zysku to nie jest warte zabawy zapewne).

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #311 dnia: Kwietnia 15, 2020, 15:14:53 pm »
Zwiastun Hellblade to był w sumie poziom CGI, więc myślę, że w odpowiednich scenach faktycznie można będzie osiągnąć ten poziom, zwłaszcza jeśli chodzi o krajobrazy, paru grom już na tej generacji się to udawało (Death Stranding). Teraz, jak dojdą dyski SSD będzie też łatwiej niektóre rzeczy w bardziej zapełnionych assetami scenach osiągnąć - szybsza wymiana danych pozwoli na bardziej dynamiczne (rozległe) scenerie, bo zamiast trzymać wszystko w pamięci "na zapas", łatwiej będzie manipulować LOD.

W przypadku Hellblade 2 to ja wciąż chcę zobaczyć gameplay. To, że UE4 potrafi dostarczyć taką jakość nie jest niczym nowym (tech dema czy wizualizacje to pokazują przynajmniej od kilku lat). Ninja Theory także już prezentowało nam jakoś bardzo zbliżoną podczas produkcji pierwszej części (do gry jednak trzeba było ścinać, ale pliki robocze mają). Skany także nie są niczym nowym. Pytanie tylko na ile uda się je użyć w produkcji pełnej gry. NT ma o tyle lepiej, że robią grę mniejszą (ale i team jest mniejszy, choć to da się obejść przez outsource i kupowanie assetów - Megascans są już częścią UE), duży tytuł AAA wypełnić skanami nie jest tak łatwo, pomijam kwestie czysto techniczne. Ciekaw jestem jak im to finalnie wyjdzie i nie ma w tym nic ze złośliwości, po prostu czysta ciekawość.


Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #312 dnia: Kwietnia 15, 2020, 21:05:16 pm »
Oby. Jak na start nie będzie tytułów z 4K i 60 FPS, gdzie zawsze pierwsze gry teoretycznie nie wykorzystują pełnej mocy konsoli (głównie przez to, że nie były znane pełne specyfikacje, a robić trzeba było, to zostawia się zapas), to jak dojedziemy do końca generacji? To byłby zupełny bezsens i zastój na 6-7 lat.
Zastoj właśnie będzie jak większość producentów zdecyduje się na  natywne 4k i stałe 60 klatek. Nowa generacja nie ma mocy na taki skok pikseli, klatek  i jeszcze mocno usprawniony rendering. Wtedy jakość graficzna niewiele się zmieni względem obecnej generacji, na co wskazywać moga już pierwsze gry na ps5 typu quantum error czy godfall wyglądające jak obecna generacja ale za to w 60klatek+4k




Fajnie by było jakby na nowej generacji dało się zrobić coś podobnego do dlss 2.0.



Wtedy takie pseudo 4k w 60 klatek + znaczny postęp w renderingu nie powinien być problemem dla nowej generacji.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2020, 21:08:11 pm wysłana przez Wulfen »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #313 dnia: Kwietnia 15, 2020, 23:40:44 pm »
Wystarczy porównać premierowe gry z obecnej generacji do wydanych niedawno. Różnica jest bardzo duża. Ostatnio miałem okazję pograć w Killzone SF (czyli najładniejszą grę premierową) i gra nie tylko odstaje mocno graficznie od dzisiejszych produkcji, to jeszcze chodzi na poziomie 20-30 fpsów. Dlatego pierwsze gry na nową generację też szału nie zrobią. Dojdzie ray tracing, lepsze tekstury itp., ale na prawdziwy pokaz mocy trzeba będzie poczekać z 2 lata od premiery.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #314 dnia: Kwietnia 16, 2020, 10:20:54 am »
Wystarczy porównać premierowe gry z obecnej generacji do wydanych niedawno. Różnica jest bardzo duża. Ostatnio miałem okazję pograć w Killzone SF (czyli najładniejszą grę premierową) i gra nie tylko odstaje mocno graficznie od dzisiejszych produkcji, to jeszcze chodzi na poziomie 20-30 fpsów. Dlatego pierwsze gry na nową generację też szału nie zrobią. Dojdzie ray tracing, lepsze tekstury itp., ale na prawdziwy pokaz mocy trzeba będzie poczekać z 2 lata od premiery.



 ;)

Killzone nie dość, że ma kapitalne oświetlenie i świetne tekstury podłoża i ubrań to jeszcze jest jego płynność dawała radę. A i aby nie było jest też blokada na 30fps.

Także trochę POK się przestrzeliłeś. Mogłeś nie wiem wybrać np. BF4.




gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #315 dnia: Kwietnia 16, 2020, 11:22:18 am »
To przez v-sync pewnie, jak pół obrazu się opóźni o klatkę to wygląda jak 20 FPS :P

Mimo wszystko liczę na chociaż jeden "kopniak" który faktycznie pokaże różnicę, i że nie dotrzemy do ściany (potrzeby posiadania konsol PRO) za 2-3 lata. Bo wtedy opłacało by się poczekać, ale pewnie dadzą takie tytuły przez te 2-3 lata, że szkoda ich nie ograć na premierę.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #316 dnia: Kwietnia 16, 2020, 14:02:59 pm »
@kyo
Grałem niedawno i mogę ocenić, jak gra wygląda. Jest parę niezłych momentów, ale całościowo wygląda dużo gorzej od obecnych gier i dodatkowo zdaje się chodzić niepłynnie (chociaż to może faktycznie przez v-sync).

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #317 dnia: Kwietnia 16, 2020, 20:03:13 pm »
Kolejna gra na next geny co wygląda jak z obecnej generacji.


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #318 dnia: Kwietnia 16, 2020, 21:10:44 pm »
W tym przypadku chyba nikt się fajerwerków nie spodziewał. Pozostaje czekać na oficjalne pokazy od Sony i MS. Podobno w maju MS ma jakąś prezentację zrobić, ale może przyjdzie czekać do czerwca na konkrety.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #319 dnia: Kwietnia 17, 2020, 18:49:51 pm »
Sony to musi zmienić osoby w dziale marketingu i przestać pie**olić o "eko" funkcjach.