Jedyna z 2 gier która robi.Chyba pod siebie.
:lol:Jedyna z 2 gier która robi.Chyba pod siebie.
Trailer wygladal za dobrze.
Trza bedzie poczekac na konkrety do E3.
Do tego jezeli gra będzie śmigać w 1080p i 60 klatkach przy takiej grafie to szok w trampkach gwarantowany.
Na mnie calosc zrobila duzo wieksze wrazenie niz taki Drive Club.Ta konsola ma 5 miliardów tranzystorów wiec słaba na bank nie będzie. Ze wcześniejszych specyfikacji miało być 2,7 miliarda także jest to liczba prawie 2 razy większa. Obie konsole według mnie będą zbliżone wydajnością.
A przeciez nowy X ma byc wyraznie slabszy.
Jesli T10 nadal celuje w 60fps to ja tego po prostu nie widze.
Obie konsole według mnie będą zbliżone wydajnością.
Znalazł się prawdziwy mądry sonoklap :lol:.Obie konsole według mnie będą zbliżone wydajnością.
A ja proponuję takie dywagacje zostawić mądrzejszym - na przykład Digital Foundry.
No to pierd** sobie dalej i przywitaj się z moją listą ignorowanych.Lepiej dla mnie, przynajmniej nie będziesz się produkował swoimi racjami z dupy.
Chyba widać, że z ..... nie ma sensu dyskutować
Chyba widać, że z ..... nie ma sensu dyskutować
Obie konsole według mnie będą zbliżone wydajnością.Kilka potwierdzonych albo bardzo pewnych info:
(http://pics.tinypic.pl/i/00388/sznwatvfmtdy.jpg)
Myślę, że poziom jak najbardziej osiągalny.
Znalazł się prawdziwy mądry sonoklap :lol:.Obie konsole według mnie będą zbliżone wydajnością.
A ja proponuję takie dywagacje zostawić mądrzejszym - na przykład Digital Foundry.
Chyba masz jednak racje, oby znacząco tylko nie odbiegał. Nowy X dla exów tym razem a Sony do gier multi i exów. Czyli szykuje się odwrotna sytuacja niż na tej generacji. Pozostaje czekać na więcej danych i oby je podali na E3.
http://www.ppe.pl/news-22268-xbox_one_nie_celuje_w_najwyzszej_jakosci_oprawe_graficzna.html
Poczekaj na więcej materiału. Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.
Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.:o
Poczekaj na więcej materiału. Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.
Śmieszne by było, jakby było gorzej :roll: .
:lol: :lol: :lol:Poczekaj na więcej materiału. Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.
Śmieszne by było, jakby było gorzej :roll: .
Śmieszny to jesteś Ty :roll:
Spokojnie Panowie już od czasu FM3 akcja wygląda tak samo parę dni przed E3 pierwsze newsy ma E3 pierwsze gameplay'e jesień - zima premiera!
A co niby lepiej wygląda :o.Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.:o
Poczekaj na więcej materiału. Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.
GT 5 ma tylko ładniejsze auta mowa o premium i nic poza tym. Reszta w FM4 kopie wszystko jak chce.Poczekaj na więcej materiału. Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.
Gdzie?!
:lol: :lol: :lol:Poczekaj na więcej materiału. Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.
Śmieszne by było, jakby było gorzej :roll: .
Śmieszny to jesteś Ty :roll:
Spokojnie Panowie już od czasu FM3 akcja wygląda tak samo parę dni przed E3 pierwsze newsy ma E3 pierwsze gameplay'e jesień - zima premiera!
GT 5 ma tylko ładniejsze auta mowa o premium i nic poza tym. Reszta w FM4 kopie wszystko jak chce.Poczekaj na więcej materiału. Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.
Gdzie?!
Poczekaj na więcej materiału. Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.
Śmieszne by było, jakby było gorzej :roll: .
Śmieszny to jesteś Ty :roll:
Spokojnie Panowie już od czasu FM3 akcja wygląda tak samo parę dni przed E3 pierwsze newsy ma E3 pierwsze gameplay'e jesień - zima premiera!
33% slabszego, nie 50 ;)
A fakt ze niektore obiekty nie rzucaja cieni moze paradoksalnie znaczyc ze jednak sa one real timowe.
Cienie, których nie ma, są realtimowo?Chodzi o to ze cienie w real-time sa generalnie mocno zasobozerne i dlatego sie na nich oszczedza.
Rozumiem ze każdemu może się zdarzyć błąd, ale naucz się kur** pisać w końcu:lol: :lol: :lol:Poczekaj na więcej materiału. Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.
Śmieszne by było, jakby było gorzej :roll: .
Śmieszny to jesteś Ty :roll:
Spokojnie Panowie już od czasu FM3 akcja wygląda tak samo parę dni przed E3 pierwsze newsy ma E3 pierwsze gameplay'e jesień - zima premiera!
Ok wszystko jasne a teraz niech ktoś po dziękuje temu panu za uwagę i niech go wyjebie na furkocie bo potrzebny tu nam jak qrwie majtki.
pozdrawiam!
naucz się kur** pisać w końcuBeka
Nie wracajmy do tego tematu wałkowanego na forum setki razy.A co niby lepiej wygląda :o.Forza 4 to najładniejsze wyścigi tej generacji tak więc w piątce może być tylko lepiej.:o
naucz się kur** pisać w końcu
? Cudownie, ze już mnie wyzywasz. Co będzie kolejne? Śmieszna jest moja matka? Napisałeś oczywistą oczywistosć to napisałem, że śmiesnzie by było jakby NASTĘPCA FZ4 i to na NOWĄ GENERACJĘ byłą gorsza graficznie. Idź już sobie lepiej.
To nie jest nawet CGI 8)
Hehe... PD wyciska prawie 1080p z PS3, a tu się 900p zadowalają :rotfl:1600x900 to wciaz wieksza rozdzialka od 1280x1080 ;)
Magik może nie zobaczymy w real time jak w GT5/6 za to myślę że będą lokacje jak w FM1 gdzie będzie z góry ustalona mokra nawierzchnia czy jazda w nocy. Myślę że inaczej by nie robili podświetlanych reflektorów w pojazdach. :)Moze....ja tam jestem przygotowany na najgorsze :D
Mi nie chodzi o upgrade, tylko jak lekko puknę Ferrarką o inną furę to nie chce widzieć że nie mam w niej pół przodu samochodu. Tak jest niestety w FM4, jakby niektóre fury były z plastiku. Sama podmiana tekstur ok, kompromis. Tyle tylko niech to zrobią z głową. Tak samo fury, wiem że na X360 brakło mocy by zastosować model z TT w wyścigu, ale na Xone powinno być już to domyślne, tak jak w GT5 i pewnie w GT6. Tak jak mówiłeś muszą w końcu pojawić się zmienne warunki pogodowe czy doby. Myślę że pójdą w z góry ustalone(tak jak miało to miejsce w FM1), bo nie widziałem by Praga miała mieć je zmienne w real time, choć może się zaskoczę.
Ps. Obecnie właśnie katuje FM4 do oporu na X360 szwagra.
Mi nie chodzi o upgrade, tylko jak lekko puknę Ferrarką o inną furę to nie chce widzieć że nie mam w niej pół przodu samochodu. Tak jest niestety w FM4, jakby niektóre fury były z plastiku. Sama podmiana tekstur ok, kompromis. Tyle tylko niech to zrobią z głową. Tak samo fury, wiem że na X360 brakło mocy by zastosować model z TT w wyścigu, ale na Xone powinno być już to domyślne, tak jak w GT5 i pewnie w GT6. Tak jak mówiłeś muszą w końcu pojawić się zmienne warunki pogodowe czy doby. Myślę że pójdą w z góry ustalone(tak jak miało to miejsce w FM1), bo nie widziałem by Praga miała mieć je zmienne w real time, choć może się zaskoczę.
Ps. Obecnie właśnie katuje FM4 do oporu na X360 szwagra.
"puknij" sobie normalną furą przy chociażby 60km/h w inną i zobacz jakie są efekty.
Mi nie chodzi o upgrade, tylko jak lekko puknę Ferrarką o inną furę to nie chce widzieć że nie mam w niej pół przodu samochodu. Tak jest niestety w FM4, jakby niektóre fury były z plastiku. Sama podmiana tekstur ok, kompromis. Tyle tylko niech to zrobią z głową. Tak samo fury, wiem że na X360 brakło mocy by zastosować model z TT w wyścigu, ale na Xone powinno być już to domyślne, tak jak w GT5 i pewnie w GT6. Tak jak mówiłeś muszą w końcu pojawić się zmienne warunki pogodowe czy doby. Myślę że pójdą w z góry ustalone(tak jak miało to miejsce w FM1), bo nie widziałem by Praga miała mieć je zmienne w real time, choć może się zaskoczę.
Ps. Obecnie właśnie katuje FM4 do oporu na X360 szwagra.
"puknij" sobie normalną furą przy chociażby 60km/h w inną i zobacz jakie są efekty.
Na pewno nie takie: https://www.youtube.com/watch?v=NbyCIUusdT4
Oczywiście gra wygląda zajebiście i cholernie mi się podoba, ale liczę na walkę pomiędzy tymi dwoma gierkami. A tu DriveClub wcale nie jest na przegranej pozycji :)Jedyne co te gry maja ze soba wspolnego to samochody :)
Czyżby w końcu najwyższy LOD podczas gameplay'u?Niekoniecznie. W trailerach poprzednich czesci tez chyba mieli LOD0.
Jedyne co te gry maja ze soba wspolnego to samochodyDokładnie. To tak jak porównywać TDU lub NFSa do Forzy czy GT.
Jedyne co te gry maja ze soba wspolnego to samochody :)
Graficznie Forza wypada chyba lepiej. DriveClub ma świetne samochody, ale tła wyglądają jakby były zrobione w niskiej rozdzielczości.Sobie chyba jaja robisz, zrozumiałbym jak byś powiedział ze samochody są na podobnym poziomie, ale nie tym samym. Tła właśnie są dużo ładniejsze w driveclub.
Graficznie Forza wypada chyba lepiej. DriveClub ma świetne samochody, ale tła wyglądają jakby były zrobione w niskiej rozdzielczości.No właśnie. DriveClub ogólnie wygląda lepiej jeśli spojrzymy na ilość detali, ale nie ma tak wyraźnej i ostrej grafiki jak Forza i przez to czasem prezentuje się mega zajebiście, a czasem tak sobie. Imo po tym, co do tej pory widzieliśmy bardzo trudno ocenić, która gra jest ładniejsza. Na szczęście na dniach będziemy wiedzieć dużo, dużo więcej.
Jedna rzecz mnie zastanawia... Czy oni tam przypadkiem nie powiedzieli, że nawet grając samodzielnie trzeba będzie być podpiętym do sieci, bo w przeciwnym razie przeciwnicy nie będą dysponować AI?Nie...po prostu konsola nie zupdatuje draviatara i bedziesz jechal na "starym".
Faktura lakieru to małe mistrzostwo świata.Nom...ale wolalbym obcieta grafe w zamiast za pogode/rozne pory dnia :(
Jedna rzecz mnie zastanawia... Czy oni tam przypadkiem nie powiedzieli, że nawet grając samodzielnie trzeba będzie być podpiętym do sieci, bo w przeciwnym razie przeciwnicy nie będą dysponować AI?
Pewnie nie, stawiam ze ani deszczu ani nocy w FM5 nie bedzie, jakby mialo byc, to pokazali by to na E3 na 100%.Jak zwykle dobrze stawiasz:
Forza Motorsport 5: no night, no weather, no storefront, no auction house
Ja jako przedstawiciel Sonoklapów w szwadronie Kyokushinmanów stwierdzam, ze nowa forza zapowiada się świetnie. Grafika bajeczna, fajna trasa. Szkoda, ze nie zagram :cry:
Mowil tez ze demko na targach nie ma wielu nowych rzeczy w kwestii fizyki. A przeciez premiera juz za pol rokuDemko to demko, więc pewnie powstało kilka miesięcy wcześniej. Skoro mówią, że w demku czegoś nie ma, to na pewno oznacza to, że w pełniaku już mają to zaimplementowane.
Dobra jakosc/60fps, sciagnijcie sobie, zajebiscie wyglada :D
http://www.gamersyde.com/stream_forza_motorsport_5_e3_showfloor_gameplay-30222_en.html
http://www.gamersyde.com/stream_forza_motorsport_5_e3_gameplay_wheel-30253_en.html
Graczowi po uderzeniu w bandę/mur znowu objawia się piękny napis: "Use Y to rewind the race" (pierwszy link ok. 2:30). Myślałem, że wyeliminowali tę bzdurę.
Myślałem, że wyeliminowali tę bzdurę.Nie. Po prostu dali taka mozliwosc graczowi (mozna wlaczyc/wylaczyc w ustawieniach poziomy trudnosci).
Daleki jestem od oceniania modelu jazdy na filmikach. Zwlaszcza wiekszosc jest z asystammi.
Dan tez wspominal ze fizyka w demku na E3 jest niekomplenta.
http://www.gamersyde.com/stream_forza_motorsport_5_e3_gameplay_showfloor_3_1080p-30293_en.html
:o
http://www.gamersyde.com/stream_forza_motorsport_5_e3_gameplay_showfloor_3_1080p-30293_en.htmlGrafa kapitalna, ale tego się spodziewałem bo już czwórka rozwalała :D.
:o
http://www.lightninggamingnews.com/forza-motorsport-5-screenshots/
(http://www.lightninggamingnews.com/wp-content/uploads/2013/08/Forza-Motorsport-5-Screenshots-1-1024x576.jpg)
Jakieś takie plastikowe te screeny :-?
Ładne to, poziom GT5,5.
Szału nie ma, tą durną animację rąk kierowcy przed startem mogli sobie darować.:lol:
Beton. Rozuniem ze ten nieznikajacy efekt na szybie tez Ci sie podoba i brak deszczu i brak nocy i kiepska praca rak kierowcy i plastikowa grafika.Szału nie ma, tą durną animację rąk kierowcy przed startem mogli sobie darować.:lol:Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Beton.Szału nie ma, tą durną animację rąk kierowcy przed startem mogli sobie darować.:lol:Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Wiadomka. Jakby robili na pc pod biblioteki Direct X, nie odróżnilibyśmy ich od rzeczywistości :troll:
Mała podpowiedź - dojebka nie dotyczyła gry.Wiadomka. Jakby robili na pc pod biblioteki Direct X, nie odróżnilibyśmy ich od rzeczywistości :troll:
troll nie na miejscu, gra na prawdę wygląda ch**owo...
Nie Unli, to po prostu ja ośmieliłem się napisać kilka dobrych słów o PCtach (i złych o konsolach) w System Wars i teraz lecą dojebki jakbym był blacharzem :DTylko, że kompletnie wyssanych z dupy.
Nowe:http://www.onlinecenter.pl/12061/Aktualnosci/Wiecej-samochodow-i-obrazkow-z-Forza-Motorsport-5.html
2013 Audi S4
1985 Ford RS200 Evolution
2012 Hyundai Veloster Turbo
2012 Vauxhall Astra VXR
1995 Mitsubishi Eclipse GSX
1991 GMC Syclone
1998 Ferrari #12 Risi Competizione F333 SP
2005 Dodge SRT4 ACR
2010 Mazda Mazdaspeed 3
2011 Peugeot 308 GTI
1970 Chevrolet El Camino SS 454
2003 BMW M5
1971 Lotus Elan Sprint
1993 McLaren F1
1977 Pontiac Firebird Trans Am
2003 Nissan Fairlady Z
1965 MINI Cooper S
2004 Subaru Impreza WRX STi
2003 Volkswagen Golf R32
Wcześniej ujawnione:
2009 Pagani Zonda Cinque Roadster
2012 Chrysler 300 SRT8
2013 Ford Focus ST
2010 Audi TT RS Coupé
2012 Scion tC
2009 Jeep Cherokee SRT8
2011 Kia Cee'd
2005 TVR Sagaris
1965 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA Stradale
1999 Dodge Viper GTS ACR
1998 Eagle Talon TSi Turbo
2008 Ferrari California
2000 Ford SVT Cobra R
2011 Cadillac CTS-V Coupe
1994 Mazda MX-5 Miata
2010 Maserati Gran Turismo S
2003 Toyota Celica SS-I
1954 Mercedes-Benz 300SL Gullwing Coupe
1971 AMC Javelin-AMX
1976 McLaren #11 Team McLaren M23
1976 Ferrari #1 Scuderia 312T2
2013 Honda #9 Target Chip Ganassi Dallara DW12
2013 Honda #15 Rahal Letterman Lanigan Dallara DW12
2013 Chevrolet #1 Andretti Autosport Dallara DW12
2013 Chevrolet #12 Team Penske Dallara DW12
2012 Audi #1 Audi Sport Team Joest R18 e-tron quattro
2012 Ferrari F12berlinetta
2013 McLaren P1™
1954 Mercedes-Benz 300SL Gullwing Coupe
2012 Pagani Huayra
2011 Koenigsegg Agera
2011 Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera
2013 Ford Focus ST
2011 McLaren MP4-12C
2010 Audi R8 5.2 Coupé FSI quattro
2012 Aston Martin Vanquish
2011 Audi RS 3 Sportback
2013 Ford Shelby Mustang GT500
2013 Viper GTS
1965 Shelby Cobra 427 S/C
1987 RUF CTR Yellowbird
1991 Mazda #55 787B
2011 Ford F-150 SVT Raptor
2011 Bugatti Veyron Super Sport
How Forza 5 and the Xbox One use the cloud to drive machine-learning AI
Bardzo łatwo się prowadzi w tej Forzie. Ostatnio oglądałem filmik o tym Ferrari i to ponoć ciężka, toporna krowa jest
W ramach DLC pojawi się na przestrzeni miesięcy co najmniej 60 fur, sprzedawanych w sześciu paczkach po dziesięć sztuk. Oczywiście nie zabraknie przepustki sezonowej „Car Pass”, pozwalającej zaoszczędzić kilka złotych, ale cennika na razie nie ujawniono.http://www.onlinecenter.pl/12163/Aktualnosci/Samochody-i-informacje-o-DLC-do-Forza-Motorsport-5.html
14 torow....parodia.
Co to ma byc ....demo? :-?
200+
Fur moglo by byc dla mnie mniej 100..i tak wiecej nie "objezdze".
Ale na litosc boska...14 torow...przecie po kilku dniach to stanie sie ku*erwsko powtarzalne.
Powinno byc przynajmniej 2 razy tyle.
200+
Fur moglo by byc dla mnie mniej 100..i tak wiecej nie "objezdze".
Ale na litosc boska...14 torow...przecie po kilku dniach to stanie sie ku*erwsko powtarzalne.
Powinno byc przynajmniej 2 razy tyle.
słabo to wygląda, nic dziwnego ze udało im się osiągnąć 1080p.
That image isn't 1080p native. Looks to be upscaled of the order of 50% vertically at a cursory glance. Interestingly, the map is native, suggesting the game is rendering sub-1080p in the game and overlaying native resolution UI elements.
(https://lh5.googleusercontent.com/-Da-Pz2L-IjE/UnzieQbTHvI/AAAAAAAAAA8/0BybfycwLWA/s0/1383911785747.png)
:shifty:
I z beyond3d:CytujThat image isn't 1080p native. Looks to be upscaled of the order of 50% vertically at a cursory glance. Interestingly, the map is native, suggesting the game is rendering sub-1080p in the game and overlaying native resolution UI elements.
pozostaje cień szansy, że niska rozdzielczość pionowa jest efektem nagrywania materiału z przeplotem.
Forza Motorsport jest niesamowitą grą wyścigową, która jak dotąd znalazła sobie miliony fanów. Żadna produkcja nie jest pozbawiona wad lub słabych punktów, w przypadku Forzy zawsze narzekano na Sztuczną Inteligencję, która trzymała się co okrążenie identycznej linii przejazdu i rzadko pozwalała sobie na jakiekolwiek ryzykowne, odbiegające od normy zachowania.
Wraz z Forza Motorsport 5 problem ten spada w przepaść. Twórcy stworzyli system Drivatar - sztuczną inteligencję, która uczy się zachowań od graczy. System ten będzie przechowywany w chmurze, jego zadaniem będzie obserwacja toru jazdy graczy oraz ich zachowań na torze, a następnie próba uczenia się od nich prowadzenia samochodu. Żeby nie było zbyt trudno - przeciwnicy zostaną podzieleni na siedem poziomów trudności, które odzwierciedlać będzie zarówno słabszych jak i lepszych graczy. Co ważne, a obiecuje to sam Dan Greenwalt, Drivatar nie będzie uczył się od trolli czy oszustów. Oto, co ma on do powiedzenia na temat poszczególnych poziomów.
- Rzeczą bardzo interesującą jest to, że lepsi nie tyle jeżdżą szybciej, co zupełnie inaczej. Szybki kierowca stara się jechać czysto, ścinać mocniej zakręty, o wiele lepiej potrafi sobie radzić z autem, jeździ bardziej gładko. Kiedy więc zmienisz poziom trudności wyścigi zmieniają się całkowicie, a wszystko to pochodzi od prawdziwych ludzi - nie zostało zaprogramowane przez nas - tłumaczy Greenwalt. Jak jednak zauważa, SI nie będzie kopiować nieeleganckich zachowań.
- Ludzie tną zakręty i Drivatar także się nauczy gdzie i jak dokonać tego właściwie. Ale nie pozwolimy mu wjeżdżać prosto w ciebie. Z reguły jednak dzieje się coś takiego, wiele osób to robi - wpychają się przed SI, a następnie ostro hamują (np. przed zakrętem - dop. red.) i dostają uderzenie. I lamentują "konsolowy przeciwnik mnie uderzył!". My im na to odpowiadamy, że przecież SI korzysta z właściwego dla ludzi czasu reakcji i prowadzi z zachowaniem zasad fizyki, naturalnie więc, że w nich uderzyło. Nie miało innej opcji, kiedy zajechałeś mu drogę i gwałtownie zahamowałeś - tłumaczy Dan.
Wygląda na to, że Drivatar może być bardzo fajnym systemem, który sprawi, że w końcu SI będzie jeździć jak trzeba. Jest to także jedno z ciekawszych zachowań promowanej przez Microsoft wirtualnej chmury obliczeniowej dostępnej dla twórców. O tym, jak w praktyce będzie wyglądać ściganie się z SI trenowanym przez samych graczy dowiemy się już niedługo.
(...)jestem fanboyem,(...) nie znam się, (...) mam problemy z oczami(...)
ale uczciwie trzeba przyznać że z rewolucją to tu do czynienia nie mamy.To samo bylo z KZ SF a gra dostawala 7/10. Gdzie tu sens ?
gdzie się podziały setki aut z poprzedniej odsłony?
Nadal tylko 8 aut na trasie?
Nadal tylko 8 aut na trasie?Przespałeś czwórkę.
Downgrade graficzny między wersją z E3, a finalną:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=90611423#post90611423
:roll:
The Forza Motorsport 5 Car Pass - containing six monthly add-ons featuring 10 cars each - will cost $49.99 (about £31).
kupić DLC - dopiero wtedy wychodzi 'uczciwia' kwota
W takim razie do FM6 zdążą opchnąć ze cztery - 200 euro za 240 samochodzików
Still looking for some comprehensive sources but from the Forza forums and an assortment of articles out there I'm seeing some truly insane prices for Forza 5 cars:CytujFor 2,334 Tokens you can buy either a McLaren P1 or Ferrari Enzo. A Token pack costing £15.99 will cover either of those cars (you can buy packs of Tokens at the following prices: 100 is £0.79, 575 is £3.99, 1250 is £7.99, 2700 is £15.99, 8000 is £39.99 and 20,000 is £64.99), so with the 2700 Token pack that's one vehicle for £13.82. But there's much more expensive cars in Forza Motorsport 5, but the more Tokens you buy, the cheaper they are. If you bought the 20,000 pack (costing £64.99) the McLaren would cost just £7.58.
From the same pricing, a Veyron Super Sport will set you back £13.00, and the most expensive car in the game, the Lotus E21 will cost an incredible £32.50. The smaller the pack of Tokens, the more expensive they are, so the worst possible way of picking up the game's most expensive car would be to buy 100 of the 100 Token packs, bagging you the exclusive 10,000 Token Lotus E21 for a cool £79.
(source: GameReactor (http://www.gamereactor.eu/news/99944/Lotus+E21+costs+%A332.50+in+Forza+5/))
And Turn 10 themselves even explained why they raised the prices:CytujOn the upper end, our goal is to make the truly elite cars feel really exclusive. As a result, the top-end cars in Forza Motorsport 5 will cost significantly more in tokens than they would if you earned them with in-game credits. In the past, expensive cars could be purchased with very few tokens (not in proportion with the amount of effort required to earn the cars through racing), thus allowing players willing to spend tokens to jump straight into the most exclusive cars in the game. Now, we’ve made token prices equal to in-game credit prices. For those who want to spend some extra real money and get those exclusive cars, they’ll have that option, but they will no longer devalue the hard work of those who earned the cars through racing and building up in-game credits. Either way, expensive cars will have real rarity.
(source: ForzaMotorsport.net (http://forzamotorsport.net/en-US/news/WIR_11_15_13))
And all of this is after they removed the ability to free drive with any car, as well as most of the ways you'd get cars and money and discounts in previous titles.CytujSo, people seem to be happy/thrilled with the audio-visual and physics in the game. And I've got to say I'm still tempted by the increase in layers in the livery editor.
BUT
Decimated car and track count, and the whole 'built from the ground up' talk is nothing but PR hot air.
No Public lobbies
No Clubs
No gifting of cars or paints (say goodbye to collabs)
Free Play has been stripped.
No Auction House or Storefront.
Tuning has been dumbed down to an extent ( engine and drive swaps )
No community leaderboards. ( offset somewhat by rivals leaderboards )
No affinity for car parts. ( WTF )
Intrusive monetizing offers which are eight times more expensive than FM4.
Whoever made these decisions about gameplay mechanics, let alone content, has a lot to answer for IMO. They have cut the community off at the knees.
(Note: There *is* free play support, but it seems to be limited)CytujAfter learning a bit more about how Forza 5 works, I must say, they definitely have made some changes that are, without a doubt, designed to encourage people to buy cars with real money to the detriment of the game experience.
Seems like earning potential and car prices haven't changed. That's the good news.
But these few things all combine to make a pretty big and noticeable difference:
- No cars unlocked as you level. There is no logical, game-enhancing reason this was taken out. Its something that most everyone enjoyed. Some tweaks could have been to the 'progression' of cars you unlocked, but certainly no one wanted the whole system taken out.
- Manufacturer affinity is gone. This was something that also could have used some tweaking, but was otherwise a very good idea. Before, you could basically get free upgrades quite quickly. That could have used changing. It was definitely too quick. But again, people liked the system and it didn't warrant taking out. The fact that you can use tokens to buy upgrades now makes it blatantly obvious what the intentions were here.
- Free Play no longer allows you to drive any car in the game. Before, while some cars were quite expensive, it didn't stop people from the enjoyment of driving them if they wanted to. You just wouldn't own the car, couldn't customize it or race it in career. This was a fantastic compromise, as you could test drive anything you wanted and even if you couldn't afford an expensive car you really liked, you could still get to experience it out on-track. With that gone, it really pushes at the car collector types to pay real money.
- No buying/selling paints/setups/vinyls. You can still make some money off of this, but there will clearly not be any sort of ecosystem built around this like before. No reason for this to have happened. People *loved* the way it was.
- Buying cars and upgrades, the game definitely treats 'car tokens' as an equally viable way of bartering. Every step of the way, prices are given in credits and tokens, with equal font size and all, even going as far as having a little pop-up menu to 'confirm' whether you're going to buy with credits or tokens.
It all amounts to a blatant attempt at encouraging people to spend more money. All at the detriment of the game from several important angles.
So I was wrong here guys for defending this. I didn't realize it was going to be that bad. Its definitely not like previous Forza's at all and is totally shameful.
This game sounds like pure evil. An early example of what we can expect for this new generation?
And does anybody have a comprehensive listing of car and token prices?
Edit: More details:
A pricey car:
(http://i.imgur.com/rDGKTOI.png)
Token costs in USD:
(http://i.imgur.com/oYfR8UG.png)
Yes, thats more than $100 for that one car.
Edit: Google spreadsheet price list for all cars here (https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Av_kcTrf_YFedFNZRVVRQmVJanVNVE9ic2t4VnpvRVE&usp=sharing#gid=0).CytujToken cost of all cars in the game comes to 168993
if bought at simplest token value cost of 8000 per $100 usd, that comes to $2200. you could probably bring it in a bit cheaper by buying the remaining balance with smaller amounts instead of the 8000 lot.
if bought at the least value cost of 1250 per $20 that comes to $2700.
cheapest overally brings it to $1690 with 100 tokens per dollar..
kupić DLC - dopiero wtedy wychodzi 'uczciwia' kwotaW takim razie do FM6 zdążą opchnąć ze cztery - 200 euro za 240 samochodzików
Nie wydaje mi się, by była to "uczciwa" kwota ;)
(http://i.imgur.com/semvdyJ.jpg)
cheapest overally brings it to $1690 with 100 tokens per dollar..
Fotorealizm:
(http://i.picpar.com/rN0.png)
Microsoft posunął się o jeden krok za daleko.Podpisuję się obiema stopami, nadal uważam że monopol jednego sprzętu nie jest dobry, ale dymanym to ja nie za bardzo lubię być.
Stała się rzecz bardzo niedobra. Oto jeden z najlepiej ocenianych tytułów startowych na konsole nowej generacji – Forza Motorsport 5, staje się pierwszym przykładem, w którym twórcy implementując mechanizmy mikropłatności przeciągają strunę zbyt mocno. Głosy niezadowolenia i protestu milkną jednak w gorączce szału next-genowego. Pora powiedzieć, jak jest.
Zanim zabawię się w odkrywającego prawdę Mariusza Max Kolonko, dla jasności przekazu – nie, nie miałem jeszcze okazji przekonać się na własnej skórze o działaniu opisywanych mechanizmów. Po tym co zobaczyłem, przeczytałem i wyszukałem w odmętach sieci jestem pewien, że nigdy nie kupię tej gry. Wam zresztą radzę zrobić dokładnie tak samo. W czym rzecz?
W marcu pisałem tak:
"Jeśli dana produkcja jest zaprojektowana w taki sposób, że płacąc pełną cenę otrzymujemy kompletny produkt, który możemy bez żadnych ograniczeń skończyć i wymaksować, to kompletnie mnie nie obchodzi, czy dana gra zawiera mikrotransakcje."
Swojego zdania w tej kwestii nie zmieniłem. Ale krew mnie zalewa, gdy patrzę na to, co Microsoft i Turn 10 wyczyniają w piątej części Forzy. Poprzednie odsłony także miały mechanizmy mikropłatności. Były to jednak nieinwazyjne przyspieszacze, kierowane przede wszystkim do casuali, którzy inwestując niewielkie kwoty chcieli skrócić sobie czas gry potrzebny do zdobycia środków na drogie samochody.
Forza była (niestety – trzeba już chyba użyć czasu przeszłego) przejrzystą platformą społecznościową wokół której gromadzili się entuzjaści spalonej gumy i głębokich dźwięków z silników V12.
Dużą rolę odgrywał w tym dom aukcyjny, na którym można było sprzedawać samochody, malowania czy ustawienia tuningu. Wszystko było regulowane przez wewnętrzną ekonomię gry – twoja praca była warta tyle, ile ktoś był w stanie za nią zapłacić.
Mechanizm dobrze funkcjonował od kilku odsłon i w przeważającej liczbie opinii był uznawany za zaletę w poszczególnych częściach. Powodu, dla którego został usunięty w najnowszej odsłonie chyba tłumaczyć nie muszę. Zresztą, nawet jeśli nie interesuje was wymiana wirtualnych samochodów z innymi graczami, to i tak nie unikniecie frustracji związanej z mozolnym zdobywaniem gotówki na nowe maszyny. Wystarczy zobaczyć, jakie zmiany niesie ze sobą Forza 5:
Wspomniany wcześniej brak domu aukcyjnego
Brak nagród w postaci samochodów – za turnieje/wyścigi/zdobywanie poziomów otrzymujemy tylko gotówkę
Brak mechanizmu entuzjasty marki (co wiązało się z darmowymi częściami do samochodów)
Brak możliwości testowania samochodów
Brak możliwości odsprzedawania samochodów wewnątrz gry
Astronomiczne ceny najdroższych pojazdów (w stosunku do zdobywanej gotówki)
DLC w dalszym ciągu wymaga zdobycia pokaźnej gotówki do odblokowania dodatkowych samochodów
Wszystkie te zmiany są „zachętą” do korzystania z mikropłatności. Wydając 249 zł (pomijam już inwestycję w samą konsolę) otrzymujemy grę, w której przez cały czas wyświetla się napis „naciśnij Y, by zdobywać poziom szybciej”, a wszystkie ceny pojazdów są podane w obu walutach. Kosztujący 6 000 000 $ bolid F1 Lotusa będzie wymagał ogromnego samozaparcia i finalnie powtarzania w kółko wyścigu, w którym w najkrótszym czasie otrzymujemy najwięcej pieniędzy.
PORÓWNANIE:
Forza 4 Forza 5
Liczba aut ok. 500 ok. 200
Liczba tras 26 14
Dom aukcyjny jest brak
Kluby samochodowe są brak
Driveatar brak jest
Wyścigi w nocy brak brak
Zmienna pogoda brak brak
Zresztą słowo mikropłatności jest tutaj trochę nie na miejscu. Zakup najdroższego pojazdu w grze – bolidu F1 Lotusa to wydatek (trzymajcie mnie!) ok. 175 zł!. Twórcy nawet ustosunkowali się do tych horrendalnych cen, oto ich wytłumaczenie:
„(…) naszym celem jest stworzenie ekskluzywności naprawdę elitarnych aut. W związku z tym, najdroższe samochody w Forzie 5 kosztują zdecydowanie więcej tokenów, w porównaniu z ceną wyrażoną w walucie zdobywanej w grze. (…) Teraz ceny tokenów są zrównane z walutą wewnątrz gry. Ci, którzy chcą wydać więcej prawdziwej gotówki na ekskluzywne samochody mają taką możliwość, nie będą jednak deprecjonować ciężkiej pracy osób, które zdobyły te samochody ścigając się i zdobywając walutę wewnątrz gry. Tak czy inaczej drogie samochody będą naprawdę rzadkie.”
Panowie z Turn 10 może powinni zająć się innym gatunkiem gier (może MMO? Grind i rzadkie przedmioty – pasuje jak ulał…)? Bo mi wydawało się, że kupując grę wyścigową chcę poczuć namiastkę tego, jak to jest prowadzić wyjątkowe samochody, z których większość w życiu pewnie nawet na własne oczy nie zobaczę. W takich grach nie chodzi przecież o nudny tryb kariery, szybko powtarzające się trasy czy frustrujący tryb multiplayer.
Dlaczego więc mami się nas jakimiś bzdurnymi tekstami o ekskluzywności, skoro i tak wycięto dom aukcyjny? Dlaczego wydając 250 zł mamy być zmuszani do kilkudziesięciogodzinnego grindu? Dlaczego tak mało recenzji gry wspomniało o tak istotnym aspekcie rozgrywki?
Jeśli ostatnim bastionem patrzenia przychylnym okiem na Xboxa One była dla Was Forza, to chyba pora pozbawić się złudzeń. Ja głosuję portfelem – nawet, jeśli kiedyś pojawi się w moim domu nowa konsola Microsoftu, to Forza 5 w jej napędzie z pewnością się nie pojawi.
Jeszcze o mikrotransakcjach w wykonaniu tych durni z MS i T10.
http://www.padtv.pl/2013/11/nowa-generacja-mikroplatnosci/CytujMicrosoft posunął się o jeden krok za daleko.Podpisuję się obiema stopami, nadal uważam że monopol jednego sprzętu nie jest dobry, ale dymanym to ja nie za bardzo lubię być.
Stała się rzecz bardzo niedobra. Oto jeden z najlepiej ocenianych tytułów startowych na konsole nowej generacji – Forza Motorsport 5, staje się pierwszym przykładem, w którym twórcy implementując mechanizmy mikropłatności przeciągają strunę zbyt mocno. Głosy niezadowolenia i protestu milkną jednak w gorączce szału next-genowego. Pora powiedzieć, jak jest.
Zanim zabawię się w odkrywającego prawdę Mariusza Max Kolonko, dla jasności przekazu – nie, nie miałem jeszcze okazji przekonać się na własnej skórze o działaniu opisywanych mechanizmów. Po tym co zobaczyłem, przeczytałem i wyszukałem w odmętach sieci jestem pewien, że nigdy nie kupię tej gry. Wam zresztą radzę zrobić dokładnie tak samo. W czym rzecz?
W marcu pisałem tak:
"Jeśli dana produkcja jest zaprojektowana w taki sposób, że płacąc pełną cenę otrzymujemy kompletny produkt, który możemy bez żadnych ograniczeń skończyć i wymaksować, to kompletnie mnie nie obchodzi, czy dana gra zawiera mikrotransakcje."
Swojego zdania w tej kwestii nie zmieniłem. Ale krew mnie zalewa, gdy patrzę na to, co Microsoft i Turn 10 wyczyniają w piątej części Forzy. Poprzednie odsłony także miały mechanizmy mikropłatności. Były to jednak nieinwazyjne przyspieszacze, kierowane przede wszystkim do casuali, którzy inwestując niewielkie kwoty chcieli skrócić sobie czas gry potrzebny do zdobycia środków na drogie samochody.
Forza była (niestety – trzeba już chyba użyć czasu przeszłego) przejrzystą platformą społecznościową wokół której gromadzili się entuzjaści spalonej gumy i głębokich dźwięków z silników V12.
Dużą rolę odgrywał w tym dom aukcyjny, na którym można było sprzedawać samochody, malowania czy ustawienia tuningu. Wszystko było regulowane przez wewnętrzną ekonomię gry – twoja praca była warta tyle, ile ktoś był w stanie za nią zapłacić.
Mechanizm dobrze funkcjonował od kilku odsłon i w przeważającej liczbie opinii był uznawany za zaletę w poszczególnych częściach. Powodu, dla którego został usunięty w najnowszej odsłonie chyba tłumaczyć nie muszę. Zresztą, nawet jeśli nie interesuje was wymiana wirtualnych samochodów z innymi graczami, to i tak nie unikniecie frustracji związanej z mozolnym zdobywaniem gotówki na nowe maszyny. Wystarczy zobaczyć, jakie zmiany niesie ze sobą Forza 5:
Wspomniany wcześniej brak domu aukcyjnego
Brak nagród w postaci samochodów – za turnieje/wyścigi/zdobywanie poziomów otrzymujemy tylko gotówkę
Brak mechanizmu entuzjasty marki (co wiązało się z darmowymi częściami do samochodów)
Brak możliwości testowania samochodów
Brak możliwości odsprzedawania samochodów wewnątrz gry
Astronomiczne ceny najdroższych pojazdów (w stosunku do zdobywanej gotówki)
DLC w dalszym ciągu wymaga zdobycia pokaźnej gotówki do odblokowania dodatkowych samochodów
Wszystkie te zmiany są „zachętą” do korzystania z mikropłatności. Wydając 249 zł (pomijam już inwestycję w samą konsolę) otrzymujemy grę, w której przez cały czas wyświetla się napis „naciśnij Y, by zdobywać poziom szybciej”, a wszystkie ceny pojazdów są podane w obu walutach. Kosztujący 6 000 000 $ bolid F1 Lotusa będzie wymagał ogromnego samozaparcia i finalnie powtarzania w kółko wyścigu, w którym w najkrótszym czasie otrzymujemy najwięcej pieniędzy.
PORÓWNANIE:
Forza 4 Forza 5
Liczba aut ok. 500 ok. 200
Liczba tras 26 14
Dom aukcyjny jest brak
Kluby samochodowe są brak
Driveatar brak jest
Wyścigi w nocy brak brak
Zmienna pogoda brak brak
Zresztą słowo mikropłatności jest tutaj trochę nie na miejscu. Zakup najdroższego pojazdu w grze – bolidu F1 Lotusa to wydatek (trzymajcie mnie!) ok. 175 zł!. Twórcy nawet ustosunkowali się do tych horrendalnych cen, oto ich wytłumaczenie:
„(…) naszym celem jest stworzenie ekskluzywności naprawdę elitarnych aut. W związku z tym, najdroższe samochody w Forzie 5 kosztują zdecydowanie więcej tokenów, w porównaniu z ceną wyrażoną w walucie zdobywanej w grze. (…) Teraz ceny tokenów są zrównane z walutą wewnątrz gry. Ci, którzy chcą wydać więcej prawdziwej gotówki na ekskluzywne samochody mają taką możliwość, nie będą jednak deprecjonować ciężkiej pracy osób, które zdobyły te samochody ścigając się i zdobywając walutę wewnątrz gry. Tak czy inaczej drogie samochody będą naprawdę rzadkie.”
Panowie z Turn 10 może powinni zająć się innym gatunkiem gier (może MMO? Grind i rzadkie przedmioty – pasuje jak ulał…)? Bo mi wydawało się, że kupując grę wyścigową chcę poczuć namiastkę tego, jak to jest prowadzić wyjątkowe samochody, z których większość w życiu pewnie nawet na własne oczy nie zobaczę. W takich grach nie chodzi przecież o nudny tryb kariery, szybko powtarzające się trasy czy frustrujący tryb multiplayer.
Dlaczego więc mami się nas jakimiś bzdurnymi tekstami o ekskluzywności, skoro i tak wycięto dom aukcyjny? Dlaczego wydając 250 zł mamy być zmuszani do kilkudziesięciogodzinnego grindu? Dlaczego tak mało recenzji gry wspomniało o tak istotnym aspekcie rozgrywki?
Jeśli ostatnim bastionem patrzenia przychylnym okiem na Xboxa One była dla Was Forza, to chyba pora pozbawić się złudzeń. Ja głosuję portfelem – nawet, jeśli kiedyś pojawi się w moim domu nowa konsola Microsoftu, to Forza 5 w jej napędzie z pewnością się nie pojawi.
W FORZA 5 nie zagram, walcie się. :mad:
Dobra to teraz powiedzcie mi dlaczego ta gra zbiera takie wysokie noty? Graficznie to forza 4 w 1080p, a zawartość samej gry jest znikoma w porównaniu do poprzedniczki, oraz zero jakichkolwiek innowacji, dodatków itp.
Na miniaturce trudno zgadnąć, no ale jednak auto i najbliższe otoczenie lepsze w FM5. Za to karjobraz w oddali GT6 ma lepszy.
Na miniaturce trudno zgadnąć, no ale jednak auto i najbliższe otoczenie lepsze w FM5. Za to karjobraz w oddali GT6 ma lepszy.
(http://cdn1.sbnation.com/assets/3648067/Forza_4-360-LEFT.png)(http://cdn2.sbnation.com/assets/3648075/Forza_5-ONE-RIGHT.png)Wydaje mi się, ze pierwszy to Xbox360.
Kto zgadnie, który screen z 8-mio letniej konsoli, a który z konsoli nowej generacji z mocą chmury i rocket science.
Na miniaturce trudno zgadnąć, no ale jednak auto i najbliższe otoczenie lepsze w FM5. Za to karjobraz w oddali GT6 ma lepszy.
To to nie 2 fotki z Forzy? :lol:
cdn1.sbnation.com/assets/3648067/Forza_4-360-LEFT.png
cdn2.sbnation.com/assets/3648075/Forza_5-ONE-RIGHT.png
Brawo dla przedstawicieli służby zdrowia.
Forza 5 isn't a fluke. It's the product of almost a decade of refinement, evolution and an unbelievable amount of experience on Turn 10's part. In essence, this is a game without any real weaknesses.
mikrotransakcji, które można olać.No właśnie nie do końca wiadomo, czy można tak olać kompletnie.
W sumie wady FM5 mozna tez przypisac do GT6.:o
Chyba żeś się dzisiaj mocno w głowę uderzył, jeśli porównujesz GT6 do tego, co m$ wywinął z Forzą :?http://www.eurogamer.net/articles/2013-12-04-gran-turismo-6-microtransaction-pricing-revealed
(...)The PlayStation Store updated today with the prices for these. They are as follows:
500,000 In-Game Credits (£3.99/€4.99)
1 Million In-Game Credits (£7.99/€9.99)
2,500,000 In-Game Credits (£15.99/€19.99)
7 Million In-Game Credits (£39.99/€49.99)
The video, below, showcases GT6's cars and reveals one of the top priced, the Jaguar XJ13, which costs 20 million credits. (...)
No fakt. Pojechał M$, a nie zaraz to chyba dotyczy... czyżby?!....
Czytasz posty do konca czy poprzestajesz na jednym zdaniu i odpowiadasz?
:o
(...)
mowienie o poprawionej grafie w GT6, kiedy w rzeczywistosci jest downgrade to zwykla ignorancja.
Podobnie wytykanie mikrotransakcji w jednej grze, pomijajac w drugiej.
Mi się też nowa Forza podoba i chętnie bym w nią zagrał. Ludziom się w dupach poprzewracało oceniając grę wyścigową tylko na podstawie grafiki(którą mało kto widział na żywo) i mikrotransakcji, które można olać. Najważniejszy jest feeling z jazdy i w tym aspekcie nowa Forza nie zawodzi. Już czwórka dawała radę i bawiłem się przy niej lepiej niż przy Gt5, które miało realistyczny model jazdy, ale furami jeździło się jak kartonowymi pudłami. Dla mnie Forze i Gt można porównać do Top Gear i niemieckich programów motoryzacyjnych. Forza to esencja motoryzacji, trochę przerysowana ale dająca radość i emocje. Gran Turismo jak niemieckie show - dużo informacji, dużo treści, ale cała oprawa nudna jak flaki z olejem.
Czyli jedziemy po MS za micro transackje w FM, ale jak podobne rozwiazanie jest w GT to juz nie ma problemu?
Cienie, oswietlenie w nocy, duzo wiekszy flickering (migotanie).... :roll:
Cienie, oswietlenie w nocy, duzo wiekszy flickering (migotanie).... :roll:Przecież cienie mocno teraz podkrecili i nie ma ząbków i dodali miękkie cienie.
Nooo...to podkrecenie cieni widac zwlaszcza we wnetrzach gdzie w GT5 prawie kazdy element rzucal cien a w GT6 mam ruchoma ciemna packe...Cienie, oswietlenie w nocy, duzo wiekszy flickering (migotanie).... :roll:Przecież cienie mocno teraz podkrecili i nie ma ząbków i dodali miękkie cienie.
Oświetlenie w nocy racja.
flickering ? że niby skąd to się bierze, bo ja myslałem, ze to przypadłość plazm lub CRT
Mamy tesselacje, rozdziałke podbitą z 1240x1080 na 1440x1080, lepsze oświetlenie i odbicia, z tego co widziałem to motion blurr
Forza 5 najbardziej robi rozdzielczością, chociaż chyba nadal nie ma 1080p. Z bajerów graficznych to mamy tam bliki odbitego światła i lightshaft'y, reszta imo wygląda dokłądnie jak w FM4 :-?Faktycznie, oprocz calkowicie przemodelowanego otoczenia, gdzie 90% assetow jest zupelnie inna (i wszelakich obiektow jest kilka razy wiecej), trawy i zupelnie zmienionego oswietlenia, kolorystyki i shaderow to faktycznie wyglada identycznie.
Nooo...to podkrecenie cieni widac zwlaszcza we wnetrzach gdzie w GT5 prawie kazdy element rzucal cien a w GT6 mam ruchoma ciemna packe...Cienie, oswietlenie w nocy, duzo wiekszy flickering (migotanie).... :roll:Przecież cienie mocno teraz podkrecili i nie ma ząbków i dodali miękkie cienie.
Oświetlenie w nocy racja.
flickering ? że niby skąd to się bierze, bo ja myslałem, ze to przypadłość plazm lub CRT
Mamy tesselacje, rozdziałke podbitą z 1240x1080 na 1440x1080, lepsze oświetlenie i odbicia, z tego co widziałem to motion blurr
Co do flickeringu to obczaj filmiki porownawcze (GT5 vs GT6). Wyraznie widac duzo wieksze migotanie i ząbkowanie obiektow w oddali.
Poza tymi "szczegolami" zwykle ciezko wogole odroznic obie gry, bo zmiany to czesto czysta kosmetyka.Forza 5 najbardziej robi rozdzielczością, chociaż chyba nadal nie ma 1080p. Z bajerów graficznych to mamy tam bliki odbitego światła i lightshaft'y, reszta imo wygląda dokłądnie jak w FM4 :-?Faktycznie, oprocz calkowicie przemodelowanego otoczenia, gdzie 90% assetow jest zupelnie inna (i wszelakich obiektow jest kilka razy wiecej), trawy i zupelnie zmienionego oswietlenia, kolorystyki i shaderow to faktycznie wyglada identycznie.
Naprawde zadziwiacie mnie...
(http://cdn1.sbnation.com/assets/3648067/Forza_4-360-LEFT.png)(http://cdn2.sbnation.com/assets/3648075/Forza_5-ONE-RIGHT.png)
Kto zgadnie, który screen z 8-mio letniej konsoli, a który z konsoli nowej generacji z mocą chmury i rocket science.
Studio Turn 10 poinformowało, że jeszcze w tym miesiącu – najpewniej na początku następnego tygodnia – łatkę, która zmniejszy ceny aut nawet o 45%. Poza tym tempo gromadzenia wirtualnej waluty zwiększone zostanie dwukrotnie, dzięki czemu odblokowanie najrzadszych samochodów powinno zająć graczom jedną piątą czasu niż w „czwórce”. Aktualizacja przyniesie ze sobą także dwa nowe, darmowe tryby – Drag Racing dla maksymalnie 16 graczy oraz Tag Mode.http://www.cdaction.pl/news-36191/mikrotransakcje-w-forzie-motorsport-5-nie-zostaly-narzucone-przez-microsoft---tak-twierdza-tworcy-update.html
Bardzo dobrze. Przynajmniej potrafią szybko zareagować na hejt graczy.Nie wiem czy bardzo dobrze...w FM4 zdecydowanie za latwo sie zarabialo kase i dobranie sie do co lepszych fur nie stanowilo wyzwania.
Forza 5: How the Xbox One launch title recreates real world cars