Autor Wątek: Forza Motorsport 5  (Przeczytany 50114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #320 dnia: Listopada 23, 2013, 11:45:53 am »
Downgrade graficzny między wersją z E3, a finalną:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=90611423#post90611423
 :roll:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 974
  • Reputacja: 120
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #321 dnia: Listopada 23, 2013, 12:49:30 pm »
WOW...

Na "PC dev environment machine" gra wyglądała zauważalnie lepiej.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #322 dnia: Listopada 23, 2013, 16:11:01 pm »
Downgrade graficzny między wersją z E3, a finalną:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=90611423#post90611423
 :roll:

Mogliby sprzedawać tą grę na PC skoro i tak chodzi na nich dwadzieścia razy lepiej :lol: Przynajmniej bym pograł w dobrej grafice.

Fajnie wyglądają te modele ludzików na XboxOne  :lol: Gówniane sprajty kontra modele 3D u Jimmiego :lol:

I to są właśnie te wszystkie "gameplaye" którymi jarają się niektózy (np z Deep Down). U M$ to już jest opracowane do perfekcji :lol:
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2013, 16:13:21 pm wysłana przez Master_666 »

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #323 dnia: Listopada 23, 2013, 23:08:38 pm »


Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #324 dnia: Listopada 24, 2013, 00:50:42 am »
ahh ta nextgenowa publika <3

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #325 dnia: Listopada 24, 2013, 01:42:41 am »
Te drzewa, ten dym...

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #326 dnia: Listopada 24, 2013, 08:47:24 am »
Cytuj
The Forza Motorsport 5 Car Pass - containing six monthly add-ons featuring 10 cars each - will cost $49.99 (about £31).

Japierdole i jak tu nie piracić?
Fryty tyty dotknij pyty

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #327 dnia: Listopada 24, 2013, 10:08:57 am »
To jest beka z tymi mikropłatnościami. Ja rozumiem, że Cliff "Muszę kupić nowe Ferrari" Bleszinski mówi, że produkcja gry kosztuje 0,6mld$ ale to chyba mu chodziło o jakąś grę co oferuje coś nowego. Na screenach od Jurasa w SystemWars dopiero po którymś screenie się zorientowałem, że niektóre obrazki są z GT6 (po flagach z napisem polyphony). FM5 to jest totalnie stara generacja, a do tego oferuje znacznie mniej i nikt mi nie wytłumaczy gadaniem takich pierdół jak Cliff, że to gra nextgen i produkcja dużo kosztowała.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #328 dnia: Listopada 24, 2013, 10:53:45 am »
Myślałem, że te car passy są na rok, a tu jeszcze lepiej. W takim razie do FM6 zdążą opchnąć ze cztery - 200 euro za 240 samochodzików i gra przekracza cenę tysiąca złotych, a gdzie jakieś DLC z torami?  :lol:  Red pewnie kupi wszystko  :wall_bash:

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #329 dnia: Listopada 24, 2013, 10:57:08 am »
Red i inni tego typu ludzie kupią i eksperyment M$$$$$$$ się uda. Zaczną wychodzi tylko takie gry. 2 autka i 1 tor za 304zł, a potem DLC za 1500zł.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #330 dnia: Listopada 24, 2013, 11:39:13 am »
Ja nigdy w życiu nie kupiłem żadnego DLC i to przez graczy rynek gier tak się zeszmacił.

Gdyby DLC się nie sprzedawały to by ich nie robili, proste!

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #331 dnia: Listopada 24, 2013, 12:05:55 pm »
Też śmieszna jest nazwa. "Mikropłatności" nie wiem jak można nazwać "mikropłatnością" 8k żetonów za 99.99Euro, czyli więcej niż koszt samej gry.

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #332 dnia: Listopada 24, 2013, 12:54:38 pm »
Paranoja. Typowo jedyne wyjście to mieć grę pirata i kupić DLC - dopiero wtedy wychodzi 'uczciwia' kwota  :lol:
Fryty tyty dotknij pyty

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #333 dnia: Listopada 24, 2013, 13:05:27 pm »
kupić DLC - dopiero wtedy wychodzi 'uczciwia' kwota 
W takim razie do FM6 zdążą opchnąć ze cztery - 200 euro za 240 samochodzików

Nie wydaje mi się, by była to "uczciwa" kwota ;)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 974
  • Reputacja: 120
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #334 dnia: Listopada 24, 2013, 13:10:38 pm »
Gra poza rozdzielczością i 60fps nie robi w ogóle. Chociaż o tej rozdziałce to słyszałem, że też nie jest to pełne 1080p.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #335 dnia: Listopada 24, 2013, 13:23:46 pm »
Skopiowane z neogaf:

Cytuj
Still looking for some comprehensive sources but from the Forza forums and an assortment of articles out there I'm seeing some truly insane prices for Forza 5 cars:

Cytuj
For 2,334 Tokens you can buy either a McLaren P1 or Ferrari Enzo. A Token pack costing £15.99 will cover either of those cars (you can buy packs of Tokens at the following prices: 100 is £0.79, 575 is £3.99, 1250 is £7.99, 2700 is £15.99, 8000 is £39.99 and 20,000 is £64.99), so with the 2700 Token pack that's one vehicle for £13.82. But there's much more expensive cars in Forza Motorsport 5, but the more Tokens you buy, the cheaper they are. If you bought the 20,000 pack (costing £64.99) the McLaren would cost just £7.58.

From the same pricing, a Veyron Super Sport will set you back £13.00, and the most expensive car in the game, the Lotus E21 will cost an incredible £32.50. The smaller the pack of Tokens, the more expensive they are, so the worst possible way of picking up the game's most expensive car would be to buy 100 of the 100 Token packs, bagging you the exclusive 10,000 Token Lotus E21 for a cool £79.

(source: GameReactor)

And Turn 10 themselves even explained why they raised the prices:

Cytuj
On the upper end, our goal is to make the truly elite cars feel really exclusive. As a result, the top-end cars in Forza Motorsport 5 will cost significantly more in tokens than they would if you earned them with in-game credits. In the past, expensive cars could be purchased with very few tokens (not in proportion with the amount of effort required to earn the cars through racing), thus allowing players willing to spend tokens to jump straight into the most exclusive cars in the game. Now, we’ve made token prices equal to in-game credit prices. For those who want to spend some extra real money and get those exclusive cars, they’ll have that option, but they will no longer devalue the hard work of those who earned the cars through racing and building up in-game credits. Either way, expensive cars will have real rarity.

(source: ForzaMotorsport.net)

And all of this is after they removed the ability to free drive with any car, as well as most of the ways you'd get cars and money and discounts in previous titles.

Cytuj
So, people seem to be happy/thrilled with the audio-visual and physics in the game. And I've got to say I'm still tempted by the increase in layers in the livery editor.

BUT
Decimated car and track count, and the whole 'built from the ground up' talk is nothing but PR hot air.
No Public lobbies
No Clubs
No gifting of cars or paints (say goodbye to collabs)
Free Play has been stripped.
No Auction House or Storefront.
Tuning has been dumbed down to an extent ( engine and drive swaps )
No community leaderboards. ( offset somewhat by rivals leaderboards )
No affinity for car parts. ( WTF )
Intrusive monetizing offers which are eight times more expensive than FM4.

Whoever made these decisions about gameplay mechanics, let alone content, has a lot to answer for IMO. They have cut the community off at the knees.

(Note: There *is* free play support, but it seems to be limited)

Cytuj
After learning a bit more about how Forza 5 works, I must say, they definitely have made some changes that are, without a doubt, designed to encourage people to buy cars with real money to the detriment of the game experience.

Seems like earning potential and car prices haven't changed. That's the good news.

But these few things all combine to make a pretty big and noticeable difference:

- No cars unlocked as you level. There is no logical, game-enhancing reason this was taken out. Its something that most everyone enjoyed. Some tweaks could have been to the 'progression' of cars you unlocked, but certainly no one wanted the whole system taken out.

- Manufacturer affinity is gone. This was something that also could have used some tweaking, but was otherwise a very good idea. Before, you could basically get free upgrades quite quickly. That could have used changing. It was definitely too quick. But again, people liked the system and it didn't warrant taking out. The fact that you can use tokens to buy upgrades now makes it blatantly obvious what the intentions were here.

- Free Play no longer allows you to drive any car in the game. Before, while some cars were quite expensive, it didn't stop people from the enjoyment of driving them if they wanted to. You just wouldn't own the car, couldn't customize it or race it in career. This was a fantastic compromise, as you could test drive anything you wanted and even if you couldn't afford an expensive car you really liked, you could still get to experience it out on-track. With that gone, it really pushes at the car collector types to pay real money.

- No buying/selling paints/setups/vinyls. You can still make some money off of this, but there will clearly not be any sort of ecosystem built around this like before. No reason for this to have happened. People *loved* the way it was.

- Buying cars and upgrades, the game definitely treats 'car tokens' as an equally viable way of bartering. Every step of the way, prices are given in credits and tokens, with equal font size and all, even going as far as having a little pop-up menu to 'confirm' whether you're going to buy with credits or tokens.

It all amounts to a blatant attempt at encouraging people to spend more money. All at the detriment of the game from several important angles.

So I was wrong here guys for defending this. I didn't realize it was going to be that bad. Its definitely not like previous Forza's at all and is totally shameful.

This game sounds like pure evil. An early example of what we can expect for this new generation?

And does anybody have a comprehensive listing of car and token prices?

Edit: More details:

A pricey car:



Token costs in USD:



Yes, thats more than $100 for that one car.

Edit: Google spreadsheet price list for all cars here.

Cytuj
Token cost of all cars in the game comes to 168993
if bought at simplest token value cost of 8000 per $100 usd, that comes to $2200. you could probably bring it in a bit cheaper by buying the remaining balance with smaller amounts instead of the 8000 lot.
if bought at the least value cost of 1250 per $20 that comes to $2700.
cheapest overally brings it to $1690 with 100 tokens per dollar..

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=721448

PURE EVIL

82/100

:wall_bash:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 974
  • Reputacja: 120
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #336 dnia: Listopada 24, 2013, 13:54:39 pm »
ch** ci w dupę Dan.

Ściągnę pirata jak się pojawi na torrentach i będę seedował w nieskończoność  :troll:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 074
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #337 dnia: Listopada 24, 2013, 13:57:36 pm »
Widzę, że nieźle będą z ludzi łupić kase. Pozostaje się nie dać i zrobić dokładnie odwrotnie :idea:.

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #338 dnia: Listopada 24, 2013, 14:20:16 pm »
kupić DLC - dopiero wtedy wychodzi 'uczciwia' kwota 
W takim razie do FM6 zdążą opchnąć ze cztery - 200 euro za 240 samochodzików

Nie wydaje mi się, by była to "uczciwa" kwota ;)

No w przypadku forzy nie ma mowy o uczciwej kwocie, ale dlc to innych gier kosztują średnio z 20-40 dolców i to właśnie uważam za uczciwą cenę za pełną grę.
Fryty tyty dotknij pyty

Mantis

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 29-06-2006
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja: 3
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #339 dnia: Listopada 24, 2013, 15:04:27 pm »



Wiele można tolerować, ale serio jak Turn 10 mogło dostarczyć coś takiego? Na obecnej generacji trudno by było mi to zaakceptować. Przed startem x360 i PS3 myślałem, że takie widoczki nie będą miały miejsca, a tu generacja później, a widoki jak na "średniawej ścigałce" z  PS2.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #340 dnia: Listopada 24, 2013, 15:30:21 pm »
cheapest overally brings it to $1690 with 100 tokens per dollar..


 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: To nawet perfidne gierki na ajfona dla dzieciaków 3+, które wyciągają 99$ za jakieś gówniane monety z kart rodziców, nie są aż tak łase na hajs :lol:


I to tłumaczenie twórców, że chcą, by doświadczyć tego, że auta te są superdrogie i kosztowne. wyje**nie Free Mode to już w ogóle chamstwo. Jak ktoś taki jak ja chciałby kupić sobie grę i pojeździć od razu wszystkimi autami, to nie może tylko musi się meczyć grajac w kariere bóg wie ile godzin. Nie mówiąc już o tym, że jak ktoś jest marny w takich gierkach to nie ma szans w jakimś ludzkim czasie zebrać tyle tokenów i to zmusza do kupna za real cash. Pierdolenie twórców, że to wprowadza "realizm" to można do dupy wsadzić, bo to nie realizm a typowa zagrywka wszystkich gierek z mikropłatnościami na smartfony - niby za darmo, niby wszystko da radę "zdobyć" grając, tylko aby zdobyć to normalnie to trzeba sobie flaki wypruwać i grać 200h.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #341 dnia: Listopada 24, 2013, 15:36:24 pm »
Niektórzy chcą m$ w branży, bo podobno konkurencja jest dobra. Niech się teraz model biznesowy testowany z KI i FM5 przyjmie...

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #342 dnia: Listopada 24, 2013, 16:01:57 pm »
Ta gra za mikrotransakcję powinna dostać conajmniej 2 oceny nizej w KAŻDYM serwisie. Nie czytałem recenzji, ale jakoś nie obiło mi się o uszy, by jako wielką wadę (a ta wada JEST wielka, no bo jedno autko 30$ kosztuje?!) wymieniano mikropłatności i dopiero o nich się dowadujemy po starcie konsoli. Chyba, że M$$$ sobie wprowadził je dopiero w patchu day one i recenzenci nie wiedzieli, że jest takie coś.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #343 dnia: Listopada 24, 2013, 16:06:29 pm »
Bo recenzenci zdobywają trzy pierwsze samochody, rozgrywają 10 wyścigów i biorą się za pisanie tekstu.

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #344 dnia: Listopada 26, 2013, 12:33:02 pm »
Fotorealizm:


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #345 dnia: Listopada 26, 2013, 12:35:51 pm »
Zlot bliźniaków. Jak w życiu.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 074
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #346 dnia: Listopada 26, 2013, 12:42:53 pm »
Czwórka bardzo mi się podobała, chyba nawet najbardziej ze wszystkich wyścigów. Natomiast to co tutaj widzę to coraz bardziej mnie przekonuje, że z grafą w tej grze nie jest za dobrze jak na next gena. No i na dodatek te sobowtóry, dobrze że chociaż jeden ma koszulkę w innym kolorze :lol:.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #347 dnia: Listopada 26, 2013, 15:50:08 pm »





Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #348 dnia: Listopada 26, 2013, 17:51:20 pm »
Jezu ten tłum to tragedia... Naprawdę nie mogli znaleźc więcej niż 5 statystów do fotki? Myśle, że wiele Xbotów ZABIŁOBY za bycie jednym z tych spritów


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #349 dnia: Listopada 26, 2013, 17:53:44 pm »
I koniecznie z założonymi rękami.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #350 dnia: Listopada 26, 2013, 17:58:33 pm »


Kto wskaże co jest nie tak z tym zdjęciem?

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #351 dnia: Listopada 26, 2013, 18:01:36 pm »
Szyby w samochodzie eliminują blur :troll:

Jacek84

  • Gość
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #352 dnia: Listopada 26, 2013, 18:06:45 pm »
W ogóle to jakaś magiczna głębia ostrości, bo ten typ po prawej od samochodu trochę bardziej rozmazany niż powinien byc.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 974
  • Reputacja: 120
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #353 dnia: Listopada 26, 2013, 19:00:17 pm »
Specjaliści z T10 już w przypadku poprzednich odsłon i ich bullshotów pokazali, że mistrzami fotografii nie są:)

Mantis

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 29-06-2006
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja: 3
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #354 dnia: Listopada 26, 2013, 20:58:35 pm »
Fotorealizm:





[/quote]

Ach ten entuzjazm i ta dzika radość. Nie ma co wdać, że się ludziska świetnie bawią na tych "Wyścigach".

tropik79

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 23-12-2008
  • Wiadomości: 621
  • Reputacja: -7
  • Who's the boss?!
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #355 dnia: Listopada 27, 2013, 10:55:21 am »
Jeszcze o mikrotransakcjach w wykonaniu tych durni z MS i T10.

http://www.padtv.pl/2013/11/nowa-generacja-mikroplatnosci/
Cytuj
Microsoft posunął się o jeden krok za daleko.

 
Stała się rzecz bardzo niedobra. Oto jeden z najlepiej ocenianych tytułów startowych na konsole nowej generacji – Forza Motorsport 5, staje się pierwszym przykładem, w którym twórcy implementując mechanizmy mikropłatności przeciągają strunę zbyt mocno. Głosy niezadowolenia i protestu milkną jednak w gorączce szału next-genowego. Pora powiedzieć, jak jest.

Zanim zabawię się w odkrywającego prawdę Mariusza Max Kolonko, dla jasności przekazu – nie, nie miałem jeszcze okazji przekonać się na własnej skórze o działaniu opisywanych mechanizmów. Po tym co zobaczyłem, przeczytałem i wyszukałem w odmętach sieci jestem pewien, że nigdy nie kupię tej gry. Wam zresztą radzę zrobić dokładnie tak samo. W czym rzecz?

W marcu pisałem tak:

"Jeśli dana produkcja jest zaprojektowana w taki sposób, że płacąc pełną cenę otrzymujemy kompletny produkt, który możemy bez żadnych ograniczeń skończyć i wymaksować, to kompletnie mnie nie obchodzi, czy dana gra zawiera mikrotransakcje."

Swojego zdania w tej kwestii nie zmieniłem. Ale krew mnie zalewa, gdy patrzę na to, co Microsoft i Turn 10 wyczyniają w piątej części Forzy. Poprzednie odsłony także miały mechanizmy mikropłatności. Były to jednak nieinwazyjne przyspieszacze, kierowane przede wszystkim do casuali, którzy inwestując niewielkie kwoty chcieli skrócić sobie czas gry potrzebny do zdobycia środków na drogie samochody.

Forza była (niestety – trzeba już chyba użyć czasu przeszłego) przejrzystą platformą społecznościową wokół której gromadzili się entuzjaści spalonej gumy i głębokich dźwięków z silników V12.

Dużą rolę odgrywał w tym dom aukcyjny, na którym można było sprzedawać samochody, malowania czy ustawienia tuningu. Wszystko było regulowane przez wewnętrzną ekonomię gry – twoja praca była warta tyle, ile ktoś był w stanie za nią zapłacić.

 
Mechanizm dobrze funkcjonował od kilku odsłon i w przeważającej liczbie opinii był uznawany za zaletę w poszczególnych częściach. Powodu, dla którego został usunięty w najnowszej odsłonie chyba tłumaczyć nie muszę. Zresztą, nawet jeśli nie interesuje was wymiana wirtualnych samochodów z innymi graczami, to i tak nie unikniecie frustracji związanej z mozolnym zdobywaniem gotówki na nowe maszyny. Wystarczy zobaczyć, jakie zmiany niesie ze sobą Forza 5:

Wspomniany wcześniej brak domu aukcyjnego
Brak nagród w postaci samochodów – za turnieje/wyścigi/zdobywanie poziomów otrzymujemy tylko gotówkę
Brak mechanizmu entuzjasty marki (co wiązało się z darmowymi częściami do samochodów)
Brak możliwości testowania samochodów
Brak możliwości odsprzedawania samochodów wewnątrz gry
Astronomiczne ceny najdroższych pojazdów (w stosunku do zdobywanej gotówki)
DLC w dalszym ciągu wymaga zdobycia pokaźnej gotówki do odblokowania dodatkowych samochodów
Wszystkie te zmiany są „zachętą” do korzystania z mikropłatności. Wydając 249 zł (pomijam już inwestycję w samą konsolę) otrzymujemy grę, w której przez cały czas wyświetla się napis „naciśnij Y, by zdobywać poziom szybciej”, a wszystkie ceny pojazdów są podane w obu walutach. Kosztujący 6 000 000 $ bolid F1 Lotusa będzie wymagał ogromnego samozaparcia i finalnie powtarzania w kółko wyścigu, w którym w najkrótszym czasie otrzymujemy najwięcej pieniędzy.

PORÓWNANIE:
Forza 4   Forza 5
Liczba aut   ok. 500   ok. 200
Liczba tras   26   14
Dom aukcyjny   jest   brak
Kluby samochodowe   są   brak
Driveatar   brak   jest
Wyścigi w nocy   brak   brak
Zmienna pogoda   brak   brak


Zresztą słowo mikropłatności jest tutaj trochę nie na miejscu. Zakup najdroższego pojazdu w grze – bolidu F1 Lotusa to wydatek (trzymajcie mnie!) ok. 175 zł!. Twórcy nawet ustosunkowali się do tych horrendalnych cen, oto ich wytłumaczenie:

„(…) naszym celem jest stworzenie ekskluzywności naprawdę elitarnych aut. W związku z tym, najdroższe samochody w Forzie 5 kosztują zdecydowanie więcej tokenów, w porównaniu z ceną wyrażoną w walucie zdobywanej w grze. (…) Teraz ceny tokenów są zrównane z walutą wewnątrz gry. Ci, którzy chcą wydać więcej prawdziwej gotówki na ekskluzywne samochody mają taką możliwość, nie będą jednak deprecjonować ciężkiej pracy osób, które zdobyły te samochody ścigając się i zdobywając walutę wewnątrz gry. Tak czy inaczej drogie samochody będą naprawdę rzadkie.”

Panowie z Turn 10 może powinni zająć się innym gatunkiem gier (może MMO? Grind i rzadkie przedmioty – pasuje jak ulał…)? Bo mi wydawało się, że kupując grę wyścigową chcę poczuć namiastkę tego, jak to jest prowadzić wyjątkowe samochody, z których większość w życiu pewnie nawet na własne oczy nie zobaczę. W takich grach nie chodzi przecież o nudny tryb kariery, szybko powtarzające się trasy czy frustrujący tryb multiplayer.

Dlaczego więc mami się nas jakimiś bzdurnymi tekstami o ekskluzywności, skoro i tak wycięto dom aukcyjny? Dlaczego wydając 250 zł mamy być zmuszani do kilkudziesięciogodzinnego grindu? Dlaczego tak mało recenzji gry wspomniało o tak istotnym aspekcie rozgrywki?

Jeśli ostatnim bastionem patrzenia przychylnym okiem na Xboxa One była dla Was Forza, to chyba pora pozbawić się złudzeń. Ja głosuję portfelem – nawet, jeśli kiedyś pojawi się w moim domu nowa konsola Microsoftu, to Forza 5 w jej napędzie z pewnością się nie pojawi.
Podpisuję się obiema stopami, nadal uważam że monopol jednego sprzętu nie jest dobry, ale dymanym to ja nie za bardzo lubię być.
W FORZA 5 nie zagram, walcie się.  :mad:
(L)

Mantis

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 29-06-2006
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja: 3
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #356 dnia: Listopada 27, 2013, 11:10:29 am »
Jeszcze o mikrotransakcjach w wykonaniu tych durni z MS i T10.

http://www.padtv.pl/2013/11/nowa-generacja-mikroplatnosci/
Cytuj
Microsoft posunął się o jeden krok za daleko.

 
Stała się rzecz bardzo niedobra. Oto jeden z najlepiej ocenianych tytułów startowych na konsole nowej generacji – Forza Motorsport 5, staje się pierwszym przykładem, w którym twórcy implementując mechanizmy mikropłatności przeciągają strunę zbyt mocno. Głosy niezadowolenia i protestu milkną jednak w gorączce szału next-genowego. Pora powiedzieć, jak jest.

Zanim zabawię się w odkrywającego prawdę Mariusza Max Kolonko, dla jasności przekazu – nie, nie miałem jeszcze okazji przekonać się na własnej skórze o działaniu opisywanych mechanizmów. Po tym co zobaczyłem, przeczytałem i wyszukałem w odmętach sieci jestem pewien, że nigdy nie kupię tej gry. Wam zresztą radzę zrobić dokładnie tak samo. W czym rzecz?

W marcu pisałem tak:

"Jeśli dana produkcja jest zaprojektowana w taki sposób, że płacąc pełną cenę otrzymujemy kompletny produkt, który możemy bez żadnych ograniczeń skończyć i wymaksować, to kompletnie mnie nie obchodzi, czy dana gra zawiera mikrotransakcje."

Swojego zdania w tej kwestii nie zmieniłem. Ale krew mnie zalewa, gdy patrzę na to, co Microsoft i Turn 10 wyczyniają w piątej części Forzy. Poprzednie odsłony także miały mechanizmy mikropłatności. Były to jednak nieinwazyjne przyspieszacze, kierowane przede wszystkim do casuali, którzy inwestując niewielkie kwoty chcieli skrócić sobie czas gry potrzebny do zdobycia środków na drogie samochody.

Forza była (niestety – trzeba już chyba użyć czasu przeszłego) przejrzystą platformą społecznościową wokół której gromadzili się entuzjaści spalonej gumy i głębokich dźwięków z silników V12.

Dużą rolę odgrywał w tym dom aukcyjny, na którym można było sprzedawać samochody, malowania czy ustawienia tuningu. Wszystko było regulowane przez wewnętrzną ekonomię gry – twoja praca była warta tyle, ile ktoś był w stanie za nią zapłacić.

 
Mechanizm dobrze funkcjonował od kilku odsłon i w przeważającej liczbie opinii był uznawany za zaletę w poszczególnych częściach. Powodu, dla którego został usunięty w najnowszej odsłonie chyba tłumaczyć nie muszę. Zresztą, nawet jeśli nie interesuje was wymiana wirtualnych samochodów z innymi graczami, to i tak nie unikniecie frustracji związanej z mozolnym zdobywaniem gotówki na nowe maszyny. Wystarczy zobaczyć, jakie zmiany niesie ze sobą Forza 5:

Wspomniany wcześniej brak domu aukcyjnego
Brak nagród w postaci samochodów – za turnieje/wyścigi/zdobywanie poziomów otrzymujemy tylko gotówkę
Brak mechanizmu entuzjasty marki (co wiązało się z darmowymi częściami do samochodów)
Brak możliwości testowania samochodów
Brak możliwości odsprzedawania samochodów wewnątrz gry
Astronomiczne ceny najdroższych pojazdów (w stosunku do zdobywanej gotówki)
DLC w dalszym ciągu wymaga zdobycia pokaźnej gotówki do odblokowania dodatkowych samochodów
Wszystkie te zmiany są „zachętą” do korzystania z mikropłatności. Wydając 249 zł (pomijam już inwestycję w samą konsolę) otrzymujemy grę, w której przez cały czas wyświetla się napis „naciśnij Y, by zdobywać poziom szybciej”, a wszystkie ceny pojazdów są podane w obu walutach. Kosztujący 6 000 000 $ bolid F1 Lotusa będzie wymagał ogromnego samozaparcia i finalnie powtarzania w kółko wyścigu, w którym w najkrótszym czasie otrzymujemy najwięcej pieniędzy.

PORÓWNANIE:
Forza 4   Forza 5
Liczba aut   ok. 500   ok. 200
Liczba tras   26   14
Dom aukcyjny   jest   brak
Kluby samochodowe   są   brak
Driveatar   brak   jest
Wyścigi w nocy   brak   brak
Zmienna pogoda   brak   brak


Zresztą słowo mikropłatności jest tutaj trochę nie na miejscu. Zakup najdroższego pojazdu w grze – bolidu F1 Lotusa to wydatek (trzymajcie mnie!) ok. 175 zł!. Twórcy nawet ustosunkowali się do tych horrendalnych cen, oto ich wytłumaczenie:

„(…) naszym celem jest stworzenie ekskluzywności naprawdę elitarnych aut. W związku z tym, najdroższe samochody w Forzie 5 kosztują zdecydowanie więcej tokenów, w porównaniu z ceną wyrażoną w walucie zdobywanej w grze. (…) Teraz ceny tokenów są zrównane z walutą wewnątrz gry. Ci, którzy chcą wydać więcej prawdziwej gotówki na ekskluzywne samochody mają taką możliwość, nie będą jednak deprecjonować ciężkiej pracy osób, które zdobyły te samochody ścigając się i zdobywając walutę wewnątrz gry. Tak czy inaczej drogie samochody będą naprawdę rzadkie.”

Panowie z Turn 10 może powinni zająć się innym gatunkiem gier (może MMO? Grind i rzadkie przedmioty – pasuje jak ulał…)? Bo mi wydawało się, że kupując grę wyścigową chcę poczuć namiastkę tego, jak to jest prowadzić wyjątkowe samochody, z których większość w życiu pewnie nawet na własne oczy nie zobaczę. W takich grach nie chodzi przecież o nudny tryb kariery, szybko powtarzające się trasy czy frustrujący tryb multiplayer.

Dlaczego więc mami się nas jakimiś bzdurnymi tekstami o ekskluzywności, skoro i tak wycięto dom aukcyjny? Dlaczego wydając 250 zł mamy być zmuszani do kilkudziesięciogodzinnego grindu? Dlaczego tak mało recenzji gry wspomniało o tak istotnym aspekcie rozgrywki?

Jeśli ostatnim bastionem patrzenia przychylnym okiem na Xboxa One była dla Was Forza, to chyba pora pozbawić się złudzeń. Ja głosuję portfelem – nawet, jeśli kiedyś pojawi się w moim domu nowa konsola Microsoftu, to Forza 5 w jej napędzie z pewnością się nie pojawi.
Podpisuję się obiema stopami, nadal uważam że monopol jednego sprzętu nie jest dobry, ale dymanym to ja nie za bardzo lubię być.
W FORZA 5 nie zagram, walcie się.  :mad:

Żeby tylko Gran Turismo nie podkupiło tego systemu, bo będzie wielka kupa. Koleś ma w stu procentach rację, gry są po to aby doświadczać czegoś na co w realnym świecie raczej nie mamy szans, a idąc w takim kierunku kłócimy się z tą ideologią. Jak tak dalej pójdzie, to w kolejnym Uncharted będziemy musieli przerwać grę po jednej misji, bo nie będzie nas stać na bilet lotniczy na drugi koniec świata, gdzie akurat będzie pchała nas fabuła.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #357 dnia: Listopada 27, 2013, 11:16:04 am »
Dobra to teraz powiedzcie mi dlaczego ta gra zbiera takie wysokie noty? Graficznie to forza 4 w 1080p, a zawartość samej gry jest znikoma w porównaniu do poprzedniczki, oraz zero jakichkolwiek innowacji, dodatków itp.

Mantis

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 29-06-2006
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja: 3
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #358 dnia: Listopada 27, 2013, 11:18:41 am »
Najwyraźniej teorie o tym, że Microsoft podkupił większość recenzentów są prawdziwe, albo dostali całkiem inne wersje gry do recenzji. Innego klarownego wyjaśnienia nie wiedzę.

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
Odp: Forza Motorsport 5
« Odpowiedź #359 dnia: Listopada 27, 2013, 11:24:05 am »
Dobra to teraz powiedzcie mi dlaczego ta gra zbiera takie wysokie noty? Graficznie to forza 4 w 1080p, a zawartość samej gry jest znikoma w porównaniu do poprzedniczki, oraz zero jakichkolwiek innowacji, dodatków itp.

Podobno recenzenci maja dostep do tego wszystkiego za darmo. Tak jak podobno tez XBOX Live maja za darmo, na podstawie czego Sessler przez jakis czas twierdzil, ze Live! jest za free.

Tak NEOGaf mowi :F

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!