Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 1944228 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 823
  • Reputacja: 81
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20000 dnia: Stycznia 07, 2023, 19:27:25 pm »
Horizon rzeczywiście pozamiatał konkurencję w mijającym roku. Nie wiem czy w 2023 zobaczymy coś równie pięknego.

GT7 jest ładne, ale spodziewałem się czegoś jeszcze lepszego. Myślałem, że skok pomiędzy Sport a 7 będzie większy. Jest na pewno ładniej, ale człowiek zawsze ma nadzieję na więcej. Faktem jest, że ciężko tutaj o taką różnicę jak pomiędzy GT z PS1 i PS2.
Ciekawy jestem czy Forza 8 postawi jeszcze wyżej poprzeczkę niż jej japońska konkurencja.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20001 dnia: Stycznia 07, 2023, 19:40:17 pm »
Myślę że w przyszłym roku głównym faworytem będzie Spider-Man 2. I nawet specjalnie nie widzę dla tej gry jakiegoś poważnego rywala, no chyba że się z hellblade 2 wyrobią ma ten rok.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20002 dnia: Stycznia 07, 2023, 22:46:22 pm »
Główny faworyt wizualny na 23 to Tekken 8 ;)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20003 dnia: Stycznia 07, 2023, 22:53:10 pm »
Główny faworyt wizualny na 23 to Tekken 8 ;)
Po pierwszym zwiastunie tak, po tym ostatnim z prawdziwym gameplayem już zdecydowanie nie.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20004 dnia: Stycznia 08, 2023, 10:40:47 am »
Poleciał downgrade, ale nadal graficznie daje rade.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20005 dnia: Stycznia 15, 2023, 22:25:29 pm »
Horizon rzeczywiście pozamiatał konkurencję w mijającym roku. Nie wiem czy w 2023 zobaczymy coś równie pięknego.

GT7 jest ładne, ale spodziewałem się czegoś jeszcze lepszego. Myślałem, że skok pomiędzy Sport a 7 będzie większy. Jest na pewno ładniej, ale człowiek zawsze ma nadzieję na więcej. Faktem jest, że ciężko tutaj o taką różnicę jak pomiędzy GT z PS1 i PS2.
Ciekawy jestem czy Forza 8 postawi jeszcze wyżej poprzeczkę niż jej japońska konkurencja.

Ja mam nadzieję, że rok bieżący przyniesie wiele pięknych gier. Szczególnie, że coraz więcej tytułów jest pisana z myślą tylko o nowych sprzętach.
Co do GT, to takie sumienne 8/10 spokojnie jej można wystawić. Pięknie wykonane pojazdy, ale z arenami jest różniej. Jedne zachwycają, inne zdecydowanie jakością odbiegają. Kombo 4k + 60 k/s robi swoje.

Ogólnie podczas wieczornych sesji 65 calowy OLED generował często zachwyt przy tej grze.

FM powinna przynajmniej klasę lepiej wyglądać. Tak być powinno.

A Tekken 8  :-? Będzie trzeba w domowym zaciszu sprawdzić. Niestety spektakularnie nie wygląda, a chyba każdy liczył na spore łał w tym segmencie. Szczególnie, że odcięto się od poprzedniej generacji sprzętów. Niemniej powątpiewam, że w graficznym top 8 na 2023r się zmieści.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 965
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20006 dnia: Stycznia 18, 2023, 11:59:07 am »
Dla mnie Horizon jednak za mocno pchnie cross-genem. Mam nieodparte wrażenie, że to gra z PS4 i brakuje jej next-genowosci. Ratchet moim zdaniem dał większy pokaż możliwości, chociaż też momentami bywało słabiej.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2023, 12:00:47 pm wysłana przez andryush »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20007 dnia: Stycznia 18, 2023, 13:45:58 pm »
Raczei i Klank, fantastyczna szata. Spokojnie można jej wrzucić przedział 9-10/10 za jakość grafiki. Piękna gra.

Tymczasem, najlepiej sprzedające się gry 2022r. (USA);

1. Call of Duty MW II;
2. Elden Ring;
3. Madden 23;
4. GoW Ragnarok;

Gdyby przygoda Kratosa byłaby multi i wyszła wcześniej, mogłaby namieszać w czołówce.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2023, 13:53:26 pm wysłana przez Sylvan Wielki »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20008 dnia: Stycznia 18, 2023, 13:54:17 pm »
Dla mnie Horizon jednak za mocno pchnie cross-genem. Mam nieodparte wrażenie, że to gra z PS4 i brakuje jej next-genowosci. Ratchet moim zdaniem dał większy pokaż możliwości, chociaż też momentami bywało słabiej.
A tak z ciekawosci, jaka gra w takim razie wygląda lepiej od Horizona, no powiedzmy, że ratchet, ale co jeszcze?

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20009 dnia: Stycznia 18, 2023, 18:24:38 pm »
Prawowita kolejność wizualna i ocena grafy :troll:

1. Horizon Forbbiden West 9 (4k30fps)
2. Demons Souls 9- (4k30fps)
3. Ratchet Rift Apart 9- (4k30fps)
4. Callisto Protocol 9- (wydajność)

Horizon w trybie jakość zmiata wszystko.
Tylko ten nieszczęsny mech odstaja.
Nie wiem jak teraz tryb 60fps bo gry nie mam, ale była tam katastrofa.
Ponoć już to poprawili aż tak, że nie ma praktycznie różnic między tymi trybami.
Oczywiście wątpie.

Past genowy tytuł wizualnie to zdecydowanie Ragnarok a nie HFW.




Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20010 dnia: Stycznia 19, 2023, 12:51:37 pm »
Dla mnie Horizon jednak za mocno pchnie cross-genem. Mam nieodparte wrażenie, że to gra z PS4 i brakuje jej next-genowosci. Ratchet moim zdaniem dał większy pokaż możliwości, chociaż też momentami bywało słabiej.
A tak z ciekawosci, jaka gra w takim razie wygląda lepiej od Horizona, no powiedzmy, że ratchet, ale co jeszcze?



Śmiało można tu wstawić Calisto Protocol. Może nie jest tak, że to tytuł dwie klasy piękniejszy, ale na PCMR robi kolosalne wrażenie. :o
W sumie na konsolach też jest zdumiewająco dobrze. Po Demon's Souls, Raczet i Klank oraz Microsoft Flight Simulator, można śmiało powiedzieć, że wraz z nim przyszło nowe i czuje się powiew nowej generacji.



Plaga także zachwyca, niestety znowu głównie blacha wer. Ta gra nie ma się czego przy Hori wstydzić. Ale znowu, nie jest tak, że jedna jest klasę, dwie lepsza od drugiej. Obie są nad wyraz piękne.


Forbidden West to i tak ewenement. Gra bodaj oferuje okolice 1800p, zachowując przy tym glorius 60 k/s i oferując TAK piękne doznania wizualne. No i odpal później takich Strażaków, Evil West w 1080p w 60 klatkach....

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20011 dnia: Stycznia 19, 2023, 13:21:31 pm »
Dla mnie Horizon jednak za mocno pchnie cross-genem. Mam nieodparte wrażenie, że to gra z PS4 i brakuje jej next-genowosci. Ratchet moim zdaniem dał większy pokaż możliwości, chociaż też momentami bywało słabiej.
A tak z ciekawosci, jaka gra w takim razie wygląda lepiej od Horizona, no powiedzmy, że ratchet, ale co jeszcze?



Śmiało można tu wstawić Calisto Protocol. Może nie jest tak, że to tytuł dwie klasy piękniejszy, ale na PCMR robi kolosalne wrażenie. :o
W sumie na konsolach też jest zdumiewająco dobrze. Po Demon's Souls, Raczet i Klank oraz Microsoft Flight Simulator, można śmiało powiedzieć, że wraz z nim przyszło nowe i czuje się powiew nowej generacji.



Plaga także zachwyca, niestety znowu głównie blacha wer. Ta gra nie ma się czego przy Hori wstydzić. Ale znowu, nie jest tak, że jedna jest klasę, dwie lepsza od drugiej. Obie są nad wyraz piękne.


Forbidden West to i tak ewenement. Gra bodaj oferuje okolice 1800p, zachowując przy tym glorius 60 k/s i oferując TAK piękne doznania wizualne. No i odpal później takich Strażaków, Evil West w 1080p w 60 klatkach....
Ta fotka z Callisto to jest z gameplayu?

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20012 dnia: Stycznia 19, 2023, 13:29:35 pm »
W gameplay tak Callisto nie wygląda.
Plaga 2 na tle Horizona 2 ma o wiele gorsze tekstury i na konsolach 30fps.
Horizon 2 1800p to szachownica a nie natywna rozdziałka.
MFS to nie gra.




andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 965
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20013 dnia: Stycznia 19, 2023, 14:41:06 pm »
Wiele nowości w ubiegłym roku nie ograłem, ale faktycznie też na myśl przyszły mi Callisto i Plague Tale. Niestety nie miałem okazji odpalić ich na swojej konsoli.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20014 dnia: Stycznia 19, 2023, 15:02:49 pm »
Chociażby wyżej widać, że Plaga to całkowicie inna liga, bo nie wiem co ten screen miał prezentować, bo jedyne co mnie uderza, to mocno przegieta aberracja.

Tymczasem Horizon:








No jak tutaj nie czuć nowej generacji, to ja nie wiem gdzie czuć. Ratchet jest blisko, ale dopiero tutaj, przy tym wielkim świecie czuć, że jest dojebana graficzka. Callisto jestem ciekaw pod tym względem, ale z tego co czytałem, to jest jednak mocno nierówno.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20015 dnia: Stycznia 19, 2023, 16:43:24 pm »
Abberacje można wyłączyć.
Po jedynce spodziewałem się dużo lepszej oprawy w Pladze 2 tym bardziej, że tytuł był robiony pod obecne konsole.
Niestety gra gorsza od jedynki a i wizualnie bez wodotrysków.

Callisto ładny tylko z drugiej strony to rynna jak kiedyś The Order 1886.

Ja tak wymieniłem te 4 gry a zapomniałem o part 1.

Spokojnie tam 9- za grafike.
Dof skopany podczas celowania, ale reszta wysoki poziom.
Tekstury, detale, wykonanie postaci i świetnej jakości odbicia.
Wygląda wyraźnie lepiej niż part 2, być może nd wrzuci jakąś wersje pod ps5 typu Directors Cut.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2023, 16:48:58 pm wysłana przez Kyokushinman »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 965
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20016 dnia: Stycznia 19, 2023, 16:57:43 pm »
Ta, ten skrin wyżej z Plague to faktycznie nie koniecznie udany. Hori jest ładne, ale mi czegoś tam brakuje nadal, nawet mimo tych fotek, które wrzuciłeś.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20017 dnia: Stycznia 19, 2023, 17:00:03 pm »
No ale czego brakuje u w jakiej innej grze to jest?

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 965
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20018 dnia: Stycznia 22, 2023, 23:08:37 pm »
W wielu współczesnych grach brakuje mi subtelnego, bardziej realistycznego oświetlenia. Być może dopiero upowszechnienie Raytracingu temu zaradzi.

Muszę jednak zwrócić Hori to co jego(jej?). Dzisiaj odpaliłem nowego GOWa, trochę pograłem, później wróciłem do Aloy aby zrobić ostatnią misję i na dobre zagłębić się w Ragnarok. Po powrocie... Różnica jest, i to spora na korzyść Horizon. Tekstury, efekty, geometria, właśnie oglądam napisy końcowe na tle cudnych widoczków z lotu ptaka, jest na co popatrzeć. Po napisach końcowych, wychodzę z bazy i czar pryska. Gra wygląda dobrze na takich pocztówkowych ujęciach, jednak w bezpośredniej eksploracji ta mięsistość gdzieś ucieka, chociaż z drugiej strony trudno oczekiwać od gry open world aby na każdym kroku powalała z nóg.

Cóż, mimo to, może faktycznie w 2022 nie było nic ładniejszego. Jedyny tytuł jaki przychodzi mi do głowy, który mógłby konkurować w tej dziedzinie, oprócz wymienionych wcześniej to TLOU pt. 1.  Part 2 robił na mnie mega wrażenie, a grałem w niego na PS4, Part 1 niestety jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20019 dnia: Stycznia 23, 2023, 09:17:07 am »
Part 1 w porównaniu z part 2 ma lepiej wykonane postacie, dużo lepszej jakości tekstury, lepszą fizyke, kapitalnej jakości obicia. Ilość detali to najwyższa półka, jednak jedynka to rynna i dla zwykłego użytkownika to part 2 będzie wyglądał lepiej z uwagi na swój otwarty charakter.
Takiego mega wykonanego lasu w jedynce nie zobaczysz, ponieważ go nie ma.
Być może ng szykuje wersje specjalną dwójki pod Ps5.
Takie coś dało by radę z 2 powodów.
Po pierwsze aby przenieść lepszą jakość z part 1 i po drugie aby w jakiś sposób starać się zbliżyć do pamiętnej wersji z pokazu gameplay e3, gdzie ewidentnie ps4 by tego nie ruszło.


Co do HFW to tutaj nie ma co nawet dyskutować.
Zdecydowanie w trybie 4k30 jest to najładniejsza obecnie gra na rynku.
Cross gen, który jest prawdziwym next genem.
Od obecnych konsol nie oczekiwałbym dużo lepszej grafiki niż ma ta gra.
Dostaniemy takie coś jak już to tylko w tytułach tunelowych ala The Order 1886 o ile takie w ogóle wyjdą.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20020 dnia: Stycznia 23, 2023, 11:21:04 am »
W wielu współczesnych grach brakuje mi subtelnego, bardziej realistycznego oświetlenia. Być może dopiero upowszechnienie Raytracingu temu zaradzi.

O to będzie ciężko, bo RT jeszcze długo będzie zbyt ciężki dla GPU. Trzeba by jakiegoś skoku technologicznego, zupełnie innego podejścia do obliczeń. Dlatego wciąż ważne są różnego rodzaju zastępstwa i sztuczki, wspomagane przez RT. Co do światła samego w sobie, to jest ono obecnie na bardzo dobrym poziomie. Nie bez powodu nawet przemysł filmowy zaczął korzystać z grafiki generowanej w czasie rzeczywistym. Nawet wspominany tutaj GoW bardzo fajnie w tej kwestii wypada (choć tam za dużo jest przeciekania światła), choć zależy także od lokacji (wracają problemy z GoW 2018, gdzie pewne lokacje były płaskie).

Trzeba mieć też mieć na uwadze zastosowanie takiego oświetlenia. Np. Naughty Dog od dawna używa bardzo fajnego światła w cut-scenach. Tam jest możliwość miękkiego i subtelnego oświetlenia, bo Area Light ma takie właściwości, w tym spadek intensywności wraz z odległością. Problem w tym, że jest to dość ciężkie, ale i nie nadaje się do oświetlania większych scen - pasuje właśnie do cut-scene, gdzie masz pełną kontrolę nad tym co jest na ekranie. Działa jak oświetlenie w studiu fotograficznym czy na planie zdjęciowym. Podczas samej rozgrywki tego zrobić się nie da, sceny są zbyt duże i skomplikowane. Do tego dochodzą jeszcze wybory czysto gameplayowe, np. czytelność.

Dodatkowo są też same shadery dla materiałów, które mają też wpływ na oświetlenie. Postacie mają miękkie cienie dzięki subsurface scatteringowi na skórze, albo odpowiednio skonstruowanemu shaderowi ubrania. W rzeczywistości jednak każdy obiekt rozprasza światło, więc i scattering powinien być w jakiejś formie na wszystkim, betonie, kamieniu, drewnie, itd. Odpowiednio skonstruowane oświetlenie (global illumination, okluzja, sky light) pomaga to nieco zamaskować, ale nie jest to idealne rozwiązanie.

Horizon wygląda świetnie, tym bardziej jak weźmie się pod uwagę, że to open world i do tego cross gen. Niestety Ragnarok nie był tworzony na podobnych zasadach i bardziej widać ograniczenia PS4 (zwłaszcza geometria i część tekstur). Wciąż potrafi zachwycić, ale bardziej ze względu na kierunek artystyczny, czy szczegóły, a nie techniczne możliwości całości.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20021 dnia: Stycznia 27, 2023, 15:48:20 pm »
Z rzeczy nowszych:






(....)
MFS to nie gra.

Dobre sobie. Ciastko z kremem. :>



Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20022 dnia: Lutego 08, 2023, 19:19:12 pm »


Typy z emu już wrzucili Xenie na XSX.
Na razie beta, ale jeszcze chwile i będzie to śmigać jak w zegarku przy 4k60fps.

Patrząc na ten przykład wyżej to kiedyś ms posiadało świetne gry.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 836
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20023 dnia: Lutego 08, 2023, 19:21:43 pm »
Ale to była dobra gra! Az się łezka w oku kręci

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20024 dnia: Lutego 09, 2023, 08:22:28 am »
Niestety piątki raczej już nie będzie a za nie dostaniemy kolejne Horizony, które coraz bardziej nudzą.



Remaster odwalony jest konkretnie.
Wygląda aż za dobrze.
Gamecube jedzie wizualnie wii.
Na tej drugiej wycięto kilka efektów.

Poza tym czemu to całe Nintendo jeszcze Super Mario Galaxy 2 nie wrzuciło na Switcha? :roll:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 965
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20025 dnia: Lutego 13, 2023, 09:23:44 am »
Ogólnie rewelacja, że na Series X dostępne są na pełnym legalu te emulatory. Konsoli nie trzeba łamać, hakować, ani nic. Szkoda że na PS nic w tym temacie się nie dzieje.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20026 dnia: Lutego 13, 2023, 09:37:11 am »
Na Ps takiego czegoś nigdy nie będzie.
Zbyt pazerna firma.
Zostanie tak jak teraz płatne kilka gier w beznadziejnej jakości ze wstecznej.
Na X masz niemal wszystko w 4k60 plus mody co do niektórych.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20027 dnia: Lutego 13, 2023, 10:56:48 am »
Pazerność to zbyt duże uogólnienie i dotyczy tak samo Sony jak i Microsoftu. Każda z firm ma inne priorytety. W przypadku MS cały temat zaczął się na poprzedniej generacji, gdy MS miał duże problemy w rywalizacji z Sony. Wymyślili więc sposób na odróżnienie Xboxa od Playstation. Pomysł chwycił, zyskali przychylność graczy i dalej w to zainwestowali, tym bardziej, że mają do tego narzędzia.

Dla Sony nie jest to tak wielka sprawa, aby w to inwestować. Poza tym, śmiem twierdzić, że Sony w kwestii emulatorów, czyli rozwiązań softwareo'wych jest gorsze od MS. Dlatego wsteczna kompatybilność była zapewniona tak długi, jak konsola miała w sobie podzespoły starszych maszynek. Dlatego PS3 w pewnym momencie straciło tę funkcję, PS4 w ogóle jej nie miało, a PS5 ma, ale tylko dlatego, że dzieli architekturę z poprzednią generacją. Mało tego, nawet PS4 Pro było tak stworzone, że było w stanie pracować jak zwykłe PS4. Sony nie czuje się dobrze w kwestii oprogramowania - nawet emulator w PSX Classic im nie wyszedł.

Teraz wraz z nowymi funkcjami PS+ mogą lepiej monitorować temat zainteresowania graczy. Pewnie dalej nie zrobią w tej sprawie nic, bo mimo wszystko gracze wolą nowe gry i to się im bardziej opłaca. Do tego daje możliwość na tworzenie remake'ów, co znowu jest dla nich lepsze zarobkowo, a i dla graczy jest fajną sprawą. Ma to swoje minusy oczywiście, ale są też plusy. Rynek potwierdza, że ma to dla nich sens. 

MS jest tak samo pazerny na pieniądze, w końcu po to weszli w Game Passa. Swoją drogą ciekawe jak to dalej będzie wyglądało, bo wciąż mają problemy z własnymi grami (od pewnego czasu są plotki na temat stanu kilku produkcji na ten rok), a zakup ActiBlizz może nie odbyć się w takiej formie jak pierwotnie planowali. Tak czy inaczej MS ma teraz po swojej stornie więcej dobrej woli graczy, bo wykonuje takie ruchy celowo. Dziesięć lat temu to Sony było w tym miejscu ;). Tak czy inaczej każda z firm chce zarobić, a że obecny świat jest skonstruowany tak, iż nie wystarczy wyjść na plus, tylko trzeba za każdym razem przebijać poprzedni wynik, to szukają na to różnych sposobów.

Tak czy inaczej, jak graczom nie podoba się polityka cenowa Sony (co jest zrozumiałe, bo to Japończycy podnoszą ceny jako pierwsi), mogą iść do konkurencji. W końcu jak spadnie im sprzedaż to będą musieli reagować (jak odwracanie sytuacji z PS3 i cała poprzednia generacja), po to potrzebna jest konkurencja. Inna sprawa, że ta konkurencja wciąż ma własne problemy i mam wrażenie, że jednak niewiele się zmieniło od ponad dziesięciu lat. Teoretycznie rywalizacja miała być bardziej wyrównana, czy nawet Xbox miał szansę wyprzedzić Playstation, ale po ponad dwóch latach tego nie widać. Ba, gdyby nie problemy z produkcją, pewnie PS5 byłoby znacznie dalej przed XSeries. Game Pass rośnie (chyba), ale o ile dobrze pamiętam, nie tak szybko jak zakładano (a jeszcze w tym wszystkim była pandemia, która miała pozytywny wpływ na tego typu usługi). MS zaś ma teraz potężne zaplecze developerskie, ale na razie niewiele z tego wynika. Może jednak firma nie skupia się na właściwym obszarze swojej działalności.

Muszę jednak przyznać, że tym Twin Snakes mnie zachęciłeś, może jakoś w ciągu roku sprawdziłbym. Dawno nie ogrywałem remake'u ani oryginału, więc o ile nie będzie zapowiedzi od Konami (w końcu były plotki, a Silent Hill już się potwierdziło...) to bym zagrał na XSX (w końcu do czegoś się przyda ;) ). Gamecuba'a jak ostatnio wyciągnąłem z pudła to okazało się, że konsola nie jest już fioletowa tylko... lazurowa (?) :D.
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2023, 11:34:16 am wysłana przez Zielarz »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20028 dnia: Lutego 13, 2023, 12:47:41 pm »
Ms pazerne jest też to fakt, ale jakoś ostatnio za bardzo z Sony kojarzy mi się to słowo.

XSX mam tylko z tego co teraz widzę do emu.
Jak czasami coś dla mnie interesującego wyjdzie do game passa to sobie wykupie. W marcu na przykład ma wyjść tytuł od gości co robili Nioh.
A tak to jak już korzystam to aby sprawdzić czy nie ograny tytuł mi się spodoba, nie musząc go kupować.

Jak już ms ma coda to mogliby wrzucić do gp bym sobie single ograł bo jestem trzy części w plecy. Jednak jak widać nie ma takiej opcji.

Czekam oczywiście na Girsy 6.
Lubie serie, ale te 2 ostatnie części to niestety nie to samo co trylogia.
Nie mają tego czegoś.

Gry w zapowiedziach ms to jakaś fatamorgana, robi ich tyle zespołów a nie ma ani jednej :lol:

Wracają do emu to emulator gamecube jest perfekcyjny.
MGSTT to hd tekstury, 16:9, mody, 4k60 bez ani jednej przycinki.

Jednak osobiście wole starą jedynke z psxa.
Poleciał klimat w tej wersji, niektóre wstawki przekombinowane, gorsza muzyka i walki z bossamj są łatwiejsze.
Jednak to jedna z najlepszych gier na kostke i trzeba koniecznie sprawdzić.

Ja nigdy nie miałem styczności z Metroida Prime a teraz wgrałem mod do niego i pasuje zaliczyć bo wygląda świetnie. Jak porwie mnie tak jak ostatnio Super Metroid to nie mam pytań.

Supermodel niech scena ogarnie i na tej konsoli bede miał wszystkie gry które mnie interesują. Mowa o kamieniu milowym czyli Virtua Fighter 3 model 3.
Za jakiś czas pewnie wlecą z emu PS3 :lol:


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20029 dnia: Lutego 13, 2023, 12:55:09 pm »
Jak sie w ogóle korzysta z tego emulatora na XSX?

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20030 dnia: Lutego 13, 2023, 13:22:21 pm »
Musisz wpierw odpowiednią apke pobrać.
Wcześniej były dostępne w ms store, ale teraz już ich tam bezpośrednio nie ma i trzeba wejść w konsoli przez Microsoft Edge na stronę.
https://discord.com/invite/xboxemus
Zalogować się i tam powinna być apka z odpowiednim dla ciebie emu.
Jest ich kilka np. Dolphin emu gamecube, Flycast Dreamcast, XBSX2 emu Ps2, Retroarch wszystko, ale niektóre gry chodzą gorzej niż wersje standalone, Xenia Canary emu X360, jednak dopiero wczesna wersja, nie wszystko działa i parametrów za bardzo graficznych nie pozmieniasz.

Po pobraniu apki gry wrzucasz na dysk ssd przez durango.
Jest to apka która też z tej strony pobierasz, służy do przenoszenia plików przez sieć max 30gb do konsoli.

Najłatwiejszy sposób jednak to dysk zewnętrzny lub pendrive. Wkładasz pusty do konsoli, konsola zapyta do czego? Wybierasz media.
Później pobierasz z sieci Xboxmediausb, tam formatujesz pena, dysk na ntfs i wgrywasz pobrane gry do odpowiednich przypisanych folderów.
W razie pytań pisz, albo obczaj tutorial na sieci jest trochę tego.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20031 dnia: Lutego 13, 2023, 13:35:52 pm »
Ten sposób z pendrivem wydaje się spoko, bo ten pierwszy to już wiem, że mi się nie chce je**ć. Ale Twin Snakes to bym ojebał.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20032 dnia: Lutego 13, 2023, 13:37:44 pm »
Ms pazerne jest też to fakt, ale jakoś ostatnio za bardzo z Sony kojarzy mi się to słowo.

Jedni mówią, że to powrót "aroganckiego Sony" i może coś w tym jest. Na pewno są na pozycji lidera i to im w tym pomaga. Jim Ryan też jest raczej skupiony na wynikach, ale przy tym jest świadom zalet marki. Trzeba też mieć na uwadze, że Sony obecnie jedzie w dużej mierze właśnie na Playstation i choć mają duże zasoby, daleko im do MS. Ich model produkcji gier jest bardzo kosztowny i czasochłonny, dlatego nie dziwie się, że szukają pieniędzy i nie chcą ponosić zwiększonych kosztów produkcji konsol. MS może sobie na to pozwolić, ale raczej także do czasu - z drugiej strony dalej kupują sobie w ten sposób przychylność graczy. Niemniej Sony pewnie mogłoby popracować nad komunikacją i próbować jakoś "osłodzić" złe wiadomości ;).

Jak już ms ma coda to mogliby wrzucić do gp bym sobie single ograł bo jestem trzy części w plecy. Jednak jak widać nie ma takiej opcji.

Właśnie jeszcze nie mają i nie ma takiej pewności, czy będą mieć (wciąż nie wiadomo, czy dostaną zgodę na zakup ActiBlizz w obecnej formie, czy może nie dojdzie do zmian lub w ogóle nie będą musieli odpuścić). Poza tym, chyba Sony, gdy zawierało umowę na prawa do marketingu następnych CoD'ów, zawarło umowę, że nie mogą one trafić na GP. Oznacza to, że pewnie dopiero po jej wygaśnięciu (2024 lub 2025 chyba) będzie to możliwe.

Czekam oczywiście na Girsy 6.
Lubie serie, ale te 2 ostatnie części to niestety nie to samo co trylogia.
Nie mają tego czegoś.

Mam tak samo i choć MS ma teraz jeszcze sporo innych IP, to Gearsy na pewno wyjdą (choć przypadek Halo i kierunek obrany przez Gears 5, mogą świadczyć o zmianach na gorsze).

Gry w zapowiedziach ms to jakaś fatamorgana, robi ich tyle zespołów a nie ma ani jednej :lol:

Błędy w zarządzaniu - w tej kwestii MS nie zmienił się od zeszłej generacji. Dlatego dobrze, że chociaż Bethesda i Activision (o ile dojdzie do zakupu) są wciąż w pewnym sensie niezależne. W przeciwnym razie myślę, że mogłoby być jeszcze gorzej - w pewnym momencie pewnie zaczęłoby się zamykanie studiów.

Jednak osobiście wole starą jedynke z psxa.
Poleciał klimat w tej wersji, niektóre wstawki przekombinowane, gorsza muzyka i walki z bossamj są łatwiejsze.
Jednak to jedna z najlepszych gier na kostke i trzeba koniecznie sprawdzić.

Tak oryginał najlepszy, jednak ja mam sentyment do TTS - to i owo poprawił/dodał. Tak cut-scenki są przekombinowane, ale taki miał być styl tej wersji - inspirowany Matrixem ;). Dla mnie szkoda jednak zmiany utworów w kilku ważnych momentach oraz innego aktora do roli Grey Foxa.

Jest to także przykład na to, że remake'i dość młodych gier to nie tylko domena obecnego Sony - w końcu był jeszcze remake pierwszego Residenta, też na GCN.

Za jakiś czas pewnie wlecą z emu PS3 :lol:

Pytanie, czy XSX ma dość mocy na to. Nie siedzę w temacie, ale emulatory PS3 chyba wciąż mają spore wymagania, choć ich stabilność bardzo się poprawiła.

Musisz wpierw odpowiednią apke pobrać.
Wcześniej były dostępne w ms store, ale teraz już ich tam bezpośrednio nie ma i trzeba wejść w konsoli przez Microsoft Edge na stronę.
https://discord.com/invite/xboxemus
Zalogować się i tam powinna być apka z odpowiednim dla ciebie emu.
Jest ich kilka np. Dolphin emu gamecube, Flycast Dreamcast, XBSX2 emu Ps2, Retroarch wszystko, ale niektóre gry chodzą gorzej niż wersje standalone, Xenia Canary emu X360, jednak dopiero wczesna wersja, nie wszystko działa i parametrów za bardzo graficznych nie pozmieniasz.

Po pobraniu apki gry wrzucasz na dysk ssd przez durango.
Jest to apka która też z tej strony pobierasz, służy do przenoszenia plików przez sieć max 30gb do konsoli.

Najłatwiejszy sposób jednak to dysk zewnętrzny lub pendrive. Wkładasz pusty do konsoli, konsola zapyta do czego? Wybierasz media.
Później pobierasz z sieci Xboxmediausb, tam formatujesz pena, dysk na ntfs i wgrywasz pobrane gry do odpowiednich przypisanych folderów.
W razie pytań pisz, albo obczaj tutorial na sieci jest trochę tego.

Przypomina mi to czasy pierwszego Xboxa, którego miałem przerobionego i podobnie wyglądał proces przerzucania plików ;).
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2023, 13:41:28 pm wysłana przez Zielarz »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20033 dnia: Lutego 13, 2023, 13:46:08 pm »
Girsy nie mają tego czegoś bo ile można męczyć to samo. Mają świetnych speców od silnika unreal i trochę marnowanie będzie ich na kolejne girsy, no ale historię dokończyć trzeba, więc pewnie wyjdzie.

Z piątki najlepsze co było to dodatkowe rzeczy poza singlem i przede wszystkim fabularnie dlc, mega mi się podobało, znacznie lepiej od podstawowej historii.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20034 dnia: Lutego 13, 2023, 14:33:33 pm »
Ponoć ten team co robi Girsy jedną grę skasował a drugą porzucił na rzecz Girsów 6.
Cała para zespołu poszła w tryby. Może teraz w końcu dadzą Marcusem pokierować.
UE5 brzmi dobrze, oni potrafią robić grafike, ale klimat też musi być mroczniejszy.
Zawsze jakoś ta serii do horroru mi pasowała. Niestety nie dostałem takiego klimatu.

Ktoś tam w MS robi Perfect Dark, który też mnie interesuje, ale o postępach nad pracą, dziwna cisza.


Z emu PS3 może być problem, zwłaszcza w emulacji tytułów ex.
Jednak myślę, że na ulepszonej wersji o ile taka się pojawi XSX, będzie mocy wystarczająco.
Dziwne też jest to, że jest problem z emulacją starego Xboxa. Na XSX nie ma takiego emulatora ani standalone ani w retroarchu.
Właśnie oprócz arcade modelu 2 i 3, jeszcze old xa nie ma na konsoli z tych starych sprzętów.
Na PC niektóre gry lecą z błędami np. Rally Sports Challange.

Co do remake MGS jest zbyt dużo plotek aby chyba nie było to prawdą?
Bluepoint?
Jeżeli taki nastąpi to tam wszystko trzeba przebudować bardziej niż w remake Residentów ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20035 dnia: Lutego 13, 2023, 15:15:05 pm »
Tak, pierwszym Gearsom momentami było bliżej do horroru, nawet chyba Epic pierwotnie tak traktował projekt (podczas pierwszej prezentacji), ale z czasem zaszły zmiany.

Perfect Dark ma problemy (zaskakujące ;P), w końcu MS po to tworzył The Initiative/Black Tusk, aby było to ich topowe studio (taka odpowiedź na Naughty Dog). Ostatecznie studio się nie uformowało, nie na taką skalę i teraz są bardziej do zarządzania projektami studiów 3rd party. Niby robi to Crystal Dynamics, ale mają problemy (może pierwotna wizja stanowi przeszkodę i wymaga to dużo pracy do określenia projektu na nowo).

Może po prostu pierwszy Xbox nie jest "atrakcyjny" dla twórców emulatorów - teoretycznie Xbox ma wsteczną kompatybilność z jakąś pulą gier, więc może brakuje chęci.

MGS pewnie powstaje, pewnie MGS3 robią Chińczycy. Czy Bluepoint siedzi nad jedynką? Kiedyś w to wierzyłem, ale teraz jest dość cicho w tej kwestii, a i oryginalna plotka nie do końca się potwierdziła chyba (według niej to chyba gra powinna już dawno być zapowiedziana, a może nawet i wydana :D ). Z drugiej strony, jeśli to Bluepoint, to za produkcję musieliby się zabrać zaraz po Demonach, więc na zapowiedź było za wcześnie. Najprędzej w tym roku mogą ogłosić co robią. Podobno Konami może szykować podobny pokaz do tego, który zrobili dla SH. A w kwestii przebudowy, to po najniższej linii oporu, można dostosować do Phantom Pain. Oczywiście ktoś to musi zrobić. Bluepoint pewnie spróbowałoby przenieść kod z PSX'a i na tym budować. Chyba, że jednak użyć jako bazy Phantom Pain, w którym odtworzyć MGS1. Tak czy inaczej wymaga to dużo pracy poza samą grafiką.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20036 dnia: Marca 24, 2023, 08:37:38 am »


:lol:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20037 dnia: Marca 24, 2023, 09:58:06 am »
Zgodnie z oczekiwaniami, zmniejszyli intensywność samych kropel - albo poprzez same krople albo (co bym obstawiał bardziej) przez oświetlenie. Poprzednio wydawały się ciągle oświetlone, może nawet nie były oświetlane wcale (choć jak obraz się rozjaśniał od błyskawicy, to i one się rozświetlały, tylko słabo to było widać przy dużej jasności). Teraz efekt jest subtelniejszy, może nawet za bardzo - na TV może być dobrze. Ta zmiana jest na plus. Wydaje mi się jednak, że bawili się też ustawieniami spawnowania cząsteczek, przez co jest mniej gęsto, ale i same krople lecą wolniej, i to wygląda dziwnie.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20038 dnia: Marca 24, 2023, 11:12:31 am »
Mam nadzieję, że to kwestia Youtube, bo w dalszych scenach tego deszczu nie widać już wcale. Mam też wrażenie, że burza już tak nie rozświetla ścian, tak jakby ambient occlusion błysków wywalono.
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2023, 11:15:12 am wysłana przez gnysek »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #20039 dnia: Marca 24, 2023, 11:49:49 am »
Mam nadzieję, że to kwestia Youtube, bo w dalszych scenach tego deszczu nie widać już wcale.

Efekt jest osłabiony, ale deszcz jest. Polecam sprawdzić w 1440p lub 2160p - pozwala to nieco kompensować kompresję Youtube. Dlatego na TV pewnie będzie ok.

Mam też wrażenie, że burza już tak nie rozświetla ścian, tak jakby ambient occlusion błysków wywalono.

Ambient Occlusion to coś zupełnie innego, nie ma nic wspólnego z rozświetlaniem tylko przyciemnianiem miejsc, które są "uniwersalnie" zaciemnione (w przypadku postaci będą to dziurki w nosie, pachwiny, oczodoły (w mniejszym stopniu), jama ustna,itd. Poza tym oba nagrania różnią się, bo były nagrywane przez różne osoby i sprzęt - pisaliśmy, że coś jest nie tak z obrazem nagrania od Capcomu. Widać, że kontrast jest większy, stąd mogą być różnice w intensywności światła.