Autor Wątek: The Last of Us Part I  (Przeczytany 1247 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 888
  • Reputacja: 128
The Last of Us Part I
« dnia: Czerwiec 09, 2022, 19:34:19 pm »


Cena jak za nową grę, ale pewnie u mnie day one i tak :)

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 632
  • Reputacja: 76
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 09, 2022, 20:14:06 pm »
Nie mogę się doczekać nowej gry ND.
A nie chwila. 9 letnia gra dostaje 2 poprawioną wersję. Najpierw PS4, teraz PS5, pierwotnie PS3.
Ryan i Hulst mistrzowie marketingu godni R* (GTA5) i Bethesdy (Skyrim).
Czekam na remaster TLoU2. W końcu gierka ma już 2 lata.
Wszyscy się zastanawiali nad czym pracowało ND od 2 lat, a tu proszę. Niespodzianka. Za dwa lata będą frakcje do TLOU2.  :lol:
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2022, 20:20:23 pm wysłana przez RyoHazuki »

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 300
  • Reputacja: 246
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 09, 2022, 21:53:52 pm »


Okładka ładna.

Do tego kilka zrzutów.








Premiera drugiego września na piątej PS. Na PC w późniejszym terminie.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 300
  • Reputacja: 246
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 09, 2022, 22:00:31 pm »


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 355
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 09, 2022, 23:32:07 pm »
Różnice są kosmiczne, ale dziwi mnie, że od razu nie zapowiedziano ulepszonej dwójki i całość w pakiecie za taką cenę (plus tryb multi) to jeszcze bym przytulił. Albo chociaż sam tryb multi w zestawie (nawet, jeśli premiera będzie w 2023). Będzie trzeba poczekać, aż stanieje, na premierę na pewno odpuszczam.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 291
  • Reputacja: 66
  • KILLZOWN3D
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 10, 2022, 10:51:09 am »
Ech, to typ remake'u, który na świeżo, bez porównania sprawia wrażenie bardziej remastera. Jasne, wiedziałem, że tak nie jest, to tylko sztuczki umysłu. Porównania to potwierdzają różnice są spore, ale jednocześnie wciąż mam wrażenie, że patrzę na to samo. Spodziewałem się czegoś więcej niż poziomu Part II. W końcu jak robi się remake gry, która jeszcze nie ma nawet dziesięciu lat (a do tego dostała remastera na nowszy sprzęt), to trzeba to jakoś sensowne usprawiedliwić. Dlatego oczekiwałem czegoś więcej, prawdziwego next-gena, tym bardziej, że ND przejęło projekt od innego zespołu. Niestety to "tylko" powtórzenie sytuacji z TLoU Resmastered - pierwsze przymiarki do nowego sprzętu, taki poligon doświadczalny.

I tak wygląda ładnie, ale nie czuję hype'u, bo to będzie ta sama gra, trochę ładniejsza i tyle. Do tego ta cena to po prostu skok na kasę - ja wiem, że produkcja tego też kosztuje, ale nie tyle. Sony wyciska z graczy i IP. Co gorsza, uda im się, bo to TLoU i ND.

Inna kwestia - gra zajmuje pewnie slot God of War Ragnarok. Do końca roku jest jeszcze sporo czasu, ale prędzej oczekiwałem TLoU Part I w grudniu (choć Callisto Protocol mogło namieszać).

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 300
  • Reputacja: 246
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 10, 2022, 11:05:09 am »
Różnice są kosmiczne, ale dziwi mnie, że od razu nie zapowiedziano ulepszonej dwójki i całość w pakiecie za taką cenę (plus tryb multi) to jeszcze bym przytulił. Albo chociaż sam tryb multi w zestawie (nawet, jeśli premiera będzie w 2023). Będzie trzeba poczekać, aż stanieje, na premierę na pewno odpuszczam.

Słowo "wyraźne" byłoby chyba bardziej odpowiednie. Bo jeżeli Part I aspiruje do miana kosmicznej różnicy, to co można napisać o:




Oczywiście jestem pewny, że i tak będzie to jedna z najlepiej prezentujących się gier. Bardzo to wszytko przypomina TLoU II, które wygląda kapitalnie i tym samym dziwi mnie, że Part I nie zawita na starej generacji w okrojonej formie. Ale może to i dobrze. Niechaj wyciskają wszystkie soki z nowych sprzętów, a poczciwe PS4(Pro) mogą odpoczywać na zasłużonej emeryturze.

Cena szalona, ale nikogo to nie powinno dziwić. Ciekawe kiedy Part II Direction Cut  :P

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 10, 2022, 12:48:11 pm »
Prawdę mówiąc spodziewałem się większego skoku w grafice. Wygląda oczywiście zdecydowanie lepiej, ale to imo poziom TLoU2. Pozostanie poczekać na więcej materiałów z rozgrywki.

W każdym razie i tak kiedyś chętnie zagram, bo jedynkę tylko raz przeszedłem.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 300
  • Reputacja: 246
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 10, 2022, 14:15:13 pm »


ND może sobie rękę podać z Bethesdą i R*.  :>

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 702
  • Reputacja: 169
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 10, 2022, 17:50:15 pm »
Nie wiem co takiego od tej nowej generacji Wy oczekujecie?
Przecież nawet tutaj nie ma co liczyć na 4k60fps.
Tytuł wizualnie to taka wersja delux dwójki. Wygląda bardzo fajnie.
Oby tekstury polepszyli dzięki mocy PS5, ponieważ w dwójce nie powalały.

W rozgrywce mam nadzieje zmieni się sporo.
Dojdą pewnie uniki i czołganie.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 632
  • Reputacja: 76
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 10, 2022, 18:04:04 pm »
Nie wiem co takiego od tej nowej generacji Wy oczekujecie?
Przecież nawet tutaj nie ma co liczyć na 4k60fps.
Tytuł wizualnie to taka wersja delux dwójki. Wygląda bardzo fajnie.
Oby tekstury polepszyli dzięki mocy PS5, ponieważ w dwójce nie powalały.

W rozgrywce mam nadzieje zmieni się sporo.
Dojdą pewnie uniki i czołganie.

Ciężko mi pisać za innych, ale ja nowych ip. Nie wiem jednak czy to dla producentów spod szyldu AAA nie jest zbyt wiele. Mam nieodparte wrażenie, że branża jest kreatywnie martwa i już bez udawania zjada wlasny ogon.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 702
  • Reputacja: 169
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 10, 2022, 18:10:59 pm »
Chodziło mi głównie o grafike.

W tym co napisałeś masz zdecydowanie racje.
Ja już z tym faktem dawno temu się pogodziłem.
Nie ma co liczyć na nowe dobre ip.
Dostaniesz remake, remaster, sequel albo reskin.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2022, 18:15:22 pm wysłana przez Kyokushinman »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 355
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 10, 2022, 19:52:48 pm »
W rozgrywce mam nadzieje zmieni się sporo.
Dojdą pewnie uniki i czołganie.

Zrozumiałem to tak, że oni system z dwójki wpakują do jedynki, więc różnica będzie widoczna, pytanie czy zmieni się na lepsze czy na gorsze :D

Z ceną to jednak pojechali. Remake będzie droższy niż wszystkie poprzednie części, w tym jedynka z kupowanym osobno dodatkiem xD Ba, gra będzie nawet droższa od Horizona 2 :D Nie kupię wcześniej niż po pół roku, pewnie wtedy na allegro będzie za 150.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 702
  • Reputacja: 169
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 10, 2022, 20:45:44 pm »
Za jakość się płaci :lol:

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 888
  • Reputacja: 128
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 10, 2022, 21:07:31 pm »
Z rozgrywką zobaczymy, jak faktycznie będzie z dwójki to torpeda, ale coś nie jestem aż tak tego pewny.

Graficznie ciężko powiedzieć póki co, same scenki, zobaczymy podczas rozgrywki, ale już widać, że po prostu part 2, pewnie i ps4 by to ogarnęło.

Czekam, ale cena przeraża.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 11, 2022, 16:52:02 pm »
Ech, to typ remake'u, który na świeżo, bez porównania sprawia wrażenie bardziej remastera. Jasne, wiedziałem, że tak nie jest, to tylko sztuczki umysłu. Porównania to potwierdzają różnice są spore, ale jednocześnie wciąż mam wrażenie, że patrzę na to samo. Spodziewałem się czegoś więcej niż poziomu Part II. W końcu jak robi się remake gry, która jeszcze nie ma nawet dziesięciu lat (a do tego dostała remastera na nowszy sprzęt), to trzeba to jakoś sensowne usprawiedliwić. Dlatego oczekiwałem czegoś więcej, prawdziwego next-gena, tym bardziej, że ND przejęło projekt od innego zespołu.
wygląda lepiej niż dwójka.
The last of us part 2


The last of us part I


Ciekawe co pokaże gameplay, tam różnice mogą być bardzo duże na korzyść remakeu, bo scenki były bardzo mocno podrasowane na ps3/4. Teraz dzięki mocy ps5 gameplay i cut scenki mogą mieć zbliżoną jakość i dlatego na tym trailerze gdzie widać głównie scenki nie widać ogromnej różnicy.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2022, 16:58:23 pm wysłana przez Wulfen »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 355
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 13, 2022, 17:19:08 pm »
No właśnie Naughty Dog akurat lubiło dawać w swoich grach scenki CGI na silniku gry, żeby z jednej strony wydawało się, że właśnie one lecą na silniku, ale z drugiej móc je podrasować. Ciekawe czy i tym razem tak nie jest :D

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 291
  • Reputacja: 66
  • KILLZOWN3D
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 13, 2022, 17:47:40 pm »
wygląda lepiej niż dwójka.

Ujmę to inaczej - gdyby ND wydało Part II na PS5 (co pewnie nastąpi), to gra by tak wyglądała. Czyli byłoby to samo co na PS4 tylko trochę lepiej (wyższe mipmapy, może LOD0 dla postaci, nieco lepsze shadery, większa rozdzielczość shadow map, cienie kontaktowe, itd. - coś jak TLoU Remastered). Jak gry multiplatformowe na PC - jest lepiej, ale przeważnie o małe procenty.

No właśnie Naughty Dog akurat lubiło dawać w swoich grach scenki CGI na silniku gry, żeby z jednej strony wydawało się, że właśnie one lecą na silniku, ale z drugiej móc je podrasować. Ciekawe czy i tym razem tak nie jest :D

Robili tak ze względu na chęć usprawnienia shaderów, ale przede wszystkim oświetlenia - używali area light, co dawało bardzo filmowy efekt (miękkie cienie, światło, które ma gradient intensywności). Wraz z Uncharted 4 przestali, bo byli w stanie robić takie rzeczy w real-time.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 702
  • Reputacja: 169
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 13, 2022, 19:31:32 pm »
Nie chce się za bardzo powtarzać, ale nie powiedziałbym, że scenki real time z U4 to w 100% ta sama jakość co gameplay.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 291
  • Reputacja: 66
  • KILLZOWN3D
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 14, 2022, 12:17:04 pm »
Nie jest ta sama (nikt chyba tego nie twierdził), bo jak już napisałem, same światło jest inaczej konstruowane - ustawiane fizycznie na scenie, ustawienie we właściwościach światła, ale także i rodzaj światła. Wspomniany area light jest bardziej fizycznie dokładny niż np. directional light, a te drugie często są używane w rozgrywce jako światło główne. W ogóle często sceny w rozgrywce są oświetlane nawet nie światłem, a niebem. Używa się hdr'ki ze sky boxa do rozświetlania modeli, bo takie światło jest dosyć miękkie i może symulować warunki z otoczenia (czyli słońce z jednej, niebo z drugiej, a jeśli ziemia jest jasna to dochodzi nam jeszcze to). Do tego działa globalnie na całą scenę. I tu się pojawia problem, bo takie światła mają duże ograniczenia, "przeciekają" przez geometrię, nie mają gradientu intensywności, nie rzucają dobrych cieni, spłaszczają wszystko, itd.









Z grubsza wszystko się zgadza, największa różnica to światło i cienie. Później pewnie tekstury są o jedną mipmappę niższe (czyli np. zamiast 2048x2048 jest 1024x1024), w shaderze teoretycznie też mogą być zmiany - coś uprościli aby było mniej instrukcji do liczenia - ale za to głowy nie dam bez możliwości "pobawienia się" modelami ;). LOD może też się różni, ale wydaje mi się, iż widać te same uproszczenia tu i tu.

Światło ma też wpływ na to jak prezentują się shadery (zwłaszcza włosy czy skóra z subsurface scatteringiem). Można nie zmieniać nic w materiale, ale oświetlić to dwoma różnymi sposobami i będzie wyglądało tak, jakby to shader był inny/gorszy. To tak jak z TAA w takim UE4 - shadery np. włosów, są pisane z myślą o konkretnym rozwiązaniu AA, które później wygładza obraz, dzięki czemu włosy mają swoją miękkość i gładkość. Jeśli wyłączysz TAA, albo zmienisz na inny model AA okaże się, że włosy się zmieniły (np stają się kupką szumu jak tryb Performance w ostatnim Horizonie), choć w samym materiale wszystko jest bez zmian.

Jako, że nie mogę tego lepiej pokazać na przykładzie gry (musiałbym albo odkopać stare screeny z dysku PS4, albo najlepiej połapać nowe z podobnych miejsc dla gameplayu i cut-scene), wrzucę screeny modelu z Marmoset Toolbag 3. To program do renderowania modeli w real-time używany przez artystów w branży, opiera się na bardzo podobnych zasadach co rozwiązania z silników do gier (w zasadzie to zaczynał jako silnik do gier i teraz wiele rozwiązań pochodzi prosto z gier, ale naturalnie można mieć wyższą jakość, choć UE4 w tej kwestii bardzo dużo zmienił). Model, tekstury i shadery się nie zmieniają, tylko światło i ustawienia dla oświetlenia. Pierwszy obrazek (od lewej) - sama hdr'ka, potem hdr skręcona do minimum, za to dodane światła (w tym area light) i na końcu to samo, tylko lepsza jakość cieni, okluzji i GI. Czy to światło na pierwszym nie wygląda znajomo? Drugi obrazek - inna hdr (taka bardziej typowa - niebieskie niebo, słońce i jakaś tam ziemia) plus directional vs oświetlenie bardziej studyjne.





To tak na szybko z tego co miałem, ale myślę, że nawet jeśli nie jest super oświetlone to jednak pewne pojęcie daje.

Na koniec warto mieć na uwadze, co mówią sami twórcy. Nikt tu nie mydli oczu (ok, w grze to robią, ale dla dobra efektu ;) ), mówią co robią, co najwyżej nie zdradzą szczegółów (bo to własność firmy). ND o ile dobrze pamiętam, nie raz podawało, że cut-sceny różnią się światłem, LOD (czyli geometrią i jakością tekstur, ale to różnica jednego poziomu), czasem skomplikowaniem shaderów. Naturalnie dojść może jeszcze post-proces. Czyli tak, gameplay i cut-sceny różnią się. Kiedyś różnice bywały większe, czasem dla dobra efektu, cut-sceny były nagrywane jako filmiki, aby podkręcić jakość (w przypadku ND to generacja PS3), ale też pomagały maskować wczytywanie danych. Od zeszłej generacji ND stara się robić je real-time, bo i sprzęt zaczął na to pozwalać.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 300
  • Reputacja: 246
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 17, 2022, 14:46:24 pm »

Marko1988

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 21-12-2020
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 16, 2022, 11:17:43 am »
Grałem na  PS3, grałem na  PS4, to i pasuje zagrać na PS5

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 300
  • Reputacja: 246
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 13, 2022, 13:41:25 pm »
No dobrze. The Last of Us Part I ukończyłem dwukrotnie zdobywając przy tym swoje platynowe trofeum nr 180, zatem kilka słów o grze.




To nie jest tak, że Part I nie otrzymało żadnych dodatków względem oryginału. Całe to bogactwo opcji znane z Part II zostało tu przeniesione i mamy do dyspozycji ogrom modyfikatorów rozgrywki. Dodatkowo gra otrzymała sporo bonusów - zmiana dźwięków, różnego typu filtry graficzne (pikselowa grafika, zaświaty, gdzie postaci wyglądają jak zombie i tak dalej), a także sporo skórek postaci, grafiki koncepcyjne i tym podobne.

Ja w trybie multi w wersji na PS3 oraz remasterze na PS4 nie spędziłem nawet 8min. nieszczególnie zatem za nim tęsknię, traktując tę pozycje jako doświadczenie dla pojedynczego gracza, niemniej tu sprawa jest oczywista. Jeżeli coś było w pierwowzorze, to być powinno w odrestaurowanej wersji - jak w rimejku Demon's Souls - i to niespecjalnie  podlega dyskusji.

Przejdźmy do mięsa. Part I prezentuje się obłędnie. To zdecydowanie jedna z najlepiej wykonanych gier w jakie można zagrać. W ostatnich latach ukończyłem ogrom tytułów na różnych platformach i uwierzcie, to graficzny top. Nie ma opcji, by pomylić ją z remasterem z 2014r.
Różnica kilku klas. Wykonanie postaci nie ma sobie równych. Ostatni raz tak kapitalnie wymodelowanymi postaciami zachwycałem się 3 lata temu przy okazji piątego DMC. Coś niesamowitego. Ich mimika jest fenomenalna. Dusząc, a następnie pozbawiając życia swoich oponentów grający niemal może poczuć się jak jakiś zwyrodnialec pokroju Jeffreya Dahmera tudzież Dennisa Radera, bowiem z podziwem ogląda się te wszystkie niesamowicie szczegółowo oddane egzekucje. Przeciwnicy zajadle walczą, wciekając się na swoją niemoc, a następnie uciekają z nich resztki sił i energii, a przedstawiono to wprost szokująco.




Już na PS3 tła zachwycały swoim bogactwem detali. To nieprawdopodobne, że tak przyłożono się do odwzorowania wielu pomieszczeń, do których tak po prawdzie nie trzeba wchodzić, w których nie znajdziemy też ani surowców, ani znajdźiek. Remaster na PS4 z miejsca stał się jedną z ładniejszych gier w 2014r. W Part I jest podobnie. Tytuł w tym aspekcie budzi podziw nie tylko oferując ogrom detali, ale także imponuje efektami cząsteczkowymi i grą świateł. Stylistycznie całość też wypada na medal.







Animacja w grze, to istne mistrzostwo świata. Kto grał w TLoU II wie czego może się spodziewać. Przywiązanie do detali jest tak niewiarygodnie, że polecam włączyć spowolnienie czasu w kilku momentach i zobaczyć przykładowo jak reaguje przeciwnik na zadawane przez nas obrażenia.
Do wyboru mamy 4k w 30 k/s, bądź 1440p w 60 k/s. Tradycyjnie sprawdziłem obie opcje i tę pierwszą można włączyć tylko po to, by przekonać się jak nie należy grać. Rzecz jasna obraz jest nieco ostrzejszy, ale niedopuszczane jest poświecenie takiej animacji i komfortu z tego tytułu.
Pozdrawiam osoby, które twierdzą, że nie ma różnicy pomiędzy 30, a 60 klatek.

Part I to nie tylko prześliczna gra, ale też tytuł, który wręcz doskonale brzmi. I tu taka ciekawostka. W oryginalnej wersji językowej podczas jednej z konwersacji pada nazwisko Fischera, które zostało u nas zamienione na Kasparow. Zapewne wiąże się to z tym, że Bobby, to szalenie popularny w USA arcymistrz szachowy, znany między innymi z meczu stulecia (w którym był niezwykle roszczeniowy), ale u nas większą popularnością cieszy się Garry (zapewne jest też bardziej znany szerszej widowni niż sam Magnus Carlsen).




Jeżeli chodzi o samą rozrywkę, to stare, kapitalne TLoU. Jeżeli ktoś nie miał przyjemności ograć - prawdopodobnie będzie zachwycony. Jeśli ktoś już grał, to oceni indywidualnie. Ja pomimo, że przeszedłem tę grę na PS3 i PS4, to i tak bawiłem się wybornie.

Galeria:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 676
  • Reputacja: 74
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 13, 2022, 18:17:07 pm »
Przeszedłem tę grę kilkanaście razy na PS3 i PS4. Przechodzę po raz kolejny w nowym wydaniu i przejdę jeszcze nie raz. Dla fanów gry ten remake to rewelacja i odtrutka po części II.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 291
  • Reputacja: 66
  • KILLZOWN3D
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 14, 2022, 09:07:45 am »
A ja dla odmiany przechodzę część drugą i nie czuję abym potrzebował jakiejś odtrutki. Remake sprawdzę jak spadnie cena, bo jednak liczyłem na więcej usprawnień w samej rozgrywce.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 676
  • Reputacja: 74
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 14, 2022, 20:33:42 pm »
Dwójka to bardzo dobra gra. Ale scenariuszowo pewne rzeczy podają tam łopatą. Mówię to jako człowiek o bardzo liberalnym światopoglądzie.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 291
  • Reputacja: 66
  • KILLZOWN3D
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 15, 2022, 11:45:10 am »
Przechodzę po raz pierwszy i tak naprawdę jestem wciąż w dość wczesnej fazie gry (oceniam po ilości rozdziałów i podrozdziałów). Jak do tej pory jednak nie widziałem nic takiego, może później? Część osób ma problem z prologiem, a dokładnie jego końcówką. Jest zrobiony świetnie, sposób jak to się odbywa także, pasuje idealnie do tego świata i reguł w nim panujących (żaden Marvel, zero patosu tak często obecnego w amerykańskich produkcjach). Że niby kijem golfowym nie wypada? A czy wypada deską, nożem, albo młotkiem? Mam może mały problem z tym, jak dochodzi się do tych wydarzeń, ale i tutaj odpowiedź nasuwa się natychmiast, bez długiego szukania i usprawiedliwiania.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 30 960
  • Reputacja: 264
  • You know Carcosa?
Odp: The Last of Us Part I
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 15, 2022, 16:27:20 pm »
Przechodzę po raz pierwszy i tak naprawdę jestem wciąż w dość wczesnej fazie gry (oceniam po ilości rozdziałów i podrozdziałów). Jak do tej pory jednak nie widziałem nic takiego, może później? Część osób ma problem z prologiem, a dokładnie jego końcówką. Jest zrobiony świetnie, sposób jak to się odbywa także, pasuje idealnie do tego świata i reguł w nim panujących (żaden Marvel, zero patosu tak często obecnego w amerykańskich produkcjach). Że niby kijem golfowym nie wypada? A czy wypada deską, nożem, albo młotkiem? Mam może mały problem z tym, jak dochodzi się do tych wydarzeń, ale i tutaj odpowiedź nasuwa się natychmiast, bez długiego szukania i usprawiedliwiania.
Nic straszniejszego dalej nie ma, jest jedna rzecz ale przedstawiona rownie naturalnie i "w świecie". Ludzie dostali jakiejść dziwnej paranoi moim zdaniem. A poglądy mam raczej umiarkowanie liberalne.