Autor Wątek: Final Fantasy XV  (Przeczytany 237280 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

el becetol

  • Gość
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1120 dnia: Marca 31, 2016, 13:49:54 pm »
Ależ będę miał z was beke jezeli wyjdzie z tego szrot na poziomie ostatnich Fajnali :p

Nie ma takiej opcji, wszystko co było najgorsze w tamtej części jest teraz zamienione na jedne z lepszych w branży. Już sama zamiana tuneli na świetny otwarty świat to +5 do oceny.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1121 dnia: Marca 31, 2016, 14:05:15 pm »
Dokładnie, Episode Duscae plus dzisiejsze demo i trailery/gamplaye pokazują, że nie powinno być faila. Jedyne co może dać dupy, to fabuła, ale na razie zapowiada się ok.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1122 dnia: Marca 31, 2016, 15:50:17 pm »
No i w Europie edycja Ultimate też wyprzedana. Pomimo ceny, widać duże zainteresowanie, co daje nadzieję na świetną sprzedaż gry. :)
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2016, 16:31:13 pm wysłana przez wsciekly_blondyn »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1124 dnia: Marca 31, 2016, 16:33:18 pm »
No i w Europie edycja Ultimate też wyprzedana. Pomimo ceny, widać duże zainteresowanie, co daje nadzieję na świetną sprzedaż gry. :)
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Skąd info? Już nie można składać pre-orderów na stronie SE?

Ok, już widzę, że sold out. Mam nadzieję, że się załapałem i nie cofną pre-ordera ;)


Jeszcze kilka oficjalnych, zębatych screenów:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2016, 17:26:16 pm wysłana przez Ryo »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1125 dnia: Marca 31, 2016, 18:09:39 pm »
Ok, już widzę, że sold out. Mam nadzieję, że się załapałem i nie cofną pre-ordera ;)

Jeśli przyjęli zamówienie i masz potwierdzenie to raczej tak.

Jeszcze kilka oficjalnych, zębatych screenów:

Czy oni w ogóle stosują jakieś AA? Na screenach strasznie to razi.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1126 dnia: Marca 31, 2016, 18:10:23 pm »
Jak to tragicznie wygląda  :lol:  Co oni odjebali?  :(

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1127 dnia: Marca 31, 2016, 20:15:19 pm »
Przyprawy takie nextgenowe  :angel:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1128 dnia: Marca 31, 2016, 23:10:10 pm »
Przeszedłem właśnie demko i momentalnie wyleczyłem się z chęci zakupu. Grafika jest słaba, rozdzielczosc wyglada na niska, tekstury tragedia, aliasing wali po oczach. Jedyne co mozna dobrego napisać to oświetlenie. Ale to bym przeżył. Natomiast co najbardziej boli to sam gameplay. Trzymanie jednego przycisku? Serio? Przecież to wygląda jak samograj pierwsza klasa. Do tego jest jakiś totalny chaos, nie wiadomo co się dzieje. Na slacku przyrównany był ten system do slasherowego. Nie wiem gdzie.

Jedna gierka mniej do ogrania w tym roku.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1129 dnia: Marca 31, 2016, 23:16:18 pm »
W turowych RPG też wszystko najczęściej ograniczało się do wciśnięcia X w celu wyboru akcji.Powrót do korzeni.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1130 dnia: Marca 31, 2016, 23:18:19 pm »
Proszę, nie kompromituj sie... Tam starcie trzeba było zaplanować taktycznie. Tutaj tego nie widzę.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1131 dnia: Marca 31, 2016, 23:33:27 pm »
A już tam kompromitacja. Nie mówiłem poważnie, wyluzju ;) Walka w tym demie faktycznie toporna, i już w Duscae była bardziej rozbudowana, mimo braku magii. Nie wiem co oni tutaj odwalili.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1132 dnia: Marca 31, 2016, 23:36:26 pm »
Episode Duscae było również o co najmniej dwa oczka ładniejsze i miało niezły anty aliasing...

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1133 dnia: Kwietnia 01, 2016, 00:11:00 am »
Duscae miało po prostu ładniejsze miejscówki. AA też nie wiem czemu się pozbyli, 900p zostało, spadki animacji też, jedyne co, to particles sypią się gęsto i często bez czkawki.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1134 dnia: Kwietnia 01, 2016, 00:43:49 am »
Na slacku przyrównany był ten system do slasherowego. Nie wiem gdzie.
W Episode Duscae ze względu na szybkość rozgrywki oraz dostępne zdolności (perfect parry, perfect stand up po ciosie itp.). Pograłem teraz więcej i powiem, że zdecydowanie lepiej się grało w Episode Duscae 2.0. Szybciej, płynniej, bez zamulenia, system walki lepiej się sprawdzał (może przez dostępne zdolności). Brakowało mi R1 w tym demie, jak się okazuje jest namierzanie też pod L1 tak długo, jak się trzyma przycisk. Wydaje mi się też, że zmienili model, twarz Noctisa i jego animację (na gorsze niestety...). Zobaczymy co będzie w ostatecznej wersji, ale na ten moment Duscae 2.0 > Platinum.

Oświtlenie natomiast, pory dnia i pogoda robią mocno, diametralnie zmieniając odczucia z konkretnego pojedynku. Kilka screenów z dzisiaj (share ładnie niweluje zęby).



Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Duży Noctis:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2016, 00:45:45 am wysłana przez Ryo »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1135 dnia: Kwietnia 01, 2016, 00:47:19 am »
Oświtlenie natomiast, pory dnia i pogoda robią mocno
Nie robią. Trochę się pobawiłem i nie jest to nic nadzwyczajnego po takim np wiedzminie.

Po demku gralem w Wolfa i ten momentami potrafi robić lepsze wrażenie ;p
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2016, 00:50:17 am wysłana przez windomearl »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1136 dnia: Kwietnia 01, 2016, 00:55:18 am »
Trochę się pobawiłem i nie jest to nic nadzwyczajnego po takim np wiedzminie.
Mówisz, że galarety w deszczu lepsze? ;)

Nie wiem, nie grałem. Dla mnie oświetlenie i efekty z nim związane w FFXV to bardzo wysoki poziom.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1137 dnia: Kwietnia 01, 2016, 00:58:45 am »
Oczywiście, ze lepsze :)

No fajnie wyglada, ale dupy nie urwało. Za to cała reszta jest już słaba i tu sie chyba zgodzisz.

No ale jak mowię, to bym przeżył, niestety gra mnie rownież niczym innym nie przekonuje a wręcz odpycha. Po krótkiej podjarce trailerami gra znowu wraca do statusu " kiedyś za stówkę" ;)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1138 dnia: Kwietnia 01, 2016, 01:03:32 am »
Za to cała reszta jest już słaba i tu sie chyba zgodzisz.
Najbardziej zacząłem się bać o gameplay, bo względem Duscae 2.0 to downgrade, zwolnienie akcji i uproszczenie rozgrywki... :mad: Oby to była kwestia braku dostępnych zdolności w dzisiejszym demie.

Co do tekstur to te jedyne mają klocki w pokoju :P

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1139 dnia: Kwietnia 01, 2016, 01:12:59 am »
Akurat tutaj oświetlenie i materiały bardziej bazują na PBR niż Wiedźmin, i obiektywnie efekty są bardziej zaawansowane technologicznie i realistyczne.

Zagrałem drugi raz i trochę bardziej wczułem się w walkę. Motyw ze zmianą broni w odpowiednim momencie może wymiatać. Dla przykładu seria z miecza, przeciwnik pada, wtedy młot na wykończenie. W demku bardzo to ograniczone, ale może wróżyć ciekawe kombinacje z większą ilością broni.

Magia w takiej postaci nadal średnio, ale może inne czary typu Firaga będą bardziej robić niż fajerwerki czy ogień pierwszego poziomu

bojawiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 29-11-2013
  • Wiadomości: 3 321
  • Reputacja: 86
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1140 dnia: Kwietnia 01, 2016, 06:31:39 am »
Brakowało mi R1 w tym demie, jak się okazuje jest namierzanie też pod L1 tak długo, jak się trzyma przycisk.

Ja odpaliłem na moment wczoraj i pierwszego przeciwnika namierzyłem chyba wciskając lewą gałkę.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2016, 06:55:52 am wysłana przez bojawiem »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1141 dnia: Kwietnia 01, 2016, 08:00:51 am »
A oni sami się nie namierzają?)

Wczesniej pisałem, że particles się sypią bez czkawki, to jednak przesadziłem. Czkawka jest :p AA też jest ale jakiś słaby Temporal , że jak się postać poruszy to są i zęby.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2016, 08:05:47 am wysłana przez andryush »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 084
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1142 dnia: Kwietnia 01, 2016, 08:43:59 am »
Przeszedłem wczoraj demo, klimat nawet spoko, ale gameplay chyba nie dla mnie np. zbyt nudny, wolny system walki itp.

Problemów z AA u siebie nie uświadczyłem, podczas deszczu wizualnie tytuł wydaje się najlepszy, oświetlenie nawet spoko, płynność ok, ostrość obrazu słaba, tekstury słabe.
Wizualnie to taka w marę giera na PS3.

Jakby przyspieszyli rozgrywkę to może i nawet ja bym spróbował fulla.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1143 dnia: Kwietnia 01, 2016, 10:16:10 am »
A oni sami się nie namierzają?)
Też jak jesteś blisko.

Ja odpaliłem na moment wczoraj i pierwszego przeciwnika namierzyłem chyba wciskając lewą gałkę.
R3 to stały lock on. L1 tylko jak trzymasz wciśnięty.

W demie są jeszcze do znalezienia 2 bronie - Shuriken i Hero's Shield (jak się Warpuje po budynku nad wejściem na plac). Tutaj koleś ogarnia gameplay:





Odnośnie populrnych "dałngrejdów" :

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1144 dnia: Kwietnia 01, 2016, 10:34:05 am »
Strasznie nierówno nowy FF wypada na screenach - na jednych jest masa ząbków, na innych jakby lepiej, a miejscami nawet całkiem dobrze. Nie wiem czy to kwestia jakości screenów, czy może dynamicznego skalowania. W weekend może sam obadam, ale dziwnie to wygląda.

 
Nie robią. Trochę się pobawiłem i nie jest to nic nadzwyczajnego po takim np wiedzminie.

No nie, akurat przy Wieśku FFXV wypada bardzo dobrze, ma lepsze oświetlenie, efekty, materiały (w końcu PBR z prawdziwego zdarzenia) i pokuszę się nawet o stwierdzenie, że więcej detalu, ale z tym muszę się upewnić. Jedyne dzięki czemu Wiedźmin może robić lepsze wrażenie to foliage, ale to też broń obusieczna w tym wypadku.

Jak tak wczoraj oglądałem sobie te wszystkie filmiki z pokazu, to wciąż miałem w głowię tę myśl - to nie jest Final Fantasy. Wszystko niby super, masa smaczków, detali, rozbudowanych systemów, a jednak brak mi w tym magii, z której dla mnie słynęła seria. I myślę, że jest to spowodowane tym, iż nowy Final idzie bardziej w stronę "realizmu". Przykładem tego jest mapa świata - kiedyś było to znacznie prostsze, w wielu aspektach umowne. Teraz jedziesz autem, po drogach, mijasz inne samochody, stacje z paliwem, łapiesz gumę, zwiedzasz, biwakujesz - jest masa fajnych rzeczy, które jednak kojarzą mi się z symulatorem grzybobrania, a nie ze znaną mi serią. Nie mówię, że to źle w końcu seria się rozwija. Z drugiej strony dla mnie wszystko robi się zbyt dosłowne, przyziemne. Nie wiem, czy ja sam chcę tego od Finali. Obecnie bardziej czekam chyba na inne gry, o bardziej tradycyjnym podejściu do jRPG (np. Battle Chasers, choć to nie produkcja rodem z Japonii). Takie moje odczucia ;).

Odnośnie populrnych "dałngrejdów" :

Niestety, ale te otwarte lokacje wyjdą SE bokiem. Plus fakt, że nie jest to ex' ale i to pomogłoby raczej w mniejszym stopniu.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2016, 10:37:14 am wysłana przez Zielarz »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1145 dnia: Kwietnia 01, 2016, 10:36:51 am »
Draw distance kuleje. Nie myślałem, że aż taki downgrade gra zaliczy. Jestem wysoce rozczarowany tą generacją sprzętu.

el becetol

  • Gość
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1146 dnia: Kwietnia 01, 2016, 10:54:17 am »
Cienie w oddali poziom Fallouta. 

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1147 dnia: Kwietnia 01, 2016, 11:14:45 am »
Jak tak wczoraj oglądałem sobie te wszystkie filmiki z pokazu, to wciąż miałem w głowię tę myśl - to nie jest Final Fantasy. Wszystko niby super, masa smaczków, detali, rozbudowanych systemów, a jednak brak mi w tym magii, z której dla mnie słynęła seria. I myślę, że jest to spowodowane tym, iż nowy Final idzie bardziej w stronę "realizmu". Przykładem tego jest mapa świata - kiedyś było to znacznie prostsze, w wielu aspektach umowne. Teraz jedziesz autem, po drogach, mijasz inne samochody, stacje z paliwem, łapiesz gumę, zwiedzasz, biwakujesz - jest masa fajnych rzeczy, które jednak kojarzą mi się z symulatorem grzybobrania, a nie ze znaną mi serią. Nie mówię, że to źle w końcu seria się rozwija. Z drugiej strony dla mnie wszystko robi się zbyt dosłowne, przyziemne. Nie wiem, czy ja sam chcę tego od Finali. Obecnie bardziej czekam chyba na inne gry, o bardziej tradycyjnym podejściu do jRPG (np. Battle Chasers, choć to nie produkcja rodem z Japonii). Takie moje odczucia .
"Fantasy based on Reality" jak było mówione od początku i jaką wizję rozpoczął Nomura Versusem ;) Ja to łykam bez zastanowienia. Tym bardziej, że otwarte tereny też będą miały finalowy wydźwięk.

Ja tak siedzę od wczoraj i się boję mocno o system walki. Od rozłożenia przycisków, wygodę po płynność i szybkość rozgrywki. Może na weekendzie odświeżę sobie Duscae 2.0 by mieć lepsze porównanie, ale z tego co pamiętam i jak teraz jeszcze dla przypomnienia oglądam poniższe filmiki, to jest przepaść... :-? Noctis chyba w nowym demie przytył 20 kg, takie jest wrażenie.

Duscae 1.0
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Duscae 2.0
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1148 dnia: Kwietnia 01, 2016, 11:43:18 am »
"Fantasy based on Reality" jak było mówione od początku i jaką wizję rozpoczął Nomura Versusem ;)

Tak wiem, po prostu za każdym razem łapię się na tym, gdy oglądam te ich wyprawy autem. W sumie to wiele z tego "kupuję", np aspekty wizualne. Gorzej z tymi przyziemnymi rozwiązaniami. Ma to plusy jak i minusy, ale bardziej w kontekście serii, bo jako gatunek jest ok.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1149 dnia: Kwietnia 01, 2016, 11:59:17 am »
No nie, akurat przy Wieśku FFXV wypada bardzo dobrze, ma lepsze oświetlenie, efekty, materiały (w końcu PBR z prawdziwego zdarzenia) i pokuszę się nawet o stwierdzenie, że więcej detalu, ale z tym muszę się upewnić. Jedyne dzięki czemu Wiedźmin może robić lepsze wrażenie to foliage, ale to też broń obusieczna w tym wypadku.
Nie znam się na technikaliach, ale ogólnie wiedźmin mi się podoba bardziej ;)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1150 dnia: Kwietnia 01, 2016, 12:04:42 pm »
No Wiedźmin to się nie sili na jakieś mega next-gen efekty i bazuje w dużej mierze na staraszej technologii. Biorąc pod uwagę downgrade w wielu grach, wielu twórców powinno obrać podobną drogę i odpuścić sobie eksperymenty, bo sprzęt jest za słaby żeby osiągnąć poziom z pokazówek typu Dark Sorcerer, czy innych bullshotów sprzed premiery konsol.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1151 dnia: Kwietnia 01, 2016, 12:06:34 pm »
Final wyglada zle, a Andryush placze, ze konsole za słabe :lol: Juz ktorys post tutaj, a to SE to partacze raczej.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1152 dnia: Kwietnia 01, 2016, 12:16:55 pm »
bo sprzęt jest za słaby żeby osiągnąć poziom z pokazówek typu Dark Sorcerer, czy innych bullshotów sprzed premiery konsol.

Ale to nie był bullshot i to jest możliwe, tylko nie zapominajmy, że poza grafiką konsola musi jeszcze przerabiać sporo innych rzeczy. Także Dark Sorcerer jest możliwy jako gra takiego Quantic Dream (choć nie tylko, tam robiły przede wszystkim świetne materiały i oświetlenie).

Biorąc pod uwagę downgrade w wielu grach, wielu twórców powinno obrać podobną drogę i odpuścić sobie eksperymenty

Mam nadzieje, że nie, bo w takim razie wciąż zamiast normalek używalibyśmy (w wybranych miejscach oczywiście) bump-map. Nowe rozwiązania nie tylko mają poprawić jakość, ale też zaoszczędzić moc. Stanie w miejscu nie ma sensu, bo nie pchnie to grafiki do przodu. A już na pewno bzdurą jest pisać, że to przez nowe technologie gry są downgradeowane. To wynika z wielu innych czynników. A skoro Wiesiek 3 ma być przykładem - no bo tam downgrade'u wcale nie było ;).

To ja już się nie dziwię skąd te wszystkie nagrody dla Wieśka za grafę...

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1153 dnia: Kwietnia 01, 2016, 12:18:30 pm »
W sumie to wiele z tego "kupuję", np aspekty wizualne.
Ja kupuję wszystko (może poza latającym samochodem...), bo to własnie inne podejście do tematu względem poprzednich tytułów z serii. A smaczki typu Moogle, Cactuary, znani przeciwnicy, czary itd. są pomostem pomiędzy nowym a starym. No i wciąż liczę (co zresztą dalej jest podkreślane przez Tabatę), że pomimo ruchania w namiocie i gotowania zupy na pikniku, będzie to w większości poważna historia.

Stanie w miejscu nie ma sensu, bo nie pchnie to grafiki do przodu.
Wpis.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2016, 12:23:09 pm wysłana przez Ryo »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1154 dnia: Kwietnia 01, 2016, 12:29:15 pm »
@Zielarz - zagraj w demo, bo po filmikach też mi Final "robił", a to co S-E wczoraj wrzuciło na PSN rani oczy. Użyte efekty tracą na znaczeniu, kiedy wszystko jest wykonane tak niedbale i niskiej jakości. Nie jestem fanem Wieśka, ale tu nawet nie ma co porównywać.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1155 dnia: Kwietnia 01, 2016, 13:05:13 pm »
bo sprzęt jest za słaby żeby osiągnąć poziom z pokazówek typu Dark Sorcerer, czy innych bullshotów sprzed premiery konsol.

Ale to nie był bullshot i to jest możliwe, tylko nie zapominajmy, że poza grafiką konsola musi jeszcze przerabiać sporo innych rzeczy. Także Dark Sorcerer jest możliwy jako gra takiego Quantic Dream (choć nie tylko, tam robiły przede wszystkim świetne materiały i oświetlenie).

Biorąc pod uwagę downgrade w wielu grach, wielu twórców powinno obrać podobną drogę i odpuścić sobie eksperymenty

Mam nadzieje, że nie, bo w takim razie wciąż zamiast normalek używalibyśmy (w wybranych miejscach oczywiście) bump-map. Nowe rozwiązania nie tylko mają poprawić jakość, ale też zaoszczędzić moc. Stanie w miejscu nie ma sensu, bo nie pchnie to grafiki do przodu. A już na pewno bzdurą jest pisać, że to przez nowe technologie gry są downgradeowane. To wynika z wielu innych czynników. A skoro Wiesiek 3 ma być przykładem - no bo tam downgrade'u wcale nie było ;).

To ja już się nie dziwię skąd te wszystkie nagrody dla Wieśka za grafę...
No Wiesiek też miał być wypas, ale nie dało rady upchnąć tych fajerwerków, dlatego użyto prostszych technik i to widać. Gra jednak nadal może się podobać i to jest ten kompromis, o którym pisałem wcześniej. To samo np w Xeno na Wii U. Maksymalne wykorzystanie prostych technik i całkiem fajny efekt końcowy. Może na takiej PS4K można by było eksperymentować, ale praktyka pokazała, że obecne sprzęty mają z tym problemy.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1156 dnia: Kwietnia 01, 2016, 13:29:14 pm »
Mogę się mylić, ale moim zdaniem to kwestia umiejętności devsó i poznanie sprzętu. Jak nie będą teraz eksperymentować z nowymi technologiami to za 3 lata dalej będzie wszystko po staremu. Dla przykładu porównanie gry z początku i końca generacji, chociażby na PS3. Teraz w FFXV na pierwszy plan wysuwa się oświetlenie i efekty jemu towarzyszące. Może w przyszłych Finalach będzie to już oświetlenie, płynne 30/60 fps i 1080p.

Niech szlifują Luminous Engine.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1157 dnia: Kwietnia 01, 2016, 13:39:29 pm »
A skoro Wiesiek 3 ma być przykładem - no bo tam downgrade'u wcale nie było .
Ja myślałem, że o rzeczach oczywistych mówić nie trzeba ;)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1158 dnia: Kwietnia 01, 2016, 15:13:45 pm »
Mogę się mylić, ale moim zdaniem to kwestia umiejętności devsó i poznanie sprzętu. Jak nie będą teraz eksperymentować z nowymi technologiami to za 3 lata dalej będzie wszystko po staremu. Dla przykładu porównanie gry z początku i końca generacji, chociażby na PS3. Teraz w FFXV na pierwszy plan wysuwa się oświetlenie i efekty jemu towarzyszące. Może w przyszłych Finalach będzie to już oświetlenie, płynne 30/60 fps i 1080p.

Niech szlifują Luminous Engine.
Pisząc o wrażeniach wizualnych z piętnastki, w głowie ciągle mam obraz XII we wspaniały sposób wykorzystującej mocne strony PS2. Piękny, żywy i przepełniony detalami świat. Ruchliwe ulice Rabanastre prosto jak concept artów. Nowy Finał na pewno trochę ucierpiał, bo jest grą multiplatformową i wiele aspektów technologicznych generalizuje. Takie uogólnienie elementów jak oświetlenie i zaawansowane shadery, na pewno przyczynia się do niedostatecznego wykorzystania zasobów sprzętowych. Po krótce - wszystko przez to, że XV nie jest grą na wyłączność :( Dlatego wydaje mi się, że jednak wykorzystanie w sprytny sposób prostszych technik, zaowocowałoby może mniejszym zaawansowaniem technologicznym, ale bogatszymi i bardziej szczegółowymi lokacjami. Cóż, pozostaje czekać na pełną wersję gry, tam dopiero zobaczymy co v tak na prawdę potrafili wyciągnąć z silnika i sprzętu devsi.

ki_ki

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 693
  • Reputacja: 7
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #1159 dnia: Kwietnia 01, 2016, 15:26:10 pm »
Final wyglada zle, a Andryush placze, ze konsole za słabe :lol: Juz ktorys post tutaj, a to SE to partacze raczej.

To zależy trzeba patrzeć przez pryzmat przeszłości, bo podejrzewam ze tu tkwi problem, a jak pamiętamy pokazy z tamtego czasu bardzo się podobały, myślę ze w ten sposób jest to jakiś cel pod względem marketingu, a sama gra nie odbiega aż tak bardzo od wspomnianych pokazów. Co do motywów w grze które przypominają ludzkie reakcje to jestem sceptycznie nastawiony, niezbyt mi się to podoba.


Dla przykładu porównanie gry z początku i końca generacji, chociażby na PS3. Teraz w FFXV na pierwszy plan wysuwa się oświetlenie i efekty jemu towarzyszące. Może w przyszłych Finalach będzie to już oświetlenie, płynne 30/60 fps i 1080p.

Trzeba też zaznaczyć że sam procesor cell był ciężki w programowaniu, tudzież nowa jakość konsol dała możliwość stworzenia nowego silniku gry, przy czym trzeba zaznaczyć ze gra pewnie od początku przeszła konwersje w sposób bardziej przychylny pasując pod Luminous Engine, co dało zadowalające efekty przybliżając produkt pod konkurencję, podejrzewam że gdyby w nowej generacji pojawił się cell bo sam w sobie nie był aż taki zły, to bardzo możliwe iż pozostała by (exlusiv - em ?) A jak sprawa się ma na dzień dzisiejszy, PS4 bardziej przypomina PC z uwagi na jego pod zespoły, co sprzyja lepszemu programowaniu gier, a sama konsola prezentuje się normalnie biorąc pod uwagę dzisiejszą technologie.
PSN id Pearlsea1990

Aktualnie:
Rise of the Tomb Raider, Lost Ruins, Dead Space