Autor Wątek: Final Fantasy XV  (Przeczytany 237316 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Jacek84

  • Gość
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #520 dnia: Czerwca 26, 2013, 13:14:44 pm »
Dlatego właśnie mocno liczę na Nomurę. Do tego ofkoz jeszcze dochodzą Dissidie, więc o system walki bym się nie obawiał. A KH od razu nadrabiam jak tylko wyjdzie Remix.
Przecież Dissidia jest słaba w ch** jeśli chodzi o walkę. :(

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #521 dnia: Czerwca 26, 2013, 13:17:40 pm »
Właśnie, mówiłem tylko o gameplayu - mechanice.

Co do fabuły to Kingdomy  miały fabułę, która spodoba się każdemu, kto płakał podczas śmiercu Mufasy. Większej głębi w tym nie ma, ale na swoim poziomie gra jest przez to świetna :)

To o czym piszesz to właśnie nie fabuła Kingdoma, tylko Króla Lwa. Fabuła Kingdoma to "Dziecko z magicznym kluczem mieczem naprawia światy disneja by ostatecznie zmierzyć się ze złym Ansemem odpowiedzialnym za całe zamieszanie. W międzyczasie uratuje przyjaciółkę i uwolni przyjaciela od Ciemności". Reszta, wszystkie Mufasy, Cloudy, Tify i jelonki bambi to korzystanie z gotowych już wcześniej fabuł.

I właśnie w fabule głównej w całej serii jest masakra. Z każdą kolejną częścią ciężej i ciężej obczaić kto jest czyim mrocznym cieniem, czyim nikim, który Ansem jest prawdziwy i ilu ich do kwiatka jest itp itd. Nie przeszkadza mi to uwielbiać tej serii, ale KH BbS już był ledwo ledwo, a na DDD w ogóle nie miałem ochoty (nie takiej żeby kupić konsolkę) wiedząc że historia dalej tylko mąci.

Dlatego właśnie mocno liczę na Nomurę. Do tego ofkoz jeszcze dochodzą Dissidie, więc o system walki bym się nie obawiał. A KH od razu nadrabiam jak tylko wyjdzie Remix.
Przecież Dissidia jest słaba w ch** jeśli chodzi o walkę. :(

Ale w miarę dobrze łączy ją z tradycjami erpegowymi, jakiś to plus jest.
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #522 dnia: Czerwca 26, 2013, 15:38:19 pm »
http://www.ff-xv.net/index.php?page=article&article=There-Will-Be-More-Female-Characters-Besides-Stella-and-Black-Hair-Girl--1944
Cytuj
Dengeki PlayStation has new information on Final Fantasy XV from director Tetsuya Nomura. The key points includes:

-The driver in the Final Fantasy Versus XIII 2011 Trailer is NOT Cor Leonis.

-The warp ability is exclusive to Noctis Lucis Caelum. The E3 trailers only show the "short" version; there is also a long version yet to be seen.

-There are male characters aplenty seen in the E3 trailers, but there are more female unnanounced characters in the game besides Stella Nox Fleuret and the unnamed "blair-hair girl".

-The initial party includes Noctis, Ignis, Gladiolus, and Prompto. Cor Leonis will join the party later.

-Developers want to find console-specific gimmick such as the PlayStation 4 share button.

-Clothing design asymmetry is seen between Noctis and his pals versus people of Nefliem, who wears whi

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #523 dnia: Czerwca 26, 2013, 19:28:29 pm »
W sumie to samo, poza jednym.


Final Fantasy XV Dengeki Info: More Sequel Teasing, Tons of Characters

New info:

- With the timeframe they're considering for the release of the game, it'll be hard to wrap up the story with the first game;

Source: Latest Dengeki Playstation, via http://blog.hokanko-alt.com/archives/29791709.html

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #524 dnia: Czerwca 26, 2013, 21:21:40 pm »
No to można spodziewać się co najmniej 3 części XV. :P

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #525 dnia: Czerwca 27, 2013, 00:25:06 am »
hahaha, dobre!

Będzie trudno w jednej grze fabułę zmieścić? Bo kur** co?!
To jak sprzedawać FF8 każdą płytę osobno w full cenie.  :mad:
Jakie chu**...

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #526 dnia: Czerwca 27, 2013, 10:25:08 am »
hahaha, dobre!

Będzie trudno w jednej grze fabułę zmieścić? Bo kur** co?!
To jak sprzedawać FF8 każdą płytę osobno w full cenie.  :mad:
Jakie chu**...

chu** mają nie tyle zrobione, co zaadoptowane pod nowy silnik i albo to będą męczyć kolejne 2-3 lata albo wypuszczą okrojony badziew za pół roku.

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #527 dnia: Czerwca 27, 2013, 10:47:32 am »
Imho zapowiadana sequeloza to typowy syndrom Nomury (choć hajs swoją drogą musi się zgadzać). Hironobu Sakaguchi to był gość, SE powinno zapłacić każde pieniądze żeby do nich wrócił i pomógł odzyskać honor i chwałę.
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

ki_ki

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 693
  • Reputacja: 7
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #528 dnia: Czerwca 27, 2013, 11:52:47 am »
Właśnie, mówiłem tylko o gameplayu - mechanice.

Co do fabuły to Kingdomy  miały fabułę, która spodoba się każdemu, kto płakał podczas śmiercu Mufasy. Większej głębi w tym nie ma, ale na swoim poziomie gra jest przez to świetna :)

Niby tak, ale to jest zagrywka głównie kierowana w stronę młodszych widzów, choć nie ukrywam ze za szczeniaka mnie to ujęło i Król Lew był jedna z tych bajek które mnie naprawdę wzruszyły, wracając do FF XV gra robi na mnie niemiłosierne wrażenie i podejrzewam ze Square dobrze wie ze XIII okazała się dla nich pechowa (z stąd zmiana numerologi) żeby nie powiedzieć ze niewypałem, bo do końca to nie jest prawdą, a wszyscy Ci którzy tak narzekają niech spróbują sami coś sklecić, jestem ciekaw waszych pomysłów i kreatywności  :lol: akurat teraz zajmuje się podobnymi rzeczami wiec mogę się coś na ten temat wypowiedzieć. Podejrzewam ze problem leży właśnie w tym  iż gra próbowała się wpisać w standardy XXI wieku co nie jest łatwe, gdyż wszędzie gdzie by się nie spojrzało wylewają się wodotryski i inne gówno z ekranu tylko po to by gra była jak najbardziej efektywna przez co tytuł sporo na tym stracił, mam nadzieję ze czas który został poświęcony na ten projekt będzie tego wart i dostaniemy grę która wpasowuje się w dzisiejsze standardy ale jednocześnie będzie siostrą młodszych Final Fantasy.
PSN id Pearlsea1990

Aktualnie:
Rise of the Tomb Raider, Lost Ruins, Dead Space

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #529 dnia: Czerwca 27, 2013, 14:13:40 pm »
@ki_ki
Każdy kto babra się w game devie nabiera w końcu pokory względem narzekania na gry ;)

Też u mnie względem tej piętnastki mam taką luźną nadzieję, że będzie fajna pomimo tych wszystkich zmian.  FF XIII było takim głównym punktem zwrotnym gdzie Square chciało nas pprzestawić że czasy się zmieniają i trzeba wejść w XXI wiek, bo patrzyli na zachód a gry zachodnie nie miały walk turowych w RPG. A że rynek sie zmienia i trzeba sie dostosowywać to i seria doczekała się zmian. Oby tylko wyszło jej to na tyle dobrze, żeby nawet zagorzali fani "starych" fajnali poczuli się mile połechtani. Będzie dobrze ale dopiero jak Nomura nas przekona, że warto było czekać.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #530 dnia: Lipca 08, 2013, 15:41:24 pm »


:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #531 dnia: Lipca 08, 2013, 15:49:53 pm »
Który to lighting?

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #532 dnia: Lipca 08, 2013, 15:50:58 pm »
Jak nie podniosa poziomu trudnosci to nawet  w platynie tego nie kupie -_-
« Ostatnia zmiana: Lipca 28, 2013, 09:08:51 am wysłana przez wsciekly_blondyn »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #533 dnia: Lipca 08, 2013, 16:18:18 pm »
Jak nie podniosa poziomu trudnosci to nawet  w paltynie tego nie kupie -_-
W jakimś wywiadzie było o obniżeniu poziomu trudności.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #534 dnia: Lipca 08, 2013, 16:18:35 pm »
Który to lighting?
Irasa prowokujesz? :

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #535 dnia: Lipca 27, 2013, 20:58:14 pm »
'Never stop playing' is the goal for Final Fantasy 15 director
http://www.shacknews.com/article/80336/final-fantasy-15-to-be-more-dynamic-says-director

Cytuj
Series director Tetsuya Nomura wants to make Final Fantasy 15 more dynamic. That includes an increased focus on quick action, and an attempt to keep the player in control at all times--even during the cutscenes.

"We wanted to create like an action-based FF this time because we wanted to create a dynamic feeling between the story and the game itself," Nomura told Final Fantasy News (via Nova Crystallis). "Of course, we are going to put many FF elements into it, because otherwise there is no point calling Final Fantasy XV. Naturally, we still think we should have some old school FF feeling to the game."

Part of that dynamism includes retaining a goal that he had made two years ago, in regards to Final Fantasy Versus 13. Nomura told Japanese magazine Famitsu (via Siliconera) in 2011 that you'd still be in control of your characters during cutscenes. He hasn't forgotten that commitment, and it's made the jump to Final Fantasy 15--though he's hedging his bets.

"I would like to achieve that as much as I can," he said. "Our goal is to ensure that the player never actually stops playing. This is the reason behind it and it will be great if we can achieve that."
« Ostatnia zmiana: Lipca 27, 2013, 21:00:00 pm wysłana przez Ryo »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #536 dnia: Sierpnia 07, 2013, 08:54:27 am »

Krzych Ayanami

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2004
  • Wiadomości: 1 261
  • Reputacja: 2
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #537 dnia: Sierpnia 07, 2013, 15:26:41 pm »
Gra ma wyjść również na komputerach?

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #538 dnia: Września 18, 2013, 11:29:08 am »
http://www.siliconera.com/2013/09/17/final-fantasy-type-0-team-working-on-final-fantasy-xv/

Cytuj
In last week’s issue of Famitsu magazine, Final Fantasy Agito producer Hajime Tabata talked about the upcoming mobile game and how the project started. Famitsu follows up with the rest of the interview, where the producer also shared a few words on the other big project he’s a part of—Final Fantasy XV, which he is co-directing.


“Firstly, there’s Final Fantasy XV.” answers Tabata. “I’ve recently joined as the co-director, and I’m currently giving it my all, along with the Final Fantasy Type-0 team, and development is going smoothly. We’re currently plunging into an important phase, where the engine developers and game developers are preparing to work together”


“I never felt the extreme desire of ‘I want to make it!’ on PlayStation 3 and Xbox 360.” shares Tabata. “However, after seeing the PlayStation 4 and Xbox One take their level of expression to a whole other level, I’ve become motivated. After seeing it on the big screen, the more I think about seriously challenging that world with quality product, the more it feels possible.”

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #539 dnia: Września 19, 2013, 11:27:35 am »

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #540 dnia: Września 19, 2013, 12:11:07 pm »
O jejku pryknął mi  :oops:

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #541 dnia: Września 19, 2013, 18:08:18 pm »
Fchuj mi się podoba akcja z 2:33. Ogólnie w trailerze chyba z 2 nowe ujęcia znanego gameplay'u.

ALE I TAK SIĘ JARAM.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #542 dnia: Września 19, 2013, 18:14:32 pm »
Pierwszy final od miliona lat który zaczyna mnie interesować.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #543 dnia: Września 19, 2013, 21:29:42 pm »
Fchuj mi się podoba akcja z 2:33. Ogólnie w trailerze chyba z 2 nowe ujęcia znanego gameplay'u.

ALE I TAK SIĘ JARAM.

Ja widzę, że chyba będzie dużo tego skakania...ekszyn non stop

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #544 dnia: Września 20, 2013, 15:44:58 pm »
http://www.dualshockers.com/2013/09/20/tetsuya-nomura-details-final-fantasy-xv-and-how-the-ps4s-memory-turned-impossible-into-possible/



Cytuj
Final Fantasy XV is the first numbered Final Fantasy to be an action RPG. Since when Final Fantasy became 3D, Square Enix made heavy use of prerendered cutscenes, but the hardware has changed, so what was previously prerendered now can be displayed in real time. So even in a quite cinematic scene you’ll be able to control the character.
   
 An example of that is the scene of the E3 trailer where Noctis is fighting and flying in the city and leviathan is rampaging causing a massive wave. Before that would have been prerendered, but this time it’s in real time and playable.
   
 The concept is to make battles as seamless as possible while switching between actions. Each character is very unique and they work together taking advantage of their unique abilities. Even those interactions are rendered in real time instead of prerendered.
   
The scene in which Prompto covers Noctis is also in real time. Since the game is now action based, the focus of the battle is to give a sense of speed and to make the enemy act as much as possible. Enemies and allies move around, the battle situation changes rapidly, and there’s a sense of realism. Nomura-san thinks that’s where Final Fantasy XV differs from previous Final Fantasy games.
   
FFXV is similar to previous games of the series in the visualization of numerical values on the screen, like HP, or in the fact that when an ally or an enemy receives an attack, damage is displayed as numbers. Even if now the point is the flow of battle, the team has kept those elements or people would feel that it’s not Final Fantasy. Both action and numbers are present, and there are probably no other action games where these two coexist.
   
The story inherited the foundation of the world of Final Fantasy XIII and Type Zero, and is rooted in the mythology of Fabula Nova Crystallis. That said, the world itself is different and original. It has a more modern feel. The story is simple: about heroes that go to recover the crystal stolen by the enemy, but it mixes with the relationships between characters to create a plot appropriate to Final Fantasy.
   
Since the theme of the game is “a fantasy based in reality”, the concept of the world is similar to the real world, but it’s a big point of FFXV that a fantasy develops in that world. Realizing the power of that concept before the coming of the PS4 was difficult.
   
From a developer’s point of view, what’s most important in the hardware is memory. The more memory you have, the more the impossible becomes possible.
   
 The more your data can be resident in the memory, the more you reduce the frequency of reading from the disk in the game and making large worlds becomes possible.  Rendering many things in real time really depends on the large size of the memory. In addition to that, since there are so many characters in motion during battles, and so many different weapons that can be permanently loaded, the affinity between FFXV and PS4 is quite good.
   
After the E3 presentation in which the Behemoth appeared on the scene, Nomura-san had a talk with his staff. He felt that the expression of characters were great, but not so much these of monsters, so he wants to focus on improving the facial expressions of the monsters as well in the future.
   
Nomura-san wants to think about some use for mobile devices since the PS4 can work with them, considering that in this day and age it’s difficult to sit still in front of a screen for a long time. He wants to give players a way to interact with the world of Final Fantasy XV even when going outside.
   
He knows that the time passed since the announcement of Versus XIII is considerable, and that the expectations of everyone are high. The staff will work hard to live up to those expectations.


Wuher

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 20-05-2004
  • Wiadomości: 1 622
  • Reputacja: 5
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #545 dnia: Września 23, 2013, 16:14:25 pm »
Pewnie ktoś to już tu wrzucił, ale:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Jezus maria, Square, what happened? Pięciu chłopa, trzech wygląda jak normalni faceci, względnie normalnie ubrani, żadnych bab, żadnych cycków, żadnych loli.

Gdzie jest lore?  :cry:

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #546 dnia: Września 23, 2013, 16:21:46 pm »
Będą dupery, już Kwadratowi powiedzieli, że cipery się znajdo w grze, więc spoko. Pytanie tylko, czy w drużynie :troll:

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #547 dnia: Lutego 13, 2014, 12:32:43 pm »
http://www.videogamer.com/ps4/final_fantasy_15/news/final_fantasy_15_quite_far_into_development_given_high_priority_by_square.html

Cytuj
Development on next-gen RPG Final Fantasy XV is coming along well, series producer Yoshinori Kitase has suggested, telling VideoGamer.com that the game is "quite far into development" and has been given a "very high priority" status by Square Enix.

"We can't give too much information but certainly looking at Final Fantasy XV, it's not as if it's in competition with Kingdom Hearts 3 for resources or anything like that," Kitase said when asked for an update on the two games earlier this week. "It's quite far into development now and it is being given a very high priority within the company itself, but that doesn't mean Kingdom Hearts isn't."

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #548 dnia: Marca 27, 2014, 08:45:47 am »
http://www.dsogaming.com/videotrailer-news/final-fantasy-xv-omnis-lacrima-music-track-now-available/
Cytuj
Square Enix has officially released the music track that was featured in the E3 trailer (track is available on YT but will also be available on Square Enix Stores worldwide soon as it will be included in “From memória! / The Very Best of Yoko Shimomura”



Jeszcze nieoficjalny tweet:



I Yoko Shimomura dorzuci swoje 3 grosze na pianinie do tytułu:
http://www.twinfinite.net/blog/2014/03/26/final-fantasy-xv-score-plenty-piano-kingdom-hearts-composer/

Cytuj
Yoko Shimomura is a lady who, if I met her, I would probably have a total fanboy freakout over. I wouldn’t be able to help it; “Dearly Beloved“, the theme song to Kingdom Hearts (which she does all the music for), is one of most stunningly beautiful theme tunes in gaming history. And it is very piano heavy, a continual trademark of her work in the series and in her long, successful career in general. And now, it looks like, a trademark of her next collaboration with Kingdom Hearts director Tetsuya Nomura; Final Fantasy XV.

In a special message included for buyers of Shimomura’s 25th anniversary album memoria!, Shimomura promises a piano-heavy score to her Final Fantasy composing debut. And that sounds just fine to me. Piano goes great with pretty much everything, and when done by a master like Shimomura? Even better.
« Ostatnia zmiana: Marca 27, 2014, 08:55:50 am wysłana przez Ryo »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #549 dnia: Marca 27, 2014, 10:40:58 am »
No, oby ta kasa na marne nie poszła i oby ten Fajnal w końcu godnie reprezentował markę.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #550 dnia: Kwietnia 10, 2014, 15:31:17 pm »
http://gearnuke.com/square-enix-preparing-new-ffxv-information/
Cytuj
Shinji Hashimoto, boss of all things Final Fantasy talked about possibly more information in this week’s Famtisu

We haven’t decided when, but we’re currently preparing new information that may meet everyone’s expectations. Please wait for a little while longer.
- Hashimoto

Hashimoto and Square Enix are most likely suggesting more information to be present at this year’s E3.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #551 dnia: Lipca 02, 2014, 09:12:28 am »
http://www.enixorigin.com/final-fantasy-xv-and-kingdom-hearts-3-still-in-development-on-directx-11/

Cytuj
Final Fantasy XV fans are going to be disappointed that Square Enix has confirmed that the game is still in development, they did however announce that Final Fantasy XV and Kingdom Hearts 3 are being developed on DirectX 11. While fans may be disappointed in the news, at least we know that they are polishing the game to look visually stunning with DirectX is the graphics technology powering today’s most impressive games. The latest version, DirectX 11, enables the addition of advanced effects and features in NVIDIA-enhanced titles, ranging from tessellation and HBAO+, to Percentage Closer Soft Shadows and NVIDA HairWorks. When asked if a PC version was possibly on the way for the two games, Square Enix had nothing to say about it.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #552 dnia: Września 05, 2014, 21:51:03 pm »
http://kotaku.com/the-final-fantasy-xv-problem-1631021969

Cytuj
On Sunday, when I asked Final Fantasy creator Hironobu Sakaguchi what he thinks of the current state of the franchise he built, his answer was short and blunt. "Final Fantasy XV is taking too long."

Cytuj
As we talked, Tabata told me that Square's HD remake of Final Fantasy Type-0 will be out by the end of next summer, and that they look at Type-0 as a stopgap between now and FFXV. That means we won't see FFXV until, at the very earliest, fall of 2015. What's more likely is that the game won't be out in the United States until 2016.

2016. Think about that. The game announced on May 6, 2006 might not be out until close to May 6, 2016. And every year, expectations grow higher. Ten years in development? This had better be good.

Ogólnie poruszona w krótkim felietonie obecna kondycja jRPG.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #553 dnia: Września 05, 2014, 23:24:17 pm »
Nosz kur**, do premiery PS5 z tą grą nie zdążą jak takim tempem będą nad nią pracować  :mad:

Dobrze, że na Wii wychodzi Xenoblade Chronicles X w 2015, a tak w ogóle to wygląda na to, że najlepszym sprzętem na jRPG jest 3DS...

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #554 dnia: Września 09, 2014, 20:36:56 pm »
wkur**a mnie trochę to czekanie - niby dobrze, że chociaż w zeszłym roku coś pokazali, ale ile można? Prędzej się potomka dorobię. :mad:
Gdzieś czytałem, że jednak gra się pojawi na TGS w tym roku, ale znając życie tak się na pewno nie stanie. Niech szybciej wydają to Type-0 na czwórkę, wtedy w kolejce do wydania już musi być XV.
Niby SE martwi mała liczba użytkowników nowej generacji, ale come on - 10 milionów samych czwórek na tą chwilę, a do przyszłego spokojnie 15 będzie. Premiera w przyszłym roku musi być.
« Ostatnia zmiana: Września 09, 2014, 20:38:33 pm wysłana przez Snake_Plissken »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #555 dnia: Września 09, 2014, 21:10:09 pm »
Niby SE martwi mała liczba użytkowników nowej generacji
To niech dziwki zrobią z FFXV system-sellera i kur** po sprawie :mad: Ale czekam wytrwale 8)

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #556 dnia: Września 11, 2014, 23:31:01 pm »
Będzie jak z Duke Nukem Forever, najwyżej średniak, bo oczekiwania są zbyt duże. Aż ciężko mi uwierzyć, że to już prawie dwa lata od czasu ogłoszenia zmiany konsol docelowych i zaprezentowania nowego "gameplay'u" (będzie jak ze słynnym filmikiem w pociągu z ff13?). Sakaguchi, wróć!
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #557 dnia: Września 12, 2014, 02:06:02 am »
Sakaguchi, wróć!
No do. Ostatnio czytałem z nim wywiad na kotaku (link) to mówił, że dobrze mu na hawajach surfując sobie i robiąc popierdółki na telefony ;) Robienie Fajnali mu niestety przeszło :(

lupinator

  • Gość
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #558 dnia: Września 12, 2014, 17:17:29 pm »
Ciekawostka z kotaku: Przez 27 lat narobili 79 gier z Final Fantsy: http://numbers.kotaku.com/games-in-the-final-fantasy-series-earlier-today-we-lear-1633645374

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #559 dnia: Września 13, 2014, 07:05:02 am »
Fryty tyty dotknij pyty