Autor Wątek: Final Fantasy XV  (Przeczytany 237277 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #680 dnia: Grudnia 15, 2014, 17:41:55 pm »
Trailer z TGS, z dość słabymi, angielskimi głosami.
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/C1NTTYw-0Nw?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #681 dnia: Grudnia 15, 2014, 17:55:28 pm »
W ogóle mi nie pasuje głos Noctisa, a sam voice acting pozostawia sporo do życzenia. Oby była możliwość wyboru oryginalnych głosów.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #682 dnia: Grudnia 15, 2014, 18:23:11 pm »
Oby była możliwość wyboru oryginalnych głosów.
Też na to liczę. Jedyny jrpg, w którym bardziej podobały mi się angielskie głosy, to Lost Odyssey.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #683 dnia: Grudnia 15, 2014, 18:46:20 pm »
Jeszcze ten utworek od 1:08 poezja ,wie ktoś jak się nazywa :?:

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #684 dnia: Grudnia 15, 2014, 19:18:21 pm »
W ogóle mi nie pasuje głos Noctisa, a sam voice acting pozostawia sporo do życzenia. Oby była możliwość wyboru oryginalnych głosów.

No chance  :lol:

Co do głosów - są ok. Nie jakieś fascynujące (ten facet 'I need a bath' jest LOL), ale dają radę. A z japońską ścieżką pogram sobie na PC.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #685 dnia: Grudnia 15, 2014, 19:23:47 pm »
dają radę
"Can't be for real" Noctisa brzmi, jakby wymawiał je typowy douchebag z amerykańskiej szkolnej drużyny futbolowej. I to chyba jego pierwsze wejście w tym trailerze.
>no go

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #686 dnia: Grudnia 15, 2014, 20:19:29 pm »
Wracając do Type-0 i bardzo ograniczonego dema - SE nie spodziewa się po swoim hicie z PSP samych 10/10 na ps4 i kombinuje? Ciekawe czemu? :wink:

Co do głosów:
Oby była możliwość wyboru oryginalnych głosów.

No chance  :lol:
Ale sam się nie krzywię, bywają znacznie gorsze.
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #687 dnia: Grudnia 15, 2014, 20:30:18 pm »
Wracając do Type-0 i bardzo ograniczonego dema - SE nie spodziewa się po swoim hicie z PSP samych 10/10 na ps4 i kombinuje? Ciekawe czemu? :wink:

Nie pierwszy raz to robią. Pamiętacie, ile osób złapało się na Advent Children? Albo Brave Fencer Musashi i FFVIII w Japonii? Tutaj przynajmniej dostaniemy grę. DQVIII (jak ja nie trawię tej serii) miał demo FFXII.

Najważniejsze pytanie - jak długo pozostało do premiery FFXV? Nie wierżę, że gra wyjdzie w 2015 w Japonii, czyli best case scenario połowa 2016 w US.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 15, 2014, 20:33:09 pm wysłana przez Castor Krieg »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #688 dnia: Grudnia 16, 2014, 08:39:06 am »
No chance 
Lightning Returns: Final Fantasy XIII miało japońskie głosy w DLC, więc liczę na to samo w FFXV.

Chłopaki w komentarzach do trailera na Kotaku rozkminiają, że akcja dzieje się po FFVII:

Cytuj
Yeah, no shit, when it shows Noctic waking up, the announcer mentions an Emporer named Ivalice... Oldergaft? I dunno. But he's of Nibelheim.

Tu nawiązanie do VIII i IX:
Cytuj
They are considering opening up negotiations with Prince Garland Leonheart of Zidanea

Cytuj
I'm starting to wonder, now that you bring that up. They have airships. Advanced ones at that.

Cars were in their early industrial infancy during VII, but were still widely used. You even get a dune buggy at one point.

And when they come to the big crystal chunk that's on fire, the one character says it's "an astral shard."

I could see that being a chunk of Meteor.

Weirder would be if this actually takes place in the far-flung past, and it's the piece of the asteroid that Jenova arrived on.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #689 dnia: Grudnia 16, 2014, 08:48:07 am »
Lightning Returns: Final Fantasy XIII miało japońskie głosy w DLC, więc liczę na to samo w FFXV.

Jako DLC jak najbardziej, pół roku po premierze. A tak poważnie, to myślę, że wszystko rozbije się jak zwykle o licencjonowanie japońskich głosów poza Japonię. Przecież powód dla którego gry z serii Kingdom Hearts nie są nigdy dostępne cyfrowo jest to, że przez 10 lat nie mogą licencjonować piosenek Utady. Więc widzisz, jak to jest powalone w Japonii.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #690 dnia: Grudnia 16, 2014, 08:57:47 am »
Jako DLC jak najbardziej, pół roku po premierze.
No coś chyba nie tak:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-21-lightning-returns-final-fantasy-13-has-japanese-voice-over
Cytuj
The original Japanese voice-overs will be available as a free download during the first two weeks of the game being on sale. The game launches here on Valentine's Day (14th February).

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #691 dnia: Grudnia 16, 2014, 09:06:20 am »
Głosy ujdą. Będę grał po ang. bo chcę rozumieć wszystkie odzywki podczas walk itp. Czekam mocno bo zapowiada się hit.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #692 dnia: Grudnia 16, 2014, 10:27:24 am »
Oby ta gra dała radę. Liczę na prawdziwego Fajnala, zapewniającego masę swobody i rozrywki na wieeeele godzin.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #693 dnia: Grudnia 20, 2014, 08:05:18 am »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/Z4GQjh4Ltvo?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>








To może być naprwde dobry Fajnal jedyna rzecz jest ,która mnie irytuje to VA.

bojawiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 29-11-2013
  • Wiadomości: 3 321
  • Reputacja: 86
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #694 dnia: Grudnia 20, 2014, 09:02:15 am »
Ja jestem tylko ciekawy o ile pogorszy się oprawa przed premierą.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #695 dnia: Grudnia 20, 2014, 09:49:01 am »
Demo zapowiedziane więc przed premierą będzie można sprawdzić gre.

GRATIA MUNDI


 ^^"

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #696 dnia: Grudnia 21, 2014, 13:43:56 pm »
 8)

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #697 dnia: Grudnia 21, 2014, 14:05:51 pm »
Póki co, to jakiś zasrany mix GTA z GODofWAREM, gdzie na siłę wrzucili parę motywów z FAJNALA.
Do tego HUD z nickami i HP, gdzie MAGIC/SUMMON/ITEM i reszta? Kolejny beczmark, z aliasingiem? Prawie 10 lat czekania, żeby se podziwiać czerwone podeszwy podczas klepania X? Jeszcze jestem niezmiernie ciekaw jak będzie wyglądać wersja parytet na tle obecnych materiałów. Długo miałem nadzieję, ale niestety zanosi się na to, że obecnie nadal jedynym Fajnalowym Finalem będzie ten 40zł na miesiąc.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #698 dnia: Grudnia 21, 2014, 14:26:30 pm »
Mnie na razie najbardziej irytuje angielski va. Zgodzę się, że trochę zajechało gowem z trailera, ale jeżeli te walki będą dobrze pomyślane i nie będzie ich za dużo, to będzie ok. Ciekaw jestem jak wypadną miasta i liczę coś na modłę Rabanastre, a nie 3 ulice na krzyż, gdzie można wejść do jednego sklepu. Co do HUDa to wydaje mi się, że na potrzeby trailera wywalili commands.

Jeżeli chodzi o summony to mam nadzieję, że są tak zajebiste i dlatego zwlekają z jakimikolwiek informacjami na ich temat.

Extended trailer pokazujący miasto:

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/GQ6TcgcYpPs?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
« Ostatnia zmiana: Grudnia 21, 2014, 14:34:53 pm wysłana przez Ryo »

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #699 dnia: Grudnia 21, 2014, 14:37:40 pm »
Czary i summony beda tylko ich nie pokazuja na razie. Kurde, kazdy kolejny material to opad szczeny u mnie. Dla mnie klimat ff wylewa sie z tych trailerow.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #700 dnia: Grudnia 21, 2014, 14:40:31 pm »
http://www.novacrystallis.com/2014/12/final-fantasy-xv-episode-duscae-to-have-dual-audio-full-game-under-consideration/
Cytuj
Final Fantasy XV’s upcoming demo will sport dual audio, director Hajime Tabata confirmed today. Speaking on stream and to an audience at Jump Festa 2015, Tabata confirmed the inclusion of both Japanese and English audio for Episode Duscae due to its worldwide nature.

In regards to the final retail version of the game, it might be problematic due to multiple European languages and timing issues. He does hope to release a single SKU with all languages included in each region, however.

Kurde, kazdy kolejny material to opad szczeny u mnie.
Same here. Pojawiają się dupeczki, są Chocobo, znane potwory z serii, dojdą Moogles oraz summony i jesteśmy w domu.

EDYTA:
GoW z trailera z summon Titan 8) :dance: Jest fabulanym summomen, w demie będzie kto inny. Można je przyzywać w takich rozmiarach jak pokazano i będą uczestniczyć w walce:

http://www.novacrystallis.com/2014/12/watch-director-tabatas-active-time-report-at-jump-festa-2015-in-full/
Cytuj
Host: “The Titan is huge! Can players use it? Will it be that size when players summon it?”

Tabata: Did I say it was a summon?

Host: Anybody can tell that that’s Titan.

Tabata: I guess so. Well, that… That’s Titan. And it’s a summon, and we’re planning on it being usable at that size, but with summons in XV – you saw them fighting Titan [in the trailer] – you have to fight them like that, or you obtain them in other ways. Basically, you’re going to obtain them through different methods.

Host: I see.

Tabata: And, well, talking about Titan, we actually wanted to put it in the demo and let players actually use it and talk about that.

Hote: Yes.

Tabata: Unfortunately, it turns out Titan is a summon that plays a rather important role in the plot, so we’re putting a different summon in Episode Duscae to show players what happens when you tame one or when you use one. So we’re putting the prototype of the summon system in the demo, so I hope people can actually try it out and see what it’s like.

Host: So, Titan will not be in the demo?

Tabata: No. But we have a different summon prepared.

Host: And you can summon it and use it in battle?

Tabata: Yes.

Host: I see.

Tabata: We selected a summon that isn’t integral to the story, but is still flashy and put that in the demo, so I think people will be rather surprised.

Sporo ciekawego info z tego panelu pod tym linkiem powyżej.

Cytuj
Tabata: Also – I’m not sure if I can say this – in the world of XV, Noctis is the only one who can use magic.

Host: Yes.

Tabata: He’s the only one with magic abilities. But as a game, having only Noctis be able to use magic doesn’t really work, so we’re implementing a rather unique system so that everyone in the party can use magic.

Cytuj
Tabata: Well, the demo is going to be released globally all with the same content. The reason for that is, basically with the languages, for the audio, we’ve got the Japanese and English voice tracks, and for subtitles, not only do we have Japanese, but we have English, German, French, Italian, and Spanish. And for the final product we’ll probably have more, and we actually have all these languages ready, and we can fit all these in the ROM data. The demo is relatively small in size, so the demo will contain everything. But for the full game there’s the issue of size, and scheduling which we need to clear in order for it to contain everything, which is what I want, but if [the full game] comes out and it doesn’t have everything, just assume ‘he couldn’t do it.’

Host: That’s your homework. So the demo will contain both English and Japanese tracks and all the subtitles.

Tabata: Yes.

Host: And for the full game, it depends on how far you can go.

Tabata: It’s not just me. It depends on how far the entire team can go to make a universal game, or if we’ll have to have region-specific versions. Basically, we’re aiming for a multi-regional game.

Laseczka z trailera:
Cytuj
Tabata: Ah. Well, her name is “Cid”-ney, so that should give you an idea. But in terms of who she is to the player, well, she isn’t integral to the story, rather she’s integral to the player’s adventure – she’s a mechanic who supports your travels. What she works on, you can probably guess [from the trailer]

Host: That’s who she is.

Aby levelować trzeba spać i rozbijać obóz. Ten element może być nieco kontrowersyjny, bo będzie wymuszał kimanie. A, że dzień w grze to ok 1h, trza będzie walić co jakiś czas kimono:
Cytuj
Tabata: The way it works is, if you don’t sleep for long periods, you don’t get a negative status – rather it’s the opposite. “Buffs” are statuses with positive effects, and you stop getting those. Basically, things like increased spirits or feeling good or other added bonuses stop getting applied if you don’t sleep for long periods of time.

Camping is one of the base features of XV. It’s a world where time passes from morning to night, so in order to have Noctis and the others who inhabit it be more than just puppets, but living characters players can feel empathy towards, if you have them remain awake all the time, I thought it would be more effective if that was a bad thing.

Host: I see.

Tabata: Also, not only by making camp and eating do you get positive effects, but you gain experience points through combat, right?

Host: Yes.

Tabata: By resting, those experience points get converted to levels. So camping is actually very important, which is why I said what I did – although I don’t remember if I used the term “debuff” or not.

Host: I see. So, you gain levels by sleeping, which means if you don’t sleep, your levels don’t increase. So, this is an action RPG, so if players wanted to try to a low-level playthrough, all they have to do is not sleep.

Tabata: Yes. Players who don’t want to increase their levels should avoid sleeping.

Miasto to Lestarg z regionu Duscare. Można robisz zakupy, spanko itp.:
Cytuj
Tabata: Well, the name of the town is Lestarg, and it’s actually fairly close to the area in the demo.

Host: So it’s in the Duscae region?

Tabata: The Duscare region. And it’s actually a very important town that has something to do with Titan that we showed earlier. And it’s big. But it’s not the biggest town. So there’s a lot of information in that town, so you can’t go there in the demo, but I do want people to see what sort of town it is, so I’ll probably release some information separate from the demo.

Host: In towns, in standard RPGs, you can go shopping, or rest in an inn, or gather information, right?

Tabata: Yes.

Host: Can you do all that in towns [in Final Fantasy XV]?

Tabata: You can do all of it.

PODSUMOWUJĄC DLA MNIE:

« Ostatnia zmiana: Grudnia 21, 2014, 15:00:01 pm wysłana przez Ryo »

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #701 dnia: Grudnia 22, 2014, 09:53:10 am »
Zaczyna sie odnosić wrażenie, że ta gra naprawdę może wyjść w najbliższej dekadzie :)

el becetol

  • Gość
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #702 dnia: Grudnia 22, 2014, 10:45:44 am »
Ja jestem tylko ciekawy o ile pogorszy się oprawa przed premierą.

Pogorszy? Ja liczę że się sporo polepszy, aliasing bije po oczach, a otoczenie miejscami wygląda jak GTAV na zeszłej generacji. 

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #703 dnia: Grudnia 22, 2014, 11:03:45 am »
Też raczej nie liczyłbym na polepszenie...

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #704 dnia: Grudnia 22, 2014, 20:24:01 pm »
http://www.novacrystallis.com/2014/12/retail-version-of-final-fantasy-xv-aiming-to-be-on-luminous-engine-version-2-0/
Cytuj
As we learned a couple months ago, the current version of the engine is running on Luminous version 1.4. When Episode Duscae is out, it will be on version 1.5. The team plans for the final version of the game to be on 2.0.

From a technical standpoint, each frame contains about five million polygons currently. Character models take up a maximum of 100,000 polygons on their own, which leaves 20,000 for hair – that’s five times the amount we saw on PS3. Character models also have around 600 bones, which is 10-12 times greater than the previous generation as well. The data capacity for textures is also a lot higher.

I jeszcze trochę info:

Cytuj
- Battles against huge enemies are carried out in the same fashion as standard battles, but there will be some exclusive party co-op ctions for the bigger fights.
- There will be several mini-games, including fishing.
- Restalm is being made in the image of the Bahamas.
- Right now, the ropeway in Restalm cannot be rode. We might add the ability to ride it if there is time to do so.
- The development team wants players to get a feel for the world and find it relatable not just through sheer visuals, but also through the characters.
- In town, you can stay in hotels or go shopping.
- NPCs in town are controlled by AI, and you can talk to them.
- Retalm is the main town in the first half of the game.
- Cidney shows up in different places throughout the game. Something happens with her at the start that shakes her up and gets her moving around.
- While she’s not deeply involved in the story, she’s relevant because of her profession as a mechanic.
- Players will have to fight Summon Beasts in order to be able to use them.
- Summon Beasts in the game are a symbol of the power of stars. Only Noctis can actually summon them.
- Combat-wise, the plan is holding down a button will start a set combo, but timed button presses are what will enable coordinated moves with other party members.
- To parry enemy attacks, you have to match the timing of their strike. This is intended for expert players.
- Magic isn’t what consumes MP, nor is the system akin to the Draw system Final Fantasy VIII had.
- MP is consumed by using special actions, such as dodging and warping.
- Weapons are equipped several at a time, with one main weapon. The main weapon has a corresponding ability, and it’s also possible to switch the main weapon during combat.
- Combos are automatically formulated based on which weapon is currently being utilized out of the ones being equipped.
- Abilities aren’t separate from a weapon’s given category and there are also weapons that have no abilities at all. Apparently not unlike what was seen in Captain Tsubasa 5, a game  that Tabata apparently worked on back in the day.
- Rare weapons that can be acquired from dungeons and other sketchy areas could potentially have some hack-and-slash aspects to how they’re used. The Phantom Sword, which floats in midair, will also be acquirable as a special weapon.
- The battle system from the demo is planned to be fully featured.
- After the Tokyo Game Show this year, the systems in the demo version were slightly changed as a result of fan feedback. Not only will you be able to drive around, but walking, fighting, and camping is also possible.
- Players will also be able to run around in areas such as the mountainous areas where the Behemoths roam.
- In the full version, you’ll be able to rent Chocobos.
- Camps are inherently designed to be a safe haven, making them ideal headquarters when setting out to explore new areas.
- There are bonuses that come with cooking ingredients purchased in towns and cities. You can also get ingredients off monsters in the wild.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #705 dnia: Grudnia 23, 2014, 08:29:26 am »
Trailer z Jump Festa do pobrania w HD (231.0 MB):
https://mega.co.nz/#!BB9ixD4A!H_ZvEf5_CjcnMeuVXXcrPUE671YjtVlZHchcfF4yGfM

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #706 dnia: Grudnia 25, 2014, 20:01:48 pm »



Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #707 dnia: Grudnia 28, 2014, 17:19:17 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/lO95JBG28JM?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Cytuj
This is a few clips from the tech demo shown at Comic Fiesta 2014 yesterday. Thanks to @Tron942 for recording it. I should have a little more footage up later today or tomorrow. Enjoy! :)
Wazi the pa twitter: https://twitter.com/Tron942

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #708 dnia: Grudnia 31, 2014, 00:53:14 am »
http://www.animenewsnetwork.com/daily-briefs/2014-12-30/square-enix-issues-job-listing-for-final-fantasy-xv-related-online-game/.82755
Cytuj
Square Enix issued a job listing for a "designing, development, and management planner for a new online game related to Final Fantasy XV" this week. The listing also notes that the job will have the employee working with a game related to another title that will be very famous.

The requirements for the job include a positive and driven attitude and being able to use Microsoft Word, Excel, and Powerpoint. Other things that would be considered positive include online management, production of a game with fees, management experience, knowledge of game system calculations, as well as interest, curiosity, and/or experience with PC games.

I jeszcze z Comic Fiesta:

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/PNhx6PbbaFk?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
« Ostatnia zmiana: Grudnia 31, 2014, 00:55:32 am wysłana przez Ryo »

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #709 dnia: Stycznia 17, 2015, 10:27:00 am »
Demo bez możliwości podróżowania samochodem
http://www.polygon.com/2015/1/16/7557885/final-fantasy-15-demo-car

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #710 dnia: Stycznia 19, 2015, 14:07:04 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/r2pFUJLx55c?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #711 dnia: Stycznia 20, 2015, 10:40:18 am »
http://powerupgaming.co.uk/articles/547-final-fantasy-xv-hard-to-complete

Cytuj
On the full game's length, Tabata said: "Originally, we were aiming so that the entire [FFXV] story could potentially be cleared within 40 hours. But looking at the current volume of what's becoming available, it's looking harder and harder to clear within that time."
Dobrze.

Cytuj
He added that the development team are currently gauging the length of the game and trying to "work around" it, as it may potentially be too much for players.
Źle.

Cytuj
With regards to the Duscae region set to be featured in Final Fantasy XV's demo, Tabata stated that "it's become bigger than [the developers] anticipated", adding that although it was originally supposed to represent one-fifth of the full game world's size, that number is "shifting significantly" as it would "take forever to play" the whole game if that were still true. He also confirmed that the demo will not allow gamers to play through part of the main game's story.

Cytuj
The director added that the Square Enix team are hoping to have the demo "available around the timing of when Type-0 HD releases"
No ciekawe jaka data zostanie podana.

http://powerupgaming.co.uk/articles/548-final-fantasy-xv-demo-will-avoid
Cytuj
When asked about the Duscae region featured in the demo and whether players will be able to follow a part of the full game's plot, he said: "Unfortunately with this particular demo, we're avoiding having players play through the main story. That said, it's not gonna be as simple as we're dropping you into this open world and you can do whatever you'd like to do."
Tabata stated that the demo will "have some concreteness to it", with the developers working to ensure a balance of playability and enjoyment as its own, standalone game. He added: "That said, we are kinda taking a part of the game that's related to the main story to a certain extent. It may feel a little bit unnatural, but we did kind of include portions that players would easily be able to provide feedback on."
Dla mnie spoko opcja.


<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/y3PMHioMkvI?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
« Ostatnia zmiana: Stycznia 20, 2015, 11:30:37 am wysłana przez Ryo »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #712 dnia: Stycznia 22, 2015, 08:36:05 am »
Skan z Famitsu:


Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #713 dnia: Stycznia 23, 2015, 10:46:14 am »
Final Fantasy XV Director Talks About Episode Duscae, Airships and Flight, Areas, Duration and More
http://www.dualshockers.com/2015/01/23/final-fantasy-xv-director-talks-about-episode-duscae-areas-duration-airships-and-more/

Cytuj
Initially, Tabata-san gave a bit more color about the reason why Noctis’ car has been removed from the demo.

The car is still a very important element in the full version of the game, that retains that road trip feel, but the feedback at Tokyo Game Show made Tabata-san realize that the users want to know more about the basic combat and controls, and about the seamless open world instead.

During discussions with the development team it was decided that it was better to let players actually control the characters, walk around the world and discover things for themselves more in depth. The the demo is based in a location of the map where walking is the main form of transportation, not the car.

Originally in the demo there was a Meteor area where you’d be able to drive around, amounting to one hour of gameplay. Instead the demo will be located in an area in which you lose access to the car temporarily in the main game.  Some of the features of the final game won’t be available in the demo, but the development team feels that this zone would be more effective, because it would allow users to get a better feel of what kind of experience the demo offers.

According to the developers, this new area provides a more in-depth exploration experience of the world of Final Fantasy XV. It’s about two hours of gameplay if you play normally, which is approximately two times of the duration that was initially planned.

Cytuj
About the possible inclusion of the airship in the final game, it’s still to be determined. There definitely is a desire to include it, and the team understands that the fans would like to see it in the game, but it presents a great technical hurdle and a considerable challenge, so the team can’t promise its inclusion yet.

Tabata-san also mentioned that the team managed to overcome a big hurdle in terms of  creating a “horizontally seamless world” (IE: the ground level), so the natural environment you see in the Duscae region is indeed seamless. On the other hand making the large cities seamless is still a big challenge that the developers are facing.

When the player rides an airship, they could have it hover above the ground and just switch to an overland map after a loading screen, but that wouldn’t be an exciting experience. Instead, the development team would like players to be able to see the airship take off and actually fly over the world at a certain altitude. That’s the next challenge the team is facing after finalizing the horizontally seamless world, so they can’t yet promise it will be done.

Flying at bird-like altitude is already technically possible, but according to Tabata-san, it wouldn’t be a valuable experience to have the airship fly that low. The only game he could think about that achieved what he would like to implement is Just Cause.

That’s a technical challenge the team will need to overcome, and while they can’t make promises for now, they will try, as it would be great to fly over Final Fantasy XV‘s world.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #714 dnia: Stycznia 24, 2015, 14:01:42 pm »
http://www.dualshockers.com/2015/01/23/final-fantasy-xv-director-gives-more-info-wants-to-know-if-fans-would-like-crisis-core-hd/

Cytuj
During a Reddit AMA focused on Final Fantasy Type-0 HD, Director Hajime Tabata gave more information on the game and on the Episode Duscae demo coming later this year.

Cytuj
For Episode Duscae, our Japanese fans keep asking if we’re including a jump feature or if the “Phantom Sword” will be available. And I can confirm that both are in the demo!

Cytuj
We are doing are best to have the demo playable with the release of Type-0 HD, but we are still working on optimizing the system and everything, so I can’t give you a date.

Cytuj
Our target for the full version is full-HD (30 fps), but it’s difficult to realize that with the graphics and features we have in the game.
In terms of Episode Duscae…you’ll find out if Cindy is this game’s “Cid” by playing the demo!

Cytuj
I’m sorry to keep you all waiting for the release of FF15. We’re doing our best to keep things going and release it as soon as possible. Please try out the demo and I hope you have fun playing it!


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #715 dnia: Stycznia 26, 2015, 09:37:48 am »
Screeny w 'ejdżdi':


Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2015, 09:44:06 am wysłana przez Ryo »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #716 dnia: Stycznia 26, 2015, 09:44:33 am »
Dlaczego trawa wyrasta z betonu? To taka super fantasy trawa XV, czy może artysta machnął się tym pędzlem co to je teraz mają ;).

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #717 dnia: Stycznia 26, 2015, 09:56:06 am »
Dlaczego trawa wyrasta z betonu? To taka super fantasy trawa XV, czy może artysta machnął się tym pędzlem co to je teraz mają ;).
Słaba podbudowa, mała ilość warstw, szwindel na materiale podczas budowy. To uczucie, gdy gra robiona kilka lat, a Square-Enix cannot into asfalt. Również może być tak, że twórcy popłynęli za mocno z realizmem i nie tylko w Polsce drogi są ch**owe.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #718 dnia: Stycznia 26, 2015, 09:58:25 am »
W grach na Playstation zawsze było mało trawy, to Tabata stwierdził, że dodadzą też i na betonie, żeby nadrobić deficyt.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #719 dnia: Stycznia 26, 2015, 10:18:22 am »
To niech walnął pod to decal spękanego betonu to będzie bardziej oddawać realia ;).