Forum GameOnly.pl

Current Gen => PlayStation 4 => Wątek zaczęty przez: Juras w Października 30, 2017, 17:05:59 pm

Tytuł: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Października 30, 2017, 17:05:59 pm
https://www.youtube.com/watch?v=ctlCwPg79dU

(https://assets.vg247.com/current//2017/10/ghost_of_tsushima_reveal_screen_3.jpg)
(https://assets.vg247.com/current//2017/10/ghost_of_tsushima_reveal_screen_4.jpg)
(https://assets.vg247.com/current//2017/10/ghost_of_tsushima_reveal_screen_6.jpg)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Mnichu w Października 30, 2017, 17:13:34 pm
Może być ciekawe. Przez chwilę miałem nadzieję, że to Onimusha.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Października 30, 2017, 17:25:36 pm
Jestem zaskoczony tematyką. Ciekawe, czy będzie to coś w stylu Tenchu open world ;).
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Piter_neo w Października 30, 2017, 17:50:50 pm
Dlaczego każda gra teraz musi być z otwartą mapą, sandboxowa i nieliniowa  :evil:
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kert w Października 30, 2017, 17:52:50 pm
Zapowiedź super, też liczyłem na jakieś Tenchu style, ten atak z powietrza to powiew nostalgii w tym kierunku ;)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Leszke w Października 30, 2017, 17:57:18 pm
Jak obeda sie bez fantastyki to zakup premierowy.
Troszke jednak straszy tytuł.  :-?
Chociaż podana data, wiec moze nie zrobia nindzy z samuraja i potraktują nas poważną historią.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Października 30, 2017, 18:20:30 pm
Póki co to wygląda lepiej niż CGI do Onimushy 2 (https://www.youtube.com/watch?v=4-u_6hgOn6U).


I patrząć na to:
(https://i.gyazo.com/d1bed4d82fc38c65dc9cfe785c1c5ba1.jpg)

Ciągle miałem przed oczyma jednego z aktorów, tylko źle szukałem, bo to chińczyk:
(https://i.gyazo.com/6f669fd590deb91423d4b8f7177905a0.jpg) (https://gyazo.com/6f669fd590deb91423d4b8f7177905a0)

Ciekawe.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Leszke w Października 30, 2017, 19:18:15 pm
Azjate po oczach poznawać   :o
Co ten Juras  :lol:
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Października 30, 2017, 19:58:11 pm
https://www.youtube.com/watch?v=HftJIAiidMo
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: lupinator w Października 30, 2017, 20:08:20 pm
Ciekawe ile będzie Tenchu w tym wszystkim? Mam nadzieję, że dużo, ale materiały raczej wskazują na napierdalankę.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Października 30, 2017, 20:11:52 pm
Cytuj
Set in the feudal Japan during the invasion of the Mongols of the Island of Tsushima in 1274. The trailer for the game showcased some fantastic cinematic visuals however if you were doubting that it was all CGI, Sucker Punch has confirmed that the footage was all in-engine and the trailer aims to showcase what they want to achieve with an open world Samurai game in Japan.
Ghost of Tsushima will be an open world action adventure game that features stealth elements in addition to offering the player full freedom to explore a massive open world.
Sucker Punch has been working on the game for 3 and half years and the development started after they were finished with inFamous: Second Son. They had more than 70 to 72 different gameplay pitches from the team at the studio but they wanted to explore how to deliver a more engaging open world experience.
>>> (http://gearnuke.com/ghost-of-tsushima-development-in-engine/)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Leszke w Października 30, 2017, 20:56:06 pm
Ciekawe ile będzie Tenchu w tym wszystkim? Mam nadzieję, że dużo, ale materiały raczej wskazują na napierdalankę.
oby wcale.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Ryo w Października 31, 2017, 08:45:22 am
Jestem mocno zainteresowany tematem. Oby elementów Tenchu było jak najwięcej.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Wojtq w Października 31, 2017, 18:45:08 pm
Dlaczego każda gra teraz musi być z otwartą mapą, sandboxowa i nieliniowa  :evil:
Rozumiem Twój ból. Kilka godzin po obejrzeniu zwiastuna dowiedziałem się z wywiadu, że to będzie kolejny otwarty świat i mój entuzjazm opadł.

Chcę mieć jednak nadzieję, że nie będzie to kolejny otwarty świat, gdzie jeździ się po sznurku. Jest szansa na rewitalizację tego rodzaju gier. Niech usuną w cholerę mapę z GPSem i wykreują tak charakterystyczny świat, żeby gracz mógł łatwo go zapamiętać i poruszać się po nim kierując się własną pamięcią - bez przeskakiwania do interfejsu, bez tysiąca zaznaczonych pytajników do odkrycia, czy nawet bez listy zadań! Czy to w ogóle możliwe w dzisiejszej branży gier wysokobudżetowych?
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Leszke w Listopada 01, 2017, 04:07:20 am
Dlaczego każda gra teraz musi być z otwartą mapą, sandboxowa i nieliniowa  :evil:
Rozumiem Twój ból. Kilka godzin po obejrzeniu zwiastuna dowiedziałem się z wywiadu, że to będzie kolejny otwarty świat i mój entuzjazm opadł.

Chcę mieć jednak nadzieję, że nie będzie to kolejny otwarty świat, gdzie jeździ się po sznurku. Jest szansa na rewitalizację tego rodzaju gier. Niech usuną w cholerę mapę z GPSem i wykreują tak charakterystyczny świat, żeby gracz mógł łatwo go zapamiętać i poruszać się po nim kierując się własną pamięcią - bez przeskakiwania do interfejsu, bez tysiąca zaznaczonych pytajników do odkrycia, czy nawet bez listy zadań! Czy to w ogóle możliwe w dzisiejszej branży gier wysokobudżetowych?
ostatnio takie rzeczy to w snejku na telefon były.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Listopada 07, 2017, 23:39:01 pm
(https://i.gyazo.com/53c760576e0739464c539d3fe062f8c0.png)(https://i.gyazo.com/a301e3fd58f7a3efee54979555785194.png)

Benedict Wong (http://www.filmweb.pl/person/Benedict+Wong-64918)

Oficjalnie.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Ryo w Grudnia 09, 2017, 12:54:08 pm
https://www.dualshockers.com/ghost-tsushima-much-larger-infamous-second-son-sword-fighting-already-playable/

Cytuj
It’s “much larger” than inFamous: Second Son, it’s beautiful, and the biggest game that Sucker Punch ever made. Sword fighting is already playable internally, and it already feels and plays very well.

Interestingly, we learn that the game was almost leaked. The team visited Tsushima to research on the location, its history, and culture, and this was reported in the local newspaper. Luckily, the circulation of the newspaper is very small and it did not become a bigger story. The leak did not happen.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: wsciekly_blondyn w Grudnia 10, 2017, 09:18:16 am
https://www.youtube.com/watch?v=lgXdq0y-MyI
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Braveheart1989 w Grudnia 10, 2017, 09:46:23 am
Nic nowego nie pokazali?
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: wsciekly_blondyn w Czerwca 09, 2018, 20:45:19 pm
(https://i.imgur.com/wpO3Gd6.jpg)

Cytuj
Samurai were the most respectable people in Japan, people bow to Jin as he passes by on foot or horseback, but samurai were also feared; some women and children will attempt to hide or flee at the sight of Jin, while others will attempt to attack in order to prove themselves, or take some of the valuable gear a samurai would typically carry. This all helps to make the world feel alive and immersive. Not sure how often these civilian interactions occur.

E3 demo focuses on showing travelling on horseback from point A to B, showcases samurai combat and ninja (ghost) combat. Starts off with picking off targets very akin MGS or Tenchu, but goes full on combat Nioh/For Honor with different attack stances, the enemies are smart so you cannot just spam an attack, as they will block, or worse, counter you. Combat is graphic, depending on your slice, can decapitate (samurai were known for decapitation their foes so it makes sense), severe limbs. Rated M for sure. No bullet sponge enemies, one or two good strikes on a normal foot soldier can take them out, but you are also very squishy in your ghost gear. Boss fight at the end, but I won't spoil the surprise.

Each outpost has a story behind it and a quest line, not just "take out these soldiers and you retake the village". Villages can be retaken by Mongols if you do not complete the quest line.
The game has two central towns (think Witcher 3), and many smaller outposts / villages.

There are NPCS who can help train you in the ways of the Ghost, as for a Samurai, it would be a completely different form, and dishonorable way, of combat. Don't expect Jin to be able to right out of the gate know how to throw shuriken, use kunai, use alchemy ( poisons, create potions, and explosives), use grappling hooks to get on top of rooftops, quickly, etc.

2 major skill trees with many branches; which are way of the samurai, and way of the ghost. Samurai focusing more on sword play, archery, and defense, while ghost focuses more on stealth, alchemy, and agility.

Samurai skill tree is fully unlocked from the start, while ghost requires you to complete tasks in order to unlock a specific branch, such as working with an alchemist in order to learn poison abilities, or to create potions with strong effects.

You will be free to switch between samurai and ghost kits. Jin in full samurai armor won't be able to climb buildings (you can still jump, don't worry) or swim/dive, and would be fit more for a defensive, all out attack build. This can be balanced out however by mixing kits. You switch by going into any outpost / town, there you will also be able to sleep in order to pass the time, so if you prefer to tackle a mission at night as a ghost, or at day as a samurai, it's up to you. So for a more grounded approach, samurai is recommended.

Think of climbing buildings as a faster paced assassins creed. Tenchu style grappling hook makes it even faster.

You don't necessarily want to be seen in your ghost kit, as people may take you for an assassin and will sometime be hostile toward you. The game recommends you to be the ghost at night, but samurai at day. Some quests will only be handed out in your samurai gear, or only in your ghost gear, such as assassination requests. Double agent type of system and story to back it up.

źródłohttps://bbs.ngacn.cc/read.php?tid=14261359&page=e&rand=869

Mój faworyt na tegorocznym E3 8)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Braveheart1989 w Czerwca 10, 2018, 19:16:38 pm
(https://i.imgur.com/wpO3Gd6.jpg)

Cytuj
Samurai were the most respectable people in Japan, people bow to Jin as he passes by on foot or horseback, but samurai were also feared; some women and children will attempt to hide or flee at the sight of Jin, while others will attempt to attack in order to prove themselves, or take some of the valuable gear a samurai would typically carry. This all helps to make the world feel alive and immersive. Not sure how often these civilian interactions occur.

E3 demo focuses on showing travelling on horseback from point A to B, showcases samurai combat and ninja (ghost) combat. Starts off with picking off targets very akin MGS or Tenchu, but goes full on combat Nioh/For Honor with different attack stances, the enemies are smart so you cannot just spam an attack, as they will block, or worse, counter you. Combat is graphic, depending on your slice, can decapitate (samurai were known for decapitation their foes so it makes sense), severe limbs. Rated M for sure. No bullet sponge enemies, one or two good strikes on a normal foot soldier can take them out, but you are also very squishy in your ghost gear. Boss fight at the end, but I won't spoil the surprise.

Each outpost has a story behind it and a quest line, not just "take out these soldiers and you retake the village". Villages can be retaken by Mongols if you do not complete the quest line.
The game has two central towns (think Witcher 3), and many smaller outposts / villages.

There are NPCS who can help train you in the ways of the Ghost, as for a Samurai, it would be a completely different form, and dishonorable way, of combat. Don't expect Jin to be able to right out of the gate know how to throw shuriken, use kunai, use alchemy ( poisons, create potions, and explosives), use grappling hooks to get on top of rooftops, quickly, etc.

2 major skill trees with many branches; which are way of the samurai, and way of the ghost. Samurai focusing more on sword play, archery, and defense, while ghost focuses more on stealth, alchemy, and agility.

Samurai skill tree is fully unlocked from the start, while ghost requires you to complete tasks in order to unlock a specific branch, such as working with an alchemist in order to learn poison abilities, or to create potions with strong effects.

You will be free to switch between samurai and ghost kits. Jin in full samurai armor won't be able to climb buildings (you can still jump, don't worry) or swim/dive, and would be fit more for a defensive, all out attack build. This can be balanced out however by mixing kits. You switch by going into any outpost / town, there you will also be able to sleep in order to pass the time, so if you prefer to tackle a mission at night as a ghost, or at day as a samurai, it's up to you. So for a more grounded approach, samurai is recommended.

Think of climbing buildings as a faster paced assassins creed. Tenchu style grappling hook makes it even faster.

You don't necessarily want to be seen in your ghost kit, as people may take you for an assassin and will sometime be hostile toward you. The game recommends you to be the ghost at night, but samurai at day. Some quests will only be handed out in your samurai gear, or only in your ghost gear, such as assassination requests. Double agent type of system and story to back it up.

źródłohttps://bbs.ngacn.cc/read.php?tid=14261359&page=e&rand=869

Mój faworyt na tegorocznym E3 8)
Mój też razem z lastem
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 12, 2018, 03:47:16 am
https://www.youtube.com/watch?v=kkhLvaHKDmI
Tytuł: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Czerwca 12, 2018, 04:38:08 am
Prawdę mówiąc nie kupili mnie. Chyba nie do końca moje klimaty. Ale zobaczymy, liczę, że będzie można wybrać japoński dubbing, angielski słabo wypada.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 12, 2018, 05:33:45 am
Ja uwielbiam takie klimaty. :grin: Całość prezentuje się świetnie, choć szkoda trzydziestu k/s. Z językiem się zgadzam w pełni.  W każdym razie trzymam kciuki.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kert w Czerwca 12, 2018, 08:44:17 am
Wspaniały klimat, zdecydowanie bardziej stonowany od Sekiro, co mi osobiście bardzo odpowiada. Trochę Tenchu, trochę Bushido Blade, piękna stylistyka. Czekałem na taki tytuł, który nie byłby czystym slasherem.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 12, 2018, 11:52:28 am
Nie wiem czemu ale dla mnie to taki Horizon w Japonii. Może chodzi o grafikę i część wspólnych mechanik. Nie jestem kupiony w 100%, klimat nie leży mi w pełni a i zastanawiam się nad rozgrywką. Zobaczymy co będzie dalej. Fajnie, że opierają się na filmach o tej tematyce, co widać wyraźnie w scenie pojedynku wśród liści (swoją drogą bardzo dobrze, że reagują adekwatnie do ruchów postaci).
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kert w Czerwca 12, 2018, 12:11:33 pm
Mechanika dla mnie, oczywiście porównując do przesady, bardzo podobna do unchartedo-tombraiderowej, jedynie dopasowana i odpowiednio stonowana.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: windomearl w Czerwca 12, 2018, 12:32:44 pm
A mi to mocno przypominało Wiedzmina 3 pod wieloma względami. Widać, że co człowiek to inne skojarzenie ;)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: wsciekly_blondyn w Czerwca 12, 2018, 17:51:27 pm
(https://i.imgur.com/Uh74b3S.gif)
Jest świetny  klimat i skradanie i nie jest to asasin krid
Day One
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Klosz w Czerwca 12, 2018, 18:26:06 pm
Jak dla mnie to będzie kolejny mocny ex.  Motyw walki podczas płomieni i o zachodzie słońca.  :)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: POK w Czerwca 12, 2018, 19:12:14 pm
Zapowiada się bardzo dobrze. Jedynie animacje trochę kuleją.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Klosz w Czerwca 12, 2018, 19:15:37 pm
Mają czas na szlify.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Piter_neo w Czerwca 13, 2018, 13:00:00 pm
Zapowiada się bardzo dobrze. Jedynie animacje trochę kuleją.
To jest racja. Animacja na razie wyjątkowo, wyjątkowo średnia i drewniana.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Galaxy w Czerwca 14, 2018, 09:49:03 am
https://twitter.com/JVCom/status/1007020923315281920
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: wsciekly_blondyn w Grudnia 13, 2019, 18:19:37 pm
https://www.youtube.com/watch?v=lie83ZSbWYs
 :angel:
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Grudnia 13, 2019, 20:11:32 pm
Super, tylko brak konkretnej daty premiery brzmi jak obsuwa :(
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Snake_Plissken w Grudnia 13, 2019, 20:30:58 pm
Obstawiam sierpień lub wrzesień - ostatni ex SONY na PS4 i potem jazda z PS5.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Grudnia 14, 2019, 10:45:21 am
Pewnie podobnie jak Spider-Man, pierwszy tydzień września, Sony często wydaje gry w podobnych terminach (najwięcej luty/marzec).
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Szymku w Marca 05, 2020, 17:10:31 pm
https://www.youtube.com/watch?time_continue=182&v=rTNfgIAi3pY&feature=emb_logo&has_verified=1
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Marca 05, 2020, 17:59:48 pm
Szczerze to wątpiłem już w premierę na tej generacji. Ewentualnie, że we wrześniu. A tu proszę, może dobrze, że Cyberpunk jest dopiero na wrzesień, bo by człowiek nie zdążył ograć wszystkiego :D
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: RyoHazuki w Marca 05, 2020, 20:25:34 pm
Liczyłem na wrzesień. Trochę mnie martwią najbliższe 4 miesiące.
Ori, FF7R, TLoU2, GoT.
W czerwcu będę bankrutem.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Marca 05, 2020, 23:03:35 pm
Bankrutem to będziesz w listopadzie, jak kupisz next-gena nie załamuj się :D
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Ryo w Marca 06, 2020, 08:19:19 am
Fajna limitka:

(https://28-allgamesdelta.s-ul.eu/2J3EUhMi)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Braveheart1989 w Marca 08, 2020, 15:22:41 pm
To wszystko na konsoli za 1000zł Jaram sie ogromnie
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Ryo w Marca 10, 2020, 09:21:32 am
https://www.darkhorse.com/Blog/3142/master-way-ghost

(https://28-allgamesdelta.s-ul.eu/cu35qZ0J)

Cytuj
The Art of Ghost of Tsushima showcases every detail of the vast and exotic locale, featuring elegant illustrations of dynamic characters, spirited landscapes, and diagrams of Samurai sword-fighting techniques, along with a look at storyboards and renders from the most intense, eloquent, and expressive cinematic moments of the game.

208-page art book for $49.99.

Pre-ordery na Amazonie jakby ktoś był chętny.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Kwietnia 27, 2020, 18:15:27 pm
Premiera ustanowiona na 17 lipiec.

https://blog.us.playstation.com/2020/04/27/release-date-updates-for-the-last-of-us-part-ii-ghost-of-tsushima/
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Legrad w Maja 14, 2020, 23:25:20 pm
https://youtu.be/Ur0pQblaZcE
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Maja 14, 2020, 23:52:05 pm
Walka wydaje się bardzo prosta. I trochę za nowocześnie wyglądają te indykatory rzuconych przedmiotów czy zaalarmowanych przeciwników. Ale gra wygląda ładnie, zobaczcie ile ma wspólnego gameplayowo z Wiedźminem (który kończy za 5 dni 5 lat), a jednak graficznie chyba wygląda lepiej (chociaż na to składa się też wiele innych czynników, po 5 latach to już chyba nie wypada porównywać). Ciekawe są te zabawy kolorami - otoczenie ma zdjęte nasycenie, jak w filmach o wojnie, ale czerwienie, pomarańcze i fiolety pozostają wyraziste, jakby wzięto je z Rime czy The Witness, a nie z tej samej gry. Jest w tym coś intrygującego.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Maja 15, 2020, 07:54:05 am
Niestety widać spory downgrade. Tekstury otoczenia słabe, geometria nie powala do tego wygląda to mega sterylnie. Last 2 to wizualna miazga na tle tej gry.

Sama rozgrywka to absolutnie nic nowego. Walka wyglada ok, ale dekapitacja powinna być bardziej widoczna. Strzał z łuku to też kabaret, typa odrzuciło jakby dostał z wystrzelonej przez armate dzidy.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Maja 15, 2020, 09:21:18 am
Przy tylu latach tworzenia to spodziewałem się czegoś więcej niż assasina w przebraniu. Graficznie bardzo ładnie, klimacik kosa, gameplay do sprawdzenia. Ogra się na ps5
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Maja 15, 2020, 10:20:20 am
To jest ewidentnie taka "gra dla mas". Ma być ładna, nie za trudna, pewnie wiele rzeczy jako zadania poboczne "dla spragnionych wyzwań". Nie wiem czy tekstury i geometria faktycznie takie słabe, youtube jednak przekłamuje, ale sterylność jest. W Horizonie to chociaż na tych bezdrożach maszyny żyły, tutaj jest po prostu odludzie.

Ale pewnie i tak kupię, moje ostatnie 3 gry na tą generację to Last, Ghost i Cyberpunk, przy czym nie wiem czy Ghost of Tsushima na premierę kupię, czy poczekam chwilę, bo to taka gra bardziej w stylu Days Gone moim zdaniem, czyli bardzo dobra, ale nie najlepsza, bez "tego czegoś". Chociaż klimat może się jednak okazać właśnie "tym czymś", co wciągnie.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: POK w Maja 15, 2020, 19:38:49 pm
W końcu i ja obejrzałem.

Od razu rzuciły mi się w oczy podobieństwa do BotW - np. dym z ogniska jako wskazówka; nawet ikonki wyglądają podobnie np. przy zbieraniu surowców. Eksploracja wygląda naprawdę fajnie, a świat jest piękny i interesujący. Oby tylko była odpowiednio urozmaicona, żeby za szybko nie zaczęła się wkradać monotonia (rozwalanie kolejnych mongolskich obozów może szybko się znudzić). Do walki nie jestem przekonany, chociaż zobaczymy, może być ok. Dobrze, że są dwa typy rozgrywki - samuraj i ninja. Ogólnie pewnie nie obędzie się wad typowych dla otwartych światów, ale imo można spokojnie liczyć na grę 80+ w skali meta. W każdym razie pokaz jak najbardziej na plus i sprawił, że zacząłem się interesować grą :)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Czerwca 30, 2020, 18:50:02 pm
https://youtu.be/RcWk08PBe7k
Chyba się skuszę na premierę. Jak będzie przynudzać w kwestii powtarzalnych i nudnych misji/questów(co bardzo możliwe, patrząc na ostatnie gry Suckerów) to poleci na handel.
ps. ostatni mój zakup na poczciwe ps4 i prawdopodobnie trzeba będzie się rozstać na jakiś czas z konsolami.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Ryo w Lipca 01, 2020, 09:31:04 am
Ekran tytułowy się zmienia wraz z progresem w grze.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Lipca 03, 2020, 21:03:05 pm
https://inpost.pl/aktualnosci-premiera-ghost-tsushima-odbierz-jako-pierwszy-z-paczkomatu
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lipca 07, 2020, 11:14:33 am
Chyba skorzystam, bo nienajgorszą cenę dali (z wysyłką licząc). A w pudełku to może potem poleci do żyda.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: windomearl w Lipca 07, 2020, 11:58:32 am
Ja czekam na oceny, bo jakos nie wierze w te gre. Poza tym po emocjonalnym wpier**lu od tlou2 chyba bede potrzebowal jakas bajke dla dzieci na slycza :D
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: RyoHazuki w Lipca 07, 2020, 12:49:47 pm
Ja czekam na oceny, bo jakos nie wierze w te gre. Poza tym po emocjonalnym wpier**lu od tlou2 chyba bede potrzebowal jakas bajke dla dzieci na slycza :D
A ja uważam, że gra będzie prezentować zbliżony poziom do gier SP, czyli okolice 8 i 9.
Gdybym miał wróżyć średnią na mecie, to celuję w przedział 85-88%
Chociaż trzymam kciuki, aby SP wskoczyło po tym tytule, do elity deweloperów.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lipca 07, 2020, 17:30:29 pm
Nie no, chyba nie będzie samurajów na sterydach i gejo-lesbo motywów, powinno być znacznie spokojniej :P
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Ryo w Lipca 14, 2020, 08:53:04 am
https://www.youtube.com/watch?v=piApenO8SsE
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Lipca 14, 2020, 12:53:11 pm
Już w piąteczek. Oby dowieźli, bo widziałem śmieszny filmik z walki. Nie wyglądało to za dobrze.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: RyoHazuki w Lipca 14, 2020, 16:53:34 pm
https://www.metacritic.com/game/playstation-4/ghost-of-tsushima?ref=hp

84% liczyłem na jakieś 2-3 więcej.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Lipca 14, 2020, 18:09:52 pm
Nie porusza "trudnych" kwestii, to i ekscytacja "elity"giereczkowej znikoma. :troll:
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: windomearl w Lipca 14, 2020, 18:53:27 pm
Co za pierdolenie. Zawsze najlepiej oceniane gry od Nintendo poruszają jakiekolwiek ważne kwestie? Taka Zelda np.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Lipca 14, 2020, 19:02:28 pm
Nie porusza "trudnych" kwestii, to i ekscytacja "elity"giereczkowej znikoma. :troll:
To studio to nie ten poziom co ND.
Oceny tej gry to max na co ich stać.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Lipca 14, 2020, 21:05:27 pm
Przecież dałem emotkę na końcu. Ech... Co do samej gry. Widziałem kilka recenzji i ludzie raczej zadowoleni. Będzie przyjemny zamulacz.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: bojawiem w Lipca 15, 2020, 08:26:41 am
Fabularnie na pewno dużo lepiej niż TLOU2 :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Ryo w Lipca 15, 2020, 08:52:46 am
Fabularnie na pewno dużo lepiej niż TLOU2 :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Słyszałem, że i tutaj nie obyło się bez wstawek LGBT, więc chyba z gier robi się Netflix. Radzę uważać, żeby się nie rozczarować.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: RyoHazuki w Lipca 15, 2020, 10:33:20 am
Fabularnie na pewno dużo lepiej niż TLOU2 :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Słyszałem, że i tutaj nie obyło się bez wstawek LGBT, więc chyba z gier robi się Netflix. Radzę uważać, żeby się nie rozczarować.
Kur.. bez jaj.

A jak wypada czas potrzebny na ukończenie? Ktoś coś napisał w tej sprawie?
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Ryo w Lipca 15, 2020, 11:27:04 am
A jak wypada czas potrzebny na ukończenie? Ktoś coś napisał w tej sprawie?
20h main, ze wszystkim 40h.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Lipca 15, 2020, 12:22:46 pm
Piąteczek mam wolny, to będę katował cały dzień. Z niektórych recenzji wynika, że historia sztampowa i miejscami nadęta.
Jak mi nie podejdzie, to będę handlował. Po rozsądnej forumowej cenie rzecz jasna 8)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: RyoHazuki w Lipca 15, 2020, 12:46:59 pm
A jak wypada czas potrzebny na ukończenie? Ktoś coś napisał w tej sprawie?
20h main, ze wszystkim 40h.
To całkiem rozsądny wynik. Na pewno dłużej niż w inFamous SS.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Szymku w Lipca 15, 2020, 16:35:36 pm
Famitsu 40/40
Grubo
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lipca 15, 2020, 17:55:21 pm
No właśnie, akurat po nich bym sie nie spodziewał, wygląda więc, że klimat samurajski jest bardziej niż samurajski w tej grze :) Media mi właśnie przysłało kody na dodatki, w sumie za 30 godzin powinno być w paczkomacie :)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Lipca 15, 2020, 22:28:32 pm
Ktoś chce dynamiczny motyw, mini ost i avatarka?


Kto pierwszy ten lepszy.
kodzik:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: grzeszczu w Lipca 18, 2020, 12:55:02 pm
Patrzę na ostatnie dwa  wielkie tytuły od studiów Sony i na prawdę nie mogę doczekać się nowej generacji. To co developerzy wyciągają z 7 letniego sprzętu wyrywa z butów i śmiać mi się chce z ludzi, którzy liczą teraflopy, gdzie wychodzi na to, że najważniejsza jest optymalizacja pod dany sprzęt i sztuczki programistyczne developerów.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lipca 23, 2020, 15:30:44 pm
To już nawet nie chodzi o optymalizację pod sprzęt, gry się tak rozrosły, że trochę brakuje czasu na pisanie niskopoziomowo (Assembler), a i za mało jest do tego specjalistów, tylko wszystko robi się jak najbardziej wysokopoziomowo, korzystając z gotowych sprawdzonych bibliotek, co niestety w dłuższej perspektywie daje straszliwy i niepotrzebny często narzut, który jednak ciężko jest usunąć - bo brak czasu, siły roboczej i pieniędzy, tyle jest rzeczy do zrobienia. Dlatego pod koniec generacji jest najlepiej, bo gdzieś tam w trakcie ktoś znajdzie 5 minut na poprawienie problemu poprzedniej gry, lub istniejącego silnika i wyciąga wtedy optimum.

Mnie na przykład zaskoczyło, jak dużo w tej grze trawy i jak daleko ją widać na tle innych gier z PS4 w które do tej pory grałem. W niektórych popup następował dosłownie 10-15 metrów przed graczem, a tutaj w ogóle tego nie zauważam, jakby ktoś RAMu dołożył nagle i można było znacznie dalej rysować.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Lipca 26, 2020, 15:57:20 pm
Famitsu 40/40
Grubo

Famitsu, to od lat nie jest żaden wyznacznik. Tak z dwie dekady temu faktycznie niezbyt często dawali 40/40, a jak już, to wybitnym grom. Gdy taka dostała 40/40, to cały świat o tym mówił. Ale były to nieprawdopodobne pozycje, jak Soul Calibur, czy Zelda: Okaryna Czasu.

Później bywało różnie. Pamiętam, że czasami w ciągu roku kilka gier potrafiło zgarnąć maksymalna notę, a czy tytułu pokroju FF XIII - 2 i MGS V nań zasługują.... nie jestem przekonany. Zresztą tam nawet szósty Resident miał prawie maks  :puppy-eyes:

Oczywiście gram w Ghost of Tsushima, gra bardzo mi się podoba, jednak WF oceniło ją wyżej, niż legendy typu Tekkena Trzeciego, więc....no nie.  :>

Patrzę na ostatnie dwa  wielkie tytuły od studiów Sony i na prawdę nie mogę doczekać się nowej generacji. To co developerzy wyciągają z 7 letniego sprzętu wyrywa z butów i śmiać mi się chce z ludzi, którzy liczą teraflopy, gdzie wychodzi na to, że najważniejsza jest optymalizacja pod dany sprzęt i sztuczki programistyczne developerów.


The Last of Us II wygląda niesamowicie, ale opisywałem to już w dniu premiery. Z GoT jest podobnie. Skill Up nawet stwierdził, że to najpiękniejsza gra w jaką grał. Nie, że technologicznie najbardziej zaawansowana, ale najpiękniejsza w ogóle.

Mnie bardzo się podoba. Niektóre widoki dech w piersi zapierają. Ciekawostka - pomimo tych lichych trzydziestu animacje wszelakie, to poezja.
Nie mogę się doczekać wersji na PSV w 4k i 60 k/s.  :roll: 8)

Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lipca 31, 2020, 13:52:30 pm
To 40/40 w przypadku Ghosta jest ciekawe z jeszcze innego powodu, bo to bodaj trzecia nie-japońska gra, która dostała taką ocenę (po Skyrimie...).
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Szymku w Sierpnia 01, 2020, 19:35:55 pm
Ta ocena jest ciekawa bo większość renezentòw krytykujących ten tytuł twierdziła, że Sucker Punch nie umie w Japonię, nie czuje tematu i estetyki. A tu proszę....
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Sierpnia 01, 2020, 21:58:44 pm
Dziwna sytuacja na meta z ta gierka. Recenzeci 83 a gracze 93.
Ja tam jednak zawsze po stronie graczy poniewaz jak cos nie gra to po tym jada np. TLOU2
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Sierpnia 02, 2020, 15:18:52 pm
To 40/40 w przypadku Ghosta jest ciekawe z jeszcze innego powodu, bo to bodaj trzecia nie-japońska gra, która dostała taką ocenę (po Skyrimie...).

Ta ocena jest ciekawa bo większość renezentòw krytykujących ten tytuł twierdziła, że Sucker Punch nie umie w Japonię, nie czuje tematu i estetyki. A tu proszę....

Hermetyczne środowisko, ale miło, że docenili ten tytuł, bo jednak GoT, to kawał świetnej roboty i to zasadniczo pod każdym względem.
Jasne, jest tu kilka niezgodności historycznych (haiku zostało wymyślone kilka stuleci po inwazji mongołów), ale to byłoby zwykłe czepialstwo.

Gra jest piękna, znakomicie brzmi, walka to majstersztyk i gra się  bardzo, ale to bardzo przyjemnie. Piękne (dosłownie) ukoronowanie eksów na PS4.

(https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/011/553/910/original/anton-gonzalez-3.gif?1530171284)

Te wszystkie 8-9/10 wg mnie w pełni zasłużone. 10/10, nie ma mowy, ale i tak świetna gra.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Sierpnia 03, 2020, 17:47:03 pm
Jestem gdzieś w połowie i dla mnie póki co, to takie mocne 7/10. Monotonia powoli się wkrada, ale klimat i piękno Tsushimy nie pozwala się oderwać.
 W niektórych aspektach męczą również open-worldowe archaizmy. Taki lepszy Assassin moim zdaniem.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Sierpnia 03, 2020, 20:42:19 pm
Jestem w drugim akcie. Jest mocno assasynowo. To mi akurat odpowiada, bowiem lubię tę serię. Niemniej to, jak ludzie wypierają zapożyczenia i podobieństwo do potyczek skrytobójców z templariuszami, to głowa mała.  :> Od recenzentów, do zwykłych grających. Jakby grali nierozważnie i bez większej uwagi.

Na chwilę obecną - mocne 8/10. Zobaczymy jak będzie dalej.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Grudnia 10, 2020, 21:17:22 pm
W ramach plebiscytu The Game Awards 2020 grą roku wg graczy zostało Ghost of Tsushima.

Gratulacje, panie Sakai.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

 :shifty:
Tytuł: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: bojawiem w Grudnia 10, 2020, 21:49:51 pm
Lol

Tak działa wolny rynek:-)

Ogram na ps5. Jak się uda kupić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Grudnia 10, 2020, 23:48:59 pm
W ogóle zobaczcie, jak ten wybór ma się do jeszcze niedawnej opinii, że gry muszą mieć multi i gracze nie lubią długich historii. Ileż to ostatnio było gier z długą fabułą, otwartym światem i bez multi, a jednak gracze je pokochali.

GoT miało w ogóle trudno, bo Sony potraktowało grę prawie jak EA Anthem vs. Apex, dając premierę GoT niecały miesiąc po TLoU2, co wydawało mi się strzałem w kolano, bo nie każdy gracz jest w stanie kupić dwie gry w ciągu miesiąca i wydawało się, że GoT niemal przepadnie w starciu z najważniejszą premierą Sony. Cóż, Neil zrobił wiele, żeby tak się nie stało :D Więc tym bardziej chylę czoła, to jest jednak sztuka wybić się, mając tak pod górkę.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Grudnia 17, 2020, 11:00:57 am
Dwa tygodnie temu ukończyłem Tsushime i jednocześnie zdobyłem platynę. Nawet dobrze się złożyło, że robiąc ostatnią misję fabularną wpadły też dwa pozostałe trofea, więc ładnie mi się to zamknęło i mogłem się trochę zastanowić nad zakończeniem.

GoT nie jest grą idealną, ma swoje typowo "growe" bolączki (schematy), brakuje miejscami dopieszczenia, zarówno rozgrywki, jak i grafiki. Ma przy tym jednak świetny klimat, trzyma się konwencji filmów o samurajach i wyobrażeń na ich temat, do tego robi to przy tak malowniczej oprawie, że nie jestem w stanie narzekać za bardzo na niedociągnięcia.

Na GoT nie czekałem jakoś specjalnie - kolejna gra o samurajach, do tego historycznie osadzona (nie ma miejsca na fantastykę, choć jak się okazuje i na to mają sposób)) do tego open world. Moja ciekawość wynikała głownie z faktu, że robi to studio Sony, oraz za sprawą świetnej oprawy. Niemniej nie miałem specjalnie hype'u na grę. Gdy przyszło do włożenia kolejnej płytki do konsoli stanąłem przed wyborem - The Last of Us 2, czy właśnie Duch. Nie byłem w nastroju na ciężki klimat produkcji Naughty Dog, więc do czytnika poszła gra Sucker Punch. I był to dla mnie strzał w dziesiątkę. Tematyka zawarta w grze nie jest lekka, ale nie przytłacza, co można też odebrać za minus, bo to jednak świat pogrążony w konflikcie, zaś najeźdźcy są brutalni. Dla mnie akurat w tym momencie jest to zaleta, bo gra dała mi więcej relaksu, czy rozrywki niż umartwiania się (choć są takie tematy, które łapią za serce).

Pierwsze kilkanaście/kilkadziesiąt godzin spędziłem na podziwianiu Tshushimy. Cały pierwszy obszar przewędrowałem pieszo, i to odkrywając wszystko. Dało mi to dużo frajdy, podziwianie tego świata, poczucie jakbym tam naprawdę był. Według mnie zrobili to rewelacyjnie, jest na czym oko zawiesić, a do tego jest w tym pewna autentyczność ("pewna" bo jednak jest podkolorowana). Fabuła z początku nie zachęca też jakoś specjalnie do pośpiechu. Dopiero później, gdy pozna się część postaci, historia zaczyna nabierać większego znaczenia. Misje poboczne w swojej konstrukcji nie są oryginalne, jednak fabularnie potrafią zainteresować, niekiedy nawet bardzo. Brakuje im jednak odpowiedniej długości, aby należycie przedstawić daną historię. Takie skondensowanie ma swoje plusy, jednak kilka misji mogłoby być ciut dłuższych (lub ich wątek mógłby być rozbity na kilka questów).

To co podoba mi się w grach z otwartym światem od Sony to wyważenie wielkości świata, ilości rzeczy do zrobienia, czy nawet sama platyna. Nie są to kobyły, które wymagają ponad 100 czy 200 godzin na dokładne poznanie, ale jednocześnie zrobienie większości rzeczy wymaga jakieś 60-70 godzin (mi to zajęło chyba właśnie ok 70). Podobnie było z Horizonem. Dzięki temu gracz może solidnie poznać świat gry, zrobić w niej dużo (czy niemal wszystko), a jednocześnie nie przytłacza go ilość rzeczy do zrobienia. Nie ma też kaca, iż coś się opuściło, aby skończyć szybciej grę. Dla mnie to jest ogromny plus, nie bez powodu większość platyn, które zdobyłem (a nie ma ich dużo) to są właśnie gry 1st party Sony (do tego rpg/open worldy).

W przypadku strony wizualnej pierwsze skrzypce gra kierunek artystyczny - to dzięki temu można przymknąć oko na słabsze miejsca. Gra urzeka kolorami, światłem, życiem otoczenia. Roślinność została wykonana na topowym poziomie, zarówno jej wygląd z bliska, czy większej odległości, to jak się oświetla, czy jak się porusza na wietrze. Za to Sucker Punch zasługuje na ogromne pochwały. Oświetlenie to kolejny jasny punkt, światło pięknie "pracuje" na powierzchniach obiektów, przez co grafika Tsushimy przypomina concept -  ma taką miękkość, plastyczność. Nawet jeśli nieco maskuje detale, to efekt jest bardzo przyjemny dla oka i spina się z malowniczym krajobrazem. Do tego gra bez użycia SSD jest piorunująco szybka. Days Gone wczytywało się strasznie wolno (nawet loading do menu głównego jest wyczerpujący), Tsushima zaś robi to ekspresowo - nie ma znaczenia czy to menu, save, czy fast travel. To wspaniała cecha, zwłaszcza, że osiągnięta na PS4, a nie next-genie. Na minus mogę zapisać tylko miejscami zbyt proste otoczenie. Brakuje czasem dodatkowych assetów - np. las, w którym leży dużo liści. Tuż przy graczu wygląda to dobrze, ale kawałek dalej te same assety wyglądają płasko. Do tego drzewa są "powbijane" w ten płaski teren, bez maskowania intersekcji - daje to dziwny miks, bo światło, materiały wyglądają bardzo dobrze, ale jest poczucie, jakby roślinność została schowana. Nie jest to jednak kwestia całej gry, a wybranych miejsc/obszarów.

System walki jest dość bogaty, daje różne możliwości, jednak na normalnym poziomie trudności Jin szybko staje się zbyt silny. Do tego część przeciwników można załatwić bez wysiłku - wystarczy wyzwać ich na pojedynek i nie zepsuć pierwszego cięcia, a reszta już idzie gładko (chyba, że coś nam zasłoni kamerę, co zdarza się, nie czesto, ale jednak). Fajnie zostałem zaskoczony, gdy po pierwszych prostych pojedynkach w pewnym momencie przeciwnicy zaczęli robić "zmyłki" - za pierwszym razem banan na twarzy. Niemniej walka daje satysfakcję, podobnie jak skradanie, czy korzystanie z licznych przedmiotów. To co mogłoby się przydać, to więcej broni (mamy tylko katanę), ale to może pojawić się w następnej części (co ma też sens fabularny). Szkoda także, że gracz nie może iść tylko jedną ścieżką/stylem, tak aby miało to odzwierciedlenie w fabule - gra miejscami sama narzuca rozwiązania. Z drugiej strony oznaczałoby to rozgałęzienie i robienie wszystkiego razy dwa (albo nawet trzy).

Fajnym patentem jest to jak świat próbuje nam zwracać uwagę na ważne miejsca/wydarzenia - poprzez wiatr, zwierzęta, czy dym widoczny na horyzoncie. Fajnie wtapia się to w klimat. Z drugiej strony jest to za bardzo czytelne - zawsze widzimy tego samego lista, tego samego ptaka, czekają na nas, itp. To jest typowe rozwiązanie designowe, aby gracz wiedział o co chodzi, ale fajnii byłoby to nieco "przypudrować" aby nie było tak bardzo oczywiste, a przez to sztuczne. To są te typowe growe rozwiązania, umowność, która trochę kuje w oczy, gdy próbujemy zanurzyć się w świecie gry. Podobnie jak zwierzyna występująca w grze - można polować, ale tak naprawdę nic to nie daje, poza ubijaniem dzików i niedźwiedzi. Czy losowe wydarzenia "na szlaku" - bandyci, mongołowie patrolujący, pilnujący wozu, trzymający więźnia czy walczący z niedźwiedziem. Schematy są trochę za bardzo oczywiste (ale tak to się przeważnie robi).

Kończąc, gra jest naprawdę dobra. Gdyby została dopracowana w kwestii pewnych szczegółów, powiedziałbym nawet, że bardzo dobra. Z jednej strony chciałbym to wybaczyć Sucker Punch, z drugiej jednak to nie ich pierwszy open world, choć pierwszy taki, do tego nowe IP. Ciężko też nie docenić ich pracy nad klimatem tego tytułu, który gra tu pierwsze skrzypce i stanowi o sile produkcji. Zakończenie poprzez to co się w nim dzieje, jak do tego dochodzi, scenerię, muzykę, wywołuje sporo emocji, skłania do przemyślenia i daje sporo satysfakcji. Zwłaszcza, że nie ma w nim wyraźnego podziału na dobre i złe.

Pytanie co dalej. Z jednej strony chciałbym aby Tsushima była jedną grą z zamkniętą historią. Z drugiej, widzę tu miejsce na kontynuację - więcej zbroi/ciuchów, do tego z większym wpływem na postać (bardziej RPG), różne bronie. Przeniesienie akcji na inne wyspy, albo najlepiej główne, walka o klan, kolejny najeźdźca. Można tu jeszcze trochę zrobić, ale w kwestii rozgrywki przydałoby się wprowadzić urozmaicenia. Zobaczymy, ja trzymam kciuki, bo GoT to cichy (jeśli można tak napisać o grze tego typu) hit tego roku.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Grudnia 17, 2020, 11:27:21 am
Ja osobiście liczę, że ta gra da impuls Activision do wskrzeszenia Tenchu, które było momentami takim samurajskim Metal Gearem (zwłaszcza wykręceni bossowie), a skoro Konami odłożyło temat na półkę, to samuraje + stealth byliby mile widziani, jak widać gracze są rządni takich przygód i mieliśmy wystarczającą przerwę. No i po przyziemnym GoT wciaż jest miejsce na nieco więcej fantastyki.

GoT jest natomiast świetnym przykładem, jak zrobić grę w otwartym świecie i nie przesadzić. Sony ma ostatnio naprawdę nosa do gier, które nadają się i dla całego przekroju graczy i każdy będzie zadowolony.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Grudnia 19, 2020, 11:49:02 am
(https://i.imgur.com/oyw3Mcy.jpg)

(https://i.imgur.com/BPfOnDz.jpg)

(https://i.imgur.com/tZwGBjI.jpg)

(https://i.imgur.com/VdQHc73.jpg)

Pan Sakai może teraz założyć stroje wzorowane na God of War, Horizon Zero Dawn, Shadow of the Colossus oraz Bloodborne.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Lipca 01, 2021, 18:58:03 pm
https://youtu.be/A5gVt028Hww

https://blog.playstation.com/2021/07/01/ghost-of-tsushima-directors-cut-arrives-on-ps5-and-ps4-consoles-on-august-20/

PS5 features
- fixed Japanese lip sync
- DualSense support
- 3D audio enhancements
- load time improvements
- 4K options
- targeting 60 FPS
- save transfer

Launch on August 20 for $69.99 USD on PS5 and $59.99 USD on PS4.

New update for GoT soon:
- new photo mode updates
- new accessibility options for controller remapping
- option to turn on lock-on during combat
- option to hide quiver during gameplay

(https://pbs.twimg.com/media/E5ORUPHWQAIISK4?format=jpg&name=large)

To taki żarcik jak rozumiem?
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Lipca 01, 2021, 19:06:04 pm
Plus dlc.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Juras w Lipca 01, 2021, 19:17:38 pm
DLC 20$, PS5 fejczers dodatkowe 10$.

A za dwa miesiące wyskoczą z pisi z rej trejsingami, draw distancami i innnymi duperelami graficznymi, za połowe tego co tu chcą.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Lipca 02, 2021, 00:04:06 am
Aż dziwne, że wersja PS4 Pro nie ma osobnego cennika różnego o 5$ między PS4 a PS5 :D

Myślę, że te 19.99$ za sam dodatek, a wersja PS5 za free by były rozsądniejsze, ale hejt się rozlał taki, że może jeszcze Sony z tego wybrnie. Zwłaszcza posiadaczy wersji "deluxe" nieco wydymano...
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Sierpnia 03, 2021, 19:20:48 pm
Nie wybrną, mleko się rozlało. Zwykłe zdzierstwo, jak w przypadku remastera Spidera. R* z GTA V i tak nie przebiją  :happy:
Ja może za jakiś czas skusze się na kolejną platynę, bo w Cuszime grało mi się znakomicie, a wizja dodatku i glorius 60 klatek robi swoje.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Sierpnia 10, 2021, 16:34:27 pm
Ja ostatnio obejrzałem parę japońskich filmów i mój umysł zaczyna rozgrzeszać tę cenę...
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Moldar w Sierpnia 10, 2021, 16:52:44 pm
To co się dzieje z GOT jest jednak trochę smutne, bo nawet usunęli ze sklepu cyfrowego podstawową wersję i można kupić tylko z dodatkiem, oczywiście w cenie 299.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Sierpnia 17, 2021, 22:44:42 pm
Mnie jeszcze dodatkowo wkurza, że można kupić tę droższą wersję na PS4/PS5, można kupić update dla PS4 z podstawowej wersji, ale na update PS4->PS5 trzeba czekać do dnia premiery. To samo było z Fajnalem, to samo jest z Death Stranding. Mogłoby Sony przez ten czas od zapowiedzi tych gier rozwiązać ten problem...
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Sierpnia 20, 2021, 09:54:42 am
https://www.youtube.com/watch?v=aazhh4KT6Eg

4k, 60 k/s, super szybkie wczytywanie.  :roll:
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Sierpnia 23, 2021, 22:38:35 pm
Poza naprawdę dużym zoomem gdzie tekstury na PS5 okazują się mieć nieco większą rozdzielczość nie widać różnic w grafice, a najbardziej boli brak jakichkolwiek zmian w oświetleniu, czy refleksach (o ray tracingu nie mówiąc). Rozumiem, że nie chce im sie całej gry przerabiać, bo to open world, ale patrząc na zmiany w GoT, to Spider-mana z poprzedniej i obecnej generacji dzieliła przepaść. Tutaj jest co najwyżej "PS4 Pro Duo".

Jedyny plus, to poprawienie sytuacji z transferami zapisów.

Na razie jednak nie kupuję, a jeśli nawet, to wersję na PS4, dla oporu w triggerze przy strzelaniu z łuku szkoda tracić 40zł.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Września 01, 2021, 15:13:19 pm
Spektakularnie piękna to gra. Może technicznie nie należy do pierwszej ligi, ale jest śliczna, a wyższa rozdzielczość plus 60 klatek zrobiły swoje.
Sprawdzi się, choćby dla Iki. Kolejną platyną też nie pogardzę.  :P
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: gnysek w Września 21, 2021, 17:56:28 pm
Jednak się skusiłem, za dużo czasu pograć nie mam, ale motyw z... z tym co będzie głównym wątkiem na wyspie Iki, jest ciekawy, bo chociaż gra jest w otwartym świecie, więc trudniej tutaj zrobić takie typowe cutscenki odpalane niewidzialnym sznurkiem, całkiem dobrze sobie z tym poradzono i nawet dla losowych spotkań przygotowano pewne atrakcje :) Przemyśleli to skubańcy i o ile generalnie to jest więcej tego samego, to mają u mnie plusa, że potrafili dopiąć fabularne wstawki bez względu na to, gdzie gracz się uda.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Stycznia 06, 2022, 10:24:24 am
Gra rozeszła się w imponującym nakładzie ponad 8 milionów sztuk na całym świecie. Gratulacje dla Sucker Punch.

(https://i.imgur.com/eKvU2rz.jpg)

Sam dołożyłem dwie cegiełki do tego wyniku.  :roll: Świętna, przepiękna stylistycznie gra.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Stycznia 06, 2022, 10:37:53 am
Po średniakach jakie serwowało studio nie spodziewałem się aż tak wyrąbanej gry. Nic tylko liczyć na solidną kontynuacje.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Stycznia 21, 2022, 14:16:15 pm
Nie przesadzaj. Sucker Punch Productions od drugiej PlayStation radzą sobie bardzo dobrze. Zasadniczo już ich pierwsza gra (Rocket: Robot on Wheels przyp.), która ukazała się w latach dziewięćdziesiątych na N64 zgarniała mocne 8/10.

Trylogia Sly, jak i seria inFamous też pląsały się w okolicy 84%. Cuszima to 83% od branży i 9/10 od graczy. Podkreśla to tylko klasę studi, że od dwóch dekad serwują bardzo dobre tytuły.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kopersztyk w Lutego 09, 2022, 05:43:38 am
Wczoraj mi wpadła platynka, dodatek jeszcze przede mną i multi do wypróbowania. Z podstawką zeszło mi ponad 100 godzin. Grałem sobie na spokojnie ciesząc się eksploracją i klimatem. Według mnie wszystko w tej grze jest dopracowane - grafika, warstwa audio, świetny system walki, fabuła, którą z początku lekko olewałem okazała się bardzo ciekawa. Jin Sakai jest świetnie napisaną postacią. Seria Infamous jakoś nie przypadła mi do gustu, w Sly Coopery nie było mi dane zagrać, ale w tym wypadku ciężko mi się było oderwać od tej gry. Chyba ani razu podczas eksploracji nie unikałem walki i stawałem do konfrontacji - cholernie przypadł mi do gustu system walki. Jak dla mnie perełka. Pluję sobie w brodę, że nie wziąłem na premierę.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Lutego 09, 2022, 08:52:09 am
Ta gra jest aż tak dobra, że każde 10m na pieszo sprawia przyjemność nic nie robiąc. Zaskoczenie totalne od SP po dotychczasowych średniakach.
Dobrze, że wyszło coś takiego po rozczarowujących dla mnie U4 i TLOU2 gdzie miejscami ziewałem z nudów.
Graj na najwyższym poziomie w Ducha, wówczas jeszcze bardziej docenisz tytuł.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Kopersztyk w Lutego 09, 2022, 10:57:33 am
Przechodziłem na trudnym. Od jakiegoś czasu bardzo mnie razi w grach hud, którego jest momentami, aż za dużo. Od RDR2 praktycznie wszystko wyłączam. Tutaj bardzo miłe zaskoczenie przy wskazywaniu drogi. Niby smaczek z tym wiatrem, lisami ale takie rozwiązania przyjmuję z otwartymi ramionami. Zrobiłem nawet test - czy trafię w punkt na drugim końcu mapy bez włączania tejże - dało się.
Tytuł: Odp: Ghost of Tsushima
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Marca 06, 2024, 17:19:11 pm
https://www.youtube.com/watch?v=EzWBNwhb870

W maju na PCMR.  :>