Autor Wątek: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios  (Przeczytany 10303 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #80 dnia: Października 01, 2021, 17:09:58 pm »
Miałem podobnie, tzn. miałem już wtedy PSX'a mniej więcej od roku i zdążyłem już zakochać się w grach wideo, ale MGS to było coś innego. Ech...
To calkiem podobnie jak u mnie ;) Najpierw sobie za odlozone pieniadze kupilem Tekkena 3, a pozniej znowu dlugo odkladania i mgs. Znalem gre na pamiec w pewnym momencie :D

Chyba jedyny sposób to znaleźć kogoś, kto doskonale rozumie serię i samego Kojimę i jemu powierzyć projekt, ale z Kojimą jako konsultantem (taka rola mogłaby mu odpowiadać).
Tak tak, nie wyraziłem się precyzyjnie. To nie musi być kolejne A Hideo Kojima game ;) Chyba bym nawet tego nie chciał. Niech po prostu patrzy czujnym okiem i wyznacza kierunek jakim wszystko ma iść.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #81 dnia: Października 01, 2021, 23:15:46 pm »
Ja przechodziłem chyba z 50 razy MGSa na płycie demo dołączonej do Oficjalnego PS Magazynu, bo po kupnie PSX nie miałem za dużo gier, a akurat w sklepie był jakiś stary numer z tym demkiem za 20zł (PSXa kupiłem w 1999). W tej PSXowej wersji do perfekcji brakuje mi tylko jednej rzeczy - w grach wydawanych potem, postaci zaczęły dostawać animowane (nadal rozpikselowane) oczy i usta i żałuję, że Kojima nie wpadł na ten pomysł, bo to machanie głowami dziś już niestety jest nieco śmieszne (z gier które kojarzę, miał to na pewno Tomb Raider 4 w 1999).

Z jednej strony chętnie bym przyjął remaster tej gry i właśnie od Bluepoint Games. Z drugiej - MGS4 już na PS3 pokazał, jak daleko świat poszedł do przodu, mieszcząc po 4-5 aren z jedynki na raz, na jednej arenie - i nagle wszystko stało się takie malutkie niemożliwe do podzielenia na tak małe segmenty, jak kiedyś. Remaster Medievila też pokazał, że te ciasnawe levele z PSX średnio się remasterują.
Plotki o trójeczce brzmią znacznie lepiej, bowiem to akurat po latach moja ulubiona część i jedyne co bym w niej poprawił, to kolejność leczenia ran, którą można było wykonać od tyłu (bandaż, usztywnienie, dezynfekcja, wyjęcie kuli/strzały) ;)
Przy MG1 i MG2 można z kolei zaszaleć, bo tutaj trzeba by rozwinąć warstwę fabularną, a wtedy czemu nie rozwinąć i level designu, uznając tamte gry jedynie za concept arty. To by akurat mogło być najlepszym rozwiązaniem.

Jeśli jednak za to wzięli się Chińczycy... remake wyjdzie taki sobie, a nowa część jeszcze gorsza. Oczywiście logiczną kontynuacją byłby sequel piątki, gdzie może poznalibyśmy dalsze losy Psycho Mantisa i Liquida, ale boję się, że ta telenowela zakręci się pod nowymi skrzydłami w jakąś dziwną stronę.

Oby więc Bluepoint jak najszybciej pokazało jakiś teaser tego co robi, żebyśmy przestali gdybać. Niestety, pierwsza okazja to zapewne VGA w grudniu, a potem po szale lutowo-marcowym z Horizonem i GT7, Sony pewnie najwcześniej w kwietniu zacznie teasować kolejne gry.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #82 dnia: Października 04, 2021, 10:00:51 am »
To calkiem podobnie jak u mnie ;) Najpierw sobie za odlozone pieniadze kupilem Tekkena 3, a pozniej znowu dlugo odkladania i mgs. Znalem gre na pamiec w pewnym momencie

Pamiętam ogrywanie demka, chyba z OPM raz za razem. Na dodatek MGS to była też moja pierwsza kolekcjonerka w życiu (i o ile się nie mylę pierwszy pre-order :D ) - chyba w PSX Extreme była reklama na całą stronę (muszę kiedyś poszukać tych starych numerów). Nie pamiętam już kto to sprzedawał, ale to była dość unikatowa sytuacja, nawet chyba trzeba było uiścić opłatę zaraz po rezerwacji. Gdy przyszło pudełko, razem z bratem i kumplem mieliśmy fajną ceremonię otwierania - po drodze, niosąc pudełko wpadłem w połowie do kanału samochodowego. Najważniejsze było, iż pudełku nic się nie stało ;). Wciąż mam, trochę sfatygowane, ale jest praktycznie kompletne - tylko koszulki brakuje, choć może nie została oddana :P.

Tak Tekken 1-3, Crash 2, Resi 2 - ech łezka w oku się kręci, fajnie to się wspomina :).

Jeśli jednak za to wzięli się Chińczycy...

To chińskie studio to jednak nie taki developer jak można by się spodziewać. W zasadzie to są bardziej światową firmą, mają placówki na każdym kontynencie, a Chińczyków to raczej jest tam niewielu (chyba nawet szef studia w Chinach to ktoś z Zachodu). Mało tego to duże studio outsource'owe, robili przy masie gier, w tym dla Sony (ostatnio Demon's Souls), więc może to ma sens. Gdyby przy projekcie pracowało PlayStation, to byłbym spokojniejszy. Jeśli to jednak w całości decyzja Konami...
« Ostatnia zmiana: Października 04, 2021, 10:02:41 am wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #83 dnia: Października 04, 2021, 11:46:16 am »
Pamiętam ogrywanie demka, chyba z OPM raz za razem.
Ja demko MGSa mialem na demo one dodawanym do konsoli, takie bylo menu gdzie sie plywalo w morzu w 3d :D Chociaż jednak jak sprawdzam, to chyba tam tylko był trailer video, a demko musialem mieć z jakiegoś innego dysku, oczywiscie tez ograne na wszystkie mozliwe sposoby :D

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #84 dnia: Października 04, 2021, 11:56:45 am »
Trailer i to chyba był ten z wczesnej wersji, concept/vision czy jak tam się zwał. Demo zaś chyba miał OPM właśnie. Swoją drogą więcej ogrywałem chyba tylko demo RE2, nie pamiętam czy było na płycie z konsolą, czy też z gazetki ;).

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #85 dnia: Października 04, 2021, 23:28:12 pm »
Mówicie o trailerze z 1996, który powstał na PC:


Czy o tym późniejszym, który był też na płycie z demem, z 1997, gdzie wciąż były wstawki CGI których w grze brak (szkoda, że nigdy nie udostępniono pełnych), oraz gdzie Snake potrafił kopać z półobrotu, co też ostatecznie wyleciało:


Ten pierwszy jest ciekawszy, bo ma zupełnie inny interfejs (czasem w sieci pisano, że to prototyp MGS2 na PSX, zanim grę przeniesiono jednak na PS2).

Jak mi szkoda, że Konami nie rzuciło kasą w licencję utworu Georgya Sviridova, ten motyw muzyczny z MGS1 był najlepszy z całej serii.
« Ostatnia zmiana: Października 04, 2021, 23:30:48 pm wysłana przez gnysek »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #86 dnia: Października 05, 2021, 01:06:45 am »
Ja mówię o tym drugim, ten pierwszy widzę pierwszy raz na oczy. A muzyczkę z mgs kocham właśnie od tego trailera.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #87 dnia: Października 06, 2021, 13:23:18 pm »
W kwestii Kojimy i przyszłości serii (ta sama informatorka co pryz okazji Bluepoint):

https://twitter.com/millieamand/status/1445320245896417281?s=20

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #88 dnia: Października 06, 2021, 15:19:03 pm »
A ja gdzies na twitterku widzialem ploteczki, ze Kodzambo pracuje nad 2 projektami, jeden ekskluzywnie dla sony - nowe IP i drugi dla MS - istniejace IP.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #89 dnia: Października 06, 2021, 16:39:43 pm »
A ja gdzies na twitterku widzialem ploteczki, ze Kodzambo pracuje nad 2 projektami, jeden ekskluzywnie dla sony - nowe IP i drugi dla MS - istniejace IP.

Jest coś takiego ;). Możliwe, Spancer nie bez powodu w ostatnich dwóch (a może więcej) streamach ma na półce figurkę Ludensa od Kojima Productions. Sony też by raczej nie porzucił, w końcu jest z nimi związany od lat, a i pomoc Sony przy zakładaniu studia była spora. Jedynie samo Sony mogłoby nie być zainteresowane, ale Hulst raczej ma dobre relacje z ojcem MGS.

Nie wyklucza to, że może promować nowe MGS'y. Na pewno nie poświęcałby temu tyle czasu, co kiedyś. Ale wystarczy, że pokaże się w kilku miejscach/wywiadach, udzieli kilku wskazówek co do kierunku i już. Pamiętacie pierwszą Castlevanie Lords of Shadow? Kojima także miał pełnić rolę doradcy, co w rezultacie sprowadzało się do bardzo skąpego wkładu.
« Ostatnia zmiana: Października 06, 2021, 16:44:03 pm wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #90 dnia: Października 06, 2021, 16:43:18 pm »
Ano. Ciekawe w sume przy czym mógłby maczać paluszki.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #91 dnia: Stycznia 09, 2022, 14:24:05 pm »
Cytuj
"Under the PlayStation Studios family we now have a total of 17 studios," said Ryan. "And we are looking forward to seeing these  teams shine as they unleash their creative talents and bring their own sense of innovation to our first-party portfolio.

"Innovation on PlayStation 5 also extends to the platform experience itself. And in its first year we have already added new features to the console, such as 3D audio on TV speakers and share play between PS5 and PS4.

"This year we are also planning to introduce a new tournaments feature on PS5. Innovations for us at PlayStation also means that we are going to lead the way with exploring new technology that unlocks new entertainment experiences."
https://www.vgchartz.com/article/452156/jim-ryan-playstation-has-17-studios-working-on-first-party-titles/