Autor Wątek: The Order 1886  (Przeczytany 320781 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1840 dnia: Lutego 24, 2015, 13:17:07 pm »
Żaden MGS ojebany z cutscenek i grany na pałę specjalnie dłuższy od Ordera bez cutscenek raczej by nie był, a że Hideo potrafi wjebać jeden przerywnik dłuższy niż wszystkie z TO razem wzięte...

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1841 dnia: Lutego 24, 2015, 14:48:07 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/iBcVjPN9IEY?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

el becetol

  • Gość
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1842 dnia: Lutego 24, 2015, 14:57:56 pm »
 :lol:

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1843 dnia: Lutego 24, 2015, 15:00:45 pm »
:lol:

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1844 dnia: Lutego 24, 2015, 15:23:31 pm »
 :lol:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 103
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1845 dnia: Lutego 24, 2015, 15:39:47 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/iBcVjPN9IEY?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
O kur** normalnie płacze ze śmiechu :lol:.

Tekst w miarę, były tylko dwie nieprawidłowości co do ostrości i logowania.







Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1846 dnia: Lutego 24, 2015, 15:49:25 pm »
POZAMIATAŁ CIĘ. Twój płacz jest bardzo na miejscu.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1847 dnia: Lutego 24, 2015, 17:28:02 pm »
A ja się ciągle zastanawiam, czemu PC Master Race próbuje udowodnić, że sztuczki graficzne i oświetlenie nie są częścią grafiki. Przecież liczy się efekt finalny, a nie jak się go uzyskało. Jeżeli jakiś developer rozjebał Crysisa i dorównał do The Order robiąc to sztuczkami graficznymi to tylko świadczy o ogromnym talencie tego developera.
Przecież tam nie ma żadnych sztuczek graficznych które mają ukryć jakieś niedoróbki tak jak blacharze mówią(ostatnio na benchmarku mówili że mgła w the order ma zakryć niedoróbki  :lol:). W ten sposób obecnie jest renderowana każda gra i każda gra z samym albedo bez normal map, bez oświetlenie, bez shaderów, bez AO, bez post procesu i wielu innych rzeczy wyglądałaby tak samo jak na tym zdjęciu z the order. Szczegółowość otoczenia przecież zamiata crysisem 3 jak chce.
Ostatnio właśnie sobie zainstalowałem c3  i ta gra  przy the order wygląda jak plastikowa, kolorowa bajeczka dla dzieci. Mega sztuczność. Na statku wchodzę w jakąś wnękę bez żadnych źródeł  światła a tam  się tekstury świecą jakby w pobliżu były jakieś lampy stadionowe, tragedia. Obiekty kanciaste, barierki są dosłownie kwadratowe, łańcuchy 2d, koła kanciaste, niektóre gaśnice w 2d. Tekstury tylko niektóre robią(akurat na statku są bardzo wysokiej jakości), a większość jest średnia i nierealistycznie się błyszczy(brak physically based rendering). Jedynie tereny z trawą wciąż wyglądają bardzo dobrze. Cala reszta poczynając od tekstur, kanciastych głowach a kończąc na oświetleniu jest daleko w tyle za the order. I nie chodzi tu o jakieś sztuczki.
Cytuj
Idąc tą drogą dostaniemy graficzne majstersztyki które interakcji z otoczeniem, fizyki itp. na oczy nie widziały : ). Pomieszczenia w Residencie 1 np. wyglądają imo lepiej od jakiekolwiek Crysisa, no ale pomieszczenia w Residencie wiadomo jak są zrobione.

Żeby nie było, że pije do Ordera który fizykę z tego co widziałem ma bardzo fajną, ale sztuczki, oświetlenie, tekstury idą ogólnie w stronę coraz ładniejszym kosztem interakcji i gameplayu, niedługo będziemy grać w śliczne interaktywne dema które nie pozwalają na nic, ale za to jak wyglądają.
Ale przecież w crysis 3 interakcja z otoczeniem nie jest większa niż w the order.
« Ostatnia zmiana: Lutego 24, 2015, 18:03:45 pm wysłana przez Wulfen »

Milford_Cubicle

  • Tajny współpracownik
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2007
  • Wiadomości: 856
  • Reputacja: 2
  • IT could swallow all of us before IT even CHEWED!
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1848 dnia: Lutego 24, 2015, 17:50:54 pm »
Ale przecież w crysis 3 interakcja z otoczeniem nie jest większa niż w the order.
Crysis 2 i 3 w ogóle są denne, dla mnie istnieje tylko 1 która pozwalała na wiele, jak miałem ochotę to i skosić większość drzew mogłem albo rzucić człowiekiem w ścianę jakiegoś małego budynku i go zawalić, niby nic ale frajda z samej możliwości była. W ogóle Crysis naturą stoi, jak poszli bardziej w stronę miast i budynków, to wiele ta gra straciła.
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1849 dnia: Lutego 24, 2015, 18:31:39 pm »
Juras przeszedłeś samego siebie  :lol:


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 263
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1850 dnia: Lutego 24, 2015, 20:13:55 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/iBcVjPN9IEY?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
je**em :lol:

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1851 dnia: Lutego 24, 2015, 20:25:30 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/iBcVjPN9IEY?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
je**em :lol:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1852 dnia: Lutego 24, 2015, 20:32:02 pm »
 :lol: :lol: :lol: No i teraz nie ma bata, Kyo musi zostać.

bojawiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 29-11-2013
  • Wiadomości: 3 321
  • Reputacja: 86
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1853 dnia: Lutego 24, 2015, 20:44:08 pm »

Mrocz

  • Gość
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1854 dnia: Lutego 24, 2015, 21:10:00 pm »
Po prostu perła gameonly :lol:

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1855 dnia: Lutego 24, 2015, 23:31:20 pm »

Magiq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2005
  • Wiadomości: 2 814
  • Reputacja: 66
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1856 dnia: Lutego 25, 2015, 08:05:40 am »
@Juras  :lol:
Ciekawe co Kyo wymyśli  ;)

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1857 dnia: Lutego 25, 2015, 09:12:12 am »

Nareszcie ukończyłem Order. Zajęło mi to jakieś 9h na normalu, czyli mniej więcej tyle co przejście Unchartedów  ;)

Jestem chyba targetem tej gry, bo bardzo mi się podobała.
Świetna, dojrzała fabuła (rewelacyjna w porównaniu do większości gier), design świata, dialogi, dubbing, soundtrack i reżyseria.
Trafiły się nawet sceny, których łatwo nie będzie wyrzucić z pamięci. Emotions niemal jak u Quantic Dreams
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Single player zawiera sporą ilość cutscen, dlatego postawiłbym go bardziej obok Beyond lub MGSów, niż obok Uncharted/Gearsów.
Sam gameplay jest mocno zróżnicowany. Raz eksplorujemy miasto, innym razem przechodzimy przez nie jak rambo.
Fragmenty strzelane są dopracowane niemal do perfekcji. Grywalność nie jest mniejsza niż we wspomnianych Uncharted/GoW, a gra
we wielu elementach wyprzedza te produkcje. O ile tam przez większość czasu biega się z nieciekawymi, podobnymi sobie giwerami,
tak tutaj każda broń jest zupełnie inna a ich możliwości są powiewem świeżości wśród shooterów. Niczym wyjęte z Ratchet & Clank.
Różne są opinie na temat gameplayu, ale pokażcie mi grę, która pozwala na tak efektowne akcje:


To nie jest cinematic, ale czysty gameplay, który pozwala urywać kończyny i zestrzeliwać granaty w locie  8) Tutaj nawet podnoszenie się z ziemi wygląda świetnie.

Grafika jest trudna do opisania, ponieważ jej jakość wyprzedza o kilka klas, najlepsze graficznie produkcje z jakiegokolwiek sprzętu.
O ile driveclub w odpowiednim oświetleniu i warunkach pogodowych potrafi wyglądać fotorealistycznie, tak w Orderze takie fragmenty
występują znacznie częściej.
Animacja, shadery, fxy, postprocessing, 3d.. Żadna gra nawet się nie zbliżyła do the Order.


Zgodzę się z wieloma zarzutami recenzentów. Gra jest krótka, dlatego że poprostu po przejściu singla nie ma już nic do roboty.
Tryb hordy, multiplayer, jakiś survival. To są tryby które pasują do takiej produkcji i poprostu powinny znaleźć się w grze.

Gdybym miał ocenić samą kampanię, zebrałaby bardzo wysoką notę.
Podobały mi się rozwiązania gameplayowe, postaci oraz fabuła. W dodatku jest to pierwsza gra tak dobrze łącząca film i grę. A to
przecież jest marzeniem developerów i graczy od wielu lat.
Długość singla nie odbiega od dzisiejszych standardów. Prawdziwą bolączką jest jednak brak dodatkowych trybów rozgrywki.
Myślę, że gdyby Order oferował chociażby dopracowanego coopa i hordę, miałby średnią w okolicy 9.
Ale liczy się to co jest, tak więc dałbym 8/10  :angel:

BTW. Włączyłem byle jaki level żeby sprawdzić polski dubbing, a tam taki kwiatek już na samym początku:

 :lol:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 263
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1858 dnia: Lutego 25, 2015, 09:42:22 am »
Jest opcja polskie napisy + ang dubbing?

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1859 dnia: Lutego 25, 2015, 09:50:17 am »
No ponoć właśnie nie ma.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 263
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1860 dnia: Lutego 25, 2015, 09:57:33 am »
Słabo, druga taka wtopa po DL.
« Ostatnia zmiana: Lutego 25, 2015, 09:59:28 am wysłana przez windomearl »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1861 dnia: Lutego 25, 2015, 10:37:11 am »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/ZTKTycylDnM?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Żaglówki bez odbić w wodzie i czy mógłbyś zrobić zdjęcie postaci na granicy światło/cienia, bo tak podejrzanie girskowo tu jest.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 683
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1862 dnia: Lutego 25, 2015, 10:52:04 am »
czy mógłbyś zrobić zdjęcie postaci na granicy światło/cienia, bo tak podejrzanie girskowo tu jest.

Jeśli pytasz się, czy oświetlenie dynamicznych obiektów działa tu tak jak w wielu grach (szczególnie poprzedniej generacji), czyli cały obiekt jest ściemniany/rozjaśniany, to odpowiedź brzmi - nie. Masz tu normalne przejścia, choć zastanawiam się, czy od każdego światła, na to nie zwracałem uwagi. Na pewno główne światła rzucają dynamiczne cienie na postacie.

EDIT: Dopiero teraz zobaczyłem filmik - wygląda jakby w tej scenie cień nie był dynamiczny. Możliwe, że zależy od poziomu skomplikowania scen. Ten fragment sam sprawdzę dziś.

Tak czy inaczej mam kilka screenów, gdzie fragment postaci (najczęściej twarzy) jest fajnie doświetlony i wyraźnie widzisz kształt cienia.
« Ostatnia zmiana: Lutego 25, 2015, 10:58:35 am wysłana przez Zielarz »

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1863 dnia: Lutego 25, 2015, 11:21:32 am »
Nie zwróciłem uwagi na żaglówkę. Faktycznie brak odbicia  :-?
Cycki w nagrodę za spostrzegawczość:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Jeśli chodzi o cieniowanie postaci podczas gameplayu, to jest tak jak opisał zielarz. Na tą chwilę mogę pokazać takie przykłady:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 570
  • Reputacja: 252
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1864 dnia: Lutego 25, 2015, 11:36:41 am »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/iBcVjPN9IEY?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Udostępniac, lajkować, szerować, łapki w górę  :grin: I mięśnie brzucha dziś nie muszą być na treningu ćwiczone  :hahaha:

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1865 dnia: Lutego 25, 2015, 13:05:09 pm »
Bardzo ładny tekst. Szkoda, że ten dzieciak po polsku śpiewa, a nie w innym języku to lepiej by napisy pasowały.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1866 dnia: Lutego 25, 2015, 17:08:09 pm »
@Juras  :lol:
Ciekawe co Kyo wymyśli  ;)
:lol:
smieszniejsze pytanie od filmiku

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 683
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1867 dnia: Lutego 25, 2015, 20:53:39 pm »
czy mógłbyś zrobić zdjęcie postaci na granicy światło/cienia, bo tak podejrzanie girskowo tu jest.

Właśnie przechodziłem ten poziom i zwróciłem uwagę na działanie oświetlenia. Otoczenia ma wypalone światło, o czym wszyscy wiedzą. Na scenie umieszczone są lightprobe'y, które przechowują informację na temat światła w rożnych miejscach lokacji. Stąd postać otrzymuje kolor światła/cieni, jest przyciemniana lub rozjaśniana. Sama postać jest doświetlana dynamicznie, aby wszystko się zgadzało. Problem jest taki, że te światła są ustawiane ręcznie na scenie, więc są miejsca gdzie ich nie ma, pomimo, że na lightmapie jest ładne światło. Gdy postać w takie miejsce wejdzie to widać, że nie rzuca cienia na otoczenie oraz nie jest oświetlaną dynamicznie i cześć magi znika. Ponadto zauważyłem, że dynamiczne światła w tej scenie mają czasem inny kierunek oraz cień rzucany przez postać jest zbyt słaby. Przez to wydaje się, że go nie ma. Z drugiej strony są miejsca gdzie zastosowali to idealnie i mamy beauty shot ;).

Czyli jest tak jak na prezentacji RaD na temat ich rozwiązań technologicznych.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1868 dnia: Lutego 25, 2015, 22:01:53 pm »
W kilku miejscach cienie od słońca są statyczne, a postać nie rzuca cienia. Co ciekawe statyczne cienie są tam tylko na dachu, natomiast jak zejdzie się na dół obiekty rzucają już dynamiczne cienie.  Pewnie zrobili to ze względu na zbyt skomplikowaną scenę(w killzone shadow fall tez się to zdarzało, od slajdu 55: http://www.slideshare.net/guerrillagames/killzone-shadow-fall-gdc2014-valient-killzonegraphics ), ewentualnie chcieli zrobić bardzo miękkie cienie i uznali że to żadna różnica wizualna, a zaoszczędzą trochę mocy.  Na razie zauważyłem to jedynie w 3 miejscach. Dwa razy w pierwszym chapterze i raz czy dwa właśnie w 9.
Cytuj
czy mógłbyś zrobić zdjęcie postaci na granicy światło/cienia, bo tak podejrzanie girskowo tu jest.
wystarczy zejść z dachu i cienie stają się dynamiczne :) jeśli o to ci chodziło.



inne zdjęcie z tego rozdziału gdzie cienie są dynamiczne żeby ktoś nie gadał że są tam statyczne cienie:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Lutego 25, 2015, 22:52:41 pm wysłana przez Wulfen »

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1869 dnia: Lutego 26, 2015, 08:47:07 am »
Analiza techniczna The Order: 1886
Cytuj
Światło ma ogromne znaczenie zarówno dla realistycznego oddania właściwości materiałów, jak i realizmu sceny. W grze zastosowano połączenie stałych map świetlnych dla obiektów scenerii z harmonikami sferycznymi dla elementów oświetlanych dynamicznego. W przypadku gier, w których pora dnia nie zmienia się w dynamiczny sposób, zastosowanie stałych map ma wiele plusów, co zresztą The Order: 1886 wyraźnie udowadnia. Efekt bywa zdumiewająco realistyczny.
http://www.eurogamer.pl/articles/2015-02-25-analiza-techniczna-the-order-1886

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 683
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1870 dnia: Lutego 26, 2015, 10:05:22 am »
Analiza techniczna The Order: 1886
Cytuj
Światło ma ogromne znaczenie zarówno dla realistycznego oddania właściwości materiałów, jak i realizmu sceny. W grze zastosowano połączenie stałych map świetlnych dla obiektów scenerii z harmonikami sferycznymi dla elementów oświetlanych dynamicznego. W przypadku gier, w których pora dnia nie zmienia się w dynamiczny sposób, zastosowanie stałych map ma wiele plusów, co zresztą The Order: 1886 wyraźnie udowadnia. Efekt bywa zdumiewająco realistyczny.
http://www.eurogamer.pl/articles/2015-02-25-analiza-techniczna-the-order-1886

O tym właśnie pisałem, choć nie znam określenia "harmoniki sferyczne" tylko light probes ;).

inne zdjęcie z tego rozdziału gdzie cienie są dynamiczne żeby ktoś nie gadał że są tam statyczne cienie:

Tę scenę miałem właśnie na myśli pisząc o beauty shot ;). Jest to idealny przykład sceny pokazowej, gdzie gracz wchodzi i szczęka mu opada. W pamięci zostaje mu świetnie ujęcie, z cudownym oświetleniem.

Tak czy inaczej jest to połączenie oświetlenia statycznego i dynamicznego, o czym wcześniej pisałem. Otoczenie ma wypalone światło, ale dokładają do tego też dynamiczne, aby wszystko się zgadzało i Galahad był ładnie oświetlony ;). I w tym wypadku cień postaci jak i jego intensywność się zgadza.

wystarczy zejść z dachu i cienie stają się dynamiczne :) jeśli o to ci chodziło.

Właśnie nie do końca, bo na tym samym obszarze wystarczy pójść nieco dalej i cienia już nie ma. Sceny nie są oświetlane jednym światłem głównym, tylko doświetlane wieloma dynamicznymi. Daje to dużą kontrolę nad światłem, nastrojem danych ujęć, pozwala zmieniać natężenie tam gdzie jest potrzebne. Powoduje jednak pewne niespójności. Z resztą miałem buga w sekcji z Whitechapel - skybox znikł/nie wczytała się tekstura i miałem bardzo ładnie uwypuklone poszczególne światła, które doświetlają dane sekcje sceny.

Poza tym z tego co pamiętam to przez długi czas produkcji RaD nie miało w swoim silniku Area Lights. Na prezentacji mówili, że może ostatecznie będą. Ciekawe, czy dopisali je, czy może przejdzie to na następną część (w sumie to wygląda czasem jakby były).

Triki, których wielu graczy nawet nie zobaczy (ba, sam nie zwracałem na nie uwagi tak bardzo byłem zaaferowany grafiką oraz akcją). Tak czy inaczej nie zmienia to faktu, jak świetnie wykonana jest gra.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1871 dnia: Lutego 26, 2015, 11:23:46 am »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1872 dnia: Lutego 26, 2015, 13:16:49 pm »
Cytuj
Poza tym z tego co pamiętam to przez długi czas produkcji RaD nie miało w swoim silniku Area Lights. Na prezentacji mówili, że może ostatecznie będą. Ciekawe, czy dopisali je, czy może przejdzie to na następną część (w sumie to wygląda czasem jakby były).
Też jestem ciekaw :) The order jest drugą gra renderowaną w sposób tiled forward rendering(forward+), a to jest dość nowa metoda i wymaga jeszcze rozwoju. Podobno area light tam jeszcze nie jest/nie było gotowe, przynajmniej rok temu. Crytek kiedyś pisał coś takiego "Most research so far considered just simple light models (mostly point lights)". Crytek też zastanawiał się nad forward+ przy produkcji ryse i ostatecznie wybrali głównie defered shading, a tylko dla niektórych materiałów forward+(chociaż w ryse i tak nie ma w ogolę area light). Napisali jeszcze że jest to przyszłościowa opcja.
http://www.crytek.com/download/2014_03_25_CRYENGINE_GDC_Schultz.pdf

Z częścią problemów RaD pewnie sobie już poradziło.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 683
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1873 dnia: Lutego 26, 2015, 13:48:09 pm »
Rok temu nie mieli i wydaje mi się, że tę samą prezentację mieli tez gdzieś później i wciąż ta sekcja nie została zupdate'owana. Nawet jeśli zrobili je, to kto wie czy mieli czas je użyć. Niestety na tegorocznym GDC nie ma na razie nic od RaD, ale z drugiej strony panele wciąż wskakują.

Przypomniało mi się, że dopiero wczoraj zobaczyłem ich myk na odbicia postaci w niektórych przedmiotach, np. wazach, czy miedzianych beczkach. O ile się nie mylę to wykorzystali kapsuły, których używają do AO dla postaci (tak jak w TLoU). Dzięki temu mają prosty model z jednolitym kolorem, który może się odbijać w małych przedmiotach i bardzo rozmytych odbiciach (miedź). Niestety nie mogą tego przenieść na większe płaszczyzny.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1874 dnia: Lutego 26, 2015, 15:13:27 pm »
Ciekawa metoda :) sam się trochę zastanawiałem jak zrobili te odbicia postaci :)

Jeszcze tak odnośnie cieni i oświetlenia. Myślę że dynamiczne cienie na całej scenie od słońca zależą od sceny. Zresztą  na swojej prezentacji RaD pokazywało, że cienie od słońca są dynamiczne, a wypalone jest oświetlenie indirect. Tylko widać nie zawsze się dało lub nie dawało zadowalających efektów i te od słońca czasami też są wypalone.
W tym miejscu np na pewno jest jedno dynamiczne światło i cienie od słońca:

Gdyby te cienie były wypalone na otoczeniu nie byłyby aż tak ostre i nie byłoby widocznego lod. Na 100% cienie od słońca otoczenia w tamtym miejscu są dynamiczne.
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Lod cieni:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)


A tutaj widać że cienie są w całości statyczne.
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Cienie wyglądają w charakterystyczny sposób dla cieni wypalonych do tego brak jest cienia postaci na otoczeniu(chociaż to się teoretycznie pewnie dałoby sie zrobic).


W tamtym pomieszczeniu
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
zauważ ze dynamiczny cień postaci wygląda identycznie jak cienie otoczenia, a  jak jest kombinacja cieni statycznych i dynamicznych, zwykle cienie dynamiczne wyglądają trochę inaczej niż te statyczne. Na 90% cienie otoczenia w tym pomieszczeniu też są tam dynamiczne, ale jeszcze się kiedyś bliżej przyjże
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2015, 15:16:25 pm wysłana przez Wulfen »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 683
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1875 dnia: Lutego 26, 2015, 16:24:26 pm »
Gdyby te cienie były wypalone na otoczeniu nie byłyby aż tak ostre i nie byłoby widocznego lod.

Ostre mogą być, tylko light mapy muszą być duże/musi ich być dużo. Teoretycznie dla różnych lokacji mogą mieć różne wartości (w zależności od ilości pamięci), stąd na jednych wyglądają lepiej, na drugich gorzej. Ale to jest teoria, bo jak mają na 100% to nie wiem. Tutaj nie jestem do końca pewny o co Tobie chodzi - o to, że widać "LOD" dla cieni? Jeśli tak to właśnie może świadczyć o zmianie mip mapy light mapy (masło maślane :P).

zauważ ze dynamiczny cień postaci wygląda identycznie jak cienie otoczenia, a  jak jest kombinacja cieni statycznych i dynamicznych, zwykle cienie dynamiczne wyglądają trochę inaczej niż te statyczne. Na 90% cienie otoczenia w tym pomieszczeniu też są tam dynamiczne, ale jeszcze się kiedyś bliżej przyjże

Tak, myślałem o tym samym i zastanawiałem się, czy to nie potwierdza tego co piszesz. Z drugiej strony mogą je odpowiednio blendować, a że mają taką samą rozdzielczość to się wszystko zgadza.

Tak czy inaczej ciężko mi powiedzieć tak w 100% jak jest. Mogą być miejscami dynamiczne dla scen, ale też mogą być odpowiednio przygotowane sceny z oświetleniem statycznym dla enviro i dynamicznym dla postaci. Dopóki nie ruszy się światło lub nie zacznie przestawiać ścian to ciężko powiedzieć mi ze 100% pewnością. Sam się jeszcze temu przyjrzę, ale może faktycznie, w kilku miejscach świecą jednym dynamicznym światłem aby podkreślić efekt. W końcu tutaj to jest małe pomieszczenie, a wyżej ulica, w której chyba też za wiele się nie dzieje.

Tak na koniec wpadła mi jeszcze jedna myśl - czy przypadkiem w tych kilku miejscach (zwłaszcza pokój) nie używają jednak area light. Taka teoria ;)
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2015, 16:26:07 pm wysłana przez Zielarz »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1876 dnia: Lutego 26, 2015, 17:57:05 pm »
Cytuj
Tutaj nie jestem do końca pewny o co Tobie chodzi - o to, że widać "LOD" dla cieni? Jeśli tak to właśnie może świadczyć o zmianie mip mapy light mapy (masło maślane :P).
zobacz jak z dalszej odległości zaczynają  "dynamicznie mrowieć"(ten cień który zaznaczyłem na czerwono), takie artefakty na statycznych się nie zdarzają.
Poza tym agresywny lod cieni zdarza sie raczej na dynamicznych cieniach jak tu
 
Nie pamiętam żeby w jakiś gearsach lub innej grze ze statycznym oświetleniem takie coś się robiło
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2015, 20:26:50 pm wysłana przez Wulfen »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1877 dnia: Lutego 26, 2015, 21:35:31 pm »

Zauważ że cienie ławki(statyczna geometria) również są dynamiczne co widać po "dynamicznych artefaktach". Mógłbym jeszcze wrzucić inny filmik, który lepiej  pokazuje dynamiczne cienie w the order, ale nie chce żeby potem jeszcze jakiś blacharz/xbot to podłapał i pokazywał jakiej słabej rozdzielczości cienie są w the order(choć w rzeczywistości w porównaniu do innych gier na ps4 i tak jest dobrze).
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2015, 21:39:49 pm wysłana przez Wulfen »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 683
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1878 dnia: Lutego 27, 2015, 10:40:04 am »
Wczoraj grałem dalej i ku mojemu zaskoczeniu checkpoint był właśnie tuż przed tym pokojem, więc jeszcze sobie trochę poobserwowałem. I powiem tak - jestem jeszcze mniej pewny tego jak faktycznie jest :D.

Z jednej strony cienie są tak bardzo spójne. Z drugiej - widziałem pewne rozbieżności. Pokój, w którym jest plama światła, ale na postaci jej nie ma. Ponadto jak popatrzeć na framugi to tam cień wygląda źle/nie ma go wcale. Ewentualnie jest bardzo postrzępiony i wygląda to dokładnie tak, jakby UV framugi zajmowało zbyt mało miejsca na light mapie (jeśli ma zbyt mało texeli, to takie rzeczy wychodzą), przez co cień cień nie jest dokładny/nie ma go wcale. W takich miejscach widać, że coś jest nie tak. Przy dynamicznym oświetleniu cień od ram okna pojawiłby się na framudze, nawet niedokładnie, ale był by obecny.

Inna rzecz - cień od furtki zaraz za tym pokojem. Znika gdy ustawi się kamerę pod pewnym kontem. A nawet jak jest obecny to tylko na otoczeniu, nie na postaciach.

Naprawdę jestem skołowany :D. Oni żonglują technikami i kto wie, jak dokładnie jest, bo mam wrażenie, że widzę potwierdzenie jednego i drugiego w jednej scenie :D. Jak skończę grę to przypatrzę się jeszcze raz tej scenie co pokazałeś, ale jeśli będę miał podobne wątpliwości to odpuszczam ;). Naprawdę świetna robota :).

Liczę, że na GDC będzie ktoś z RaD to może uda mi się go zapytać, jak to jest :D.

Art dump z materiałów i lokacji:

https://www.artstation.com/artist/hugobeyer

https://www.artstation.com/artist/jlef


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 263
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: The Order 1886
« Odpowiedź #1879 dnia: Lutego 27, 2015, 11:03:23 am »
Obdzieracie gierki z magii panowie, dzięki. ;)