Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 1944878 razy)

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19560 dnia: Czerwca 23, 2021, 15:04:02 pm »
Paradox, ale najlepsza wersja jest na koksie :lol:
Prawdziwe natywne 4k a nie jakaś pacia wyprana z barw.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19561 dnia: Czerwca 23, 2021, 15:15:26 pm »
Ray tracing dla mnie w tym przypadku robi różnicę, do tego 60fps, więc już wybór jest tylko jeden.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19562 dnia: Czerwca 24, 2021, 06:55:19 am »
Paradox, ale najlepsza wersja jest na koksie :lol:
Prawdziwe natywne 4k a nie jakaś pacia wyprana z barw.
Na którymś z porównań wyszedło szydeło z wora, że niektóre tekstury też są lepsze na tym starszym.

Ogólnie jak ktoś ma parcie na piksele to xS, klatkarz PS5, retro sS.

A najlepiej poszukać lepszej gry, co prawda sam nie grałem, ale bazując na opinii dobrego znajomego, fana dwóch pierwszych części, tej nie dał rady ukończyć a atakował dwukrotnie, pierwsze PS4 potem XsX.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19563 dnia: Czerwca 24, 2021, 09:40:46 am »
Dla mnie lepsza od poprzednich bo ileż można chodzić w kanałach czy z maską na zewnątrz. Dobra gra nic więcej.
Jakbym miał się przyczepić to jakoś dziwnie się strzela w tej grze.


Prosze jeszcze tekstury gorsze.
Także tak jak mówiłem dla mnie wersja na koks rządzi, tym bardziej, że gram na max upłynniaczu.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19564 dnia: Czerwca 24, 2021, 09:45:21 am »
A ja szczerze polecam Exodusa.
Póki co bawię się świetnie. Uwielbiam takie klimaty :)

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19565 dnia: Czerwca 26, 2021, 19:45:33 pm »






Autor przyznaje, że w wielu miejscach gra prezentuje się lepiej na starszych konsolach.



Zbyt ciemne sceny.

O gorszych teksturach nic nie wspomina raczej, ale to też pewnie pewnie efekt nextgenowości.



Lewitująca trawa.


Płaskość scen.

A najlepsze jest to.


Jak ktoś strzelał, że szlifierka kątowa w akcji to mi przykro. Tak wygląda pierwszoligowy śledzony deszcz.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19566 dnia: Czerwca 26, 2021, 20:08:44 pm »
RT i 60fps a reszta poleciała.
A ja specjalnie sobie kupiłem ME w sklepie ms aby był dowalony wizualnie w kolekcji pod XSX :lol:
Trzeba grać z płyty w wersje na Koksa a nie w to bieda coś.
Może Ukraińce się ogarną i wrzucą jakiś normalny next genowy tryb jakości.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19567 dnia: Czerwca 27, 2021, 15:14:49 pm »

O gorszych teksturach nic nie wspomina raczej, ale to też pewnie pewnie efekt nextgenowości.


Na tym obrazku wygląda mi na jakąś dodatkową mgłę na ps5 co może powodować wrażenie gorszych tekstur, bo obraz jest mniej kontrastowy.
Inną przyczyną wrażenia gorszych tekstur może być  zmiana oświetlenia. Bez GI oświetlenie może być w niektórych miejscach bardziej kierunkowe dzięki czemu lepiej widoczne są normal mapy  a z włączonym gi światło się bardziej rozprasza przez co słabiej widoczna jest normal mapa i tekstura wydaje się mniej kontrastowa, mimo że rozdzielczość tekstury jest ta sama.

RT i 60fps a reszta poleciała.
A ja specjalnie sobie kupiłem ME w sklepie ms aby był dowalony wizualnie w kolekcji pod XSX :lol:
Trzeba grać z płyty w wersje na Koksa a nie w to bieda coś.
Grałem chwilę na ps5 i jestem zadowolony z jakości. Nie jest to jakość exów od sony, ale jest dobrze. Wcześniej grałem w wersję PC na ultra detalach w 1080p bez RT i wersja na ps5 podoba mi się bardziej. Chociaż z drugiej strony wtedy grałem na monitorze  a teraz na dobrym TV i to może też w znacznym stopniu wpływać  na wrażenia.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2021, 16:35:50 pm wysłana przez Wulfen »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19568 dnia: Czerwca 27, 2021, 18:13:54 pm »
Ja Metro Exodus przeszedłem na Pro i świetnie to wyglądało.
Grałem na 1080p tv bo na 4k ziarno za bardzo biło z ekranu w niektórych miejscach. Teraz to w ogóle w 4k nie gram, marselie zrobiło swoje ;)
Wciąż niestety czekam na upgrade 4k.
Jednak miałem okazje pograć sobie w wersje na koksa. Tutaj nie ma co pisać ponieważ to wizualna brzytwa i spokojnie może tam walczyć o wizualne trofeum past genów.
Dlaczego tak narzekam na nową wersje?
Główny powód to brak tesalacji z Pc. Sorry, ale to nowa generacja i tryb jakości też jej się należy. Nie każdy ma parcie na 60fps.

« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2021, 19:03:52 pm wysłana przez Kyokushinman »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19569 dnia: Czerwca 27, 2021, 21:08:27 pm »
No brak teselacji to trochę żenada. Na pc teselacje włączałem sobie na GTX 1060 a tutaj na  nowych konsolach z kilkukrotnie mocniejszymi GPU  mają wyłączoną teselacje    :evil: Po ograniu demons souls remake gdzie mnóstwo powierzchni miało teselacje, metro wygląda trochę płasko.  Mogli po prostu dodać drugi tryb graficzny w 30 klatkach  i podnieść rozdzielczość i inne efekty albo odrobinkę przyciąć jakość RT jeżeli jest tak strasznie wymagający że trzeba inne efekty wyłączać.
Patrze sobie na te porównania i na niektórych ujęciach  obraz z nowych xboxów wygląda jakby ktoś oblał ekran mlekiem, trochę jak w resident evil 2 remake.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2021, 21:24:21 pm wysłana przez Wulfen »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19570 dnia: Czerwca 28, 2021, 09:13:21 am »
Na tym obrazku wygląda mi na jakąś dodatkową mgłę na ps5 co może powodować wrażenie gorszych tekstur, bo obraz jest mniej kontrastowy.
Inną przyczyną wrażenia gorszych tekstur może być  zmiana oświetlenia. Bez GI oświetlenie może być w niektórych miejscach bardziej kierunkowe dzięki czemu lepiej widoczne są normal mapy  a z włączonym gi światło się bardziej rozprasza przez co słabiej widoczna jest normal mapa i tekstura wydaje się mniej kontrastowa, mimo że rozdzielczość tekstury jest ta sama.

To raczej nie wrażenie, tylko tekstura jest gorsza o jedną mip mappę. Różnica nie jest duża, ale widać większe rozmycie i nie dotyczy to tylko normalki ale i albedo/diffuse. Pewnie jakiś problem ze streamingiem. Choć może też to być po prostu błąd/pomyłka - są różne systemu do zarządzania teksturami, może były robione zmiany (np.  pod XSS) i poszły globalnie. Trzeba pamiętać, że gra wyszła już ponad dwa lata temu. Przy tym pracował pewnie mały zespół, głównie programistów.

Tak mi się przynajmniej wydaje po tych screenach.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 28, 2021, 09:15:57 am wysłana przez Zielarz »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19571 dnia: Czerwca 28, 2021, 18:53:17 pm »
 Przyjrzałem się jeszcze raz filmikowi z którego pochodzi to zdjęcie i widać w tamtym miejscu  dodatkową mgłę  w wersji na ps5 a to utrudnia dostrzeżenie drobnych detali.

jakby tę mgłę zdjąć, tekstura wyglądałaby tak samo. Do tego te zdjęcie co Juras wstawił jest dość mocno skompresowane(nie jest ustawiona najlepsza jakość filmiku) co tym bardziej w przypadku zamglonego otoczenia zjada detale.
tutaj w trochę lepszej jakości:


Jak dla mnie jest dokładnie taka sama tekstura.

A żeby mieć pewność najlepiej porównać na dobrej jakości zdjęciach a nie z filmiku na yt.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 28, 2021, 18:59:06 pm wysłana przez Wulfen »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19572 dnia: Czerwca 28, 2021, 21:46:54 pm »
Wystarczy popatrzeć na ten filmik co wrzuciłem jak X1X jedzie XSX.
Wyraźnie gorsze tekstury 6:45, para, kolorystyka, rozdzielczość.
Być może nawet postacie gorsze ;)
Nie oszukujmy się wersja pod next geny to szybsze wczytywanie, RT i 60fps niestety pewnym kosztem.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 28, 2021, 21:56:41 pm wysłana przez Kyokushinman »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19573 dnia: Czerwca 28, 2021, 22:42:38 pm »
Przyjrzałem się teksturkom w grze i rzeczywiście jest jakiś problem. Niektóre potrafią migać z bardzo bliska jakby nie chciały się zdecydować którą mip mapę wybrać. W ogóle na niektórych powierzchniach najlepsza jakość włącza się dopiero jak podejdę na jakiś metr od danej tekstury.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19574 dnia: Czerwca 29, 2021, 11:10:40 am »
Przyjrzałem się jeszcze raz filmikowi z którego pochodzi to zdjęcie i widać w tamtym miejscu  dodatkową mgłę  w wersji na ps5 a to utrudnia dostrzeżenie drobnych detali.

jakby tę mgłę zdjąć, tekstura wyglądałaby tak samo. Do tego te zdjęcie co Juras wstawił jest dość mocno skompresowane(nie jest ustawiona najlepsza jakość filmiku) co tym bardziej w przypadku zamglonego otoczenia zjada detale.
tutaj w trochę lepszej jakości:


Jak dla mnie jest dokładnie taka sama tekstura.

A żeby mieć pewność najlepiej porównać na dobrej jakości zdjęciach a nie z filmiku na yt.

Mgła dla mnie nie stanowiła problemu, oceniałem to co widziałem. Najwyraźniej kompresja zabiła detale. Na tym drugim screenie faktycznie czerwona tekstura wygląda chyba tak samo, ale ta beżowa ma różnice (choć nie powiedziałbym, że na niekorzyść).

Tak czy inaczej trochę ludzi narzeka na gorsze tekstury, więc coś chyba jest na rzeczy. Ja może niedługo wrócę do Metro, mam wersję na Xboxa. Liczyłem jednak, że ten update będzie trochę lepszy. Może jednak zacznę od nowa na PC.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19575 dnia: Czerwca 29, 2021, 16:10:48 pm »
Ja poruszę inny problem, który mnie dręczy od dłuższego czasu. Latarki a TPP.

Silent Hill 3 (PS2 2003)
Światło latarki pada zawsze zgodnie z jej kierunkiem. Co godne odnotowania, nie ma żadnych wymuszeń kierunku świecenia/odwrócenia postaci kiedy bateryjki są pod obciążeniem jak i jest możliwość włączenie/wyłączenia w dowolnej chwili. Tak samo w starszym SH2 i chyba niemal w każdej innej pozycji z tej serii, włączając pierwszą z PSX.



Uncharted 4 (PS4 2016)
Póki Drake trzyma ów magiczny przyrząd w dłoni, latarka jak i światło prawidłowo ze sobą współgrają podążając co prawda za kamerą, jednak można wymusić momenty świecenia w innym kierunku, także "do kamery" i nadal wszystko jest prawidłowo. Jednak czar pryska w momencie gdy latarka ląduje za pasem spodni (np po wyekwipowaniu broni) i światło "przykleja się" do kamery ignorując rzeczywisty kierunek samej latarki. Brak kontroli nad włącznikiem.




RE2 Remake (PS4 2019)
Tutaj chyba jest to najlepiej zrobione w wymienionych pozycjach na niby już minioną, lecz nadal obecną generację. Latarka trzymana w dłoni rzuca światło w kierunku zgodnym z jej skierowaniem, nawet podczas używania broni które pozostawiają jedną rękę wolną jak pistolet czy nóż. Jednak latarka włączana jest tylko w lokacjach odgórnie ustalonych przez twórców i automatycznie wymusza obrót postaci zgodny z kierunkiem kamery, co nie ma miejsca podczas sekcji beż używania światła. Podczas świecenia tylko bieg wymusza skierowanie postaci w kierunku innym niż kamera. Drugie, bronie które wymagają użycia dwóch dłoni, powodują zniknięcie samej latarki i "snopa światła" (wolumetryczności?) jednak samo światło nadal pada w prawidłowych kierunkach. W RE3 Remake, na podstawie dema, latarka wetknięta jest w kieszeń na piersi, załącza się samoczynnie w odgórnie określonych momentach bez jakiejkolwiek integracji (animacji) postaci i jest przyklejona zawsze do kamery, czyli sto kroków w tył względem drugiej części.






Days Gone (PS4 2019)
Tu jak widać, nie chciało mi się tego instalować w celu przeprowadzania dokładniejszych testów, ale o ile mnie pamięć nie myli to światło przyklejone do kamery które ma źródło w powietrzu, brak modelu latarki u bohatera (jednak mogę się mylić i być może wystawała gdzieś z buta czy skarpety). Jedyny plus to kontrola na włącznikiem, choć tu też pewności nie mam.


TLoU2 (2020 PS4)
Tu chyba największy zawód. Co prawda można kontrolować czy świecić czy nie świecić, jednak zapalenie latarki wymusza samoczynny obrót postaci tyłem do kamery i w 100% "przykleja" kierunek padania światła do kierunku wychylenia kamery, w grze tego formatu to jednak mocno nie w porządku.



Zastanawia mnie, co jest tego przyczyną? Budżet? Czas? Może w przypadku RE2 Re, ale TLoU2? Czy to jest mocożerny efekt, czy po prostu głupia decyzja artystyczna, a może coś całkiem innego?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19576 dnia: Czerwca 29, 2021, 16:29:20 pm »
A czy to nie jest po prostu tak, żebyś widział tam gdzie patrzysz? SH to jednak statyczn ustawienia kamery, a tutaj widzisz to co kamera i z defaultu tam swieci swiatlo. Watpie zeby tutaj chodzilo o moc czy jej brak.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19577 dnia: Czerwca 29, 2021, 16:48:10 pm »
A czy to nie jest po prostu tak, żebyś widział tam gdzie patrzysz? SH to jednak statyczn ustawienia kamery, a tutaj widzisz to co kamera i z defaultu tam swieci swiatlo. Watpie zeby tutaj chodzilo o moc czy jej brak.

Dokładnie tak. Fakt, że można, a nawet może i powinno to być dopracowane, połączone z animacją, ale i to mogłoby tworzyć pewnie problemy. Wszystko to kwestia założeń twórców, logiki gry, silnika. Po prostu nie jest to dla nich tak istotne, aby coś z tym zrobić/poświęcić na to potrzebny czas.

Z jednej strony - chcesz, aby światło świeciło tam gdzie gracz patrzy (ma to sens). Pozwalasz obracać kamerą niezależnie od położenia gracza, co jest bardzo wygodne, ale tworzy problem. Co można zrobić? Postać może się zawsze obracać za kamerą (co ma trochę sensu, ale jednocześnie wprowadza ograniczenia widoczności, a co za tym idzie mobilności). Może też trzymać źródło światła i obracać je zgodnie z kamerą, ale oznacza to, że jedna ręka musi być wyłączona z akcji (albo latarka musi być gdzieś szybko dokowana podczas strzelania), a do tego animacje mogą być karkołomne. Rozwiązaniem pośrednim byłoby zaczepić latarkę gdzieś na klatce piersiowej i obracać górną część ciała razem z kamerą (w pewnym momencie nogi także muszą się obrócić). Niemniej funkcjonalność zostaje ta sama - brak niezależności kamery. Można oczywiście olać to i świecić w stronę, w którą zwrócona jest postać, a nie kamera, ale to już inna logika.

Trzeba pamiętać, że to wciąż są gry - realistyczne podejście bywa sprzeczne z rozgrywką - cierpi na tym przede wszystkim responsywność.

Faktycznie, dziwi trochę, że w takiej grze jak TLoU nie zrobili tego lepiej, ale widać nie przejmowali się tym.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 29, 2021, 16:50:20 pm wysłana przez Zielarz »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19578 dnia: Czerwca 30, 2021, 09:43:21 am »
Coś w tym jest.  W piątych Gearsach rolę latarki spełnial  latający dron. Tam zrobili to tak jak powinno (oświetlana była tylko część otoczenia w którą zwrócony był dron.)
Efekt był taki że część graczy narzekała że dron nie nadążał z latarką za kamerą :roll:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 660
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19579 dnia: Czerwca 30, 2021, 10:10:52 am »
Zapomniałem, że tak tam to działa. W sumie pomysł nie jest zły, co prawda nie ma nad nim kontroli (czyli coś jak latarka w ręce, tyle, że gorzej), ale za to unika się innych wpadek. W Gearsach nie stanowi to wielkiego problemu, bo gra nie ma chyba strasznie ciemnych lokacji, a podczas walki przeciwnicy są raczej widoczni.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19580 dnia: Czerwca 30, 2021, 11:17:09 am »
No nie wiem, jak głupi dron świeci na postać a nie przeciwników, to bardziej przeszkadza niż pomaga.



https://youtu.be/FX1v8uwXFPo?t=1231

No i mi chodzi o latarkę u sterowanej postaci a nie AI. W U4/TLoU2 towarzysze świecą i też jest poprawnie. Przeciwnicy mają latarki i tak samo.

TLoU2


DG


Do tego Days Gone z motocyklem tego problemu już nie miało.


Nie wiem, ale jeśli w takim TLoU2 to decyzja wyłącznie "artystyczna" tudzież "ułatwiacz" to dla mnie słabo, bo mi to psuje odbiór gry.


A w U4 przyuważyłem jedną rzecz, w Szkocji, pod koniec gdzie kończy się eksploracja a zaczyna, niestety, typowe wybijanie setki przeciwników, latarka w ciemnej lokacji robi taki myk.

Zostaje sam snop światła który nie rozświetla nic. Glicz czy jednak mus by utrzymać 30 klatek? Bo chyba nikt nie powie, że "decyzja artystyczna"? :)


A i wczoraj oglądałem:


Około 3:32, czym świeci Ratchet?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2021, 11:23:16 am wysłana przez Juras »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19581 dnia: Czerwca 30, 2021, 20:37:56 pm »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19582 dnia: Czerwca 30, 2021, 22:51:14 pm »



Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19583 dnia: Lipca 03, 2021, 20:22:13 pm »


Ależ pięknie pokazuje mleko w hdr czy auto hdr splinter cell na lcd :lol:
Tak grają w hdr posiadacze lcd ahahaha coż za jakość xd
Ja lepszy kontrast miałem na crt niż on w hdr na tym lcd.



« Ostatnia zmiana: Lipca 03, 2021, 20:52:22 pm wysłana przez Kyokushinman »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19584 dnia: Lipca 04, 2021, 12:15:59 pm »
1. Kup se telewizor.
2. Bój się go używać.
3. Jaraj się jaki to nie jest zajebisty.


Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19585 dnia: Lipca 04, 2021, 15:42:36 pm »
Zalety rekompensują wady. Ja tam się nie boję, jak się zepsuję za 3 lata to się kupi nowy, też oled, bo nie wyobrażam sobie przesiadać się z powrotem na LCD z mlekiem.
W LG oled dla mnie największą wadą o której nic się nie mówi jest  słaba jakość wyostrzenia, nawet prostackie wyostrzenie samsunga jest lepsze niż w LG, a TV sony to już zupełnie inna liga. Na tv Sony filmy w full hd po włączeniu opcji tworzenia realizmu miały podobną ostrość jak na LG filmy w 4k.  Druga wada to upłynniacz dostępny jedynie dla obrazu skompresowanego w 422, więc w grach trzeba stanąć przed dylematem upłynniacz w 422 i dużym IL(coś koło 100 ms  :( )  czy brak upłynniacza ale za to obraz RGB  i z mniejszym IL.
Co do HDRa to ja teraz i tak głównie gram w SDR. Patrząc jak często HDR jest spaprany w grach już nawet nie chce mi się sprawdzać i od razu odpalam w SDR a w HDR tylko filmy.
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2021, 15:55:44 pm wysłana przez Wulfen »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19586 dnia: Lipca 04, 2021, 16:20:10 pm »
Ten typ z tego filmiku nigdy tv nie ustawiał tylko włączył fabryczny tryb gra i robi teraz achy srachy jaki to oled jest zajebisty, którego nie trzeba nie wiadomo jak ustawiać. Kontrast, czerń i kolor ma niemal z automatu. Bije o zakład, że na tym oledzie jedzie na ostrości 0 czyli pacia obecna nawet w 16k :lol:
Śmieszne w tym wszystkim jest jak się zachwycał mlekiem hdr w grach 4k na lcd z 2.0. Mam o wiele lepszy tv od niego i po raz milionowy się powtórze w hdr 4k na Xe93 nie ma kolorów i kontrasu w żadnej grze na tle sdr. Jedna wielka czarno biała plama dla jakiegoś pierścienia na słońcu, którego w rzeczywistości nie zobaczysz ponieważ jest to niemożliwe z uwagi na oczojebność słońca w oczy ;)

@ Wulf

Sony oleda nie sprawdzałeś?
Tworzenie realizmu w Bravi to klasa sama w sobie.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19587 dnia: Lipca 04, 2021, 16:44:27 pm »
Jak się nie miało oleda to można było zachwycać się tym co się miało. Jest przesiadka to robią się kolejne zachwyty. Proste, sam tak miałem jak przesiadłem się na oled.

W grach ostrość ustawiam tylko na zero.
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2021, 16:50:11 pm wysłana przez Moldar »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19588 dnia: Lipca 04, 2021, 17:01:53 pm »
No dokładnie tak samo reaguje na Twoje wpisy o ustawieniach tv, graniu na full hd, ale też:


Graj jak chcesz.

Bo finalnie ma się nam z osobna podobać, nie internetowi.
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2021, 17:03:29 pm wysłana przez Moldar »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19589 dnia: Lipca 04, 2021, 17:04:37 pm »
Pacia na ekranie to nic ładnego. W 480p mam lepszy obraz po marselie niż ty byś miał z ostrością 0 w 16k. Taka różnica.
No, ale nie wnikam, najwidoczniej są zwolennicy zamglenia na całym ekranie.
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2021, 17:06:51 pm wysłana przez Kyokushinman »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19590 dnia: Lipca 04, 2021, 17:05:37 pm »
Tylko, że nie ma żadnej paćki i o to chodzi.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19591 dnia: Lipca 04, 2021, 17:08:42 pm »
@ Wulf

Sony oleda nie sprawdzałeś?
Tworzenie realizmu w Bravi to klasa sama w sobie.
Nie sprawdzałem, bo był dużo droższy od LG. Porównywalny oled od sony kosztował chyba z 2 tys więcej niż LG więc wziąłem LG. Za parę lat jak mi się LG wypali trzeba będzie przemyśleć czy nie dopłacić więcej do tv dla tworzenia realizmu.
Niestety przy niższych rozdzielczościach niż 4k widać na LG wyraźne rozmazanie czego nie miałem na TV sony. W takim demons souls między trybem 4k a 1440p jednak widzę wyraźną różnicę i to z prawie 2 metrów od 55 cali. A jakbym wziął 65 cali ta różnica jeszcze bardziej by się powiększyła.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19592 dnia: Lipca 04, 2021, 17:15:59 pm »
Pacia na ekranie to nic ładnego. W 480p mam lepszy obraz po marselie niż ty byś miał z ostrością 0 w 16k.


Ale nie odpływajmy za daleko :lol:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19593 dnia: Lipca 04, 2021, 17:20:17 pm »
@moldar
Ja ci tylko przypomne, że kiedyś dla ciebie obraz w far cry 4 z ps4 nie był ostry a to przecież top sharp 1080p game ever. Także odpowiedz sobie sam, że coś jednak jest nie tak z tym zero.

Pacia na ekranie to nic ładnego. W 480p mam lepszy obraz po marselie niż ty byś miał z ostrością 0 w 16k.


Ale nie odpływajmy za daleko :lol:
Nie zamierzam.
Marselie mclassic+mcable tj. połączne jedzie twoje zero jak chce.
Jeszcze mam to zamiar połączyć z cinema. Więc nie jest to wróżenie z fusów.

No, ale graj jak chcesz.
Ja w 1080p a ty w paci.
Gusta.
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2021, 17:25:09 pm wysłana przez Kyokushinman »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 977
  • Reputacja: 132
System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19594 dnia: Lipca 04, 2021, 17:23:36 pm »
Zapewne zamiata pod dywan, jeszcze dodajmy sygnał 480p na full hd tv xD wolę swoją pacie która nie istnieje.

Ale nie chce tego kontynuować, więc eot.
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2021, 17:33:58 pm wysłana przez Moldar »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19595 dnia: Lipca 04, 2021, 17:28:41 pm »
Zbyt mało wiesz abym z tobą dalej pisał, czego dowodem jest tekst wyżej. Bywaj.


@ Wulf

Sony oleda nie sprawdzałeś?
Tworzenie realizmu w Bravi to klasa sama w sobie.
Nie sprawdzałem, bo był dużo droższy od LG. Porównywalny oled od sony kosztował chyba z 2 tys więcej niż LG więc wziąłem LG. Za parę lat jak mi się LG wypali trzeba będzie przemyśleć czy nie dopłacić więcej do tv dla tworzenia realizmu.
Niestety przy niższych rozdzielczościach niż 4k widać na LG wyraźne rozmazanie czego nie miałem na TV sony. W takim demons souls między trybem 4k a 1440p jednak widzę wyraźną różnicę i to z prawie 2 metrów od 55 cali. A jakbym wziął 65 cali ta różnica jeszcze bardziej by się powiększyła.
Wulf teraz to może być różnie w tych tv Sony.
Ja tylko wiem tyle, że obniżają koszty i pchają śmieci do tv.
Wydaje mi się, że chyba pozbyli się film mode w oledzie, gdzieś widziałem na yt, także o genialnej płynności znów trzeba zapomnieć.
Trzeba czekać na top tv. U nich to wygląda tak top tv i downgrade przez około 4 lata znów top tv, downgrade 4 lata.

« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2021, 17:39:56 pm wysłana przez Kyokushinman »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19596 dnia: Lipca 05, 2021, 14:48:31 pm »


Klosz aka Nieskończony chyba dostał robotę. :puppy-eyes:

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19597 dnia: Lipca 06, 2021, 17:52:18 pm »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 046
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19598 dnia: Lipca 06, 2021, 18:27:01 pm »


Kolejna gra po Metro zalicza downgrade dla next gena.
Czyżby ktoś wykosił trawe i zablurował detale? :lol:

Plaga wraz z Metro (koks wersja) to dla mnie najładniejsze gry generacji.
Niestety trzeba zakupić płyte (tutaj kto wie ms może wymusić aktualizacje oni tak potrafią) albo koksa.




1440p :lol:


Koks 1800-2160p



« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2021, 18:36:30 pm wysłana przez Kyokushinman »

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 841
  • Reputacja: 16
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19599 dnia: Lipca 07, 2021, 10:06:33 am »
Ten typ z tego filmiku nigdy tv nie ustawiał tylko włączył fabryczny tryb gra i robi teraz achy srachy jaki to oled jest zajebisty, którego nie trzeba nie wiadomo jak ustawiać. Kontrast, czerń i kolor ma niemal z automatu. Bije o zakład, że na tym oledzie jedzie na ostrości 0 czyli pacia obecna nawet w 16k :lol:
Śmieszne w tym wszystkim jest jak się zachwycał mlekiem hdr w grach 4k na lcd z 2.0. Mam o wiele lepszy tv od niego i po raz milionowy się powtórze w hdr 4k na Xe93 nie ma kolorów i kontrasu w żadnej grze na tle sdr. Jedna wielka czarno biała plama dla jakiegoś pierścienia na słońcu, którego w rzeczywistości nie zobaczysz ponieważ jest to niemożliwe z uwagi na oczojebność słońca w oczy ;)

@ Wulf

Sony oleda nie sprawdzałeś?
Tworzenie realizmu w Bravi to klasa sama w sobie.

  best gaming tv - LG CX no ale na pewno vincent paci nie zauważył  :lol:  :lol: :lol: