Autor Wątek: Final Fantasy VII Remake  (Przeczytany 85480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 076
  • Reputacja: 57
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #280 dnia: Lipiec 16, 2020, 11:32:14 am »
Wczoraj, a w zasadzie dziś (ta sekcja końcowa była baaardzo długa ;) ) skończyłem i ja. Odczucia bardzo mieszane, od zachwytów po rozczarowania, choć nie jakieś duże. Wiele rzeczy ma sens, choć mogą nam się nie podobać. W sumie jest bardzo dużo do napisania na temat tej gry, może później to zrobię, bo z jednej strony korci, z drugiej szkoda trochę czasu. Tutaj kilka luźnych myśli.

Na pewno ku mojemu zaskoczeniu jest to gra przede wszystkim dla fanów oryginału. Tak wiele jest tu zrobione właśnie dla nich, w tym to co nadejdzie dalej. Owszem, Square próbuje powiększyć fanbase, ale bez znajomości pierwowzoru Remake traci tak wiele, że odbiór gry jest znacznie słabszy, a fabuła bardzo miałka (gdyby nie zmiany w scenariuszu byłoby jeszcze gorzej).

To co fajnie wyszło to zabawa z losem.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Czy jest to dobre rozwiązanie w kontekście oryginału? Śmiem wątpić, bo sporo pozmieniali i będą to robić dalej (fajnie byłoby zobaczyć wersję bliską pierwowzorowi). Czy jest to zabieg konieczny? Na milion procent tak, jestem tego pewny. Pytanie jak długo zajęło im obranie takiej drogi, bo pewnie dlatego czekaliśmy tak długo na ten remake.

Niemniej szkoda zmiany tonu gry, zwłaszcza pod koniec jak i kilku postaci.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Generalnie mam wrażenie, że Square weszło w Disney Mode.

Co czeka nas dalej? Pewnie sporo znajomych rzeczy i wydarzeń. Część z tego co było na pewno wydarzy się na nowo. Tutaj zaczną się też duże rozbieżności i wycinanie wątków z oryginału. Czy dostaniemy open world? Słowa Aerith można odczytać jako taką sugestię. Pytanie, jak długo Square będzie chciało ciągnąć tę odnogę serii? Ma to jednak spory potencjał, w tym na kolejne gry, których akcja rozgrywa się poza głównym wątkiem. To sprytny sposób - SE stworzyło serię w serii, na fali której może długo jechać.

Mam jedno wielkie pytanie:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Summony, choć zostały rozwiązane dużo lepiej niż w FFXV, są wciąż ograniczane, czego nie kupuje i nie rozumiem. Przez to ich przydatność spada.

Za mało walk. Myślałem, że przeciwnicy się zawsze respawnują, co pokrywałoby się nijako z oryginałem, jednak tak nie jest (a przynajmniej nie zawsze). Z drugiej strony to już nie jRPG, a na pewno nie klasyczne.

Jak już kiedyś pisałem - artystycznie trochę za dużo jest naleciałości z naszego życia, przez co gra traci trochę na magii starszej wizji Midgar.

Fajnie jest to, że oryginał z 1997 roku i Remake mogą spokojnie istnieć obok siebie.

Tak czy inaczej mnie kupili. Świetna gra, choć wymaga czasem przyjęcia pewnych rzeczy bez zadawania pytań i zaakceptowania dziwactw. Definitywnie wymaga znajomości oryginału, bez tego sporo traci i na pewno trudniej jest kupić liczne archaizmy. Mimo wszystko jest magia i iskra, które cechowały kiedyś każde FF. Czekam na więcej.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 111
  • Reputacja: 529
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #281 dnia: Lipiec 16, 2020, 14:30:25 pm »
Odnośnie Twojego pytania, wydaje mi się, że tak. Tym samym otwierają sobie nieskończone możliwości na pisanie historii, wykorzystując znane postaci, bo z każdym mogą teraz zrobić co chcą. Poniekąd jest to spoko, bo zupełnie nie wiadomo, czego się spodziewać.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 281
  • Reputacja: 16
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #282 dnia: Lipiec 16, 2020, 18:14:21 pm »
Cytuj
Generalnie mam wrażenie, że Square weszło w Disney Mode.

Od kiedy zrobili Kingdom Hearts to FF coraz bardziej idzie w tę samą stronę. Tylko bez Goofyego i Donalda.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 076
  • Reputacja: 57
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #283 dnia: Październik 09, 2020, 17:14:43 pm »
Dziś przyszły. Są urocze, uważam, że powinny być dodawane do gry, albo kolekcjonerki. Niby Square podaje na stronie, że nie gwarantuje jakie figurki się trafią (każda ma swoje pudełko, a te są zapakowane w większe, które wygląda jakby miało zostać wystawione w sklepie do sprzedaży pojedynczych sztuk), ale jak widać są wszystkie więc albo mam tyle szczęścia (wątpię ;) ) albo jednak pakują je w ten sposób.

Mam też większą figurkę Sephirotha, która była tu postowana - całkiem spoko jak na cenę. Niemniej sam się chyba nie skusze na resztę. Za to te in-gameowe z chęcią przyjmę jeszcze (pewnie jeszcze będzie jakaś seria). Może daliby bossów?



Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2020, 20:26:53 pm wysłana przez Zielarz »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 111
  • Reputacja: 529
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #284 dnia: Październik 15, 2020, 11:27:34 am »
Najs. Przy tych oryginalnych to jest mega powiew nostalgii dla mnie. Większy Sephiroth też spoko się prezentuje.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 076
  • Reputacja: 57
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #285 dnia: Październik 15, 2020, 12:38:11 pm »
Przy tych oryginalnych to jest mega powiew nostalgii dla mnie.

Dokładnie, świetnie to zrobili, dlatego też szkoda, iż nie dołączali tego do żadnego wydania FFVIIR. Miłym zaskoczeniem jest Cloud w sukience ;). Mam nadzieję, że będzie tego więcej, nie pogniewałbym się też gdyby je jakoś upozowali. Modele z walk też mogłyby fajnie wyglądać, choć te mają raczej najwięcej uroku.

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 888
  • Reputacja: 223
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #286 dnia: Listopad 07, 2020, 01:19:20 am »
Chodzą słuchy, że na PSV być może będzie działała w glorius 60 k/s.  :roll:

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 281
  • Reputacja: 16
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #287 dnia: Listopad 08, 2020, 14:34:57 pm »
Wczoraj właśnie szukałem jakiegoś porównania na youtube, bo już pewnie dobrze ponad tysiąc ludzi ma konsolę, ale nic. Liczę, że w końcu assety będą się wczytywać, bo po tajemniczym patchu który tydzień temu wyszedł (i był pierwszym od premiery) nie widać różnicy, a animacja która mi się odpaliła jak testowałem akurat zawierała fragment, gdzie Cloud chwyta za klamkę, która jest ośmiokątem, więc ewidentnie dalej jest lipa.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 387
  • Reputacja: 164
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #288 dnia: Listopad 08, 2020, 14:53:12 pm »
4k60fps i tekstury dograne zwłaszcza w slamsach mile widziane.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 281
  • Reputacja: 16
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #289 dnia: Listopad 10, 2020, 11:40:33 am »
Najgorzej jest chyba na ścieżkach pośród złomu. Momentami poziom PS2... filtrowałem już dziś filmy na youtube po dodanych w ostatnich paru dniach, ale nadal brak gameplayu z FF 7 z PS5 - czyżby Square usuwał?

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 281
  • Reputacja: 16
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #290 dnia: Listopad 14, 2020, 02:36:37 am »
W końcu coś znalazłem... niestety stream marnej jakości, ale już na początku widać, że nawet mimo kompresji, pustaki po prawej dalej cierpią na problemy oryginału:



Niestety, bez zewnętrznej nagrywarki chyba ciężko coś więcej się dowiedzieć :)

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 387
  • Reputacja: 164
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #291 dnia: Listopad 14, 2020, 05:25:18 am »
Tutaj żadne ssd nie pomoże ponieważ ta gra ma wiele tekstur z Ps2.
Kamienie w slamsach najlepszy przykład. Jeżeli już się coś lepiej doczyta to ile tam zyskasz 10% lepszej jakości ;)

Tylko ingerencja twórców w kod pod Ps5 coś zmieni.
FF7R Remaster całkiem możliwy.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 281
  • Reputacja: 16
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #292 dnia: Listopad 14, 2020, 16:41:00 pm »
Sugerowałem się tym wpisem - https://twitter.com/necroalx/status/1260200250326859777 - którego autor twierdzi, że tekstury w FF7 jak najbardziej są nawet pod 4K, tylko konsola... w ogóle ich nie wczytuje, tak samo jak pomijana jest niby część modeli 4K, a brak pośrednich wersji, więc leci low-poly. Liczyłem, że sporo w tym prawdy i jakimś prostym patchem aktualizującym listę zasobów, bez aktualizacji modeli i tekstur da się sporo wyciągnąć, ale może faktycznie część nie ma wersji high-res wcale i bez ogromnego patcha nie będzie dużej zmiany.

Btw., na nowym gameplayu który znalazłem dziś ciekawa rzecz, bo wczytywanie gry definitywnie wygląda na znacznie krótsze (jakoś tak 14-15 sekund?):



I znalazłem też jeden, który jest pod domem Aerith, to jest dobry benchmark, bo tam są te specyficzne kwiaty które ładują się w takim low poly, że to nawet PS2 nie jest, a chyba PSX :D Niestety, gameplaye zgrywane z PS5 są mega słabiutkie pod względem jakości.


Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 387
  • Reputacja: 164
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #293 dnia: Listopad 14, 2020, 18:48:20 pm »
Tekstury na postaciach i w wybranych miejscach dają konkretnie rade.
Jakby taki poziom był w całej grze to masakra wizualna.
Tej grze 60fps też by się przydało.
Jednak czy SE ma tyle chęci żeby ulepszać pod Ps5 jak mają jeszcze FF7R2 i FFXVI.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2020, 18:49:59 pm wysłana przez Kyokushinman »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 281
  • Reputacja: 16
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #294 dnia: Listopad 15, 2020, 01:30:20 am »
No właśnie, ten ostatni patch mógłby sugerować, że coś jest na rzeczy, ale tak naprawdę, poza zbieżnością z premierą PS5... nikt chyba nie znalazł prawdziwego powodu jego wydania. Ani na PS5 nie widać specjalnych różnic (jedynie czas ładowania), ani gra nie cierpiała na jakieś wielkie bugi, które dałoby się łatwo zauważyć, że są poprawione...
I zgodzę sie, tak jak jakiegoś wielkiego pociągu na 60 FPS nie mam i 30 mi starcza, to FF7 akurat swym dynamizmem jest jedną z takich gier, gdzie 60 FPS mogłby podkręcić jeszcze uczucie tempa walk i tu akurat by się przydało. Generalnie głównie w slasherach i bijatykach bym widział taki tryb, reszta się obejdzie - szkoda, że Square w temacie milczy, ani patcha nie komentują, ani przyszłości gry...

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 888
  • Reputacja: 223
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #295 dnia: Luty 25, 2021, 23:54:30 pm »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 076
  • Reputacja: 57
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #296 dnia: Luty 26, 2021, 11:34:48 am »
Świetnie, że Square rozbiło to na darmowy update dla posiadaczy wersji z PS4 oraz nowy kontent w formie płatnego DLC - uważam, że jest to jak najbardziej fair w stosunku do graczy. Ciekawe, czy problem z LOD zostanie rozwiązany, czy też to "by design" i tak już zostanie. W związku z tym te lepsze texy, to nawet nie musi być faktycznie zmiana (choć miejscami na pewno wybrali wyższe mip mapy), a po prostu pozbycie się problemu ;).

Fajnie, że jednak zgodnie z przewidywaniami, trochę tych darmowych update'ów mamy, a zalewu remasterów z poprzedniej generacji nie ma (co jest zasługą BC). Niemniej ciekawe, czy Naughty Dog w końcu wypuści łatki do swoich gier, czy jednak zrobią wersje z usprawnieniami. Patrząc na to co robią studia 1st party Sony, to kwestia zależna od developera, a nie wydawcy.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 111
  • Reputacja: 529
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #297 dnia: Luty 26, 2021, 13:09:09 pm »
W związku z tym te lepsze texy
Czekałem na porównanie drzwi, ale się nie doczekałem na trailerze. OBY TO ZMIENILI.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 281
  • Reputacja: 16
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #298 dnia: Luty 26, 2021, 14:43:44 pm »
Wersja z PS+ nie będzie miała opcji darmowego update, trzeba grę kupić osobno. Ależ wymyślili...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 076
  • Reputacja: 57
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #299 dnia: Luty 26, 2021, 15:07:42 pm »
To faktycznie dziwne i pozbawione sensu. Widać nie może być za dobrze :P.

Czekałem na porównanie drzwi, ale się nie doczekałem na trailerze. OBY TO ZMIENILI.

Pisali o texach, więc na 99% poprawią. Z drugiej strony, w oryginalne zostawili, choć musieli je widzieć za każdym razem jak robili/testowali grę. Nawet przy cięciach pod optymalizację, coś takiego należałoby ręcznie poprawić. Może taka wizja artystyczna :D. Element zaburzeń Clouda ;).

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 888
  • Reputacja: 223
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #300 dnia: Luty 26, 2021, 18:46:28 pm »
Wersja z PS+ nie będzie miała opcji darmowego update, trzeba grę kupić osobno. Ależ wymyślili...

Racja, dziwna zagrywka, ale w ostatecznym rozrachunku i tak to kapitalny kąsek. Już drugi miesiąc z rzędu zachwycają.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 076
  • Reputacja: 57
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #301 dnia: Maj 11, 2021, 09:43:02 am »


Jeśli dobrze rozumiem mamy tu obronę Fortu Condor. Nie jestem pewny jak się z tym mam - niby to i tak była mini-gra, ale upychanie jej w DLC w taki sposób to trochę rozczarowanie. To są wątki, które wzbogacały całe FFVII, bo takich drobnych zadań było sporo. Tak, w obecnych warunkach są trochę od czapy, ale taki był urok tej gry. Z drugiej strony myślałem, że to w ogóle wytną (co w sumie zrobili).

Sylvan Wielki

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 10 888
  • Reputacja: 223
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #302 dnia: Czerwiec 13, 2021, 15:23:36 pm »


Według Digital Foundry mamy do czynienie z jednym z najlepszych usprawnień pomiędzy generacjami. Ulepszono tekstury, znacząco skrócono czas ładowania danych. Tryb 4k + 30 k/s, oferuję betonowe trzydzieści klatek, a natywne 4k gra utrzymuje niemal cały czas. Przy trybie wydajności rozdzielczość jest obniżona do 1520p przy zachowaniu wszelakich efektów i detali, a animacja to złoto w najczystszej postaci i wyświetlana jest w glorius stałych 60 klatkach.




gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 281
  • Reputacja: 16
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #303 dnia: Czerwiec 22, 2021, 19:51:49 pm »
Drzwi naprawione, to najważniejsze, ale ja na razie nie zauważyłem jakichś wielkich różnic graficznie - zwłaszcza złomowiec i kwiaty w ogrodzie Aerith nie doczekały się takiego update jak oczekiwałem. Z drugiej strony, poza paroma miejscami, przez całą grę i zwłaszcza w cutscenkach to był i tak bardzo fajny poziom, więc co tu poprawiać. Pewnie gdybym zagrał całość od nowa zauważyłbym więcej, ale poszedłem tylko w dodatek. Najbardziej cieszy 60FPS i ultra szybkie wczytywanie, którego praktycznie nie widać. Jak tylko skończę Ratcheta (może dziś się uda, bo dzieci wpadły na pomysł chorowania latem), wracam do przygody Yuffie, którą skończyłem na razie po jakiejś godzince, szukając ulotek z żółwiem...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2021, 19:53:33 pm wysłana przez gnysek »

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 387
  • Reputacja: 164
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #304 dnia: Czerwiec 22, 2021, 20:00:41 pm »


Dobre porównanie.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 281
  • Reputacja: 16
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #305 dnia: Czerwiec 23, 2021, 13:03:49 pm »
Czyli jest podobnie do tego co zaobserwowałem. Parę rzeczy poprawiono (w tym takie, które już wcześniej nie wyglądały źle), ale niektóre pojedyncze elementy zostawiono nadal w fatalnej rozdzielczości - dziwny wybór. Chyba, że jest faktycznie tak, że dla niektórych obiektów mieli lepsze tekstury i w finalnej kompilacji je pogarszali, tak aby się mieściły w VRAM, a niektóre od początku miały tylko niskie - więc wersja na PS5 jest tylko wersją z innym parametrem rozdzielczości tekstur i co było fatalne, zostało fatalne :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 076
  • Reputacja: 57
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #306 dnia: Lipiec 21, 2021, 10:19:04 am »
Ogrywam właśnie DLC i chodzę po Slumsach - nie jest lepiej, a przynajmniej gdy oceniam to z pamięci. 7th Heaven, czyli budynek fabularny z podstawki ma rozmyte texy zarówno na ścianach i podłodze. Jestem ciekawy jak będzie to się prezentowało na PC - albo potwierdzi to lenistwo/brak dobrej woli Square Enix, albo drugą moją teorię - te texy mają taką jakość docelowo (Japończycy tak robią). Zagrałem też w początek podstawki, bo chciałem sprawdzić kilka innych assetów - niestety nic się nie zmieniło, geometria dalej tak samo prosta.