Autor Wątek: Ratchet & Clank Rift Apart  (Przeczytany 3328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 741
  • Reputacja: 121
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #80 dnia: Lipiec 02, 2021, 00:00:57 am »
Vrr na ps5 po prostu nie ma aktualnie.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 281
  • Reputacja: 16
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #81 dnia: Lipiec 02, 2021, 00:35:11 am »
Tylko, że oni zdają się nie tylko tego nie wiedzieć, ale nawet nie sprawdzać co się stanie z grą jak będzie telewizor z obsługą innych częstotliwości niż 60 FPS :P A w sumie jest teraz mniej kombinacji, niż za czasów PS3, gdzie jeszcze CRT dochodziły...

Może to 40FPS stanie sie nowym standardem, na pewno parę osób na tym skorzysta.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 741
  • Reputacja: 121
Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #82 dnia: Lipiec 20, 2021, 22:39:12 pm »
Gram od wczoraj i to całe 40fps to naprawdę fajna rzecz. Od dawna nie lubię 30 klatek, rwanie obrazu, koszmarne celowanie, no odzwyczaiłem się, bywa. Raczet i tak miał super opcje jak 4k i maks grafika, 60 fps z ray tracing i 60fps bez rt, ale z wyższą rozdzielczością, więc każdy wybierze coś dla siebie. Ta czwarta nowa opcja to dla mnie zbawienie i mocny jak to się lubi mówić "gamechanger" dla posiadaczy tv z hdmi 2.1. Komfort grania w tych 10 klatkach więcej jest niesamowicie dobry i miałem srogi dylemat czy grać w 60fps   rt czy zostać przy 40. Insomniac tak nieźle ogarnąl te wszystkie tryby, że granie w 60fps z rt niewiele różni się od trybu fidelity, a przynajmniej ja nie widzę drastycznych spadków rozdzielczości, jest tak dobrze.

Cieszy mnie, że nowe tv są coraz lepiej wspierane i dają lepszą jakość grania, jestem szalenie ciekaw jak za tydzień flight simulator będzie działać, bo ma wspierać vrr. Mam nadzieję, że więcej deweloperów będzie dodawać takie rzeczy.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2021, 22:41:14 pm wysłana przez Moldar »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 076
  • Reputacja: 57
  • KILLZOWN3D
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #83 dnia: Lipiec 21, 2021, 10:11:20 am »
W tych 40 klatach poza dodatkowymi 10, lepszy jest chyba fakt, że input lag jest znacząco zminimalizowany, co wzmaga odczucia płynności. Sam na razie nie mogę tego wypróbować (moje TV są jeszcze za "młode" na wymianę ;) ), ale zgaduję, że jest to duży atut.

Różnice między RT30 a RT60 są, i nawet nie chodzi o rozdzielczość, ale same odbicia. Cięcia musiały nastąpić, niemniej jak się nie porównuje bezpośrednio, to faktycznie nie ma to znaczenie. Tym bardziej, że nawet nieco mniej ostry obraz potrafi być zaletą - przestaje być sterylny i "growy". Im dalej w generacje tym częściej będziemy to obserwować (wraz z poprawa technik do rekonstrukcji obrazu).

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 741
  • Reputacja: 121
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #84 dnia: Lipiec 21, 2021, 22:02:33 pm »
Zauważyłem jedynie, że paleta barw się zmienia przy 120hz, z rgb na ycbcr i jest jaśniej w grze.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 387
  • Reputacja: 164
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Ratchet & Clank Rift Apart
« Odpowiedź #85 dnia: Lipiec 21, 2021, 22:25:45 pm »
Ach ta przepustowość 32gbps w ps5.
Nie starczyło na kolor w 120hz i 4k :lol: