Prehistoria gen > Wii

Wasze oceny gier na Wii

(1/2) > >>

POK:
Super Mario Galaxy

Grafika: 8-
Dźwięk: 8+
Długość: 9
Grywalność: 9
Całość: 9-

Grafika mimo zacofania technologicznego Wii sprawia wyjątkowo dobre wrażenie. Czasem jest wręcz bardzo ładna, a design poziomów wymiata. Mimo wszystko przydałaby się wyższa rozdziałka, a i teksturki niekiedy nie powalają. Przyczepić się muszę jeszcze do pracy kamery, która wielokrotnie potrafi porządnie zdenerwować.

Obecnie na liczniku ma 100 zdobytych gwiazdek i nie wiem czy będę próbować zdobyć kolejne, bo pozostały mi dosyć wymagające sztuki. Wbrew pozorom gra wcale nie jest taka łatwa, a checkpoiny nie zdarzają się co 5 metrów. Niekiedy trzeba się porządnie natrudzić by zdobyć upragnioną gwiazdkę. Można powiedzieć, że poziom trudności został idealnie wypośrodkowany - nie jest zniechęcająco trudny (przynajmniej zazwyczaj ;)), a daje dużą satysfakcję.

Do największych zalet zaliczyłbym grywalność w czystej postaci, oraz design poziomów. SMG to naprawdę bardzo dobra gra, zupełnie inna od tego, co znajdziemy u konkurencji. Właśnie dla takich tytułów warto zainwestować w Wii :)


Ps. Wszelkie opinie i/lub oceny gier na Wii mile widziane. Warto wiedzieć w co inwestować, a co sobie odpuścić.

Gerro31:
Metroid Prime
Mowa tu o pierwszej części. Graficznie gra się bardzo postarzała, dźwięk jest OK, grywalność popsuta przez ciągły backtracking, szukanie pierdół oraz poczucie "nie-mam-kur**-gdzie-iść". Bardzo dobre celowanie- lockujemy się na rywalu, a Wiimote'em możemy dokładnie mierzyć.

Ocena: 6

Super Mario Galaxy
Najlepsza gra, w jaką grałem na Wii. Przy deficycie platformerów naprawdę daje radę. Ładna, kolorowa grafika (fajnie zrobiona woda, wygląda jak glut), marianowe przyśpiewki oraz pokłady miodu wymieszanego z irytacją (momentami ch**owa kamera, problemy z timingiem przy niektórych atakach). Mimo wszystko polecam.

Ocena: 9

Resident Evil 4: Wii Edition
Miałem okazję zagrać już na PS2, ale ta wersja jest dużo lepsza- można powiedzieć, że warto zagrać ze względu na nowe sterowanie, które sprawdza się tip-top. Oprócz tego naiwna dosyć fabuła, parę archaizmów, ale i tak nie mogłem oderwać się od konsoli.

Ocena: 8

New Super Mario Bros Wii
Nie wiem czemu, ale- jak dla mnie- pocketowa formuła gry zdecydowanie nie sprawdza się na dużym ekranie. Poziomy są dosyć nudne, bardzo podobne do DSowej wersji, choć wzbogacone o zastosowanie pilota, które chętnie bym z tej gry wyciął. Kiedy single mnie odrzucił, próbowałem również grać ze znajomą- było jeszcze bardziej irytująco. Nie polecam.

Ocena: 5

Zack & Wiki: Quest for Barbados' Treasure
Niezła gra, acz niepozbawiona pewnych wad. Bardzo dużo umowności przy wykorzystaniu przedmiotów, momentami psująca się obsługa Wiilota (choć za nią i tak +, bo używa się go praktycznie cały czas), czasami problemy z kamerą, no i przede wszystkim wkurwiający głos tej małpki, który sprawiał, że miałem ochotę wyrzucić telewizor za okno.

Ocena: 6

Donkey Kong Country Returns
Platformer co najmniej o 2 klasy lepszy niż New Super Mario Bros Wii. Bardzo ładne, przemyślane poziomy, wykorzystanie Wiimote'a, które nie jest wrzucone na siłę i pomaga w rozrywce, świetna konstrukcja leveli i bardzo dużo zabawy dla lubiących wyzwania- pozdro, jak ktoś wypełni choć połowę time attacków na złoto.

Ocena: 8

Wii Sports
Bawiłem się trochę, ale crap jak z Zawiercia do Berlina.

Ocena: 3

POK:
The Legend of Zelda: Twilight Princess

Grafika: 4 (na szczęście grę ratuje bardzo ciekawy design)
Dźwięk: 8+
Grywalność: 9+
Całość: 9

Znakomita i niesamowicie grywalna gra (właściwie jak każda Zelda). Widać, że twórcy obrali za cel stworzenie duchowego następcy OoT. I im się to udało! Gra może nie jest aż tak nowatorska jak swego czasu Ocarina, ale często potrafi pozytywnie zaskoczyć i ma dosyć mroczny klimat. Posiada także bardzo różnorodne dungeony - od piasku, lawy, wody, lodu, aż po inne wymiary - aż trudno byłoby coś jeszcze wymyślić. Główny świat natomiast jest całkiem spory i jest w nim dużo do roboty. Przejście gry zajęło mi prawie 50 godzin (18/20 serduszek, coś około 45/60 dusz Poe i 20/24 złote robaki). Przyznam jednak, że jakoś udało mi się nie zaciąć nigdy na dłużej, a należy dodać, że gra lubi sprawdzać naszą mózgownicę i spostrzegawczość. Muzyka i efekty dźwiękowe także stoją na wysokim poziomie, choć są to głównie remixy.
Jedyną wadą gry jest przestarzała grafika. Mała ilość detali nie przeszkadza jeszcze tak bardzo jak niska rozdzielczość i zaimplementowany blur. Ale i do tego idzie się z czasem przyzwyczaić. Zelda jest na szczęście takim typem gry, w którym niedoskonałości graficzne nie rzutują mocno na końcowy odbiór.

Kto ma szansę zagrać, a nie grał, powinien koniecznie spróbować.

POK:
Metroid Prime 3

Grafika: 7-
Patrząc na grafikę tylko od strony technicznej to na współczesne standardy zasługuje na 5, może maksymalnie 6/10 (co jak na możliwości Wii i tak jest świetnym wynikiem). Gra jednak posiada niesamowity design, który znacznie podbija wrażenia. Mimo słabości technicznych zdarzało mi się zachwycać nad projektami poziomów i otoczeniem (postacie są niestety zrobione słabiutko). Również niektóre efekty są niczego sobie. Ogólnie więc grafika, nawet jak na obecne czasy jest miła dla oka.

Dźwięk: 9
Dobre odgłosy i znakomita muzyka. Udźwiękowienie to bardzo mocna strona gry.

Grywalność: 8-
Denerwuje trochę backtracking (szczególnie gdy zamierzamy wymasterować grę). Jest to jednak pewien element Metroidów i ma on swój smaczek. Bardziej wkurzało mnie niemal błyskawiczne odnawianie się przeciwników jak wyjdziesz z danego pomieszczenia. Jest to zdecydowanie największa wada gry moim zdaniem. Innych właściwie nie zauważyłem. Rozgrywka natomiast jest ciekawa i czasem trzeba się trochę zastanowić, co zrobić by się dalej dostać. Walka również jest całkiem niezła, a potyczki z licznymi bossami emocjonujące.
Specyficzne sterowanie ma swoje plusy i minusy. Strasznie podobał mi się patent z linką, natomiast samo celowanie czasem sprawia problemy, gdyż trzeba się dostosować do sensora i bywa też męczące dla nadgarstka. Ale to już indywidualnie każdy sam powinien ocenić. Na pewno plusem jest, że trochę urozmaica rozgrywkę, ale komfort też  jednak jest ważny.

Całość: 8
Przejście gry na 100% (zdobycie wszystkich ulepszeń) zajęło mi około 20 godzin. Mimo to i tak czuję pewien niedosyt, bo w dużej mierze chodziłem po tych samych lokacjach. Przydałyby się jeszcze z dwie dodatkowe, pełnoprawne planety do eksploracji. Wtedy byłaby pewnie "dziewiątka". Podobały mi się również wszelkie informacje ze skanów i poukrywane teksty dotyczące fabuły i historii świata. Klimat gierki także jest zacny, a rozgrywka ciekawa i jedyna w swoim rodzaju. To jest bardziej gra przygodowa niż kolejny FPS.

Ps. Metroid Prime'a jedynkę przeszedłem swego czasu dwa, lub trzy razy - to tak dla wiadomości ;)

POK:
Donkey Kong Country Returns

Grafika: 7-
Ścisła czołówka jeśli chodzi o Wii. Brakuje troszkę wyższej rozdzielczości (choć wcale nie tak bardzo), a i tekstury czasem mogłyby być lepszej jakości, ale i tak grafika sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Gra jest po prostu ładna. W dodatku posiada znakomity design (design wrogów i poziomów jest naprawdę zajebisty :))

Dźwięk: 9
Muzyczka w menu to mistrzostwo świata! Zawsze przed odpaleniem właściwiej gry siedziałem chwilę przed ekranem i słuchałem. Pozostałe utwory też trzymają bardzo wysoki poziom. Wszelkie odgłosy są natomiast jak najbardziej ok.

Grywalność: 9-
Gra jest cholernie trudna. Jak na mój gust za trudna (dlatego ten minus). W późniejszych etapach ginąłem zwykle po kilkadziesiąt razy zanim je przeszedłem, zwykle wyklinając po drodze wszystko na czym świat stoi (po kilku zgonach można skorzystać z automatycznego przejścia poziomu, ale ja nigdy tego nie użyłem). Sprawę rozwiązałaby większa ilość checkpointów. Z drugiej strony, gdy już nam się uda przejść dalej, to satysfakcja gwarantowana. No, ale co kto lubi. Lokacje natomiast są różnorodne, a każdy typ poziomów kończy się bossem. Levele zaprojektowano z dużym pomysłem i wyczuciem. Scenerie mocno się od siebie różnią i w ogóle nie ma uczucia znużenia czy powtarzalności. W dodatku co jakiś czas mamy okazję pojeździć na wagonikach czy polatać beczko-rakietą.

Całość: 8+
Gra składa się z 8 scenerii po 8 poziomów + boss każda. Jest więc, co robić. W dodatku na każdym z etapów można zbierać porozrzucane puzzle oraz litery KONG (szkoda tylko, że nie ma szczególnie interesujących bonusów). Zaś prawdziwi masochiści mogą próbować robić czasówki i zdobywać medale.
DKCR jest zatem grą rozbudowaną, ładną, ze świetną muzyką i posiadającą wszystkie najlepsze cechy rasowych platformówek. Naprawdę warto zagrać. Polecam!

Poniżej kilka screenów:






Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej