After much speculation, Sony has confirmed its own virtual reality project. Sony's entry into the market is currently being announced at a GDC panel in San Francisco.
Shuhei Yoshida announced the initiative, proclaiming that Sony will "push the boundaries of play." The device is called "Project Morpheus," a head-mounted display.
Morpheus will be available at the Sony booth at GDC for demos starting Wednesday. It is designed for the PlayStation 4, and will work in conjunction with the PlayStation camera and Move. The unit on stage is not final, but it is the first software developer kit.
Yoshida says that Sony was inspired by Oculus VR and Valve, along with those in the community who are enthusiastic about virtual reality. Sony's Richard Marks, who took the stage to explain more about the project, including its application in science.
Working with NASA, Sony has created a demo that takes place on Mars with data captured from the Curiosity rover. In order to accomplish the goal of "presence" in virtual reality, Sony is focusing on six areas.
The first is "sight," and Sony is working on high resolution, low persistence optics. The PlayStation 4 will be instrumental in rendering the video.
Marks says that sound is important in games, but even more so in VR. "Having spacialized sound is really important," he says. "If you didn't have that, it would be a cluttered mess inside your brain."
Next up is tracking, which sets VR apart from a simple cinematic display on your head with a wide field of view. The Morpheus will use the same kind of technology as PlayStation Move.
The Move also plays a major role in control. Marks says his area of expertise is game control, but that there are a lot of problems implementing it in VR. The lightbar on the Dual Shock 4 will be important, as will the Move, which Marks says was "ahead of its time."
Sony is focusing on ease of use, and making sure that the Morpheus is plug-and-play. It needs to be easy to adjust (or automatically adjust, Marks suggests). "We'll get that one nailed," Marks says.
The last item is arguably the most important: content. "We're going to need the whole development community if we want to succeed at VR," Marks says."We want to make PlayStation the best place for VR, not just for people who play games, but for developers."
Currently, Sony is working with Unity, Havok, Wwise, Criware, Crytek, Epic, Autodesk and more.
Jaram sie! 8) Sa moze jakies informacje bardziej techniczne?Pewnie:
Jaram sie!I tego sie trzymajmy.
Troche martwi mnie w tym wszystkim moc PS4. Boje sie, ze sprzet okaze sie zbyt slaby dla VRAle weź pod uwagę, że zawsze konsole będą zbyt słabe na 3d i VR. Nawet jeśli ps5 będzie 100 razy mocniejsze od ps4, to devsi wykorzystają całe zasoby sprzętu i wtedy też będziemy myśleć, że na podwojenie wyświetlanego obraz już nie starczy mocy. Zresztą poświęcenie grafiki na ten przestrzenny efekt nie znaczy, że gra będzie wyglądała do dupy. Killzone 3 jest jedną z najładniejszych gier na ps3, a mimo to obsługuje 3d i wcale się to jakoś znacząco nie odbiło na oprawie w singlu. Więc można to zrobić dobrze :angel:
Jak na razie occulus rift wysuwa się na prowadzenie:Wystarczy, że sony będzie wspierać swoje VR pornosami i urządzenie będzie się sprzedawać. Kto by nie chciał spróbować takiej technologi :P
http://vimeo.com/89461943
Specyfikacja prototypu (może ulec zmianie):http://www.gram.pl/news/2014/03/19/sony-prezentuje-zestaw-vr-project-morpheus.shtml
Komponenty: procesor, część zakładana na głowę
Metoda wyświetlania: LCD
Rozmiar panelu: 5 cali
Rozdzielczość panelu: 1920xRGBx1080 (960xRGBx1080 na jedno oko)
Pole widzenia: 90 stopni
Śledzenie: 1000Hz; pełny obrót 360 stopni
Czujniki: akcelerometr, czujnik wychylenia
Interfejs: HDMI + USB
Funkcje: audio 3D, Social Screen
Z tego co słyszałem od osób które grały nie ma zawrotów ani bólu głowy, ani też mdłości. I całe szczęście, Sony podeszło do sprawy lepiej niż Occulus, bo już na starcie zaczęli myśleć o śledzeniu położenia głowy. W przypadku OR dopiero w najnowszej wersji wyeliminowali ten problem.
Jak w ogóle można porównywać efekt 3D z goglami do VR które przy dobrze przemyślanej strategii mogą zrewolucjonizować rynek gier. Wszędzie tylko widze w necie komentarze 'będzie jak z 3D'. Psy pawłowa normalnie, akcja: innowacja, reakcja: psioczenie o niezwiązanym 3D.
Zupełnie inaczej odbiera się grę z tym urządzeniem. Nawet prosty szuter wypadł świetnie. Chętnie bym pograł w ten sposób w jakiegoś fpsa w którym bohater ma hełm, bo takie właśnie miałem wrażenie. Że mam na głowie wirtualny kask i przez szybkę obserwuje świat gry :angel:
Jeśli gry na ps4 będą to wspierać, zainteresuję się kupnem morfeusza.
Jedyne co, to chciałbym żeby obraz (chociaż zblurowany, albo tylko kontury obiektów), pojawiał się dookoła głowy, a nie jedynie w ekranikach na wprost.
No dobra, ale ja widzę jeden problem - VR w stu procentach ogranicza się do fpp i praktycznie całkowicie zabija cinematic experience. Horrory w fpp według mnie śmierdzą kupą i są niczym w porównaniu do starych Silentów i Residentów. W ogóle niemal wszystko co najlepsze w grach przez ostatnie kilkanaście lat miało akcję ukazaną z perspektywy trzeciej osoby. Nie wyobrażam sobie Uncharted, TLoU czy MGS z widokiem z oczu sterowanej postaci. Jakieś demo God of War pokazali, ale dla mnie śmierdzi podobnie jak te horrory. Ja w ogóle fpp poza wyścigami ciężko toleruję i gdyby tak miała wyglądać przyszłość gier, to szukam innego hobby :(
Jaram sie tym aparatem 8)
Rozwiń. Mnie tylko niepokoi odejście od tpp. Nie wiem jak to na szybko ująć ale wole gry jako coś gdzie się odgrywa jakąś z góry ustaloną role niż takie mocne wczuwanie się że to ja tam jestem. Trochę niejasno napisałem, ale może ktoś załapie.Po prostu nie jara mnie ten projekt. Dla mnie gierki = dupa na kanapie i oczy w tv, a to raczej ciekawostka. A jeśli to mocno chwyci, to z biegiem czasu zostane zmuszony do zabawy tym czymś. Nie mohja bajka.
Jaram sie tym aparatem 8)
Zajebisty ten aparat. Tylko cena 15k $ trochę odstrasza.
Też macie wrażenie, że Channing Tatum ma urodę wskazującą na lekki zespół Downa?Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Kutera testował google - niestety przeżył.Koleś ma problemy z oglądaniem filmów 3d ale mimo to polygamia akurat jego wybrała do przetestowania VR i napisania o tym artykułu :lol:
http://polygamia.pl/Polygamia/1,96455,16133924,_E3_2014__O_nieprzyjemnych_skutkach_zabawy_z_Project.html
I tried out the Castle demo. Of all the VR stuff I tried out, this was by far the best. Although that’s really due to the nature of the demo, it wasn’t necessarily better than anything else on a technical level, but it gave me by far the most immersive experience.
Just a quick note, you have a move controller in each hand, and the triggers make your hands in the demo clench up and make a fist.
Initially, when the put the headset on, you notice there’s some tunnel vision going on, but after about 20 seconds, your eyes kinda just lock in, and it just CLICKS so hard. Suddenly, it feels natural. Factor in some quality headphones, and there really is a strong sense of… How do I put this… I guess presence. You really do feel as if you’re inhabiting this courtyard environment you’re in, even if the graphics are pretty meh.
Honestly, the moment it all clicks, it really feels whimsical and incredible. It’s just quite a memorable first time experience to say the least. I say this as a 30 year old.
Ok, so, I start looking around, and low and behold, this shit totally checks out. I look to my right, I look above me, I look in front of me again, and kinda just take it all in. It’s so nuts. Then I very quickly do a 180 to see if there’s anything behind me, and boom, there is. Mind blown. The level of immersion if just bonkers.
I then turn back around, and look to my left, and there’s a sword rack just chilling there. I reach over, and just to see if it works, I slowly twist my wrist so that my thumb is essentially pointing down, and I grab the sword, and slowly twist my wrist back to point the sword right side up.
At this point I’m thinking this is pretty insane. I’m slowly moving the sword around, not really swinging it, but kinda just swinging it around elegantly like a wand, or a maestro.
I then decide to see if it’s possible to hand the sword over to my left hand. I try it, and it works. Suddenly, I feel something that I genuinely haven’t felt since I was 12 and played Mario 64 for the first time. Everything about this moment felt absolutely revolutionary.
I then start to beat on this dummy in front of me, and all the motions I’m trying for the most part are working pretty well. Jabbing motions, hooks, you name it, it works. Within a few seconds, I lost interest in beating on this thing, and wanna just get back to the experience of controlling myself within this environment.
So I take a step forward, and viola, I’m taking a step forward. Side step, step back, walk in tiny circles while moving my head around, it all works, and feels pretty damn natural. At this point I could care less about fighting, and am too entranced but the ability to just exist in this virtual environment. I look around, I duck, I turn around and just start walking away, at which point I crashed into a real life wall, but it didn’t matter, all of it was just so damn immersive. I crashed into the wall a couple more times just because the sensation of walking felt SO INCREDIBLE. I can’t imagine how insane it’s gonna feel to actually run. Holy shit. Such an exciting thought.
Any ways, suddenly, I’m holding a mace, and I’m just swinging it around, everything again, just feeling pretty natural when all is said and done. Then I’m magically holding a crossbow and just shooting around without any trouble. Having perfect aim like in RE4 Wii.
Then the massive dragon drops, which would’ve been awesome if it looked cool and the graphics didn’t suck, but the scale was still great, and just gave a good idea of what it would feel like to stand next to some giant creature.
(http://i.minus.com/ihJ3obYIfE3zG.gif)(http://i.imgur.com/wiWHRof.gif)
Sony dobrze kombinuje.
The company’s Shuhei Yoshida said as much at the reveal of the new prototype today, noting that this would give developers something to target for the kit’s full release next year. The new Project Morpheus uses a 5.7-inch OLED display at 1920 x RGB x 1080 with a 120 Hz refresh rate and a 100 degree field of view (FOV) while latency has been reduced to less than 18 milliseconds. The previous version of Project Morpheus boasted positional tracking along with a 1080p LCD display.
zrobie moda, w którym wykorzystam 1:1 wymiary domu i działki, zastępując ściany i meble innymi, wirtualnymi elementami. Dzięki temu będzie można bez problemu chodzić sobie po levelu i zastąpić szarą rzeczywistość na przykład silent hillowym piekłemNie wiem, czy chciałbym chodzić po własnym domu w realiach Silent Hilla, po kilku sesjach VR poważnie zacząłbym się zastanawiać nad przeprowadzką xd
Po co morfeuszowi odświeżanie 120 hz, skoro większość gier bedzie dzialala w 30 fps?
Po co morfeuszowi odświeżanie 120 hz, skoro większość gier bedzie dzialala w 30 fps?
Albo wbudują motion flow :)
To bedzie raczej tylko wspomagalo konwersje do tego VR. Pewnie chodzi o to by fps'y wyrabialy, wiadomo ze musi byc ich wiecej, a gra ma wygladac jak nie tak samo, to chociaz podobnie do wersji 2D. ;)
120 bo chodziło mi o 60 klatek na oko :) to są jednak dwa obrazy generowane jednocześnie :)
120 bo chodziło mi o 60 klatek na oko :) to są jednak dwa obrazy generowane jednocześnie :)
60 i 30 na oko.
Jeśli chodzi o framerate to pewnie tak. Ale te piksele jak nowi s00s to raczej sprzęt. Wyglądało to mniej wiecej tak, jakbyś usiadł bardzo blisko tv crt.
Poza tym, bomba, dla mnie świetna zabawka.Ale rozumiem, ze miales okazje sie tym pobawic?
2160×1200 i widoczne piksele?Nie wiem jaka ma ten oculus co mialem na oczach, ale pixele widoczne mocno.
2160×1200 i widoczne piksele?Nie wiem jaka ma ten oculus co mialem na oczach, ale pixele widoczne mocno.
In Classroom Aquatic, you’re a foreign exchange diver student spending a semester abroad in a school for dolphins. There, you’ll be given a series of tests that you’re in no way prepared for. The only way to pass is to cheat — avoid being caught by the teachers, don’t let your fellow students tattle on you, and cheat your way to the top of the class!
Te gierki tylko pokazują, że konsole są za słabe na VR. Jak ktoś chce normalne gierki na VR to zostaje blacha za grubą forsę.
Te gierki tylko pokazują, że konsole są za słabe na VR. Jak ktoś chce normalne gierki na VR to zostaje blacha za grubą forsę.
Te gierki tylko pokazują, że konsole są za słabe na VR. Jak ktoś chce normalne gierki na VR to zostaje blacha za grubą forsę.
RIGS widział?
Dla mnie najfajniejszą aplikacją na PS CR będą wszelkie wyścigi i symulatory. Oraz takie gierki jak Ace Combat czy EVE Valkyrie ;) no i nie zdziwię się jak No Man Sky dostanie kiedyś wsparcie :)No Man Sky z tego co wycieka to na razie ma duże problemy, żeby się w ogóle odpalić na PS4, a co dopiero oddawać moc na VR.
In terms of the core PSVR spec, only one key aspect has changed since its initial reveal with the much smaller processing box - and that's the refresh rate of the HMD's display: Sony has moved to a full 120Hz OLED panel, and we can assume that the PS4 is outputting 1080p120 on 'native' refresh software.
(...) the box measures up at 140x140x35mm. By comparison, the Wii measures 215x157x44mmhttp://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-playstation-vr-external-processor-revealed
Wątpię, że ujrzymy na tym VR Sony jakieś ładniejsze gierki. Chyba, że będzie jak w Uncharted 3 gdzie kółka się zamieniały na kwadraty :troll:
Kurde... 3 kafle za Oculus Rift... Zaczynam się martwić jaki koszt będzie PS VR :( Za 1700 zł to bym to kupił, ale ponad 2 tysięcy nie dam na taką zabawkę, a 3 tysięcy to nawet nie brałem pod uwagę bo wtedy kupiłbym wyje**ny telewizor :/
Do tego jazda dla blacharzy i kolejna okazja dojenia ich przez Nvidie :lol: :
http://www.gram.pl/news/2016/01/07/wedlug-nvidii-gry-w-wersji-vr-potrzebuja-siedem-razy-wiecej-mocy-obliczeniowej.shtml
:lol: Ciekawostka spójrzcie na grafikę porównującą obciążenie karty :D nagle standardem na PC jest 30FPS w 1080p, a nie jak większość blacharni twierdzi 60FPS i 4K :lol: I w VR 90 FPS... (45 na oko? :lol: )
(http://img6.gram.pl/thumb/20160107113854.jpg)
Ciekawe jaką moc dostanie PS VR w tym pudełku, bo z tego co widzę to bez "boosta" dla PS4 nie ma co liczyć na sensowne VR.
Jak to możliwe, że 7 razy wiecej mocy? Przecież logiczne wydaje się dwa razy więcej mocy (wyświetlanie dwóch takich samych gier, w tej samej jakości, w tylu samo fps tylko jedna gra z lekkim opóźnieniem/skrzywieniem obrazu).
Tak sobie ustawił, można też wyłączyć widok kierownicy, boban chyba tak gra w Carsy. Aliasing rzeczywiście może drażnić, być może to też wina ustawień (słaby PC itd.). Pikseloza może być spora dlatego minimum niezbędnym do tych googli jest jak dla mnie telefon z fullHD.
Oculus ma 3024x1680?2160x1200, 90 Hz.
Według danych Gartnera obecnie na gogle Oculus Rift przygotowany jest tylko 1 proc. komputerów. Skąd tak wysokie wymagania? Otóż, aby gracz mógł zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości spełnionych musi być kilka warunków. Specjaliści z firm Oculus VR i Nvidia ustalili, że są to: rozdzielczość 3024 x 1680 pikseli oraz płynność animacji na stałym poziomie 90 klatek na sekundę. I to właśnie gogle Rift zaoferują.
Źródło: Oculus VR
Szwajcarski sklep na swojej stronie ustalił cenę urządzenia na poziomie 2039 złotych.http://www.gram.pl/news/2016/01/19/playstation-vr-tansze-od-oculusa-ale-nadal-bardzo-drogie.shtml
Na forum Reddit, użytkownik o pseudonimie ''sirdomino'' twierdzący, że ma bliski kontakt z przedstawicielami Sony stwierdził, że PlayStation VR może zostać wycenione na kwotę 299 dolarów, aczkolwiek będzie pozbawione w zestawie kontrolerów PlayStation Move oraz kamerki do konsoli.
Umm po co kamerka od konsoli do VR?Do rozpoznawania pozycji i ruchów PlayStation Move?
Jeszcze prądnice do kutasa niech każą podłączyć.Spokojnie, jak VR chwyci, albo trzeba będzie nadgonić koszty odpowiednie akcesorium do kutasa na pewno się pojawi. Będzie jak znalazł do tych wyszukiwarek, co niby na youtubie rekomendacje ci wskazują :troll:
? vr zamiast tv, move zamiast pada i tylko bezobsługowa kamerka jest extra. no ale ogólnie też kariery nie wróżę.
Ten post = deja vu, pamiętam że w latach 90-tych bardzo podobnie określano wady VR, po tych pierwszych zachwytach technologii wyjętej z Kosiarza Umysłów, a okazywało się że jebało wzrok jakbyś patrzył prosto na słońce i bolał kark od hełmu na głowie wielkości telewizora kineskopowego, gdzie jeszcze trzeba było się poruszać po jakimś okręgu zamkniętym barierkami.? vr zamiast tv, move zamiast pada i tylko bezobsługowa kamerka jest extra. no ale ogólnie też kariery nie wróżę.
Masz rację z tym VR zamiast TV, jakoś ekran tv jest tak naturalny że go nie policzyłem. Z drugiej strony to VR wisi ci na głowie, swoje waży, nie wiadomo jak działa na oczy przy dłuższych posiedzeniach, a co najgorsze jest na stałe podłączone kablem, a nawet dwoma.
Za to move zamiast pada i kamera extra już było grane i każdy wie jak się skończyłem w konfrontacji z czasem - a teraz jeszcze obie te rzeczy będą w komplecie z kaskiem vadera. Ja będę zainteresowany czymś takim jak będzie można grać na leżąco, bo nie będę po pokoju biegał jak debil w hełmie z dildosem w ręku zamiast jak zazwyczaj leżeć na kanapie jak pan. Chciałbym po prostu zwykłe gry odpalać z szerokim fov, tak żeby obraz gry mnie otaczał, nawet nie muszę mieć headtrackingu.
Chryste ale to będzie bezużyteczny gimmick. Jeszcze prądnice do kutasa niech każą podłączyć. Trzy kur** gadżety na raz podłączać do konsoli żeby zagrać na stojaka w gry wykastrowane z grafiki bo 60 fps x 1080p x 2 minimum musi być żeby się nie zrzygać.
Wiadomo, że Project CARS, Asseto Corsa, GT Sport, Ace Combat 7 i Eve Valkyrie wykorzystają PS VR. To są w sumie normalne gry, a nie jakiś casual wynalazek i mam wrażenie, że PS VR pokaże swój potencjał właśnie przy wszelkiej maści symulatorach.
Wiadomo, że Project CARS, Asseto Corsa, GT Sport, Ace Combat 7 i Eve Valkyrie wykorzystają PS VR. To są w sumie normalne gry, a nie jakiś casual wynalazek i mam wrażenie, że PS VR pokaże swój potencjał właśnie przy wszelkiej maści symulatorach.
Wersja pod VR moze miec rownie dobrze mocno obcieta grafike.
W to nie wątpię. Dlatego też odczuwam, że po raz kolejny (tak jak z 3D) znów za szybko zaczęli pakować to do konsol.
Po raz kolejny mamy sytuację, gdzie sprzęt jest trochę za słaby by w pełni pokazać potencjał drzemiący w tej technologii. Gdyby tak boom na VR był w tuż przed premierą PS5 to by była inna śpiewka, wtedy można cały sprzęt skroić pod to by obcięcia graficzne nie były konieczne.
W to nie wątpię. Dlatego też odczuwam, że po raz kolejny (tak jak z 3D) znów za szybko zaczęli pakować to do konsol.
Po raz kolejny mamy sytuację, gdzie sprzęt jest trochę za słaby by w pełni pokazać potencjał drzemiący w tej technologii. Gdyby tak boom na VR był w tuż przed premierą PS5 to by była inna śpiewka, wtedy można cały sprzęt skroić pod to by obcięcia graficzne nie były konieczne.
zawsze będą konieczne. gierka w 30fps niemal zawsze wygląda lepiej niż w 60, o 90 nie wspominając.
ja bym chętnie ustrojstwo sprawdził w podróży, z jakąś slim wersją ps4. taki plecakowy zestaw do giercowania w delegacji.
btw. kamerka będzie w zestawie, jest wymagana czy jako to z nią jest?
Po co do tego kamerka? Oculus chyba nie musi mieć.Do łapania ruchu w przestrzeni, podobnie do PS Move.
How big will the screen look? That's up to you, but Sony gives some idea. "Users can enjoy content on a virtual screen up to 225 inches (5 meters in width) at a distance of 2.5 meters," the release explains. "The size of the screen will feel different depending on individual users."
Ciekawe jak to na mózg będzie oddziaływało przy dłuższych posiedzeniachWszystko zapewne zależy od indywidualnych preferencji. Podobnie do 3d, część nie widzi mocnej głębi, oglądając szybko zmieniające się obrazy dostaje mdłości, od samej perspektywy fpp różne fiksacje błędnika, etc. Choć kiedyś gdzieś czytałem, że max to jakieś 2, 3 h sesji przy VR, aby nie dostać oczopląsu.
(...) wtf czy ktoś to może potwierdzić?
Po co do tego kamerka? Oculus chyba nie musi mieć.
(...) wtf czy ktoś to może potwierdzić?
A czytałeś post wyżej? Toć to potwierdziłem.
The problem is field of view, too much closer and the screen gets cut off because you have very little peripheral vision with these headsets. But assuming you get as close as possible for that FOV, cut the 1080p screen in half for each eye and again because the video has to be scaled down in both x and y and you get a best case scenario of 480p equivalent. But you do actually get slightly more than that because small motions of your head will let you get more than one view of each video frame from slightly different angles, not to mention both eyes. On the other hand, the warping also cuts down on the number of pixels that can be shown, but thankfully this impacts the edges more than center.Nie znam się na szczegółach tej technologii, ale może coś jest na rzeczy.
Za dużo tekstu :lol:
Po co do tego kamerka? Oculus chyba nie musi mieć.
Na nikogo takie samo zdziwienie. Naprawdę wam te niebieskie światełka na goglach nie dały do myślenia?
A tak wygląda kamera Oculusa:
(https://i.gyazo.com/8d45884d6592fc6eb606fa03b71a956c.png)
A grałeś w jakieś gry nie przystosowane na VR? Bo piszesz o menu. Jak to wtedy wygląda? Czy na tych ustawieniach (duży, średni, bo mały już pewnie nie) widać pojedyńcze piksele (chociażby widoczny aliasing na krawędziach tekstu w menu powinien się rzucać w oczy)?
A grałeś w jakieś gry nie przystosowane na VR? Bo piszesz o menu. Jak to wtedy wygląda? Czy na tych ustawieniach (duży, średni, bo mały już pewnie nie) widać pojedyńcze piksele (chociażby widoczny aliasing na krawędziach tekstu w menu powinien się rzucać w oczy)?
Grałem w Street Fightera 5 na goglach i to było tak samo jakbym siedział przed TV, z tym że rozdziałka była niższa. Jak sie przyjrzysz to widać piksele.
In Cinematic Mode users will be sat 2.5 meters away from a virtual screen up to 225 inches (5 meters in width). Sony notes that the screen size will feel different depending on the user, but that's still a pretty big screen when you'd usually be staring at a something in the range of 32-55 inches.
Sadly you won't get the 4K image quality of your local cinema, but PS VR will offer 960x1080 per eye.
porno branża interesuje się mocno tematem i biorą się za kręcenie trzepaków z widokiem 360 st. :lol:
Każdy niby do symulacji, samochodziki, tak.... hm...., a wiadomo, że pornole będą ostro śmigały :troll:
Można już zamawiać w Ultimie - 1769 złotych.
http://www.ultima.pl/ct/playstation-4/sprzet/kontrolery/sony-playstation-vr
Wiadomo czy PSVR będzie z PC trybić? W sumie jakby działalo to Oculus Rift i ten od HTC mają przejebane ze względu na cenę.Imo zależy od patentu, technologii, zgodności, zabezpieczeń, stworzonych tytułów. Pytanie, czy gry i aplikacje tworzone z myślą o Oculusie będą w stanie obsłużyć w sposób prawidłowy PS VR razem z tym pudełkiem podłączanym pierwotnie pod konsolę. Zapewne po jakimś czasie pojawią się zmodowane narzędzia, sterowniki do odpalania PS VR na PC, ale pewnie gwarancje chujstrzelił.
Niestety ale raczej jesteśmy skazani na produkcje mocno ograniczone graficznie.
Niestety ale raczej jesteśmy skazani na produkcje mocno ograniczone graficznie.
Nie.
One thing that is interesting to note here is that the eighth generation video game consoles, including PlayStation 4 in some cases, are still struggling to run games at 1080p with 60 frames per second. Due to the hardware components that power the console being unable to maintain smooth VR performance, Sony’s latest video game console has to leverage power from a separate source called “Processing Unit,” or a PU.
Processing Unit essentially splits the video signals and provides a power boost. Here is how Sony describes the Processing Unit:
“We call it a PU, and it’s a box that takes the output from the PlayStation 4 and it splits it, splits it for something for the headset and something for the television… And it does this conversion of the 120Hz output of a PS4 that something a TV can display, and it doesn’t get warped. That let’s the people in the room that are there to see what you’re seeing.”
Mam na myśli zdecydowanie gorszą jakość od produkcji 'normalnych'. A Ty?
Ta skrzyneczka dodawana do PS VR wcale nie dodaje mocy urządzeniu. Niestety ale raczej jesteśmy skazani na produkcje mocno ograniczone graficznie.W teorii działa to tak, że pudełko sprawia, że moc potrzebna do obróbki obrazu pod ludzkie oko pochodzi właśnie z tego pudła. Możesz mi zaufać w tym temacie, główne zadanie pudła to obróbka dźwięku oraz przeliczanie obrazu na obie soczewki. Odciąża to PS4 po to żeby właśnie grafika na tym nie ucierpiała.
@Morfi - na large jest normalnie widoczny cały ekran, więc ewentualnie wystarczy, że wyłączą rozglądanie się.
Ja tam stawiam, że jakieś uproszczenia będą ;) Delikatne, ale jednak. Chociażby by zachować to bezpieczne 60FPS:
http://www.gram.pl/news/2016/03/17/sony-odrzuci-gry-na-playstation-vr-jesli-te-nie-beda-spelnialy-wymagania-60-fps.shtml
BTW: Takie gry serio kuszą by wydać te 1700zł
https://www.youtube.com/watch?v=tck4vdoOOx8
I ciekawe, jak ze skalą, bo nawet chyba Morfi pisał, że to tak, jakbyś siedział w pierwszym rzędzie w kinie, albo wrażenia do siedzenia "z nosem" przed tv o rozmiarze 50".@Morfi - na large jest normalnie widoczny cały ekran, więc ewentualnie wystarczy, że wyłączą rozglądanie się.
A to wyłączenie rozglądania się nie spowoduje żygu żygu? ;) Ruszasz głową i wszystko stoi w miejscu :P Trochę to nie naturalne.
Taaa, tylko ten filmik Mrocza to pewnie odpalone na PC o wartości cenowej kilku ps4, niemniej bardzo bym sobie życzył takiego doświadczenia, takie gamingowe marzenie chyba od zawsze, pamiętam, że nawet na pierwszym Test Drive w wektorowej grafie takie przyszłościowe życzenia grających się przewijały.Ja tam stawiam, że jakieś uproszczenia będą ;) Delikatne, ale jednak. Chociażby by zachować to bezpieczne 60FPS:
http://www.gram.pl/news/2016/03/17/sony-odrzuci-gry-na-playstation-vr-jesli-te-nie-beda-spelnialy-wymagania-60-fps.shtml
BTW: Takie gry serio kuszą by wydać te 1700zł
https://www.youtube.com/watch?v=tck4vdoOOx8
Kozacko to wygląda. Jeśli jakość grafiki nie spadnie i gra nadal będzie śmigać w 60 klatkach, to naprawdę dla mnie VR to mega zabawka. Ścigać się online z ogarniętą ekipą z czym takim...bajka.
Ta skrzyneczka dodawana do PS VR wcale nie dodaje mocy urządzeniu. Niestety ale raczej jesteśmy skazani na produkcje mocno ograniczone graficznie.W teorii działa to tak, że pudełko sprawia, że moc potrzebna do obróbki obrazu pod ludzkie oko pochodzi właśnie z tego pudła. Możesz mi zaufać w tym temacie, główne zadanie pudła to obróbka dźwięku oraz przeliczanie obrazu na obie soczewki. Odciąża to PS4 po to żeby właśnie grafika na tym nie ucierpiała.
O sprawie wypowiedział się Chris Norden, starszy deweloper PS VR w SCEA.
Jasno dał do zrozumienia, że spadki klatek na sekundę przy wykorzystaniu PlayStation VR są niedopuszczalne.
Ilość klatek na sekundę jest ważna. Gra absolutnie nie może nawet na chwilę spaść poniżej 60 FPS-ów. Jeśli zgłosicie nam do certyfikacji grę, w której klatki na sekundę spadają do 55 lub 51… prawdopodobnie ją odrzucimy. Wiem, że po mojej wypowiedzi deweloperzy zaczną się burzyć, ale trudno. Absolutnie żadne wytłumaczenie w kwestii ilości klatek na sekundę nie przejdzie w wypadku PlayStation VR.
Zdaję sobie sprawę, że robienie takich gier jest trudne. Naprawdę, zdaję. Niestety jednak, 60 klatek na sekundę to jest absolutne minimum do komfortowej gry w świecie VR. Wypalcie sobie te słowa najlepiej w głowie, żeby nawet przez myśl nie przeszło Wam zaakceptowanie spadku.
Norden wypowiedział się także kolejny raz o dołączonym do PlayStation VR pudełku.
Szlag mnie trafia, jak widzę, co wypisują media na temat tego małego pudełka. Służy do procesowania dźwięku, zapewnia funkcje społecznościowe w PS VR, a także interfejs dla trybu kinowego. Zajmuje się również trójwymiarowymi obiektami. To wszystko, nic więcej.
Z innych wypowiedzi warto przytoczyć zapowiedź programu konsultacyjnego dla twórców VR.
Zapomnijcie, że zrobimy za was beta testy. Zamierzamy jednak dostarczać raporty w stylu ‘o, ten moment w grze spowodował, że zarzygałem spodnie. O, tu spadają klatki na sekundę’.
Cóż, Norden wypowiedział się w dość mocnych słowach, ale może to i dobrze. Sony nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek problemy z PlayStation VR, gdyż urządzenie działa w zamkniętym ekosystemie. Certyfikując gry, Sony gwarantuje, że nikomu nie stanie się żadna krzywda.
Jak ty wypatrzyłeś ten 'brak braków'? Niewiele widać.
Wyraźnie napisałeś też, że nie widzisz braków, dlatego pytam.
Ekran ekranem, jak na tym ekranie wyświetlasz obraz poniżej 1080p to piksele stają się jeszcze bardziej widoczne. Mocniejszy sprzęt pozwoliłby zachować przynajmniej te 1080p do czasu pojawienia się lepszego VR z ekranem 2k czy 4k.
Jeśli w goglach siedzi ekran 1080p, to co ci pomoże mocniejsza konsola?to samo sobie pomyślałem, po co 4k, jak wyświetlane będzie na fhd? bzdura kompletna.
Kurwa, ludzie, myślcie trochę. Fascynujecie się plotką kompletnie z dupy :?
Ekran ekranem, jak na tym ekranie wyświetlasz obraz poniżej 1080p to piksele stają się jeszcze bardziej widoczne. Mocniejszy sprzęt pozwoliłby zachować przynajmniej te 1080p do czasu pojawienia się lepszego VR z ekranem 2k czy 4k.
Wszystkie gry z PS VR działają w 1080p. Nie ma i nie będzie gry na PS VR poniżej 1080p i 60 klatek. To jest minimum jakie stawia Sony by gra była dopuszczona do projektu.
1920 x RGB x 1080 (960 x RGB x 1080 per eye)
A na Xbox360 wszystkie gry też śmigają w 1080p. Na pudełku z tyłu tak jest napisane... Przed chwilą wrzucałeś filmik, gdzie dokładnie widać, że DC ma ucięte pasy po bokach. Na oko minus 400 pikseli z szerokości, co przy 1920x1080 daje 1520x1080. To już nie jest 1080p, a ty jakieś bajki opowiadasz, że wszystko w 1080p jest i będzie... Pomyśl logicznie Mrocz, PS4 nie jest w stanie utrzymać dobrego poziomu grafiki i pełnej rozdzielczości przy 60 klatkach na sekundę. 1080p to mogłoby być, gdyby faktycznie zrobili takie PS4.5
@Morfi - na large jest normalnie widoczny cały ekran, więc ewentualnie wystarczy, że wyłączą rozglądanie się.
To juz chyba lepiej za te 1700 mamie drugi tv kupic.
To juz chyba lepiej za te 1700 mamie drugi tv kupic.
Jakby kogoś jeszcze, to przypominam że premiera tego ustrojstwa jest za 10 dni :lol: Czujecie hype? Bo chyba nawet Move był bardziej nakręcany przed premierą niż te gogle, ale to może moje subiektywne odczucie.Meh, w tej cenie można kupić rakowe PS4 Pro.
http://www.ceneo.pl/43790684
Ktoś kupuje?
Nooo... galaxy S6 Z goglgami do oglądania apek na Androidzie vs gogle do prawdziwych gier? VR w obu przypadkach mnie nie interesuje, ale porównanie słabe :P
Nooo... galaxy S6 Z goglgami do oglądania apek na Androidzie vs gogle do prawdziwych gier
Nooo... galaxy S6 Z goglgami do oglądania apek na Androidzie vs gogle do prawdziwych gier
No no nie rozpędzajmy się aż tak, to co zapowiedzieli nie napawa optymizmem, a move też miał być również do prawdziwych gier.
Nooo... galaxy S6 Z goglgami do oglądania apek na Androidzie vs gogle do prawdziwych gier
No no nie rozpędzajmy się aż tak, to co zapowiedzieli nie napawa optymizmem, a move też miał być również do prawdziwych gier.
No ale chyba o wiele bardziej od samsunga? ;)
Kurde w Ace Combat pod VR bym zagrał. :o
I tak ciągle najtańsza opcja.Licząc Pro to już marginalnie taniej, a jakość jednak nie taka jak Vive.
I tak ciągle najtańsza opcja.Licząc Pro to już marginalnie taniej, a jakość jednak nie taka jak Vive.
No ale do Vive trzeba mieć mocarnego kompa.
Licząc Pro to już marginalnie taniej, a jakość jednak nie taka jak Vive.
No ale do Vive trzeba mieć mocarnego kompa.
ps. Samsung VR to syf :P
Fakt, że Vive wymaga sporo miejsca, ale jak się ma, to można sobie zmapować obszar do 8x8 metrów, niezła rzecz.
Co do tej minimalnie niższej rozdziałki, to różnica jest jak pomiędzy HD i SubHD, czyli faktycznie nie robi zbytnio.
DriveClub VR is a vomit comet. A game so bad it'll literally make you sick
Just to be clear: we've been playing and testing VR games for years now and we've only ever once felt physically sick whilst doing do. (Dying Light back in 2013, thanks for asking.)
But it only took 30 minutes for Driveclub VR to make that twice.
We felt it in the first race, that strange feeling of a wave rising from our belly and settling in our throat. Initially we thought maybe it was just tiredness, but a good night's sleep later and several races in we felt it again. Far more strongly this time.
Around five minutes later, mid-race, we were ripping the PS VR from our face and sprinting to the bathroom to hurl. Yes, Driveclub VR really is a vomit comet.
And it's not an isolated incident. Not only were our pals positively nauseous after a race each, we've heard of other brave journalists circling the toilet rim, even if they didn't physically vomit.
In fact, we know many who have downright refused to play it after one race due to the nausea.
No ciekawe jak forumowe kozaki przeżyją ataki pożygu VR? Czy wieloletni szacunek i miłość do marki złagodzą negatywne skutki przebywania w wirtualnej rzeczywistości? :D
Może to nie do końca trafne porównanie, ale w Imaxie czy 3d odtwarzanym cyfrowo w mulipleksach typu Cinema City, Multikino mamy do czynienia właśnie z pasywnym 3D przez okulary polaryzacyjne i nie raz słyszałem od niektórych znajomych, że to po prostu nie dla nich, bo po tych dwóch godzinach boli głowa i jakieś przeboje z oczami. Po projekcji filmów 2D odtwarzanymi w Imax problemów nie zgłaszali ;)
W domowych warunkach dochodzi jeszcze kwestia poprawnego ustawienia przez użytkownika, bo należy zwykle odpowiednio dopasować głębię efektu.
Dla mnie VR całkowicie odpada. Ja miałem problemy z "5D" czyli 3D na poruszającym się fotelu, co teoretycznie powinno zminimalizować skutki uboczne, no ale nic z tego. Kilka minut i strasznie mnie mdliło. Z takich innych aspektów, to widać, że jednak standardowa PS4 jest za słaba na VR, bo jakość Drivecluba drastycznie spadła, ciekawe czy Pro dostanie osobnego remastera z grafiką zbliżoną do tej zwykłej wersji?Sądzę, że wydadzą odpowiedniego "pacza", który podbije to i owo.
Ciekawe czy jakiś zgonek w Chinach/Korei się zdarzy. Wówczas zacznie się masowe wycofywanie sprzętów ze sklepów.Myślę, że tam są tęgie głowy i na pewno w instrukcji dla użytkownika odpowiednio się zabezpieczyli przed takimi właśnie przypadkami w myśl "wszystko dla ludzi, ale z rozsądkiem". Musieli, bo w końcu całkowicie wręcz odcinasz się od otoczenia, poruszasz z hełmem na głowie, słuchawkach i jakoś nie wyobrażam sobie, żeby nagle taka firma jak Sony pozwoliła sobie na pozew sądowy, bo ktoś nadział się na wieszak, albo dostał medyczne potwierdzenie nabycia zeza i wypalenia gałki od dłuższej sesji. Pomijając jakąś wielką wtopę typu udowodnienie, że PS VR gotuje mózg i głowa wybucha jak baterie w Note 7 nie widzę większych możliwości, żeby wycofywali produkt z podanego przez Ciebie powodu. Co najwyżej brak zysków, mega problemy techniczne i tzw. choroby wieku dziecięcego.
https://www.youtube.com/watch?v=xFYsNqiNecE
Jezus, jak można konsolę oszpecić tak brzydką naklejką...
Jezus, jak można konsolę oszpecić tak brzydką naklejką...Jaka gra, taka naklejka :troll:
Dzięki za opinie Sylvan.
Powiem, że bardziej mnie zachęciłeś do tego sprzętu niż wszyscy inni.
Lol. Gość w pierwszym zdaniu mówi, że ma duże oczekiwania, a chwile później w drugim zdaniu mówi już, że nie spodziewa się zbyt wiele.Hahah, co ten HIV :lol:
8-Lol. Gość w pierwszym zdaniu mówi, że ma duże oczekiwania, a chwile później w drugim zdaniu mówi już, że nie spodziewa się zbyt wiele.Hahah, co ten HIV
PlayStation VR Worlds - 85,915http://www.vgchartz.com/article/266464/playstation-vr-launch-titles-first-week-estimated-retail-sales-rankings/
Until Dawn: Rush of Blood - 69,296
RIGS: Mechanized Combat League - 45,066
EVE: Valkyrie - 34,177
Batman: Arkham VR* - 31,933
DriveClub VR - 26,076
Battlezone - 16,427
Loading Human - 9,353
Super Stardust Ultra VR** - 6,058
Mówicie o MGS 2? Ja bym dał 7 za mega hype po tankowcu i to co dostaliśmy później. Słaba miejscówka, tony tekstu przez codec i pedo Rajden.Najlepsza część, a nie to co g*wniana 3. Musze kiedyś 1 nadrobić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zagrałem w to krótkie demko call of Duty i jestem pełen podziwu dla ostrości obrazu w tej grze. Jest naprawdę bardzo dobrze, nawet tekst jest dobrze widoczny, co nie jest normą w grach na VR. Szkoda, że demko tylko 7 minut może trwa, ale wygląda i rusza się to genialnie. Oj mam nadzieję, że to tylko zapowiedź kolejnych tak dobrze wyglądających gier na VR.Za to w normalnej grze tekst tak mały że trzeba się w niego wpatrywać aby odczytać. Chyba chłopaki się bardzie skupili na VR, w dodatku gra wygląda naprawdę średnio a jak w googlach dobrze to tylko potwierdza moja teorię :P
Kupiłem Batmana. Byłbym zadowolony, gdybym wydał 30 zł, bo tyle to jest maks warte.
(....)
Nie będę się bóg wie jak rozpisywał, bo już były konkretne recki ziomków na forum, dodam tylko kilka swoich przemyśleń z obcowania z sony vr. Więc na początek, super sprawa siedziałem w bolidzie, w ferrari, x-wingu, kosmicznych myśliwcach, imersja(ostatnio lubiane słowo na forumie) jest niesamowita, london heist, gdzie zaskoczył mnie motyw z cygarem, dopiero gdy wypuściłem powietrze z ust, w grze wypuściłem dym z ust, nie wiem jak to zrobili, może mikrofon wychwytuje, nie wiem, ale kozak motyw.
Gry na plus, które dobrze znosiłem vra, Driveclub, Valkiria, generalnie dobrze było tam gdzie siedziałem w pojeździe, gorzej już natomiast w grach chodzonych np. RE7 :/
Sam sprzęt wcale nie jest taki lekki jak to się przyjęło, ale za to naprawdę jest komfortowo, plastik dobrej jakości, nie ma nigdzie lipy, a samo założenie sekunda, dobra robota sony! Natomiast minusy, to na pewno kable, może druga/trzecia generacja rozwiąże ten problem, duży minus, to zabawa z kablami masakra "przeplataniec" pudło od vra niestety nie przesyła obrazu hdr, więc jak chcemy włączyć sobie gre z hdr, to hdmi tv z vra do ps4, i na odwrót gdy chcemy grac w vr, wkurzające.
Grafika czasami zachwyca, ale generalnie paćka, która dla wielu osób może być problematyczna, i powodować nudności, niestety nawet pro jest nadal za słabym sprzętem.
Osobiście ocieniam vra jako gadżet, który ma przed sobą przyszłość jeżeli tylko sony zechce rozwijać temat, a niezdecydowanym radzę dwa razy przemyśleć zakup
Kupie tego kaska jak wyjdzie gts
Bez przesady. Krótkie demo na 10 minut, ze skopanym sterowaniem, zerową interakcją, za to z kilkoma widoczkami.Nie zgadzam się. The Last guardian VR dla mnie to rewelacja. Jedno z lepszych doświadczeń VR, które do tej pory miałam okazje przeżyć.
Zamiast zrobić super horror z małpami jako przeciwnikami to wcielili gracza w małpę...