Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 516698 razy)

0 użytkowników i 16 Gości przegląda ten wątek.

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #400 dnia: Listopada 24, 2011, 09:48:31 am »
Pograł bym w takiego odświeżonego Titanica. To była dobra przygodówka(mam nadzieje że pamiętacie o jakiej grze mówię). :)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #401 dnia: Listopada 24, 2011, 20:42:36 pm »
Xbox 720 dostępny będzie w dwóch wersjach?
Cytuj
Xbox 360 dostępny jest w trzech modelach. Podobną strategie – jeśli wierzyć najnowszym doniesieniom – Microsoft planuje w przypadku następcy konsoli. Według plotek, ma on pojawić się w dwóch wersjach.

W artykule poświęconym Xboksowi 720 redakcja serwisu GameIndustry, powołując się na anonimowych informatorów, stwierdziła, że konsola zostanie wydana w dwóch wersjach.

Pierwszy model ma bardziej pełnić rolę centrum multimedialnego, co nie dziwi – szczególnie, że w USA wykorzystywanie Xboksa 360, jako urządzenia do korzystania z usługi Netflix jest niezwykle ważne. Krokiem ku stworzeniu takiej edycji może być dzisiejszy microsoftowy zakup usługi Videosurf, która ma ułatwić wyszukiwanie zawartości w usłudze Xbox Live. Jej cena ma być jak najniższa. Druga, znacznie droższa wersja, ma być skoncentrowana bardziej na Kinekcie i grach. Ponoć ma posiadać napęd optyczny, dysk twardy i – co istotne – wsteczną kompatybilność z Xboksem 360.

Ponadto według informatorów GameIndustry, Microsoft tuż po tegorocznym E3 zorganizował w Disneylandzie spotkanie, na które koncern zaprosił wybranych partnerów. W jego trakcie dzielili się z firmą pomysłami, w jaki sposób można byłoby ulepszyć Kinecta i tworzone z myślą o nim produkcje. Redaktorzy portalu uważają, że to właśnie przekreśla szanse na to, by X720 pojawił się w przyszłym roku, jako  że gigant z Redmond dopiero zaczyna planować ulepszoną wersję swojego niezwykłego kontrolera.
http://www.cdaction.pl/news-23661/xbox-720-dostepny-bedzie-w-dwoch-wersjach.html

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #402 dnia: Listopada 25, 2011, 15:13:19 pm »
Sony: Nie spóźnimy się z PS4
Cytuj
Choć przedstawiciele Sony deklarują, że PS3 ma przed sobą jeszcze wiele lat na rynku, nie zamierzają ponownie dać Microsoftowi tyle swobody na początek.

Gęstnieją plotki dotyczące rychłego ogłoszenia nowych konsol. Trochę z boku tych dywagacji stoi Sony, które kilkukrotnie zdążyło już podkreślić, że PlayStation 3 przeżyje na rynku 10 lat. W obliczu domniemanej zapowiedzi kolejnego Xboksa w przyszłym roku pytania o następczynię japońskiej maszyny wracają, a odpowiedzi stara się udzielić szef PlayStation Europe, Jim Ryan.

- Sądzę, że możemy określić jako niepożądaną sytuację, w której jesteśmy znacząco spóźnieni względem konkurencji z PlayStation 4 - stwierdził Ryan w rozmowie z dziennikarzami Eurogamer TV. Zaraz jednak dodał: - PlayStation 3 ma jeszcze sporo niedokończonych spraw. Zasugerował tym samym, że konsola jeszcze przez pewien czas pozostanie flagowym produktem Sony w branży.

- Jeśli spojrzeć na PlayStation 2, które teraz jest na poziomie ponad 150 milionów sprzedanych egzemplarzy, większość z tej puli rozeszła się za 120 funtów lub mniej. Z PS3 dopiero co zeszliśmy do pułapu 199 funtów, więc jest jeszcze znacząca część rynku, która dotąd była nietknięta - dodał.
http://www.gram.pl/news_8AfrH,u3_Sony_Nie_spoznimy_sie_z_PS4.html

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #403 dnia: Listopada 25, 2011, 15:45:52 pm »
Czyli wyjdzie rok po następcy X360. ;)

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #404 dnia: Listopada 25, 2011, 21:33:56 pm »
Ciekawostki i domysły:

http://www.ps4forums.org/

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #405 dnia: Listopada 28, 2011, 23:47:46 pm »
Kinect 2: Nowa wersja będzie mogła czytać z ruchu ust?
http://www.cdaction.pl/news-23703/kinect-2-nowa-wersja-bedzie-mogla-czytac-z-ruchu-ust.html

Wypuszczanie nowej wersji Kinecta wraz premierą nowej konsoli wydaje mi się słabym pomysłem, więc raczej bym stawiał na jakiś porządny upgrade oprogramowania. Może też nowy X będzie tak zaprojektowany, aby w razie potrzeby móc obliczać pewne rzeczy zamiast Kinecta? Wydanie nowej wersji po tak krótkim czasie byłoby jednak dziwne (tym bardziej, że Kinect tani nie jest, a i nie zdobył super uznania). Gry na Kinecta i tak nie muszą mieć super grafy, więc jak będą wychodzić, to pewnie na obie konsole równocześnie (zarówno na X360, jak i na jego następcę).

marcingt

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-08-2007
  • Wiadomości: 4 970
  • Reputacja: 58
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #406 dnia: Listopada 28, 2011, 23:51:59 pm »
a i nie zdobył super uznania).

Jak widać premierowi Pawlakowi przypadł do gustu.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #407 dnia: Listopada 28, 2011, 23:56:41 pm »
Może i tak, ale bardziej chodziło mi o graczy i ogólną sprzedaż - która ostatnio nie jest najlepsza (choć pewnie w grudniu znacząco wzrośnie, by później znowu opaść).

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #408 dnia: Grudnia 08, 2011, 21:59:55 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #409 dnia: Grudnia 09, 2011, 20:56:02 pm »
Ryse: Slasher na Kinecta od twórców Crysisa tytułem startowym Xboksa 720?
Cytuj
Po raz pierwszy zaprezentowany na ubiegłorocznym E3 pod nazwą Codename: Kingdoms, a oficjalnie zapowiedziany w tym roku Ryse docelowo ma ukazać się na Xboksie 360. Wiele wskazuje jednak na to, że tworzony przez Crytek z myślą o Kinekcie slasher pojawi się dopiero na następnej konsoli Microsoftu.

W serwisie LinkedIn na profilu Ashley Morgan, projektantki poziomów, która pracowała w Cryteku w okresie pomiędzy czerwcem, a listopadem tego roku, pojawiła się informacja, ze zajmowała się ona m.in. Ryse. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie opis gry, który został umieszczony w tym elektronicznym CV – według niego, produkcja szykowana jest z myślą o „Xboksie nowej generacji”.

Oliwy do ognia dorzucił jeden z użytkowników forum NeoGAF, który twierdzi, że przedstawiciel Cryteka w trakcie wykładu poświęconego CryEngine 3 powiedział, iż „istnieje ogromna szansa, aby Ryse ukazał się na konsoli nowej generacji, ponieważ wszystko, co jest potrzebne do tego, zostało zrobione, a odpowiedni ludzie zostali zatrudnieni”.

Na razie Microsoft nie skomentował tych doniesień.
http://www.cdaction.pl/news-23971/ryse-slasher-na-kinecta-od-tworcow-crysisa-tytulem-startowym-xboksa-720.html

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #410 dnia: Grudnia 11, 2011, 13:42:29 pm »
The Last of Us wyjdzie pewnie w 2013 roku, zowni konkurencję na czele z blaszokiem i next-genem od Nintendo, a w 2014 PS3 może się udać na zasłużoną emeryturę  8)

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #411 dnia: Grudnia 11, 2011, 14:10:34 pm »
The Last of Us wyjdzie pewnie w 2013 roku, zowni konkurencję na czele z blaszokiem i next-genem od Nintendo, a w 2014 PS3 może się udać na zasłużoną emeryturę  8)

Mam ten sam zamysł w głowie, choć jeszcze wg. mnie pojawi się w 2012 roku TLG i Journey a w 2013 roku SPEC 3.0 dla GT5 albo GT6 i GoW4.

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #412 dnia: Grudnia 11, 2011, 14:14:38 pm »
OnLive w X720 i PS4? Twórcy: "bardzo byśmy tego chcieli"
http://www.cdaction.pl/news-23939/onlive-w-x720-i-ps4-tworcy-bardzo-bysmy-tego-chcieli.html

LoL... Gdyby tak było, to można by było grać w "Lepsze i Doskonalsze" wersje PeCetowe większości gier na konsoli. To by było zajebiste :D

maly_pinki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2008
  • Wiadomości: 4 089
  • Reputacja: 44
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #413 dnia: Grudnia 11, 2011, 14:16:11 pm »
Chyba właśnie takie produkcje jak GTA V, The Last of Us będą ostatnimi na tę generacje.
Na początku roku 2013 wyjdzie xbox720 a pod koniec ps4.
Wszystko od nowa, od początku...

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 084
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #414 dnia: Grudnia 11, 2011, 14:18:29 pm »
Chyba właśnie takie produkcje jak GTA V, The Last of Us będą ostatnimi na tę generacje.
Na początku roku 2013 wyjdzie xbox720 a pod koniec ps4.
Mam nadzieje, że zobaczymy jeszcze GOW4 i RE6, bo na takiego MGS5 to chyba nie ma co liczyc na tej generacji.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #415 dnia: Stycznia 23, 2012, 22:14:33 pm »
http://www.ps3site.pl/milion-poligonow/98122

Czyżby next-geny obsługiwały teselację?

...czyli coś takiego:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 23, 2012, 22:16:15 pm wysłana przez Piter_neo »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #416 dnia: Stycznia 23, 2012, 23:32:35 pm »
Czyżby next-geny obsługiwały teselację?
Oczywiscie, ze beda.

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #417 dnia: Stycznia 24, 2012, 00:12:47 am »
Piter trochę jesteś w tyle :P W końcu filmik jest z 2009 więc normalne, że mieć będa, tylko...

http://www.ps3site.pl/milion-poligonow/98122
ch** z poligonami. Dajcie mi zaawansowane AI, zniszczalne otoczenie, wybory ścieżek, równoległe korytarze w co-op z możliwością wyburzenia i dostania się do siebie nawzajem, nieliniową strukturę poziomów, solidne silniki liczące fizykę i żeby standardem była jakość animacji jak w Euphorii...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 24, 2012, 00:14:23 am wysłana przez szmajdzik »

nakimushi

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #418 dnia: Stycznia 24, 2012, 03:29:02 am »
w Ubi robia juz technologie pod nowe konsole ... za duzo pisac nie moge ale niektore rzeczy naprawde urywaja glowe od strony technicznej
gdzies tam widzialem jakies rigi do twarzy ktore wygladaly jak z Avatara i byly w czasie rzeczywistym animowane na podstawie mocapu twarzy - szok

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #419 dnia: Stycznia 24, 2012, 08:39:19 am »
http://www.ps3site.pl/milion-poligonow/98122

Hymn, a ja uważam, że jeden serwis dokonał nadinterpretacji i reszta to podchwyciła. W końcu już teraz robi się modele o milionach polygonów i tego właśnie oczekuje się od artystów w tej generacji. I są one wykorzystywane w grze, tyle, że nie w tej najwyższej jakości. Zastanawiam się po co upychać milion poly na postać skoro już teraz 30k spokojnie wystarcza. Jestem jeszcze w stanie zrozumieć 100k, ale milion wydaje się zbędny. No i jaki to ogromny skok technologiczny musiałyby przynieść next-geny, żeby uciągnąć np. kilkanaście modeli po milion polygonów i otoczenie, które siłą rzeczy musi mieć więcej i to sporo. Ja bym podchodził do tego na spokojnie.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #420 dnia: Stycznia 24, 2012, 09:05:38 am »
http://www.ps3site.pl/milion-poligonow/98122

Hymn, a ja uważam, że jeden serwis dokonał nadinterpretacji i reszta to podchwyciła. W końcu już teraz robi się modele o milionach polygonów i tego właśnie oczekuje się od artystów w tej generacji. I są one wykorzystywane w grze, tyle, że nie w tej najwyższej jakości. Zastanawiam się po co upychać milion poly na postać skoro już teraz 30k spokojnie wystarcza. Jestem jeszcze w stanie zrozumieć 100k, ale milion wydaje się zbędny. No i jaki to ogromny skok technologiczny musiałyby przynieść next-geny, żeby uciągnąć np. kilkanaście modeli po milion polygonów i otoczenie, które siłą rzeczy musi mieć więcej i to sporo. Ja bym podchodził do tego na spokojnie.
Teraz robi się modele z miliona poligonów, ale później to się tylko renderuje i wrzuca jako normal maps na modele 30tyś poly. Dzięki teselacji można ominąć ten krok, plus dodatkowo oszczędza się zasoby, bo ze względu na odległość od kamery wszystko ma optymalną ilość szczegółów.

Normal maps nigdy nie dadzą takiej jakości jak wzorcowe modele (nie licząc gładkich modeli bez szczegółów i wystających elementów).

PS: czy mi się wydaje, czy dawno nie było ciebie na forum?

w Ubi robia juz technologie pod nowe konsole ... za duzo pisac nie moge ale niektore rzeczy naprawde urywaja glowe od strony technicznej
gdzies tam widzialem jakies rigi do twarzy ktore wygladaly jak z Avatara i byly w czasie rzeczywistym animowane na podstawie mocapu twarzy - szok
Zaraz zrobie news-a na N4G, że jeden z pracowników UBi zdradził na forum, ze firma pracuje nad grami na next-geny i że urywają głowę  :troll:. Oj przyjąłby się taki news.  :lol:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 24, 2012, 09:07:53 am wysłana przez Piter_neo »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #421 dnia: Stycznia 24, 2012, 10:04:51 am »
Teraz robi się modele z miliona poligonów, ale później to się tylko renderuje i wrzuca jako normal maps na modele 30tyś poly. Dzięki teselacji można ominąć ten krok, plus dodatkowo oszczędza się zasoby, bo ze względu na odległość od kamery wszystko ma optymalną ilość szczegółów.

Dokładnie tak jest i wydaje mi się, że o to chodzi właśnie w ofercie pracy ND (bo tak wygląda większość ofert od kilku lat). Ja nie mówię, że teselacja jest czymś złym. Chodzi mi o to, że miliony polygonów na postać wydaje mi się czymś zbytecznym. Obecna generacja może pochwalić się przynajmniej kilkoma postaciami, które już teraz wyglądają świetnie, a wystarczy dorzucić im jeszcze trochę i będzie wystarczająco. Wolałbym raczej, żeby większość twórców rozkładała wzorowo UV'ki i stosowała lepsze tekstury.

Normal maps nigdy nie dadzą takiej jakości jak wzorcowe modele (nie licząc gładkich modeli bez szczegółów i wystających elementów).

Oczywiście, że nie, ale stosuje się je właśnie po to, żeby każdy model nie miał niepotrzebnie dużo poly. Ilość trójkątów powoli przestaje odgrywać już wielką rolę. Dochodzimy do miejsca, gdzie staje się to zbyteczne i nadmiar mocy można włożyć gdzie indziej, bo jak dla mnie są inne niedociągnięcia, które współczesna grafika posiada. To ma wyglądać świetnie. Pamiętajmy poza tym, że wielu z tych szczegółów i tak nie zobaczymy, chyba, że w cutsceenkach. Wszystko zależy od specyfiki  gry.

PS: czy mi się wydaje, czy dawno nie było ciebie na forum?

Zaglądam regularnie, ale faktycznie nie udzielam się zbytnio ;).

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #422 dnia: Stycznia 24, 2012, 10:59:36 am »
Ja w grafice pragnąłbym całkowitego wyeliminowania bitmap (np. roślinność i proste elementy ogrodzenia) i prostych tekstur w tzw "drugim planie", bo często to co w tle, ma geometrycznie nieskompikowane obiekty i wrzuconą teksturkę, a przy tym wygląda tak biednie, że żal dupę ściska. Ostatni przypadek to Uncharted 3 - bitmapa tła i nawet to miasto w oddali (proste obiekty) oraz niektóre pagórki, co przy całej zajebistości grafiki psuje nieco wrażenie.

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #423 dnia: Stycznia 24, 2012, 12:21:36 pm »
Ja oczekuję lepszej jakości tekstur, większej ilości real timowego oświetlenia, gdyż sama ilość polygonów jest już w miarę wystarczająca, oraz FIZYKI na miarę next genów, bo ta generacja poza paroma wyjątkami zawiodła, oczekiwałem czegoś więcej, a tu klops. Większa interaktywność to jest to czego oczekuję, plus real time'owe gra świateł i cieni w prawie każdym obiekcie na ekranie. :D
« Ostatnia zmiana: Stycznia 24, 2012, 12:23:48 pm wysłana przez Unlimited »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #424 dnia: Stycznia 24, 2012, 13:35:26 pm »
Piter trochę jesteś w tyle  W końcu filmik jest z 2009 więc normalne, że mieć będa
Jak wychodziło PS3 i X360 to już było parallax mapping, a jakoś nie widać za bardzo tej technologi w grach.

Endorphin powstało już sporo lat temu, a na razie zaledwie 3-4 gry wykorzystują tą technologie.

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #425 dnia: Stycznia 24, 2012, 14:00:35 pm »
Ja oczekuję lepszej jakości samych gier (nie mam tu na myśli strony wizualnej).
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

nakimushi

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #426 dnia: Stycznia 24, 2012, 15:05:36 pm »
Piter wiekszosc firm pracuje nad nowymi technologiami ... zarowno na obecna jak i nowa generacje /
i siedz tu cicho  :P

ja za duzo nie oczukuje _ wole sie nie rozczarowac pozniej /
wkoncu nawet na tej generacji sa gry ktore wygladaja jakosciowo blisko do dobrych trailerow CG z przed 2 lat

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #427 dnia: Stycznia 24, 2012, 16:29:46 pm »
Jak wychodziło PS3 i X360 to już było parallax mapping, a jakoś nie widać za bardzo tej technologi w grach.
Bo konsole sa za slabe na nia.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #428 dnia: Stycznia 24, 2012, 21:55:53 pm »
Jak wychodziło PS3 i X360 to już było parallax mapping, a jakoś nie widać za bardzo tej technologi w grach.
Bo konsole sa za slabe na nia.
No właśnie, dlatego też nie można stwierdzić, ze next-geny będą miały teselację bo to technologia sprzed kilku lat.

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #430 dnia: Stycznia 24, 2012, 22:21:30 pm »
No właśnie, dlatego też nie można stwierdzić, ze next-geny będą miały teselację bo to technologia sprzed kilku lat.
Mozna, bo teselacja moze zwiekszyc Ci wydajnosc, a nie zmniejszyc jak PoM. Poza tym juz obecne gry uzywaja teselacji i chodza w 60 fps na PC, wiec mocy w nowych konsolach na nie nie bedzie braklo, zwlaszcza gdy assetsy bedziesz mial od podstaw robione z mysla o teselacje, a nie jak teraz czesto to wychodzi, ze jest to dorzucany na sile feature.

nakimushi

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #431 dnia: Stycznia 24, 2012, 23:35:29 pm »
jak znam zycie to i tak bedziecie marudzic ze grafika slaba  :lol:

bebbop

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2004
  • Wiadomości: 1 595
  • Reputacja: 10
  • Memento Mori...
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #432 dnia: Stycznia 24, 2012, 23:55:15 pm »
http://uk.ign.com/articles/2012/01/24/xbox-720-will-be-six-times-as-powerful-as-current-gen

IGN utrzymuje, ze wedlug ich zrodla gpu bedzie oparte na serii kart 6000.
Jesli okaze sie to prawda to mysle, ze mozemy spodziewadz sie konsoli gabarytowo podobnej do Wii/Wii U.


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #433 dnia: Stycznia 25, 2012, 00:08:47 am »
http://www.fudzilla.com/processors/item/25619-oban-initial-product-run-is-real
Na stronie cda też jest trochę o tym:
Cytuj
Giełda plotek i spekulacji trwa w najlepsze. O to kolejna związana z nowym Xboksem – chip będący sercem konsoli podobno zwie się Oban, a jego produkcja rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku.

Serwis Fudzilla donosi, powołując się na rzekomo zaufane źródła, że chip Xboksa 720, będący sercem konsoli, nosi nazwę kodową Oban. Jego produkcja rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku, a zajmują się nim firmy IBM i Global Foundries.

Oban napędzany będzie przez procesor PowerPC i kartę graficzną AMD z rodziny Southern Islands lub zmodyfikowaną wersję Radeonów z serii 7000. Pierwsza partia chipów powędruję do developerów, którzy rozpoczną zapewne prace nad pierwszymi grami. Redakcja Fudzilli przewiduje więc, że premiera w tym roku jest mało realna, aczkolwiek pod koniec 2012 Microsoft może zapowiedzieć konsolę. Produkcja układów zakończy się najpewniej pod koniec tego roku, a więc nowy Xbox ukazałby się najwcześniej w 2013.
http://www.cdaction.pl/news-24631/xbox-720-chip-oban-sercem-nowej-konsoli.html

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #434 dnia: Stycznia 25, 2012, 00:47:16 am »
No właśnie, dlatego też nie można stwierdzić, ze next-geny będą miały teselację bo to technologia sprzed kilku lat.
Mozna, bo teselacja moze zwiekszyc Ci wydajnosc
no nie wiem czy zwiekszyc wydajnosc...
patrz na takiego stalkera czy metro jak strasznie spada wydajnosc a roznice sa minimalne.

dx10 http://nvision.pl/media/gals/2010/186/stalker_dx10_1920.png
dx11 http://nvision.pl/media/gals/2010/186/stalker_dx11_1920.png

bez teselacji(i troche lepszych cieni) masz o okolo 60-100% wyzsza wydajnosc. zamiast durnej teselacji mogli po prostu zwiekszyc liczbe poly 2 krotnie efekt bylby lepszy a wymagania na pewno mniejsze.

Cytuj
Poza tym juz obecne gry uzywaja teselacji i chodza w 60 fps na PC
no z tym jest troche ciezko :P metro dalej ma problemy z przekroczeniem chocby 50 klatek. Heaven 2.0-2.5 w extreme teselation tak samo a przeciez tam nie ma zadnych postaci, zadnych efektow czasteczkowych  itp. Tak czy inaczej splinter cell chaos theory juz obslugiwal parallax mapping(nie occlusion) i bardzo dobrze chodzil na 6800ultra a mimo to w dzisiejszych grach prawie go nie ma. Podobnie z hdrem  far cry z 2004 po patchu obslugiwal hdr a w takim call of duty na ps3 nawet blooma nie ma. Po prostu zamiast teselacji developerzy moga moc nowych konsol wykorzysac w inny sposob a na teselacje juz nie starczy tak jak teraz z parallaxem.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 25, 2012, 01:00:43 am wysłana przez Wulfen »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #435 dnia: Stycznia 25, 2012, 09:37:43 am »
http://uk.ign.com/articles/2012/01/24/xbox-720-will-be-six-times-as-powerful-as-current-gen

6670? Naprawdę? Większego gówna chyba nie dałoby się do konsoli wsadzić (o ile nie jest się Nintendo).

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #436 dnia: Stycznia 25, 2012, 10:04:07 am »
6670 6 razy mocniejszy :lol: to gowno jest gdzies na poziomie 8800gt jak nie gorzej.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #437 dnia: Stycznia 25, 2012, 11:50:30 am »
beka. 20% mocniejsze od wii u, które z prezentacji wygląda na 20% mocniejsze od x360 o_O

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #438 dnia: Stycznia 25, 2012, 12:21:56 pm »
no nie wiem czy zwiekszyc wydajnosc...
patrz na takiego stalkera czy metro jak strasznie spada wydajnosc a roznice sa minimalne.

dx10 http://nvision.pl/media/gals/2010/186/stalker_dx10_1920.png
dx11 http://nvision.pl/media/gals/2010/186/stalker_dx11_1920.png

bez teselacji(i troche lepszych cieni) masz o okolo 60-100% wyzsza wydajnosc. zamiast durnej teselacji mogli po prostu zwiekszyc liczbe poly 2 krotnie efekt bylby lepszy a wymagania na pewno mniejsze.
No wlasnie dlatego napisalem "zwlaszcza gdy assetsy bedziesz mial od podstaw robione z mysla o teselacje, a nie jak teraz czesto to wychodzi, ze jest to dorzucany na sile feature.".
Te modele overtessallated, wrzucili modele 2m poly, ktore wygladaja jak 30k zupelnie zbednie, a rownie dobrze mogliby zrobic modele 300k poly i dzieki tessellacji wraz z odalaniem kamery zmniejszac je do 20-30k. Tessellacja rowniez mocno oszczedza pamiec.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #439 dnia: Stycznia 25, 2012, 23:05:54 pm »
Wii U dwukrotnie potężniejsze od X360, a Xbox 720 z Blu-Rayem... i systemem "antyużywkowym"?
http://www.cdaction.pl/news-24656/wii-u-dwukrotnie-potezniejsze-od-x360-a-xbox-720-z-blu-rayem-i-systemem-antyuzywkowym-.html