Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 516620 razy)

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #880 dnia: Maja 19, 2012, 18:39:52 pm »
Dokładnie  :lol:

Mega gówno w mega wysokiej cenie, by każdemu nawet na pececie z 1997 roku gierka poszła w max detalach i każdy 8 latek za pieniążki na komunię żeby sobie kupił.

Ogur

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #881 dnia: Maja 19, 2012, 19:00:12 pm »
Mi nie działa w  max detalach :(

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #882 dnia: Maja 19, 2012, 21:32:30 pm »
Najwyraźniej masz peceta z 1996 roku. :(

Ogur

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #883 dnia: Maja 19, 2012, 21:52:50 pm »
Dziwne. Pierwszy komputer miałem w roku 1997-mym i jestem pewien, że to była nówka-sztuka.

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #884 dnia: Maja 19, 2012, 21:55:31 pm »
Sam displacement to rewolucja, teselacja kolejna, odbicia w czasie rzeczywistym kolejna i jeszcze global illumination.
Jestem pewien że wszyscy w tym watku, a szczególnie graficzni faperzy na bank rozumieją czym są rzeczy o których napisałeś. ;)



RAYTRACE KURWA!
Nie musimy wiedzieć co to jest, wystarczy ze zobaczymy efekt końcowy :)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #885 dnia: Maja 20, 2012, 12:08:19 pm »
Po raz kolejny nasuwa się pytanie, jak szerokie zastosowanie znajdzie ta funkcja w grach? Raytracing jest dosyć zasobożerny, przy renderowaniu złożonej sceny gdzie jest masa innych zadań, raytracing może się okazać zbyt kosztownym efektem. Podobnie z tymi wszystkimi cząsteczkami z wcześniejszych tech-dem.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #886 dnia: Maja 20, 2012, 13:11:16 pm »
Jestem pod wrażeniem, nie tyle "gadżetu z odbiciami", co ruchu wody. Pomimo tego, że nadal trochę brakuje do realizmu (widać, że to symulacja), nie widziałem wcześniej tak zaawansowanych efektów. Widać, że chłopaki musieli nawet w małym stopniu zgłębić mechanikę i hydraulikę płynów. Szkoda, że dodawano wodę tylko na środku płaszczyzny poziomej, bo z chęcią zobaczyłbym losowe rozbryzgi wody ;)

Nie ma co się oszukiwać, przy wrzuceniu tych wszystkich efektów na raz, wątpię, aby jakiś nadchodzący next-gen to uciągnął (np. przy okazji gry w stylu Uncharted, w dużej lokacji z wodospadami, ciekiem i oczkiem wodnym, gdzie efekty byłyby bardzo nasilone, gdzie każdy ruch bohatera po wodzie miałby swoje odzwierciedlenie w fizyce i odbiciach płynu).

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #887 dnia: Maja 20, 2012, 13:38:16 pm »
Jestem pod wrażeniem, nie tyle "gadżetu z odbiciami", co ruchu wody. Pomimo tego, że nadal trochę brakuje do realizmu (widać, że to symulacja), nie widziałem wcześniej tak zaawansowanych efektów. Widać, że chłopaki musieli nawet w małym stopniu zgłębić mechanikę i hydraulikę płynów. Szkoda, że dodawano wodę tylko na środku płaszczyzny poziomej, bo z chęcią zobaczyłbym losowe rozbryzgi wody ;)

Nie ma co się oszukiwać, przy wrzuceniu tych wszystkich efektów na raz, wątpię, aby jakiś nadchodzący next-gen to uciągnął (np. przy okazji gry w stylu Uncharted, w dużej lokacji z wodospadami, ciekiem i oczkiem wodnym, gdzie efekty byłyby bardzo nasilone, gdzie każdy ruch bohatera po wodzie miałby swoje odzwierciedlenie w fizyce i odbiciach płynu).
Ja nie jestem pod aż takim wrażeniem, bo na jakimś przedmiocie w blenderze robilismy rzeczy, które wyglądały można powiedzieć podobnie. Jednak w blenderze filmik dlugosci kilku sekund renderował się kilka godzin ;p

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #888 dnia: Maja 20, 2012, 13:53:13 pm »
chyba jedziecie na składakach od karoty na tych studiach :P

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #889 dnia: Maja 20, 2012, 14:02:48 pm »
Przesadzilem moze troche.



To gówienko z tego co pamiętam na moim starym lapku liczyło się koło 45min.

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #890 dnia: Maja 20, 2012, 14:05:54 pm »
Przesadzilem moze troche.



To gówienko z tego co pamiętam na moim starym lapku liczyło się koło 45min.
Przypomina flower na PS3

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #891 dnia: Maja 20, 2012, 15:10:38 pm »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Stylóweczka niezła ale rozmyte tekstury na pierwszym planie jebią mi oczy, modele wyglądają jakby było dostosowane do iphona. Kolory wieją mi WoWem a animacje wyglądają jak naruto czy inne japońskie gówno. Gdzie to w ogóle porównywać do Wieśka. Zawód w ch**.

Na raytrace w grach nie ma co liczyć przez pare lat i tak. To dobry motyw na "rozwój i przyszłość konsol". Mnie rozp**rdala fakt ze jeszcze 4 lata temu jedna klatka z takiej scenki liczyłaby się na CPU kilkanaście minut albo i godzinę. Teraz na GPU napierdala w 30 klatkach na sekundę i liczy jeszcze w realtime całkiem przyzwoitą symulacje płynów. Konsolki które wyjdą za 6-8 lat pewnie już będą renderowały w realtime grafe jakości filmu Avatar. Ciekawe czy artyści nadążą z produkowaniem assetów w takiej jakości, ile to pochłonie kosztów, ciekawe jak się zmienią narzędzia. Ja się jaram.

]Nie musimy wiedzieć co to jest, wystarczy ze zobaczymy efekt końcowy :)
Tak tak. Potem jak wstawiam filmik który pokazuje podpowierzchniowe rozproszenie światła realtime to ktoś mi daje kontrę i pokazuje animacje twarzy renredowaną na kompie. Drugi za to mówi o nierealistycznym połysku który można zmienić suwakiem i nie jest przedmiotem prezentacji. Taka rozmowa.  :roll:

Windo- Najs. Ciśniesz coś w CG jeszcze poza takimi pracami na studia?
« Ostatnia zmiana: Maja 20, 2012, 15:16:16 pm wysłana przez monio4 »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #892 dnia: Maja 20, 2012, 15:54:24 pm »
Konsolki które wyjdą za 6-8 lat
Raczej za 8-10 lat jeśli już.

I tak możliwe też, że do tego czasu wszystko pójdzie w "chmurę". Kupujesz pudełko za jakąś symboliczną kwotę - powiedzmy 99$ - a później płacisz abonament za dzierżawę (np. 99$ za rok). Serwery i cały sprzęt jest w międzyczasie ulepszany, software aktualizowany i konsola zamiast na 7 lat, starczy na ponad 20. Coś mi się wydaje, że taki kierunek jest całkiem prawdopodobny, bo po co ładować kasę w miliony małych procesorów, skoro można wszystko skupić w jednym miejscu?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #893 dnia: Maja 20, 2012, 16:07:41 pm »
Windo- Najs. Ciśniesz coś w CG jeszcze poza takimi pracami na studia?
To była jednorazowa pracka na zaliczenie przedmiotu. Jakiś tutorial z yt przeklikałem po prostu. Kompletnie się na tym nie znam, a zdolności artystycznych nie mam zupełnie. Trzeba było, zrobiłem, ale wracać do tego nie zamierzam.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #894 dnia: Maja 20, 2012, 16:11:57 pm »
POK- Myślisz że ta generacja się utrzyma tak samo długo jak obecna? Ja na to nie liczę. Będzie jak mówisz z cloudgamingiem albo generacje sprzętu będą się pojawiały szybciej.
Ja bardzo bardzo nie chcę cloudgamingu, to byłaby generacja "error 37" i ciągłego wkurwienia, ja chce odpalić grę kiedy sobie tego zażyczę i nie być zdanym na cały łańcuch rzeczy które mogą się spierdolić. Filmy VOD to jeszcze spoko ale nie gra z którą mam interakcje.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #895 dnia: Maja 20, 2012, 16:17:42 pm »
I myślę, że to jeszcze nie te łącza, żeby fullHD streamować.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #896 dnia: Maja 20, 2012, 20:17:31 pm »
Technologia stale idzie do przodu, łącza są coraz wydajniejsze, a granie w chmurze udoskonalane. Na razie też uważam, że jest zbyt wcześnie by na tym oprzeć całą strukturę. Ale za 5-10 lat? Kto wie?

Myślisz że ta generacja się utrzyma tak samo długo jak obecna? Ja na to nie liczę.
A dlaczego by nie? Każdy wie, że producentom nie opłaca się zbyt często wydawać nowych urządzeń, bo te stają się rentowne dopiero po kilku latach od premiery. Następną konsolę Nintendo pewnie zobaczymy w okolicach 2018 roku, ale na te od Sony i Ms trzeba będzie poczekać.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #897 dnia: Maja 20, 2012, 20:28:06 pm »
I myślę, że to jeszcze nie te łącza, żeby fullHD streamować.
Oczywiście w 3D i 60 klatkach na sekundę. ;) Stream filmu Full HD w 24 klatkach i jakości jak na blurayu to 25-30 megabitów na sekundę. POK, do the math. Nie sadze że żeby dostosowywali tak masowe sprzęty jak konsola do przepustowości łącz jakimi może się pochwalić kilka procent ludu. Za 10 lat może i tak.
Cytuj
In measurements made between January and June 2011, the United States ranked 26th globally in terms of the speed of its broadband Internet connections with an average measured speed of 4.93 Mbit/s. South Korea led the list with an average of 17.62 Mbit/s, followed by Romania (15.27 Mbit/s) and Bulgaria (12.89 Mbit/s).[11]
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_in_the_United_States


POK- Producentom nie opłaca się sprzedawać konsol tak jak było sprzedawane PS2 i PS3. Jeśli zmieniliby model na wydawanie słabszej konsoli co np 3 lata to mogliby zarabiać na samym sprzęcie. Ludzie już się do takiego stanu rzeczy przyzwyczajają przez smartphony, laptopy inne sprzęty. Stety lub niestety.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #898 dnia: Maja 22, 2012, 13:47:37 pm »
Cloud gaming, za żadne skarby, nie wiem jak można opierać przyszłość elektronicznej rozrywki na badziewnych łączach internetowych. No i tak jak tutaj ktos wczesniej napisal, kto ma łącze minimalnie 25MB/s?? Ja na pewno nie chciał bym grać patrząc na makrobloki słabej jakości streamowanego video.

Coś ta przyszła generacja nie zapowiada się zbyt optymistycznie, Epic woła o lepsze osiągi, żeby skrzynkipociagnely UE4, a mi się wydaje, że skok będzie na miare GC->Wii...

Gremlin88

  • Proletariusz
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2010
  • Wiadomości: 428
  • Reputacja: 13
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #899 dnia: Maja 22, 2012, 14:05:17 pm »
Epic chce lepsze konsole żeby sprzedawać Unreal Engine 4 :P Jak nie będą to w miarę potężne maszyny to UE3 starczy (Samaritan wygląda przezajebiście).

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #900 dnia: Maja 22, 2012, 14:06:52 pm »
do cloud gamingu nie tylko szybkie łącza są potrzebne, ale przede wszystkim, niskie pingi. grałem na onlive i jakoś nie wyobrażam sobie tego jako podstawowej platformy do grania. jako alternatywa jak najbardziej, nic ponad to.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #901 dnia: Maja 22, 2012, 14:11:58 pm »
Dlatego mekką cloud gamingu będzie Korea Południowa ;)

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #902 dnia: Maja 22, 2012, 14:19:57 pm »
andryush- Będzie... Już nie raz o tym pisałem. ;)
Sprzęt mocniejszy o 2 razy to nie 2 razy lepsza grafa. Przeskok z 720p na 1080p przy grafie o tej samej jakości to już coś co wymaga prawie 2 razy mocniejszego sprzętu....

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 721
  • Reputacja: 74
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #903 dnia: Maja 22, 2012, 15:20:42 pm »
Moim zdaniem granie w chmurze jest nieuniknione, ale do tego czasu będą jeszcze 2-3 generacje. Z szybkimi łączami będzie sprawa jak z elektrycznością - 50 lat temu poza największymi miastami też nie była w tym kraju taka oczywista, a jakość prądu pozostawiała wiele do życzenia. Internet powoli zamienia się w medium pierwszej potrzeby jak woda, prąd, gaz i niedługo dostęp do niego będzie po prostu nieograniczony, a w domach będą same terminale.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #904 dnia: Maja 22, 2012, 15:33:30 pm »
do cloud gamingu nie tylko szybkie łącza są potrzebne, ale przede wszystkim, niskie pingi. grałem na onlive i jakoś nie wyobrażam sobie tego jako podstawowej platformy do grania. jako alternatywa jak najbardziej, nic ponad to.
Właśnie ostatnio gdzieś czytałem, że dzięki jakiejś nowej technologii udało się poprawić wydajność grania przez łącza tego typu. Wspomniana technologia chyba jeszcze nie weszła w życie, ale w niedalekiej przyszłości ma usprawnić działanie chmury. Dlatego nie wiadomo jak sprawa będzie się mieć za 5-10 lat.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #905 dnia: Maja 22, 2012, 15:35:54 pm »
Przeskok z 720p na 1080p przy grafie o tej samej jakości to już coś co wymaga prawie 2 razy mocniejszego sprzętu....
Nie przy dzisiejszych GPU.
Na PC roznica w wydajnowsci przy odpaleniu gry w 720p a 1080p to pewnie jakies 20%.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #906 dnia: Maja 22, 2012, 16:00:25 pm »

O czym ty mówisz... Ja nie mówię o samym podciągnięciu rozdzielczości na tych samych i tak już rozymtych teksturach, nawet to wymaga dużo dużo więcej mocy i na pewno nie te 20% o których piszesz. Jakaś technologia z marsa? Co niby zmieniło się w obecnych GPU że nagle dwukrotnie większa moc potrzebna od udźwignięcia czegoś zmalała dziesięciokrotnie? Słyszałeś o fill rate w ogóle?


---------------------------------------------------------------------

Nie tylko przyszłość konsol ale imho w ogóle interakcji z elektroniką. Poczytajcie. Kinekty, move czy willoty to przy tym gówno z epoki kamienia łupanego.

« Ostatnia zmiana: Maja 22, 2012, 16:02:08 pm wysłana przez monio4 »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #907 dnia: Maja 22, 2012, 16:42:29 pm »
O czym ty mówisz... Ja nie mówię o samym podciągnięciu rozdzielczości na tych samych i tak już rozymtych teksturach
Napisales wyraznie "przeskok miedzy 720p na 1080p PRZY GRAFIE TEJ SAMEJ JAKOSCI"

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #908 dnia: Maja 22, 2012, 16:53:31 pm »
Gezzz. Jakości czyli tak samo ostre tekstury w stosunku do rozdzielczości. Większe tekstury na większej rozdzielczości żeby ilość detalu zachowała tą samą jakość a nie była rozmytym gównem. Jak zwyczajnie weźmiesz obrazek i go przeslakujesz x2 to odbiór jakościowy jest gorszy niż jakby ten obrazek od razu był przygotowany dla tej wielkości.

Texel-ratio / texel-scale. googlaj.
« Ostatnia zmiana: Maja 22, 2012, 17:00:00 pm wysłana przez monio4 »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #909 dnia: Maja 22, 2012, 17:31:00 pm »
Mogles sie wyrazic jasniej.
Pozatym przyklad ze skalowaniem obrazkow w gore odbiega od podniesienia rozdzialki z grach.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #910 dnia: Maja 22, 2012, 17:33:18 pm »
Nie odbiega bo to właśnie dzieje się z teksturami jak jedyne co zwiększysz to sama rozdzielczość. Chuj z takim HD.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #911 dnia: Maja 22, 2012, 18:09:31 pm »
Na szczęście przeskok rozdzielczości będzie teraz mniejszy niż jak to miało miejsce wcześniej. Różnica miedzy 720->1080 jest mniejsza niż między 480->720. Dodatkowo teraz też był przeskok z AA, wcześniej baardzo rzadko jakakolwiek gra miała wygładzanie krawędzi, teraz 90% gier ma 2xaa, 4xaa lub coś podobnego. Przy rozdziałce 1080p wystarczy dobre 2xaa i nie będzie widać krawędzi.

Podobnie nie trzeba bedzie aż tak dużego przeskoku w rozdziałce tekstur. Obecnie wiele gier ma na tyle dobre tekstury, że w ogóle nie trzeba ich poprawiać. Drastyczna różnica w rozdziałce tekstur była między np. PS2 a PS3. Teraz wystarczą trochę lepsze tekstury od tych z najładniejszych gier.

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #912 dnia: Maja 22, 2012, 18:20:09 pm »
Na szczęście przeskok rozdzielczości będzie teraz mniejszy niż jak to miało miejsce wcześniej. Różnica miedzy 720->1080 jest mniejsza niż między 480->720. Dodatkowo teraz też był przeskok z AA, wcześniej baardzo rzadko jakakolwiek gra miała wygładzanie krawędzi, teraz 90% gier ma 2xaa, 4xaa lub coś podobnego. Przy rozdziałce 1080p wystarczy dobre 2xaa i nie będzie widać krawędzi.

Podobnie nie trzeba bedzie aż tak dużego przeskoku w rozdziałce tekstur. Obecnie wiele gier ma na tyle dobre tekstury, że w ogóle nie trzeba ich poprawiać. Drastyczna różnica w rozdziałce tekstur była między np. PS2 a PS3. Teraz wystarczą trochę lepsze tekstury od tych z najładniejszych gier.
Miałem podobne rozkminy.
Tylko co do tego AA nie jestem pewny bo tu już by się musiał ktoś doświadczony w tym temacie wypowiedzieć, gdyż z drugiej strony właśnie zwiększona rozdziałka wymusi nawet większe AA (bo więcej pikseli do przetworzenia i wyraźniej postacie widać). Ale to mówię nie mam w tym doświadczenia. Może Monio coś by wiedział.
« Ostatnia zmiana: Maja 22, 2012, 18:22:18 pm wysłana przez szmajdzik »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #913 dnia: Maja 22, 2012, 18:26:04 pm »
Im więcej pikseli tym są mniejsze, tym mniej widać ząbki. Przecież to logiczne.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #914 dnia: Maja 22, 2012, 19:12:15 pm »
Z tym 90% ma aax2 lub aax4 to Piter mocno przesadził.

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241
Tak na oko to z 40-50% gier nie ma wcale aa lub ma jakiś blur.
Odnośnie  antyaliasingu w next genach to ja chce "tylko" smaa albo nowego txaa i mi to w zupełności wystarczy. msaa to przeżytek i do defered renderingu nie bardzo się nadaje.

co do rozdzielczości to 1080p  wymaga gdzieś tak o 80% więcej mocy niż 720p przy dokładnie tych samych detalach, nie wiem skąd Magik wziął zaledwie 20%.
« Ostatnia zmiana: Maja 22, 2012, 19:16:08 pm wysłana przez Wulfen »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #915 dnia: Maja 22, 2012, 19:16:37 pm »
Nie odbiega bo to właśnie dzieje się z teksturami jak jedyne co zwiększysz to sama rozdzielczość. Chuj z takim HD.
Nie do konca. Jak skalujesz fotke do 2 razy wiekszej rozdzialki to praktycznie ja powiekszasz i ogladasz zooma.
Tekstury w grze podziwiasz z tej samej odleglosci tyle ze przy ostrzejszym obrazie. Zreszta niewazne.
Podniesienie rozdzialki obrazu w wielu przypadkach nie wymaga az tyle mocy obliczeniowej jak niektorzy twierdza.
Wszystko oczywiscie zalezy od gry ale w wielu przypadkach ustawienie rozdzielczosci na 1080p redukuje liczbe klatek o jakies 15-30% w stosunku do 720p.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #916 dnia: Maja 22, 2012, 19:32:12 pm »
Magik zobacz sobie testy 20% różnice w wydajności to masz miedzy 1680*1050 a 1080p a nie miedzy 720p a 1080p
Taki tam pierwszy z brzegu test:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Radeon_HD_7850_i_7870_-_test%2C_cena_i_opinie-4422/strona/16909.html
weźmy radeona 7970
w crysisie 2 w 1080p masz spadek o 19,3 %względem nie wiele mniejszej rozdzielczości 1680*1050
w crysisie 19,64%
w metro 15,22%
w shogunie 20%

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #917 dnia: Maja 23, 2012, 00:42:56 am »
* przy tych samych teksturach oczywiście.

Różnica miedzy 720->1080 jest mniejsza niż między 480->720.
Biorąc pod uwagę same rozdzielczości to prawda ale i same wyświetlanie grafy mocno się zmieniło. Wcześniej nie było żadnych pixelshaderów.
Podobnie nie trzeba bedzie aż tak dużego przeskoku w rozdziałce tekstur. Obecnie wiele gier ma na tyle dobre tekstury, że w ogóle nie trzeba ich poprawiać.

Chyba jeśli mówisz o kilku grach na pc. Nie ma szans, poprawa musi być i to minimum 4-krotna na każdym texie jeśli gry mają być w 1080p i ludzie mają odczuć jakąkolwiek wizualną poprawę.
Obecnie na currentgenową postać stosuje się teksturę 2048x2048 jak masz model na najwyższym stopniu detalu. Jak masz w filmach (Full HD) postać zrobioną w CG gdzie widać ujęcie na ryj to standardem branży jest tekstura 4096x4096... na sam ryj... Docelowo powinno być tak że 4 pixele z tekstury samplują ci jeden na ekranie. W piz** długa droga do tego przed konsolami do takich rozdziałek, na razie na pixel na ekranie przypada mniej niż pół pixela tekstury co już tworzy zauważalnego gołym okiem blura.
Obecne konsole mają już za mało pamięci i kiepskie fillratey i teksturki są rozmyte wszędzie. Może w unchartedach pixelozy tekstur nie widać? GoW jedynie sobie jakoś z tym radzi bo jest grą na szynach, jak masz closeupy przy finiszerach to już widać bigos na postaciach i podłożu. Podejdź do byle ściany w FPSie i zobaczysz rozmytą plame, zamiast tego mógłbyś widzieć ładna fakturę muru. No heloł.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #918 dnia: Maja 23, 2012, 01:23:38 am »
Nie tylko przyszłość konsol ale imho w ogóle interakcji z elektroniką. Poczytajcie. Kinekty, move czy willoty to przy tym gówno z epoki kamienia łupanego.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Szykuje się naprawdę konkretne cacko 8) Ms i Sony pewnie już walczą by podobna technologia zagościła na ich przyszłych systemach.

Tutaj króciutki artykulik odnośnie Leap:
http://tech.wp.pl/kat,1009783,title,Leap-Motion-pogromca-Kinecta-i-Sony-Move,wid,14508018,wiadomosc.html

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #919 dnia: Maja 23, 2012, 01:34:29 am »
Mózg rozjebany