Forum GameOnly.pl

Current Gen => Multiplatformowe Current Gen => Wątek zaczęty przez: Sylvan Wielki w Czerwca 03, 2022, 04:52:29 am

Tytuł: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 03, 2022, 04:52:29 am
https://www.youtube.com/watch?v=-L1EuRo54pI

pREmiera 23.03.2023r.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Czerwca 03, 2022, 05:53:36 am
Mam nadzieje, że długości gry nie zmienią i nie wstawią do gry innej kamery niż tpp. Sam trailer bez rewelacji.

https://youtu.be/PkGMHngEL1w

Oryginalna czwórka nadal się trzyma, lepiej wpierw Weronike powinni atakować.
Co nie zmienia faktu, że RE4 to zdecydowanie najlepsza część i remake się jej należy.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 03, 2022, 13:39:04 pm
W końcu, mamy potwierdzenie jednej z najgorzej strzeżonych tajemnic (ok, nawet bez plotek można się było tego spodziewać, choć wciąż to trochę zabawne). Zaskakują mnie tylko dwie rzeczy - data, bo liczyłem na styczeń (może to przez remake Dead Space, albo dają sobie bufor bezpieczeństwa), oraz platformy. Z jednej strony ciesze się, że coraz więcej gier jest już zapowiadanych wyłącznie pod PS5, XSS/XSX i PC, z drugiej - ta gra nie wygląda specjalnie lepiej od poprzednich tytułów, a ukazały się one na poprzedniej generacji. Może mają problem z wydajnością w pewnych sekcjach i uznali, że łatwiej będzie jednak porzucić PS4 i XO.

Tak czy inaczej ciesze się, że będą mieli więcej mocy i feature'ów do wykorzystania (może przedsmak tego będzie w patchu do RE2 RE3?). Świetnie, że za produkcję odpowiada zespół od RE2 (a przynajmniej tak zakładam), bo można liczyć na jakość. Tylko czy cztery lata produkcji to dużo na remake Czwóreczki? Jeśli poszli na łatwiznę (czyt. przenieśli RE4 1:1 na silnik i mechaniki RE2), to tak (choć i cięcia mogły być potrzebne), ale szczerze, RE4 miał już tyle wydań i wciąż trzyma się nieźle, iż ta gra wymaga dużych zmian. Dlatego myślę, że Capcom mógł poczekać z tym kilka lat, tak aby gracze jeszcze odpoczęli od RE4, a także RE5 i 6. W tym czasie mogli zabrać się za Dino Crisi 1 i 2, a później odświeżyć kolejne trzy części nadgniłej serii. Remake'i Dino Crisis pewnie w końcu nadejdą, fani o tym piszą i mówią, ale siła marki jak i ilość pracy potrzebna do tego (dinozaury, ich ai, animacje, oddziaływanie na otoczenie - wszystko to będzie wyzwaniem) pewnie skutecznie odciągają Capcom. Wracając do RE4-6 - te gry nie potrzebują za bardzo odświeżenia ze względu na grafikę czy sterowanie (choć będą to zmiany mile widziane), ale bardziej pod kątem scenariusza, rozgrywki i klimatu (zwłaszcza RE5 i 6, choć safari w Afryce mi się podobało). Tak naprawdę jest to sposób na naprawienie tego, co fanom się nie podobało w RE5 i 6 i danie tym tytułom nowej szansy. Ja przynajmniej tak bym do tego podszedł, to byłoby moją motywacją do realizacji tych projektów.

Czekam i liczę na świetną grę, oby bardziej w klimacie RE2 (choć pewnie nie).
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 03, 2022, 19:28:16 pm
Ja przy RE4 bawiłem się świetnie. Ciekawy jestem jak odświeżenie wypadnie. Przejście kultowej dwójki w objęcia ósmej gen. wypadło kapitalnie. Raczej 9/10 się posypią.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Czerwca 03, 2022, 20:32:56 pm
U mnie czwórka to jedna z top gier wszech czasów. Takie 9+/10.
Remake raczej nie ma szans aby dobić do tego poziomu.
Coś na bank poleci w odstawkę, chociaż chciałbym się mylić.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Czerwca 14, 2022, 00:59:47 am
https://www.youtube.com/watch?v=LKwVt_Wcq1M
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 14, 2022, 12:22:30 pm
Napaliłem się na ten pokaz a dali tylko kilka krótkich scenek z początku, walki nawet nie pokazali. Można by sobie zażartować, że walka nie jest jeszcze gotowa...

Tak czy inaczej, wciąż jestem ciekaw jak dużo wytną z oryginału. Jeszcze niedawno myślałem, że może niewiele (np. sekcje z głazem przerobią na jakiś easter egg, albo cut-scene), ale gdy usłyszałem wczoraj słowo "reimagining" to od razu pomyślałem "ocho, będą cięcia".
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: POK w Czerwca 14, 2022, 13:56:33 pm
Też liczyłem na więcej. Wielki pokaz rozgrywki, a tu raptem kilka sekund. Mnie w każdym razie cieszy, że sporo zmienią. Przynajmniej będzie to remake na poważnie. A o długość gry chyba i tak nie trzeba się martwić.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 14, 2022, 14:52:16 pm
Nie mam nic przeciwko zmianom, choć już sam gameplay jak z RE2 Remake robi różnicę. Bardziej obawiam się, że coś wytną i nie dadzą nic w zamian. To co wyleci to pewnie węże w pudełkach :D. W sumie niańczenie Ashley też by mogło ;).
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Października 21, 2022, 12:05:49 pm
Nowy trailer, który pokazuje więcej różnych sekcji z gry i postaci, oraz rozgrywka z początku RE4:

https://www.youtube.com/watch?v=E69tKrfEQag

https://www.youtube.com/watch?v=9p0YVZy2hXI

Trochę pozmieniali i podkręcili klimacik. Nie wiem, jak się mam z blokowaniem piły łańcuchowej nożem - z jednej strony jest to ułatwienie (choć pewnie także będzie miało swoje ograniczenie, np. jako jednorazowe użycie) i wygląda komicznie (czy to nawiązanie do Gears of War?), z drugiej trochę pomoże.

Cała sekcja wydaje się bardziej dynamiczna (choć to też montaż), fajny dodatek z podpaleniem krowy, oby tego typu rzeczy było więcej na lokacjach. Gdy Leon zostaje złapany i zbliża się gość z piłą miałem nadzieję, że Leon przerzuci tego co go trzyma i będzie piękne przecięcie na pół, albo chociaż nadzieje się na nią. Szkoda, byłaby to przednia akcja.

Będzie kolekcjonerka na wzór RE2, 3 i Village, czyli figurka Leona i dodatki:
https://kolekcjonerki.com/resident-evil-4-remake-ujawniono-kolekcjonerska-edycje/
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Lutego 03, 2023, 20:23:50 pm
https://youtu.be/eBoRm0QFUk0
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Lutego 03, 2023, 20:55:26 pm
Ogrywam właśnie na quescie i patrząc na te materiały mam jeszcze większą ochotę na ten rimejk. Po solidnym DS(pomimo technicznej padaczki na PC) czas na kolejne zacne odświeżenie kultowego survivala. Byle silnik RE dalej błyszczał przyzwoitą optymalizacją.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Lutego 04, 2023, 09:47:15 am
Przebić oryginał w dzisiejszych czasach jest praktycznie niemożliwe.
Na bank to będzie jednak wielka gra.
Oby tylko nic nie wycięli

W sieci już ból co niektórzy mają o wykonanie deszczu.
Jak dla mnie to nie było lepszego.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Lutego 05, 2023, 13:56:01 pm
https://www.youtube.com/watch?v=SfSlpgxGoFY
Ta gra w ogóle się nie starzeje. Strzelanko i eksploracja do dziś ultra-miodzio.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lutego 06, 2023, 11:59:25 am
Deszcz faktycznie jest dziwny, wygląda jakby ryż sypał się z nieba :P. Według mnie znajdzie się gry, gdzie prezentował się lepiej, albo przynajmniej na tyle dobrze, że nie rzuca się w oczy.

Tutaj tylko w cut-scenkach wydaje się ok, w samej grze już nie. Jest intensywny, nie reaguje na światło chyba (a to właśnie w świetle powinien być bardziej widoczny), jest jednolity, do tego wygląda jakby padał tylko tam gdzie jest gracz (tak jakby był to efekt screen space) i dlatego brakuje mu głębi. Ponadto krople lecą w wielu miejscach ciurkiem w linii, tak jakby były spawnowane dokładnie z jednego punktu i nie miały żadnej rozpiętości (czyli nie "rodzą się" obszarowo, a właśnie z tego jednego punktu). Do tego miejscami spadają chyba pionowo w dół, mimo, że ich położenie sugeruje, że powinny lecieć po skosie. Jak dla mnie ktoś się nie przyłożył, ale mogą to łatwo doprowadzić do stanu, gdzie nie będzie to rzucało się w oczy.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Lutego 06, 2023, 12:49:17 pm
Ten deszcz przynajmniej przypomina krople a nie jak w niemal każdej grze kreski.
Pamiętam jak w Uncharted 2 te kreski wręcz irytowały.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lutego 06, 2023, 13:27:28 pm
Są stosowane uproszczenia to fakt (nawet ten deszcz z RE4), kreski to dość stare podejście (nawet chyba ostatnio w Horizonie było). Niemniej ma ono nijako rację bytu, bo krople jako takie nie wyglądają dobrze (potrzebny by był pewnie montion blur, a i to pewnie nie gwarantuje sukcesu). Tym bardziej, że deszcze bez slow montion to w sumie są takie kreski. Tak czy inaczej, według mnie chodzi o efekt jako całość i w tej kwestii nie jest dobrze. Jak dla mnie fakt, że ludzie zwracają na to uwagę świadczy o problemie, bo jednak nie powinni. Chyba, że chodziłoby o to jak świetnie wygląda ;).

Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Lutego 06, 2023, 18:55:00 pm
Faktycznie masz racje.
Sprawdziłem teraz na tv w lepszej jakości.
Dziwny jest ten deszcz, jakby nie pasował do tej gry.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lutego 07, 2023, 11:01:16 am
Gdyby to był jakiś leak to można by zakładać, że to jakiś tymczasowy efekt wrzucony, tak aby było. Jednak skoro to pokazali, to raczej tak nie jest, więc faktycznie dziwna sprawa. Pewnie nie jest to dla nich strasznie istotna sprawa, ktoś zrobił, wrzucił i jest ok. Gdyby to tylko nieco osłabili (tak jak w cut-scenie na poczatku) byłoby znacznie lepiej - wciąż nie do końca poprawnie, ale już by nie kuło w oczy intensywnością.

Tak czy inaczej w ogóle mi się nie podoba ten materiał w kwestii wizualnej - są braki w oświetleniu, braki w cieniach, dużo czarnych plam, uproszczeń w geometrii. Wydaje mi się, że wejście do wioski prezentowało się lepiej.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: andryush w Lutego 07, 2023, 12:28:22 pm
Ten materiał, to przypadkiem nie jest jakiś skopany capture HDR?
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lutego 07, 2023, 14:07:04 pm
Teoretycznie mogłoby tak być, ale ten cały materiał pochodzi bezpośrednio od Capcomu, redaktorzy GameInformera nie łapali tego. Poza tym, chyba jest to zgodne z początkiem gry, który pokazał Capcom na poprzednich filmikach. Po prostu tutaj bardziej rzuca się w oczy i wychodzą braki w oświetleniu i ich post process.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: andryush w Lutego 13, 2023, 09:30:44 am
Wygląda jak YUV 420, z błędnie ustawionym zakresem czerni. Ragnarok czasami mi się tak odpala, jeśli nie wyłączę VRR.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Lutego 23, 2023, 22:57:13 pm
https://youtu.be/bwxMrAy4z-s
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kopersztyk w Marca 09, 2023, 18:10:49 pm
Może dziś po CAPCOM Spotlight dadzą demo.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Marca 10, 2023, 12:36:39 pm
Można pobrać już demo i tym razem nie ma ograniczeń czasowych! Swoją droga jakoś nie widziałem newsów na ten temat (tylko, że może się pojawić).

Z innej beczki - kilka dni temu Capcom zapowiedział, że deszcz zostanie poprawiony (pewnie nie będzie tak widoczny).

Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Marca 10, 2023, 13:17:28 pm
Demo skończone.

+ zarąbisty gameplay, ależ się w to dobrze gra
+ kapitalny klimat
+ świetnie wykonane postacie
+ design lokacji

- płynność animacji w trybie jakości (XSX), przy wyłączonym rt jest lepiej
- słabe tekstury
- doczytywanie tekstur, były nawet takie gdzie dopiero po około 5min się doczytały

Niestety demo rozczarowuje także jakością obrazu.
Z miejsca wyłączyć chromatic aberation, depth of field także off, ponieważ niestety mamy paćke.


Sama gra zajabongo, zdecydowane day one, ale wizualnie przez tekstury i trochę obraz, nawet pomimo zmian w opcjach, nie ma szans, przynajmniej demo z Dead Space Remake czy Callisto graficznie.

Dwa razy przeszedłem.
Może jeszcze na PS5 sprawdze jak tam to chodzi.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Marca 11, 2023, 13:48:18 pm
https://youtu.be/RWdpwP6kWuw

Płynność animacji na XSX to porażka, ależ to dropi.


https://youtu.be/4SRM9WmS9SA

Na PS5 jest wyraźnie lepiej.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Marca 17, 2023, 12:48:52 pm
Recki już spływają, najwięksi dają 10/10 - wydaje mi się, że maksymalna nota dla remake'u to jednak za dużo, nawet takiej gry jak RE4. Niemniej tak czy inaczej fajnie będzie ograć to po tylu latach - nie grałem w żadne remastery, choć miałem ochotę. Przez ostatnie lata zatrzymywało mnie czekanie na remake.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Marca 18, 2023, 08:51:19 am
Z tymi dychami to tam nieźle ich poniosło.
No, ale takie czasy.

Ja naprawdę chciałbym aby to była gra na moje 9.
Jednak z tego co wyczytałem to kilka rzeczy zostało wycięte.
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Plus do tego dropy, słaby obraz i niektóre tekstury rodem z ps2.
Obraz w demie to porażka nawet w trybie jakości. Dead Space Remake 1080p zmiata z miejsca to tragiczne capcomowe 4k.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: piter86 w Marca 18, 2023, 21:48:28 pm
Na PC teksturki ostre jak brzytwa. Nic się nie doczytuje i jest płynniutko. Do tego lepsze cienie, efekty cząsteczkowe, gęściejsze listowie itd.
Wygląda wyśmienicie i śmiało może konkurować z remakiem DS. Mam tylko nadzieję, że ekipa z Hiszpani nie przemyciła jakichś lewackich akcentów do tego już kiczowatego scenariusza.
Dzień pierwszy, niestety wezmę wersje na taboret.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: andryush w Marca 20, 2023, 11:48:42 am
Śmieszna sprawa z tymi dychami. Mi osobiście przeświadczenie, że jest to Remake nie tak starej jeszcze gry, nie pozwala przyjąć do wiadomości faktu, że ktoś daje tej grze 10/10. Czy Remake zasługuje na tak wysokie noty?
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Marca 20, 2023, 12:35:33 pm
Czy Remake zasługuje na tak wysokie noty?

Jeśli rozpatrywać to tylko przez pryzmat tego, jak świetnym remakem starej gry jest dany tytuł, to teoretycznie tak. Tylko to bardzo ograniczone spojrzenie, w końcu gra nie jest w próżni. W związku z tym, jak zestawia się to z innymi produkcjami to raczej nie, z jednym wyjątkiem. Tym wyjątkiem dla mnie jest remake świetnej gry, który czyni ją jeszcze lepszą, ale nie tylko po zestawieniu z oryginałem, ale także resztą tytułów na rynku. Tylko byłaby to gra, która może wykraczać poza ramy remake'u (tak aby wprowadzać sporo nowego), a nawet być bardziej rebootem.

Patrząc na RE4 Remake - jest bardzo wierny oryginałowi, może nawet za bardzo. RE4 zostało uznane kiedyś za przełom, dzięki temu co wtedy wprowadzało, zyskało status kultowy. Remake nie robi tego samego, raczej aktualizuje grę, która ma 18 lat do obecnych standardów, które oryginał pomagał kształtować. Jak dla mnie, ta gra miała dużo remasterów, fani ograli już ją wiele razy. Fajnie gdyby dostali coś świeższego, tak jak RE2 Remake. Ciężko jednak o to, gdy oryginał wciąż się broni. Remake będzie po prostu najlepszą (teoretycznie) wersją tej gry.

Ja i tak się jaram, z chęcią przejdę, bo nie grałem w to naście lat chyba (miałem kiedyś ograć na PS4 lub Switchu, ale już sobie daruję ;) ).
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Kwietnia 07, 2023, 16:49:22 pm
Dziś pojawił się patch, który, poza dodaniem trybu Mercenary i kupowania biletów za prawdziwe pieniądze (do szybszego ulepszania broni), miał poprawić kilka problemów. Według dev'ów:

Cytuj
[PlayStaion®5 / PlayStation®4 / XBOX SERIES XIS / Steam]
 - A new extra game “The Mercenaries” has been added.
 - Aim for the high score in your battle to defeat as many enemies as possible within the time limit.

[PS5]
- An issue causing flickering lights at the bottom of the screen when certain settings are applied has been fixed.
- A graphics rendering process which resulted in certain environmental details looking blurry has been fixed.

[XSX|S]
- The dead zone (the range in which the controller’s sticks don’t respond to movement) has been reduced, resulting in more responsive controls.
- Adjusted graphics rendering processes, resulting in improved game framerates.

[PS5 / PS4 / XSX|S / Steam]
- Other miscellaneous bug fixes.

Podobno obraz w wersji na XSX prezentuje się teraz gorzej, a poprawa wydajność nie jest odczuwalna. Ciekawe, albo gracze się mylą (co jest możliwe), albo Capcom coś zepsuło. Rozumiałbym jeszcze poprawę wydajności kosztem jakości obrazu, ale w obecnym wydaniu, to chyba naprawa responsywności "zepsuła" obraz :D.

Ciekawe, jak na PS5. W sumie jak tak gram już kilka godzin to obraz mi nie przeszkadza (może dlatego, że jest ciemno ;) ). Poza tym popatrzyłem na screeny, które złapałem z Village i roślinność nie prezentowała się dużo lepiej.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Kwietnia 07, 2023, 19:20:28 pm
https://youtu.be/BcDLYBqUnsc

Ten tutaj pojechał na ostro co do oprawy.
Jednak wiadomo, że Ty się znasz tam lepiej.

Ja na chwile obecna co do wersji Xsx nie moge sprawdzić, szkoda mi tracić dostep do hmm? Około 200gier z emu co mam na dysku i bawic sie od nowa wszystkim, tym razem trybem dev, drugiego XSX nie bede kupował :lol:

RE4 ukończyłem na normal i hardcore.
Pro? Nie, inne gry czekają, ale może być grubo. Tytuł łatwy nie jest.
Pewne momenty typu obrona chaty mogą sprawić trudność.
Jednak nawet na najtrudniejsze walki Capcom zaserwował mega ułatwiacze.

Typu np.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

https://youtu.be/iGX3fvS9iJs

Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Kwietnia 08, 2023, 00:15:06 am
Konkurencja dla Digital Foundry? ;) Niby ma trochę racji, ale według mnie za bardzo się czepia i brakuje w tym wszystkim kontekstu - to jest gra, do tego TTP, trzeba iść na ustępstwa tam gdzie ma to sens. Za dużo siedzi w photo mode ;P.

Pograłem z patchem - według mnie jest ostrzej i czyściej. Największa różnica jest na roślinności i włosach, czyli tam gdzie były największe problemy. Ciężko stwierdzić w pełni, bo to inna pora dnia, a i pamięć bywa zwodnicza. Na minus, aliasing jest chyba większy. Nie widać tego na całym ekranie, tylko na pewnych elementach. NXGamer powinien jutro wrzucić swoją analizę.

Włączyłem w końcu włosy na spline’ach i wyglądają świetnie. Fajnie się ruszają i są takie mięciutkie, do tego lepiej reagują na światło. Z drugiej strony, czasem faktycznie wyglada to sztucznie, bo same włosy są wręcz zbyt idealne, a i światło dziwnie na nich wyglada (to chyba efekt anizotropowy jest za mocny, może ma to związek z cube mapą w danej sekcji poziomu). Mimo wszystko, idą z tym w dobrym kierunku, aż jestem zaskoczony, iż Japończycy idą tak szybko w tego typu rozwiązania. Stare włosy wciąż wyglądają bardzo dobrze, ale jednak trochę im brakuje ( po części to różnica w shaderze, według mnie ten w zwykłych włosach mógłby być bardziej podobny do tego „lepszego” ).

Co do ułatwień, to jest też zawsze (choć kosztuje, zwłaszcza przy pierwszym przejściu, nie to co jajka ;) ) RPG.

EDIT: Jest materiał NXGamera:

https://www.youtube.com/watch?v=BwJxkdRjBfI&t=1s

Generalnie - PS5 dostało usprawnienie obrazu, XSX pogorszenie, więc obecnie prezentują się bardzo podobnie, ale wciąż XSX ma delikatną przewagę w rozdzielczości obrazu oraz post-processu. Dzięki temu jednak framerate na XSX jest prawie na tym samym poziomie co PS5 (pewnie gdyby obniżyli rozdzielczość to było by tak samo, albo nawet nieco lepiej). Dead zone gałek na XSX zostało poprawione, nie jest tak samo jak na padzie Sony, ale dostatecznie, aby poczuć poprawę responsywności.

Dziwne to trochę - to druga, czy trzecia gra z serii, gdzie Capcom daje konsoli MS wyższą rozdzielczość (w końcu teoretycznie ma więcej mocy), ale ostatecznie wydajność na tym cierpi i muszą patchować gry, aby były bliżej konsoli Sony. Teoretycznie mogliby od razu wypuścić to w taki sposób i gracze nie czuliby zmiany na gorsze (obraz). Może brakuje im czasu na dopracowanie gry pod Xboxa, tak aby faktycznie można było skorzystać z dodatkowych zasobów (o ile ich silnik nie zyskuje na kierunku obranym przez Sony - większe taktowanie przy mniejszej ilości CU)? Optymistycznie zakładają, że będzie inaczej, ale później okazuje się, iż tak nie jest, ale dla nich to wystarczająca jakość i wydajność, więc idzie jak jest.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: andryush w Kwietnia 14, 2023, 08:31:17 am
Zielarz, skoro nie grałeś, to rzeczywiście ta gra ma prawo okazać się dla ciebie 10/10. Ja np ogrywałem teraz Remake RE2 i mam podobnie, chociaż tutaj jest to nowa wersja gry nieco starszej niż RE4 ale wyszło to zaskakująco dobrze. W każdym razie, czwórka będzie większa i ładniejsza niż dwójka, to z pewnością, dodatkowo uwielbiam balans broni jaki wprowadził CAPCOM właśnie od 4 części, czyli modyfikacje kupowane za kredyty. Jedyne co może wypaść gorzej, to atmosfera grozy, czwórka niestety jest nieco bardziej nastawiona na akcję, dwójeczka grozę robi znakomicie.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Kwietnia 14, 2023, 10:09:54 am
Nie, ja grałem, ale w oryginał na Kostce, więc te 18 lat temu ;). Od tamtego czasu nie grałem w żaden remaster/reedycję na innych konsolach. Ponadto swego czasu nie byłem fanem RE4 - nie podobało mi się odejście od zombie, nacisk na akcję. Dopiero z czasem (i może także dzięki RE5) uznałem, że zmiany może nie są złe. Dlatego teraz przechodząc remake myślę, że mam znacznie lepszy odbiór i szacunek do tego, jaki wpływ Czwóreczka miała na branżę.

W kwestii remake'ów jednak RE2 będzie u mnie wyżej, bo wprowadza większe zmiany i usprawnienia (poza tym wciąż preferuje RE2 ponad RE4). RE4 wciąż się broni jako gra, dlatego dla mnie przynajmniej, Capcom mógł bardziej poszaleć tworząc nową wersję. Ich podejście nie jest złe i z pewnością fani bardzo docenią, do tego to i owo jednak zmienili i usprawnili. Niemniej ja bym chciał coś więcej, co byłoby też dobry prognostykiem przed remake'em RE5. A skoro już o tym - pewnie zrobią jak tutaj - wyrzucą niepotrzebne sekcje, szybciej przejdą w noc (szczególnie w późniejszych poziomach, jak mokradła). Ja wiem, że Piąteczka jest przez część fanów nielubiana, ale dla mnie to po prostu więcej tego co było w poprzedniczce.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Kwietnia 14, 2023, 13:08:37 pm
Dla mnie mnie zarówno RE2 jak i teraz RE4 nie mają podjazdu go oryginałów.
Za dużo wycięte. W pierwszym przypadku scenariusz B to jest dno a w drugim poleciały kultowe akcje nie zastąpione niczym na podobnym poziomie.
Czwórka jest też wyraźnie krótsza od oryginału hmm około 5h a przybliżone czasy na how long to beat to przez eksploracja w nowym.


Oba remake świetne, ale jak dla mnie nie dały rady tak jak bym chciał, coś ala powiedzmy MGS:TTS.
Najlepszym remakiem jaki kiedykolwiek powstał, baa który znacznie przebił oryginał to zdecydowanie remake RE1.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: andryush w Kwietnia 14, 2023, 14:15:00 pm
Piątkę bardzo lubiłem. Ja swoją przygodę z RE zacząłem od 4, więc dopiero teraz poznałem serię od strony jej początków, taką bardziej horrorową niż ekszyn. O ile czwórkę z PS2 można remasterować, to myślę że 5 i tak dobrze wygląda i robienie jej na nowo... No nie wiem, wolałbym żeby zrobili nowa grę TPP. Mimo wszystko myślę, że z chęcią sprawdzę 4, żeby mieć jakiś porównanie do oryginału.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Kwietnia 14, 2023, 15:23:01 pm
W pierwszym przypadku scenariusz B to jest dno

Niestety to jest dla mnie główny minus RE2 Remake - niby różni się, ale za mało, powtarzanie bossów ze scenariusza Leona jest dziwne.

w drugim poleciały kultowe akcje nie zastąpione niczym na podobnym poziomie.

Hymm, tego nie pamiętam (ale też jestem wciąż w trakcie ogrywania), na pewno wyleciały sekwencje z głazem, czy ciężarówkami (chyba).

No nie wiem, wolałbym żeby zrobili nowa grę TPP.

Też myślę, że RE5 i 6 mogliby zostawić na później, a teraz zabrać się za inne rzeczy (w końcu jest Dino Crisis, albo Code Veronica). Jeśli wierzyć plotkom, to Capcom poszedł jednak inną drogą i robi kolejny remake RE1. Niby rozumiem, chcą aby rozgrywka była taka jak w pozostałych, jednak szkoda na to teraz zasoby marnować.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Kwietnia 18, 2023, 10:49:45 am
Z RE4 wycieli bossa w windzie z kontenerami U3, kolejkę, prowadzenie ciężarówki przez Ashly, pomieszczenie z laserami, ucieczkę przed głazem, ciężarówką, posągiem Salazara i wiele więcej.
Do tego bym dodał jeszcze, że względem klasycznego RE 4 z GC to wycięli tak naprawdę burze z błyskawicami bo to co jest to sorry, ale nie robi wrażenia, skopali też wodę taa z 2005 ma lepszą fizykę.
Walki z bossami też w większości gorsze.

Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Kwietnia 18, 2023, 14:37:54 pm
Ciężarówki, kamienie czy posąg (zastanawiałem się, czy ta sekcja się pojawi, nawet wydawało mi się, że w którymś trailerze był pokazany mały wycinek ;) ) to zrozumiałe cięcia - nie pasowało to do obecnej gry. Można było to użyć, nawet nieco zmodernizować, pytanie tylko po co? Jeśli idzie o rozgrywkę to niewiele wnosiło (ciężarówka może trochę więcej, podobnie wagoniki). Za to o walce z bossem U-3 zapomniałem i faktycznie tego szkoda. Może mieli problem z czasem i musieli coś usunąć.

Ja na razie mam wrażenie, że gra jest prostsza - są starcia, które zapamiętałem jako trudne, a tutaj takie nie były. Czy to źle? Raczej nie, przynajmniej dla mnie, gra i tak trzyma w napięciu :).
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Kwietnia 19, 2023, 18:51:23 pm
Nie widzę w obecnych czasach rimejku piątki. Internet zapłonie. Z drugiej strony Naoki Yoshida, producent FF XVI, wyraźnie zaznaczył, nie on nie będzie na siłę kolorował postaci i przedstawi średniowieczne fantasy w taki sposób jak on (i chwała mu za to) uważa, a koncepcja projektowa gry skupia się na średniowiecznej Europie z uszanowaniem kulturowych standardów.

Jest w sumie szansa, że Capcom nie będzie bawił się w polityczną poprawność i nie zmieni koloru tekstur wiadomych wrogów.

Natomiast co do REmake 4. Jest dobrze. Klimatu mu odmówić nie można, przyjemnie się strzela, etapy Ashley to istny HORROR, ale graficznie....
Cóż takie TLoU Part I wypada kilka klas lepiej, zdecydowanie.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Kyokushinman w Kwietnia 23, 2023, 10:21:44 am
Odpaliłem na XSX starego RE4 z Gamecube plus texture pack tzn. najlepszą wersje z mega burzą, mgłą itd.
Tekstury zajmują 11gb i robią bardziej niż w remaku :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=nuHemIqQ2So&ab_channel=NoBigDealLa
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Sylvan Wielki w Maja 24, 2023, 23:31:25 pm
https://www.youtube.com/watch?v=LAyrFSx3MfU
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 15, 2023, 11:11:30 am
Trochę mi zeszło, ale w końcu odpłynąłem w stronę zachodzącego słońca ;). Nie spieszyłem się, starałem się wycisnąć maksimum z pierwszego przejścia i według gry wyszło prawie 29h. Nie jest to mój najbardziej ulubiony remake (RE2 w tej kwestii wciąż rządzi, pomimo braku właściwego scenariusza B), ale jest w czołówce.

Przede wszystkim RE4 Remake jest świetną grą, rozbudowaną i dość różnorodną. Oryginał miał kilka dodatkowych sekcji, ale ostatecznie nie tęskniłem za nimi. Część po prostu musiała wylecieć, bo nie za bardzo pasowały w 2023 roku (głazy, czy ciężarówki). Dość wiernie odtwarza wydarzenie, czy nawet same areny i przeciwników. Miejscami robi sok w bok co wychodzi raczej na plus (np. sekcja Ashley).

Pomimo tego szkoda trochę, że gra nie doczekała się większych zmian. W końcu wciąż można zagrać w różne wersje oryginału, a rozgrywka i strona wizualna (mniej ale jednak) nie straszą zbytnio. Dlatego to była dobra okazja do zrobienia czegoś nowego. Niby nie tego oczekuje się po remake'u, zwłaszcza gry tak zasłużonej i lubianej jak RE4. Tutaj jednak dochodzi fakt, że od kilku lat Capcom serwuje nam remake'i Residentów oparte na formule ustalonej przy RE2 (który jest ewolucją oryginalnego RE4). Poddaje je zmianom i usprawnieniom, gra się w nie świetnie, ale fajnie byłoby dostać coś innego. Czepiam się? Może, bo to wciąż świetna gra. Ale gdyby ruszyć nawet scenariusz - ciekawe, że Leon ani przez chwilę nie pomyślał o tym, iż Ashley stanowi zagrożenie jeśli wróci do domu z Las Plagas. Nawet nie pomyślał o innym rozwiązaniu ;).

Grałem na poziomie standardowym i o ile pamięć mnie nie myli, oryginał był trudniejszy. Po pierwsze, zgodnie z podejrzeniami po gameplay reveal, nóż jest ułatwieniem. Nie rozwiązuje wszystkich problemów, jednak znacząco pomaga, zwłaszcza w kombinacji ze skradaniem się. Sporo sekcji można w ten sposób sobie uprościć, jak np. walkę z Garradorami (jednym i dwoma). Niby psuje się, co powinno balansować jego moc, jednak tak nie jest. Gra hojnie obdarowuje gracza nożami gorszej jakości, a główny można ulepszyć do tego stopnia, że nie zdąży się zniszczyć przed kolejnym spotkaniem ze sprzedawcą. Może na początku gry miałem kilka sytuacji, że zostałem bez "kosy", jednak dość szybko sytuacja uległa zmianie.

Kolejna kwestia, to same starcia zostały chyba tak zbalansowane, aby były łatwiejsze. Pamiętam sekcje w zamku, które trzeba było powtarzać po kilka razy. Tutaj poszło za pierwszym razem. Może gra jest hojniejsza w kwestii amunicji (w zasadzie zawsze miałem poczucie, że mam wystarczającą ilość), może podejmowałem lepsze decyzje w kwestii ulepszania broni. Tak czy inaczej same starcia zostały uproszczone, a i normalny system checkpointów pomaga. Jak dla mnie było ok, zwłaszcza sekcje z Regeneratorami ;).

Graficznie jest dobrze, czasem bardzo. Część problemów z RE2 i 3 została naprawiona (jakość samego obrazu, czy odbicia w trybie jakości). Fajnym dodatkiem są włosy na spline'ach, nawet pomimo problemów z oświetleniem (które zostały chyba poprawione w dużej mierze) prezentują się bardzo przyjemnie. Lubię RE Engine, ma bardzo fajny poziom graficzny (choć nie należny do topu), do tego jest dość wszechstronny.

Pomimo, że do końca roku zostało jeszcze sześć miesięcy (i zapowiada się, że będzie to bardzo udany czas), RE4 pewnie będzie w czołówce wielu podsumowań 2023. To bardzo dobra gra, udany remake klasyka, choć dość bezpieczny. Capcom właśnie zamknął najbardziej oczywistą część swoich remak'ów tej serii. Są plotki, że powstaje kolejny remake RE1 (według mnie na chwilę obecną zbędny), co ma o tyle sens, iż jego produkcja powinna być dość prosta (wszystko jest, trzeba tylko zrobić assety i poziomy - oczywiście upraszczam). Jednocześnie może dać czas firmie na przemyślenie planu na przyszłość. RE5 może powstać na wzór RE4, czyli z mniejszymi zmianami i usunięciem kilku sekcji. Oryginał i tak się sprzedał i ma swoich fanów. Ja już pisałem, że Capcom ma szansę na większe przemodelowanie i zrobienie z tego gry na miarę RE4, będzie to jednak wymagało większego nakładu pracy i pytanie, czy tego chce firma. Jeśli tak, to za rogiem czeka jeszcze większy problem, czyli RE6 - tutaj zmiany powinny być drastyczne.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: windomearl w Czerwca 15, 2023, 16:46:04 pm
że powstaje kolejny remake RE1 (według mnie na chwilę obecną zbędny)
A ja właśnie bym najchętniej tę odsłonę przyjął, bo nie grałem ani w oryginał, ani w pierszy remake, a ten chyba nie jest jeszcze w tej "nowej szkole" residentów, wiec pewnie nie ogram nigdy ;)
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Czerwca 15, 2023, 16:55:37 pm
A to ja polecam, zwłaszcza, że wersje HD mają poprawione sterowanie, a na takim Switchu gra się bardzo fajnie ;). Poza tym, uważam, że ewentualny remake remake'u niewiele zmieni, bo ten z GameCube'a w zasadzie odwalił większość roboty. Do tego przez renderowane tła wciąż wygląda zacnie (choć na TV 4k pewnie nie tak dobrze) i przeniesienie w pełne 3D raczej za wiele nie zmieni. Chyba, że Capcom się bardziej wysili i wprowadzi dużo zmian. Z drugiej strony, rezydencja nie daje wiele możliwości. Po RE2-4 to będzie jak cofanie się.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: lupinator w Stycznia 04, 2024, 15:04:12 pm
Skończyłem remake w przerwie świątecznej i osobiście trochę się dziwie, że niewielu osobom przeszkadza zmiana kolorystyczna gry. Jak dla mnie to duży minus, że gdzieś się zgubił ten fajny piaskowy klimat na rzecz nudnego niebieskiego i ogólnej ciemności lokacji.

Swoją drogą kupiłem grę pod przejście VR, ale chciałem ograniczyć nerwy i zrobić najpierw klasyczny run i co mogę powiedzieć - nie ma chu** żebym nerwowo wytrzymał w VR tych jebanych Regeneratorów :<
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Stycznia 04, 2024, 17:13:30 pm
Swoją drogą kupiłem grę pod przejście VR, ale chciałem ograniczyć nerwy i zrobić najpierw klasyczny run i co mogę powiedzieć - nie ma chu** żebym nerwowo wytrzymał w VR tych jebanych Regeneratorów :<

Ech, to mój problem - z jednej strony mam dwie fajne gry pod VR (Village i Czwórka) a z drugiej raczej nie dam rady tego przejść :D.
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Master_666 w Stycznia 04, 2024, 22:45:07 pm
Swoją drogą kupiłem grę pod przejście VR, ale chciałem ograniczyć nerwy i zrobić najpierw klasyczny run i co mogę powiedzieć - nie ma chu** żebym nerwowo wytrzymał w VR tych jebanych Regeneratorów :<

Ech, to mój problem - z jednej strony mam dwie fajne gry pod VR (Village i Czwórka) a z drugiej raczej nie dam rady tego przejść :D.

Szkoda. Dwie najlepsze gry na VR jakie wyszły w tamtym roku. Village faktycznie wymaga przerw, bo psychicznie można nie wytrzymać, ale jest dość powolna. RE4 to totalna akcja i szybkie tempo, które w VR robi świetną robotę. Jak się pogra w new game + z odblokowanymi tune upami to można sobie nieźle poszaleć niczym rambo.

https://www.youtube.com/watch?v=NnUyTS7zMW8
Tytuł: Odp: Resident Evil 4 REmake
Wiadomość wysłana przez: Zielarz w Lutego 28, 2024, 10:42:27 am
Taki niby making of - ekipa ustawia kamery na biurkach różnych developerów w studiu i nagrywa ich podczas codziennej pacy. Z tego co rozumiem to jest seria, tym razem byli w Capcom. Mniej więcej połowa wideo to Street Fighter a reszta to RE4, a dokładnie ostatni miesiąc pracy nad grą.

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/ondemand/video/5001412/

Mnie to wciąż zadziwiają różnice kulturowe i podejście. Wszyscy siedzą w open space, nawet producenci, czy reżyserzy i na dodatek są wymieszani z zespołem. Każdy ma telefon na biurku. Najbardziej rozbawiło mnie jak reżyser projektu czyści telewizor przed pokazem dla producentów, aby wszystko było dobrze widać - wcześniej jeden z nich miał zastrzeżenia do jasności :D.