Forum GameOnly.pl
Inne => Cmentarzysko => Wątek zaczęty przez: siudym w Października 10, 2008, 10:30:41 am
-
Czy ktos z forumowiczow (pewnie starszych ;P) programowal kiedys cos na atari/c64/nes pod 6502? Pytam profilaktycznie, bo sam mecze 6502 hobbystycznie i dobrze wiedziec o istnieniu takiej osoby na forum :-P
Staram sie zmajstrowac prosta gre na NES (Pegasus - jak ktos nie wie, co to NES 8))
Demo (Alpha ver. :)
DOŁLOŁD (http://www.siudym.gower.pl/nes_demo_1.nes)
(http://www.siudym.gower.pl/nes_demo_1.png)
-
ja sie kiedys bawilem "tradycyjnym" assemblerem na PC - ale bez wiekszych sukcesow, ale to bylo dawno temu i nie prawda, teraz zamierzam wrocic do C++ ( bo prawie to samo co C#), by pobawic sie troche z XNA i moze jakiegos prostego platformera zrobic :):) wiem, ze sporo jest gotowych bibliotek i nawet z nieduzym skillem mozna zrobic cos prostego.
-
Łe tam. Wieksza frajda cos w assie zrobic na klasyka, niz na cos nowego w c++ ;P
-
Frajda to przede wszystkim taka, że po wpisaniu dużej liczby kodu okazuje się, że coś jednak działa ;)
Ja tam z Assemblerem (tym na procesory x86) miałem do czynienia jedynie na uczelni i po jednym semestrze jakoś nie mam zamiaru się do niego wracać :P.
Jeżeli zaś chodzi o gry, to jak na razie na koncie mam jedynie prostego bombermana po sieci napisanego w C++ ;P.
-
Moj dev-cart do testowania na konsoli gratow napisanych w NES asembler :) 8)
(http://img264.imageshack.us/img264/5880/img7518lq7.jpg)
-
sam "skleciles" tego dev-cart'a ?!?!
-
No ba, a jak :) I testuje na pegasusie :)
-
Bania . ja dopiero zaczynam robić cos w C++ . Jak już powtórzę zakres informacji jakie miałem wcześniej i poduczę się w tym kierunku lepiej (powiedzmy ze chce w C++ jechać na średnio zaawansowanym :-P ) , to zabieram się za jakiś projekt 8-) . :D
-
No ba, a jak :) I testuje na pegasusie :)
NICE... ja tam nie mam czasu na nic :)
-
Ale stary temat... A do mnie sprawa wraca jak bumerang 8)
Ostatnio znowu grzebie w asemblerze 6502 NES - kilka mini-gier:
https://www.youtube.com/watch?v=JCOJnIQOwNE
https://www.youtube.com/watch?v=UrL4qonJ_zo
https://www.youtube.com/watch?v=eVACUpSFOSM
https://www.youtube.com/watch?v=5bLs_i2z9NM
-
Ło, nie wiedzialem, ze taki temat istnieje ;d Ale niestety ja nie umiem into asembler ;(
-
Wkrecilem sobie ostatnio metody zrobienia przeciwnikow majacych jako-takie IQ.
Moze nie mysla i sa dalej debilami, ale potrafia robic cos wiecej niz leciec prosto przed siebie ostatecznie zapetlajac sie :)
Prosty moj wynalazek - enemy skacze, biega, na razie nie wymyslilem nic aby uskutecznic jego randomowosc, ale jest proste wzglednienie mojego poruszania sie, ktore wplywa na losowosc ruchow enemy. Docelowo chce zrobic aby "widzial" postac gracza i za wszelka cene chcial dorwac :)
I tak sporo sie zmienilo w pisaniu na klasyczne systemy, np. powstala wersja C na NES - juz widac po zalewie homebrew, ze sporo ulatwia sprawe:
http://nesdoug.com/
A to gra nad ktora pracuje:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3982901/demo.nes
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3982901/demolevtst.nes
(http://s11.postimg.org/wyl2n42cz/micro4.jpg)
Filmik z wczesniejszej wersji, linki z *.nes sa nieco nowsze. Ale daleko jeszcze do ukonczenia - projekt poziomow zajmie sporo. Grafa do ukonczenia, muza do napisania na nowo (obecna zrobilem testowo aby cos gralo). :)
https://www.youtube.com/watch?v=270vRqiTqO0 (https://www.youtube.com/watch?v=270vRqiTqO0)