Ankieta

Mam vite i...

Jestem w pełni zadowolony/a
14 (53.8%)
Mogło by wyjść więcej interesujących gier
10 (38.5%)
Żałuje, że kupiłem/am.
2 (7.7%)

Głosów w sumie: 24

Autor Wątek: PSVita - Temat główny  (Przeczytany 284461 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #320 dnia: Czerwca 21, 2011, 17:41:48 pm »
Mnie się wydaje, że PSV będzie hitem :> Dwa joye robią swoje i granie może być nie lada przyjemnością. Wierze w sukces tej konsolki.

maly_pinki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2008
  • Wiadomości: 4 089
  • Reputacja: 44
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #321 dnia: Czerwca 21, 2011, 18:08:01 pm »
Jak wyjdą wreszcie prawdziwe przenośne fps'y to konsola ma już zapewnioną sprzedaż.
Osobiście mi się marzy bf protable.:troll:
Wszystko od nowa, od początku...

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #322 dnia: Czerwca 21, 2011, 19:01:35 pm »
A mnie sie wydaje ze bedzie powtorka z PSP ...3rd party szybko zapomna Itp.
Raczej nie. Teraz jeżeli chodzi o możliwości, sterowanie, featury to PSV>>3DS. W przypadku PSP i DS-a było inaczej. DS miał touch-screen co zapewniało ciekawe rozwiązania i dawało duże możliwości, PSP tego nie miało. Poza tym wiele wydawców robiło gry tylko na DS-a, nie dało ich się konwertować na PSP. Teraz jest inaczej, każda gra która wyjdzie na 3DS, równie dobrze może wyjśc na PSV. Na pewno przez to będzie dużo multiplatformowych tytułów, z których każdy będzie duuuzo lepiej wyglądał na PSV i będzie miał lepsze sterowanie i dodatkowe featury (dwie gałki, tylni touch-pad, 3D kompass). Dodatkowo teraz jest inna sytuacja z konsolkami, gdyż PSV i 3DS mają taką samą cenę.

Kolejną sprawą jest to, iż sporo wydawców będzie mogło robić łatwe porty z PS3, co też zapewni wiele gier.

Jedyne czym się powinno martwić sony to są iPhony i inne tego typu wynalazki.

maly_pinki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2008
  • Wiadomości: 4 089
  • Reputacja: 44
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #323 dnia: Czerwca 21, 2011, 19:04:49 pm »
Oprócz dema uncharted kilka nowych smaczków. :)

Wszystko od nowa, od początku...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #324 dnia: Czerwca 21, 2011, 23:28:54 pm »
Tym razem Nintendo z własnej chciwości trochę zajebało sprawę. O ile DS na swoje czasy był faktycznie innowacyjny, tak dodanie efektu 3D i podbicie grafy do możliwości PSP nie jest specjalnym wyczynem, a brak konkretnych tytułów startowych tylko pogorszył sprawę. 3DS na pewno sprzeda się w ogólnym rozrachunku i tak bardzo dobrze, ale tym razem to Sony może zająć pałeczkę lidera (oby). Ps Vita jest naprawdę konkretną maszynką, a start konsoli również zapowiada się rewelacyjnie. Do końca roku wyjdzie jednak trochę niezłych gier na 3DSa, więc sezon świąteczny zapowiada się bardzo gorąco dla fanów konsolek przenośnych (ja do takich osób akurat nie należę).

maly_pinki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2008
  • Wiadomości: 4 089
  • Reputacja: 44
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #325 dnia: Czerwca 22, 2011, 19:14:36 pm »
Cytuj
Yoshida raz jeszcze powtórzył, co zostało już wspomniane w którymś z wcześniejszych wywiadów, że tym razem przy projektowaniu sprzętu postanowiono obrać nową strategię niepolegającą na wrzuceniu wszelkiego rodzaju technologii i zastanawianiu się jak ją później sprzedać, a na zapewnieniu dobrego sprzętu za odpowiednią cenę.

Jedną z rzeczy, która mogła wypaść przez wzgląd na powyższe założenie miał być tylny panel dotykowy. Pomysł został pierwotnie odrzucony ze względu na koszta oraz jego wątpliwe zastosowanie w grach. Jednak po kilku próbach użycia go w przyszłych produkcjach, zdecydowano się uwzględnić owy komponent w ostatecznym projekcie.

Od strony tworzenia gier, Yoshida zauważa, że większość twórców rozpoczyna swoją przygodę z daną platformą od stworzenia silnika. Z tego względu dążono do zaoferowania środowiska programistycznego umożliwiającego twórcom natychmiastowe sprawdzenie swojej gry w ruchu, co ma dać im więcej czasu na uczynienie swoich produkcji przyjemniejszymi.

Shuhei Yoshida w wywiadzie wspomina, że jest pod wielkim wrażeniem pierwszej generacji gier tworzonych przez firmy zewnętrzne. Nie może się także doczekać zobaczenia produkcji od tych samych twórców w następnych generacjach oraz w jakim kierunku to wszystko wyewoluuje.

Co jest interesujące to fakt, że prace nad PlayStation Vita nie zostały jeszcze ukończone i do czasu jej premiery mogą zajść pewne, kosmetyczne zmiany. Układ przycisków raczej nie pozostanie zmieniony, gdyż ich aktualne ułożenie zostało stworzone z uwzględnieniem opinii deweloperów.
http://psp-team.pl/newsy/tylnego-panelu-dotykowego-mog%C5%82o-zabrakn%C4%85%C4%87-w-nowej-kieszonce-sony-12047
Wszystko od nowa, od początku...

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #326 dnia: Czerwca 22, 2011, 19:28:05 pm »
Co jak co, ale dla mnie układ przycisków jest taki sobie. Wolałbym aby analogi były w miejscach krzyżaków/guziczków [] O X A. Wydaje się to bardziej wygodne, zwłąszcza, że zapewne w grach głównie one będą używane do chodzenia/rozglądania się. No ale zobaczy się co z tego będzie.

maly_pinki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2008
  • Wiadomości: 4 089
  • Reputacja: 44
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #327 dnia: Czerwca 22, 2011, 19:44:46 pm »
Najbardziej nieprzemyślane to są głośniki, powtórka z psp fat.
Pięćsetny post. :angel:
« Ostatnia zmiana: Czerwca 22, 2011, 19:48:39 pm wysłana przez maly_pinki »
Wszystko od nowa, od początku...

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #328 dnia: Czerwca 22, 2011, 21:02:44 pm »
A mnie sie wydaje ze bedzie powtorka z PSP ...3rd party szybko zapomna Itp.
Raczej nie. Teraz jeżeli chodzi o możliwości, sterowanie, featury to PSV>>3DS. W przypadku PSP i DS-a było inaczej. DS miał touch-screen co zapewniało ciekawe rozwiązania i dawało duże możliwości, PSP tego nie miało. Poza tym wiele wydawców robiło gry tylko na DS-a, nie dało ich się konwertować na PSP. Teraz jest inaczej, każda gra która wyjdzie na 3DS, równie dobrze może wyjśc na PSV. Na pewno przez to będzie dużo multiplatformowych tytułów, z których każdy będzie duuuzo lepiej wyglądał na PSV i będzie miał lepsze sterowanie i dodatkowe featury (dwie gałki, tylni touch-pad, 3D kompass). Dodatkowo teraz jest inna sytuacja z konsolkami, gdyż PSV i 3DS mają taką samą cenę.

Kolejną sprawą jest to, iż sporo wydawców będzie mogło robić łatwe porty z PS3, co też zapewni wiele gier.

Jedyne czym się powinno martwić sony to są iPhony i inne tego typu wynalazki.

Mnie ciekawi tez kilka innych spraw: bateria - ile wytrzyma wyswietlajac taka grafike i obslugujac te wszystkie bajery?, gry - wszystko fajnie, ale na PSP w wiekszosc gier fajnie sie gralo tylko w domu czyt. brak przenosnych popierdolek i.e. Angry Birds (btw. sony powinno namowc developera tej gry do wydania wersji na PSV)

wspomniany iphone i inne smartphone'y (android,WP) napewno zaszkodza PSV do tego tablety staja sie coraz popularniejsze...

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #329 dnia: Czerwca 22, 2011, 22:16:57 pm »
Czy przypadkiem PSV nie będzie obsługiwać gier z Androida? (w tym Angry Birds - które moim zdaniem jest dupowatę :< )

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #330 dnia: Czerwca 23, 2011, 08:15:38 am »
Master jesli to prawda z co mowisz o Androidzie w PSV to dobra wiadomosc dla kupuacych, oby tylko byl marketplace :)...ale sony napewno wie, ze takie urzadzenie zostalo by zlamane w kilka dni po premierze  8)


http://gizmofusion.com/2011/06/how-to-turn-your-android-phone-into-a-ps-vita/

« Ostatnia zmiana: Czerwca 23, 2011, 08:29:50 am wysłana przez LoNdEk »

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #331 dnia: Czerwca 23, 2011, 09:23:19 am »
Angy Birds jest do ściągnięcia z PSS, więc nawet jeśli nie będzie obsługi Androida to i tak zagracie w tą popierdółkę. :angel:

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #332 dnia: Czerwca 24, 2011, 15:18:51 pm »
Premiera PlayStation Vita dopiero w przyszłym roku?
Cytuj
ak twierdzą anonimowi developerzy, z którymi skontaktował się serwis VG247. Jeden z nich twierdzi, że Sony odmawia podania szczegółów na temat premiery przenośnej konsoli, drugi zaś potwierdził, że premiera w 2012 roku "jest pewna". Wcześniej w sklepie Amazon, przy konsoli PS Vita widniała data styczniowa. Serwis CVG również napisał o prawdopodobnej premierze w styczniu lub w lutym, przy czym premiera w USA w tym roku jest możliwa. Jack Tretton, po konferencji na E3, również potwierdził, że PS Vita pojawi się na całym świecie do końca bieżącego roku fiskalnego, czyli do marca 2012.
http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,9839461,Premiera_PlayStation_Vita_dopiero_w_przyszlym_roku_.html

Ominięcie okresu świątecznego nie będzie zbyt korzystne dla Sony. Dobrze, że nie chcą wydawać konsoli na siłę (mogłyby wystąpić problemy z zapotrzebowaniem i lineupem), ale tym samym pozwolą się trochę rozkręcić Nintendo z ich 3DSem (do końca roku wyjdzie trochę dobrych gier). Możliwe też, że premiera w Japonii nastąpi pod koniec roku, a reszta świata będzie musiała poczekać 2-3 miesiące.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #333 dnia: Czerwca 26, 2011, 17:37:27 pm »
Wydaje mi się, że w Japonii konsola może ukazać się w przyszłym roku. SONY raczej nie odpuści sobie okresu świątecznego, więc obstawiam, że, przynajmniej w USA, konsola wyjdzie w tym roku.

svonston

  • Gość
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #334 dnia: Czerwca 26, 2011, 19:55:43 pm »
Mi sie wydaje, ze jednak KKW bedzie pierwsze. Czy to ten rok, czy nastepny.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #335 dnia: Czerwca 26, 2011, 23:08:19 pm »
3D kompass
A niby 3ds go nie ma? Pograj w FaceRiders.

Ja co raz bardziej się przekonuje że 3ds i PSV niewiele się od siebie różnią w ogólnym rozrachunku. Target jest już ten sam, sony poszło trochę mocniej w casual, niny bardziej w core i wychodzi na to samo, wiadomo że obie te firmy odcinają się od kompletnych casuali bo ta część rynku niedługo w pełni będzie należała do telefonów z androidem/iOS.
Jeden ma 3d, drugi będzie miał za to lepszą grafe. Sterowanie ruchem identyczne w obu. W AR na jednym będzie lepsze trakowanie obrazu ze względy na moc w drugim za to mamy AR w 3d. W jednym 2 panele dotykowe w drugim precyzja stylusa. Drugą gałkę można od biedy zastapić częścią touchscreena co się sprawdziło np w Metroid Prime hunters (choć jak na metroidy to ta gra ssie pałke). Biorac pod uwagę to co zapowiada niny z onlinem to nie ma co narzekać choć tutaj pewnie w końcu wyjdzie na korzyść PSV. Dystrybucja cyfrowa, opcje multimedialne- pewnie będą bliźniacze na obu sprzętach, tyle że w jednym filmy w 3d a w drugim w lepszej rozdziałce. Funkcja Near i to co tam widziałem... odpowiedź na streetpassa.
Grafa w 3ds to już nie jakiś dinozaur jak w DS dlatego multiplatformy na PSV i 3ds to pewnik.

Jak niny obniży cene 3dsa jakoś niedługo po premierze to dla mnie te sprzęty będą siebie warte na równi. Jebią mnie wasze podziały. Ja biorę obie i kibicuje obu.

podbicie grafy do możliwości PSP



Pokaż mi per-pixel-lighting na PSP, no pokaż mi chociaż w jednej grze. Tekstury w rozdziałce większej niż niż 128^ na obiekt i większej ilości kolorów niż 8bit też mi pokaż.
Jedyne co można porównywać z PSP to podobna ilość poly na ekranie uwzględniając jednak że mówimy o wygenerowaniu obrazu dla tylko jednego oka. Dlatego modele dłubie się w takim samym polycouncie ale już faktyczna ilość generowana przez konsole jest dwukrotnie większa (za to tekstury są 4-16 razy większe i do tego wielokanałowe). Pograj w streetfajtera i zobacz na własne oczy. PSP nie może oferować takich rzeczy.

BTW: http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=40563 Dane oparte o doświadczenie studiów developerskich. Nie jakieś tam nierealne benchmarki proców w ustawionych warunkach. Co do speców 3dsa to sprawa jeszcze jest za świeża bo dopiero poznają konsolkę ale sprawy z ilością poly i teksturami w obecnie wydawanych grach wyglądają mniej więcej jak opisałem. Najbardziej przejebana jest bateria i zarówno w 3ds jak i w psv to o nią się może głównie rozchodzić. ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 26, 2011, 23:38:43 pm wysłana przez monio4 »

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #336 dnia: Czerwca 27, 2011, 00:06:02 am »
Grafa w 3ds to już nie jakiś dinozaur jak w DS dlatego multiplatformy na PSV i 3ds to pewnik.

Nie jestem żadnym ekspertem i mi to w sumie obojętne, ale patrząc na screeny z gier na PSV i 3DS to konsola niny wypada jak dinozaur.

Gra na 3DS:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Gra na PSV:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #337 dnia: Czerwca 27, 2011, 00:58:10 am »
Wydaje mi się, że w Japonii konsola może ukazać się w przyszłym roku. SONY raczej nie odpuści sobie okresu świątecznego, więc obstawiam, że, przynajmniej w USA, konsola wyjdzie w tym roku.
W sumie możesz mieć nawet racje. Jak zobaczyłem wyniki sprzedaży, to obecnie PSP w Japonii sprzedaje się świetnie, w Europie nieźle, a USA dosyć słabo, więc uderzenie w pierwszej kolejności w hamerykę z nową konsolą byłoby sensownym rozwiązaniem.

Pokaż mi per-pixel-lighting na PSP, no pokaż mi chociaż w jednej grze. Tekstury w rozdziałce większej niż niż 128^ na obiekt i większej ilości kolorów niż 8bit też mi pokaż.
Jedyne co można porównywać z PSP to podobna ilość poly na ekranie uwzględniając jednak że mówimy o wygenerowaniu obrazu dla tylko jednego oka. Dlatego modele dłubie się w takim samym polycouncie ale już faktyczna ilość generowana przez konsole jest dwukrotnie większa (za to tekstury są 4-16 razy większe i do tego wielokanałowe). Pograj w streetfajtera i zobacz na własne oczy. PSP nie może oferować takich rzeczy.
Z tego co na razie widziałem, to 3DS nie prezentuje za specjalnej grafiki. Na pewno nie jest źle jak na konsolę przenośną i oczywiście dochodzi efekt 3D, ale jednak. Rewelacji nie ma, nie oszukujmy się. Jak zobaczyłem na E3 nowe Mario Kart, to byłem aż zaskoczony słabą jakością grafiki. Jedynie Mario i Luigi wyglądały nieźle.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #338 dnia: Czerwca 27, 2011, 01:28:14 am »
Jak porównujesz do dema uncharted na PSV to taktycznie nie ma rewelacji no ale gadanie o poziomie psp jak za tydzień wychodzi RE mercenaries to gruba przesada. ;)

Master- I wybrałeś jako porównanie AC które zawsze miało prościutką minimalistyczną grafę. Mistrz konspiry. Jesteś mega.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #339 dnia: Czerwca 27, 2011, 07:28:01 am »
Wybrałem pierwsze lepsze screeny z google o podobnym wyglądzie. Nie obchodzi mnie ze AC ma prościutką grafikę, co jak co, ale mozna zrobić to samo z wygłądzonymi krawędziami i większym polotem niż to co widać na screenie. Mogę dać screeny z Metala i Uncharted. Różnica jest podobna.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #340 dnia: Czerwca 27, 2011, 09:21:21 am »
Wybrałem pierwsze lepsze screeny z google o podobnym wyglądzie. Nie obchodzi mnie ze AC ma prościutką grafikę, co jak co, ale mozna zrobić to samo z wygłądzonymi krawędziami i większym polotem niż to co widać na screenie. Mogę dać screeny z Metala i Uncharted. Różnica jest podobna.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Skoro już szalejesz z tymi porównaniami to mogłeś przynajmniej podać grę na 3Dsa ,która reprezentuje jakiś poziom technologiczny.
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Sorry za off-topic .

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #341 dnia: Czerwca 27, 2011, 09:31:21 am »
vite będzie można podłączyć pod tv? uciekło mi gdzieś to info. Będzie hdmi/component/composite?

maly_pinki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2008
  • Wiadomości: 4 089
  • Reputacja: 44
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #342 dnia: Czerwca 27, 2011, 10:38:12 am »
Było hdmi i wywalili o ile czytałem.
Wszystko od nowa, od początku...

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #343 dnia: Czerwca 27, 2011, 11:27:29 am »
szkoda...o ile w psp mocno średnio(nie powiedzieć słabo) wyglądało przenoszenie gier na ekran w tv to w przypadku vity i jej mocy była szansa na zrobienie z niej w mieszkaniu dość solidnej konsoli stacjonarnej poprzez podłączenie np przez hdmi

Marins

  • Gość
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #344 dnia: Lipca 01, 2011, 12:10:12 pm »
Cytuj
Pamiętacie pokaz działania Avatar Kinect? Sony szykuje coś bardzo podobnego dla PS Vita. Niedługo prowadzić będziemy gorące wideokonferencje dzięki najmłodszemu handheldowi SCE.



ppe.pl

maly_pinki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2008
  • Wiadomości: 4 089
  • Reputacja: 44
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #345 dnia: Lipca 08, 2011, 11:57:47 am »
Nowy materiał promocyjny.
Wszystko od nowa, od początku...

maly_pinki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2008
  • Wiadomości: 4 089
  • Reputacja: 44
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #346 dnia: Lipca 13, 2011, 14:55:05 pm »
Pierwsza z wersji stacji deweloperskiej, tak miało wyglądać też psv pierwotnie.


Nowe prezentacje z Hong Kongu.
http://psp-team.pl/newsy/nowe-gameplaye-z-littlebigplanet-uncharted-golden-abyss-oraz-gravity-daze-12152
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2011, 18:12:49 pm wysłana przez maly_pinki »
Wszystko od nowa, od początku...

maly_pinki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2008
  • Wiadomości: 4 089
  • Reputacja: 44
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #347 dnia: Lipca 26, 2011, 01:24:44 am »
Sony ujawnia więcej informacji o aspektach społecznościowych PS Vita.
Cytuj
Na konferencji Develop w Bringhton, Phil Rogers (manager działu rozwojowo-badawczego Sony Europe) dostarczył parę istotnych informacji na temat aspektów społecznościowych PlayStation Vita - Near, Party, LiveArea oraz Activity.

Near to część systemu dzięki której będziemy mogli zobaczyć użytkowników w PS Vita w najbliższej okolicy, ich relacje z innymi posiadaczami przenośki, 5 najczęściej grane tytuły w danym regionie, oceny produkcji, przedmioty, które otrzymali gracze, a także samemu wręczyć prezent.

System podarunków zapowiada się bardzo obiecująco. Podczas naszego spaceru będziemy mieli możliwość otrzymania prezentu od innego gracza. Te mogą być automatycznie gubione i wręczane innym użytkownikom. Jedyne ograniczenia jakie zostały nałożone przez Sony to ich rozmiar. Każda gra ma jedno pudełko z podarunkami o wielkości ograniczonej do 100KB; w każdym z nich może znajdować się więcej niż jeden prezent, lecz łączny rozmiar nie może przekroczyć wspomnianego wcześniej limitu. Do prezentów nie tylko należą przedmioty takie jak dodatkowe pojazdy czy ekwipunek dla postaci, ale również wyzwania, za zaliczenie których otrzymamy nagrodę.

Pozostawiając podarunek, otrzymamy możliwość wprowadzenia kilku ustawień np. ile razy może zostać on podniesiony, jak długo ma być aktywny, w jakiej odległości ma się pojawić względem innego posiadacza kieszonki, kto może go podnieść (np. tylko przyjaciele) oraz prawdopodobieństwo jego znalezienia. Rzadki przedmiot może zostać odkryty przez jedną na sto osób.

Kolejny z systemów - Party, pozwoli nam w maksymalnie cztery osoby na rozmowę głosową lub tekstową zarówno w grach jak i będąc w interfejsie kieszonki. Za jego pośrednictwem będziemy mogli tworzyć wraz z przyjaciółmi własne grupy np. lubiących jeden konkretny tytuł lub gatunek gier. Przez Party możliwe ma być szybkie uruchomienie produkcji i dołączenie do niej znajomych. System ma być zintegrowany z listą przyjaciół, ale nie będzie kompatybilny ze wszystkimi grami dostępnymi na PlayStation Vita.

LiveArea to element systemu, który ukaże się naszym oczom zaraz po uruchomieniu danej produkcji w PlayStation Vita. Za jego pośrednictwem zostaniemy m.in. powiadamiani o nowych aktualizacjach gry, udostępnionych DLC do pobrania w sklepie PlayStation, czy innych elementach uwzględnionych przez producentów. Częścią LiveArea jest system "Activity", za pośrednictwem którego będą automatycznie publikowane informacje o naszych ocenach poszczególnych gier, poczynaniach w nich lub zdobytych trofeach. Te następnie mogą być skomentowane przez pozostałe osoby.

Sony jeszcze do końca nie wie, jak producenci wykorzystają te wszystkie opcje, ale liczy na ich twórczość. Pozostaje jeszcze tylko problem liczebności PS Vita w naszym otoczeniu. Wszak wiadomo, że bez tego ciężkie będzie stuprocentowe wykorzystanie części z wyżej opisanych funkcji.
http://psp-team.pl/newsy/sony-ujawnia-wi%C4%99cej-informacji-o-aspektach-spo%C5%82eczno%C5%9Bciowych-ps-vita-12209
Wszystko od nowa, od początku...

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #348 dnia: Lipca 26, 2011, 02:55:57 am »
Pomysły wydają się przednie, ale coś mi się wydaje, że w Polsce będzie z tym słabo, z uwagi na małą ilość konsol PSV.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 978
  • Reputacja: 132
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #349 dnia: Lipca 26, 2011, 08:12:18 am »
Cytuj
Kolejny z systemów - Party, pozwoli nam w maksymalnie cztery osoby na rozmowę głosową lub tekstową zarówno w grach jak i będąc w interfejsie kieszonki. Za jego pośrednictwem będziemy mogli tworzyć wraz z przyjaciółmi własne grupy np. lubiących jeden konkretny tytuł lub gatunek gier. Przez Party możliwe ma być szybkie uruchomienie produkcji i dołączenie do niej znajomych. System ma być zintegrowany z listą przyjaciół, ale nie będzie kompatybilny ze wszystkimi grami dostępnymi na PlayStation Vita.

Czyli nadzieja, że już niedługo i PS3 dostanie taką możliwość. Śmiesznie będzie, jak tylko PSV to dostanie  :lol:

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #350 dnia: Lipca 29, 2011, 06:42:37 am »
Mniejsza ilość pamięci RAM w PS Vita potwierdzona przez jednego z deweloperów
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=60893

Cytuj
Dani Sánchez-Crespo, szef blisko współpracującego z Sony, hiszpańskiego studia Novarama, które pracuje w tej chwili nad przeznaczoną na PS Vitę grą Reality Fighters, stwierdził, że ograniczenie ilości pamięci RAM w konsoli z 512 do 256 megabajtów, nie wpłynie na postęp prac nad tytułem oraz w żaden sposób nie zaszkodzi planom dewelopera.
Zapewnienia te nie byłyby warte odnotowania gdyby nie fakt, że nieoficjalnie potwierdził on w ten sposób krążące od jakiegoś czasu plotki na ten temat. Według nich Sony zrezygnowało z początkowo planowanych 512MB RAMu i ma zamiar w ostatecznej wersji konsoli zmniejszyć tę liczbę o połowę, aby obniżyć koszty związane z produkcją PS Vity. Co prawda do tej pory nie podano dokładnej technicznej specyfikacji konsoli, ale przez długi czas większość specjalistów i deweloperów, którzy otrzymali pierwsze egzemplarze sprzętu, uważała, że będzie ona ostatecznie sprzedawana właśnie z 512MB RAMu na pokładzie.

Sánchez-Crespo uważa, że cięcia na które zdecydowało się Sony, są nieszkodliwe, a nawet mogą pomóc i to zarówno studiom produkującym gry, jak i ich konsumentom:

„Nie, zmiany te nie wpłyną specjalnie na nasze projekty. Właściwie, deweloperzy pracują lepiej z pewnymi narzuconymi z góry ograniczeniami. W gruncie rzeczy, Vita ma ogromne możliwości jeżeli chodzi o wydajność układu graficznego, jej procesor i pamięć RAM. Trzeba pamiętać, że PSP miało tylko 32 megabajty pamięci, teraz będziemy mieli prawie dziesięciokrotnie więcej. Zdajemy sobie sprawę, że im więcej możliwości ma dany sprzęt, tym wyższa jest jego cena, co wpływa na zainteresowanie konsolą. W naszym interesie jest to, by Sony sprzedało jak najwięcej egzemplarzy Vity. Bez wątpienia pracownicy firmy dokonali trudnego wyboru tego co zostawić, a co usunąć z konsoli.”

Mimo cięć, 256MB pamięci RAM, to nadal dwa razy więcej niż posiada główny konkurent Vity, Nintendo 3DS. Nie powinniśmy się też dziwić, że Sony szuka wszelkich sposobów by zmniejszyć koszty konsoli, zwłaszcza że przez dłuższy czas po premierze będzie ona, prawie na pewno, sprzedawana ze stratą dla producenta. Zagrożeniem wydaje się też konkurencja ze strony Nintendo, które już zaczęło obniżać cenę 3DS, przygotowując się do ostrej walki o pieniądze graczy, którzy są coraz mniej skłonni inwestować w przenośne konsole.

Plotka: PlayStation Vita w Europie jeszcze w tym roku?
http://www.gram.pl/news_8A3fGeC0_Plotka_PlayStation_Vita_w_Europie_jeszcze_w_tym_roku.html

Cytuj
Wydawca Supremacy MMA, 505 Games, zdecydował, że przyszli klienci muszą zostać poinformowani o dacie premiery gry, nawet jeśli czas pojawienia się jej platformy docelowej wciąż siedzi zamknięty w głowach pracowników Sony. Efekt? Informacja prasowa głosząca, że Supremacy MMA, przeznaczone na PlayStation Vita, ukaże się jeszcze pod koniec tego roku.

"Czas rozpocząć jatkę! Globalny wydawca gier wideo 505 Games i Kung fu Factory ogłosiły dziś, że gra Supremacy MMA połamie kości i rozkwasi twarze na przenośnej konsoli Sony nowej generacji, PlayStation Vita, już tej zimy". - głosi oficjalny komunikat prasowy.

Ale czekajcie, tego jest więcej. Znacznie więcej. "(...) Będzie to jedyna gra MMA tego roku, kiedy wskoczy na półki sklepowe 20 września 2011 roku w wersji na konsole Xbox 360 i PlayStation 3, a w okresie świątecznym 2011 na konsolę PlayStation Vita". Zadowoleni? Cóż, to macie problem - wydawca uznał, że nie wszyscy dowiedzieli się jeszcze o dacie premiery ich nowej gry. "(...) A teraz gra wkroczy na nowy front, szturmując rynek konsol przenośnych w 2011 roku.".

Przedstawiciel 505 Games na terenie Wielkiej Brytanii potwierdził te informacje w rozmowie z redaktorem serwisu Eurogamer. Szczegół? Miły pan przyznał, że zima 2011 roku jest okresem, w którym wydawca spodziewa się premiery urządzenia, na które tworzony jest ich nowy tytuł i wciąż może ulec zmianie. Z pewnością dlatego termin "który chyba jest prawidłowy" pojawił się w informacji prasowej co najmniej trzy razy.

Sony zostało już zalane pytaniami na ten temat, także na dniach powinniśmy spodziewać się odpowiadającej nam... odpowiedzi. Naturalnie, istnieje możliwość, że Sony będzie wstrzymywało się z publikacją takiej informacji aż do nadchodzących targów Games Convention, ale nie powinno nam to przeszkadzać w topieniu japońskiego giganta w morzu naszych pytań.


Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #351 dnia: Lipca 29, 2011, 18:08:27 pm »
Smutna  wiadomość :( Ja był wolał zapłacić więcej i mieć wiećej ramu, dzięki czemu konsola tak szybko by się nie "zestarzała".

maly_pinki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2008
  • Wiadomości: 4 089
  • Reputacja: 44
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #352 dnia: Lipca 31, 2011, 01:22:26 am »
Dobra, naszła mnie taka myśl, że już trochę opadły emocje po e3 i wszystkich prezentacjach Vity i nadchodzących na nią gier.
Co sądzicie dalej o Vicie po tych wszystkich pokazach możliwości?
Mnie konsolka od początku jarała, oled, tylny panel, prawdziwe 2 analogi itp bajery.
Konsole kupuje na starcie, chociaż zastanawia mnie to czy Vita nie skończy jak psp na samych portach z stacjonarek.
Druga sprawa, że psp było złamane i dlatego nie było zainteresowania wydawców, Ciekawe też jak zabezpieczyli swoje nowe działo?
Wszystko od nowa, od początku...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #353 dnia: Lipca 31, 2011, 02:19:36 am »
PSP faktycznie miało mało naprawdę dobrych i innowacyjnych gier. Ja akurat od konsol przenośnych oczekuję innego typu rozgrywki niż na dużych platformach. Dlatego choć mam na chacie PSP, to prawie na nim nie grałem. Mam nadzieję, że dotykowy ekran oraz inne zaimplementowane bajery to zmienią i gry na Vitę będą oferować powiew świeżości.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #354 dnia: Lipca 31, 2011, 09:23:01 am »
Cytuj
Uaktualnienie: Anonimowe źródło wewnątrz Sony Computer Entertainment Japan zdradziło serwisowi Develop że PlayStation Vita nie zostało poddane żadnej redukcji pamięci RAM. Tymczasem szef Sony Worldwide Studios Shuhei Yoshida przestrzegł przed dawaniem wiary plotkom, które pojawiają się w internecie.

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=60893

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #355 dnia: Sierpnia 01, 2011, 13:45:12 pm »
http://crave.cnet.co.uk/gamesgear/playstation-vita-coming-28-october-according-to-leaked-blockbuster-flyer-50004592/

Cytuj
PlayStation Vita coming 28 October, according to leaked Blockbuster flyer


LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #356 dnia: Sierpnia 02, 2011, 15:29:54 pm »
www.eurogamer.net/articles/2011-08-01-sony-loaning-indies-free-vita-dev-kits

I jeszcze www.eurogamer.net/articles/2011-08-02-sony-use-vita-as-a-ps3-controller

Cytuj
You could use PlayStation Vita as a controller for PS3 games, Sony has revealed.

This Wii U-like capability was explained by Sony Europe R&D manager Phil Rogers at the Develop Conference 2011.

"What could you do with all of this?" Rogers asked a room of developers and Eurogamer. "Here's a few boring technical ideas: you could drive a display from a PS3 game, for example.

"PS3 can send data down to Vita and Vita can display it. You could use the unique features [of Vita] - gyroscope, touch front and back - as a control device for a PS3 game.

"You can run software on both devices and use the network to sync the game states. And that's pretty good, because you then have the processing power of PS3 doing that work, Vita [doing] fancy graphics - however you want to do it. You're not sacrificing the PS3's CPU to be able to have a rich experience on Vita."

Rogers said this was "a fairly new idea", and encouraged developers to talk to Sony if they have any ideas for it. "Most of the time we'll be OK with it," he said.

Another thing Vita can do is cross-platform play. This was demonstrated with WipEout 2048 on Vita talking to a bespoke compatible build of WipEout HD on PS3. The two games connected via PSN and, after a lengthy wait for the Vita version to load, worked together seamlessly. The PS3 version had a visibly higher frame-rate and was the better looking of the two games, although the difference at a glance was minimal.

Rogers mentioned that pool game Hustle Kings will also support cross-platform play. He also confirmed Vita Remote Play support for platform launch, whenever that will be.

"At launch we're going to have some PSN features that work across both platforms."

Phil Rogers, manager, Sony Europe R&D

"At launch we're going to have some PSN features that work across both platforms," said Rogers. "You could access data on each side and access scoreboards, for example. We're building on that.

"Obviously we had to bring certain things on and make sure that servers work against all the features and it doesn't break the PS3 experience, because there's a lot of PS3 users.

"For launch we'll also have Remote Play, which does look good on Vita - I saw an early version of it running recently."

Remote Play allows the Vita to receive encoded video output in real-time from PS3.

One of the more ambitious and alluring PS Vita capabilities is called Continuation Play. This allows a PS3 game to be played and then taken on the move on PS Vita.

"We have a system called Title User Storage, which allows 1MB of data on our servers for games," explained Rogers. "And that can be accessed on both platforms; you can access that same data.

"You can save your game on PS3, go over to Vita, pull that data back and swap it between them, so you can play a game at home, take it on the train and continue."

"You can save your game on PS3, go over to Vita, pull that data back and ... take it on the train and continue."

Phil Rogers

Rogers said Ruin, a Diablo-like action RPG, was the only announced PS Vita game that currently uses Continuation Play. "But there's probably a few that we've seen via the support site that we can't talk about," he teased.

"The feature is there," he added. "We've told developers that you can use Title User Storage to push the game data across."

The connection between PS Vita and PS3 will be handled via Wi-Fi and through the PlayStation Network.

"The important thing to note, and people always forget this, is that the Network exists; you don't need fancy cables, you don't need to have that there," said Rogers. "You're connected over an access point; send IP to each other - it just works.

"We did support USB, but [there's] not really much more point for that - wireless is fairly decent."

Further down the line, Rogers said developers will be able to retroactively patch-in support for Vita in existing PS3 games.

He also said Sony was making a concerted effort to encourage developers to use these new ideas arriving with PlayStation Vita.

"There's a push from our third-party team for encouraging licensees to be having those features [cross-platform, continuation play] in game," he said.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 02, 2011, 16:01:59 pm wysłana przez LoNdEk »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #357 dnia: Sierpnia 03, 2011, 14:26:07 pm »
Od początku o tym mówiłem. Czyli spokojnie gry z Wii U będa mogły wychodzić tez na PS3.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #358 dnia: Sierpnia 03, 2011, 17:10:59 pm »
Wszystko zależy od sprzedaży Vity. Jeśli jednak jakaś multiplatformowa gra będzie wykorzystywać możliwości Wii U, to nic nie stoi na przeszkodzie by zaimplementować taką funkcjonalność w wersji na Ps3, z wykorzystaniem Vity. Nie zapominajmy jednak, że Wii U ma na starcie kontroler z ekranem, a tylko mały procent graczy będzie posiadać combo Ps3 + Vita (przynajmniej na początku). Więc w sumie wszystko zależy od podejścia twórców danej gry.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: PSVita - Temat główny
« Odpowiedź #359 dnia: Sierpnia 03, 2011, 17:28:40 pm »
Podejście twórców będzie takie, że gry będą pisane jak pod PS3/360, a ekranik na padzie Wii U w interesujący sposób wykorzysta może 1% multiplatformowych produkcji.