Autor Wątek: Resident Evil 4 REmake  (Przeczytany 11068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 151
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 18, 2023, 10:49:45 am »
Z RE4 wycieli bossa w windzie z kontenerami U3, kolejkę, prowadzenie ciężarówki przez Ashly, pomieszczenie z laserami, ucieczkę przed głazem, ciężarówką, posągiem Salazara i wiele więcej.
Do tego bym dodał jeszcze, że względem klasycznego RE 4 z GC to wycięli tak naprawdę burze z błyskawicami bo to co jest to sorry, ale nie robi wrażenia, skopali też wodę taa z 2005 ma lepszą fizykę.
Walki z bossami też w większości gorsze.


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 725
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 18, 2023, 14:37:54 pm »
Ciężarówki, kamienie czy posąg (zastanawiałem się, czy ta sekcja się pojawi, nawet wydawało mi się, że w którymś trailerze był pokazany mały wycinek ;) ) to zrozumiałe cięcia - nie pasowało to do obecnej gry. Można było to użyć, nawet nieco zmodernizować, pytanie tylko po co? Jeśli idzie o rozgrywkę to niewiele wnosiło (ciężarówka może trochę więcej, podobnie wagoniki). Za to o walce z bossem U-3 zapomniałem i faktycznie tego szkoda. Może mieli problem z czasem i musieli coś usunąć.

Ja na razie mam wrażenie, że gra jest prostsza - są starcia, które zapamiętałem jako trudne, a tutaj takie nie były. Czy to źle? Raczej nie, przynajmniej dla mnie, gra i tak trzyma w napięciu :).

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 630
  • Reputacja: 252
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 19, 2023, 18:51:23 pm »
Nie widzę w obecnych czasach rimejku piątki. Internet zapłonie. Z drugiej strony Naoki Yoshida, producent FF XVI, wyraźnie zaznaczył, nie on nie będzie na siłę kolorował postaci i przedstawi średniowieczne fantasy w taki sposób jak on (i chwała mu za to) uważa, a koncepcja projektowa gry skupia się na średniowiecznej Europie z uszanowaniem kulturowych standardów.

Jest w sumie szansa, że Capcom nie będzie bawił się w polityczną poprawność i nie zmieni koloru tekstur wiadomych wrogów.

Natomiast co do REmake 4. Jest dobrze. Klimatu mu odmówić nie można, przyjemnie się strzela, etapy Ashley to istny HORROR, ale graficznie....
Cóż takie TLoU Part I wypada kilka klas lepiej, zdecydowanie.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 151
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 23, 2023, 10:21:44 am »
Odpaliłem na XSX starego RE4 z Gamecube plus texture pack tzn. najlepszą wersje z mega burzą, mgłą itd.
Tekstury zajmują 11gb i robią bardziej niż w remaku :lol:


Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 630
  • Reputacja: 252
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 24, 2023, 23:31:25 pm »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 725
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwca 15, 2023, 11:11:30 am »
Trochę mi zeszło, ale w końcu odpłynąłem w stronę zachodzącego słońca ;). Nie spieszyłem się, starałem się wycisnąć maksimum z pierwszego przejścia i według gry wyszło prawie 29h. Nie jest to mój najbardziej ulubiony remake (RE2 w tej kwestii wciąż rządzi, pomimo braku właściwego scenariusza B), ale jest w czołówce.

Przede wszystkim RE4 Remake jest świetną grą, rozbudowaną i dość różnorodną. Oryginał miał kilka dodatkowych sekcji, ale ostatecznie nie tęskniłem za nimi. Część po prostu musiała wylecieć, bo nie za bardzo pasowały w 2023 roku (głazy, czy ciężarówki). Dość wiernie odtwarza wydarzenie, czy nawet same areny i przeciwników. Miejscami robi sok w bok co wychodzi raczej na plus (np. sekcja Ashley).

Pomimo tego szkoda trochę, że gra nie doczekała się większych zmian. W końcu wciąż można zagrać w różne wersje oryginału, a rozgrywka i strona wizualna (mniej ale jednak) nie straszą zbytnio. Dlatego to była dobra okazja do zrobienia czegoś nowego. Niby nie tego oczekuje się po remake'u, zwłaszcza gry tak zasłużonej i lubianej jak RE4. Tutaj jednak dochodzi fakt, że od kilku lat Capcom serwuje nam remake'i Residentów oparte na formule ustalonej przy RE2 (który jest ewolucją oryginalnego RE4). Poddaje je zmianom i usprawnieniom, gra się w nie świetnie, ale fajnie byłoby dostać coś innego. Czepiam się? Może, bo to wciąż świetna gra. Ale gdyby ruszyć nawet scenariusz - ciekawe, że Leon ani przez chwilę nie pomyślał o tym, iż Ashley stanowi zagrożenie jeśli wróci do domu z Las Plagas. Nawet nie pomyślał o innym rozwiązaniu ;).

Grałem na poziomie standardowym i o ile pamięć mnie nie myli, oryginał był trudniejszy. Po pierwsze, zgodnie z podejrzeniami po gameplay reveal, nóż jest ułatwieniem. Nie rozwiązuje wszystkich problemów, jednak znacząco pomaga, zwłaszcza w kombinacji ze skradaniem się. Sporo sekcji można w ten sposób sobie uprościć, jak np. walkę z Garradorami (jednym i dwoma). Niby psuje się, co powinno balansować jego moc, jednak tak nie jest. Gra hojnie obdarowuje gracza nożami gorszej jakości, a główny można ulepszyć do tego stopnia, że nie zdąży się zniszczyć przed kolejnym spotkaniem ze sprzedawcą. Może na początku gry miałem kilka sytuacji, że zostałem bez "kosy", jednak dość szybko sytuacja uległa zmianie.

Kolejna kwestia, to same starcia zostały chyba tak zbalansowane, aby były łatwiejsze. Pamiętam sekcje w zamku, które trzeba było powtarzać po kilka razy. Tutaj poszło za pierwszym razem. Może gra jest hojniejsza w kwestii amunicji (w zasadzie zawsze miałem poczucie, że mam wystarczającą ilość), może podejmowałem lepsze decyzje w kwestii ulepszania broni. Tak czy inaczej same starcia zostały uproszczone, a i normalny system checkpointów pomaga. Jak dla mnie było ok, zwłaszcza sekcje z Regeneratorami ;).

Graficznie jest dobrze, czasem bardzo. Część problemów z RE2 i 3 została naprawiona (jakość samego obrazu, czy odbicia w trybie jakości). Fajnym dodatkiem są włosy na spline'ach, nawet pomimo problemów z oświetleniem (które zostały chyba poprawione w dużej mierze) prezentują się bardzo przyjemnie. Lubię RE Engine, ma bardzo fajny poziom graficzny (choć nie należny do topu), do tego jest dość wszechstronny.

Pomimo, że do końca roku zostało jeszcze sześć miesięcy (i zapowiada się, że będzie to bardzo udany czas), RE4 pewnie będzie w czołówce wielu podsumowań 2023. To bardzo dobra gra, udany remake klasyka, choć dość bezpieczny. Capcom właśnie zamknął najbardziej oczywistą część swoich remak'ów tej serii. Są plotki, że powstaje kolejny remake RE1 (według mnie na chwilę obecną zbędny), co ma o tyle sens, iż jego produkcja powinna być dość prosta (wszystko jest, trzeba tylko zrobić assety i poziomy - oczywiście upraszczam). Jednocześnie może dać czas firmie na przemyślenie planu na przyszłość. RE5 może powstać na wzór RE4, czyli z mniejszymi zmianami i usunięciem kilku sekcji. Oryginał i tak się sprzedał i ma swoich fanów. Ja już pisałem, że Capcom ma szansę na większe przemodelowanie i zrobienie z tego gry na miarę RE4, będzie to jednak wymagało większego nakładu pracy i pytanie, czy tego chce firma. Jeśli tak, to za rogiem czeka jeszcze większy problem, czyli RE6 - tutaj zmiany powinny być drastyczne.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 299
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwca 15, 2023, 16:46:04 pm »
że powstaje kolejny remake RE1 (według mnie na chwilę obecną zbędny)
A ja właśnie bym najchętniej tę odsłonę przyjął, bo nie grałem ani w oryginał, ani w pierszy remake, a ten chyba nie jest jeszcze w tej "nowej szkole" residentów, wiec pewnie nie ogram nigdy ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 725
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwca 15, 2023, 16:55:37 pm »
A to ja polecam, zwłaszcza, że wersje HD mają poprawione sterowanie, a na takim Switchu gra się bardzo fajnie ;). Poza tym, uważam, że ewentualny remake remake'u niewiele zmieni, bo ten z GameCube'a w zasadzie odwalił większość roboty. Do tego przez renderowane tła wciąż wygląda zacnie (choć na TV 4k pewnie nie tak dobrze) i przeniesienie w pełne 3D raczej za wiele nie zmieni. Chyba, że Capcom się bardziej wysili i wprowadzi dużo zmian. Z drugiej strony, rezydencja nie daje wiele możliwości. Po RE2-4 to będzie jak cofanie się.

lupinator

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-06-2023
  • Wiadomości: 232
  • Reputacja: 2
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 04, 2024, 15:04:12 pm »
Skończyłem remake w przerwie świątecznej i osobiście trochę się dziwie, że niewielu osobom przeszkadza zmiana kolorystyczna gry. Jak dla mnie to duży minus, że gdzieś się zgubił ten fajny piaskowy klimat na rzecz nudnego niebieskiego i ogólnej ciemności lokacji.

Swoją drogą kupiłem grę pod przejście VR, ale chciałem ograniczyć nerwy i zrobić najpierw klasyczny run i co mogę powiedzieć - nie ma chu** żebym nerwowo wytrzymał w VR tych jebanych Regeneratorów :<

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 725
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #49 dnia: Stycznia 04, 2024, 17:13:30 pm »
Swoją drogą kupiłem grę pod przejście VR, ale chciałem ograniczyć nerwy i zrobić najpierw klasyczny run i co mogę powiedzieć - nie ma chu** żebym nerwowo wytrzymał w VR tych jebanych Regeneratorów :<

Ech, to mój problem - z jednej strony mam dwie fajne gry pod VR (Village i Czwórka) a z drugiej raczej nie dam rady tego przejść :D.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 04, 2024, 22:45:07 pm »
Swoją drogą kupiłem grę pod przejście VR, ale chciałem ograniczyć nerwy i zrobić najpierw klasyczny run i co mogę powiedzieć - nie ma chu** żebym nerwowo wytrzymał w VR tych jebanych Regeneratorów :<

Ech, to mój problem - z jednej strony mam dwie fajne gry pod VR (Village i Czwórka) a z drugiej raczej nie dam rady tego przejść :D.

Szkoda. Dwie najlepsze gry na VR jakie wyszły w tamtym roku. Village faktycznie wymaga przerw, bo psychicznie można nie wytrzymać, ale jest dość powolna. RE4 to totalna akcja i szybkie tempo, które w VR robi świetną robotę. Jak się pogra w new game + z odblokowanymi tune upami to można sobie nieźle poszaleć niczym rambo.



Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 725
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Resident Evil 4 REmake
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 28, 2024, 10:42:27 am »
Taki niby making of - ekipa ustawia kamery na biurkach różnych developerów w studiu i nagrywa ich podczas codziennej pacy. Z tego co rozumiem to jest seria, tym razem byli w Capcom. Mniej więcej połowa wideo to Street Fighter a reszta to RE4, a dokładnie ostatni miesiąc pracy nad grą.

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/ondemand/video/5001412/

Mnie to wciąż zadziwiają różnice kulturowe i podejście. Wszyscy siedzą w open space, nawet producenci, czy reżyserzy i na dodatek są wymieszani z zespołem. Każdy ma telefon na biurku. Najbardziej rozbawiło mnie jak reżyser projektu czyści telewizor przed pokazem dla producentów, aby wszystko było dobrze widać - wcześniej jeden z nich miał zastrzeżenia do jasności :D.