Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 470021 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 355
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3160 dnia: Maj 15, 2020, 10:34:10 am »
Ale asasyn będzie w 30 klatkach prawdopodobnie dla tego, że Ubisoft oczywiście robi z tej gry masówkę i grę w rozkroku. Chcą zarobić sporo hajsu, a więcej graczy ma poprzednią generację niż będzie mieć nową, więc na nowej gra musi być niewiele lepsza, żeby nie doprowadzić do sytuacji gdzie gracz powie "kupię jak kupię next-gena, czyli za kilka miesięcy", tylko żeby kupił grę już dziś na swoją starą konsolę słysząc "też 30 FPS, gra wygląda niewiele lepiej, to nie czekam". Wersja na next-geny jest dla tych, którzy kupili next-gena i na nim chcą już grać starego sprzedając/odstawiając na inną półkę. Ona jest tylko po to, żeby był wybór, a nie żeby powodować opad szczęki. Niestety, ale to może być wybór biznesowy, żeby sprzedać jak najwięcej pudełek w pierwszym tygodniu.

Z tym 30 FPS to bym poczekał na zapowiedzi gier które nie będą na obu konsolach na raz. Metal Gear Solid V jest dobrym przykładem podobnej sytuacji, gdzie wszelkie parametry lepszej wersji na PS4/Xone były równane do PS3/X360 i tylko LOD+FOV były większe.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 702
  • Reputacja: 169
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3161 dnia: Kwiecień 17, 2021, 21:22:12 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3162 dnia: Czerwiec 22, 2021, 21:12:09 pm »
Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?
https://www.purepc.pl/test-amd-fidelityfx-super-resolution-sprawdzamy-wydajnosc-i-jakosc-obrazu-czy-to-realna-konkurencja-dla-nvidia-dlss

Wychodzi na to, że na razie jest to słaba opcja. Ale może z czasem zostanie usprawniona i przy odpowiedniej optymalizacji zostanie dobrze wykorzystana w niektórych grach. Konsole nowej generacji posiadają jednak nowoczesne karty, a robienie gry pod jedną specyfikację też powinno pomóc. Mam nadzieję, że jakoś to ogarną, bo tego typu technologie mogą prowadzić do znacznego wzrostu wydajności.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3163 dnia: Czerwiec 22, 2021, 21:27:15 pm »
W terminatorze wygląda bardzo dobrze, w pozostałych grach słabo. Ciekawe od czego to zależy.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 888
  • Reputacja: 128
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3164 dnia: Czerwiec 22, 2021, 21:54:03 pm »
Do dlss od nVidia daleko, ale oni też na początku nie do końca mieli to ogarnięte, choć ich rozwiązanie jest całkowicie inne i na start wydaje się lepsze.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3165 dnia: Czerwiec 22, 2021, 22:50:18 pm »
W sumie teoretycznie w rozwiązaniu AMD jest większa możliwość ulepszeń, skoro to działa bardziej w oparciu o software. No i pytanie, jakie możliwości mają devsi przy implementowaniu tego do danej gry.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3166 dnia: Czerwiec 23, 2021, 10:43:14 am »
Cytuj
Polski EXOR Studios oferuje AMD FSR w The Riftbreaker – gracze zostali już zaproszeni do sprawdzania możliwości propozycji na PC. Zespół potwierdził, że produkcja otrzyma wsparcie AMD FidelityFX Super Resolution także na konsolach korporacji z Redmond
https://www.ppe.pl/news/158734/amd-fsr-na-xbox-series-xs-z-pierwsza-gra-wykorzystujaca-technologie-ps5-moze-rowniez-otrzymac-wsparcie.html

Wersja na PS5 na razie będzie bez wsparcia, ale może ma to coś wspólnego z tym, że gra od premiery będzie w Game Pass. W każdym razie jestem ciekaw, jak to na konsoli wypadnie.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 355
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3167 dnia: Lipiec 02, 2021, 02:13:58 am »
Niby słabo, z drugiej strony, jeśli next-genowa gra będzie kulała i wyrabiała 50-55 FPS, a jak dodadzą Fidelity, to będzie w stanie wyjechać ponad 60 FPS, to albo zostanie pary, żeby nieco poprawić jakość obrazu, albo żeby dodać do gry jakieś efekty, więc wszyscy będziemy zadowoloeni. Tak naprawdę jeśli chodzi o konsole, to na razie mówimy o trzech kartach (PS5, XSS i XSX), więc tutaj łatwiej będzie ten system podkręcić pod konkretną specyfikację i wycisnąć max (może nawet stworzyć customowe Fidelity dla każdej z gier, zależnie od potrzeb).
Te kilka klatek może okazać się kluczowe w kolejnych latach, bo pewnie w wielu produkcjach właśnie tych 4-5 zabraknie do 60 FPS i Fidelity podratuje te produkcje. Zakładając, że technologia się jeszcze poprawi, to gry powinny wyglądać coraz lepiej równolegle do starzenia się tej generacji.

Dla mnie to jest nadzieja na to, że nie osiągniemy maximum jakości już w drugim roku PS5 i XSX, bo tego się jeszcze niedawno obawiałem. To będzie niestety pudrowanie gier, ale jeśli oko tego nie zauważy - to nic w tym złego.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3168 dnia: Maj 24, 2022, 04:26:43 am »


Polecam. Dobry materiał, dlaczego UE5 zrobi małą rewolucję od przyszłego rok. Przede wszystkim tworzenie dobrej grafiki stanie się znacznie prostsze i w kolejnych latach powinniśmy zobaczyć więcej nieźle wyglądających indyków.