Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 516265 razy)

0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2640 dnia: Stycznia 07, 2014, 19:18:17 pm »
Granie na komórce ssie pałke i to z połykiem.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2641 dnia: Stycznia 09, 2014, 10:43:32 am »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/C9KEPbcUt30?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Marins

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2642 dnia: Stycznia 09, 2014, 10:52:20 am »
Z tym playstation now kupno vity ma coraz większy sens. W ogóle fajna sprawa.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2644 dnia: Stycznia 11, 2014, 10:10:26 am »
Widzę, że PR tłumaczący wysoką cenę za mikroDLC już się zaczął :lol:

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2645 dnia: Stycznia 12, 2014, 09:49:38 am »
Czyli kolejne Fify, CODy itd beda wychodzily co 8 lat :lol:

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2646 dnia: Stycznia 12, 2014, 09:55:57 am »
Akurat fify i cody wychodzą na zasadzie kopiuj - wklej, więc tutaj czas tworzenia wynosi zazwyczaj 1 do 2 miesięcy.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2647 dnia: Stycznia 12, 2014, 13:20:10 pm »
Techland sprzedaż  dwóch części Dead Island oraz Call of Juarez przekroczyła 10 milionów
CD Projekt Red sprzedało   6 milionów "Wiedzminów"
http://www.biztok.pl/artykul/10-mln-peklo-ta-polska-firma-sprzedaje-wiecej-gier-niz-tworcy-wiedzmina_a14833

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2648 dnia: Stycznia 12, 2014, 14:25:44 pm »
Podejrzewam że Dying Light i Wiedźmin 3 też nieźle sobie poradzą ;)

el becetol

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2649 dnia: Stycznia 20, 2014, 16:01:05 pm »
Polska technologia:



I pierwsza gra na niej:



Artykuł+wywiad:

http://gry.onet.pl/artykuly/czlowiek-ktory-chce-stworzyc-prawdziwy-matrix/10hnj

Ciekawe:

Cytuj
Tutaj nasuwa się pytanie o usługę w stylu Google Street View. Potrafilibyście zeskanować całą ulicę?

Mamy zeskanowane całe ulice.

Tutaj, w Krakowie?

Nie, w innym mieście. Praktycznie całe centrum. Mamy też przeprowadzone testy z powietrza. Skanujemy przy pomocy dronów. Interesują nas większe lokacje.

Przy skanowaniu z drona może być mowa o wysokiej dokładności?

Może być. To pełny kompletny skan, z dachem, kominami, z oknami, chodnikiem, krawężnikiem, dziurą w drodze, ze wszystkim.

Cytuj
Jesteście w fazie wychodzenia z cienia, zaczynacie wykorzystywać wasz projekt komercyjnie. Czy ktoś oprócz firmy The Farm 51 chciałby wykorzystać waszą technologię w swoich grach?

(śmiech) Zgłosili się ludzie z Sony, odnośnie PlayStation 4, czy to się da u nich zastosować. Oni są bardzo zainteresowani.

Rozumiem, że moc obliczeniowa tej konsoli wystarczy, żeby obsłużyć gry oparte na skanach?

Nie będzie problemów. Obliczenia są prowadzone u nas na superkomputerze po to, żeby efekt był zoptymalizowany. Nawet na zwykłym laptopie chodzi to bardzo dobrze.

Będzie wreszcie fotorealistyczna grafika w gierkach, czy kolejna ściema?

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2650 dnia: Stycznia 20, 2014, 16:02:58 pm »
Fotorealizm ale jeśli chodzi o odzwierciedlenie szczegółów, jeśli chodzi o jakość samej grafiki to wszystko jak zwykle będzie ograniczone mocą sprzętu.
Fryty tyty dotknij pyty

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2651 dnia: Stycznia 20, 2014, 16:57:45 pm »
Widziałem podobny bajer, bawiliśmy się takim programikiem z kumplem, robiło się zdjęcia z różnych kątów i na podstawie zdjęć program generował model 3D. Efekt był bardzo podobny do tego, który widzimy na początku filmiku gdzie widać okna z tymi zdeformowanymi szybkami. Wszystko było sklejone w jedną kupę, tutaj widzę że jest podobnie, jednak bardziej dokłądnie. Do gry chyba średnio się to nadaje, bo przecież aby uzyskać realistyczny świat, jego elementy muszą być niezależne od siebie. Takiej sklejonej kupy chyba nie da się zniszczyć czy coś uszkodzić... ciekawi mnie również jak poradzili sobie z zeskanowanymi ludźmi na ulicach)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 20, 2014, 17:03:36 pm wysłana przez andryush »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2652 dnia: Stycznia 20, 2014, 17:09:44 pm »
Teoretycznie jest to fajna sprawa, ale ja bym się tym nie jarał (przynajmniej na razie) z kilku powodów. Przede wszystkim skanowanie w wykonaniu Farmy (czyli całe lokacje) ogranicza według mnie wizje twórczą. Nie poszalejesz skanując całe pomieszczenia, bo robisz to na rzeczywistych rzeczach, czyli np. statku kosmicznego nie zeskanujesz. Co więcej skanują oświetlenie oraz cienie w tej lokacji, czyli skazują się już na tym etapie na następne ograniczenia. Do tego pojawia się problem zestawienia obiektów zeskanowanych z resztą (np. postaciami) - od razu widać, że coś odstaje psując cały efekt. Do tego nie ma mowy (chyba) o dynamicznym otoczeniu i oświetleniu - wszystko jest dokładnie takie jak zostało zeskanowane. Lepszym rozwiązaniem wydaje się skanowanie pojedynczych obiektów, a następnie ich obrabianie, tak jak robią to inni. Zobaczymy jak wyjdzie to chłopakom z Farmy, ale ja jestem na razie sceptyczny do ich pomysłu.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2653 dnia: Stycznia 20, 2014, 17:59:29 pm »
Może oni skanują same "modele" otoczenia, a tekstury dodają podczas obróbki, dzięki czemu byłoby możliwe uzyskanie dynamicznego światła.

No tak czy siak, jeśli nie w grach to takie coś w Google Street View <3 Zajebista sprawa by była.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 543
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2654 dnia: Stycznia 20, 2014, 18:10:30 pm »
Taka grafa to tylko w symulatorach i grach sportowych. Cała reszta gier ma wyglądać jak gry, a nie świat realny.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2655 dnia: Stycznia 20, 2014, 18:54:34 pm »
grach sportowych.

Mogliby tak tory zeskanować do GT7 :troll:

el becetol

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2656 dnia: Stycznia 20, 2014, 19:32:08 pm »
No właśnie, zeskanowanie w ten sposób toru do GT to by był mocarz. Do tego samochody premium w jakości ps4 i mamy praktycznie całkowity fotorealizm.

Tylko tak jak jak pisał Zielarz, oni skanują wszystko z zastanym oświetleniem, ciekawe na ile da się potem dynamiczne oświetlenie wprowadzić do gry. Pusty magazyn to jedno, ale ulica kiedy świeci słońce i masz na stałe wypalone odbicia i rozjaśnione miejsca to już inna sprawa.


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2657 dnia: Stycznia 20, 2014, 20:37:07 pm »
Może oni skanują same "modele" otoczenia, a tekstury dodają podczas obróbki, dzięki czemu byłoby możliwe uzyskanie dynamicznego światła.

Niestety skanują z tego co pamiętam wszystko tak jak jest, czyli musieliby później obrabiać textury, wycinając z nich cienie, itp. Dlatego właśnie na razie jest to słaba metoda, bo choć wygląda to dość realistycznie (m.in. dzięki różnorodności graffiti i syfowi na ścianach, oraz oświetleniu, które jest wypalone na teksturze) to nie daje zbyt wielkiego pola do manewru. Dlatego według mnie na razie lepsze jest rozwiązanie stosowane np. w MGSV, lub grze Chmielarza. Poza tym obróbka materiału w obecnej formie nie jest prosta, o czym mówili ludzie z Farmy.

Tak jak pisałem poprzednio taka metoda jest na razie bardziej ciekawostką, pewnie z czasem i to da się rozwinąć i usprawnić, ale wciąż skanowanie całego otoczenia stawia ograniczenia. Według mnie to nie jest drogą, w którą powinna podążać grafika. Niestety, ale na ile się orientuje to wśród dev'ów wielu idzie w tym kierunku...

Magiq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2005
  • Wiadomości: 2 814
  • Reputacja: 66
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2658 dnia: Lutego 18, 2014, 08:15:56 am »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2659 dnia: Lutego 18, 2014, 10:23:38 am »
Hah, konkurencję dla The Order robią? :lol:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2660 dnia: Lutego 18, 2014, 10:29:30 am »
Hah, konkurencję dla The Order robią? :lol:

Najpierw muszą zacząć robić gry, bo prezentacja samego enginu to nie konkurencja ;).

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 976
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2661 dnia: Lutego 18, 2014, 10:49:26 am »
Dokładnie, tech demo ciężko nazwać konkurencją  :lol: Dziwne, że w ogóle sobie jeszcze głowę zawracają jakimś tam The Order na jakąś tam Playstation 4, która jest 5x słabsza od wspaniałego Tytana kur*a, coś mi się upierdzieliło, że to Nvidia a nie Epic xD
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2014, 10:52:27 am wysłana przez andryush »

Magiq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2005
  • Wiadomości: 2 814
  • Reputacja: 66
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2662 dnia: Lutego 18, 2014, 10:53:11 am »
Pod koniec roku ma być wysyp gier, szczególnie nowych tytułów na UE4. Biorąc pod uwagę ile gier mamy na UE3...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2663 dnia: Lutego 18, 2014, 11:08:37 am »
To, że gra powstaje na UE4 nie znaczy, że będzie zajebista ;). Najpierw musimy się dowiedzieć jakie to gry. Poza tym ostatnie doświadczenia z UDK ostudziły moje nastawienie do tego silnika. Już wolę wewnętrzne narzędzia innych dev'ów. No i najlepiej UDK wykorzystuje Epic, ale Ci tym zmieniły się chyba priorytety w tej generacji (a może raczej pod koniec przemijającej).

NEXT TOPIC_______________

http://www.eurogamer.pl/articles/2014-02-18-transakcje-cyfrowe-w-gta-online-wygenerowaly-okolo-60-mln-dol-dla-take-two

To tak jakby ktoś zastanawiał się dlaczego mikrotranzakcje nie zniknął prędko.
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2014, 11:54:15 am wysłana przez Zielarz »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 084
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2664 dnia: Lutego 21, 2014, 09:23:43 am »
Ale już trójka i LoU nie były niczym przełomowym i wiele gier na konsolach wyglądało równie dobrze/lepiej.
Wymień chociaż 3 gry ładniejsze na konsolach od Uncharted 3 :naughty:.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2665 dnia: Lutego 21, 2014, 09:34:41 am »
Naughty dog nie jest lepsze w tworzeniu grafiki niż inni topowi developerzy, a fanboje i tak do znudzenia będą powtarzać że to uncharted wyznacza nowe standardy.
Mogę sie zgodzić, że pierwsza i druga część uncharted były krokiem w przód jeśli chodzi o oprawę. Ale już trójka i LoU nie były niczym przełomowym i wiele gier na konsolach wyglądało równie dobrze/lepiej.



Panie, co wygląda lepiej od TLoU na PS3? Jedynie GTA V może podskoczyć.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 084
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2666 dnia: Lutego 21, 2014, 09:40:27 am »
Jedynie GTA V może podskoczyć.
Chyba najwyżej buty czyścić.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2667 dnia: Lutego 21, 2014, 09:45:37 am »
Idź stąd, bo na grafice to Ty się nie znasz.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2668 dnia: Lutego 21, 2014, 09:45:50 am »
Cutscena to nie gra. Dlatego też dziwi mnie, że ludzie tak kochają naughty dog, mimo że ci zawsze im wciskają kit przy każdej prezentacji. Ani U3 ani LoU, nie wyglądają tak dobrze jak ich pierwszy zwiastun.

GoW 3 i  wstąpienie, Kz3, Beyond, Metro LL,  - wyglądają lepiej.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2669 dnia: Lutego 21, 2014, 09:50:01 am »
Naughty dog nie jest lepsze w tworzeniu grafiki niż inni topowi developerzy

No właśnie tworzyć gry ładnie graficznie to może wielu dev'ów, ale poziom wykończenia taki jaki widać w grach ND to już inna bajka. Nie piszę, że tylko ND to potrafi, ale z całą pewnością jestem w stanie stwierdzić, iż podobne zespoły jest tylko kilka. Z drugiej strony jest też tak, że każdy jest dobry w czymś innym, choć wtedy widać braki w pozostałych kwestiach. Najlepszym przykładem na "polish ND" są postacie oraz włosy.

Ale już trójka i LoU nie były niczym przełomowym i wiele gier na konsolach wyglądało równie dobrze/lepiej.

Przełomowe nie były jeśli mówimy o rozgrywce, ale graficznie to jest szczyt. U3 jest dopieszczone na maksa, a tam gdzie mogli zaoszczędzić zasoby robili miazgę totalną. TLoU podobnie, choć w tym przypadku jest kilka słabszych rzeczy, które wynikają po części z wyważenia zasobów sprzętu, a po części z decyzji designu. Mimo wszystko model oświetlenia jest mistrzostwem świata na konsolach. Ile tam jest detalu, którego próżno szukać w innych grach, a to właśnie takie rzeczy wpływają na to, czy coś wygląda realistycznie, czy też nie.

iko

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2670 dnia: Lutego 21, 2014, 09:55:31 am »
Osobiscie denerwuje mnie taka polityka dawkowania informacji. Developer chwali sie, ze gra bedzie mindblowing, prawdziwy next-gen niczym swego czasu uncharted, ale tak naprawde gowno pokazali. Nastepnie zostanie cos zaprezentowane za kilka miesiecy na E3. Przez taka polityke moga tylko sobie zaszkodzic. Gracze beda juz zmeczeni oczekiwaniem i wysluchiwaniem przechwalek developera, natomiast na E3 zapewne zostanie ukazany uncharted 4, czy inny niezapowiedziany killer i malo kto bedzie pamietac o The Order.

Osobiście liczę na zapowiedz The Last Guardian na PS4, w sumie to największy ekskluzywny tytuł jaki może się ukazać w tej branży. Nie sztuką jest zrobić dobry sequel. Wątpię by TLG ukazało się jeszcze na PS3, ale jestem tego pewien, że ta gra wyjdzie i odbije się wielkim echem. 8)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2671 dnia: Lutego 21, 2014, 09:55:45 am »
Metro LL
Właśnie skończyłem i tej gry, mimo, że ładna nie można w żaden sposób porównać do TLoU (Left Behind grałem na przemian z Metro właśnie, więc porównanie mam dobre). GoWy dorównują TLoU i Uncharted, KZ3 imo brzydszy, a w Beyond nie grałem jeszcze.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 674
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2672 dnia: Lutego 21, 2014, 09:57:31 am »
Cutscena to nie gra. Dlatego też dziwi mnie, że ludzie tak kochają naughty dog, mimo że ci zawsze im wciskają kit przy każdej prezentacji.

Mocne słowa zważywszy na fakt, że ostatecznie gry wyglądają lepiej niż prezentacje... Ba nawet trailery ładniały (doskonały przykład U2). Poza tym nie piszemy tu o cut-scenach CGI, tylko o cut-scenach in-engine. Tak wyglądają assety w grze, shadery, czy oświetlenie - problem w tym, że konsola często tego nie uciągnie w płynnej animacji. Stąd nagrywanie cut-scenek (najczęściej na dev-kitach, bo mają więcej RAM'u), a następnie ich puszczanie jako filmik. Inną kwestia jest też maskowanie loadingów z pomocą takich scen. W tej generacji może to się zmienić, czego dowodem jest The Order.

Ani U3 ani LoU, nie wyglądają tak dobrze jak ich pierwszy zwiastun.

Czy aby na pewno?

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2673 dnia: Lutego 21, 2014, 10:25:33 am »
Mocne słowa zważywszy na fakt, że ostatecznie gry wyglądają lepiej niż prezentacje... Ba nawet trailery ładniały (doskonały przykład U2). Poza tym nie piszemy tu o cut-scenach CGI, tylko o cut-scenach in-engine. Tak wyglądają assety w grze, shadery, czy oświetlenie - problem w tym, że konsola często tego nie uciągnie w płynnej animacji. Stąd nagrywanie cut-scenek (najczęściej na dev-kitach, bo mają więcej RAM'u), a następnie ich puszczanie jako filmik. Inną kwestia jest też maskowanie loadingów z pomocą takich scen. W tej generacji może to się zmienić, czego dowodem jest The Order.

Ani U3 ani LoU, nie wyglądają tak dobrze jak ich pierwszy zwiastun.

Czy aby na pewno?




Tekstury, efekty - ślady na piasku, dym papierosowy i ten od samolotu, kapiąca krew, lepsze shadery postaci i otoczenia, postprocessing, AA. Takich rzeczy nie ma w grze. Nie wierzę, że tego nie widzisz  :) Można to równie dobrze nazwać renderem. "Użyliśmy silnika gry żeby wyrenderować cutscene"...  Co z tego, że to realtime, skoro nie ma uwzględnionych wszystkich tych zapychających pamięć rzeczy, które widać podczas grania. Takiej jakości gameplay nie ma.

Cytuj
No właśnie tworzyć gry ładnie graficznie to może wielu dev'ów, ale poziom wykończenia taki jaki widać w grach ND to już inna bajka. Nie piszę, że tylko ND to potrafi, ale z całą pewnością jestem w stanie stwierdzić, iż podobne zespoły jest tylko kilka. Z drugiej strony jest też tak, że każdy jest dobry w czymś innym, choć wtedy widać braki w pozostałych kwestiach. Najlepszym przykładem na "polish ND" są postacie oraz włosy.
Tak możemy sie licytować bardzo długo, a i tak moim zdaniem żadna z wymienionych przeze mnie gier poziomem wykończenia nie odstaje od produkcji Naughty dog. No i każda ma też silne strony, które wykonane są lepiej niż w U3/LoU.
Jakkolwiek by na to nie patrzeć, pewnie zgodzisz się, że gry które wymieniłem to praktycznie ten sam poziom (minimalnie lepszy/gorszy). Dlatego pytam- skąd to uwielbienie akurat do Naughty Dog? Na pewno nie jest to obiektywne, bo są oni równie przełomowi w robieniu grafiki co inni...
Ten developer jest zdecydowanie przehajpowany  :P

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2674 dnia: Lutego 21, 2014, 10:28:00 am »
Naprawdę twierdzisz, że Metro LL na konsole = U3, TLOU, KZ3 czy GoW?

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2675 dnia: Lutego 21, 2014, 10:41:36 am »
Tak. Tzn uważam, że wygląda lepiej niż u3 i LoU, ale gorzej niż beyond, kz i gow  :happy2:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2676 dnia: Lutego 21, 2014, 10:44:28 am »
No ja mogłem porównać bezpośrednio i Metro jest wyraźnie brzydsze od TLoU. Serio, nie wiem jak można uważać inaczej...

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2677 dnia: Lutego 21, 2014, 10:47:23 am »
Może poprostu zwracamy uwagę na inne aspekty grafiki  ;)

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 084
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2678 dnia: Lutego 21, 2014, 10:59:15 am »
Nie ma nad czym dyskutować Uncharted 3 jest najładniejszy ma to czego nie miała dwójka czyli tekstury, dużo z nich żywcem z jedynki, w dwójce 80% to paćka. Tak naprawdę tylko jedną super w U2 znalazłem dokładnie w chapterze 18 chodząc z Tenzinem. Drugie miejsce zdecydowanie KZ3 dużo bardzo dobrych tekstur, świetnie wykonane postacie a w szczególności ich ubiór, kapitalne oświetlenie, chapter na złomowisku kopie konkretnie. Trzecie GOW:W w nim główna postać wykonaniem niszczy, grafa ostra brak zębów plus do tego różnego rodzaju bluro podobne efekty, scenerie itp. Czwarte chyba TLOU, które głównie kopie mega wykonaniem twarzy i jednym z najlepszych oświetleń generacji. Piąte to GOW 3, który dużo nie ustępuje Wstąpieniu a w wielu momentach zwłaszcza wykonaniem niektórych lokacji go kopie zdecydowanie.

Dalsze lista:

6. Uncharted 2 (jakby nie słabe tekstury to być może byłby wyżej)
7. Gearsy 3 (oświetlenie w tej grze jest jednym z najlepszych w starej generacji)
8. Metro LL (naprawdę to niesamowite jak ta giera na X360 wygląda no i w niej jest tekstura, która dorównała tej z KZ2)
9. Uncharted 1 (musiał sie tutaj znaleźć głównie dzięki teksturą)
10. Gearsy 1 (najlepsze tekstury w całej trylogii)
11. Castlevania Lords of Shadow 2 (kapitalne ostre jak brzytwa tekstury, super wykonane lokacje)
12. Assassins Creed 4
13. Killzone 2 (wiadomo jedna tekstura hehe)
14. Heavy Rain (głównie za twarze sie tutaj ta giera znalazła)
15. Gearsy 2
16. GTA5
17. Resident Evil 5 (przy tej grze RE6 wygląda jak kupa)
18. Hitman Absolution (jakby nie miejscowa ziarnistość kto wie może byłby wyżej)
19. Halo 4
20. Forza 4

Jak więc widzisz Windo w mojej graficznej Top GTA5 dopiero na 16 miejscu.

W zestawieniu nie znalazł się Beyond Two Souls bo w niego nie grałem. Co do pierwszej piątki to jest zagrożona bo MGS 5 może nawet ich wszystkich pozamiatać.
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2014, 11:10:23 am wysłana przez Kyokushinman »

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2679 dnia: Lutego 21, 2014, 11:15:18 am »
lol