Autor Wątek: Cyberpunk 2077  (Przeczytany 85775 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9968
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #760 dnia: Września 01, 2021, 21:15:46 pm »
Cyberpunk’s developer can’t guarantee next-gen versions will make it out this year

W sumie bez różnicy, skoro nawet jakby go wydali to i tak pobieranie by zostało zablokowane na okres pół roku. :lol:


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #761 dnia: Września 02, 2021, 07:11:01 am »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #762 dnia: Września 02, 2021, 12:55:23 pm »
Cyberpunk’s developer can’t guarantee next-gen versions will make it out this year

W sumie bez różnicy, skoro nawet jakby go wydali to i tak pobieranie by zostało zablokowane na okres pół roku. :lol:

To samo dotyczy się łatki dla Wiesława Trzeciego. CeDeP  :roll:

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #763 dnia: Września 03, 2021, 23:31:55 pm »
Ale za to wjechały napoje energetyczne Wiedźmina do sklepów, czekam teraz na wydanie Cyberdrinka w Żabkach zamiast Cyberpunka na PS5...

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #764 dnia: Września 22, 2021, 14:01:44 pm »


Miasto duchów, ale już prawie 30 klatek udało się osiągnąć. Żal z tymi REDami.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #765 dnia: Września 24, 2021, 00:12:40 am »
Chyba zaczyna się sprawdzać to, co nawet japońscy twórcy zaczynają już rozumieć - to nie czasy, żeby pisać i utrzymywać swoje silniki gier pod jeden projekt. Jak już nawet nowe fajnale powstają na Unrealu, bo twórcy widzą, że optymalizacja wszystkiego i tak zawsze jest potrzebna od pierwszych minut, a produkcja gry może trwać 4-5 lat, to gdzie tu jeszcze znaleźć czas i środki na ekipę, która dopisze do tego silnik, co zajmie kolejne 2-3 lata... pamiętam, jak te 15 lat temu na forach co drugi początkujący programista pisał własny silnik, a wszyscy mu klaskali, jaki on fajny i wydajny. Dzisiaj to porywanie się z motyką na księżyc, ale trzeba też przyznać, że Cyberpunk powstawał tak dawno, że w sumie pewnie był to właśnie zmierzch tej ery, gdzie ludzie jeszcze sami próbowali coś pisać i tak z przyzwyczajenia po poprzednich trzech grach (z których każda w sumie gdzieś tam zgrzytała), poszli tą samą drogą :P

Obawiam się, że tej grze już nic nie pomoże. Oby po prostu przy kolejnej grze CD Projekt przesiadł się na gotowy silnik, bo jeśli po roku jedyne co się da, to wysłać NPCów na wakacje, to nie wierzę, żeby pod kolejną grę sami napisali coś lepszego - obecny silnik jest do zaorania. I gracze mogliby nie chcieć im zaufać wiedząc, że znów sami odkrywają na nowo koło.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #766 dnia: Września 24, 2021, 10:59:18 am »
Problem nie jest we własnym silniku, bo według mnie, właśnie od zeszłej generacji trend się odwrócił i wiele studiów postawiło na własne (na PS3 i X360 była masa gier na UE3). Ma to dużo plusów, bo i tak nawet na UE trzeba bardzo dużo rzeczy robić samemu, zwłaszcza, jeśli celuje się w AAA i to takie lepsze. Studia Sony siedzą na własnych silnikach (każde ma swój) z wyjątkiem Bend Studio (nowa gra pewnie też będzie na UE, choć nie będę zaskoczony, jeśli zrobią własny). Activision, EA, Rockstar - można tak wymieniać i choć w przypadku dużych wydawców znajdzie się także dzieło Epica, to i tak mają tez własne. Square także nie porzuciło Luminous Engine (mają do tego oddzielne studio), silnik FFXVI oficjalnie nie został zapowiedziany, jedynie zakłada się, że to UE. Jak widać na przykładzie FFVIIR, Unreal dał Square bardzo w kość. Wydaje mi się, że wybrali go ze względu na zewnętrzne studio, które tworzyło grę na początku. Capcom także opiera się na opracowanym przez siebie REngine.

Większe studia stać na tworzenie i utrzymywanie własnych silników. Dla tych mniejszych rozwiązania 3rd party są bardziej atrakcyjne. Sam znam dwa silniki wewnętrzne - dało się na tym pracować, można było to i owo wycisnąć, jednak po przesiadce na UE4, nagle nie trzeba było ze wszystkim latać do programistów, nie trzeba było walczyć z UI, czy jego brakiem. Nie zmienia to jednak faktu, że dział odpowiedzialny za silnik musiał się rozrosnąć i programiści stale dopisują różne rzeczy, czy optymalizują.

Wracając do CP2077 i CDPR - tam jest problem mentalny. Z każdą grą czują potrzebę robienia nowego silnika, zamiast rozwijać poprzedni. A że woda sodowa uderzyła do głowy, nie można ich przekonać o błędnym podejściu. Jest taka anegdotka, jak podczas panelu leada (chyba) programistów silnika z Naughty Dog, ktoś z wysoko postawionych ludzi z warszawskiego studia, zaczyna rozprawiać na temat tworzenia silnika od nowa do projektu. Człowiek z ND odpowiedział krótko - nie. 
« Ostatnia zmiana: Września 24, 2021, 11:02:46 am wysłana przez Zielarz »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #767 dnia: Września 24, 2021, 11:53:36 am »
Wracając do CP2077 i CDPR - tam jest problem mentalny. Z każdą grą czują potrzebę robienia nowego silnika, zamiast rozwijać poprzedni.
Jak się obejrzy ten wyciek z prac nad Cyberpunkiem, to tam widać, że oni przez długi czas chyba nawet nie wiedzieli, czym gra ma do końca być i jakie będą potrzeby tego silnika, żeby jakoś wszystko skalować i to trochę wygląda, jakby się ktoś 4-5 lat bawił na trzech skrzyżowaniach w mieście, lub zakładał, że wszędzie będą drzewa i trawy jak poprzednio, a nie multum budynków z dość zaawansowaną architekturą (no i jeszcze do wielu da się wejść, a tam drugie tyle detali) - i dopiero jak wrzucono cały content, zauważyli, że ups, nie tak napisano silnik.

Poza tym, wg. creditsów, za Engine odpowiadało raptem 10 osób. Ta gra miała więcej producentów... (chociaż tam jest dziwny podział kategorii programistów, zapewne pozostałe działy od gameplayu, devops czy AI też swoje dodawały).

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #768 dnia: Września 27, 2021, 18:54:12 pm »
To chyba w dużej mierze ten sam silnik co w Wiedźminie, ale ambicja ich poniosła i pomyśleli, że zrobią grę pod mocne kompy, a potem będą skalować w dół. I coś nie pykło. Inna sprawa, że gra była po prostu niedopracowana. Powinna być w produkcji spokojnie rok dłużej.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #769 dnia: Września 28, 2021, 11:19:22 am »
To chyba w dużej mierze ten sam silnik co w Wiedźminie, ale ambicja ich poniosła i pomyśleli, że zrobią grę pod mocne kompy, a potem będą skalować w dół. I coś nie pykło. Inna sprawa, że gra była po prostu niedopracowana. Powinna być w produkcji spokojnie rok dłużej.

Podejście CDPR jest takie, że do każdej gry szyją nowy silnik. Początek prac chyba rusza na starym, ale z czasem jest przesiadka na nowy. Czemu? Nie wiem, nie pamiętam już ich tłumaczenia, ale generalnie nie ma to sensu, chyba tylko marketing na tym zyskuje.

Każda ich gra powstaje z myślą o PC najpierw. To pierwszy błąd (jeśli chcesz wypuścić też grę na konsolę i to taką, która ma konkurować z najlepszymi). Drugi jest taki, że nie przejmują się optymalizacją. Jak już kiedyś pisałem, jedyne co ich "broni" to fakt, że nie tylko oni tak robią w Polsce gry. Sam coś o tym wiem i niestety, o ile nie jesteś kimś wysoko postawionym (prezesem studia, creative directorem, art directorem, itd), mało kto Cię posłucha. Później jest sytuacja "a nie mówiłem" i powtórka. Wydaje mi się, że bierze się to z tego, iż u nas od lat PC były ponad konsolami i tak zostało w świadomości wielu ludzi. Duży błąd. Łączy się to jednak z totalnym brakiem wizji gry i jasno określonymi celami produkcji. Takich gier nie robi się od tak i sukces Wieśka tego nie zmieni. CDPR za dużo chciał ugryźć mając wciąż "mleczaki". Zabrakło rozsądku.

Czy rok by coś zmienił? Tak i nie, co pokazuje obecny stan (choć teraz studio wyraźnie odpuściło i nie ma już takiego ciśnienia). Coś by naprawili i usprawnili, ale żadna siła nie zrobi z tego świetnej gry na poprzedniej generacji, tylko rozpoczęcie projektu na nowo pod te systemy - z rozsądną skalą świata i lokacji, grafiką, itp. A w tym czasie jeszcze jakiś "geniusz" mógłby uznać znowu, że rozgrywka mu nie siedzi i kolejny restart.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #770 dnia: Września 28, 2021, 16:10:05 pm »
A przeszedłeś Zielarz Cyberpunka? Ja czekam na ulepszenie do obecnych konsol. Możliwe że wyjdzie na początku roku z pierwszym DLC.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #771 dnia: Września 28, 2021, 16:16:36 pm »
Nie, także czekam. Miałem chwilę, kiedy myślałem, że kupię wersję na PC, ale odpuściłem - wystarczy, że dołożyłem już jedną cegiełkę do tego. Niemniej może się okazać, że do CP usiądę za kilka lat, bo na kupce wstydu leży dużo dobrego, a będzie się stale powiększać ;). Dlatego liczę na zmianę trendów na nieco krótsze gry :D.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #772 dnia: Września 28, 2021, 16:30:03 pm »
Ja zobaczę, jakie będą recenzje tej wersji next gen. Możliwe, że też jeszcze poczekam. Na razie nie mają presji w postaci daty premiery, więc myślę (łudzę się), że tym razem wypuszczą już w miarę dopracowany produkt.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 718
  • Reputacja: 74
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #773 dnia: Września 28, 2021, 17:32:55 pm »
Ja przeszedłem wersje past gen na PS5 i bawiłem się świetnie.
Niezależnie od problemów samego studia, gra nie jest taka zła jak próbowali to wcisnąć niektórzy, a wręcz nawet bardzo dobra. Także polecam.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 045
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #774 dnia: Września 28, 2021, 18:10:56 pm »
Ja zobaczę, jakie będą recenzje tej wersji next gen. Możliwe, że też jeszcze poczekam. Na razie nie mają presji w postaci daty premiery, więc myślę (łudzę się), że tym razem wypuszczą już w miarę dopracowany produkt.
Atakuj wersje na xsx jest bardzo dobra w trybie jakości.
Ten patch może nigdy nie wyjść.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #775 dnia: Września 28, 2021, 18:40:31 pm »
Nie śpieszy mi się. Poczekam.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #776 dnia: Września 28, 2021, 18:55:32 pm »
Ja po patchu robię drugie przejście, już skromniejsze, pewnie tylko główna os fabularna i główne poboczne z innymi wyborami, bo nie mam kolejnych 130 godzin ;)

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #777 dnia: Października 01, 2021, 23:22:13 pm »
Ja zatrzymalem się na PS5 gdzieś po 10 misjach, po tym, jak któryś bug nie pozwalał wyjść z menu opcji, a jakimś cudem przestawiło mi się sterowanie kamerą - i już po kolejnych patchach nie wróciłem, bo liczyłem na wersję next-gen, która miała być we wrześniu.

Mamy październik, a ta zapadła się pod ziemię, razem z fabularnymi DLC. Tak jak pisze Zielarz - żadna siła już tej gry nie poprawi. Można dodać do niej kolejną tonę fajnych questów (bo tu faktycznie gra się broni), ale reszty nie da się poprawić, bo dodanie pewnych gameplayowych zmian nie ma sensu, gdy questy nie są pod to napisane - to nie No Man's Sky, gdzie takie grubsze zmiany daje się przeprowadzać, przez brak liniowej fabuły.
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2021, 23:39:49 pm wysłana przez gnysek »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #778 dnia: Października 02, 2021, 00:57:06 am »
Ta gra gameplayem też się broni, to nie są tylko dobre questy ;)

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #779 dnia: Października 10, 2021, 15:29:06 pm »
Ja zatrzymalem się na PS5 gdzieś po 10 misjach, po tym, jak któryś bug nie pozwalał wyjść z menu opcji, a jakimś cudem przestawiło mi się sterowanie kamerą - i już po kolejnych patchach nie wróciłem, bo liczyłem na wersję next-gen, która miała być we wrześniu.

Mamy październik, a ta zapadła się pod ziemię, razem z fabularnymi DLC. Tak jak pisze Zielarz - żadna siła już tej gry nie poprawi. Można dodać do niej kolejną tonę fajnych questów (bo tu faktycznie gra się broni), ale reszty nie da się poprawić, bo dodanie pewnych gameplayowych zmian nie ma sensu, gdy questy nie są pod to napisane - to nie No Man's Sky, gdzie takie grubsze zmiany daje się przeprowadzać, przez brak liniowej fabuły.

Niekoniecznie musi być tak jak napisał. Tzn zgodzę się z tym, że jeżeli ktoś uważa ja za poprawną grę, to nagle nie stanie się 11/10. Jeżeli ktoś był nią zachwycony, to raczej może być tylko lepiej. Gra zarobiła niesamowite pieniądze, pobiła kilka szalonych rekordów, a opinia.... Cóż, jako gracz wiesz, jak to jest co roku z CoD. Ludzie psioczą, a koniec końców setki miliony $ zarabia.

Tu mamy do czynienia z nieco inna sytuacją, ponieważ przez fatalne wersje na konsole poprzedniej generacji na grę wylało się szambo. Znam jednak wiele osób, które grały na PS4/One i .... świetnie się bawiły.

Opieszałość Redów jest karygodna, ale uważam, że jak dodatki będą dobre, jak łatka pod obecną generację będzie okazała, to gra otrzyma drugą młodość.

Dziwię się też, że POK nie skłania się ku zabawie. Na Serii X gra bardzo dobrze wygląda i ma znacznie mniej problemów niż na sprzętach Sony.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 659
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #780 dnia: Października 11, 2021, 11:25:37 am »
Niekoniecznie musi być tak jak napisał.

Naprawdę? Popatrz, obecnie aby stabilizować framerate obcinają ilość obiektów/NPC'ów, tną jak mogą, a i tak nie jest idealnie. Jak porówna się to do PC jest słabo. Większość gier z poprzedniej generacji wygląda bardzo podobnie na PC i konsolach, różnice jest przede wszystkim w "jakości pikseli" i płynności - lepsza rozdzielczość, lepsze tekstury, wszelkie efekty są lepsze. Niemniej wersje są do siebie zbliżone (casual może nawet nie zauważy różnicy), bo były tworzone pod konsole. CP2077 nie był, dlatego musi być obcinany w taki sposób i nie zmieni się to nawet po roku dodatkowej pracy. Jeśli nie NPC, to zaczną wyłączać efekty, zmniejszać zasięg widzenia, LOD będzie bardziej agresywne, tekstury gorsze itd., a i to nie może być za mało, bo pewnie są bardziej ograniczeni przez CPU. Przypomnę też, bo to wynika bardziej z kontekstu - mi chodzi o kwestie techniczne, nie rozgrywkę, czy fabułę.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #781 dnia: Października 20, 2021, 17:51:35 pm »


Szkoda słów na nich  :>

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 823
  • Reputacja: 81
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #782 dnia: Października 21, 2021, 20:27:56 pm »
Jak widzę komunikat zaczynający się od Drodzy, to od razu mnie trafia. Prawdziwe korpo rozpoczęcie. Drodzy kto? Debile? Impotenci intelektualni? Nie można zacząć od moi drodzy, nasi drodzy albo wymienić drodzy na cokolwiek innego? Na szczęście coraz więcej osób od tego typu korespondencji zwraca uwagę, aby tak nie pisać, bo wygląda to paskudnie i nieestetycznie.

Co do samego CP'77 na PS5 to czekam. Oby do tego czasu wydali jakieś fabularne dlc i dorzucili do wydania pudełkowego na obecną generację. Może też wreszcie będzie się prezentować tak, jak pierwotnie miała. Na pewno kupię i przejdę jeszcze raz, bo to całkiem udany rpg. Przede wszystkim kapitalny 1 rozdział, który mnie rok temu porwał swoim rozmachem oraz pomysłowością i później niektóre momenty fabularne.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #783 dnia: Października 22, 2021, 12:46:44 pm »
Mam kumpla, ktory, przeszedl CP2077 na base PS4.. Skurwensen jest masochista!  :lol:

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 547
  • Reputacja: 251
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #784 dnia: Stycznia 31, 2022, 11:14:12 am »


Nekst gen pacz podobno na przełomie luty/marzec - oby 2022r. :roll:

Prawdopodobnie tak będzie prezentowała się okładka na obecnej generacji.
Kto nie odwiedził jeszcze Night City teraz będzie miał ku temu sposobność.
Jestem przekonany, że wzorem drugiego Dying Light otrzymamy kilka trybów graficznych.


Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 045
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #785 dnia: Lutego 15, 2022, 18:14:03 pm »


Dzisiaj można pobierać łatke pod next geny.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #786 dnia: Lutego 15, 2022, 20:14:45 pm »
Ja pod koniec lutego lub w marcu wreszcie planuję zagrać.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 120
  • Reputacja: 6
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #787 dnia: Lutego 16, 2022, 11:43:33 am »


« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2022, 12:37:36 pm wysłana przez siudym »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #788 dnia: Lutego 16, 2022, 12:47:43 pm »
Pojeździłem sobie wczoraj trochę, na PS5 jest teraz zdecydowanie ładniej, duzo więcej ludzi i lepiej wszystko działa. Pewnie jakoś w okolicach wakacji sobie zrobi 2 przejscie inna postacia.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #789 dnia: Lutego 17, 2022, 00:24:17 am »
Wróciłbym, ale Horizon i Gran Turismo dostają priorytet na dysku twardym, więc pewnie poczeka do później wiosny...

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #790 dnia: Lutego 17, 2022, 13:30:58 pm »


Niespodziewany wielki powrót do Night City, chociaż wcześniej ledwo liznąłem gry, grałem wówczas około 10h nie robiłem wątku głównego.

Tym razem wybrałem wersje na Playstation, różnice będą raczej marginalne, a zdecydowanie wolę konsole Sony, i ma priorytet nad Xboxem. Premierowego Cyberpunka ogrywałem na XSX, pierwsze minuty było średnio i byłem zawiedziony naszymi next genami, w miarę szybko pojawił się update, i gra już nie odrzucała, mało tego, wygląda na to, że Ci co grali na Xbox nie widzą teraz aż takiego skoku, co nie powinno dziwić bo PS5 miało wersje bodaj z Pro.

Czego ja oczekiwałem, gra wyglądała bardzo dobrze jak już wspomniałem na Xbox, teraz jest jeszcze lepiej i również dla użytkowników Playstation5. Niestety bez dlss next geny nie mogą mieć startu do PC, trudno.

Spędzę trochę czas w Night City, moje klimaty, miasto jest mega, całe te oświetlenie współgrające z HUE robi robotę  8)

Dodatkowo jest łatka pod pady PS5 ale jak dla mnie efekt nie urywa dupy, no może fajny dosyć efekt zmiany biegów podczas jazdy.

Generalnie nie oczekiwałem od tej gry wiedźmińskiej poezji, ale właśnie tego futurystycznego miasta, i w tym aspekcie Cyberpunk spełnia oczekiwania na 10 z plusem.


Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 836
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #791 dnia: Lutego 17, 2022, 15:23:53 pm »
U mnie tak działa:


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 249
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #792 dnia: Lutego 17, 2022, 18:54:20 pm »
Próbowałeś robić reinstall jak sugeruje komunikat?

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #793 dnia: Lutego 17, 2022, 20:13:21 pm »
Podobno posiadacze płyt w Europie mają podobny problem… coś ze zgodnością regionu nie pykło, może to….

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 836
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #794 dnia: Lutego 17, 2022, 22:26:10 pm »
Próbowałeś robić reinstall jak sugeruje komunikat?

Tak. Zainstalowałem nawet wersję 1.0 bez podpięcia do netu - też nie działała. Zapuściłem ściąganie jeszcze raz - nie wiem ile jest bo nie odpalałem ps4, ale nie wróże sukcesów. Kumplowi, który ma wersję cyfrową działa bez problemu.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 120
  • Reputacja: 6
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #795 dnia: Lutego 18, 2022, 13:13:06 pm »
Szału nie ma z RT, ale drobne różnice są - zwłaszcza cienie obiektów:
https://spidersweb.pl/2022/02/cyberpunk-2077-konsole-ray-tracing.html
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2022, 13:14:54 pm wysłana przez siudym »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #796 dnia: Lutego 20, 2022, 20:28:00 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #797 dnia: Lutego 24, 2022, 17:41:56 pm »
Zacząłem Cybera i na razie:

Grafika: 7/10 (jak na next gena)
Art style: 10/10 (strasznie dużo pracy w to włożono)
Klimat: 10/10 (gęsta atmosfera wprost wylewa się z ekranu)

Na XSX gra czasem nieco spowalnia (gram w trybie wydajności), ale ludków potrafi być nieraz sporo na ekranie. Sporadycznie trafia się jakieś przenikanie obiektów i cieniowanie mogłoby być lepsze. Nie ma jednak specjalnie na co narzekać. Podoba mi się jeszcze, że jest bardzo dużo atutów do wyboru. Tyle po kilku godzinach grania.

gidek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 17-09-2008
  • Wiadomości: 260
  • Reputacja: 7
  • Zielony gracz z niebieskim sercem :D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #798 dnia: Lutego 24, 2022, 22:15:14 pm »
Ja ze swojej strony przyznam szczerze, że Cyberpunk bardziej podobał mi się w marcu zeszłego roku niż teraz... Grałem na XsX z patchem 1.2x i grafika oraz wydajność wydawała mi się wtedy lepsza niż jak ściągnąłem grę po nowym patchu. Pamiętam czasy kiedy HDR oraz kolory były bardziej wyraziste przed usunięciem npc na ulicach i wtedy gra potrafiła zrobić na mnie efekt wow (szczególnie, że ukończyłem próbując dwa zakończenia :P i odczułem jedynie bugi questowe a nie związane z mechaniką) a jak włączyłem nastawiony na next gen experience to dostałem obuchem w twarz i odinstalowałem ;D

Ale ogólnie gra naprawdę klimatyczna i zarazem wciąga w świat wykreowany przez CDP, dla mnie to taki Deus Ex z otwartym światem ;)

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 045
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #799 dnia: Lutego 27, 2022, 09:31:00 am »
Pobrałem sobie wersje próbną aby sprawdzić jak wygląda wersja next gen.
Jak dobrze zrobiłem, że nie kupiłem tego do kolekcji.
Co oni zrobili z zarąbistą grafiką sprzed roku? Teraz to wygąda jak jakaś wersja na PS3. Mega ostre tekstury z high poleciały na low, zęby na krawędziach, odbicia w jakości rozpaćkanej farby olejnej, w nocy doczytywują się światła na oczach, ostrość obrazu jak w 720p, ludzi też jakby mniej na ulicy.
Zaraz to wywalam z dysku.
Jak dobrze, że ograłem to roku temu, ponieważ w takiej jakości sprzed dwóch generacji nie dał bym rady tego przejść.
Pomyśleć, że ktoś czekał rok a gra wizualnie cofnęła się z dekade.
Najgorze jest to, że w poprzednią wersje już nie ma możliwości zagrać.
Może z płyty, ale u ms niestety bez aktualizacji w większość gier nie zagrasz.
Teraz to rynsztok graficzny a nie Cyberpunk.

« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2022, 09:52:56 am wysłana przez Kyokushinman »