Autor Wątek: Halo Infinite  (Przeczytany 20260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #80 dnia: Listopada 20, 2021, 13:10:33 pm »
Pograłem trochę w multi i wrażenia jak najbardziej na plus. Graficznie jest dobrze. Obraz jest bardzo ostry, tekstury niezłe i wszystko chodzi w stałych 60 fpsach. Jeśli chodzi o rozgrywkę, to przypomina mi trochę serię Unreal Tournament. Tryby są fajne, za to map dosyć mało. W rozgrywce rankingowej trafiłem na 4 mapy (ranking jest zawsze 4x4 graczy, więc większych map nie uwzględnia). Pewnie od czasu do czasu sobie zagram partyjkę. Tymczasem czekam na kampanię, tym bardziej, że pierwsze wrażenia różnych redakcji i serwisów są pozytywne.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 927
  • Reputacja: 132
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #81 dnia: Listopada 27, 2021, 03:20:53 am »
Trochę się gra, cóż powiedzieć, Multi jest mega dobre. Nie mogę się doczekać singla po tym co się odwala w grze wieloosobowej. Śmiesznie, że ma się styczność z dwoma grami, gdzie jedna to może co najwyżej kpina z gracza ( battlefield), a druga, która jest po prostu dopracowana prawie w każdym elemencie.

W halo wszystko działa jak powinno, każdy skill świetnie współgra z innymi systemami. Linka, która robi sporo zamieszania w innych grach, tutaj także jest po prostu spójnym elementem. TTK dalej taki, aby móc zdążyć i zareagować na atak, każda broń ma ten swój feeling i trzeba się jej nauczyć.

Grafika jak na Multi również bardzo ładna, ostra, czytelna, co prawda krzaczki wieją starą generacją, ale cała reszta jak dla mnie wygląda bardzo dobrze.

Na minus ilość map i trybow. Na premierę singla ma być coś więcej, ale zobaczymy czy coś będzie i ile.

Rok nie został zmarnowany, wychodzi imo świetne halo w Multi, oby singiel też dowiózł, wstępnie po opiniach wydaje się, że tak właśnie będzie.p

gidek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 17-09-2008
  • Wiadomości: 256
  • Reputacja: 7
  • Zielony gracz z niebieskim sercem :D
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #82 dnia: Listopada 27, 2021, 08:09:29 am »
Trzeba przyznać, że gra się zacnie. Tak jak już wyżej zostało napisane multi czerpie dużo z Quake 3 Arena czy też Unreal Tournament. Można ponarzekać na małą ilość mapek ale przyszłość zapowiada się na prawdę dobrze, bo jak tylko wejdzie tryb Forge i możliwość robienia własnych mapek to myślę, że scena się mocno rozwinie i pojawi się taka różnorodność, że ciężko będzie się oderwać (co już teraz jest widoczne ponieważ mechaniki czy gameplay jest mega miodny) ^^

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #83 dnia: Listopada 27, 2021, 09:36:27 am »
Dla mnie multi to mega pozytywne zaskoczenie. Chciałem sprawdzić grę bardziej dla grafiki, a tymczasem też się wkręciłem i myślę nawet, że do gry będę regularnie wracać. Tak jak Moldar napisał, na razie map jest trochę mało. Szczególnie to czuć, gdy gra się dłużej w jednym trybie (tzn. albo małe albo duże bitwy). Przydałby się jeszcze tryb 6x6 albo 8x8 (obecnie są tylko 4x4 i 12x12). Na premierę powinni jednak coś dorzucić i potem z każdym sezonem. Pewnie jakieś mapy z poprzednich części też wrócą z biegiem czasu.

Po tym co zobaczyłem w muli, myślę, że można być spokojnym o kampanię. W porównaniu do Halo 5 czuć ogromny skok naprzód.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 918
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #84 dnia: Listopada 27, 2021, 10:48:47 am »
Może im się uda przebić kampanie H1 i H2.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #85 dnia: Listopada 27, 2021, 13:21:56 pm »
Dla mnie najlepsza była w Reach. W Halo 2 i 3 mnie te floody wkurzały. Tu chyba mają wrócić, ale może to lepiej ogarną. Za to zdecydowanie bardziej lubiłem Master Chiefa z pierwszych części. I ogólnie fabuła była dużo lepsza. Jeśli w Infinite zrobią jeszcze fabułę na poziomie starych części, no to w ogóle będzie wypas.

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 101
  • Reputacja: 97
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #86 dnia: Listopada 27, 2021, 13:36:23 pm »
Ja kupiłem nawet season passa za 42zł.  Miodnie jak za starych, dobrych czasów. Na chwilę obecną nie siadły mi niektóre bronie, dwie mapki w btb i powolny progres. Choć raz w życiu 343 dowiozło.

Kyokushinman

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 10 918
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY & TV SETTINGS EXPERT
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #87 dnia: Listopada 27, 2021, 15:38:48 pm »
Dla mnie najlepsza była w Reach. W Halo 2 i 3 mnie te floody wkurzały. Tu chyba mają wrócić, ale może to lepiej ogarną. Za to zdecydowanie bardziej lubiłem Master Chiefa z pierwszych części. I ogólnie fabuła była dużo lepsza. Jeśli w Infinite zrobią jeszcze fabułę na poziomie starych części, no to w ogóle będzie wypas.
Jedynka i dwójka miała ten klimat, później jakoś od trójki ulatywał.
Pamiętam w jedynce bodajże etap 3 jak muzyka zaczęła grać wow, ależ to było mocne. Na dodatek tego jeszcze, miałem wersje włoską jedynki, to wyobraź sobie jaki potęgowało to klimat jak te krasnale biegały i darły ryja sokoro itp :lol:
Trójka dobra, ale bez rewelacja, Reach fajnie drużyna się zmiejszała, H4 oki nic więcej, H5 jakaś taka krótka mi się wydawała. Ogólnie lubię serie i mam nadzieje, że dostarczą solidną kampanie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 06, 2021, 15:57:33 pm »
Średnia 87%
https://www.metacritic.com/game/xbox-series-x/halo-infinite

Wszystko wskazuje na to, ża zasłużona. Niedługo się samemu oceni :D

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 927
  • Reputacja: 132
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #89 dnia: Grudnia 17, 2021, 15:59:25 pm »
Halo ukończone, można wrócić do multi.

 

Generalnie grało mi się bardzo dobrze, nie jest to moje ulubione Halo, ale dużo rzeczy po prostu zadziałało prawidłowo, inne mniej. To co działa to oczywiscie świetne strzelanie, potyczki były bardzo ciekawe i na dobrą sprawę, żadne nie nudziło, no może pod koniec tylko trochę, ale grałem 5 godzin wczoraj. Odzywki przeciwników to świetna rzecz, często można się uśmiać, zwłaszcza z krasnali. Zawsze były trochę bekowe, ale teraz dostały więcej swojej tożsamości i wychodziły naprawdę zabawne rzeczy. Open world sprawdził się całkiem fajnie, ale też nie został do końca do tego dostosowany, zwłaszcza dla pojazdów, skorpionem nie da się jeździć, bo kazde drzewko czy krzak cię blokuje. Do tego gra w podobnym stylu co gry od ubi czy sony, po prostu wywalone znaczniki na mapie, które możemy odwiedzić, nic nowego raczej tutaj nie dostaliśmy. Gra długa nie jest, więc nie będziemy robić tego przez 30-40 godzin, a raczej do 20, więc się aż tak człowiek nie znudzi. Dużym plusem jest to, że można z łatwością wszędzie wejść za pomocą linki z hakiem i swoją drogą, to chyba najlepsza linka w grach, problemów z nią praktycznie brak, działa perfekcyjnie i wiele zmienia podczas eksploracji świata, czy podczas walk. Na duży plus również zmiana kierunku i czuć po prostu starą trylogię, jak się słyszy stare motywy muzyczne, to od razu się człowiek uśmiecha.

 

To co mi nie podeszło, to trochę fabuła, nie jestem fanem Brutów i w Infinite niewiele się to zmienia, drą mordę prawie przez całą grę, do tego zabrakło epickości z poprzednich części, no nawet brak Skarabeusza, ehh. Umiejętności pod RB też nie wyszły za dobrze, z chęcią bym użył uniku, ale te kombinacje na dpad mnie skutecznie zniechęciły, wiec uzywałem przez 99% gry tylko linki z hakiem. Do minusów dodam jeszcze różnorodność mapy, a w sensie jej brak, jakiś śnieg w górach by dali chociaż, cały czas to samo. Graficznie jest ładnie i w sumie tyle, żadna nowa jakość. Gra ma ostre tekstury, ale no nie tylko tym się żyje, potrzeba czegoś więcej, na szczęście popup nie raził tak jak w pokazie na E3 półtora roku temu.

 

Ogólnie grało mi się bardzo dobrze, strzelanie jest po prostu wzorowe i finalnie to jest w tej grze najważniejsze. Teraz niech 343 wydaje dodatki jak coop i można wrócić na legendarnym, choć pewnie będzie z tym ciężko i nie wiem czy będzie czas się tego podjąć. Finalnie bardzo dobra gra, 343 dowiozło, choć pewnie mogli zrobić więcej w pewnych kwestiach, teraz pozostaje kozackie multi.

 

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #90 dnia: Grudnia 17, 2021, 16:28:54 pm »
Mnie kampania bardzo się podoba (jeszcze nie przeszedłem), ale dobrze, że jest na około 20 godzin, bo potem na pewno stałaby się monotonna. Odnosząc się do tego, o czym pisałeś, faktycznie linka jest chyba największą zaletą gry. Wolność wchodzenia gdziekolwiek przypomina mi Zeldę BotW. Fizyka też została mocno podciągnięta w stosunku do poprzednich części. Na plus dodałbym jeszcze, że to taka Ubi Game trochę, ale fajnie, że po prostu warto wszystkie te znaczniki zaliczać, bo dają wymierne korzyści (bonusy do umiejętności, skórki do multi czy punkty, które dają nam dostęp do coraz lepszego sprzętu w zajętych posterunkach).

Za to z minusów wymieniłbym:
- brak zniszczalnego otoczenia (co właśnie sprawia, że czołgiem daleko nie ujedziemy)
- przydałaby się większa różnorodność otoczenia (pewnie w DLC zobaczymy piasek i śnieg)
- niektóre tekstury nie zawsze trzymają poziom, bywa też niekiedy pusto i biednie, chociaż ogólnie grafa jest dobra)
- fabuła mogłaby być bardziej epicka (te małpy też mi nie pasują na głównych złych).

Jest na pewno trochę rzeczy do przemyślenia i poprawienia, ale to i tak dla mnie najlepsze Halo na razie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #91 dnia: Grudnia 18, 2021, 11:59:55 am »
Do tej pory grałem w kampanię na głośnikach, ale wczoraj przestawiłem się na słuchawki i jest ogromna różnica. Przede wszystkim znacznie lepiej słychać muzykę, która jest po prostu świetna.

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 101
  • Reputacja: 97
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #92 dnia: Grudnia 18, 2021, 19:22:33 pm »
Właśnie skończyłem kampanię i o ile strzelanko dawało masę radochy, to fabuła i dialogi to jakiś dramat. Po napisach wyrósł mi guz w potylicy, taki to był rak. Kogo oni zatrudniają w tych studiach do pisania scenariuszy? Widać, że na zdalnym oprócz grafików i ludzi od mechanik reszta wyciągała gile z nosa oraz walczyła o prawa śmiesznej mniejszości na twiterze. Dramat *urwa!
Do tego recykling lokacji większy niż w bibliotece z combat evolved. 6/10.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #93 dnia: Grudnia 18, 2021, 20:48:57 pm »
Fabuła bez szału. Za to lubię te różne teksty krasnali i dzienniki też są spoko. Mam nadzieję, że następna część da jakiegoś lepszego antagonistę. Te małpy jakieś taki nijakie są. Już lepiej gdyby krasnale zawładnęły galaktyką :)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 480
  • Reputacja: 72
  • KILLZOWN3D
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #94 dnia: Lutego 14, 2022, 10:45:34 am »
Przysiadłem w końcu do nowego Halo. Ciężko było mi wejść w grę przez pierwsze dwie godziny. Dopiero open world pokazał mi jak świetnie się w to gra. Rdzeń rozgrywki to sam miód, wszelkie starcia dają dużo satysfakcji. Walka jest szybka i dzięki temu właśnie taka przyjemna. Samo poruszanie się Master Chiefa sprawia, że otwarte przestrzenie można przemierzać nawet pieszo i nie stanowi to problemu. To jest dla mnie największa zaleta tej gry i uzmysławia mi, że tego mi brakowało ostatnio.

Infinite to gra, która pokazuje, że open world pasuje do Halo, choć teoretyczne to nie powinno dziwić - od pierwszej części seria ma duże otwarte przestrzenie. Teraz jednak są one jeszcze większe i jest w nich więcej do roboty. O ile wciąż uważam, że do Gearsów taka rozgrywka średnio pasuje, tak tutaj jest bardzo dobrze. Fajnie jest podjechać Warhogiem po grupę marines, a następnie na rajd po bazach Banished. Z drugiej strony, jak zwykle, odbija się to na scenariuszu, na akcji (takiej skryptowanej, z pompą). Czysta przyjemność ze strzelania, przemieszczania, robienia tych prostych zadań, rekompensuje to, przynajmniej na razie. Nie wiem jednak, czy starczy na całą grę, zwłaszcza jak patrzę na całą mapę - robienie tego wszystkiego w dalszych jej częściach może zacząć nużyć.

Wizualnie jest... przeciętnie. Sporo doczytywania, postacie (zwłaszcza ludzie) są słabo wykonani i animowani (wygląda to jakby wyciągnąć ich czasów Halo 3, choć to oczywiście nie jest prawda, tylko odczucia). Duże braki w oświetleniu i cieniach. Przydałby się ray tracing, przynajmniej dla wizjera MC, bo wszelkie zbliżenia w cut-scenach tracą na braku życia w hełmie. To co jest fajne to zasięg widzenia, skala świata.

Chciałbym bardzo skończyć grę przed Horzionem i Elden Ring, ale pewnie się nie uda, właśnie przez open world ;). Tak czy inaczej wydaje się, że to dobra gra, świetny trzon rozgrywki. Gdyby 343 i MS chcieli, to mogą z tego zrobić swoje Destiny (co byłoby niezłą ironią zważywszy na Bungie i historię serii).

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #95 dnia: Lutego 14, 2022, 11:11:17 am »
Mnie się chciało wymaksować kampanię, ale brakuje innych scenerii. Przydałyby się chociaż jakieś pustynne klimaty, skoro obiekty i tekstury już mieli w mapkach do multi. Z czasem jednak odblokowują się nowe pojazdy i pojawiają nowi wrogowie, więc trochę zabawy jest. Bardziej niż open world dłużyły mi się pod koniec zamknięte lokacje związane z fabułą - niepotrzebnie to rozwlekli.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 109
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #96 dnia: Lutego 14, 2022, 11:28:48 am »
Przysiadłem w końcu do nowego Halo. Ciężko było mi wejść w grę przez pierwsze dwie godziny. Dopiero open world pokazał mi jak świetnie się w to gra.
Ja mniej wiecej po takim czasie i dotarciu do open worlda sobie te gre odpuscilem. Totalnie zero chemii i nuda. No ale mi od zawsze nie po drodze z tą serią ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 480
  • Reputacja: 72
  • KILLZOWN3D
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #97 dnia: Lutego 14, 2022, 11:49:05 am »
Ja mniej wiecej po takim czasie i dotarciu do open worlda sobie te gre odpuscilem. Totalnie zero chemii i nuda. No ale mi od zawsze nie po drodze z tą serią ;)

Halo to seria specyficzna, raczej pod Amerykanów. Ja już kilka razy łapałem się na hype (zwłaszcza Halo 2 i 3) a po ograniu byłem trochę rozczarowany - tym, że mi się nie podobało aż tak jak wielbicielom serii. Dla mnie wciąż Halo < Killzone (nawet pomimo braków tego drugiego, klimat, świat bardziej mi pasuje)

Infinite to przede wszystkim gameplay, a zawężając jeszcze bardziej - strzelanie, przemieszczanie, tempo. Przeciętne starcia trwają 10-20 sekund. Koniec walki, myk do pojazdu i do następnego. To się całkiem sprawdza, ale zakładam, że do czasu. Do tego ja używam głownie broni UNCS, nie lubię laserków.

Bardziej niż open world dłużyły mi się pod koniec zamknięte lokacje związane z fabułą - niepotrzebnie to rozwlekli.

Po mapie wnioskuję, że wiem gdzie ten koniec będzie ;). I także pomyślałem, że jeśli będzie to powrót do rozgrywki z początku gry, to może być słabo.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #98 dnia: Marca 07, 2022, 09:08:47 am »
https://exputer.com/news/industry/halo-infinite-lead-designer-leaves/

Cytuj
343 industries’ Lead Multiplayer Designer Andrew Witts joined the company in 2019. Since then, he has led the team with courage, different strategies, a great love for Halo, and, above all, as a respectful superior. Andrew Witts also watched over the reveal of Bethesda/E3 Halo Infinite not only as a creator but as a Halo megafan. During his time as the Lead Multiplayer Designer, Tom French directed the Halo Infinite multiplayer. But heartbreakingly, Andrew Witts has decided to depart from 343 Industries, saying that he’s excited for what’s to come next.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 471
  • Reputacja: 250
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #99 dnia: Września 02, 2022, 08:21:54 am »


“In order to improve and accelerate ongoing live service development... we have reallocated studio resources and are no longer working on local campaign split-screen co-op,” - Halo Infinite developer 343 Industries  :>


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #100 dnia: Września 09, 2022, 19:17:28 pm »
Słabo. Ale niech w pierwszej kolejności Forge dodadzą.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 480
  • Reputacja: 72
  • KILLZOWN3D
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #101 dnia: Stycznia 20, 2023, 11:35:40 am »
Ploteczki na temat stanu 343 i Halo (przeklejam z Gafa):
Cytuj
    - 343 seems to have lost around 1/3 of its workforce (internal + contractors)
    - 2023 plans seem unchanged by this major reshape: focus was and still is on MP for this year (Forge MM, new Seasons/BP, New maps and probably Tatanka)
    - Before Bonnie Ross quitting, Joseph Staten with a small team was preparing to ship multiple contained Campaign DLC to expand its narrative over the months or even years. This plan was stopped when Pierre Hintze and the new key roles came in after Ross as they've seen too much complexity in creating new contents for Campaign + was not enough profitable for them to sustain, so they decided to completely halt them in favor on focusing on MP only for the time being (this may have led to Staten deciding to leave too)
    - Halo Infinite largely missed its financial and overall goals and led to Microsoft decision to halt 343 "active development" transforming (or regress?) them into "franchise coordinators"
    - This means that other than supporting Halo Infinite MP (which is already largely externalized to Certain Affinity, Spearsoft and others), their role will be limited to make sure different external studios will create further Halo projects (direct sequels to Infinite story or spin-offs of different genre) respecting all the established lore and fundamentals for the IP
    - Slipspace Engine is still in place along with its internal engineers, but it will be opened up to learn and use also to all external studios working with the IP (if they want)
    - In this sense, 343 together with Microsoft Game Publishing started contacting (and contracting) with external studios to create "future Halo experiences" together since 2020, also with the aim to reduce/optimize costs/budget

Jeśli to prawda, to słabo. 343 miało być następcą Bungie (podobnie jak Coalition następcą Epic Games), mieli być odpowiedzialni za IP, to było ich główne zadanie. Teraz wychodzi na to, że będą jedynie doglądać pracy innych. Coś nie pykło w pomyśle na studio, Coalition wydaje się radzić sobie lepiej (choć i tutaj nie jest tak, że kontynuacje są świetne i czas pokaże jak to dalej się ułoży). Szkoda.

Z drugiej strony, inne studia mogą wnieść wiele świeżości. Tylko kto się za to weźmie, duże studia 3rd party raczej nie. Teoretycznie MS mógłby to przekazać swoim zespołom (w końcu Bethesda ma przynajmniej dwa studia do tego, a i trzecie by się znalazło ;) ), ale według plotki kierunek jest chyba poza struktury firmy.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 109
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #102 dnia: Stycznia 20, 2023, 12:03:51 pm »
Najśmieszniej to to wszystko wygląda w kontekscie walki o Acti xD

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 480
  • Reputacja: 72
  • KILLZOWN3D
Odp: Halo Infinite
« Odpowiedź #103 dnia: Stycznia 20, 2023, 13:35:31 pm »
W tej kwestii to jest wiele rzeczy typu "trochę śmieszne, trochę straszne" ;).